*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

Repa, siitä haalarista saa hihojen ja punttien suut suljettua (ja samalla ne lyhenee vajaa 5 cm). Jolloin se siis pienenee hieman. Eikä tartte sitten laittaa kuin villasukat ja -tumput alle, eli ei tarvitse ainakaan alkuun käyttää niitä töppösiä ja rukkasia.
 
Heissan kaikille!
Ihan hyvää meille nyt kuuluu. On tasoittunut sekä tytön että meidänkin tilanne jo tässä.;) Tänään tyttö täytti 2 viikkoa, ja menossa on rv 27+1. Hänhän toki kehittyy myös tavallaan niitä raskausviikkoja vastaavasti, koska vaikka tulikin ennenaikaisesti ei missään tapauksessa ole valmis. Silmät ovat nyt auenneet ja aina välillä hän vähän koittaa kurkistella että miltä se maailma näyttää. Mutta lähinnä valoja javarjoja hän näkee, ja jos yhtään on liian kirkasta painaa silmät äkkiä tiukasti kiinni.:)

Hän on tänään kolmatta kertaa elämänsä aikana siirtynyt nasaali ylipaine laitteeseen, joka siis nenään puhaltaa ilmaa, mutta hänen pitäisi itse "muistaa"/jaksaa hengittää. Näillä pienillä se usein on, että joutuu siirtymään edestakaisin hengityskoneesta ylipaineeseen ja toiste päin. Sit jonain kauniina päivänä ylipaine riittääkin ja on päästy taas yksi askel eteenpäin.

Arki on nyt siirtynyt jotenkin sinne sairaalaan. On vähän ulkopuolinen olo kaikesta, omasta elämästä, muiden elämästä ja sitten taas siitä sairaalan elämästä. Tuntuu välillä kuin kuplassa kulkisi, näkee kaiken mutta ei kuule mitään. Jää siis jotenki vajaaksi kokemukset. Mutta täytyy rauhassa edetä, löytää se oma paikkansa.. Aika äkkiä tähän nykäistiin, niin liekö ihme että on vähän eksynyt olo.:)

Nyt on kuitenkin ollut melko tasainen tytön vointi, eikä omat tunteet ole ihan niin pinnassa, joten ehkäpä se tästä sitten taas.:)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ihana kuulla Siniziin hyviä kuulumisia! :heart:

Tosiaankin olin silloin ennen edellistä neuvolaa juonu aamupalaksi kaakaota, joten sillä ilmeisesti oli vaikutusta sokerituloksiin. Kontrollikäynnillä oli kaikki ok. Joudun nyt kuitenkin sokerirasitustestiin koska kerran ollut positiivinen näyte... Ens viikolla siis sinne...

Mä oon kans miettinyt tuota influenssarokotteen ottamista... jotenkin epäilyttää.. en oo koskaan saanu rokotetta ja nyt kun siinä on vielä se sikainfluenssarokote samassa (ei ilmeisesti kuitenkaan sama enää kuin viime vuonna) niin mietityttää vielä enemmän.. Taitaa jäädä täällä ottamatta.

Me ostettiin Britaxin Baby safe plus kaukalo ja siihen se turvavyökiinnitteinen telakka. Ei olla vielä kokeiltu asentamista, mutta kaukalo vaikuttaa mielestäni muuten hyvältä. Ja meiltä löytyy nuo Britaxin B-Dual rattaat, joihin saa kaukalon kiinni.

Ihanaa! enää 5 viikkoa töitä, sitten alkaisi talviloma, jonka jälkeen äippiloma! :D

Ninnu ja pikkuinen 27+3
 
Sinizii: Ihana kuulla, että tilanne on suht positiivinen. Jaksamista sairaalaelämään, ei varmasti ole helppoa!

Repa: Älä murehdi! Mulla oli ekassa raskaudessa vain se keskimmäinen arvo hieman yli ja kotimittauksissa vain pari kertaa heittoa koko raskauden aikana. Ja söin mehujäätä yms. Mulla heitot tuli aina vaaleasta leivästä ja/tai tuoremehusta, jotenkin kroppa ei vaan sulattanut niitä. Karkkia ja limpparia pystyin kyllä vetämään :) Kunhan rupeat kotona mittailemaan, niin huomaat kyllä mikä nostaa arvoja ja mikä ei. Sillä se sitten suttaantuu, ei kaikkia hiilareita tarvitse välttää! Mulla toinen rasitus edessä huomenna ja sen verran on ollut kotimittauksissa nyt heittoja, että uskon rd-diagnoosin saavani. Mutta se ei mua haittaa, kun sen on jo kerran läpikäynyt. Vauvatkin on mulla olleet täysin normaalikokoisia, eikä heillä ole ollut mitään heittoja sokeriarvoissa.

Turvakaukalosta: Meille tulee Baby Safe Plus SHR -kaukalo ja siihen turvavyötelakka. Toisessa autossa on isofix, mutta päädyttiin tuohon turvavyötelakkaan, kun sitä on kuulemma helpompi asemoida niin, että myös toiset istuimet mahtuu takapenkille. Isofix-telakan kanssa ei olisi mahtunut. Meillä oli myös edellisillä Baby Safe -kaukalo ja todettiin se silloin niin hyväksi, että haluttiin taas samanlainen. Meille tulee Gessleinin vaunut, joihin kaukalon saa kiinni.

ON: Tänään oli neuvola ja painoa tullut 290 g per viikko, eli uskomattoman vähän huomioiden, että mässytyttää ihan hirveästi varsinkin iltaisin. Yhteensä painonnousua nyt 7 kiloa. Kaikki muutenkin kunnossa, hb edelleen 117, mutta väsymystä on kyllä aikalailla. Influenssarokotetta tarjottiin, mutta kieltäydyin kauniisti. En aio sitä ottaa, vaikka riskiryhmään astman takia kuulunkin.

Mulla enää 4 viikkoa töitä ja sitten lomien kautta äippikselle. Äkkiä se aika sitten menee, vaikka jossain vaiheessa tuntui, että äitiysloman alkuun on ikuisuus!

Vitsi kun syöpötyttää, mutta ei voi mitään vetää, kun aamulla on se sokerirasitus....TYLSÄÄ!

Commander ja Pepe 26+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Sinizii ihana kuulla sinusta :) Hienoa, että tyttösi voimistuu :hug: ja vaikka nyt tuntuisikin siltä, ettet kuule mitään mitä ympärilläsi tapahtuu niin kyllä se tulee varmasti ihan ajan kanssa... Voi, että oli oikeasti ihana kuulla noinkin positiivisia uutisia toivottavasti kaikki menee jatkossakin hyvin :)

Mä en viiti ottaa mitään rokotuksia, en kyllä kuulu mihinkään riskiryhmäänkään, mutta kun en myöskään oikein ole koskaan kipeä :)

Onko kukaan tilannut koskaan vauvamaailma.com mitään tavaroita? Me tilattiin vaunut sieltä ja nyt kun ne saatiin tällä viikolla maksettua meni päivä ja tuli jo viesti, että vaunut voi noutaa matkahuollosta.. Eli huomenna haen vaunut kotiin :D nopeaa toimintaa.... ja ensi viikolla pitäisi se äippäpakkaus tulla :)

Onko teillä mielialan vaihteluita?? Minä saan itteni välillä niin hemmetin turhista asioista vihaiseksi, että saan miehenkin jo pahalle mielelle... Ja vaikka keiken pitäisi olla nyt hyvin niin stressaan jostain ihan liikaa...on kohta muutto sinne omaan uuteen kotiin, on rakastava mies, poika potkii ja paljon, mutta silti joku stressinpoikanen painaa :( Ja toisaalta on niiiiiin hyvä olo ettei ikinä olis ollukkaan....

Olis vaan lomaa ennen äippälomaa kun töissä kaikki tappelee ja tuntuu ettei yötyötä jaksaisi enään hetkeäkään, mutta kun voin ihan hyvin en aio sen takia jäädä saikullekkaan...eihän tässä ole enään kun pikkasen reilu kaksi kuukautta äippälomaan :)

Niin ja turvakaukalosta: meidän pitäisi saada siskoltani kaukalo, mutta en tiedä tuleeko sinne enään matkustettua kun asuvat toisella puolen suomea joten helpompi olisi vaan sekin ostaa :) Toisaalta sieltä pitäisi suvun kastemekkokin hakea, että saas nyt nähdä milloin sinne kerkeis :)
 
Viimeksi muokattu:
ihanaa sinizii että teillä voidaan paremmin!!!

minä otin influenssa rokotteen koska helmikuu on pahinta influenssa aikaa. olisi todella syvältä olla synnärillä järkyssä flunssassa. voimia se synnärillä olo vaatii muutenkin.
menin itse kysymään rokotetta kun olin sokerirasituksessa. sain samalla reissulla.
sokerirasitus oli ok.

voikaahan paksusti -täytyy taas jatkaa matkaa :wave:
 
Hienoa kuulla, että siniziin tytöllä on kaikki hyvin!

Minä suunnistan tänään taas kohdunkaulan tarkistukselle. Eilen tuli oltua enemmän pystyssä ja selviteltyä pimun leluröykkiöitä. Illan sitten olikin taas tukalampi olla. Ei ole tästä siis töihin palaajaksi ainakaan suppareiden vuoksi. Eikä ne kyllä minun työmatkallani ja tällä kohdunkaulallakaan töihin laske...
 
Heippa!

Ihana kuulla sinizii, että tyttärenne vointi on tasainen ja pieni vahvistuu päivä päivältä. Jaksamista sairaalassa kulkemiseen.

Eilen olimme siivoamassa jo valmista yläkertaa, toiveissa on päästä viikonloppuna alakerran kimppuun. Himpun verran siis etuajassa ja jos vain LVI-mies tulisi tänään (piti tulla jo viime viikolla) niin ensi viikolla voidaan järkkäillä muuttotarkastusta. Huh! On ollut kova ponnistus!

Onneksi vointi on ollut hyvä lukuunottamatta yöheräämisiä ja valvomisia (syöttöajat ilmeisesti jo herättävät). Lopputyönkin olen pusertanut tässä sivussa, joten hyvää vointia on tarvittu. Äippälomani alkaa 23.12 ensin talvilomalla ja sitten virallisesti äitiyslomalla. Sitä odotellessa...

Voi ja kohta pääsee laittamaan vauvajuttujakin, kun saa tavarat paikoilleen!

Kaikille oikein mukavaa isäinpäiväviikonloppua!!

Ainoska ja Piipu 26+4
 
Sinizii ihanaa että tytöllä asiat hyvin :) Voimia koko perheelle, etenkin pikkuneidille:heart:

Meille on tulossa Maxicosin turvakaukalo ja turvavyö telakka.. Toi on ainut kaukalo minkä saa meidän vaunuihin (Hartan topline s) kunnollisella adapterilla kiinni. Yleis adapteri on niin kamala etten sitä halua ja paljon hankalampi :D hintaa istuimella kyllä on 189€ mutta eipä tuo haittaa ja adaptereiden hinnaks tulee yht.n.210€, mutta mun äiti haluaa tuon istuimen ostaa niin meille jää sit vaan adapterit ostettavaks:)

Miedän pikkuinen sai eilen IHANAN haalarin.. ostettiin 50/56cm haalari ensimmäiselle kuukaudelle koska en halua pientä hukuttaa 62cm haalariin, eikä ollut ees kun 30€ ni ei haittaa vaikka ei mahtuiskaan koko talvee siihen :) Isompi sit ostetaan miehen serkulta joka on ollut vähäisessä käytössä pojalla alle vuosi sitten.
Täällä on havaittavissa pientä mielialanvaihtelua välillä on päiviä kun hermostun tosi helposti ja kaikki raivostuttaa mutta aika helpolla päästy tonkin suhteen.. Itkeskelyä ei oo ollu ollenkaan.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille:)

Jane & Viltsu 28+3
 
Mukava kuulla, että siniziin prinsessa voi hyvin ja vahvistuu päivä päivältä. Varmasti rankkaa tuo sairaalassa ravaaminen, mutta palkinto odottaa kunhan teidän pieni pääsee kotiin!

Mielialan vaihteluita täällä on myös ollut, ei niinkään itkun suuntaan vaan välillä raivostuttaa kaikki asiat ihan täysillä ja tekis mieli vaan huutaa. Onneks kuitenkin useimmiten oon saanut itseni pidettyä järjissäni ja painunut vaikka koirien kanssa ulos, kun on tullut huudon tarve aiheetta. Aiheesta annan kyllä sitten palaa ;)

Mä kanssa ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan noista turvaistuin-matkaratas yhdistelmistä. Mikä merkki olisi hyvä? Turvaistuimen haluaisin turvavyötelakalla kiinni autoon, mun autossa on kyllä ne isofix-kiinnittimetkin mutta mies on tossa autoa vaihtamassa ja tulevasta autosta ei tiedä mikä on niin se telakka olis parempi vaihtoehto. Matkarattaiden taas pitäis mennä mahdollisimman pieneen tilaan (farmariautossa parhaillaan 3 koiraa ja vielä ne rattaat pitäis johonkin saada) ja tietysti olla samaan aikaan mahdollisimman hyvät ja tukevat :) Tänään aattelin ennen töihin menoa käydä lastentarvikkeessa kurkkimassa noita samalla kun käyn tukivyötä katsomassa, on toi selkä ollut niin hajalla viime päivinä, että jotain on pakko keksiä tai kohta en enää liiku mihinkään...

nelli & mytty 26+5
 
Semmosta muuten vielä mietin, että olis kiva tilata joku vauvalehti. Vaihtoehtoina taitais olla joko vauva- tai kaksplus-lehti. Meidän perhe- lehti tulee miehen siskolle, joten sitä en siitti tilata kun sieltä saa luettavaksi. Onko jollain näistä lehdistä kokemuksia tai onko vielä muita aiheeseen liittyviä lehtiä??
 
Nelli-86 Britaxin sivuilla on jonkunlainen lista, mihin kaikkiin rattaisiin saa sen kaukalon kiinni. Ei ole kyllä täydellinen, mutta sieltä voi katsoa vinkkiä. Ryhmä 0+ ja rattaiden yhteensopivuus - BRITAX

Edelleenkin muistutan siitä kaukalon turvallisuudesta, eli kannattaa kurkata sinne autoliiton sivuille, että onko kaukalo saanut hyvät arvosanat. Birtax ainakin on saanut (siis jos on kyse uudesta istuimesta)

Mutta pieneen tilaan ja hyvät ja tukevat matkarattaat ei kyllä oikein sovi samaan lauseeseen. Eli se on vähän joko tai. Ja pieneen tilaan riippuu vähän, että haluaako silloin sateenvarjorattaiden tyyppisesti kasaan menevät vai keskeltä taitetaan kaksinkerroin rattaat? Mutta kannattaa kyllä ehdottomasti mennä liikkeeseen. Mutta tuli noista koirista mieleen, että jos aiot kävelyttää koiria samalla ja työntää rattaita, niin kannattaa katsoa, että niitä kärryjä on helppo työntää yhdellä kädellä eteenpäin.
 
nelli Mulle on tullu Vauva ja Kaksplus- lehdet jo pitkään kestotilauksena ja suosittelen ehdottomasti enemmän Vauvaa. Kaksplussassa on enemmän juttua vauva-ajan jälkeen ihan kouluikään asti, joten jos sellainen ei vielä kiinnosta, ni Vauva on parempi :)

Meille ei edes mitään matkarattaita tule, ainakaan vielä, vaan ihan kunnon vaunut vaan, joihin toivottavasti saa kaukalon kiinni. Tosin sekään ei ole välttämättömyys, koska aion opetella käyttämään kantoliinaa ja toisekseen jokaisessa kaupassa lähes on nykyään kaukalo-ostoskärryjä. Ja mä luulen, että haluan pitää vauvan sylissäni koko ajan ekat pari kuukautta :heart: :D Vaunuja ei olla edes vielä käyty kattomassa surkean rahatilanteen takia, mutta onhan tässä vielä aikaa vaikka kuinka paljon (ainakin sitä toivoo niin :D). Samoin kun turvakaukalosta ei olla edes puhuttu että millanen tulee. Tosin mies on siihenkin sanonut, että "ostetaan just sellanen kuin sä haluat". Se on ollut miehen vakiolause milloin ikinä kysynkään jostain tavara-asiasta :D Mutta mä olen myös miettinyt, että millainen kiinnitys olisi kaukalolle paras, kun on kuitenkin kaksi autoa käytössä, isofix- mahdollisuudesta en tiedä kumpaankaan autoon. Siis turvavyöllä pelkkä kaukalo kiinni, turvavyöllä telakka kiinni vai onko toi isofix kaikista paras? Kun musta tuntuu siltä, että turvavöillä pelaaminen on hirmu hankalaa koko ajan venkslata edestakaisin, mutta onko sitten sen telakan siirtäminenkään niin helppoa, jos autoa vaihtaa. Hmm, ongelma grande :D

Ihanaa kuulla siniziin kuulumisia! Kovasti voimia rankkaan elämänvaiheeseen, mutta eiköhän kaikki korvaudu, kun saatte pienen prinsessanne kotiin joku päivä :) Ihan uteliaisuudesta kysyn, että milloin tämä kotiutuminen saattaisi olla mahdollista? Onko noin paljon aikaisemmin syntyneillä joku painoraja vai pitääkö vauvan olla 38viikkoinen ennen kotiuttamista?
 
Pikainen päivitys töiden keskeltä: Sokerirasituksessa 2 arvoa vähän yli (paasto 5.4 ja 1 h 10.1.). RD-diagnoosi mulle siis tuli, mutta olin sitä jo osannut aavistellakin...Täällä ei enää tarttekaan mennä osastolle vuorokausiseurantaan, vaan sen saa tehdä kotona. Eli nyt pitää sitten 24 h mittailla kaikki mahdolliset arvot ja pitää ruokapäiväkirjaa, mutta onpa ihanaa, että ei tartte mennä sairaalaan! Ensi viikolla diabeteshoitaja sitten soittelee ja kyselee omien mittausten arvot ja sitten tulee käynti äitipolille.

Hassua, että mulle näköjään tulee pojista rd, mutta tytöstä ei...

Commander ja Pepe 26+1
 
Commander,kiitos tsemppauksesta! Mua just toi järkytti kun syön hyvin vähä makeita herkkuja,toki pidän herkuttelupäivän noin kertaviikkoon ja sillon tulee ehkä syötyy sit liiaks kerralla jotain pizzatyyppistä,eli just tota hiilaria. Et ei ehkä pitäs niin isosti sitte... onko sullasynnytyksen jälkeen ollu sokereiden kanssa ongelmaa?

Sinizii,ihania uutisia!!! Toivottavasti pikkusella jatkossakin kaikki hyvin:heart:Kyllähän se elämä surkastuu muutenkin pieniin ympyröihin kun vauva syntyy vaikkei edes ihmeitä olis tapahtunut,sitä vaan näkee ja kuulee sen vauvan. Mutta nyt tässätapauksessa vielä lienee selvä ettei siellä päänupissa ole paljo tilaa muille aatoksille:)

Turvakaukalo on esikoisen ajoilta gracon joku,en muista mallia...telakallinen ja menee saman merkkisiin matkiksiin kiinni.

Naneni,jos sulla sattuu tuleen samanmoinen vauveli kun meidän esikoinen oli,niin toivees tosta sylissäkantamisesta toteutuu.:D.häntä kun ei saanu lainkaan laskee sylistä. Ei meilläkään pojan aikaan ollu matkiksia siis kun oli vauva. Vasta nyt kun on isompi,ne on ollu kätsät matkoilla ottaa mukaan (siis lentokoneeseen yms.) ja muutenkin kivemmat heivata takakonttiin...

Eipä tässä ihmeempiä,isänpäivää pukkais sunnuntaina ja kakku pitäs huomena pykätä.... maanataina on lääkäri,näkee ton kohdunsuun tilanteen sitten:)

Repa ja säynävä 26+6
 
Sinizii: Olipa mukava kuulla teidän perheen kuulumisia :) Onneksi teidän neiti vaikuttaa erittäin sisukkaalta, kuten äitinsäkin :heart:

Matkiksista: Meillä on aina ollut matkikset, mutta tällä kertaa ostettiin makuuasentoon saatavat matkikset (menee kaksinkerroin), kun aiemmin oli sellaiset istuma-matkikset (meni yksinkerroin). Meillä on kuitenkin aina ollut matkikset auton takakontissa, mistä niitä on helppo ottaa esimerkiksi kauppakeskuksessa käyttöön vauvan ollessa ihan pienikin :) Ei siis tarvitse aina raahata isoja yhdistelmiä mukana. Ja itse en pidemmän päälle tykkää pitää vauvaa kaukalossa vaan makuuasennossa ja näin ollen otan mielummin yhdistelmien kantokopan mukaan reissuille :D

Meillä on tytöt ihan täpinöissä tulevasta isänpäivästä ja sitä on suunniteltu varsin kauan. Tänään tuli lapsilta lahjatkin hoitopaikoista, joten kaikki alkaa olla valmiina :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mami ja Nasu 27+2
 
Todella mukava kuulla positiivisia kuulumisia siniziiltä toivotaan, että jatkossa kaikki sujuu hienosti.

Meillä on esikoisen jäljiltä joku Gracon (muistaakseni) turvakaukalo telakalla ja siihen sopivat rattaat. Ihan toimiva systeemi esim. kauppareissuilla tuo rattaisiin kiinnitettävä turvakaukalo.

Tsemppiä kaikille sokereiden kanssa kamppaileville!

Blue ja pienokainen 28+0 poks :)
 
:wave: kaikille, täytyy yrittää taas tännekin aktivoitua..kerhon puolella luuhaan, vaikka hiljaisempaa siellä on.

Meillä on vauvalle ostettuna Brio Primo telakalla. Haaveilin sitten tietysti myös Singeistä joihin tuon saisi kiinni, mutta koska en esikoiseltakaan osannut moista ominaisuutta koskaan kaivata ja täällä ei varmaan pahemmin kuljettaisi vaunuilla joissa pienet pyörät(vaikka niistä kääntyvistä alkuun haaveilin) joten saa jäädä. Käytetyt vaunut, eräät tietyt ovat olleet kyttäyksen alla...katsotaan.

Äitiyspakkaus on tullut postiin ja se pitäisi hakea! Tuntuu jotenkin kummalliselta - vauva myllää kovasti, maha kasvaa, ä-pakkaukset ja muut, eikä silti vieläkään tunnu menneen täysin perille että meille tulee vauva. Ihan kuin koko raskauden olisin ollut tähän asti jotenkin unessa...ja näköjään uni jatkuu, kun en osaa yhtään tätä ajatusta sulattaa :D Tai miten tämän nyt selittäisi.
Outo fiilis joka tapauksessa...:D

-Ankka & Bebé 24+5-
 
Heippa vaan!

Viimeviikonlopun halloweenkekkereistä selvitty!=) Kävin ke sokerirasituksessa ja tänää soittelin ni paastoaevo 5,9 eli yli sallitun toka 10 ja kolmas 7.5 eli noi kaks muuta ok mut toi paasto arvo liian korkea!:headwall: Ens ke neuvolaan ja sit katotaan et miten edetään ja tays:siin sitä joutuu nyt sit seurantaan myös lisäksi...ottaa päähän mut minkäs teet.: / Ja sit viä kilpirauhasarvotkin ihan sekasin niin että hyvin menee..:( Just päivällä ku itkin silmät punasena miehelle tätä tilannetta ni tuumasin et nyt on sitte meijän lapset tehty ku kaikki arvot sekasin ja ei sais stressata ym.:( Mutta eiköhän tää tästä..ens viikko viä töitä ja sit jään kotiin...tarvittaessa teen jotain päiviä kukkakaulla jos tarvii..
Äitiyspakkausta en ottanu mut rahat tuli tilille et jos istä kohta suuntais ostaa tolle tulevalle vauvalle jotain...just yks päivä mietin et mitäs kaikkee sitä tarviikaan... nähtävästi dementiakin iskeny viä kaiken muun lisöksi!:LOL:
Mukavaa viikonloppua ja isänpäivää..

näköjään kirjoitusvirheitäki sit ihan kiitettävästi mut kai täsätä selvää saa!:D
Akita ja pampula 26+2
 
Viimeksi muokattu:
Wc-ankka Täällä kans tulee koko ajan todellisemmaks, että vauva on oikeesti tulossa :D
Varsinkin nyt kun saatiin vaunut tänään ja pakkohan ne oli heti koota :D on ne hienot, mutta herran jestas ne on paljon isommat mitä kuvittelin ja noista sanotaan, että ne menee pieneen tilaan niin mites muut vaunut sitte :O Ja siis isommilla tarkoitin sitä, että tuntuu että renkaiden väli on hirmu leveä.... oliko täällä kenelläkään hartanin topline x? Yritin niitä ohjeita selailla ja selkoa osittain sainkin... nyt tyhmä kysymys kuuluuko se ratasosan pehmuste ottaa pois, silloin kun käyttää kantopussia? vai voiko sen vaan läntätä siihen päälle? JA toinen en osaa sitä tuuli/jalkasuojaa laittaa paikoilleen :D en tajua mihin ne yhdet nepparit kuuluu laittaa kiinni :)

Yötyössä kukutaan taas...
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kuulla siniziin perheen vointeja :heart: Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin ja pieni tyttö pääsee kotiin!

Mulla oli kans sokerirasitus keskiviikkona, torstaina en muistanut soittaa tuloksia, ja perjantaina terkka ei ollut enää paikalla, mutta eipä sieltä soittoa tullut perään, joten taisi olla ihan ok arvot.

Mäkin haluun äippäpakkauksen jo! :D Mutta en oo saanut vieläkään Kelan papereita eteenpäin kun piti toimittaa niitä palkanlaskijalle. No minähän toimitin heti, mutta hän päätti viikkoa myöhemmin ilmoittaa, että mun tarvitsee ensin anoa töistä vapautusta ja sitä varten tarvitsee olla työsoppari ens vuodeksi. Ja meillä uusitaan noi sopparit vasta joulukuussa, ja tietty pomo oli poissa tämän viikon. No onneksi sain työsopparin hoidettua eilen kuntoon, vielä kun se palkanlaskija saisi sen tehtyä, niin saisin anottua sitä vapaata, jotta se palkanlaskija voi täyttää liitteet Kelalle, että saisin ne kaikki eteenpäin! Raivostuttavaa! Jos olisin tiennyt tämän olisin hoitanut asian kuntoon sillä viikolla kun pomo oli paikalla... No, ei auta kuin odottaa.

Täällä on kans Ankan tapaan vähän kummallinen olo, raskaana ollaan juu ja vauvatavaraa löytyy mutta en silti oikein osaa uskoa että meille ihan oikeasti tulee vauva :D

pokemoni & myttynen 25+4
 
Hellu meillä on onneksi 2 koiraa komesta on sellasia, jotka lenkillä juoksee vapaana (maalla kun asutaan niin ketään ei koskaan missään ole) ja se helpottaa tota vaunuhommaakin.

Vaunuista ja rattaista ym: Yhdistelmät meiltä siis löytyy ja niitä onkin tarkotus käyttää aina sillon kun koirat ei oo autossa mukana ja sitten kotona aina lenkkeillessä. Mutta sit lähinnä juuri kauppa- ym reissuja varten sellaset pienempään tilaan menevät matkarattaat on plussaa. Toki niiden pitää olla sellaset, että selkänojan saa makuuasentoon. Ja se kaukalon yhdistettävyys rattaisiin on pelkkää plussaa, ei tietenkään pakollista. Autoliiton sivuilta oon käynyt kattelemassa, mutta kun niitäkin istuimia, jotka on hyvät arvosanat saanut on melko monta ja hankala näin ummikkona tietää tosta käytännöllisyydestä...Täytys varmaan mennä vakoilemaan liikkeeseen noita juttuja...

Kantoliina on myös täällä ostoslistalla. Helpottaa vramaan ihan arkeakin, kun jää kuitenkin kädet vapaaksi vaikka vauva sylissä onkin!

nelli & mytty 26+6
 
Naneni: Yleensä se kotiutuminen tapahtuu siellä lasketun ajan tietämillä, ennen tai jälkeen. Se vähän riippuu siitä, missä voinnissa vauveli on.:) Tuolta teho-osastolta siirrytään ensin jatkohoitoon joko kätilöopistolle tai jorviin, riippuen kummassa tilaa, ja sitten sieltä kotiudutaan.
 
Naneni: Jos ei ole varaa tai halua hankkia molempiin autoihin telakkaa, niin pistää telakan siihen autoon mitä käyttää useammin ja sitten siihen toiseen laittaa kaukalon kiinni vöillä. Mun tietääkseni kaikki telakkamalliset kaukalot saa kiinni myös vöillä. Mä olen kyllä kokenut vöillä kiinnilaitoin todella hankalaksi, koska meillä on telakka käytössä, joten jos olisi kaksi autoa, niin ostaisin kyllä toisen telakan, tai sitten kuljettaisiin aina samalla autolla =)

Komppaan tytöt0406 siinä, että kannattaa kyllä valita makuuasentoon menevät matkarattaat, koska niitä voi sitten käyttää pidemmilläkin ostosreissuilla esim. ostoskeskuksissa. Siinä kaukalossahan ei ole suositeltavaa pitää yli 1,5 tuntia ainakaan kauhean pientä vauvaa.
 
Kiitos kun joku oli minulle päivittänyt poikalupauksen :) Samalla huomasin, että helmikuussa on yksi ylimääräinen päivä ;)

Huomenna nukun töiden jälkeen pitkään ja sitten alkaa pakkaaminen tai ainakin siivoominen...kissakin on koko ajan kadoksissa, kun omii kaikki tyhjät pahvilaatikot ja löytyy milloin mistäkin pahvilaatikosta nukkumasta :D yleensä se vastaa maukumalla kun sitä huutelee, mutta ei jos on löytänyt hyvän sopen pahvilaatikosta :rolleyes:

Happynow ja pieni mies 25+3 :heart:
 

Yhteistyössä