*Helmikuun Hehkeät 2011, LOKAKUU*

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille ja muistakin hyvistä uutisista!!

Itsellä on juuri nyt pinna tosi piukeena ja kireenä!!! Tänään tuli Tapiolasta vastaus koskien vauvavakuutusta ja sitä ei myönnetä koska minun bmi lukuni on niin korkea, että minulla on riskiraskaus. Voi veee, sanon minä!!!! Ymmärtäisin jos olisin tosi tonnikeiju joka vaan olisi sohvanpohjalla ja söisi herkkuja mutta ei. Olen terve (lukuunottamatta allergiaa), syön normaalisti ja liikun mutta ruumiinrakenne sattuu olemaan pyöreä. Ja ymmärtäisin jos tästä bmi:stä olisi maininta vakuutusta koskevissa ehdoissa tai tuotelehdessä mutta ei missään ole mitään tuosta. Olipa kiva ylläri kun avasin kuoren. Samantien vaan kone auki ja lähettää tarjouspyyntöjä toisiin yhtiöihin!!! Saa Tapiola painua jonnekin todella syvälle!!!! Pitää kysyä kun tulee noita tarjouksia muualta että onko heilläkin kanta että kytätään jotain taulukkoja näkemättä ko. ihmistä. Ja kun käytiin Tapiolan toimistossa Jumbossa niin sielläkään virkailija ei puhunut mistään bmi jutuista ja sanoi vielä ettei ole mitään ongelmaa... no mikäs tämä sitten on, muuta kun ongelma?!??!?!
Sori tää vuodatus mut ottaa aivoon....
 
Moikka kaikille :)

Onnea uusille ja ultra kuulumisista :)

Täällä vielä kaks viikkoa rakenneultraan.. ei jaksa odottaa... Jouduin siirtämään sitä viikolla kun ei viitsi ajaa 300km joka viikko...
Paino on noussut neuvolan mielestä aika paljon, joten olen vähentänyt herkkuja :) Jumpassa ja balancessa tulee käytyä joka viikko, välillä närästys vaivaa, mut muuten oon hyvin jaksanut...

Sike ja Tuuti (19+2)
 
Iltaa :)
Merve mullakin sama siivous/raijaus vaihe menossa :) ja jo nyt tekisi mieli saada sängyt sun muut paikoilleen, mutta ei vielä viiti ku taitaa olla liian aikaista :)

Murunmami onnea uuteen kotiin :)

Talventaika onnea poikalupauksesta :)
Minnis aika paska homma kyllä...toivottavasti joku toinen hyväksyisi hakemuksen..oletko jo ifistä koittanut?

KYSYMYS? Millaisia asuntolainoja teillä on? minkälainen kannattaa ottaa jos on ottaakseen...kiinteä korkoinen vai sellainen mikä vaihtelee? ja onko teillä takaajia ja kuinka suurelle summalle olette takaajan tarvinneet?

Happynow ja muru 19+5 :heart: huomenna rakenneultra :D
 
Onnittelut rakenneultrassa käyneille!

Murunmami, tosi kivaa kun saitte haluamanne talon. Me ollaan sitä omaa etsitty jo varmaan yli vuosi eikä vain oikea satu kohdalle. Ja nyt hinnatkin on pilvissä :( Olis ollut kiva päästä vähän parempiin tiloihin ennekuin meitä on neljä..

Minnis toi on kyllä tosi tympeetä. En tiennytkään, että BMI vaikuttaa vakuutuksen saantiin. Me ei olla vielä edes saatu aikaiseksi laitettua hakemusta :whistle: Oliko siinä jokin rv raja mitä ennen piti laittaa?

Täällä alkaa kanssa olla tosi iso olo, saa nähdä mitä se neuvolan vaaka näyttää viikon päästä.. Ja tosiaan miltähän tämä pötsi näyttää muutaman kuukauden päästä :rolleyes:

Blue ja pienokainen 22+4
 
Happy: Meille tulee kiintee korko. Mun mielestä turvallisempi, vähän ku vuokraa maksais pois, aina saman verran.

Blue: Etsittiin mekin yli ½ vuotta ja hiki hatussa kun ei meinannut löytyä. Alko jo ahistaa ja stressaa molempia mut onneks löytyi! Toivottavasti teilläkin tärppää! Meilläpäin ei ainenkaa oo hinnat pilvissä, itseasiassa aika huono aika myydä, joutuu myymään aika halvalla.

Mua veti suonta pohkeesta viime viikolla yöllä ja oli niin kipee koko koipi monta päivää, sitten ku alko helpottaa niin eiköhän viime yönä tehnyt saman ja samaan pohkeeseen joten taas on niin kipeenä :( Ja yöllä tuli ällö närästyskin kiusaks. Eilen vauvakin oli tosi vilkkaalla tuulella ja rummutteli pitkin päivää :heart: Vielä 4 päivää rakenneultraan.....
 
murumamille onnea uudesta kodista:)
Itelläkin haaveissa omakotitalo:) mut valitettavasti joudutaan varmaan ensvuoden loppuun odotteleen että päästään pankkiin ruinaan lainaa.. siihen asti kärsitään kerrostalossa.. Mutta rakastan tätä seutua ja kun oma ostetaan ni paikka muuttuu eli sen voimin kestän kerrostalossa:)

Ihanaa että monilla taas vaan hyviä ultrakuulumisia:)
Ite en malta oottaa et ens torstaina pääsee taas kattoon vauvelia sinne 4D ultraan :)

Tänne kuuluu oikeestaan muuten tosi hyvää mutta kipeeks tulin:( onneks viettelen nyt 3pv vapaata et jos lepäily auttais:) Ja huomenna saan äiskältä kuntopyörän. wippiii.. pysyy vähän edes kunnossa:p Vauva porskuttaa meneen oikeestaan koko ajan:D nytkin jumppaillu tua kohta tunnin.. Nyt aamupalaa ja sit lepäilyä:)

Commander nyt ei muuta kun jtn vaan rinnan alle:) täytyy syyä hyvin et jaksat:)

Jane & Viltsu 23+0:heart:
 
Jane; Kävin ostamassa kaikkea mistä pidän ja yritän nyt syödä pieniä annoksia usein. Isoja määriä kun en vaan kerta kaikkiaan saa alas. Mutta nukuin viime ja toissa yönä 11 tuntia, joten alkaa olo tuntua vähän ihmismäiseltä. Lapset tulee vasta huomenna kotiin, eli yhdet kunnon yöunet ainakin saan vedettyä.

Laitoin viime kuussa viestiä tästä mielenkiintoisesta odottajan ruokavalio -artikkelista. Nyt satuin osumaan sinne uudestaan, joten tässä linkki: Kaksplus - 20 kysymystä odottajan ruokavaliosta Tänään meillä taas sushi-ilta :)

Jaahas, tää lähtee nyt rakenneultraan :eek:

Commander ja murunen (kumpikohan?) 20+5
 
Kylläpäs on kulunut taas pitkä aika kun oo viimeksi kirjoitellut helmikuun ketjuun. Olen viime aikoina löytänyt tuon Facebookin ja koneella ollessa on sitten tullut tutustuttua siihen.

Moni on jo käynyt rakenneultrassa, onnea hyvistä ultrakuulumisista. Itselläni tuo rakenneultra on nyt torstaina edessä. Kovasti jo jännittää.

Täällä voidaan hyvin, pieni flunssa vaan on päällä mutta nuo pahoinvoinnit ja ruokahaluttomuus on onneksi jääneet jo historiaan. Liikkeitä tuntuu päivittäin. Eilen alkoivat liitoskivut olin koko päivän touhuillut ja järjestellyt kotona ja illalla oli töihin meno. Pitää näköjään alkaa ottamaan rauhallisemmin aamupäivät kotona jos illalla on töihin meno. Tänään on tuo häpyluu ollut niin kipeä että liikkuminen ja asennon vaihtaminen sattuu. Jospa menisi levolla ohi.

Onko muilla ollut liitoskipuja tms?

Olen yrittänyt netistä katsella vähän nuita yhdistelmävaunuja mutten oikein saa selkoa että millaiset haluisin, eikait se auta muuta kuin lähtä nuita liikkeitä kiertelemään ja testailemaan vaunuja. Millaisia vaunuja te muut olette hankkineet? On siitä tainnut olla puhetta aiemminkin mutta kysynpäs nyt vielä.

Sanuli ja öttiäinen 20+4
 
Kiitos uudesta pinosta!

Meillekään ei myönnetty syntymättömän vauvan vakuutusta esikoiselle, koska takana oli yksi keskeytys. Eipä siinä vastauksessa oltu eritelty syytä, joten veikkaan, että se oli tuo. Tälle vauvalle ei edes viitsitä hakea, koska emme kuitenkaan saa sitä. Mutta onneksi emme edes ole tarvinneet vakuutusta esikoiselle, joten olisimme kuitenkin saattaneet sanoa sen jo irti. Ja yhteiskunta kyllä hoitaa pienet lapset, mutta aikuisten kohdalla tilanne on joskus toinen.

Hellu ja 22+5
 
Happynow,Kannattaa kattoo se korko tilanteen mukaan,siis korkotilanteen,et kuinka korkea ja onko laskussa vai nousussa jne. Meillä mies tosi tarkka ja kun korot alko laskeen paljon,vaihto 3kk euriboriin... mitään erityispalveluita ei olla otettu meidän lainaan,eli niitä maksuturvia ja korkokattoja. Takaajia ei ollut,kun ennestään oli laina nordeasta vanhasta asunnosta.

Perkuleen vakuutus,pitäs nyt ottaa asiakseen ja hakee sitä. Tosi ikävää että joku bmi voi vaikuttaa:O toivottavasti minnis saa muualta sen. Me käydään aina yksityisellä,etenkin just lapsen kanssa,kun en luota yhtään noihin arvauskeskuksen lekureihin.

Repa ja säynävä 21+3
 
Heippatirallaa!

Ultrakuulumisia; meidän pienellä oli kaikki oikein hienosti, jokaikinen mitta vastasi viikkoja. Ultrausta tehtiin peräti 40 minuuttia, kun oli uusi ihminen opettelemassa rakenneultran tekoa ja vaikka ohjaaja kaiken neuvoikin niin kävihän se tosi hitaasti. Mutta saatiinpa ihailla pientä tosi pitkään. Peukku kävi välillä suussa ja kaikenlaista viuhdontaa oli menossa :) Hän oli pää alaspäin ja selkä minun selkää vasten. Istukka oli etuseinämässä, mikä hieman yllätti, kun liikkeet on kuitenkin tuntuneet niin selvästi. En tiedä vaikuttaako tuo nyt sitten sektioon jotenkin? Ja yllätys, yllätys, poikien joukko vain kasvaa, aivan selkeästi poika myös meille tulossa! Oli sellaiset vehkeet, että ei jäänyt epäilyksen sijaa ja asiaa oli todistamassa kaksi hoitajaa, mies ja minä.

Vakuutuksesta: Ei se tosiaan maailmaa kaada, jos vakuutusta ei saa, vaikka onhan se harmi jos sen aikoi ottaa. Ja bmi on kyllä aika typerä syy minun mielestäni! Meillä on sattunut niin terveitä lapsia, ettei ole kuin viitisen kertaa taidettu käydä lääkärissä pojan kanssa ja tytön kanssa ei kertaakaan. Olisihan se harmittanut, jos olisi maksanut kallista vakuutusta noiden takia.

Kävin äsken sitten hyväksymässä babystylen tarjouksen ja tonnin arvoisella paketilla meille tulee nyt seuraavaa: Gessleinin Vision Fin jääkukka -vaunut + kaukaloadabterit, Brio Two pinnasänky, Manduca-kantoreppu (petrooli), Britax baby safe SHR -turvakaukalo + turvavyöjalusta, kaukalon lämpöpussi ja kylpytuki. Erikseen ostelen sitten vielä sitterin ja pinniksen pehmusteet, jos en satu saamaan niitä kavereilta tai kirpparilta käytettyinä. Tavarat haetaan kotiin vasta joulukuussa, niin ei tarvitse täällä niitä säilöä. Palvelu pelaa :)

Tsemppiä kaikille ultraa jännittäville!

Commander ja Nooa 20+5
 
Onnea Commanderille poikalupauksesta ja hyvä et kaikki hyvin:) ja onneksi oot saanu nyt nukuttua ja jotain syötyä:)
Ompas mahtavan paljon tavaraa tuolla tonnilla:) meillä meni 850 jo pelkästään vaunuihin.. ja nyt sit kaukaloon ja adaptereihin menee n. 380€ .. ja sit siihen kaikki muut viä päälle :D ootte päässy tosi halvalla kyllä:)
seuraavan lapsen kohdalla ei tarvii niin paljon ostella ja jos mun makuni halpenis vähän:D

Jane & Viltsu 23+0

muoks** kirjotus virheitä joudun muokkaileen :D
 
Viimeksi muokattu:
Hejsan ja terveisiä rakenneultrasta täältäkin!

Hankinnat: Me saadaan pinnis serkulta ja toiselta serkulta sit oran joviairit (oisko viime vuoden malli) sekä puuhamatto. Ostettavia on siis turvakaukalo, sitteri ja hoitopöytä. Ihan jees, että noi vaunut hoitu noin kun niihin olisin varmaan saanu uppoomaan vaikka kuinka paljon rahaa :p. Toiselta serkulta saadaan myös vaatteita huima määrä.

Vakuutukset: Aika jännää, että painoindeksin perusteella ei myönnetä vakuutusta :eek:. Me on mietitty, että otettas se syntymättömän vauvan vakuutus. Täytyy vielä jossain vaiheessa tehdä vertailua, että mistä paikasta se kannattas ottaa. Meillä kun on omat vakuutuksemme eri paikoissa. Jommasta kummasta siis.

Rakenneultrassa oli kaikki hyvin. Vauva haukotteli hirveesti ja sohi menemään. Oli niin kuin ois ollu ulos tulossa. Pää alhaalla ja pylly ylhäällä. Selkäranka oli mun selkää vasten. Painoa oli 250g. Pituudesta ei ultraaja sanonut. Oli vähän nuivampi kuin viime kerralla, mutta ihan ok. Kyllä se asiansa osasi. Meilläkään ei sukupuolesta ollut mitään epäilystä. Sen verran selkeesti näky vehkeet :). Eli meillekin on siis poika tulossa :).

muoks: Sitäpä piti vielä kysellä, että meinaatteko kertoa sukupuolesta yleisesti vai pitää salassa? Me meinattiin, että pidettäs yleisesti salassa, mutta ollaan nyt keskusteltu, että jos vanhemmille kuitenki kertois. Enpä tuota tiiä. Tää kyllä tuottaa mulle ongelmia, oon niin varma siitä :D. Kun meillä on myös pojalle nimi valmiina niin ihan varmaan möläytän sen nimenki sit vielä jollekin.

Nyt ei sitten enää ookaan mitään odoteltavia juttuja taas hetkeen. Seuraava neuvola on kuukauden päästä, jollon saa kelalle todistuksen. Sit voi alkaa ootella äitiyspakkausta ^_^.

Adalmis ja keijo 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrauutisista,poika voittoista on!! Olkaa onnellisia kun teitin poitsut ymmärtää olla pää alespäin. Tekee meinaa aika höpöö nää potkut tonne alas etenkin jos ite istuu tms... sais kierähtää meidänkin sälli.

Me on kerrottu sukupuolesta,mitäpä sitä salaamaan....

Miä mietin et miksköhän me ollaan jatkuvasti lekurin pakeilla,vaikkei poikakaan kipee juur oo ollu... mut meil on tietty tota ihottumaa ollu atooppisen ihon takia ja sit tänäkesänä punkkien takia ollaan käyty jne... meen kyl herkästi just ton vakuutuksen takia...mut jossain vaiheessa varmaan ton pojan osalta irtisanotaan. Vauvasta kun ei tiedä jos jotain on vaikka synnynnäistä,niin ei uskalla olla ottamattakaan.
 
Onnea jälleen kaikille ultrakuulumisista ja poikalupauksista! :heart:

Sukupuolen kertominen: Me ollaan kyllä kerrottu kaikille. :) Ei se salaisuus ole... Ultraanhan ei tosin ole ihan 100% luottaminen, mutta kyllä meidänkin pienellä siellä aika selvät pojan vehkeet näkyi, ettei melkein voi olla uskomatta. ;)

Minkä hintaisia nuo vauvavakuutukset keskimäärin on? Mä en oikein tiedä, pitäiskö sellainen ottaa vai ei... Meillä on kaikki muut vakuutukset Tapiolassa, joten jos vauvalle vakuutus otetaan niin kai sekin pitää sieltä ottaa... vaikka on kyllä tosi viheliäistä tuollainen, mitä Minnikselle kävi. Ihan ihme juttu!

Murunmami: Mua on nyt kans kahtena peräkkäisenä yönä vetänyt suonta, tosi inhottavaa! Koskaan aikaisemmin ei ole tuota ollut... Ekana yönä oli oikea jalka, ja nyt viime yönä vasen jalka. Ja seuraavana päivänä jalat niin kipeät että käveleminenkin oli hankalaa.

Commanderin tuhannen eron paketti kuulostaa kyllä aikas hyvältä, tosi paljon tavaraa siihen mahtuu. :) Meillä kans jo pelkät vaunut maksoi lähes 900 euroa... No ei meidän nyt sit tarvikaan ostaa uutena kuin enää se turvakaukalo, mut saadaan käytettynä. Ja hoitopöytää ei osteta ollenkaan, on vaan sellanen hoitoalusta joka laitetaan wc:ssä olevan pöydän päälle.

Sanuliini: Täällä ainakin kovat liitoskivut on olleet... Nyt ei muutamaan päivään ole ollut, mutta kuitenkin. Ja vaunuista: Meille tulee yhdistelmät, Emmaljungan Edge Duo Combit vm. 2011, väri PP black/red. Väriä en osannut valita niin mies sai sen päättää. :)

Ähh mua harmittaa ihan hirveesti, kun en siellä rakenneultrassa yhtään tajunnut kysyä joitakin asioita, kuten paljonko vauva arviolta nyt painaa ja montako senttiä on pitkä... Tajusin nuo vasta jälkeenpäin. Olisi ollut mukava tietää. :) Mun pitää vielä kerran mennä ultraan kontrolloimaan mun munasarjakystaa, mutta tuskin ne siellä enää vauvaa katsovat...?

Taidan lähteä ulos pikku kävelylenkille. :) Poika potkii taas niin ihanasti, että tekis mieli vaan heittäytyä sohvalle ja nautiskella potkuista. :heart: Mutta pakko mennä haukkaamaan vähän raitista ilmaakin välillä...

~ Merve ja masu 21+1
 
Sori kaverit, jauhan vielä tuosta vakuutuksesta. Tänään soitin sitten Tapiolaan ja sanoin et on se kumma kun katotaan johonkin paperiin/taulukkoon vaikka neuvolakortissa näkyy kaikki verenpaineet ym. jotka on hyvät. Täti sanoi, että kaikille on sama käytäntö ettei poikkeuksia voida tehdä. Sanoin et täytyypä sitten siirtää kaikki muutkin vakuutukset pois.
Eilen ja vielä tänään lähettelin sitten tarjouspyyntöjä eri vakuutusyhtiöihin. If vastasi jo heti tänään kun tänään soitin. Pitäisi saada vielä jotain verrattavaa.
Eli vakuutushan pitää tehdä ennen 3 kk vauvan syntymää. Meillä siis takaraja on tuo marraskuun alku. Ja kun siitä tehdään ensin varaus (ainakin Tapiolassa) ja vasta sen jälkeen ootetaan tietoja että saako sen vaiko ei. Tähän meni pari viikkoa, vähän vajaa. Kysyin tänään myös töistä tarjousta vakuutuksesta ja soitin vielä ko. vakuutuksien päättäjälle et onko heillä käytäntönä tällänen bmi taulukko. Nainen sanoi et kaikilla vakuutusyhtiöillä on mutta siihen voi tehdä poikkeuksia... Katotaan nyt mitä tulee vastaan. Vai sanooko kaikki ei kiitos meidän rahoille.
Hinnat vaihtelee, riippuu siitäkin et onko ko. yhtiössä muutkin vakuutukset. Tapiolalla se olisi maksanut n. 400 euroa.

Minnis ja Dude 22+6
 
Viimeksi muokattu:
Me ei aiota hankkia vauvavakuutusta. Pärjättiin hyvin kaksostenki kanssa ilman. Välillä käytettiin jopa yksityisellä, mutta tuli silti halvemmaksi kuin vakuutusmaksut.

(.) Mulla on ollu ongelmana alhainen verenpaine. Tänäänki on ollu yläpaine alle 100. Ei ihme, jos tunnilla huippaa. Sanoinki jo opiskelijoille eilen, että jos pökrään, niin nostavat multa jalat ylös. Tänään ne reppanat sitte kyseli, että mikä on vointi. Pelkäävät, että joutuvat antaan mulle ensiapua. Mutta mitäs teet! Oon juonu kahvia ja syöny suolakurkkuja ja juonu vettä, vaan ei tunnu auttavan. Liian alhaseen paineeseen kun ei taida oikein olla lääkettä. Pahinta on silloin, jos supistelee, kun se vähäinenkin veri päästä syöksyy kohtuun. Yks työkaveri kertoi kans olevansa raskaana. Kivaa, kun meitä on kaks :)

Happis ja pikku-Kalle poks 23
 
kääkkis
Onnea hienoista ultrakuulumisista :flower:

Me on kerrottu kyllä kaikille sukupuoli, ketkä ovat suoraan kysyneet, että mikään salaisuus se ei ole :) Nähtiin myös niin selvästi vehkeet, ettei epäilystäkään. Nimi on meillä myös valmiina, mutta tietenkin on mahdollista että sitä vielä muokataan :)

Johan on ollut stressaavaa Minniksellä tapella noista vakuutuksista :O Toivottavasti saat nyt jostain sen. Vakuutusasiat on muutenkin niin älyttömän "mukavia", kun saa laittaa lippua ja lappua ympäriinsä.

Itse olen voinut nyt tosi hyvin, ei yhäkään turvotusta ja selkäkivut ovat pysyneet poissa ( kiitos ahkeran lämpökauratyynyn käytön ja tukivyön :) ) . Tosi herkästi kyllä supistelee, varsinkin jos on väsynyt tai käynyt lenkillä. Välillä jokin stressaavampi tilanne saa vatsan aivan kivikovaksi. Täällä myös poika on tosi aktiivinen. Mietin tänään, että nukkuukohan se ollenkaan päivällä synnyttyään :D No, kunhan nukkuisi yöt... Synnytystä en ole ihmeemmin miettinyt, yritän olla rennosti ja luottaa siihen, että kaikki menee kyllä hyvin. Hieman olen äänenkäyttöä taas harjoitellut, että mitkä äänteet saavat parhaiten rentoutumaan. En ole vieläkään saanut käytyä läpi varastossa olevia vauvanvaatteita...En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Ei vain pysty :(

Oikein mukavaa viikonjatkoa ja älkää liikaa stressatko :) ( paraskin sanomaan... )

kääkkis ja "osku" 24+1
 
minnis Fenniaa voin vaan suositella! Meillä o Fenniasta esikoiselle ja tulee nyt toisellekin sieltä. Myönsivät sen 27 viikon takarajan jälkeenkin poikkeuksellisesti sen vakuutuksen ku keskitettii vakuutukset sinne ja oli epäilys raskausmyrkytyksestä,mutta koska sitä ei ollut todettu niin myönsivät vakuutuksen. :) IF:iltä otettii pois kaikki vakuutukset kun ne ei korvaa YHTÄÄ MITÄÄN ja jos korvaa niin saat kynsin hampain ne tapella ne rahat sieltä!

Sanuliini Liitoskipuja? ETTÄ ONKO OLLU! tuntuu että koko alapää irtoo jonai hyvänä hetkenä ku tekee niin kipeetä välillä! :D

Merve kaikkien paras on kun käy paikanpäällä ja kilpailuttaa vakuutusyhtiöt. :)

Sukupuolen kertomisesta: Me kerrottiin kaikille tytöstä kun esikoista odoteltiin,nyt ei tiedetä yhtään että kumpi tulee mutta poikaa vähä ounastellaan miehen kanssa. :)

Neuvola tänään rv 22+6:
hb 118
RR 105/58
syke: 140-155
liikkeet: ++
SF: 20cm

Kaikki siis vallan hyvin! Olo on ihan hyvä jollei noita kolotuksia ja supisteluita lasketa. :)
Nyt ku taas alkaa energiaa olla niin aattelin taas aktiivisemmin alkaa kirjottelee! :) Mies tänään ihanasti sano kun pyysin mahaa koittaa taas niin " en mä sitä mahaa haluu hipelöidä kun haluisin jo sen syntyvän niin voisin tehdä senkin kanssa kaikkia kivoja juttuja!" :D

BB & Masa 22+6
 
Meillä ei oo edes mietitty et kerrotaanko sukupuolta vai ei.. ihan kaikki tietää kumpi tulloo :) suotta sitä salaileen oon niin hölösuu ja ollaan kaukana vanhanaikaisista että ei sitä tarvii salailla..

Täällä ollaan vähän aikasin hereillä|O Vein ukon töihin että voin käydä ystävällä tänään katsomaan sen kumpua:) se on mua 26pv pidemmällä:) jos vaan jaksan liikkua, tauti tuntuu olevan inhottavampi kuin eilen.. mut onneks ei lämpöö oo.. eikä tullu oikein nukuttua ja niistäminen sattu alavatsaan, taitaa olla koetuksella kun yskittää ja nokka tukossa.. Nyt painun takas pehkuihin että jaksan tehdä tnä edes jotain:)

Jane & Viltsu 23+1
 
Noihin vakuutuksiin liittyen on pakko sanoa, että jos vain tulokkaalle vakuutus myönnetään jo nyt ennen syntymää, emme todellakaan uskalla olla sitä ottamatta. Meille tuo vakuutus on ollut ehdoton turva siitä alkaen kun kolmas lapseni syntyi ja samana päivänä alkoi tutkimukset ja hyvin pian leikkaukset. On se vakuutus sen verran antanut meille takaisin, ettei harmita yhtään, että tuli silloin otettua. Meillähän kaiken piti silloinkin olla ihan kunnossa kaikkien seulaverikokeiden ja lukuisten ultrien perusteella. Kolmas raskaus oli ensimmäinen raskaus jonka aikana en pelännyt mitään pahaa tapahtuvan, mutta hyvin äkkiä sitä tipahti maan pinnalle. Tiedämme vain yhden samanlaisen tapauksen Suomessa, eikä hoitaneet lääkäritkään yhtä lukuun ottamatta ole tähän törmännyt. Viimeksi eilen lääkäri sairaalassa kysyi, mitä kaikkea tähän tyttömme oireyhtymään voi liittyä. Olemme nyt vajaan neljän viikon sisällä käyneet tytön kanssa kolme kertaa sairaalassa ja maanantaina tosiaan on edessä nukutuksessa tehtävä tutkimus. Meille vakuutus on siis ollut mukava lisä hoitokuluja tasaamaan.

Kultatiuku ja Tiuhti rv 22+5
 
Onnea ultrakuulumisista taas!! Miten voikin olla niin poikavoittoista? Varmaan loput sitten ovatkin tyttöjä. ;)

Jos saataisiin sukupuoli selville ultrassa, niin ei varmaan kerrottais sitä muille. Mun mielestä kivempi niin. :)

Esikoisella meillä on otettu vakuutus Nordeasta ja se oli se syntymättömän lapsen vakuutus. Nyt ajattelin kanssa ottaa sen, vaikka ei me sitä esikoisellakaan olla tarvittu. Onneksi.
Nyt vaan aloin miettimään, että toivottavasti saan sen vakuutuksen kun painoa on 10 kg enemmän, kuin silloin esikoiselle haettaessa.

Liitoskipuja mulla on tuntunut jo tosi aikaisin!! Ei onneksi kauhean pahana, mutta kyllä ne tässä vielä ehtii pahentua!!!

Tarvis varmaan alkaa pikkuhiljaa miettimään, että mitä vauvalle tarvii ostaa ja mitä meiltä jo löytyy. Ei tulis sitten kerralla paniikkia yrittää ostella kaikkea.
Vaikka eihän me juurikaan mitään tarvita, kun kaikki tarpeellinen on tolta vuotiaalta tallessa. Uusi autokaukalo pitää kyllä ostaa ja luultavasti ne tuplarattaat. Niin ja toinen pinnasänky. Siinä kai ne suurimmat.

May 19+3
 
Vakuutuksista edelleen,Meilläkin se menee vähän niin pojan kanssa että se mikä maksetaan,saadaan takas... ja varmaan ilmankin pärjättäs,siks se nyt irtisanotaankin tässä jossain kohtaa...mutta kun koskaan ei voi etukäteen tietää mitä allergiaa tms. sitten tulee,niin kyllä se mun mielestä hyvä on olla ainakin alkuun.

Miä en oo sen kummemmin katellu mitä pitäs ostaa vauvalle...siis suurinpiirtein kaikki on tärkeimmät,esikoisen ajalta ja sit ostan sitämukaa kun jotain ilmenee puuttuvaksi.
Oon edelleen sitä mieltä et vauva tarvii välttämättä vain äidin ja sen tissit(tai vaihtoehtoisesti pullon ja korviketta)ja loput kerkee myöhemminkin=) Se seisomalauta pitäs hankkia....

Repa ja säynävä 21+4
 
Ultrassa käyty, kaikki näyttäisi olevan kunnossa :heart: Ipana köllötteli pää alaspäin, jalat potkuttelee tuohon vasemmalle puolen masua ja istukka on osaksi takaseinällä ja osaksi oikealla puolen kohtua. Painoarvio oli kokonaista 353 grammaa :D Nyt taasen mitat antoivat lasketuksi ajaksi 20.2., mutta kätilö sanoi ettei sitä aikaa enää ruveta muuttamaan.

Sukupuoli meille ei selvinnyt, ei edes kysytty.. Olisin kyllä halunnut tietää, mutta oli se täti jotenki niin jämyn oloinen että en uskaltanut kysyä. Mies meinasi ettei se ainakaan nähnyt mitään jalkojen välissä. Ei kai tässä auta muu kuin pestä ne varastossa olevat tytön vaatteet kaappiin, ja lähettää sitten ukko vaateostoksille jos ipana paljastuukin synnyttyään pojaksi. :)

Höh, nyt ei ainakaan yhtään helpommaksi tullut tämä tarvikkeiden hankinta, kun odotin sitä että sukupuolen selviämisen jälkeen se olis ollut hyvä aloitella. Tai sitten ostetaan kaikki helmikuussa :headwall:

neitiniisku ja pienistäpienin 21+1
 

Yhteistyössä