** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Hellu83: Kiitos tuosta Elloksen talvitakki -vinkistä! Tilasin tuollaisen! :) Vähän mietitytti tuo koko-asia, normaalisti olen kokoa 36 tai 38... tilasin koon 38. Olisikohan pitänyt kuitenkin tilata 40... Kommentteja lukiessani vaan tuli sellanen vaikutelma, että takki on todella tilava. No, ainakaan ei ollut kallis! :D
 
Moikka Kaikille piiiiiitkästä aikaa =)

Tää keskustelupalsta jotenki tässä muuttui ja en yksinkertaisesti päässyt tänne kirjautumaan töistä enkä kotoonta :confused:

Mutta nyt tämä odotus palkittiin kun jälleen sitkeästi tänne vain kirjauduin ja tadaa, täällä ollaan :wave:

Eli täällä nyt viikkoja 16+4 ja ehkä tunsin liikkeitä vkonloppuna.... Doppleri edelleen ahkerassa käytössä meillä!

Esikoisella oli Enterorokko viime vkolla, kovaa kuumetta ja suu aivan täynnä rakkuloita :( Kädet ja jalat säästyivät melko hyvin rakkuloilta.

Ja vihdoin löysin myös "toimivat" äippähousut,nimittäin Vero Modasta!! Tuppaa nuo H&M:n housut jäähä pieniksi reisien kohdalta :O

Kaikille hyviä vointeja, voikaa paksusti :cool:


Von Lin Lin ja Taisto 16+4
 
Onnittelut Kääkkikselle poikalupauksesta :)

Me vieteltiin mukava viikonloppu Pieksämäellä mun isällä.. Oli kyllä ihana rentouttavaa..
Nyt sit jännätään huomis aamun Rakenneultraa :) Jeeee vihdoin se hetki koittaa! onneksi on jo 9.00ni ei tarvii odotella aamusta ollenkaan:) Toivottavasti vauva suostuu vilauttaa haaraväliä ni saadaan jtn lupauksia.. On kyllä niin kova liikkumaan että luulis et vaihtelee asentoa niin se pääsis näkemään. Mutta nyt vietän rennon vapaapäivän vielä ja huomenna tuun sit kirjotteleen mitä ultrassa näkyi :) Hyvää alkavaa viikkoo kaikille:)

Jane & Viltsu 19+6 ja huomen poksuu ;) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Joku sanoi että liikkeet ovat olleet vähäisempiä pari päivää. Täällä myös eilen ja tänään niitä on tuntunut vähemmän.

Aikooko teistä kuinka moni käydä 4D-ultrassa? Itse varasin jo siihen ajan, joka on siis 19.10. Edellistä lasta odottaessa kävimme myös, joten niin tässäkin raskaudessa. Meillä tosin halua mennä tuohon ultraan lisää se, että meidän 2-v neidillä todettiin eräs melko harvinainen syndrooma, joka löytyi myös mieheltäni kun asiaa alettiin tutkia. Neiti on läpikäynyt suuren leikkauksen alle kahdeksan kuisena, ja koska tulevalla vauvalla on 50% riski kantaa samaa geenivirhettä, haluamme että hänen kehitystään seurataan jo raskausaikana tarkemmin. Mitään istukka- tai lapsivesinäytteitä emme halunneet, sillä vauva on erittäin toivottu, olipa hänellä sama vaiva kuin siskollaan ja isällään tai ei. Sitten kun hän syntyy, tehdään geenitutkimus, jolloin asia viimeistään varmistuu. Miehelläni ei tiedetty olevan mitään vialla ennen tytön syntymää, joten olihan se yllätys, kun saatiin kuulla 10 kk tytön syntymän jälkeen, että jotakin periytyvää vikaa onkin, eikä vain sattumaa. Tyttömme käy puolivuosittain kontrolleissa, joissa kartoitetaan vointi va uuden leikkauksen tarve. Seuraava kontrolli onkin nyt kuukauden päästä, ja toivon kovasti ettei uutta leikkausta vielä tarvita, joskin viime kontrollissa sen mahdollisuudesta heitettiin ajatus ilmaan. Teillä muilla ei taida olla tällaisia huolia odotuksessa, vai löytyykö joku toinenkin?

Toivottavasti kukaan nyt ei pelästynyt millään tavalla kertomastani. Ihan tavallinen odottaja minä olen, enkä ole kertaakaan tuntenut katkeruutta niitä kohtaan, jotka ovat terveen lapsen saaneet. Meilläkin on aivan ihastuttava, rakas tyttö, enkä vaihtaisi päivääkään kokemastamme pois. Toki lapsen kokeman kivun jos saisi pyyhittyä pois niin sen tekisin, mutta mahdotontahan se on.

Iloisin mielin odotellen Kultatiuku ja Tiuhti rv 19+3:heart:
 
Heips!

Enpä ole ollut täällä pitkään aikaan, taitaa olla parisen vuotta kun olen viimeksi kirjautunut tjs. Nyt siis odotetaan toista pikkuista perheeseemme, esikoisen ollessa n.3 vuotta.
La on 14.2 eli ystävänpäivänä Ja raskausviikkoja on jotain 18 kasassa. Liikkeet tuntuvat vaikka ajoittain oli viime viikolla hiljaistakin (joillakin muilla oli samaa juttua täällä).

Ihan vain lyhkäisesti näin aluksi, josko tästä tulisi taas tapa niinkuin esikoiseltakin...

Ainoska
 
Ainoska,tervetuloa remmiin:flower:

Kultatiuku,Mua et ainakaan onnistunu säikäyttämään=) Toivottavasti tyttönne ei vielä tarvi uutta leikkausta,noi on varmaan aina sellasia hermoja raastavia tilanteita vanhemmille...:hug:Muistan kun poika joutu sairalaan 4 viikkosena kuumeisen virtsatietulehduksen takia ja olin sillonkin kauhusta kankeena kun ei meinan kuurit ruveta puremaan ja ne miljoonat verikokeet jne. Mut näinhän se on et koskaan ei voi olla 100%varma terveestä lapsesta ja siihenkin vaihtoehtoon on varauduttava...ja mitä vaan voi sattua synnytyksen jälkeenkin.Minäkin oon valmis vastaanottamaan tän vauvan sellasena kuin on,enkä vois kuvitella rakastavani missään tapauksessa vähempää... en nyt tiiä menikö tää ohi aiheen taas pahasti:mut vastaus on et ei olla menossa 4d ultraan,mietin kyllä mut toistaseks näin...ellei rakenneultrassa sitten jotain ihmeellistä.

Rakenneultraan menijöille onnea matkaan,olispa jo itelläkin:)

Hiljenneistä liikkeistä... täällä sama,jo muutama päivä ollut rauhallista,tuntuu kyllä mut rauhallisempaa selvästi. samaan aikaan maha jotenkin "tuntuu" enempi,liekö jotain kasvua tapahtumassa näin puolen välin tienoossa ja siks meno hiljasempaa...

Mulla neuvola kympiltä,tuun sit päivitteleen uutisia=)

Repa ja säynävä 18+3
 
Kääkkis: Mulla on matalat verenpaineet ollu ainakin tähän asti, en oikein usko että ois noussu, kun edelleen huimaa ylösnoustessa.

Kitrus: Mulla oli siis tässä välissä jo kuukausi hyvää oloa, nyt se pahoinvointi vaan palasi. Tänään on kyllä ollut vähän parempi päivä, eli jospa se olisi ollut vaan tähän flunssaan liittyvää.

4D:hen ei olla menossa. Jos rakenneultrassa jotain erityistä ilmenee, niin sitten jatkavat tarkempia tutkimuksia äitipolilla. Olen molemmissa aiemmissa raskauksissa käynyt siellä normaalia tiheämpään raskausdiabeteksen yms. takia, joten tiedän saavani sieltä riittävästi tukea ja tutkimuksia.

Ainoska, tervetuloa mukaan, päivittelen sut listoille piakkoin, tänään en ehdi!

Kultatiuku, toivotaan että uusin tulokas on terve ja säästyy leikkauksilta ja muilta. Tottakai sairaskin lapsi on rakas, mutta ainahan sitä haluaa lastaan säästää kaikelta mahdolliselta kivulta.

ON: Käytiin tänään pojan (5 v) kanssa katsomassa Toy Story 3 ja oli kyllä virhe. Sairaan hyvä leffahan se oli, mutta tuon ikäiselle kyllä ihan liian pelottava. Sehän oli paikoittain kuin kauhuleffa! Nyt ei toinen uskalla nukkua :( Luulin, että se on samaa tasoa kuin edelliset Toy Storyt, jotka on olleet sellaisia kivan jännittäviä, mutta ei todellakaan...Harmittaa, että toinen on nyt ihan paniikissa ja sanoi, ettei enää koskaan mene elokuviin. Harmillista, kun oli vielä toisen eka elokuvareissu...

Jaahas, perjantaina saa sitten tietää onko tässä raskaudessa diabetesta vai ei. Ekassa oli, tokassa ei ja nytkin uskon että ei ole. Ainakaan kotimittauksissa ei ole ollut mitään heittoja. Mutta saapa nähdä.

Iloista viikkoa kaikille!

Commander ja (?) 17+4
 
Paljon onnea rakenneultraan menijöille!!

Kultatiuku: Toivottavasti pystyt silti nauttimaan raskaudesta, vaikka huoli varmasti painaa mieltä. :flower:

4D: Esikoisesta ei käyty, ja tuskin tulee tästäkään mentyä. Tottakai menisin, jos joku maksaisi tai itselläni olisi ylimääräistä rahaa...Mutta ei, ei varmaan mennä.

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki ihan ok. Painoa tullut nyt tässä raskaudessa 2 kg yhteensä. Hemppa oli laskenut 125, joten jossain vaiheessa sitten taas saan rautakuurin varmaan.
En kyllä meinaa syödä sitä, mitä neuvolassa antavat vaan ostan sitä jotain juotavaa rautavalmistetta. Viimeksi riitti kun pullon kuurin söin (tai join) ja arvot olivat taas hyviä loppuun asti. :)
Vauvan sydänäänetkin kuunneltiin, kovin oli vikkelä kaveri ja karkaili pariin otteseeen laitteen alta. Mutta sykkeeksi saatiin kuin saatiinkin 150. Oli se vaan ihanan kuulloista.:heart:

Niin ja liikkeitä en tunne vieläkään!! On se nyt...:kieh:

May & Pikkutassu 16+2
 
Kitrus: Mulla oli siis tässä välissä jo kuukausi hyvää oloa, nyt se pahoinvointi vaan palasi. Tänään on kyllä ollut vähän parempi päivä, eli jospa se olisi ollut vaan tähän flunssaan liittyvää.
Mulla oli kanssa n. kuukauden poissa. Viime viikolla oli parina iltana kehno olla, ja nyt viikonloppuna alkoi ihan kunnon oksetus. Ja just kun tuolla edellisellä sivulla kehuin, että vielä ei ole tarvinnut pönttöä sentään halia, mutta nyt on.
Ei siis olisi pitänyt "ääneen" sanoa. :x
 
Commander77 Muistan kun meillä pojan kanssa katsottiin 101 dalmatialaista ja siinä se musta-valkoinen nainen ( ja nimeä en muista) ...poika sai siitä vuosiksi kauhun kun pelksi niin että tutisi.
Nykyään toki jo selvinnyt ja naurattaakin ;-)

Itse pelkäsin haamujengi leffaa (80-luvulla) ja paniikissa makasin iltaisin, peläten sen suuren vaahtokarkkimiehen kurkkaavan ikkunasta..:p Toisaalta sitten aikuisena katsoin kaunan ja pelkäsin 3 viikkoa ihan kankeena peitonalla..:whistle:

Mutta tosiaan monet noista lasten leffoista on hurjan pelottavia (vaikka olisi sallittujakin) ja leffassa ne voi tuntua vielä pelottavimmilta kun on pimeää ja suuri ruutu.
 
Heippa ja terveisiä reissusta! Oli rentouttava viikko Pohjois-Ruotsissa ja -Norjassa, ruska alkoi olla kauneimmillaan :)

Paljon on tullut tekstiä ja taidan pakertaa tämän päivän pyykkien ja tämän parisa, kunhan ensin on haettu kaikki takaisin kotiin, vielä parisataa kilometriä ajelua kun haetaan kissat hoidosta.

pokemoni & myttynen 17+0 (pokspoks!!)
 
ihme hommaa, vaikka päivittäin luen jutut niin ite ei saa aikaiseksi kirjautua. laiskuutta?

4d ultraan en usko, että mennään. toivotaan että rakenne ultrassa selviäisi sukupuoli. toisalta ei ole väliä kumpi se on, ku ennestään jo tyttöjä ja poikia. tunne on vahva että poika tulossa.

kitrus ja commander: täällä kans paha olo palaillut. tosi inhottavaa. sit kun olo huononee niin syön vaan.

liikkeitä tuntenut tosi vähä.

rakenne ultraan vielä yli 2 viikkoa ja neuvolaan 2 viikkoa. miksi tää aika matelee.

meillä riehuu kuumetauti. pojalla yli 39 asteen kuume ja kauhea kurkku kipu
 
Terveisiä Rakenneultrasta:wave:
Kaikki siis oli juuri niinkuinh pitikin:) kaikki mitat vastasivat viikkoja (yhdellä päivällä eteenpäin) painoarvio oli 340g ja Poika tulee :) se oli vielä ihan selkee että ei siitä erehdy kun itsekkin nähtiin:) eli kaikkien lukuunottamatta 2 ihmisen veikkaukset meni nappiin:)
Istukka on ylhäällä etuseinässä eli hyvässä paikkaa:) ja liikkeitä tunnen kyllä koko ajan vaikka jalat ovat ylhäällä.. eilen vauva ei tainnut nukkua oikeestaan ollenkaan kun oli sellasta rummutusta koko päivän :D ja tnä jatkunu samaan tyyliin:) mutta on kyl kiva tuntee liikkeet näin hyvin.. ja tunnen kädelläkin monet töytäsyt., Nyt vähän syötävää ja pikkutirsat:)
Viime yönä tuli kyllä nukuttua aika huonosti:/ nyt jos kerkeis vetää pienet päikkärit ennen kun meen iltavuoroon:)

Jane & Viltsu(eli siis miehen mukaan toiselta nimeltä Viljami<3) ja kauanodotettu puoliväli 20+0:heart:
 
Hyviä uutisia jane:heart:

Neuvolassa kaikki hyvin,painoa tullu reilut 500g,eli samaa tahtia kun pojan raskaudessakin,verenpaineet taas ihan eriluokkaa kuin kotona,118/83 (kotona 110/69)...en käsitä miks toi alapaine aina kohoaa siellä Sykkeet 140-155,kova meno oli tyypillä,monotteli ahkerasti doppleria. Hemppa 120,laskee siis, vaikka oon nyt syöny rautaa,otan tehokuurin avuks,eli 2 päivässä. sf 14,kauheen pien luku,mut keskikäyrällä mennään aika täsmälleen...

Mahassa ollut aristusta rasituksessa,lähtee levolla,mut ikävää täs on se et menee taas siihen tää homma ettei loppuraskaudesta pääse liikkumaan just yhtään,siis niinkuin urheilumielessä: /

Repa ja säynävä 18+3
 
Kiitoksia kaikille tukijoille!! :hug: Tää tuki on tärkeetä näin virtuaalisestikin!
Onnea Janelle poika lupauksesta!

Takeista ootte keskutellu. Mä en varmaan raaski ostaa uutta raskaus takkia vaan toivoisin, että jonku sukulaisen kätköistä löytyis joku sopiva. Itelle ostin jo viime talvena kunnnollisen takin ja silläkin oli hintaa ihan kivasti..
Nimiä ollaan vasta hahmoteltu. Itse aattelen koko ajan, että poika olis tulossa ja avokkikin on nähnyt unissa vain poikia. Tuo avokki on aika ronkeli noitten nimien suhteen :). Lapselle tulee miehen sukunimi, joka joskus aikanaan mullekin tulee..

Perjantaina onkin sitten neuvola. Palataan asiaan sitten. :)
TalvenTaika ja Einari 17+2
 
Kiva kun Janella oli ultrassa kaikki niinkuin pitääkin. Ja mukavaa, kun kertoivat sen sukupuolen. Meidän neuvolassa eivät mielellään sitä kai kerro.

Sitten kysymys.
Sain kutsun tänään papa-kokeeseen. Kyseessä siis joukkuseulonta. Oletteko muut käyneet raskaana papakokeessa? Esitteessä luki, että imetys ja raskaus eivät haittaa otantaa...Mutta mutta...Mä en varmaan silti "uskalla" mennä sinne. Kerkee sen näytteen sitten antamaan varmaan synnytyksen jälkeenkin.
 
May Ompas outoa että ei kerro :( Meillä se kysyi lopuksi että onkos vielä kysyttävää? ja sanoin et no mites se sukupuoli? :D se viel varmisti ja kysy et haluutte tietää vai et se tiesi sen jo kyllä :D
Tosta papasta, mulla sanottiin neuvolassa kun kysyi et millon oon käyny ja siitä on kyl jo aikaa ni sano silti et käyt sit synnytyksen jälkeen.. Ei se kai kiva oo rasittaa kohdun suuta ellei oo pakko käydä:)
 
May mulle sanottiin neuvolassa että ei kannata papa-kokeessa käydä raskausaikana, mulle myös tuli kutsu seulontaan. Kehotti sitten käymään synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa. Mutta tuokin kuulemma vaihtelee neuvolakohtaisesti (ja ehkä henkilöstäkin kiinni).

Talvitakeista ollut puhetta. Mä oon miettinyt samaa, mutta eiköhän sitä jotenkin pärjää ostamatta sikakallista äitiystakkia. Voisin sellaisen ostaakin, mutta kun ei tiedä tuleeko muita raskauksia tai ainakaan talviaikaan... Eikä sitä myydessä sitten saisi lähellekään samaa hintaa. Mulla on yksi laskettelutakki joka varmaan menee aika pitkään, mutta ei kyllä ole edustuskelpoinen töihin tai menoihin. Mut sitten mulla on yksi tosi paksu aika pitkä pontso. On ollut mulla lähinnä mökkikäytössä, mutta on siisti ja nätti. Ehkä katson vielä jos jostain edullisesti löytyisi joku a-linjainen tai sitten kuljen takki auki ja kiedon villahuivin vatsan päälle, kuten siskoni teki kahdessa talviraskaudessa.

Onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista ja poikalupauksista Kääkkis ja Jane :)

TalvenTaika voimia sinulle, onneksi asiat jo paremmin :heart:

Kultatiuku toivotaan että uudella tulokkaalla kaikki hyvin eikä teidän tarvitse käydä samaa läpi kuin esikoisen kanssa. Vaikka lapsi täälläkin otetaan ilolla vastaan vaikka sairas olisikin, niin tokihan sitä toivoo omalle lapselleen vain parasta! Enkä toki tarinaasi pelästynyt minäkään, kyllähän sen tiedostaa että kaikkeen pitää varautua vaikka haluaisikin odottaa ruusunpunaiset lasit silmillä.

Rakenneultraa mekin jo kovasti odotamme, vielä viikko!

Rae 19+2
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

ja niitä itsekin tulin kertoilemaan:
olin siis ylimääräisessä ultrassa tänään ja vauveli oli viikon isompi kuin mitä la:n mukaan. kaiken puolin terve ja aktiivinen prinsessa meille olisi tulossa :heart:
että se niistä omista poika-oloista :D
varmistunee sitten vajaan kuukauden kuluttua rakenneultrassa.
 
Onnea hirmusti rakenneultrassa käyneille :)

Pahasta olosta olitte puhuneet. Mulla oli itellä niin että tosiaan se alkuraskaus rv 6-11 oli yhtä oksentelua.. Sitten oli kuukauden verran tosi hyvä olo ja nyt taas saanut aamuisin käydä töissä oksentelemassa : / Alkaa pikkuhiljaa miettimään että tätäkö tämä mun raskausaika sitten on..

Sasuma ja taapero 16+2
 
Tänään on sitten aamulla käyty rakenneultrassa ja täällä liitytään poikakerhoon =) eli ihan selvästi näkyi että poika on tulossa. Muutenkin kaikki oli niin kuin pitääkin. Tällä hetkellä pituutta n. 20 senttiä ja pyöreä pää :D Istukka on meikäläiselläkin etuseinässä, näin sanottiin. Ja siitä johtuen ei sitten niin hyvin tunnu noita liikkeitä.
 
Ihania uutisia rakenneultrista! Aktiivinen ketju, hieno homma!
Verenpaine meillä alhainen ja johtuisiko siitä, mutta pääkipu riesana ollut viime aikoina melko tiuhaan. Sitä nyt sitten selvitellään mistä johtuu ja mistä apu vaivaan. Sukupuolta emme vielä tiedä kysymmekö ja voihan se näkyäkin sieltä ihan selkeästi. Rakenneultraan vielä pari viikkoa aikaa.

Kaikille hyviä odotuksia ja nyt kipeää esikoista hoitamaan!

Ainoska
 
Heippa vaan!

Mietin tässä, että haluatteko minun päivittelevän listaan myös noita tyttö-/poikalupauksia? Minä itse tykkäisin, että niitä listalla olisi, mutta mikä on yleinen mielipide?

Nyt taas kiirus nukkumaan, odottelen vastauksianne ja päivittelen listaa sitten huomenna :)

Commander ja bebe 17+5
 

Yhteistyössä