**Helmikuun Helmet 2008**

Kurjia uutisia taas, :hug: :hug: piipille!!!

Mä jännään huomista. On jotenki sellanen olo, että kaikki ois hyvin, mutta sitten nämä kaikki huonot uutiset täällä, ni alkaa epäilyttämään..siks oon ollu taka-alalla. Huomenna siis tasan rv8 ja todellakin kaikki pitäis ultrassa näkyä. Onneks oon menossa sille ihanalle omalle gynelle, kyllä on eroa yksityisellä, ainakin täällä. Jotenka on tilanne mikä tahansa, saan varmasti parhaat neuvot ja tuet häneltä.

Maha pömpöttää ja kilo tullu painoo :eek: ! Ottaa aivoon. Muualta en oo turvonnu, no noi tissit juu, mut ei muualta. MIhinkää housuihin en mahdu ja ajattelinki huomen, ku tytöt lähtee isälleen, lähtee kirppareille ja aleen ettii isompii pöksyjä..äippävaatteita en kehtaa viel käyttää.
Mulla kyllä kohtu tuntuu iha selkeesti tossa alamahalla, ku menee pitkälleen ja painelee..JOten TODELLA toivon, että kaikki huomenna on kunnossa..en varmaa kestä, jos jotai on pielessä!!

Nyt ruoan laittoon.

:heart: nelli ja pulla 7+6
 
Heippa,

Ilmoittaudun mukaan "kerhoonne", vaikka tuskin kovin aktiivisesti ehdinkään kirjoitella. Plussasin tänään ja la olis menkkojen perusteella 28.2. Neuvola-ajankin heti varasin ja 17.7. pääsen ekalle käynnille.

Kolmatta odotellaan eikä mulla ole ollut aiemmissakaan raskauksissa minkäänlaista pahoinvointia - ei ole nytkään. Väsyttänyt on ja palelin joku ilta niin vietävästi. Kiinnityskivut olivat yllättävän kovat tällä kertaa ja kestivätkin jotain viisi päivää... tai sitten vain olen ne ehtinyt unohtamaan noista aikaisemmasta kahdesta raskaudesta.

Nyt on olo ihan normaali, mutta tämähän on vasta niin alussa, että ehtiihän sitä tulla vaikka mitä. Pahaolokin olisi oikeastaan ihan ok, jos sillä olisi vaikutusta vauvan sukupuoleen, jolla sinänsä ei ole tietenkään mitään merkitystä, mutta kun suvussa on vain noita poikalapsia.... Jos siis se pahaolo liittyisi siihen, että tyttö on tulossa. En taida uskoa siihen hömppään, joten olen tosi iloinen, ettei mieleeni edes juolahda vessanpöntön haliminen. Voin vain kuvitella millaista on jatkuva yökötys tyyliin 2 kk putkeen. No thanks!

Onnea kaikille meille, joilla on pieni ihmisalku masussa ja pahoittelut niille, joille on käynyt vähän heikommin! :hug: ... Elämä on...

Laa Laa 4+6
 
Kevät vaaveloihin olen kirjoitellut pari kertaa ja helmikuun helmiä en ole ollensakaan huomannut *höh*. No nytpä siis tervehdys myös tälle köörille!

Tosi kurja lukea Piipin surullisista uutisista... :'( tuota pelkään itsekin, meillä kun se ensimmäinen neuvola vasta 5pv enskuuta ja silloinkaan ei vielä ultrasta ole puhettakaan. Jotenkin sitä koittaa vaan itseään tsempata että menee niinkuin menee, sille kun ei mitään oikein voi ennalta tai muutenkaan tehdä.

Kateellisena lueskelin LaaLaan tekstiä, ei pahoinvointia... voi jessus, itse sen että aamulla sängystä ylös kampesin juoksin jo vessan puolelle :x Eilen alkoi helpottamaan vasta 15-16 jälkeen... no ilta meni jo sitten suht ok.

Tänään on 2v. kihlajaispäivämme :heart: sain mieheltä kalevalakorun lahjaksi, tuli täysin yllätyksenä, iloisena sellaisena. Siinä se lahjapaketti pöydällä nokotti kömpiessäni miehen töihin lähdön jälkeen sieltä pöntön kautta keittiöön... piristi kummasti =) Ihana rakas kun vielä 8 vuoden yhteiselon jälkeenkin jaksaa muistaa! :heart:

Pitäisi varmaan koittaa mennä syömään jotain... yök yök ja yök :x

Piiju 6+6
 
heipparallaa =)
eka yö takana kun en heränyt niihin koviin selkä ja mahakipuihin,jee =) nukkumaan mennessä kyllä alaselkä oli ihan tulessa :eek: voisikohan johtua siitä kun mulla on aina ollu ongelmia ton alaselän kanssa ja sit on taaksepäin kallistunut kohtu? :/
mua vaan ihmetyttää kun ei ole pahoinvointi alkanut,ennen on alkanut jo viikoilla 5+ jotain...nyt ei mitään :/
ajattelin varata ajan yksityiselle ultraan ennen kuin neuvolaan soittelen,haluun tietää että onko tuolla yleensäkkään mitään elämää...!

hulipumpsis 6+5
 
Täällä myös helmikuun odottaja :wave: Viime viikolla plussattiin ja la 22.2.08. Toki ultrassa tuokin varmaan varmistuu/tarkentuu (nyt laskettu viimeisistä menkoista)...

Ensimmäinen ja toivottu lapsi, joka sai alkunsa ensimmäisestä ehkäisemättömästä kierrosta. Synnytyssairaalana KYS. Olo on ollut hieman väsynyt ja jatkuvasti palelee.

Tänään varasin ensimmäisen neuvolan (13.7.) ja alkuraskauden ultra 16.7.

Elokuussa tanssitaan vielä häitä, joten iloisia asioita tähän kesään näyttäisi tulevan paljon... :heart:
 
tervetuloa uusille :wave: meitä onkin jo aika paljon =)

tosta pahoinvoinnista, yleensä alkaa vkoilla 6-7 ku istukka rupee kunnolla toimimaan, mutta yksilöllistä tämäkin. mulla alko pojasta heti ku plussasin, vkoi en muista. nyt plussasin 4+0 ja etominen alko tossa rv 6 tienoilla. hetken jo luulin et selviän ilman mut toiveajattelua :kieh: onneks tää on paljo lievempää kun pojasta mut inhaa silti :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja elodie:
Raskaustesti näytti kahta viivaa, eli raskaana! Tosin vasta ihan ihan alussa, omien laskelmien mukaan vauveli tulisi 29.2. Voiko tämä olla totta!? En vielä uskalla olla onnellinen..
Onnea! =) Mutta mua nauratti (ihan hyvällä ) se, että helmikuussa on vaan 28 päivää :D Mutta sama se, pääasia että raskaana ja tukevasti!

Hihii, osuu "pilkka" omaan nilkkaan =)
Perhanan karkausvuosi...
 
Tämä aamu käynnistyi paremmin kuin eilinen, ei tarvinnut puklata, vaikkakin välillä väkisin tulee yökkäys. Just kävin tytön kanssa korvalääkärissä ja matkalla oli pakko pysähtyä tienposkeen, ku olin 100 varma et nyt lentää. Mut ei... siinä vain yökin ojanreunalla ja ohimenijöillä oli taatusti hauskaa :ashamed: Totesin, että nyt taitaa olla korkea aika kokeilla noita Multi-tabsin inkivääri kapseleita. Käyttääkös teistä joku niitä? Jos, niin onko niistä oikeasti apua?
Hissukka voihan nämä mun masuvaivat sappivaivojakin olla, mutta oireet viittaa kyl enemmän noihin happovaivoihin. Kiitos vinkistä ;)
Laa Laa mulla ei ekassa raskaudessa juuri pahoinvointia ollut ja poika tuli, toisessa raskaudessa oksentelin vielä viikolla 16 ja tyttö tuli. Nyt tämä kuvotus on melkoista ja olen kyllä oksennellutkin. Mulla on nyt oireita sekä pojan että tytön raskausajasta, jotka siis olivat keskenään aivan erilaiset. Jotenkin nyt on hieman enemmän poika olo, mutta tiedä häntä vielä....
 
Taikku-74
Hissukka näkyy mullakin jo maha. Turvotus on niin hurja, että piti kaikessa hiljaisuudessa siirtyä isompaan kokoon työhousuissa. Minulla on aina ennen menkkojakin niin pömppö massu, että näyttää kuin olisin kuudennella kuulla kerran kuussa :) Vaatepuolella enemmän ongelmaa kuitenkin on yläosastossa. Ainoatkaan liivit ei sovi enää päälle ja suurin osa paidoistakin näyttää melkoisen pervolta näillä muodoilla :)

Lähtö BMI mulla on 20, mutta edellisellä kerralla kiloja kyllä kertyi aika hyvin. Kunpa vain tämä pahoinvointi tosiaan hellittäisi niin voisi alkaa nauttiakin tästä ihanasta olotilasta. No, onneksi viikot tuntuvat menevän nopeasti!
 
Lista on taas ajan tasalla =) Tervetuloa uudet! :flower:

Piipi79 :hug: jaksamista sinne... elätetään vielä toivoa, että seuraavasta ultrasta tulisi parempia kuulumisia!

Ultrakuulumisia olikin taas paljon, onnea kaikille jotka ovat pikkuisensa saaneet nähdä. :heart:

Tarvii varmaan tästä päiväunille hinautua, väsyttää...

Hissukka rv8+1
 
täällä jo aurinko pilkistää risukasaan :LOL: elikkäs aamupahoinvointia ei ollut aamulla juuri ollenkaan ja kuumekin tuntuu miltei kaikonneen. Kummallinen taudin puuska yllätti. Ei paljon mammasta ollut apuja hoitohommissa eilen kun jäsenet niin rikkipoikki että.

Painosta oli puhe tässä ja meitisllä paino oli tippunut puoli kiloa. :D jee! kerrankin näinpäin..ei tarviis niitä kiloja nyt paljon kertyä kun viimeks tuli yli 20kg ja osa jäljellä.

Tervetuloa uusille plussanneille. Kiva kun meitä on näin paljon. Varmaan saan useita sivuja lukea kun reissusta palataan. Perjantaina lähtö ja 5 päivää ollaan niin vino pino juttuja varmaan tullut. Toivottavasti positiivisia juttuja eikä surullisia.

Nyt pitää mennä tekemään makaroonilaatikkoa. Mies onneksi ruskistaa jauhenlihan, niin ei tarvii sitä haistella. :LOL:

tarrasukkia pienille! :heart:
 
Ja taas nipistelee vatsaa, tai siis kohdunseutua. Toisaalta kuvotus ja rintojen aristus pitävät toivoa yllä, samoin se, ettei tihkutippaakaan ole tullut *koputtaa puuta*. Onko muilla niin rajua kipua, että se vetää mielen aivan down ja vaatii parasetamolia siedättyäkseen? Vaikka vatsani ei ole vielä ainakaan turvoksissa, kaikki alavatsaa painavat vaatteet (matalampivyötäröiset sukkahousut tai housut) saavat aika hurjat kivut aikaan. Onko edes jollain toisella samanlaista?

Tillukas 7+0
 
Tillukas mulla on sama juttu, ja oli esikoisestakin koko raskauden ajan, että mitään vähänkään mahan kohdalta kiristävää vaatekappaletta ei voi pitää kun tuntuu niin ilkeältä. Alushousujen vyötärökin on survottu niin alas kuin mahdollista ettei tule mahan kohdalle. Ei ne mulla varsinaisesti kipua aiheuta vaan tosi ahdistavan ja huonon olon. Toivottavasi kivut laantuu, saattaa liittyä kohdun kasvamiseen. Ai niin, lisäsin sulle sen synnärin listaan, kiitos tiedosta. =)

Tyttö LOPULTA nukahti päikkäreille, nyt pääsee itsekin lepäämään...
 
c81
Tillukas, mulla välillä vihloo mahaa niin että meinaa tulla vedet silmiin. Olen pidättäytynyt särkylääkkeistä silti. Kaurapussi toimii hyvin myös, sen kun lämmittää ja laittaa kipeälle mahalle, helpottaa tosi pian kipu.
 
Tillukas mulla oli vielä viime viikolla niin kovia kipuja ettei välillä suorassa voinut seistä. Iltaisin tuntui pahenevan, nyt kuitenkin vähentyneet. Lääkkeitä yritin välttää ja totesin lämpötyynyn auttavan hyvin. Sillon panikoin sitä kipua, nyt kun se on loppu hätäilen sitäkin.
 
tillukas mulla oli ekassa raskaudessa just tollasii iha kauheita kipuja alavatsalla, olin satavarma, että menee kesken. Itkin vaa ku sattu, ne kesti aina jonku aikaa ja loppuvat. Olivat ilmeisesti niitä repäisy/kohdun kasvukipuja. Nyt ei oo sellasia ollu, mut kaikkee muuta juilimista.. tänääki nii menkkamaisesti juili, mut varmaa johtuu siitä, ku ois menkkojen aika.

Mä vetäsin vajaat 2h..ja ei kauheesti auta, paha olo pahenee vaa |O
 
Mä täällä koitan pakkailla ja miettiä mikä tavara EHDOTTOMASTI matkasta unohtuu :LOL: Huomenna ollaan siis Ruotsiin lähdössä 2 yön reissulle =) Kivaa!!

Mulla on nyt vajaan viikon ollu iha kipuilua, esim kun käy istumaan, niin tuntuu vihlaisu jossain kohdun tienoilla, samanlaisia vihlontoja on ollu ovulaation aikaan ja just istumaan käydessä :| Aika outoja :/
Selkääkin särkeny taas tasaseen tahtiin. Johan kerkesin melkeen 2vko ollakin ilman selkäsärkyjä |O
Ei tätä meinaa todeksi uskoa, tulis äkkiä se aika sinne np-ultraan :heart: :heart: Taidan ehtiä vielä loman aikana siellä käymään :whistle: Kun meen takasin töihin, niin taitaa olla rv 13+0 :p Työvaatteita pitäs alkaa kattelee...ei vaan mun malliselle taho löytyä mitään...kaikki on vaan pitkille ja hoikille |O :'( :attn:

Väsyttää, tosi saamaton olo...huoh...en muista, et olisin noista edellisistä ollu NÄIN väsyny alussa!!!! Ja oon sentään ollu lomallakin jo 3 viikkoa!!! Saa nähdä sit kuin kauan jaksaa töissä käydä ennenku pitää sit kotiin jäädä... :/

Montako prossaa ä.raha on palkasta?? Vai miten se laskettiin? :whistle: Edellisistä oon saanu aina minimit, mut nyt oon ollu oikeen töissä :kieh:

Jahvetti 8+2
 
Piipille jaksamista :hug: :'( kurjaa, kurjaa, kurjaa...mutta toivotaan kuitenkin vielä parasta!
Täällä olo on AIVAN kaamea...onneksi on vapaapäivä, en varmasti olisi pystynyt olemaan töissä. Pelottaa oikein huominen, että jos tämä olo ei ala helpottaa :( .

Just pääsin neuvolassa kehumaan, että pahoivointia kyllä hiukan on, mutta hienosti sen kanssa pärjää, pah. Mitäs menin taannoin niitä oireita toivomaan :$ . Eilisestä iltapäivästä asti olo on ollut järkyttävä, mikään ei pysy sisällä, enkä pysty olemaan muuta kuin makuuasennossa. Illalla kun menin n. 24 sänkyyn, niin jouduin heti pomppaamaan takas alakertaan oksentamaan...johan se mandariini viihtyikin siellä mahassa varmaan puoli tuntia. Yölläkin heräsin oksetusoloon ja aamulla ensimmäiseksi pyttyä halaamaan. Olo on tosi heikko, kun en ole saanut syötyä ja KOKO ajan tekee pahaa. Enää ei siis näköjään kärsitä vain iltapahoinvoinnista vaan 24 h-pahoinvoinnista. :x

Aloitettiin eilen miehen kanssa sen neuvolasta saadun dvd:n katselu...oltiin varmaan vähän väsyneitä, kun hihiteltiin koko ajan kaikille aivan epäoleellisille asioille :D.

Mulla on vieläkin ihan epätodellinen olo, että meille mitään vauvaa olsi tulossa...voi kun alkaisi jo jotenkin konkretisoitua tämä asia...pääsisi ostelemaan kaikkea tavaroita, laittamaan huonetta valmiiksi...tai kunhan nyt alkaisi ensin se mahakin kasvaa (se aivan alussa ilmennyt turvotuskin kun on tipotiessään..)
Noh kaikki ajallaan...tuntuu vaan tämä aika niin pitkältä täällä sohvanpohjalla...
 
Lisää helmikuulle tulokkaita.
Plussasin 16.6 ja nyt ollaan 7 viikolla.
kolmatta odotellaan ja ilman yököttävää oloa,ihanaa!
ainoa ikävä asia on sairaan kipeet rinnat :(
LA 17.2.08 jos osuu tohon ni hyvä olis kaikki muxut syntyneet 17. päivä :D
 
Heissan kaikille! Jokohan minäkin rohkenisin ilmoittautua? Toivottavasti joukkoon vielä sopii. :) Laskettu aika olisi laskujen mukaan 27.2. Synnäri olisi TYKS. Joku kyseli ikiä, mä olen 31 ja mies 34 ja Turusta. Onko meitä muita täältä päin? t. Liziska 5+0
 
älä vielä masennu...itselläni oli alkuvuodesta sama tilanne ....menin alkuraskauden ultraan ja viikkoja piti olla 7+ jotain,mut ei näkyny ku sikiöpussi...lääkäri tietty kans sanoi,et voi olla joko tuulimuna tai sit ovis on ollu myöhäs......no parinviikonpäästä oli sit uus ultra ja sie se sydän jumputti :) ja viikkoja oli sillon vasta se 7+2...elikkä testin tein joskus viikol 3+

nyt siis menossa 23+4
 

Yhteistyössä