*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

Heippa..

Keskiviikkona oli neuvola ja kaikki oli ok. Täytettiin sitä esitietolomaketta sinne sairaalaan ja kotona tein sen sit loppuun. Lääkäri ois 2.12. Sokereita pitäis nyt sit ruveta mittailemaan et ois sit mukana ku on toi lääkäri.

Mulla kans liikkeet tuntuu välillä ihan kohdun suulla ja ei tunnu kyl kauheeen mukavalta ku oikein myllää. Tuntuu et täytyy puristaa jalat yhteen.:x Mulla kans samaa et pissa hätä yllättää jos vähääk'ään myllätään tuolla alempana. Esikoisesta ei mulla tämmöstä ollu mut se kääntyki oikeinpäin jo joskus viikolla20 oli niinpäin sit loppuun asti.
Mut tää uus tulokas meuhkaa ja myllertää ihan omaan tahtiinsa!:) Ja yöllä saa kaydä vesassa 2-3 kertaa...

Eilen jo vähä laiteltiin joulua..kyntteliköt ja vähä muuta.:) Tänään aattelin jos tekis piparitaikinan ni saatas huomenna sit leipoa.

Olin pe viimisen päivän työkokeilussa ja nyt sit ois vapaata äippälomaan asti tai menen kyllä kiireapulaiseksi kukkakaupalle ennen joulua jos vaan jaksaa ja olo muuten ok. Sitä kun ei tiedä koska olo tukaloituu entisestään. Uiminen ja vesijuoksu sujuu ilman mitään kipuja ym. mut lenkillä käveleminen ei meinaa sujua ruvee kivistää ym.. ja pampul arupee pyörimään ym. Täytyy toivoo että vois viä hetken tuolla uimahallissa käydä.:)

Mukavaa viikkoa kaikille! Akita ja pampula 27+4
 
Heissan kaikille!
Meillä voidaan ihan mukavasti, ei nyt ole mitään suuria uutisia ollut.:) Tyttö siellä kasvaa ja voimistuu, nyt on jo 810g ja 33cm! Kolme viikkoa ikää, ja raskausviikkoja 28+4. Hirveen nopeesti tää aika mennyt. Johtuu varmaan siitä että ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni elän todellakin tätä päivää. Yleensä sitä aina odottaa jotain, viikonloppua, tilipäivää, kello viittä et pääsee kotiin... Nyt en odota muuta kuin että saan pienen kotiin, mutta se tuntuu niin kaukaiselta, että en varsinaisesti sitten edes sitä. Edes joulua en jaksa odottaa.. Päivät ei ole niinkään samanlaisia mutta ovat silti vähän niinku yhtä päivää. Koska ei ole mitään takuita että huominen olisi mitenkään parempi ei sitä tarvitse intopinkeenä odottaa. Nyt tyttö voi hyvin, eli tämä päivä on hyvä.

Commander mä oon kans miettinyt että onko ne mun paperit mennyt eteenpäin kuu kelan sivuilla ei lue mitään. Eli ei varmaan sitte. Pitää huomenna alkaa soittelee. Mulle tuli synnytyksen jälkeen kelasta pyyntö niistä papereista, mut ajattelin et ne vaan on hätäisiä ja se palkanlaskija ei ole ehtinyt laittaa niitä. Ärsyttää et ku jonkun pitäisi jotain hoitaa ja mitään ei tapahdu ja TOIVOTTAVASTI ne ei ole peruuttamattomasti myöhässä tai mä saan hepnaadin.
 
sinizii, ihanaa kun jaksat käydä kirjoittelemassa teidän kuulumisia! :) Ja ihana kuulla, että kaikki on hyvin siellä!

akita, mä kävin kans vielä muutama viikko sitten uimahallissa uimassa joka viikko, mutta nyt mulla ei mene enää uimapuku päälle... Ootko ostanut isommat uikkarit vai pidätkö bikineitä? En jaksais lähteä etsimään raskaana olevalle sopivaa uimapukua tai bikineitä, tissitkin on niin isot ja roikkuvat, etten tiedä millaiset bikinit löytäisin. : / Haluaisin tosi kovasti käydä vielä uimassa, se on niin ihanaa liikuntaa ja rentouttavaa.

Itsekin "kärsin" näistä yöheräämisistä, herään 1-2 kertaa yössä siihen että on kamala pissahätä tai muuten vain epämukava ja tukala olo. Sitten käyn vessassa eikä uni meinaa tulla enää millään uudestaan, kun menen takas sänkyyn. Hyvää uniasentoa on vaikea löytää, olen koko elämäni nukkunut mahallani, nyt joudun nukkumaan kyljellä tyyny polvien välissä. Selälläni en osaa nukkua, ja usein herään siihenkin että olen kääntynyt selälleni... Joo ja tää kaikki ei varmaan helpota yhtään mitä pidemmäll mennään! :D

Maitoa ei ole herunut, mutta joskus huomaan että nänneistä on tullut ulos vähän jotain valkoista paksua eritettä tms. Ei se maitoa ole, mutta kai jotain sinnepäin...

Onko teistä 9 kg painonnousu tässä vaiheessa raskautta (rv 28) kauhean paljon? Siis että 9 kg tullut ekasta neuvolakäynnistä painoa lisää... Olen ihan normaalipainoinen. Mua nyt vaivaa kauheasti kun terkkari ja lääkäri siitä huomauttelivat, ja että nyt ei sais enää paljoo tulla lisää... Tietysti niiden pitää puhua sillä tavalla, ja toki ymmärrän että se on omaksi ja vauvan parhaaksi, ettei tulis raskausdiabetestä, raskausmyrkytystä tms.

Äitiyspakkaus tuli tiistaina, ja se on kyllä aivan ihana! :heart: Minusta vaatteet oli aika "poikamaisia", paljon sinistä ja harmaata yms. Ja se makuupussikin oli sininen. No, poikaa meille on lupailtukin. :)

Ja vaunut haettiin keskiviikkona, ne odottelee nyt tuossa makuuhuoneessa pientä tuhisijaa. Mies ois halunnut viedä ne ullakolle odottamaan, mutta mä en suostunut! :D Meillä on siis Emmaljungan Edge Duo Combit vm. 2011, väri PP Black/Red. Komeat ja aika sporttiset vaunut ovat kyllä! ;)

Vielä ois 7 viikkoa töitä, jos vaan jaksaa loppuun asti olla. :)

~ Merve ja masupoika 27+6
 
Merve, mulla on tullut 10kg tähän mennessä eikä siitä ole stressannut kukaan muu kuin minä - neuvolassakin vaan sanotaan että pakkohan sitä on tullakin! Ja mulla tuli parhaimmillaan yli 600g/viikko.
Tää painonnoususta hysterisointi tuntuu kyllä ihan älyttömältä, vauvojen tulisi olla mallimitoissa synnyttyään ja äitien saada mielellään painoa poiskin parhaimmillaan raskausaikana : / Ei ihmekään että se itselläkin painaa jatkuvasti tuolla takaraivossa. Ihan sairasta meininkiä täällä nyky-Suomessa tuon asian suhteen. Ja on kyllä tosi ikävä kuulla että niin monelle neuvolan/lääkärin toimesta asiasta naputetaan...

-Ankka & Bebé tasan 26-
 
Mulla on rinnoista tullut jotain nestettä jo useamman viikon ajan (ei maitoa). ja varsinkin öisin valuu joskus aika paljonkin.

Onko kenelläkään alapään luut kipeät työpäivän/liikkumisen jälkeen? tää kipu tuli jo pari-kolme viikkoa sitten, mutta olin flunssan takia saikulla viikon verran eikä silloin tuntunut mitään. Palasin viime viikolla torstaina töihi ja sen jälkee taas liikkuminen sattunut.
Mulla ei siis ole häpyluu kipeä päältä eikä nivusissa tunnu mitään (liitoskipuja).. Suppareita eikä mitään ihmeempää vuotoa ole (runsasta valkovuotoa kylläkin).
Huomenna meinasin neuvolaan soitella ja kysellä et mistä johtuu.. ettei vaan rupee pikkuinen jo puskemaan ulos..

nipsutiina ja pikkuinen 27+2
 
Merve,No joo...se paino vaan joillain nousee...jos ite tietää ettei mässää mielettömiä,siis ruualla lihota itteensä. Mulla tuli esikoisesta aika reippaasti ennen loppumetrejä vaikka olin tarkka syömisten suhteen,mut sit se tosiaan rupes junnaamaan ja loppusaldo ei kuitenkaan ollut mitään ennenkuulumatonta,eli 15kg ja kaikki oli 2kk synnytyksen jälkeen tiputettu..Sillon siitä kovasti vihjailtiin,et vähempikin vois... nyt ei oo sanottu mitään vaikka tahti suht sama. Niin ja ei se pelkästä painosta se rd tule,jos siihen painoon ei ole johtanut se mässäily,ja toisaalta voi tulla vaikkei mässäilis eikä tulis liikaa painoa,et ikävä silläkin pelotella: /

Nipsutiina,useesti lenkin jälkeen jomottaa noita alaosaston luita... ihan normia mun mielestä jos kerran levossa loppuu. Painaa vaan sinne..
 
kääkkis
Olipa kiva kuulla siniziin kuulumisia :) Hienoa, että kaikki on sujunut hyvin.

Itsellä oli viimeviikolla neuvola ja kaikki oli verenpaineita lukuunottamatta hyvin. Paineet oli aika korkeat, kun en ollut nukkunut pariin yöhön kamalan hyvin johtuen flunssasta. Poskiontelotulehdus lopulta sitten löytyi, kun oli melkein 3 viikkoa sairastettu ja antibioottikuuri auttoi ilmeisesti nyt ihan hyvin.
Painoa on tullut mulle nyt raskausaikana sen 2 kg ja siitäkin tuntee morkkista :( Just sen takia, kun kytätään niin tarkkaan tän raskausdiabeteksenkin vuoksi. Neuvolasta kyllä vakuutti, että ei ole yhtään paha, että ihan ok painonnousu. Silti tuntuu pahalta. Turvotusta ei ole kyllä yhtään ja tulehdusta lukuunottamatta olen jaksanut ihan hyvin. Nyt on alkanut tuntua painetta nivusten alueella, joka tietty rajoittaa jonkinverran. Lenkillä täytyy vähän ottaa rauhallisemmin :)

kääkkis ja "osku" rv 30+6
 
Mullekaan ei oo kukaan painonnoususta valittanu mitään, vaikka saman verran on tullu ku Mervellä. Täytyy tunnustaa, että sokerisia mehuja on tullu joutua enemmän, kun janottaa, eikä jaksa aina vettä juoda. Tosin nyt on ruoka annokset vähän pienentyneet, kun mahalaukkuun ei mahu enää niin paljon.

-Happis ja pikku-Kalle 29+5 tai jotain
 
Mukava kuulla että Siniziille ja pikku nyytille kuuluu hyvää:)

Mullakin on painoa tullut jo se 10kg.. Ellei jo enemmänkin. Ja kaikki sanonut et normaali nousu.. Painan siis nyt jtn 68-70kg vissiinkin..

Onko muuten kukaan tehny voileipäkakkua?? Kun pitäis tehdä, mutta en tiedä millä korvaisin täytteeseen tulevan tuorejuuston?? Ja että siitä tulis vielä yhtä hyvää:) Mietin että onko sellasta tuorejuustoa vastaavaa mutta missä ei sitä juustoa ole :D

Täällä alkoi loma vihdoin:) Nyt sit pakkaillaan ja siivoillaan tää viikko ja perjantaina ois sit muutto. Sit auttelen siskon ylppäreissä ja sen jälkeen pidetään ite juhlat missä juhlitaankin sit kertaheitolla tupareita, pikkujouluja, miehen synttäreitä ja vauvan tuloa..:) Ja siitä sit viikon päästä onkin joulu ja sit uusvuos ja sit vauva melkein jo saapukin :) nopeesti tää aika kyl menee!! Huh!! Nyt takas hetkeks nukkuun ja sit pakkailen ja illalla joogailua:) Hyvää alkavaa viikkoo kaikille:)

Jane & Viltsu 29+6:heart:
 
Repa mulla ainakin sama ongelma, että yhtäkkiä tulee niin jumalaton vessahätä et housuun pääsis jos ei vessaa ois lähellä ja kaikkein naurettavinta siinä on se ettei siel kuitenkaan tuu ku pien liru :D

sinizii ihana kuulla taas teistä hyviä uutisia. Voin kyllä uskoa, että muiden asioiden odottaminen jää tuollaisessa tilanteessa taka-alalle :)

Yöheräämisisiä on joka yö vähintään sen kaksi kertaa pissalle ja loput kerrat kun herään kamaliin painajaisiin :/

Painosta en löydä meidän vaakaa mut viimeks ku kävin oli taas kilo tullu viime neuvola käynnin jälkeen...

Maitoa ei onneksi vielä tule...lämpimäsä ssuihkussa kun käy niin nänneihin tulee semmosta valkosta mut en tiedä mitä se on...ei valu mihkään :)

Me ostettiinkin viikonloppuna ihan uus kaukalo brion se hyvä kaukalo. Alustaa ei siihen ostettu ku ei oo autossa sitä isofix-liitäntää eikä muutenkaan aateltu et sitä tartteis :) Eli nyt on kaikkiisot ostokset tehty... pientä sälää nyt saa hankittua niin paljon ku jaksaa ja kerkee mut ei tuu noitten takia ainakaan kiire... :)

Nipsutiina toivottavasti kaikki on vielä kiinni ja kunnossa :)

Minä olen flunssassa!!!! en ikinä ole kipeä ja nyt kun olisi ollut nämä vapaat olen melkein vuoteenomana ollut ja siinä samassa yrittänyt pakata :/ su muutto ei millään jaksa odottaa :)
 
Tosiaan kiva kuulla, että siniziin pikkuinen voi hyvin :heart:

Jane:

KALATÄYTTEITÄ VOILEIPÄKAKKUIHIN

Kalatäyte 1: Helppo lohitäyte
1 tölkki säilykelohta
150-200 g ranskankermaa

Kalatäyte 2: Savulohi-kermaviili
200 g savulohta hienonnettuna
1-2 dl kermaviiliä
1 dl tillisilppua
1-2 rkl sitruunamehua tai ketsuppia

Kalatäyte 3: Kirpeä tonnikalatäyte
1 tölkki tonnikalaa öljyssä
150-200 g ranskankermaa
1 pieni maustekurkku silppuna.

Kalatäyte 4: Tonnikala-kapris
1 tölkki tonnikalaa öljyssä
1-2 dl kermaviiliä
1-2 rkl kapriksia
sitruunapippuria tai sitruunamehua

LIHATÄYTTEITÄ VOILEIPÄKAKKUIHIN

Lihatäyte 1: Kinkkutäyte
150 g kinkkua hienonnettuna
1 dl majoneesia
sinappia maun mukaan
ripaus mustapippuria
- kinkun sijasta käy myös kalkkuna

Lihatäyte 2: Kinkku-piparjuuri
150 g hienonnettua kinkkua
1 dl kermaviiliä
1 rkl raastettua piparjuurta
1 rkl sinappia
PERHEKERHO Ohjeet - VOILEIPKAKKU - Voileipkakun tytteet
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaita kaikille!

Huimaa, että joillakin alkaa rv:t jo kolmosella! Vau!

Nipsutiina ja muut liitoskipujen kanssa kamppailevat: Mulla ollut kaikissa raskauksissa samaa jomotusta ja vihlontaa. Kyllähän ne liitoskivut voi sielläkin tuntua, mulla ainakin. Ensin alkavat ihan "sieltä itestään" ja sitten siirtyvät häpyluuhun ja lonkkiin. Nyt on niin hirveät tuskat lonkissa ja häpyluussa vasemmalla, että tekis mieli itkeä ääneen, mutta töissä on vaan istuttava. Ja mulla liitoskivut pahenee just istuessa + aktiivisesti liikkuessa, makuuasento on ainoa missä helpottaa. Fysioterapeutin ohjeella teen nyt pienehköllä pallolla (hiukan pienempi kuin jalkapallo) jumppaliikkeitä seuraavasti: selinmakuulla pallo polvien välissä puristuksia noin 20 + kontallaan pallo polvien välissä polvien nosto ylös lattiasta (pakaroilla kovaa puristusta samalla) noin 15-20. Näiden pitäisi auttaa, saa nähdä...

Yöheräilyistä: Kyllä, täältä löytyy :wave: 2-3 kertaa pissalla käynti, 1 kerran pojan pissillä käyttö, tyttö tulee aamuyöstä aina viereen, kun näkee painajaisia, minä herään jos kiepsahdan selälleen, minä herään kun lonkkia jomottaa, minä herään kun näen painajaisia jne. Eli tosi katkonaista on! Mutta jostain kumman syystä päivällä nukun niin levollisesti ja sikeästi (jos ehtii päikkärit ottaa). Näinköhän meille on yökyöpeli tulossa...

Uhkakuvat ja painajaiset: Onko muilla paljon mielessä tulevaisuuden uhkakuvat? Minä ajattelen niitä välillä päivällä ja näen niistä untakin. Nyt viimeisin on se, että kuolen synnytyksessä ja isä jää yksin kolmen lapsen kanssa. Itken öisin, kun ajattelen, että en näe lasteni kasvavan aikuisiksi ja että ne on "ihan yksin". Kauhea fiilis! Enkä tiedä mistä tämä nyt johtuu...Valmistautumista äitiyteen taas kerran?

Nyt ratkesi äitiyspakkausasiakin; ei tarvita, saadaan kaverin naapurilta pari muovikassillista tavaraa, mm. viime vuoden pakkauksen vaatteet. Eli tänään pitää illalla laittaa Kelan paperit eteenpäin, kun ei tartte enää miettiä.

Sinizii: ihanaa, että kuulumiset on nyt hyviä! Tuskin sinulta kukaan odottaakaan nyt mitään joulu ym. fiiliksiä. Eiköhän kaikki ymmärrä, että ajatukset on siellä sairaalassa.

2.5 viikkoa ois töitä jäljellä ja nyt tuntuu, että en millään jaksaisi. Ihan hävettää, kun niin pienestä kiinni. Tämä viikko on pakko olla, kun yksi työkaveri on lomalla, mutta saa nähdä pitääkö ottaa sitten saikkua ensi viikolla. Nyt on ainakin nämä liitoskivut ja väsymys sellaisia, että haluaisin vaan käpertyä kotisohvalle...

Jaahas, pitäisi vissiin orientoitua tähän työntekoon. Töissä siis olen, mutta ajatukset ihan muualla...Mistä sais voimia jaksaa...

Commander ja Pepe 27+4 (kai?)
 
Täällä myös kipuilua edelleen lonkassa, iskiaksessa sekä tuolla alhaalla haaroissa. Välillä sattuu/vihlasee niin että jalat meinaa lähteä alta. Tai kun vaihtaa sohvalla/sängyssä asentoa niin alapäähän sattuu oikein kunnolla.
Tänään alotin myös sokereiden mittailut uudestaan perjantaita varten kun on neuvola. Tällä viikolla saisi myös soittaa Naikkarille varatakseni ajan/paikan tutustumiskäynnille joka ajoitetaan mammiksen alkuun eli 27.12. on virallinen mammiksen alku. Tosin nyt olen ollu sen puoltoista viikkoa sairaslomalla noiden lonkkakipujen takia, nyt kesä+talvilomalla :)
Vähän jännittä, että mitä perjantaina neuvolassa sanotaan sokereista (tosin arvot olleet rajojen alapuolella), painosta jne.
Ai niin, täällä myös heräillään yöllä vessaan vähintään 2 krt. Ja saattaa olla että ulos tulee vaan pieni liru :mad:

Minnis ja Dude 29+5
 
Täällä paino noussut kanssa sen 10kg ja viimeksi tuli sanomista (tosin veikkaan että oli turvotusta kehissä kun oli painoa enempi kuin odotin!). Saas nähdä mitä tällä viikolla sanotaan... Mua kans stressaa toi painon nousu, kaikki muut arvot on olleet kohdallaan ja painoa ei kerry syömisten takia!

Ihanaa kuulla siniziin perheen kuulumisia :)

Tänne ei mitään, vielä neljä viikkoa töitä ja sitten toivottavasti voin jäädä lomalle, riippuen kuinka saan kirjoitushommat pulkkaan tämän neljän viikon aikana... Mutta ainakin muutaman päivän ehdin silloin levätä! :) Neuvolalääkäri keskiviikkona, sitä odotellaan.

pokemoni & myttynen 26+6
 
Tänään oli sitten se ultra jossa selvitettiin että onko pikkuisella kaikki hyvin kun tuo sf-mitta oli viime neuvola käynnillä kasvanut vain niin vähän. Ultra täti sano heti että ennen RV 24 tehdyt mittaukset on niin epäluotettavia ja vielä kun mulla on ylipainoa niin se on niin vaikea mitata sitä. Ultrassa kuitenkin pikkusella oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoa 25+2 eli oli 6päivää pienempi, mutta silloin aivan ensimmäisessä ultrassa tuli tuo 6pv lisää mitä ihmettelin silloin kovasti. Ite olin sillon aluksi laskenut että LA olis 5.3. ja nyt kun lisään tämän hetkiseen laskettuun tuon 6pv niin LA olis juuri tuo mitä ite silloin ovulaatiotestin mukaan olisin laskenut.. Onkohan nyt vaan niin että silloin aluksi pikkunen oli ottanut kamalan kasvuvauhdin ja nyt sitten "vanhempana" on ns.normaali mitoissa??? Painoa oli n.800g. LA:ta ei kuitenkaan muutettu että mennään nyt tuon saman vanhan mukaan.. Kolmen viikon päästä uudestaan ultraan ja katotaan onko kasvanut vai onko kasvuvauhti ollut samaa kuin tähänki asti..

Sasuma ja taapero 26+1 :kiss:
 
Sinizii: Mukava kuulla teistäkin!! Onneksi kaikki on mennyt niin hyvin. :)

Sasuma: Onneksi teilläkin kaikki sujui hyvin!! Meillä ei neuvolassa oteta tota sf-mittaa edes ennen rv. 24...Eli johtuiskohan justiin tosta "virhearvioinnin" riskistä?

Painosta olitte kanssa keskustelleet. Itselläni on paino noussut nyt 7-8 kg, jos katotaan siitä painosta, jonka arvioin painoni olevan ennen raskautta.

Mä kävin tänään sokerirasituksessa. Hyh, sitä litkua. Mutta kyllä se siihen janoon upposi. :) Soittelin neuvolasta niitä tuloksiakin tänään ja kappas kappas, kaikki arvot olivat hyviä!! :O Olin aivan täysin varma, että tässäkin raskaudessa ne sokerit pitää ottaa taas kotimittaukseen, mutta toisin kävi...On tää vaan kaikinpuolin ollut erilainen raskaus, kun pojasta oli. :D

May, 26+2
 
Happynow sen verran pakko sanoa, et suosittelisin vielä harkitsemaan sen jalustan ostamista. :D On meinaan niiiiiiiiiiiin paljon helpompi pistää kaukalo autoon sen kanssa kuin vain vöillä. Lisäksi tuo Brion kaukalo tuppaa jäämään jotenkin huteran tuntuisesti pelkillä vöillä... Mun kaverilla on se, mut sitten kerran lähdettiin kauppaan meidän autolla ja laitettiin vain vöillä kiinni. Itse en kuljettais silleen ihan koko ajan. =) Toki makuasia, mutta.

Tänne ei hirmusesti uutta. Iloitsen uusista vaunuista, jotka tuli tänään. :D Toukkis voinee hyvin, potkii ainakin kovasti. =) Sokrut on yhä kurissa, ja painoa mulla on tullut nyt himppusen vajaa 3 kg. Jos neuvolan vaakaa uskoo, niin 3 kg, mutta jos kotivaakaa (jolla oli lähtöpainonkin mitannut), niin vähäsen vajaa. Mä en ota tuosta ressiä, vaikka toivonkin, ettei sitä paljon tulis, kun oli riittämiin jo ennen raskautta. Mutta kun en herkuttele, niin se tulee, mikä tulee. :)
 
Iltaa

Täällä taas yövuorossa kukutaan ja aikaa pitäis saada kulumaan vielä 8h...:( Onneks on tän yön jälkeen enää 1 yövuoro ens viikolla ja muuten vaan päivävuoroja. Aion myös pomolle sanoa, että mulle niitä öitä on melko turha tarjota kun ei oikein enää jaksa.

Mukavaa kuulla, että siniziin pikkunen voi hyvin! Varmasti läheiset ymmärtää, ettei teidän perheessä kovin suurta ajatusta uhrata joululle ym.

Kiva, että sasumallakin asiat selvisi parhain päin. Sattuuhan noita kasvupyrähdyksiä ja sitä kautta virhearvioita juurikin la:n suhteen. Onhan se hyvä tietysti, että kontrolloidaan ja seurataan. Onneks sillä lasketulla ajalla ei niin merkitystä ole, kyllä sieltä mahasta ulos tullaan ennemmin tai myöhemmin :D

Täällä on painoa tullut 11-12kg lähtöpainoon, torstain neuvolassahan se tarkasti taas selviää. Toivottavasti ei nyt enää ihan kamalasti tulis loppua kohden, jos kuitenkin tulee niin sitten tulee.

Sokerirasituksen tuloksista ei soittanut neuvolan täti tänäänkään, eli mitään suurta häikkää niissä ei ole. Selviää sitten torstain neuvolassa ne tarkat arvot, en taida niiden takia jaksaa huomena sinne soitella.

Maitoa ei täälläkään oo havaittu vielä. Kai se sieltä ajallaan alkaa tulla :)

nelli & mytty 28+1
 
kiitos happihyppy :)
Savulohta oon aatellu sinne laittavani et ehkä sekottelen sit smetanaa + kermaviiliä ja loheen sopivia tuoremausteita yms:) ja aion kyl koristella katkaravuilla mut ite en niitä sit voi syödä. namnamnam:p

sasuma mukavaa että sait hyviä uutisia:) eiköhän pikkunen ihan normaalisti kasva, ja vaikka ei käyrilläkään koko ajan menis ni siitä on ihan turha ressailla.. Kaikki kasvaa omalla tahdillaan ja välillä kasvu on hitaampaa ja välillä tulee pyrähdyksiä.. Lääkärit aina vaan ressaillee tai laittaa ressaan.

Jane & Viltsu 29+6 Ihan just 30+0:heart:;)
 
heissan,
torpan viimeistely vie kaiken ajan eikä kerkiä tänne mitään raapustelemaan. jouluna helpottaa ja sitten koitan jälleen päästä kärryille =)

mutta äippärahoista: viikonloppuna huomasin kelan sivuilla imoituksen että alkuvuonna äippälomansa aloittavien päätökset viivästyy koska sosiaali- ja terveysministeriö ei ole tehnyt päätöksiä vähennyksistä. tekevät päätöksen 15.12 jonka jälkeen saadaan päätökset rahoista.
kelan etusivulta (?) löytyy ilmoitus asiasta.

voikaa hyvin!
 
Siniziin kuulumisia unohdin viimeks kommentoida,ihanaa että tytöllä kaikki hyvin ja keskity nyt vaan siihen yhteen ja tärkeimpään,muu ympärillä kyllä odottaa:heart:

Yöheräämisiä on täällä ollu niinkauan kuin esikoista oon alkanu oottaan.... Poika ei edelleenkään nuku täysiä öitä,ikää 2,5v. Käy ainakin kerran vessassa ja sit kömpii kertaalleen viereen...yleensä heräilee ennenkuin ite kerkeen mennä nukkumaan yhden kerran. En tiä heräilisinkö ilman tota poikaa....

May,hienoa ettet jääny sokruista kiinni:) Mun siskolla oli kanssa vaan yhdestä raskaudesta yks arvo pielessä,kahdesta muusta ei. Poikia tosin kaikki:D

Jane,Ranskankerma on smetanaa astetta kevyempi vaihtoehto,jos ei kauheen raskasta tykkää...riippuu tietty sekotussuhteesta sen kermaviilin kanssa,mutta takuulla on hyvää:p

Kaks plus 5,Kiitos infosta,mietinkin että missä hittoa kuppaa:)

Soittelin kuntalisätkin jo katkeemaan tammikuusta,onneks muistin.

Täälä ei kummempia,vointi on hyvä,sokeriarvot on hyvät:)

Repa ja säynävä 28+3
 
Nellille piti kommentoida,et se tuleeko maitoa ennen kun vauva alkaa sitä tilaileen ei onneks kerro mitään tulevaisuuden maidonerityksestä:) En esikoisesta havainnu mitään ennenkuin maito nousi paripäivää syntymästä..sit sitä piisaskin jo liian kanssa:p
 
BB: Vauva tulee kotiin suunnilleen lasketun ajan tietämissä ja on ehkä hieman pienempi kuin täysaikainen vauva siinä vaiheessa, mutta olettaisin että koko 50 on ihan hyvä. Nyt menee koko 44 eikä ole kuin hieman liian suuri.:) En ole kuullutkaan keskospakkauksesta eikä siitä kelassakaan mitään mainittu, mutta toisaalta ku ne vauvat kuitenkin tuppaa kasvaa aika vauhdilla kun kasvavat niin ihan mielelläni otan perus äippäpakkauksen.
Muita etuuksia on se, että vanhempainvapaa pitenee yhtä paljon kuin vauva syntyi etuaikaa, eli toisin sanoen se päättyy samaan aikaan kuin olisi täysaikaisen kanssa päättynyt.

Mun kaikki paperit oli kadonneet välillä esimies-palkanlaskija. Tein hakemuksen netissä ja vein raskaustodistuksen kelaan, mut tietenkään mulla ei ollut kuin kopio siitä ja ne jäin arpomaan että käykö se. Virkailija hihitteli vielä sille keltä kysyi että lapsi on tuolla meidän perhetiedoissa jo, että todistettavasti raskaana on oltu. Ilmoittavat jos ei kelpaa. Ihmettelen vaan että minne ne paperit nyt olis voinut hävitä ellei posti sitten ole kantanut väärään osoitteeseen..
 
Sinizii ne on voineet hävitä ihan siellä Kelan päässäkin... :whistle: Kokemusta on. Mulla viime raskauden jälkeen jälkitarkastustodistusta etsittiin kissojen ja koirien kanssa Kelalta ja löytyi se sieltä lopulta. Mihin lie mappi ööhön laitettu hetkeksi. Ilmottivat mulle vain, että en ole sitä toimittanut ajoissa. No mutta kun olin vienyt sen sinne välittömästi siitä, kun sieltä lääkäriltä tulin (Kela toisella puolen käytävää), joten tiesin, että kyllä se niillä siellä pitäs jossain olla. Mutta toivotaan, että löytyvät pian. Ja hyvä, että tyttösellä on kaikki hyvin. :)
 

Yhteistyössä