***Helmikuun Helmet 2008*** Vko 6

Vääntäiskö joku vielä rautalangasta mulle miten tuo kodinhoitotuki menikään :headwall: Siis jos menisin töihin ja lapsi olisi tyyliin 5 pvä/kk hoidossa niin saisiko sitä sitten yhtään :headwall: |O Ei ymmärrä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Vääntäiskö joku vielä rautalangasta mulle miten tuo kodinhoitotuki menikään :headwall: Siis jos menisin töihin ja lapsi olisi tyyliin 5 pvä/kk hoidossa niin saisiko sitä sitten yhtään :headwall: |O Ei ymmärrä :ashamed:
Jos on päivänkin hoidossa kunnallisessa hoitopaikassa, niin ei saa yhtään.
Jos on yksityisessä hoitopaikassa, niin voi hakea yksityisenhoidontukea.

*muoks* Mutta jos saat vaikka mummon tms hoitamaan, niin voit hakea kotihoidontukea =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jahvetti Okei, no meillä on tuo 5-vuotias puolipäiväisenä samassa paikassa kuin eskarilaisella on eskari. Joten on tuttu paikka.
Meillä nää on käyny eskarin tossa koulun yhteydessä, et tavallaan tuttu, tavallaan ei =)
Kyllä tuo jannu siis tietää minne menee ja tietää ne tädit jne =) Yksi tädeistä on minuakin hoitanu, kun olin aikoinaan 0-2v ryhmässä tarhassa :saint: :p
Mut onhan se sellanen "upee juttu" mennä sinne paikanpäälle...saa jannu olla vähän ylpeenä :D :p ISO eskarilainen :LOL:
 
Oltiin pojan kanssa luistelemassa ja nyt sitte muskujen kanssa välipallalla. :p
Neidillekin maistuu hyvin leipä, kun vielä laitoin voita päälle - ja toistaiseksi on pysynyt sisällä. Nyt ajattelin vähän maitoa kokeilla jouttaa... :whistle: Toivottavsti pysyy sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Oltiin pojan kanssa luistelemassa ja nyt sitte muskujen kanssa välipallalla. :p
Neidillekin maistuu hyvin leipä, kun vielä laitoin voita päälle - ja toistaiseksi on pysynyt sisällä. Nyt ajattelin vähän maitoa kokeilla jouttaa... :whistle: Toivottavsti pysyy sisällä.
Ihanaa...en oo ainoo kirjotusvirheellinen täällä :p :LOL: :LOL:
 
:wave:
Vai jätettiin me nyt vauvapuoli sitten taakse ...mitenköhän sitä tänne taaperopuolelle lainkaan "kotiutuu" :D .
Hiukan haikea on kyllä mieli, kun miettii, että huomenna siitä on jo tasan vuosi, kun neiti saatiin maailmaan, vaikka toisaalta isona (vaikkei kokonsa puolesta :LOL: ) mä tuota jo kyllä pidän.
Käytiin tänään sovittelemassa ensiaskelkenkiä. Koko talven meillä on kyllä ollut jo kengät käytössä, mutta ne on niin tönköt, ettei niillä oikein kävellä. Ja eilen tajusin, että pitäis varmaan ostaa kunnolliset, kun tuntuu tuo vauhti vaan sisällä kiihtyvän, että pääsis uloskin harjottelemaan.
Superfittejä Sokkarilta kattelin...ei vaan ollut meiän kokoa (19), joten odottelen viikonloppuun, jolloin pitäis kuulemma tulla, ja täällä näky silloin olevan Sokkarilla jotkut Napero-päivät eli -20% kaikista lasten tuotteista, eli selvää säästöä :whistle: :D

Mitenkäs työssä käyvät, jotka saatte kotihoidontukea, niin menee nuo verotusasiat...vienkö mä töihin sen sivutuloverokortin (vai mikä lienikään...) vai ihan tavallisen..? Mätkästäänkö tosta palkasta siis lisäprosentin mukaan verot...?
Juu, tiedän...selviäis soittamalla :ashamed: ...

Huomenna olisi sitten neuvolakin...saas nähdä puhkastaanko jo maaginen 70 cm:n raja :LOL:. No kai sentään, mutta veikkaan, että maks. 72, ei ainakaan enempää ole, luulisin.
Niin ja synttärisankareille tietysti onnittelut! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Jos tekis jonkun muun kakun kuin mansikkabanaanitäytteisen kermakakun...niin mikä se vois olla? |O Niin ja tää ei oo mikään kompakysymys vaan ihan rehti ja suora sellainen... :D
Hyvä idea! :p mä teen tän :D
:LOL: No, hyvä kun sun ongelma on nyt ratkaistu... No, jos minäkin sitten teen taas tuon... :LOL:
 
Me käytiin Tapiolassa kysymässä tarjous vakuutuksista joten pakko kysyä viisaampien neuvoa

vaihtoehdot:
1. tapiolasta lapsivakuutus, 100 e kalliimpi, korvatulehdukset rajataan pois, mutta kerran vuodessa vaan omavastuu
2. pysytään lähivakuutuksessa, 84 omavastuu aina uudesta sairaustapauksesta, eli voi mennä useastikin vuodessa
3. ei lapsivakuutusta ollenkaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Laitanko mä mansikkahilloa vai muusattua mansikkaa? ja banaaniko eri kerrokseen? tuleeko väliin kermaa? millä mä kostutan?

Ja tää on myös ihan totta :LOL:
Mä oon ensin kostuttanut kakkupohjan ja sitten läntänny kaupan mansikkahilloo ja sitte laittanut ohkaisia banaaniviipaleita ja sen päälle ohut kermavaahtokerros...ja sit taas seuraava kerros jne... Päälikerroksen oon kans kostuttanut ja vetänyt tuon mansikkahillon ja sitte vetäny ohkaisen kerroksen tuota kermavaahtoo koko kakun ympäriinsä... Tämän jälkeen ottanut pursottimen ja käsitellyt ylhäältä alasvedoin koko kakun kyljet ja sitten pursottanut päälle kukkia....tms. Sitten päälle karkkeja, kynttilöitä tai vaik posliinikoira... :LOL:

*muoks. mä oon kostuttanut laimeella punaisella mehukatilla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Laitanko mä mansikkahilloa vai muusattua mansikkaa? ja banaaniko eri kerrokseen? tuleeko väliin kermaa? millä mä kostutan?

Ja tää on myös ihan totta :LOL:
Mä oon ensin kostuttanut kakkupohjan ja sitten läntänny kaupan mansikkahilloo ja sitte laittanut ohkaisia banaaniviipaleita ja sen päälle ohut kermavaahtokerros...ja sit taas seuraava kerros jne... Päälikerroksen oon kans kostuttanut ja vetänyt tuon mansikkahillon ja sitte vetäny ohkaisen kerroksen tuota kermavaahtoo koko kakun ympäriinsä... Tämän jälkeen ottanut pursottimen ja käsitellyt ylhäältä alasvedoin koko kakun kyljet ja sitten pursottanut päälle kukkia....tms. Sitten päälle karkkeja, kynttilöitä tai vaik posliinikoira... :LOL:
mä laitan päälle sen syötävän kuvan, mutta en käsitä kuka pursottaa reunat
:x
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Niin ja helmeri kakun voi tehdä miljoonalla eri tavalla, mut mä oon tehnyt näin nyt neljän vuoden ajan... Olis kiva vähän tehdä vaihteluu, mut ku ei uskalla... :D
mä kyllä meen sieltä missä aita on matalin :saint:
pitäs näin arkena treenata niitä kakkujen tekemistä, ei viitsi synttäreille tehdä kokeiluja -siis mun taidoilla :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Meillä on muksuilla lapsivakuuutukset tuolta Tapiolasta, mutta en kyl muista mitä ehtoja siinä oli...joku omavastuu siinä oli... :xmas: Tarkastan asian ja palaan astialle. =)
se on parempi mun mielestä kun lähivakuutuksesta, mutta kun siihen tulis se rajoitus ja onhan se kalliimpi.

me oltiin ymmärretty se lähiv. samanlaiseks kun tapiola, vaikkei ookaan, mutta kai siellä täti oli sen väärin selittänytkin meille kun miehen kans oltiin ymmärretty samalla tavalla :x
 

Yhteistyössä