** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Voi kun mä olen ihan kateellinen kaikkien liikkeistä! :) En ite tunne mitään, paitsi jotain muljahtelua ja painon tunnetta. Neuvolantätsy sano kyllä että ei syytä paniikkiin, ensisynnyttäjät usein tuntee tosi myöhään ja muutenki yksilöllistä. Mutta sanoi että ihan näillä näppäimillä pitäisi kyllä alkaa tuntua. Joten nyt sitten kuulostelen niitä joka välissä ku sellai hetki on. Oon ajatellut et mulla on varmaan samanlainen typerä lehmänilme ku koirilla jotka on tiineenä.:D Nekin varmaan kuulostelee pentujaan, mutta niillä tosiaan on sellainen auvoisen typerä ilme kun ovat tiineenä.:)
 
Moikka!

Voimia Pauliis!!! Ja tervetuloa uusille =)

Rakenneultraa odotellessa... se olis 13.10... Mä en haluais tietää sukupuolta, mut nyt alkoi jännittää ku monet on kirjoitelleet, että se voi näkyä ihan selvästi =)

Olo on ollut edelleen hyvä. Tänään ristiäisiin meno, tulee kuudes kummilapsi =) Vähän kyllä stressiä pukkaa, että mihin vaatteeseen mahdun :D

T:Sike ja Tuuti (17 poks)
 
Sike: Meille se ultraaja sano että ne kiertelee sen paikan kyllä niin hyvin kun vaan mahdollista jos ei tiedä miten vanhemmat sen asian kanssa haluaa tehdä. Ei se meillekään sitä kertonu vaan ku kaikki oli katottu niin se tokas että vieläkös on jotain kysyttävää ja sit kysyttiin että kumpiko tulee ja sitten vasta tutkittiin se asia. Eli ei siitä kyllä ite nää sitä jos ultraaja osaa sen kierrätellä. Sitten se näkyy selvästi kun oikeesta kohti tarkastellaan. =)

tytti & juniori 20+4
 
Mukavaa viikonloppua kaikille! Täällä on ollut niin hyvä mieli kun on saanut kaikkia pihahommia tehtyä yhdessä miehen kanssa ja masukaan ei oo yhtään haitannut menoa :)

Onnea liikkeistä niitä tunteville. On se vaan hieno tunne, kun suhteellisen harvoin niitä nyt on tuntunut ja sitten kun tuntuukin ihan selkee muksautus...Nostaa kyllä hymyn huulille väkisinkin :) Sinizii vertasi itseään autuaaseen lehmään, musta tuntuu ihan samalta. Välillä oikein mietin että kuinkahan idiootilta näytänkään kun virnuilen :)

Pauliis iso :hug: ! Voihan se olla, että miehelle on vaan tullut pelko perseeseen tulevaisuutta kohtaan. Varsinkin jos esikoinen tulossa, on se lapsen syntyminen aikamoinen muutos elämässä ja varsinkin miehelle se odotus ei tässä alkupuoliskolla niin konkreettista ole joten voi kokea olevansa aika yksin ja uudessa tilanteessa. Toivotaan, että hän järkiinäsä tulee ja ymmärtää oman parhaansa (joka on tietysti jatkaa yhdessä teidän kanssa ;) ).

Tänään mennään miehen kanssa ravintolaan syömään. Maanantaina ollaan oltu 1/2 vuotta naimisissa ja vähän sitä juhlistamaan mennään vielä kun kahden päästään :)

nelli & mytty 18+6

muoks: Commander mulle vois päivittää iäksi 24
 
Viimeksi muokattu:
Hiustenvärjäämisestä voipi värjäillä ihan huoletta, kellekkään ei tietenkään ole hyväksi viikottain värjätä mutta normaali 4-5viikon välein värjäys on ihan ok, jos tyvikasvu piinaa.

Permikset onnistuu nykyisillä aineilla 99% raskaana, hormoonit, raskaus, vaihdevuodet ym..voi vaikuttaa kihartumiseen mutta hyvin harvoin. Värjäyksissä jos ammattilainen tekee epäonnistumista tuon takia tuskin tulee , vaalennuksissa voi tulla hieman kellertävämpiä tuloksia mutta nekin pystytään taittamaan vastaväreillä.

Itse värjäile ym...aineita käyttelen päivässä noin 6-8 asiakkaalle 4-6päivää viikossa ja tavoitteena sinne tammikuulle asti, jota epäilen.
Enkä tuosta huolissani ole, kampaajat ovat iät ja ajat olleet raskaana ja saaneet ihan terveitä lapsia siinä missä muutkin :) Ainoa varma utkimus jonka tiedän on että kampaajien lapsoset ovat hieman pienenmpiä mutta toisaalta aika monet kampaajatkin ovat suht pienikokoisia.
Harvemmin näkee yli 180cm naiskampaajia :p keskipituus taitaa olla 160-168cm ( joku tutkimus tästäkin :p)
 
Pauliis Isot halit täältäkin, toivottavasti asiat järjestyvät jotenkinpäin.

Meidän rattaat ovat siis Jedo Fyn 4 kovalla vaunukopalla ( Vauvapop verkkokauppa (fi) ) eli sekoitetaan vielä muiden päätä rengasasioista. Eli halusin siis isot renkaat ja kääntyvät etupyörät, koska kuljen paljon kaupoissa keskustassa. Ja näillä pääsi kyllä viime talvena aivan loistavasti maastossa kuin maastossa. Ja kyllä me lenkkeilläänkin.

Ultrakuulumisia
: Eli poika on tulossa. Mies on aivan innoissaan niistä palleista mitkä näki ruudussa, vaikka ne oli kylläkin pakarat :D Kaikki oli hyvin, mutta mennään ensi viikolla uudestaan ultraan, koska vauva oli niin huonossa asennossa sydämen tarkastelua varten. Eli ei saanut kätilö mielestään tarpeeksi tarkasti katsottua. Mutta mepä päästääkin sitten lääkärille, jolla on 4d-laite :)

Vauvan liikkeet ovat jo erittäin selviä, meinaa välillä illalla haitata jo nukahtamista, kun siellä mahassa vaan riehutaan. Saa nähdä missä vaiheessa mies toteaa taas sängyssä, että joku potkii selkään. Nukun siis aika usein hänen selässä kiinni.

Ikeasta voi ostaa vauvalle vaikka kivan fleecepeiton, siellä on semmoisia sopivan pieniä (ainakin viime vuonna oli). Ja unipussia yms löytyy. Meillä on myös semmoinen viltti, minkä päällä on maannut lattialla silloin alussa.

Hellu
 
Piti vielä kommentoida hiuksista, eli mulla on taas ihan vastakohtainen ongelma. Eli hiukseni ovat aika paksut ja nyt tuntuu, että tukkaa on vieläkin enemmän päässä. Joten parturissa saa käydä vähän väliä ohentamassa tätä lettiä, ettei ala näyttämään potalta päässä. Mutta eiköhän sitten imettäessä taas palaudu normaaliin tai vähän ohuemmaksi.
 
Vähänkö repesin tolle Hellun palli-jutulle. Sillon ku käytii viimeks ultrassa oli mies näkevinään IHAN SELVÄSTI kuvasta että poika on tulossa ja vielä näköjään isäänsä tullut. Yritin selittää, että se lienee kultaseni JALKA. :D Se esitteli sitä kuvaa myös äidille ja selitti että poikahan siellä. Onneks mun vanhemmat ei pienestä hämmästy, äiti vaan pokkana myönteli että juu juu, voihan tuo olla. :D
 
Heippa pitkästä aikaa!

Puolivälissä mennään...huh.
Kävin tokassa neuvolassa muutama viikko sitten, kuunneltiin ekaa kertaa sydänääniä. Kyllä tuli kyyneleet silmiin :) muutenkin oli aika pikainen käynti, eikä lääkärikäyntiä ole ollut vieläkään. Jos ei ole tarvetta niin kunta haluaa säästää niissäkin :( seuraava aika on tän kuun lopussa.

Tiistaina on rakenneultra ja taas jännittää ihan h*lvetisti...en osaa oikein tunnustella että tunneko liikkeitä vai en. Ja nyt oon sitten kehitelly kauheeh paniikin että vauva ei ole enää elossa. Olen liikkeellä suurimman osan päivästä, ainoa hetki kun olen aloillani on kun istahdan sohvalle illalla tunniksi tai pariksi. Ja sinä aikana yritän epätoivoisesti käsillä tuntea liikkeitä vatsan päältä. Jotain tunnen satunnaisesti, mutta en tiedä onko ne vain oman suoliston tms liikeitä. Ekassa ultrassa sanottiin että istukka on takana, ei kai se ole enää voinut siirtyä eteen häiritsemään tuntemuksia?
Voi apua...ehdin tiistaihin mennessä kehittelemään jo sellaset kauhukuvat että huhhuh...

Ei mulla tähän hätään muuta...mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Heippa!
Vähän pidän hiljaiseloa nyt sitten täältä palstalta. jouduinn viikon sairaslomalle enkä saa nostella mitää 5 kiloa painavampaa kun alkaa supistella voimakkaasti. En edes pientä esikoistamme. :( Mutta palailen kunhan tästä tokenen. käyn aina lukeen kuitenki kommentteja täällä. :) Maanantaina ultra. :)
 
Jostain syystä heräsin yhtäkkiä enkä saanu enää unen päästä kiinni. Ja "eksyin" tänne, kännykällä surff
ailemaan. :) Makaan selälläni sängyllä ja rupesin heti k
uulostelemaan ja odottelemaan vauvan liikkeitä. Kyllä se siellä taas möyryää. Pe iltana tuntui tosi selvästi potkut, ihan ihmettelin, että voiko ensikertalaisena jo näillä viikoilla tuntea näin hyvin. Ja istukkakin pitäis olla etuseinämässä, onkohan sittenkään? No, eilen olin koko päivän itse liikkeellä, enkä tuntenut vauvan liikkeitä juuri ollenkaan. Äh, tästä seuraa nyt se, että rupean ihan hulluna tarkkailemaan liikkeitä, ja sit jos ei kuulu, huolestun... Jos joku päivä liikkeitä ei tunnu, onko normaalia? Mistä lähtien vauvan liikkeet "pitäis" tuntea joka päivä?

Miukkari, älä murehdi :) Varmasti kaikki on hyvin. Minä "paraskin" puhuja, kun olen jo liikkeitä tuntenut. Mulla yks tuttu nyt rv 21 eikä ole tuntenut mitään liikkeitä vielä. Ja rakenneultrassa kaikki oli hyvin. :) Se on niin yksilöllistä, koska ne alkaa tuntumaan! ja, mun tietääkseni se istukka kyllä voi vaihtaa paikkaa alussa... Että voihan olla ett on etuseinämässä sittenkin! Mun kaverilla oli istukka siirtynyt kohdunsuulta takaseinämään, joten miksei takaseinämästäki sit vois siirtyä eteen? Vai?

Hmm, jospa kokeilisin tulisko uni. Ärsyttävää kun yöllä alkaa kaikki asiat painaa mieltä. Mieskin ulkona kavereiden kanssa... Tulispa pian kotiin.

Öitä vaan...

Merve ja helmi 18+6
 
Noniin, nyt kun kerran ollaan hereillä tähän aikaan niin käydääns sitten kaikki tekstit läpi kun en muutakaan keksi :D

Ihan ekana pauliis, paljon voimia! Toivottavasti miehelle iski vain hetken mielenhäiriö, ja jos ei niin iso hali ja jaksuja, täältä saat ainakin virtuaalitukea <3

Hiuksista: jotain pitäis tehdä täälläkin, mutten ole jaksanut vielä perehtyä. Ihan kamalaa juurikasvua ei ole omaan silmään sattunut, sen verran väri haalistunut omaa vastaavaksi. Ohentumista tai paksuuntumistakaan en ole huomannut...

Painon noususta: itelle on tullut painoa viitisen kiloa, mikä lienee jo aika paljon näille viikoille... Syön kyllä ihan terveellisesti ja nyt on (vihdoin!) lakannut maistumasta suolainen, rasvainen ja makea, ja kuvioihin on astunut raikkaat ja tuoreet hedelmät. Täytyy toivoa että tämä olotila jatkuisi ikuisesti! :D

Liikkeitä ei ole tuntunut täälläkään, kahdesti olen koko aikana tuntenut elohiirimäistä hipsuttelua, mutta muuten en osaa kuin ajatella suoliston möyryämiseksi. Voihan se olla etten vain osaa tunnistaa pieniä liikkeitä...

Vaunuista on ollut paljon puhetta, me saadaan työkaverilta vaunut, mikä on hyvä sekä rahan suhteen, että sen suhteen etten osannut kertakaikkisesti päättää minkälaiset vaunut haluaisin :D Työkaveri kerran erehtyi kysymään että olenko jo ajatellut vaunuja ja tuskastuin heti, liikaa vaihtoehtoja ja en tiedä mistään mitään! Nyt on sekin ongelma ratkaistu :)

Tuli tässä mieleen liikunta kun eilen käväisin salilla pitkästä aikaa. Nyt tuntui että jaksoi jopa tehdäkin jotain, eikä masussa alkanut heti pistämää vaikka hölköttelin crosstrainerilla menemään 20 min :) Jospa tämä tästä taas iloksi muuttuisi ja saisi liikkumisen takaisin säännölliseksi :) Kuinkas muiden liikkumiset?

Talvitakista vielä sanottava, itellä on tallessa vieläkin yläasteaikainen takki (??!!), ja silloin oli muotia että takki on ylisuuri. No sehän on vieläkin ylisuuri, joten sillä ajattelin pärjätä talven, kyseessä on kuitenkin toppatakki :)

Rakenneultraan vielä pari viikkoa, jänskää! :)

liian aamuvirkku pkemoni & myttynen 17+5
 
Onnea Hellulle hyvistä ultrauutisista ja poikalupauksesta:heart:

Baby butterfly,lepäileppä sitten rauhassa:hug:

Sinizii,no onhan ne paineentunteet ja muljahdukset liikkeitä,minä en just esikoisen kanssa muuta tuntunutkaan,voimistuivat vaan loppuakohden,mut eipä juuri koskaan varsinaisesti potkinut...:)

Mervekö kyseli päivittäisistä liikkeistä... ei näillä viikoilla tarvi tuntua vielä,ellei sit oo jo tuntenut jonkin aikaa päivittäin ja sitten ei tuntiskaan. Toi voi olla melkosta toi liikkeiden kyttäys: /Kannattaa kokeilla reagoiko sikiö mahan tökkimiseen... siitä saa mukavan keinon testata ollaanko elävien kirjoissa. Mulla ei pojasta toiminu,ehkä etuistukan takia,mut tää vaava kyllä reagoi joka kerta...

Mua jännittää rakenneultra ihan kauheesti kanssa,ei siks et onko elossa,vaan pelkään et jos sieltä löytyy jotain pahaa vikaa sikiöltä...en tiiä miks oon niin pelko takamuksessa Vielä on vajaa 2 viikkoa jännättävä...

Repa ja säynävä 19+1
 
Tytille kiitokset ultra-vinkistä =)

Eiliset kaverin vauvan ristiäiset meni hyvin, kerran jouduin tilaisuuden aikana istumaan kun alkoin huimata. Paljon ihmisiä tilassa ja yllätys vihkiminen samalla. Mulla on paljon tuttuja, jotka on menneet samallalailla naimisiin. Itse en menisi niin, jos joskus menen...

Sike ja Tuuti (17+1)
 
Moi!

Päästiin reissuun sittenkin ja hyvä, että lähdettiin, koska tyttö oli sitten ihan kunnossa. Oli niin ihanaa päästä irti tästä arjesn pyörityksestä, mutta palaaminen ahdisti kyllä aika lailla...

Ikeasta tuli ostettua vauvalle vain se pinniksen patja + petari, ei sitten löydetty muuta mieleistä tai tarpeellista. Hoitoalustaa mietittiin, mutta mä en tykkää siitä ikean versiosta yhtään, ostan sen jostain muualta sitten.

Baby Butterfly; koitahan jaksaa lepäillä. On kyllä tosi kurjaa jo tässä vaiheessa joutua nostokieltoon, vaikeuttaa varmaan kotielämää aika lailla. Jospa tilanne paranisi pian!

Lisäsin värit noihin lupauksiin, se oli oikein hyvä idea! Onpas meillä toistaiseksi poikavaltaista :)

Commander ja meidänmuru 18+3
 
Viimeksi muokattu:
BabyButterfly Nostokielto on niiiiin tympeä. Minulle paukahti mokoma päälle heti raskauduttuani, painorajana oli maitopurkki. Kun eka kolmannes oli ohi, saatiin nostorajaksi huikeat 7 kiloa. Sekin on aika vähän, kun töitäkin pitäisi tehdä ja kotona on jo lapsi. Onneksi tuo sentään osaa kiivetä itse melkein kaikkialle, minne haluaakin päästä, kunhan vain olen varmistamassa tasapainon. Mutta äitin kanssa pimu ei ole keinunut sitten kesäkuun ja seuraava kerta lie siis keväällä.
 
Ne liikkeet tuntuu semmoselta suoliston möyryämiseltä aluks. Minäkin mietin, että ihan kuin pieru pyörisi mahassa, mutta kun ei pieretä. Että pakko niiden niitä liikkeitä olla ja nyt kun on melkein viikon tuntunut samanlaista muksetta, niin en voi olla väärässä. Edelleenkin tuntuu kuin suolistossa kuplisi, mutta osaan kohdistaa tuon mukseen enemmän vatsan puolelle.
Siellä se taas meuhkaa :heart:

Kitrus ja KeijoOrvokki 19+2 (viikon päästä selviää kumpi siellä on, Keijo vai Orvokki :D )
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Hellulle poikalupauksesta :flower:

Heh meillä kans mies on ihan sitä mieltä, että pojan näköinen oli ultrassa vauva :LOL: Joo tosi hyvinhän se näkyy jo tässä vaiheessa.. Me muuten varattiin 4D-ultra, se on 4.10. esikoisestakin oltiin niin mennään nyttenkin kun anoppi vielä lupasi maksaa :) Saadaan sitten se dvd ja kuvia, ihan kivaa. Rakenneultrasta saatiin vain yksi kuva mukaan kun vauva oli niin hassussa asennossa ettei hyvää kuvaa saanut. Tosin ei me sinne kuvia menty hakemaankaan..

Baby butterfly koita lepäillä, on kyllä rankkaa jo tässä vaiheessa..

Miukkari mulla oli kanssa tosi samanlaiset fiilikset ennen ultraa, pelkäsin niin että maha sattui. Liikkeitä olin tuossa vaiheessa tuntenut aika vähän. Nyt ovat vahvistuneet ja tunnen päivittäin. Tsemppiä kovasti ! Kaikenlaisia pelkoja sitä itselleen kehittää.. nyt sitten varmaan minäkin alan kyttäillä tuleeko päivittäin liikkeitä :ashamed:

Blue ja pienokainen 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Listan hännillä ollaan täälläki :D. Kyllä se meiänki aika vielä tulee! Huomenna tasan kaks viikkoa ultraan ^_^. On se aika vaan kulunu vaikka aluks tuntu ettei tästä tuu mitään :p. Mutta nyt tämä mamma lähtee äitiysjumppaan kattomaan josko sais selän venyteltyä kuntoon!

Adalmis ja möttönen 17+2
 
Huomenna on sitten se hartaasti odotettu rakenneultra! :) Vähän ollaan jännänä et kumpikos vai kampikos siellä on ja että saadaanko se selville edes. Olisihan se niin mukavaa jos saisi.

Tää nyt on taas tällai tosi selkee asia, mutta silloin kun ajattelen vauvaa/raskautta sillai kunnolla mulle tulee ihan omituinen olo. Niinku olis hirvee jano, vaikka ei siis ole koska juon niin paljon että ei juuri janoa ehdi tuntemaan. Tai sit vähän samanlainen tunne kuin jos himoaa ihan hirveästi vaikka karkkia tms, mutta tämä "himo" ei vaan kohdistu mihinkään. Ja tunne tulee nimenomaan aina kun mietin vauvaa. Ei ole mikään maailman miellyttävin tunne joten harvemmin ihan "uppoudun" sitten ajattelemaan vaavia ettei tunne tulisi ja jos se tulee siirrän ajatukset muualle. Tosi outoa. Vaikea sanoa onko se henkinen vai fyysinen tunne. Onkos kellään muulla samanlaista??
 
Heipsan!

Mulla on tää elämä jotenki rajautunu työ-koti-uni linjaan, ettei oo kauheesti palstailua jaksanut
Tänään hieman lyhyempi päivä oli, niin paljon virkeempi oloki.

(.) Liikkeet tuntuu ja massu näkyy, väsymys vaivaa koko ajan. Ja ihan uus oire. Mahaan sattuu... siis ei niinkään minnekään sisälle, vaan tosta päältä, nahan alta... ihan ku lihaksiin tai johki sattus. syöminen, ilma, ja vauvan liikkeet tuntuu ilkeiltä. Liekö sitten vaan kun kasvu on lähteny hurjaan nousuun, niin vatsa ei venykkään tarpeeksi vaan laittaa vastaan... istukka on etuseinässä ja tila loppuu.
Kaipa tää helpottaa jossain kohtaa =)

Siiten... onko joku muu, joka harkitsee sterilisaatiota synnytyksen jälkeen (tai yhteydessä)? meille on tässä lapsiluvussa tarpeeksi ja ajattelin, että sterilisaatio on paras ratkasu, kun en todellakaan halua enää pillereitä, ja kierukka ei houkuttele.... ongelma vaan etten oo kolmee kymmentä, enkä tästä syystä saanu tk:sta vielä edes kierukkaa... joten mahtaneeko mennä tappeluksi tää sterilisaatio hommakin...

hiuksista mulla on paksut hiukset ja raskauksien aikana paksunutuneet entuudestaan... Hellu83 älä luota siihen, että imetys veisi tukkaa... mulla ei oo tukka lähteny vaan tuntuu, et kaikki mitä on tullukkin on kiinni jämähtäny=) ei ainakaan aiemmasta oo ohentunu, vaikka niin vähän odottelinkin=)

kauheesti vauvan tarvikkeet pistää miettimään, pinnaria on lupailtu jo monesta suuntaa ja tuplarattaitaki ollaan nyt harkittu, kun ikäeroa ei Nyytille ja kuopukselle tuu ku 1v9kk... , esikoisella ja kuopuksella oli 2vkoa vaille 2v ja esikko ei sitten montaa kuukautta päikkäreitä sit nukkunutkaan, mut kun ei kuitenkaan vielä kävele pitkiä matkoja tuo pienempi niin pakko sitä ois liikkeelle päästä, kun ois hölmöä kerhoonki mennä autolla (vajaa 2km matkaa).

Neuvola olis torstaina... ihan shokissa oon menny tän pari viikkoa totutellessa ajatukseen et viikkoja onkin enemmän... kun jo pelkkä vauva oli ylläri ja sit vielä tää lasketun aikastuminen ja kaikki (ultrassa siis heittoa oli 4vko)... huh-huh... mut on tää silti ihanaa, kun tietää kantavansa pientä nyyttiä, on se jo rakas kumminkin, liikkeet ja kaikki... =) *huoh* :heart:

Iloista syksyä kaikille ja jaksamista kuravaatteiden kanssa tahimiseen!!!

Maariana83+ Nyytti 17+5
 
Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok. Sydänääniä kuunnellessa neuvolatäti sanoi pienten sähinöiden olevan vauvan potkuja tai liikkeitä. En ole kyllä vielä ite tuntenut liikkeitä mutta ei tässä varmaan hirveästi tarvi enää odotella niitäkään :) Sykkeet oli 153 :)

Sasuma ja taapero 17+1
 

Yhteistyössä