Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

tytöt0406 Laitoinkin sulle jo yksäriviestin tulemaan.. :) Mutta siis muillekin tiedoksi että LA (omien laskujen mukaan) olisi 5.3. Enkä löytänyt maaliskuisille pinoa niin liittyisin sen vuoksi tänne :)
Ja toivotaan että tämä pikkuinen pysyy tällä kertaa matkassa mukana.. :heart:

Sasuma ja vekara 4+1
 
Onnea uusille :flower:

Mökiltä kotiuduttu :) Välillä tuntuu, että on paljonkin virtaa, mut taas kun tultiin kotiin niin väsyttää älyttömän paljon |O

Merve: Itsekkin paljon pohtinut koska kertoa, ettei vaan sattuis mitään... Isovanhemmat, sisarukset ja muutamat kaverit tietää. Yleisesti ajattelin kertoa sitten viikolla 12....

Vielä en ole varannut neuvola aikaa... Yritän huomenna töissä ehtiä....

T: Sike&Tuuti 5+1
 
Jeees, Rukalta selvitty hengissä :D .

tytöt0406
kattelin että mun tiedot puuttuu tuosta listasta enkä keksinyt miten laittaa yksityisviestiä niin tässä olisi mun tiedot: Adalmis, 26.2, OYS, 24v, esikoinen 3,5 vuoden tuhtauksella.

ruttuinen rusina:
sulla näyttäs olevan sama la ku mulla ainakin vielä :) ite aattelin ens viikon lopulla soittaa tuohon oulun Gynecoon ja kysellä varhaisultraa niin näkisi että kaikki on ok :)

kääkkis:
tuo kahvijuttusi kuulosti kovin tutulta..äitini kertoi että veljeäni odottaessaan ei voinut edes kahvin tuoksua sietää :x Ite en vielä oo ollu herkkänä millekään hajulle tai maulle.

Hirvee väsymys ja turvotus vaan. Ja hiukset rasvottuu tosi nopeesti :eek: .

Huomenna sit reippaana töihin kuudeksi, oujee ;P.

Adalmis ja möttönen 5+1
 
No hei vaan pienen tauon jälkeen. Oli hirmu kiireinen viikko ja sitten vielä juhannus meni mökillä, joten nyt sain lukea kuusi sivua! Huh, huh, menipä aikaa.

Aivan ensimmäiseksi suuri :hug: kaikille menetyksiä kokeneille, erityisesti neiti-81. Itku tuli silmään viestiäsi lukiessa. Jaksamista ja toivoa, että joskus vielä pieni pysyy kyydissä loppuun asti.

Onneksi oli myös paljon kivoja ultrakuulumisia, onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!

Joku kirjoitti cokis-asiasta, mistä kääkkiksen kanssa tuossa aiemmin puhuttiin: no nyt onneksi näyttää siltä, että cokiksen himo on laantumassa. Tänään ei tehnyt sitä yhtään mieli, vaikka sitä kaapissa juhannuksen jäljiltä onkin :)

Mun on pakko kysyä seksistä: Mulla on siis aivan älytön väsymys ja melko lailla pahoinvointia, enkä jaksaisi millään, mutta mies yrittää jatkuvasti. Ärsyttää, kun en ihan oikeasti jaksa, mutta toisaalta ymmärrän, että toisen tekee mieli. Mitenkähän sitä saisi itsensä "fiiliksiin" On tosi kurja olo tästäkin asiasta :(

Vielä ois kolme viikkoa töitä ja sitten kuukausi lomaa, joten ei tarvitsisi paljon enää jaksaa tsempata...Jospa tämä väsymys tästä helpottaisi...

Commander ja papunen 6+3
 
Neuvolasta; täällä mennään eka kerta neuvolaan vasta viikolla 10+, mullakin on varattuna eka neuvola 27.7 (hui, kun sinne on vielä aikaa) ja np pari viikkoa siitä. Np:hen menen vain siksi, että näkisin pienen :heart: Ekalla neuvolakäynnillä kuunnellaan sitten sydänääniä, mä en jaksa odottaa..
Seksistä; mulla on ehkä kaikken viimeisempänä asiana mielessä, ei voisi tällä hetkellä vähempää kiinnostaa. Samoin oli myös pojasta, mies sanoikin, että tässä joutuu oleen sit ilman seuravaat 1.5v...Kai hää tarttuu sit oman käpälään...
Noi nektariinit tuoksuivat myös täällä ihanalta nenään, en uskaltanut ostaa allergisen reaktion pelossa, mutta ihanalta ne tuoksui, slurps!
Me kerrottiin miehen vanhemmille ja veljelle viikonloppuna ettei ne laita elektronista hyttysenkarkotinta seinään, sitä kun ei suositella käytettäväksi samassa tilassa raskaanaolovien kanssa. Parhaalle ystävälleni kerroin heti torstaina kun itse sain tiedon. Muille kerrotaan sitä myöten kun alkaa näkymään (mikä on varmaan aikas äkkiä, alamaha on kuin pallo turvoksissa).
Minkä verran liikutte päivittäin tai onko raskaus jotenkin vaikuttanut teidän liikkumiseen tai harrastuksiin? Itse liikun päivittäin, joko kävelen tai pyöräilen. Tuon pyöräilyn tarkistin terkalta, että onko ok ja hän oli sitä mieltä ettei siinä mitään riskiä ole. Kuitenkin takaraivossa hakkaa koko ajan, että jos seuraava töyssy aiheuttaa jotain tms.
Nyt taitaa olla aivot tööt, häätyy painua pehkuihin:)
Auneliini+Nunneli 5+1
 
Huomenta, äsken oittelin neuvolaan ja sain ajan 13.7 päivälle.

Itsellä kans seksihalut kateissa, illalla oon nii rättiväsyny että ei vähempää vois kiinnostaa se homma..
Ite aion ainaki liikku ja paljon sillä edellisessä raskaudessa lopetin liikunnan ja siitä sitte kärsin, mahaa sattu aina kävellessä ja painokin nousi, että nyt kyllä en ala lepsuilee liikkumisen kanssa!

Ihana aamu, aurinko paistaa, taidetaa pojan kanssa lähteä vielä ulos ennen päikkäreitä :)
Ihanaa päivää kaikille! :heart:
 
Liikunnasta oli puhe: Itse olen intohimoinen rullaluistelija, mutta viikonloppuna kesken lenkin alkoi mahassa viiltämään ja tuntumaan pahalta. Piti jättää lenkkisikseen ja mennä kotiin. Olisko sitten johtunut siitä tärinästä tai siitä liikkeestä?? Ajattelin korvata sen sitten pyöräilyllä, jos siinä ei tulisi niitä kipuja. Olen kyllä ajatellut liikkua mahdollisimman pitkään, mutta omaa kehoa kuunnellen :)


Uusi viikko taas meneillään eli Mami ja Nasu 8+1 :heart:
 
Seksistä, muakaan ei ihan hirveesti huvita kun on kuitenkin sen verran noita mahakipuja. Väsymys ei vielä vaivaa siinä määrin. Yritänkin ajoittaa yhdessä sänkyyn menemisen niin että edes vähän voisi puuhailla, itse homma kun ei onneksi koske mahaan. Aamuisin ei oikein enää pysty kun maha huutaa ruokaa :/

Ja liikunnasta, meinasin jatkaa liikkumista niin kauan kuin mahdollista. Mulla on kortti Fressille, ja käyn siellä niin paljon kuin mahdollista, onneksi siellä on paljon myös venyttelyjä ym. tunteja, joissa voi käydä sitten myöhemminkin mahan kanssa. Ja kuntosali tietysti. Mulla on muuhun vartaloon nähden liian pitkä selkä ja se kipeytyy todella helposti, etenkin liikunnan puutteesta, joten raskauden aikanakaan ei voi lepsuilla jos meinaa kävellä edes joten kuten suorassa :D

tytöt: tärinä aiheuttaa mulle mahakipua ja pahoinvointia, ehkä se tosiaan johtuu siitä.

pokemoni & myttynen 5+6
 
Mulla toi liikkuminen on harmillisen vähäistä. Koirien kanssa lenkkeilyä ja agilitya, siinähän ne sit oikeestaan olikin. Jotenkin tää vuorotyö vie välillä niin voimat ja siihen vielä koulu päälle, ettei oikein jaksa kun mielummin on kotona sit tekemättä mitään :)

Seksistä: Meillä on kanssa hiljentynyt plussan jälkeen tuolla makkarin puolella. En oo kovin innokkaasti tehnyt alotteita, eikä tosin oo mieskään. En tiiä pelottaako sitä sitten, ettei vaan käy mikään kun en ollut makkarielämän hiljentymistä ajatellut ennen kun otitte puheeksi ja siitä syystä ei oo tullu siitä keskusteltuakaan. Mutta mun oma hiljaisuus sillä suunnalla johtuu kyllä varmaan aika paljolti väsymyksestä ja sit etovasta olosta.

Huihui, ens viikon pe neuvola. MUkavaa :)

Oireista sen verran, että tänään on koko aamun ollu törkypaha olo, ihan kun olis krapulassa ja pirunmoinen väsymys siihen päälle. Vielä mukava 12h työpäivä (josta vasta 3 mennyt, tuskaa) niin ei varmaan tarvi miettiä, mitä illalla tekisin...Hiukset on alkanut rasvottua myös täällä kamalasti, aiemmin riitti joka toinen päivä pesu mutta nyt on pakko pestä joka päivä tai muuten on liimaletti...

nelli & mytty 7+2
 
Kahvi: En pysty juomaan yhtään sitä tällä hetkellä, pelkkä hajukin on aivan kamala.

Liikunta: Väsymys ja voimattomuus on viimeisen 3 viikon aikana ollut niin valtavaa, että hyvä kun olen edes jaksanut pihalle mennä. Muutaman sadan metrin matka kauppaankin on välillä liian haastavaa.

Rullaluistelu: Sitähän ei suositella raskaana oleville, koska jos sattuu kaatumaan mahalteen, voi käydä hassusti. Tietysti vielä nyt vauva on kyllä hyvin kohdussa turvassa, mutta sitten kun alkaa kasvaa, niin kannattaa kyllä lajia vaihtaa.

Neuvola: On nyt perjantaina ja keskiviikkona menen verikokeisiin. Täällä vaan on puolet neuvoloista kiinni, joten ihan ihme paikassa on nyt ensimmäinen neuvola ja heinäkuussa mennään taas johonkin muualle, mutta ei omaan neuvolaan.

Ultra: Nt-ultra on 16.7., mutta laskettu aikaa taitaa siirtyäkin tammikuulle. Olin vähän väärin laskeskellut viimeisten menkkojen alun. Joten nyt mentäisiin jo kai viikolla 9+4. Ja vaikka se la siirtyisi sinne tammikuulle, niin en kyllä siirry enää tammikuisten pinoon!

Hellu 9+4
 
Onko teillä muuten ystäviä jotka odottavat samaan aikaan?
Itellä on yks joka on melkeimpä samoilla viikoilla, mut ei näytä olevan ollenkaan kiinnostunut jutteleen mun kans mistään, tai jos niin höpöttelee vain omia juttujaan omasta raskaudestaan.. Harmittaa sillä olis mukava odottaa yhdessä mut minkäs voi et toinen on noin itsekeskeinen :/ Ite en ainakaa enää jaksa pitää yhteyttä kun ei kerta sekään viitti.... Voihan olla et kun on ensimmäinen et sitä vaan ajattelee omaa, mut luulis et olis juteltavaa aiheesta ja luulis et viittis joskus kysyä esim mitä mulle kuuluu jne... :|

mimmu 6+5
 
Seksistä: Sama juttu täällä, ei hirmuisesti oo ollu kiinnostusta minullakaan tuolla makuukammarin puolella.... Isännällä toki sitäkin enemmän :LOL:

ON: Aamulla soittelin neuvolaan ja sain "sisäänkirjautumisajan" 16.7.
 
Hei!
Täällähän hirmusesti ollu säpinää.. En ihan tarkkaan joutanut lukemaan montaa sivullista mutta ONNEA uusille :flower: ja Pahoittelut ikävien uutisten saaneille :hug:

Täällä mies sitte innostu juhannuksena levertelemään asiasta eteenpäin vaikka ite mulle toitottanu että ei kerrota kenellekään vielä kun ei oo tietoa onko sitä mitään kyydissäkään.. :) Noh.. Olihan se "mukavaa" ku humalaiset tulee sitte tökkimään ja muka kuuntelemaan masua ja kailottamaan muilleki että hei Tämä tyttö on PAKSUNA.. :LOL: Jokseenki loukkaantunu olo tuli.. Jotenki särähti korvaan tuo sana paksuna.. Ei mitenkää kivan kuulonen.. Vai mitä mieltä Te ootte? Onko teistä kiva olla Paksuna vai Raskaana?

No nyt torstaina olisi eka neuvola ja sillon pitäs olla kait rv 8+3 ? Jännityksellä ootan että kuunnellaanko siellä sydänääniä vai onko se jotain papereidet täyttämistä sitten.. :ashamed:

Vanilja rv 8 (?)
 
Vanilja: Mikään ei ole raivostuttavaa, kuin humalaisten kommentit omasta olotilasta...olen kerran myös kuullut yhdeltä ihmiseltä olevani tiineenä ja paksuna. Noina kertoina on kyllä ollut pakko korjata, että kyse on kyllä raskaana olevasta naisesta :D
 
Hurjasti tullut tekstiä!! :flower:

Ihan alkuun kanssa osanotot huonojen uutisten saanneille. :hug:

Juhannus tuli ja meni, ja kiloja varmaan tullut 5, kun tuntuu vaan ettei muuta tullut tehtyä, kuin syötyä. :D

Entiiä, onko ollut jo puhetta, mutta kyselempä asiaa sitten uudestaan...Eli onko täällä muita, joilla painoa jo ennestään liikaa ja tarkoituksena olisi ettei nyt raskausaikana tule montakaan kiloa?
Itselläni esikoisesta jäljellä 7kg ylimääräistä, ja painoa ennestääkin hiukan liikaa, joten...Miten olette meinanneet toteuttaa vähäistä painonnousua? Liikuntaa ja liikuntaa?

Sitten kysymyksiin.
Seksiä ei tee mieli. Ei jaksa ja jotenkin väsyttää ja en osaa sanoa.

Kahvia en ole juonut lähes kahteen vuoteen. Joskus satunnaisesti kupin tai pari maistanut.

Ja toi paksuna, vai raskaana...Niin raskaana olen. Niin mä ainakin itse puhun ja toivon muidenkin niin sanovan.
Tosin mies tossa lallatteli yksilta, että mamma se on tiineenä. :LOL: Sitä sitten heti korjaamaan, että RASKAANA! Eläimet ovat tiineenä. :D

Ei muuta tähän hätään. Kotityöt odottavat. :wave:
 
Tiineenä, paksuna, maha pystyssä...mikään ei kuulosta mun korvaan hyvältä :$

Piti tulla vaan valittamaan...olo on ihan kamala. Takana vasta 2 yötä, toiset 2 edessä ja mä oon niin poikki että voisin vaan itkeä. Onneksi esikoinen on vielä lomailemassa, kämppä on (mun erittäin kriittisin silmin katsottuna tosin) mullin mallin, ruokaa en ole tehnyt aikoihin ja ajatuskin kotitöistä on |O :'(
Miten voi ihmisellä olla NÄIN pohjaton, kaikenkattava, sanoinkuvaamaton väsymys...! |O Ei tarvitsisi kuin heinäkuu jaksaa, ja sekin tuntuu nyt mahdottomalta.

Mä voisin vaan nukkua :headwall:

-Ankka & energiat vienyt Bebe 5+1-
 
Henkarille onnittelut sykkeestä. Mukavaa, että kaikki on hyvin :)

Mä olen RASKAANA, en mitään muuta. Mun mielestä tollaset paksuna ym on vähän niinkun teinisanastoa ja mua kuvottaa... Ainut muu, jonka hyväksyn on "pieniin päin". Se on musta hauskasti sanottu.

Täällä myös väsymys on aivan tuskasta. Ei ainakaan auta tosiaan tää tän päivän 12h työpäivä (josta onneks enää 3h jälellä ja sit on 2 vapaata :) ).
 
Juhannus juhlittu perhepiirissä rauhallisissa tunnelmissa mökillä. Oli ihanan rentouttavaa =) Veljen vaimo totes heti, kun tulivat, että näytät jo nyt niin raskaalta. Repesin, että joo niin näytänkin :LOL: Massu on siis pullahtanut esiin niin, ettei tätä oikein enää voi salata...

Täällä on tapahtunut taas hurjasti sinä aikana.

Tervetuloa uusille! Onnea plussasta!

Neiti-81 :'( :'( :hug: Ei sanat riitä kuvaamaan miten pahoillani olen teidän puolestanne. Toivottavasti jaksatte vielä jossain vaiheessa yrittää uudelleen ja että kaikki menee sillä kertaa hyvin.

Ikäerosta: Esikoisen ja kakkosen ikäero on 1,5 vuotta. Olihan se sellaista pyöritystä, kun oli kaksi samaan aikaan vaipoissa. Siirryttiin silloin kokonaan kestovaippoihin, kun se oli helpompaa. Pyykki pyöri joka tapauksessa joka päivä eikä tarvinnut juosta jatkuvasti kaupassa hakemassa lisää vaippoja eikä roskis enää täyttynyt supervauhtia ;) Esikoinen oli se "haastavampi" lapsi, jonka perässä sai juosta. Kakkonen taas onneksi oli tosi rauhallinen ja sai ennemminkin herätellä syömään ettei olisi nukkunut ympäri vuorokauden. Mustasukkaisuuteen kannattaa varautua, mutta toisaalta noin pienet eivät hetken päästä enää muista aikaa ennen pikkusisarusta. Onhan lapsista myös paljon seuraa toisilleen - edelleenkin vaikka lähenevät jo teini-ikää.

Kystasta: Tietääkseni minulla ei ole ennen ollut kystaa, mutta nyt varhaisraskauden ultrassa sellainen löytyi. Lääkäri sanoi vain, että se puhkeaa todennäköisesti itsekseen eikä siitä ole vaaraa vauvalle. Varoitteli vain, että se saattaa sattua paljonkin eli ei kannata heti juosta lääkäriin umpisuolen pelossa, jos tunnen kovaa kipua toisella puolella. Kuulemma ei välttämättä toisaalta edes tunnu ollenkaan eli nyt vain odotellaan että mitä tapahtuu. Laittoi vielä maininnan siitä papereihin ja cd:lle, jonka saimme käynnistä, jotta tietävät tarkistaa tilanteen seuraavassa ultrassa rv 12+.

Painosta + sokerirasituksesta: Olen taistellut painon kanssa oikeastaan koko aikuisikäni. Molemmissa raskauksissa painoa on tullut reilusti. Molemmissa olen käynyt rasituskokeessa ja ensimmäisessä arvot olivat koholla. Silloin pääsin juttelemaan ravitsemusterapeutin kanssa ja kiinnitin todella huomiota syömisiini. Painonnousu pysähtyi loppuraskaudessa lähes kokonaan, kun söin kunnolla. Sen raskauden jälkeen pudotin painoa 19 kg. Toinen raskaus alkoi nopeasti laihdutuksen jälkeen ja annoin itselleni luvan syödä mitä halusin... voitte arvata seuraukset... +25 kg. Noita kiloja sitten pudottelin ensin painonvartijoissa ja sitten vähähiilihydraattisella dietillä. Se toimikin ja olin muutaman vuoden tosi hoikassa kunnossa. Sitten elämässä tapahtui vähän liikaa ja annoin itseni taas lipsahtaa... Nyt stressaan miten jaksan tämän raskauden loppuvaiheen ja synnytyksen kun kiloja on jo nyt ihan liikaa. Ehdottomasti menen rasituskokeeseen, jos sinne pääsen. Se kertoo paljon oman kropan tilanteesta. Meilläkin on suvussa diabetesta, joten haluan tietää onko omat riskit kasvaneet. Raskauden aikana ei saisi laihduttaa, mutta jotenkin pitäisi saada paino pysymään edes kohtuuden rajoissa. Nyt alkuun on ollut niin huono olo, etten ole voinut ajatellakaan liikuntaa. Liikuntaa lisää ja herkut pois - se on ainoa mikä oikeasti toimii. Simppeliä ja tylsää, mutta toimii. Kun vain saisi itsensä potkittua liikkumaan... Onneksi näin kesällä tulee oltua paljon ulkona, uitua, tehtyä pihatöitä ym.

Seksistä: Täällä on sama juttu, että mies joutuu vonkumaan turhaan :ashamed: On ollut niin huono olo, etten ole kyennyt siihen vähään aikaan. Onneksi olo alkaa jo hieman helpottaa eli ehkä tähänkin on tulossa jo muutos :)

Raskaudesta kertomisesta: Kerrottiin perheille aikalailla heti. Kertoisin joka tapauksessa jos tulisi esim. keskenmeno, joten en näe mitään järkeä salailussa meidän kohdalla. Olen kertonut myös yhdelle kaverille ja työkaverille. Hekin ovat niitä ihmisiä, joilta hakisin tukea jos jotain sattuisi. Julkisesti ei olla vielä kerrottu, mutta ollaan miehen kanssa vähän vihjailtu asiasta esim. facebookissa. Vielä ei ole kukaan ainakaan suoraan kertonut tajunneensa niistä epämääräisistä vihjailuista mitään. Onhan se ihan hauskaa, että on oma onnellinen salaisuus =) Ei silti haittaa yhtään, jos joku sen jo tajuaa / saa selville. Alkaa tosiaan tuo masukin jo olla sen näköinen, ettei tätä enää kauan salailla...

"Paheista": Kahvi ja tupakka eivät ole koskaan kuuluneet tapoihini. Paheeni on muut herkut, kuten suklaa ;) Onneksi nyt suklaa ei maistu niinkuin ennen. Tällä kertaa himoitsen suolaisia. Ihan kuin kuopustakin odottaessa. Oletteko muuten huomanneet eroja näissä himoissa tyttöjä ja poikia odottaessa? Luin yhdestä kirjasta, että poikaa odottavat syövät enemmän suolaisia ja tyttöjä odottavat makeita. Ainakin omalla kohdalla se piti täysin paikkaansa. Yleensähän nämä uskomukset sukupuolista ovat vain legendaa, mutta jäin tuota miettimään, että pitäisiköhän oikeasti paikkaansa.

Vielä isot onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille :heart:
 
Tuli muuten tässä mieleen että minkälaista on ollut teidän maidon tulo kellä on ennestään lapsia? Itellä tyssäs heti alkuun ja toivoisin et nyt sit voisin imettää kauemmin.

Olisko kellää mitää muuta ohjetta tms kuin että syö ja juo hyvin? Netistä kattelin nii sielä monet oli juoneet jotain teetä mikä edes auttaa maidon tuloon, joillekin oli annettu lääkeresepti joka auttaa...
Meinasin vaan et sit tietää mitä tehdä kun aika koittaa.
 
Piti vielä noista nimittelyistä sanoa, että raskaana olevat ovat vähän kuin julkista riistaa. Siihen kannattaa suhtautua välinpitämättömästi, koska niitä tulee kuulemaan koko raskauden ajan. Se on kumma juttu miten yhtäkkiä ihan ventovieraat ihmiset kokevat sen oikeudekseen tulla koskemaan vatsaa tai kommentoimaan sitä (iso, pieni, poika, tyttö, erikoisen muotoinen ym. ym.). Loppuraskaudesta on sama juttu kuin ennen raskautumista, kun sukulaiset ym. kyselevät että milloin teille tulee vauva tai miksei vielä. Sehän voi olla tosi raskasta lapsettomuudesta kärsiville. No sitten kun raskaus lähenee loppuaan, alkaa kyselyt koska se syntyy. Ihan kuin voisimme sen ennustaa. Kun raskaus on yliajalla, kyselyistä ei tule loppua. Se ärsyttää, kun itsekin toivoisi, että lapsi jo vihdoin syntyisi eikä sitä hetkeä voi itse kontrolloida mitenkään. Tulee, kun on tullakseen ;)

Tällä kertaa mitkään nimitykset eivät tunnu ärsyttävän / loukkaavan. Ehkä se johtuu omasta iästä. Enää ei ota mitään niin vakavasti kuin 10-15 vuotta sitten =) Toivottavasti se asenne jatkuu myös vauvan kanssa. Onhan kahden kanssa jo ehtinyt kokea kaikenlaista, mutta toisaalta siitä vauva-ajasta on jo iäisyys (kuopus täyttää kohta 8).
 
mimmu21 Mä imetin esikoista vissiin kolme viikkoa... En ollut tajunnut ottaa mistään imetys asioista etukäteen, ja se oli suurin virhe. Annoin lisä maitoa kokoajan neidille, ja niinhän siinä käy, et imetys loppuu... Vasta myöhemmin niistä hormoni huuruista selvittyäni tajusin, miksei multa maitoa tarpeeksi tullut. Mä söin ja join ihan liian vähän. Mulla ei ollut pariin viikkoon nälkä, en syönyt juuri mitään. Ja en juonut oikeestaan yhtään. Nyt odotan innolla sitä, et pääsisin imettämään kauemmin. Tykkäsin siitä hommasta :heart: Tulee vaan niin mahtava fiilis, kun voi ite ruokkia oman lapsensa :heart: :heart: B-vitamiini ainakin lisää maidon tuotantoa. Ja olut.

Onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower: Mulla keskiviikkona :heart:
 
Maidon tulosta: Maidon kanssa toimii kysynnän ja tarjonnan laki = mitä enemmän kysyntää, sitä enemmän tarjontaa. Siis mitä enemmän vauva imee, sitä enemmän rinnat tuottavat maitoa. Kannattaa imettää etenkin yöllä. Se lisää maidon tuotantoa. Rinnat kannattaa pitää lämpimänä (vaikka käydä lämpimässä suihkussa ennen tai käyttää lämmintä kaurapussia rinnoilla) ennen imetystä. Kun ajattelee hempeitä ajatuksia rakkaasta vauvasta, maitoa alkaa ihan suihkuta rinnoista :LOL: Jos tuntuu, ettei maitoa tule paljon ja vauva nukkuu pitkiä välejä (vähän kysyntää ), kannattaa ostaa hyvä rintapumppu ja pumpata rinnat tyhjäksi parin tunnin välein. Se taas lisää maidon tuotantoa rinnoissa. Vauvalla voi olla myös huono imuote minkä vuoksi ei saa kunnolla maitoa vaikka sitä olisi tarjolla. Näihin juttuihin saa toivottavasti apua synnäriltä ja ainakin imetystukiryhmistä. Tässä tärkeä osoite, joka kannattaa jokaisen panna muistiin helmikuuta varten:

http://www.imetys.fi/itu/index.php
 
Mimmu Mulla ei meinannu maito lähteä alkuun millään nousuun ja sitä tuli tosi vähän. Mutta otin avukseni pumpun ja sillä sain nostettua määrää. No joo, lopulta se nousikin jo liikaa, mutta olipahan pakkanen täynnä maitoja (jotka sitten pakastimen hajottua heitin pois eli yhtäkään ei käytetty :LOL: ). Mut siis joka syötön jälkeen pumppu käteen ja koittaa saada vielä hiukan irti. Työlästä, mut toimi.

Tällä kertaa otan pumpun mukaan jo laitokselle (saa joo sieltäkin lainaan, mut kun mä tiedän, että mulla toimii varmasti tuo yksi ja olen testannut monta..) ja alotan jo siellä pumppailut. Viimeksi alotin vasta kotona.

(.) Pahoinvointia ja tuo jalka kiukkuaa yhä. Huomenna pitää kai mennä uudelleen sitä lääkärille näyttämään. Joku kyseli liikunnasta. Olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vihainen tällä hetkellä, koska en pääse liikkumaa. Heti jos lähtee liikkeelle, jalka turpoaa ihan palloksi. ....tuttaa. :kieh:
 

Yhteistyössä