*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Ninnu Mukavaa että arki sujuu hyvin :) Commanderin sanoin: Kuulostaa kadehdittavalta se vaipan vaihto ;)

Närästykseen auttaa mun joogaopettajan mukaan ruokasooda sekotettuna veteen. Se tekee jonkun kalvon tonne, mutta en nyt muista että juotiinko se ennen ruokaa vai vasta kun närästys alkaa:confused:

Anoppi toi tänään meille vauvalle jo ensitalveks ulkoilupuvun :D Se on muumikuosia ja tosi kiva:) ja tarviihan niitä ulkopukuja enemmän kun yhden, jos siis poika oppii käveleen ajoissa :D
Sit saatiin myös miehen mummolta ihania villavaatteita: housut, paita, 2 pipoo ja tossut:)

Ja kaiken lisäks sain vielä ukon kotiin ennen yhtä:)<3 ihanaa, ja sen ei huomennakaan tarvii mennä töihin :p päästään shoppaileen ja aamupalalle ikeaan..
Nyt mennään asentaan autoon turvakaukalon adapteri:) on siellä sit valmiina kun saa pojan tuoda kotiin :)

Jane & Viltsu 39+2:heart:
 
Bom
Ninnu83, kiva lukea teidän hyviä kuulumisia.

Commander, toivottavasti se rumba nyt jo loppuisi ja antaisivat lapsen syntyä.

Kääntöyrityksistä olen myös minä kirjasta lukennut, että nelikontin ja yrittää saada lantiota korkeammalle kuin päätä.

Limatulppa tai joku klöntti tuli minulla viikko sitten (vk 37+4) ja sen jälkeen on ollut paljon limaista vuotoa.

Isyyslomaa on mietitty, että mies pitää heti sen 3 viikkoa.

Koko eilisen illan oli menkkamainen kipu alavatsalla. Ei se mitenkään sellaista supistuskipua ollut, mutta se oli jatkuvaa ja tosi ärsyttävää. Minua jännitti niin paljon, etten saanut sen takia unta. Tänään on ollut lievää kipua. Kävimme aamupäivällä esikoisen kanssa vielä viimeisellä retkellä. Vietimme lasten kenkäkaupassa tunnin ja sen jälkeen me mentiin mun työpaikalle moikkaamaan ihmisiä.


Bom ja masukki 39
 
Moi kaikille!

Voi kunpa itsekin pääsisi jo vaipanvaihto puuhaan :) alkaa tämä olo olla jo aika tukala...
Tsemppiä kaikille niille jotka sitä tarvitsee (mun lahopäässä kun nuo nimet ei pysy kovin kauaa vaikka äsken luin teiän muiden kuulumisia :) )

ON: Ei mitään uutta, supisteluja harvakseltaan ja vain muutama tujakampi sellainen. Sunnuntaina vierailin synnärillä kun epäilin taas että lapsivettä tihkuu vaan ei testi näytti sitkeesti negatiivista. Vauva on jo pitkään ollu rt ja kiinnittynyt ja laskeutunut lähtökuoppiinsa ja nyt oli jo kohdunsuuki kahdelle sormelle auki,ja kanavaa jäljellä n.1,5 cm paikat pehmeet ja voi kuulemma syntyä milloin vain, joten sitä odotellessa :) Tänään oli neuvolalääkäri joka oli kyllä niin turha käynti kuin olla ja voi. lääkäri totesi heti ettei sitten osaa kattoo painoarvioo vauvalle, joten mulla ei sitten ole hajuakaan paljonko tämä meiän vauva saattasi painaa syntyessään (viimeisin painoarvio on rv 34+6 2500g :) ) no kyllähän se sieltä ulos tulee tavalla tai toisella :D Ja tiedänhän mä että ne painoarviot on vain arvioita mutta oishan tuo ollut ihan kiva tietää sellanen noin arvio :D

Eipä muuta tällä kertaa kuin jaksamisia kaikille sieltä se meidän kuu lähestyy hurjaa vauhtia :D

Murmeliina80 ja masuasukki 38 :heart:
 
Pikainen omanapainen päivitys. Tältä osin viimeinen polikäynti siis takana ja aikamoisia ylläreitä taas kehiin. Lapsivettä on melko vähän ja vauvan kasvu hidastunut ja tästä syystä (lisäksi vielä noi mun myrkytysasiat) leikkausta aikaistettiin. Meidän mytty syntyy siis keskiviikkona 2.2.2011...
 
Terveisiä synnytysosastolta :)

Meidän neiti päätti saada meihin vähän vauhtia ja pisti kipeät supistukset tulemaan viime yönä säännöllisesti. Niitä aikani kotona tutkailin, kunnes olo alkoi olemaan niin tukala, että lastenvahti soitettiin paikalle ja hurautettiin sairaalaan. Supistukset tuli säännöllisesti 10min. välein ja vauva oli kiinnittynyt. Kohdunkaulaa oli jäljellä vielä 3 senttiä ja auki yhdelle sormelle. Siinä sitten oltiin käyrissä vähän väliä ja supparit muuttui sen verran tiukoiksi, että olin suihkussa pallon kanssa ja sain lääkettä kipuihin. Sen jälkeen supistuksi tuli jo parin minuutin välein, kaulaa sentti jäljellä ja auki 3 senttiä. Olin ihan varma siinä vaiheessa, ettei kotiin mennä ilman nyyttiä vaan kuinkas kävikään. Siitä ei homma enää tiukemmaksi muuttunut vaan supistukset alkoi pikku hiljaa lakkaamaan ja iltapäivällä niitä ei sitten tullut enää ollenkaan muutamia kivuttomia lukuunottamatta. Päästiin sitten kotiin ja nyt ihmetellään milloin homma viedään loppuun. Tässä istuessa on supistuksia taas ilmaantunut ja tekee kipeää selkään ja kohdunsuulle. Kätilö sanoi, että synnytys saattaa käynnistyä uudelleen ensi yönä tai vasta viikkojen päästä, joten täällä jännäillään kuinka käy...

Mami ja Nasu 38+1
 
Moikka!
Yhdyn Sanuliinin uteluihin närästyslääkkeestä???
Tytöille tsemppiä, jännät ajat tiedossa :)
Nelille voimia leikkaukseen!
Täällä pitäis jaksaa kärsivällisesti odotella ens kuun loppuun :)
T:Sike ja Tuuti (35+5)
 
Jäi äsken sanomatta, että tsemppiä ja onnea kaikille niitä lähipäivinä tarvitseville :)

Äsken alkoi tulemaan aika reippaasti limatulppaa...alkoi irtoamaan jo päivällä tutkimuksen jälkeen, mutta sit ei sitä näkynytkään ennen kuin nyt. Jännää! :D
 
Moikka :)

Mulla oli siis todella paha närästys ja saamani lääkkeen myötä närästys loppui seinään, mahti homma! Lääkkeen nimi on OMEPRAZOL RATIOPHARM. Eli lekurille vain anomus vetämään ja hintakaan ei ollut paha, 28 tabua vähän yli 6 eur.

Meillä oksutauti jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... kohta vuorokausi neidillä täynnä :( Onneksi menee kuitenkin lihalientä ja nestettä, niin jotain ees imeytyy matkalla.

No huomenna toivottavasti jo parempi päivä!

Jännityksellä täällä kanssa seurailen että kuka lähtee synnärille seuraavaksi ja kenellä seuraavaksi nyytti kainalossa :heart:

Täällä vielä odotellaan helmikuun loppupuolelle....

Von Lin Lin & Taisto + 36
 
tytöt: jännää! :) :D :D Voi harmi, ei sitten olla siellä sairaalassa samaan aikaan, jos nyt jo meet ;) Mulla on ultra siellä vasta parin viikon päästä, äh, ei törmätä käytävillä :p Tsemppiä! :hug: ps. paina sitten mieleen kaikkien hyvien kätilöiden ja muiden nimet mua varten ;) :D :D
 
tytöt; onpa jännittävä tilanne :) Mulla tullut myös eilen ja tänään limatulppaa, mutta eihän se välttämättä tarkoita mitään. Mutta jospa pian ois sullakin nyytti mukana, lupaavaltahan tuo kuulostaa.

Tulin poksumaan, tänään ollut suht supistukseton päivä, joten saa nähdä, josko tää tilanne tästä rauhoittuisi.

Commander ja pep 37+0 POKS!
 
Voi vitsit.. Mie täällä jännään tein kaikkien puolesta myös. Oma olo kun ei vielä viittaa millään muotoa että lähtö olisi edssä. Muutama hassu supistus tullut tässä illan aikana, mutta eipä muuten mitään ihmellistä, normaali ilta ollut. Paitsi että äitini yksi koirista pungertaa toiottavasti tällä hetkellä pentuja maailmaan, joten jännän täällä myös että montako pientä karvavauvaa sieltä suunnalta maailmaan tulee :heart:
 
Voi vitsi kun täälläkin jännitetään kaikkien puolesta, aivan aivan pian saadaan vauvauutisia - ihanaa! :heart:

tytöt: Voi että kun jännää, paljon tsemppiä sinne! :)

ja nellille: Voimia leikkaukseen, ihanaa varmasti ajatella että teillä on jo ens viikolla tähän aikaan pieni nyytti sylissä! :heart: Minäkin haluaisin tietää meidän vaavin syntymäpäivän! :D

Kävelin tänään vähän kauemmas kauppaan (n. 30 min matka kauppaan ja takas) ja paluumatkalla raahasin mukanani kahta suht painavaa kauppakassia... ajattelin että NYT jos ei tunnu, ei supistuksia tai mitään niin johan on kumma. Mutta, ei kerrassaan mitään... Oma olo on loistava eikä tosiaan tuntunut missään, vähän väsy vain tuli. Tosiaan kun mulla ei oikeasti _missään vaiheessa koko raskautta_ ole ollut minkäänlaisia supistuksia, ainakaan että olisin itse niistä tietoinen... Välillä (varsinkin kävelylenkkien jälkeen) tuntuu vain sellaista kovaa paineen tunnetta alapäässä. Mutta, tänään sit taas ajattelin, että varmasti mennään reilusti sinne rv 40+ ja ehkäpä lopulta käynnistykseen...

~ Merve ja masupoika 37+3
 
pikasesti tulin vaan ilmottamaan, että kääntöyritys ei onnistunu... peppu pysy tiukasti paikoillaan ja itelle tuli huono-olo, meinas taju lähteä ja olin iha valkea.. Lisäksi ihmeteltii miksei oo sokerirasitusta tehty mulle.. lapsiveden määrää vaikuttais kuulema siihe eli jotenki "Liikaa" sitä.. + pari kertaa pissassa plussalla jotain..

Nyt tiiossa ens viikolle aika millon pikkuinen putkahtaa maailmaan.. jännittää, pelottaa ja kiukuttaa ja helpottaa. Tuntuu vähä että oisin epäonnistunu jossain tai olen huono äiti, kun leikataan..... Taitaa olla vähä sekavaa tekstiä... herätys oli jo ennen kuutta tänä aamuna...
Menen nukkumaan aran masun kans..

Vanilja ja pikku jääräpää 38+-
 
Vanilja: Harmi, että kääntö ei onnistunut, mutta ei sinun todellakaan tarvitse ajatella olevasi huono äiti leikkauksen takia. Realiteetit on realiteetit, eikä niille voi mitään. Itsellä takana 2 leikkausta ja kolmas edessä, enkä harmittele sitä yhtään. Kun ei pysty alateitse synnyttämään, niin ei pysty, olkoon syy sitten mikä tahansa!

Ensi viikolla syntyykin jo sitten aika monta vauvaa :) Kenelläs se leikkausaika oli huomenna perjantaina? En muista, enkä jaksa nyt selata ketjua läpi. Mutta tsemppiä kuitenkin kaikille leikkaukseen tai synnyttämään menijöille ja jaksamista niille, ketkä saa vielä jonkin aikaa omaa h-hetkeään odotella :)

Merve: Mulla ei kanssa kahdesta ekasta ollut mitään ennakoivia tms. supistuksia. Pojan synnytys käynnistyi aivan yhtäkkiä kävelylenkin jälkeisenä yönä rv 39+5 ja poika syntyi tasan rv 40. Näistä kun ei voi koskaan tietää. Nyt kun itselläni on ollut spistusia jo yli kuukausi, niin sitä vaan tietää, että kaikki on niin arvaamatonta. Toiset saa supistella viikko/kuukausitolkulla, toisilla lähtö tulee ekoista supistusfiiliksistä. Näin se vaan menee; ennalta-arvaamattomasti :)

Commander ja Pepe 37+0
 
Ei kummempia suppareita tääläkään ja pikkasen huono äiti fiilis tääläkin tai sanottasko epäonnistunut synnyttäjä: / on se kumma ettei mun keho saa näitä ipanoita omineen työnnettyä maailmaan:mad:Onhan tässä aikaa,mutta kun tää ei oo ees puoliksikaan sen tuntunen tapaus kuin esikoinen joka siis ei niilläkään meriiteillä tullut itellään (roikku melkein polvissa pää rv 36 lähtien,3cm auki,kanavaa ei juur jälellä jne)Niin tuskin tämäkään sitä tekee.

Noh,fiilikset on nyt tämmöset taas kun esikko heräs 5.30 ja sen jälkeen ei oo nukuttu,selkää särkee ja veetuttaa...

Repa ja säynävä 37+6
 
Paljon voimia ja tsemppiä kaikille, täällä niin moni alkaa olla ihan viime metreillä :) Jännittävää että pian "me" saadaan vauvoja maailmaan! Ja vaikka se on tosi helppoa sanoa etenkin näin esikoista odotellessa, niin sektio ei tee kenestäkään huonoa äitiä! Itsekin yritän miettiä että eihän sitä koskaan tiedä, yritän olla ottamatta alatiesynnytystä itsestäänselvyytenä itselleni, ettei sitten tule pettymyksiä jos jotain sattuu.

Täällä ei ole ollut harkkasupistuksia kummempia tuntemuksia, välillä mahaa vähän polttaa (etenkin iltaisin), kuin se olisi sekaisin tulisesta ruuasta tms (mitä en ole syönyt eikä maha ole oikeasti sekaisin). Mitä lie kipuiluja. Oma äiti on saanut poikansa rv 37 ja 38, täytyy kysellä että onko ollut minkälaisia tuntemuksia ennen synnytyksen käynnistymistä. Juuri eilen sanoin miehelle, että alkaa vähän jännittää kun ei yhtään tiedä koska lähtö tulee. Ei ole yhtään synnytysolo, mutta kuitenkin on (ja sitten taas ei), voi mennä yliajallekin... On tää jännittävää :D

Tänään tulin käymään työpaikalla kun on parin kollegan läksiäiset, kaupungissakin pitää mennä käymään. Onneksi on taas viikonloppu ja mieskin on kotona <3

pokemoni & myttynen 36+3
 
Tömpsis: Eilinen käynti osastolla oli ainakin todella positiivinen. Jäi hyvä mieli ja seuraava lähtö tuleekin siltä osin olemaan "vähemmän jännittävä", kun hoitajat jo osaltaan tuttuja. Ja voihan se hyvinkin olla et törmätään vielä sairaalassa, jos neiti päättää jatkaa kellimistä lapsivedessä. Tosin itse toivon, että vkl:na lapsivedet lähtis ja homma etenis, mut aina voi toivoa :D Mut ilmoittelen sit kokemuksista, jos käyn siellä sua ennen.

Piti sanoa vielä, että mulla ei siis edellisissa kahdessa raskaudessa ole ollut mitään ennakoivia supistuksia yms vaan sit kun on lähtö tullut niin sit on ollu tosi kyseessä. Tosin ensimmäisestä lähti vedet, joka oli vihreetä ja sen takia lähtö oli aika nopea. Toisella kerralla tuli verta ja supistukset alkoikin sit nopeesti ja kalvot puhkaistiin. Nyt on sit koettu ennakoivat supistukset ja väärät hälytykset, joten ei tosiaan voi tietää miten ne synnytykset käynnistyy kenenkin kohdalla :)

Mami ja Nasu 38+2
 
Vaniljaroselle jaksamista muuttuvien tilanteiden kanssa. Tiedän tunteen, kun on ihan sekaisin kun saa sektiosta tietää, mutta kyllä sen asian kanssa tulee sinuiksi. Taitaa olla melkosia eroja tossa kääntöyrityksen voiman käyttämisesstä, sillä mulla lääkäri vaan vhänä pukkaili myttyä pepusta ja totesi että niin istuu syvällä, ettei toivoakaan kääntyä. Mulla ei siis missään vaiheessa tullut ees etäisesti huono olo tai sattunut.

Huono äiti fiilis iski täälläkin, kun sain tietää etten myttyä alakautta voi synnyttää. Varsinkin nyt kun lapsivettä on vähän ja istukan toimintakin niin ja näin niin sektioksi se olisi jokatapauksessa mennyt, vaikka alunperin olisinkin yrittänyt perätilavauvaa synnyttää alakautta (tosin sektioonhan oltiin päädytty jo ennen tätä tietoa). Mutta kyllä se tässä on viikon varrella mieli muuttunut kun asiaa on saanut pohtia. Pääasia kuitenkin, että mytyllä on mahdollisimman turvallista tulla maailmaan, sama kai se mitä kautta se sieltä mahasta pois tulee.

Mulle ainakin käy, että commander alkaa syntyneiden puolelle pinoa päivttelemään. Ja lisäksihän tuolla kerhon puolella voi jatkaa juttua myös.

ON: Eilen tosiaan polikäynnillä lääkäri totesi lapsivettä olevan melko vähän ja mytyn painoarvio ei ollut kohonnut viikossa kun reilu 100g, eli epäili istukankin toimivan vähän huonosti. Tähän lisäksi vielä ne notkahdukset sydänäänissä ja mun verenpaineet niin siitä syystä leikataan jo ens ke. Toisaalta helpotti omaa oloa, mutta hirvittää vähän kun syntymäpaino ei varmaan paljoa yli 3kg ole niin toinen on niin kamalan pieni. Jos kaikki olisi ollut hyvin niin mielelläni olisin pitänyt pienen masussa vielä ainakin viikon kasvamassa, mutta tässä tilanteessa molemmille on parempi ratkaisu toimia näin.

Täällä kanssa jännäillään, kuka seuraavana lähtee nyytin hakuun :)

nelli & mytty 37+5
 
Tytölle tsemppiä! :)

Ja te jotka ajattelette, että olisitte huonoja äitejä jos ei synnytys onnistu alateitse niin on ihan puppua!! Ettehän te voi sille mitään jos ei alakautta onnistu niin ei onnistu ei se tee teistä yhtään huonompaa äitiä kun muista joilla se alateitse onnistuu. Joten siitä elkää murehtiko :hug:

VaniljaRose milloinkas teidän pikkuinen sit putkahtaa maailmaan?

Devilii eipä täälläkään vielä mitään viittauksia lähtöön, mutta eipä tuo haittaa kun vasta on 36+1 että jos sitä parin viikon päästä olis toivoa :)

Kultatiukuhan se oli joka saa oman nyytin tänään syliin, joten PALJON ONNEA jo näin etukäteen :heart:

Mulla on ollu kuvottava olo eilisestä lähtien toivottavasti ei nyt meidän taloon vattatautia tule :/

Oikein hyvää viikonloppua taas teille kaikille :wave:
 
Minäkin muistelin, että Kultatiuku se oli, jonka vauva syntyy tänään! :heart:

Commander ja tytötmukava kuulla kokemuksia, ettei niitä supistuksia kaikille tule välttämättä etukäteen, ehkäpä minullakin on vielä sit jotain toivoa, hih ;)

Minustakaan ei tarvis teidän sektiolla synnyttävien tuntea minkäänlaista huono äiti -oloa :hug: Ei sektio kenestäkään huonoa äitiä tee. :) Mä etukäteen pelkäsin kauheasti, että mitä jos tulee sektio jne. mutta vasta nyt olen alkanut ajatella, että pääasia että vauva tulee turvallisesti ja terveenä ulos, ei väliä miten sieltä tulee. Vauvan ja oma terveys on pääasia! Voihan sinne kiireelliseen ja hätäsektioon joutua kuka tahansa sitten. Mieluummin sektio kuin se, että alatiesynnytyksessä meneekin joku mönkään... Mun miehen kotimaassa alatiesynnytyksiä ei juuri ole, vaan kaikki synnyttävät sektiolla, se on siellä tosi yleistä. Miehen sukulaiset onkin aika ihmeissään, kun mulle ei ole vielä sektiota suunniteltu ja sanoin, että näillä näkymin yritetään alatiesynnytystä. :)

Meillä mies alkaa olla jo kärsimättömämpi kuin minä, koko ajan kyselee että koskahan vauva oikein syntyy ja eilen illalla vitsaili jutelleensa vauvan kanssa edelliseyönä ja vauva oli kertonut, että syntyy tulevana yönä (eli siis viime yönä) mutta tässä sitä mamma on edelleen yhdessä koossa! :D Kyllä mua nauratti, kun mies aamulla tuumas, ettei sit vauva ollutkaan puhunut totta... hehee. No joo, ei mun nyt ihan vielä tarvis päästä synnyttään, ei ole vielä sellaista kypsää oloa, kyllä mä vielä jaksan odotella. :) Kunhan nyt ei vain menis kauheasti sinne yli rv 40!

~ Merve ja masupoika 37+4
 
hips hei!

ON: täällä ei mitään uutta aurinkosen taivaan alla. Hieman yöunet jäi lyhyeen, kun jäi jotenkin hassusti tuo eilinen koiran synnytys alitajuntaan. Ja heräsin yöllä kesken unen miettimään että mitenköhän siellä mamma-Betty neljän karvakäärönsä kanssa jaksaa. Nyt odotan innolla että pääsee itse synnyttämään, että pääsisi tekemään mahdollisimman pian reissun Hämeenlinnaan koiranpentuja nuuskuttamaan. Supparit oleet iltaisin aika tiukkoja, mutta laantuneet hetken lepäilyn jälkeen. välillä tuntuu sellanen omituinen paine tuolla alakerrassa, mutta ehkäpä se kuuluu asiaan.

Mie olen kanssa sitä mieltä että ei sektio tee kenestäkään sen huonompaa äitiä, jokainen rakastaa lastaan ja haluaa sille vain parasta, tuli se mitä reittiä tahansa maailmaan.:hug:
 
Hui jui, nytkö se jo alkaa! Kaikki oottaa jo niin malttamattomana synnytystä ja vauvaa, oonko mä jotenki outo kun mun tuntemukset on ennemmin niin päin että pysyis masussa vaan =)

Pitäiskö tässä huvikseen pistää leikkimielinen arvauskisa käyntiin oman vauvan synttäripäivästä, katsotaan onko kenelläkään uraa selvännäkijänä sitten äippäloman päätyttyä? :LOL:
Itse arvaan mukulan muuttavan 23.2. :D

neitiniisku 37+3
 
Tuohon sektioasiaan vielä...Eli tosiaankaan sitä ei voi tietää, mitä normaalisynnytyksessä tulee tapahtumaan. Ja silloinhan mennään hätäsektioon, joka mielestäni on ehkä rankempi homma, kuin suunniteltu? Tai siis ei mulla ole kokemusta, mutta voisin kuvitella niin että jos yrittää ja yrittää alakautta ponnistaa sitä vauvaa, mutta se ei vaan tule ja joudutaan leikkaamaan, niin se toipuminenkin saattaa olla kivuliampaa? Kun on siis ensin kestänyt supistukset sun muut...
Ja turhaa se huono-äiti fiilis on...Ei se ole teidän vika, jos vauva on perätilassa. :) :hug:

May, 35+6
 
Niin ja neitiniisku, täällä toinen, jolla ei vielä ole mitään kiirettä saada vauvaa tänne. Viikkoja vielä niin vähän ja olo todella hyvä...Joten saa viihtyä mahassa rauhassa. :)

Mä heitän arvaukset, että mä menen maaliskuunpuolella vasta synnyttämään. Sanotaan vaikka 2.3. :D
 

Yhteistyössä