*Helmikuun Hehkeät 2011, LOKAKUU*

Hittohei,nyt omaa napaa ....

Onko kellään muulla maha sekasin? Mulla on nyt useampana iltana ollu ilmavaivaa,siis aika järkyttävää ja seuraavana aamuna suorastaan kiire p.skalle.. no tänään ei sit tarvinu aamuun oottaa vaan yhtäkkiä tuli tunne et on mentävä ja sit tulikin mentyä kolmesti peräjälkeen...ihan löysällä,mut ei nyt sentään vesiripulia... mikähän vois olla? mitään ihmeitä en oo syöny,olisko sitte jotain hormonihommaa... tosi kiva:|
 
Merve :wave: minä olen kanssa jouluihmisiä ja oottelen, että alkaa lunta tulla ja pieni pakkanen ja silloin on niiiiiin ihana saada laitella kynttilöitä joka paikkaan :)

Rokotusgalluppiin: En meinaa ottaa mitään rokotuksia...oon jättäny aina noi tollaset kausi rokotteet poies ja hyvin on pärjännyt :)

ON: Käytiin katsomassa taas sitä meidän tulevaa kotia ja sovittiin muuttopäivät sun muut hommelit...ei millään malttais viittä viikkoa vielä ootella :D vaikka pakkaamisessahan se aika menee :)
 
Merve: Me asutaan 40neliön huone+tupakeittiö yhdistelmässä ja haluttaisiin muuttaa isohkoon kaksioon. Täällä pääkaupunkiseudulla vaan ei tosta vain muutellakaan ainakaan jos haluaa kohtuu hintaisen asunnon.. Tässä nyt odotellaan josko sellainen ihme tapahtuisi että saatais joku kiva kämppä.:) Kyllähän tähänki nyt periaatteessa vauvan kanssa mahtuu, mutta aika täyttä on jo nyt niin saati sitten ku pitäisi vauvan sänky ja muut vermeet johonki nurkkaan sijoittaa.. Omaa huonetta ei vauvalle kaivata, koska se kuitenkin tulee nukkumaan ainaki pari vuotta meidän makkarissa. Iso olkkarihan olis kiva et ku alkaa sitä lelua ja härveliä kerääntyä...

Nukkuminen on täällä välillä haastavaa ja välillä menee koko yö illasta aamuun niin, ettei ees vessassa tarvi käydä. Selältäni mäki usein itseni löydän mikä on omituista mahalleen nukkujalle. Mahallaan voi nukkua ns puolikylki asennossa, mut sit taas kyljellää ei oikein oo hyvä ku siinä se painopiste on jotenki huono. Sit välillä herään keskellä yötä eikä uni meinaa tulla millään uudestaan ja se vasta omituista on ku mullahan on normaalisti uunoaki paremmat unenlahjat!

Vatsa toimii täälläkin ihan omalla aikataulullaan ja säännöillään, eikä siihen juurikaan voi syömisellä vaikuttaa. Onneksi ei varsinaista ummetusta sentään ole ilmaantunut, vaikka vähän sellainen vastahakoinen välillä onkin.:) Ehkä toi järkyttävä veden lipittäminen auttaa asiaan. Muuten ei pahoinvointia ole, mutta syömisen jälkeen on oksu todella herkässä, jopa ällöttävä ajatus voi saada aikaiseksi aterian paluun. Se on ikävää.

Mutta vauva liikkuu oikein aktiivisesti päivittäin, ne tuntuu myös mahan päältä ja miehestä onkin kiva tunnustella ku se siellä möyryää.:) Mitään kipuja tai kremppoja ei juurikaan ole, vähän epämukavia tuntemuksia töissä esim lapsia pukiessa, mutta pääasiassa kuitenkin on aika normiolo.:) Toivottavasti pysyy sellaisena!
Nii ja mulla tulee kans etenki ennen lounasta sellainen karsee heikotus, tuntuu et jalat ei kanna, naamaa kuumoottaa ja "tärisyttää", mutta se liittynee sokerien laskuun tai jotain.. Ensi viikolla neuvolalääkäri sitten.
 
Palaan asiaan näin aamusella...

Rokotusgallu,en ota,enkä ota pojallekkaan (2,5v) en nyt oo mitenkään erityisen rokotusvastainen,mut tuntuu turhalta kuitenkin.

Jane,toihan on kidutusta:OOnneks mulla menee niin et rv26+ saan mennä ihan minä päivänä tahansa niin aikasin kun pystyn sairaalan labraan ilmottamaan vaan että tulin rasitettavaks... tosin eipä se mun oloa juur helpota,mulla on aina aamusta ihan hirvee nälkä...

Tais olla jotain ultrakuulumisiakin taas,onnea käyneille:heart:

Maha oli taas aamulla ihan löysällä ja illalla oli tosi epämiellyttävä olo kun vauva painoa kaikissa asennoissa,oli meinaan taas suoleen päin potkut:)

Repa ja säynävä 24+2
 
Kävinpäs neuvolassa tuossa aamulla. Kaikki oli ihan hyvin, rautaa vaan kehotti alkaa syömään koska tuo hemoglobiini oli laskenut jonkin verran. Johtuiskohan siitä myös se että on vähän ollut masentunut olo viime aikoina. Häntäluukin on kauhean kipeä välillä istuutuessa ja liikkuessa, ei onneksi vielä kuitenkaan häiritse työntekoa tai elämää muuten.

Täällä ei ainakaan ole vatsa löysällä vaan pikemminkin kovalla. Piti siis samalla ostaa apteekista ummetuslääkettä kun ostin tuon rautakuurin. Mulla tuo rauta ainakin pistää vatsan kovalle. Huoh...

Sain Kelan paperit mukaan, seuraavaksi on sitten lääkärineuvola 25.11.

Terveisin Sanuli ja öttiäinen 23+3
 
RepaJuu olisin mäkin voinu kyl labraan vaan mennä mut onneks olin varannu ajan.. Oli meinaan tupa ihan täynnä :D olisin saanu odotella kyllä tovin.. Kun ajalla onneks pääsin heti kun saavuin niin sisään.. Ja 2 tunnin odottelut meni ihan mukavasti kun lärpätin puhelimessa ensin 50min ja toisen tunnin aikana tein ristikkoo ja luin lehtiä:)
Ja nälkä meni onneks ohi ennen kun edes lähdin kotoo.. Eikä tullu takas:) hyvin selvisin.. Ja litku ei ollut edes pahaa vaikka niin on väitetty, enkä ite juo ollenkaan mitään makeita juomia mut hyvin sain ne kupit alas:) Nyt sit jännäillään torstaihin et mitä tulokset näyttää.. voisin varmaan huomenna soittaa jo neuvolaan, mutta ajattelin kysellä vasta To kun meen kuitenkin sinne :)

Nyt pakko vetästä päikkärit ja sit puol 6 alkais jooga.. Toivottavasti ei kauheen vaikeita juttuja tehdä kun en oo ikinä joogassa ollut:D mut eipä ne kai voi liian hankalia laittaa tekeen kun kaikilla masu edessä:)

Jane & Viltsu 25+6
 
Tänään oli myös aamulla sokerirasitus ja äskettäin tuli soitto, että ekan tunnin jälkeinen arvo oli koholla eli on sitten raskausajan diabetes.... Onneksi pääsen torstaina jo hakemaan tuon mittarin ja alkaa seurailemaan arvoja. Onko kenelläkään muulla kokemusta raskausajan diabeteksesta? Pikkasen pisti mietityttämään...
 
Kävin lukemassa tekstit tunti sitten, enkä ehtinyt vastaamaan mitään, joten katotaan, muistanko enää mitään. :)

Eli painoa on tullut nyt n.6-7 kg.

Rokotuksia en ota. Otettiin alkuvuodesta se sikapiikki, mutta nyt pärjään ilmankin.

Tuplarattaita joku muukin mietti. Meidän tarvisi kanssa ostaa, kun ipanoille tulee iköeroa 1v6kk.

Raskausajan diabetes, eli RD: Mulla esikoisesta todettiin se. Silloin paastoarvo oli koholla. Mutta sokerimittauksissa kotona ne arvot olivat aina hyvät. Eli ei oikeastaan tarvinnut edes ruokavaliota muuttaa. Ja poika ei syntyessään ollut mikään jättiläinen. :) (52 cm ja 3,7 kg.)
Mutta siis se diabetes ruokavalio olisi todellahyvä jo varmaan munkin aloittaa nyt. Tai ainakin alkaa hiukan katsomaan ruokavaliota. Mulla on vielä edessä se sokerirasitus, joten varmaan taas narahdan siitä.

Apua. Mistä muusta juttelitte?

No, omaa napaa.
Neuvolassa käyty. Toisessa rakenneultrassa siis. Ja siellä kaikki aivan hyvin. Nyt löytyi sydämestä kaikki mitä pitääkin. :)
Rautakuurin alotin nyt. Mutta skippasin sen perus Obsidanin, mitä neuvolasta tyrkyttivät, vaan ostin kaupasta Floradix -merkkistä nestemäistä rautaa. On hellä mahalle ja ainakin esikoista odottaessani sain rauta-asiat kuntoon pullollisella. :) Eli vink vink, jos maha ei kestä niitä tabletteja. Itselläni ainakin ne saivat aikaan ummetuksen.

May 22+2
 
Jane,hyvä että meni hyvin=).. Meillä ei tarvi ootella..tuolla sairaalan labrassa yleensäkkään ei tarvi kun siellä on niin paljo näytteiden ottajia et menee sutjakkaammin kuin terveyskeskuksen labroissa,minne sit olis pitänyt varata aika. Saadaan siis valita paikka missä rasitukseen mennään.
Mulla toi tulee oleen kova paikka toi syömättömyys,meen heikkoon kuntoon jo vähemmästäkin ja sit kun se on just aamusta ja illalla ei sais tankata,ettei siitä ekasta arvosta naraha...kuulema.

May,Hyvä nyt että toisessa ultrassa saitte sen sydämen katottua kunnolla ja kaikki hyvin:heart: Mulla ei tietookaan ummetuksesta vaikka tota obsidania syön...päinvastoin:ashamed:Voitte kohta antaa mulle lisänimen ripuliRepa:LOL::xmas:
 
Heippa! Tänään käyty neuvolassa ja kaikki oli ok. =) Sain noi kelan laput täytettäväksi ja parin viikon päästä sitte sokerirasitus testiin. Ja masuasukkikin oli kääntynyt "oikeinpäin" oli viä rakenne ultrassa perätilassa. Mut kerkeepä se viä muuttua ku välillä pitää semmosta rallia!=) Seuraava neuvola 3viikonpäästä ja lääkärineuvola vasta viikolla 30 jos ei sit nois sokeriarvoissa oo jotain ni sit tietty tulee käyntejä tays:siin johon meen myös synnyttämään.Muuten ei kummempaa pientä flunssaa viä... Sitä rokotusta en aatellu ottaa en ottanu sitä sikapiikkiäkään viime syksynä.

Hauskaa viikkoa Akita ja pampula 23+5 =)
 
Mun on pakko purkaa huoltani tänne... Oltiin eilen illalla kyläilemässä yksien sukulaisten luona, he oli laittaneet aivan ihanat herkulliset tarjoilut jne. No, siellä oli sitten karjalanpiirakoita joiden päällä oli mm. salaattia ja kylmäsavulohta. Muistin, että kylmäsavulohi oli siinä neuvolasta saadussa vältettävien ruokien listassa. Ajattelin sitten, että ei kai haittaa jos mä nyt yhden karjalanpiirakan maistan... No, sit kotona selailin nettiä ja luin, että vakuumipakattua kylmäsavu- ja graavilohta ei ehdottomasti sais raskaana ollessa syödä, koska niissä on niin suuri listeriavaara. Neuvolan paperissa lukee vain, että "vältettävä", ei "kielletty". En ole soittanut neuvolaan... Pelottaa vaan, että olen nyt tyhmyyksissäni nyt aiheuttanut haittaa vauvalle. :( En tiedä, oliko tuo kylässä tarjottu kylmäsavulohi vakuumipakattua vai itse tehtyä vai mitä... Onko muut täällä syöneet jotain ns. kiellettyjä ruokia? Kuinkahan nopeasti mahdollisen listerian oireet tulee, jos on tullakseen? En kai enää voi asialle mitään, joten pitäisi varmasti vain yrittää olla huolehtimatta. Mutta oon silti miettinyt tätä koko päivän, enkä saa tätä asiaa mielestäni... :'(
 
Merve luulen kyllä että voit olla huolehtimati, ainahan tietty ei voi varma olla mutta älä nyt turhaan stressaa. Olen minäkin syönyt alkuraskaudessa kylmäsavulohitartaria ravintolassa, ja olen melko varma että vakuumista tavara tuli.. Ajattelen niin että näissä "satunnaisissa hairahduksissa" riski ei ole niin suuri, kuin se että vääntäisi melkein päivittäin jotain vakuumituotteita, jolloin saastuneen tuotteen syömisenkin riski on luonnollisesti suurempi. Toki tästä eteenpäin on hyvä niitä välttää, kun tietää taas enemmän :) Tietenkin sitten jos sulle tulee pahoinvointia tai muita mahataudin/ruokamyrkytyksen oireita niin kannattaa olla yhteydessä neuvolaan!

Mulla oli tänään sokerirasitus, ja olihan siellä taas tympeät tädit töissä.. Neuvolasta oli kyllä aika varattuna, mutta ajanvarauksen mukana ei ollut lähetettä (kuten ei muissakaan neuvolan asiakkaiden ajanvarauksissa ollut tänään ollut) ja muori vinkuu siinä niin kuin se nyt mun vika olisi! Aikaisemmilla kerroilla olen saanut vastaukset samantien mukaan, mutta nyt mitattiin vaan se ensimmäinen arvo (oli tasan 5) ja loput veret lähti Ouluun tutkittavaksi. Joten en varmaan tiedä ennen kuin seuraavassa neuvolassa 2 viikon päästä, että onko niissä arvoissa ollut jotain. Se juoma on muuten muuttunut viimeisestä, aikaisemmin sitä piti juoda 2 sellaista 0,33l pulloa ja siinä oli reilusti enemmän happoja! Muistaako muut, vai muistanko minä väärin? Ainakin v.2004 rasitus tehtiin tuolla "vanhalla" juomalla..

Muuten mennä puksutetaan samoilla oloilla, vauvamasu kasvaa ja viikonloppuinen luokkakokous oli oikein kiva piristys tähän pimeään syksyyn. Keilattiin tunnin verran, ja arvatkaa olinko kipeä seuraavana päivänä! Liitoskivut tuossa häpyluun tietämillä, auts auts auts!! :whistle:

Niin, ja olen kuulemma "luonnollisesti pyöristynyt", olisko uskonut :LOL:

neitiniisku ja pienistäpienin 23+6 :heart:
 
Merve,Listerian riski on hyvin pieni ylipäänsä,vaikka noi vakuumipakatut on just se isoin riskiryhmä raakavihannesten (pesemättömien ja kuorimattomien) ohella. Harvemmin noita epidemioita on. Kylmäsavulohi varmaan on pakkauksesta,en ainakaan tiedä miten sitä ite tehtäs,graavihan voi sit olla ite tehtyäkin. Jokatapauksessa noita listerioita löydetään mun mielestä aika harvoin,kun niitä tutkitaan...monet syö täysin huoletta kaikkea koko raskausajan.
Mutta siis riski on niin mitättömän pieni että koita olla ajattelematta koko asiaa..tiedän kyllä ton kun alkaa kalvamaan mielessä:hug:mutta paripäivää,niin asia varmasti unohtuu....aina voit helpottaa oloas kysymällä neuvolasta mielipidettä:)
 
:hug: Merve, huolesi on varmaan turha. Ymmärrän kyllä täysin. Olen itsekin välillä hätäillyt esim. tuorejuuston kanssa, jos olen huomannut vaikka kylässä että jossain kakussa tai muussa on tuorejuustoa.. Samaten olen miettinyt kuinka turvallista on ravintoloiden salaattipöydistä ottaa..? Onko aina pesty hyvin jne.

Täällä ei muuta kuin valivalia taas : / Särkyjä on vaikka muille jakaa, onkohan tää ihan normaalia tässä vaiheessa. Taidan olla vain huonossa kunnossa. Nukkuminen on vaikeaa kun särkee lonkkia ja sitten taas kävellessä ottaa tuonne alavatsaan. Uutuutena tuli eilen illalla selkäjomotukset, jotka tulee ja menee. Mietin jo, että onko supistuksia kun sillä tavalla aaltoili.. Naurettavaa, mutta en muista enää oikein miltä supistukset tuntuu (ekasta niitä oli vain itse synnytyksessä).

Mutta muuten vauva porskuttaa masussa tyytyväisenä, vaikka äiti onkin vähän raihnainen :)

Blue ja pienokainen 25+4
 
pakko kans päivitellä tännekkin inhottavaa aamua..
Käväsin katsoon sähköpostin ja oli tullut viesti vuokraisännältä.. Nohh herra on päättänyt laittaa asunnon myyntiin.. Itkuhan siinä sit tuli, kun ollaan asuntoa vähän remppailtu.. mutta minkäs teet.. Onhan meillä puolivuotta aikaa muuttaa asunnosta, mutta haluan hoitaa muuton ennen vauvan syntymää.. No onneks sit löysin heti kivan 83 neliöisen kolmion (joka siis vielä isompi kun nykyinen kolmio) ja halpa vuokra.. Ollaan kyseiseltä alueelta haluttukkin asuntoa ja kesällä käytiin katsoon samaisesta talosta 2 eri kämppää, pohja on niissä oikein hyvä ja on isot kaikki tilat mutta muuten oli räjähtäneitä kämppiä.. Tässä nyt on maalattu kaikki seinät vaaleaksi ja laminaatit laitettu lattiaan:) Tänään päästään puol 8 sitä kattoon ja toivon että saadaan se vaikka miehen luottotiedoissa häikkää.. Mutta luulis onnistuvan koska itse olen maksanut kaikki aina ajallaan ja se voidaan todistaa firmalle.. :) toivottavasti kaikki menee hyvin:)
Nyt jännään vielä sit sokerirasituksen tuloksiakin.. Aattelin kohta soittaa sinne :p
Eilen alkoi jooga ja oli kyllä kivaa:) kauheesti oli porukkaa ja mukavanoloisia kaikki.. Nyt aamupalalle..

Jane & Viltsy 26+0:heart::heart:
 
Merve Ihan samaa mieltä kuin muut, älä stressaa turhia. Itse olen syönyt oikeesti aivan kaikkee muuta paitsi maksaa. Tietty kohtuudella, lähinnä maistanut jos on ollut just jotain tarjoilua juhlissa tms.

Johan sitä pitäis pitää joku nippu ruokatietoutta mukana jos meinais olla syömättä kaikkea "kiellettyä" :D Ja ajattelin niin että mitä reilummin syö kaikkea, sitä pienempi todennäköisyys ois, että vauva on sitten hyperallerginen joka ruoka-aineelle. Tiedän tapauksia, missä äiti välttänyt hysteerisesti kaikkea kiellettyä ja lapsi on sitten ruoka-aineille allerginen kuin monelle muullekin esim. eläinpölylle. Ei kiitos, ei pelaa ees mein perheessä kun meillä on eläimiä ja miehellä astma, minä allerginen, tarpeeks hyvät perimäkertoimet jo allergialle niin en ruoki kyllä sitä yhtään! No meni vähän yleiseks pohdinnaks mutta kuitenkin.... :p

Mua kummastuttaa vauvan liikkeet... Yleisin rytmi on, että vauva on aamupäivästä tosi vilkas ja potkii ihan hirmusesti, sit illalla sama uusiks. Sit on päiviä, että AIVAN koko päivä myllätään niin että musta tuntuu ettei se hetkeäkään oo nukkunut.... mut sit on taas näitä päiviä, että hyvä että koko tyypistä mitään kuuluu : / Hyvin hiljaista ja muutama vaimea potku... Mistähän moinen??:| Nyt pari päivää ollut niin vaisu meininki....
 
Ihanaa saan jtn hyviäkin uutisia.. Sokeriarvot olivat täysin normaalit:) Eli ei oo RD:tä.. Ai ku mukavaa:) yks stressinpoikanen vähemmän.. Vaikka kyllä epäilinkin että niissä mitn olis kun mitään oireitakaan oo ollu..:)
 
Merve: Täällä on syöty maksamakkaraa kahden edestä alkuraskauden aikana useita viikkoja, kun muistin sallitun grammamäärän väärin. Lisäksi join tietämättäni toista viikkoa mehua joka oli sakariinilla makeutettua. Että näin täällä.

Äityispakkauksen saapumisesta: Kesti 18 päivää papereiden jätöstä siihen kun sen sai hakea postista.

Viime tiistain kohtauksesta: Sunnuntaina, eli toissa päivänä minut vietiin ambulanssilla sairaalaan, kun kesken rauhallisen aamupalan tuli uusi kohtaus paljon rajumpana kuin silloin tiistaina. Tuntui että tukehdun, enkä varmasti enää selviä. Ensin miehenikään ei tainnut ymmärtää, etten heitä vain huvin vuoksi huulta, että on tosi huono olo. Siinä vaiheessa kun kiemurtelin henkeä haukkoen lattialla, hänkin tajusi tilanteen vakavuuden ja soitti hätänumeroon. Onneksi apu tuli pian ja pääsin sairaalaan. Synnärin puolella seurattiin verenpainetta ja happisaturaatiota, otettiin vauvan ktg-käyrää ja ultrattiin pikku nötterö. Verikokeiden tulosten saapumisen jälkeen minut siirrettiin vauhdilla sisätautilääkärin tykö. Sydänfilmikin otettiin jossain vaiheessa. Sisätautilääkäri sanoi suoraan, että epäilevät keuhkoveritulppaa, ja keuhkojen ct-tutkinut pitäisi tehdä. Ainoa mutta oli vauva masussa. Neuvoteltuaan asiasta radiologin kanssa, tulivat siihen tulokseen, että vauvan turvallisuuden kannalta on parempi aloittaa tutkimukset alaraajojen verisuonten ultralla. Niin tehtiinkin ja kun sieltä ei selvyyttä saatu, ultrattiin vielä sydän huolella. Varmuutta näille kohtauksille ei nyt saatu, mutta sisätautilääkäri sanoi, että jos kyseessä on keuhkoveritulppa, oireet tulevat pahenemaan entisestään. Kiireellä pitää lähteä sairaalaan, mikäli vielä uusii tuo kohtaus. Seuraavan kerran tekevät sitten todennäköisesti tuon ct:n, mutta siinä hirvittää vauvan saama säteilymäärä, joka on valtava suojauksista huolimatta ja lisäksi se, että tutkimuksessa käytettävä varjoaine läpäisee istukan ja päätyy näin ollen myös vauvaan.

Nyt täällä ollaaan sitten koko ajan pieni pelko takataskussa, etenkin niinä aikoina kun olen pienimmän kanssa kahden kotona. Sunnuntain kohtaus oli niin nopea alkuinen, etten olisi itse pystynyt soittamaan apua, ja eipä tuo kaksivuotinenkaan sitä taida osata tehdä.

Kultatiuku ja Nötterö 25+4
 
Äippäpakkauksesta kävin kattoos kelan asiointipalvelussa netissä,että mulle tilattu 18.päivä ja tästä päivämäärästä noin 2 viikon sisällä pitäs tulla=)

Kultatiuku,hui sentään...mitäs se sit käytännössä vauvalle tarkottaa,jos pitää tehä se ct? Ja miten tota tulppaa hoidetaan sitten jatkossa? Tosi kurjan kuulonen juttu,ei kyllä oikeen hyvä homma olla kaksistaan pienen kanssa,jos uusii. Voi olla lapsellekkin aika ikävä nähä:( Jaksamista:hug:

Murunmami,aktiivitaso vauvalla vaihtelee,se on normaalia... asentokin vaikuttaa vielä siihen miten liikkeet tuntuu. mulla on molemissa raskauksissa ollu aina välillä rauhallisia päiviä vauvoilla,etenkin jos ovat riehuneet yötäpäivää sitä ennen.

Jane,kiva ettet narahtanut rasituksessa ja toivotan onnea asuntasioissa:)

Kielletyt ruuista vielä,käsittääkseni noi tuorejuustot on aika lähellä nollariskiä,etenkin valion ja muiden isojen firmojen. Ei niistä kai oo koskaan oikeen löydetty listeriaa,vaikka se siis mahdollista teoriassa on... Miä oon sitä mieltä et hyvä on välttää mitä käsketään,mut paniikkiin ei oo syytä jos joskus erehtyy.. muakin mietityttää just noi salaattipöydät ravintoloissa,mut pakkokai se on jotain uskaltaa syödä. Tuohon allergiajuttuun en oikeen usko,et niitä ruoka-aineita välttelemällä lapsi sais,taipumuksen voi kyllä periä vanhemmilta. Jonkin verran noita asioita lääkärin kanssa läpikäytiin kun esikoisella epäiltiin allergioita. Itelläni on atooppinen iho ja poika on sen kyllä valitettavasti periny. Ei ollu vielä vauvana,mut vuodenvanhasta alko iho oireileen.

Mulla on nyt ollu sellanen ilmiö tässä että on useesti olo kuin olis syöny pesukoneen,etenkin just ruokailun jälkeen. Tuntuu et on yhtä mahaa,tukala olla. Noh,tää on vasta alkua:D

Repa ja säynävä 24+3
 
Noista "kielletyistä" ruuista.. Ite oon kyllä syöny ihan huoletta tuorejuustoja, mozzarella juustoja, leipäjuustoja, valmisruokia jne jne.. Eiköhän se niin ole että kaikkia saa syödä kohtuudella..? :)

ON: Maanantaina lähti kelan paperit menemään, nyt vain jäädään odottelemaan äippäpakkauksen saapumista =) Ja tänään käytiin ostamassa uusi sänky, huomenna lupasivat tuoda kotiin, jeeee :) Toivotaan että tämä selkäsärkykin helpottaa uuden sängyn myötä..

Sasuma ja taapero 22+2
 
Mulla äitiyspakkaushakemuksen ja muut asiat hoidin netin kautta 30.9 (+pari päivää ja raskaustodistus oli perillä myös) ja tänään, 26.10 oli tullut päätökset kaikkiin asioihin. Ja pakkauksen pitäisi olla kahden viikon kuluessa postissa. Eli taitaa riippua aika paljon, että missä käsitellään ja onko jonoa.

Vältettävien ruoka-aineiden listoista, niin ei ne juustot ole kiellettyjä, jos ne on tehty pastoroidusta maidosta. Mutta siis sen listerianhan voi saada huonolla tuurilla lähes mistä vaan. Reilu 10 vuotta sittenhän Mouhijärven meijeri joutui konkurssiin osittain sen takia, että sen voissa oli listeriaa. Mutta todennäköisempää on varmaan jäädä itse auton alle, kuin saada listeria jostain.

Huomenna lääkärineuvola. Toivottavasti hemoglobiini olisi noussut.

Hellu ja 25+5
 
Hei! Olisin kysynyt vielläkös mahtuu mukaan? Olen 29v. kahden pojan äiti ja pikku kolmonen tulossa. Rv24+2 menossa ja LA 13.02 Synnytys sairaalaa ei ole viellä päätetty.
Alusta asti olen keskusteluanne seurannut mutta nyt vasta rohkenen mukaan. :popcorn:

Kertoisiko joku avulias minulle myös kerhon toiminnasta?

Hattara ja papu 24+2
 
repa Mulla on vähän väliä maha sekasin!

Sinizii missä asustelette? Me asutaa Espoossa tuomarilassa kolmiossa ja vuokraa on melkee 800€. neliöitä on 77. ja tänne mahtuu nyt ainaki hyvin se neljäski :D

merve se tais kysellä kielletyistä ruoista: suomessa maidot pästöroidaan aina ainakin ja noi kalatkin niissä on suri listeriariski,mutta listerian saaminen ei ole kovin yleistä. tuskin olet aiheuttanut mitään vaaraa. Itse vedin raakaa sisäfilepihvi' ja paahtopaistia kun esikoista odotin. :)
 
BB: Asutaan nyt tikkurilassa ja toiveena olisi saada kämppä jostain espoosta/länsivantaalta. Tuntuu olevan aika kiven alla etenki kohtuuhintaiset kaksiot. Kaksiota siksi, että vauvahan ei tarvi vielä aikoihin omaa huonetta ja sitten muutaman vuoden päästä on suunnitelmissa oman asunnon osto.:)

Mulla on nyt ehkä jonkun viikon verran tullut todella paljon kellertävää limaista vuotoa. Anteeksi herkkämahaisimmat, mutta välillä näyttää ihan räältä. Tulee niin, että pikkareissa on kosteita länttiä, mutta ei nyt siis varsinaisesti "valu". Tänä aamuna siinä oli mukana vaaleanpunaisia juovia, joten ehkä verta. Ei nyt sunnuntain jälkeen olla harrastettu seksiä et paikat olis ärtyneet, mutta mietin voisiko olla joku tulehdus, vaikka ei muita oireita olekaan? Vai ihan normaalia. Enkä nyt (vielä) panikoi, kuhan ei verta tule ihan kunnolla, mutta ihmettelen. Viikon päästä olis neuvolalääkäri, et odottelen varmaan sinne asti jos nyt mitään ihmeempää ei ilmaannu..

Kultatiuku: Kuulostaa tosi pelottavalta! Toivottavasti ei uusi eikä tarvitse tehdä mitään kokeita enempää. Inhottavaa jos on huoli jostakin. :( Voimia!

Sinizii+ möyriäinen 25 ja Poks
 

Yhteistyössä