**Helmikuun Helmet 2008**

Alkuperäinen kirjoittaja Anna-Mari82:
neuvolakin on vasta viikon päästä.. oon itse laskeskellu noit la mut joka kerta tulee eri ku eri laskento ohjelmia käyttää.. no la varmistuu ens viikolla ja pitää viimeistään sitten ilmoitella taasen itsestä..
niin ja minun synnytyssairaala on Kys
nyt pojan kanssa takaisin leikkimään :)
Moikka Anna-Mari82,
oletteko Kuopiosta vai jostain lähikunnasta? Meillä on kanssa ensimmäinen neuvola viikonpäästä, tarkemmin ensi torstaina 5.7. silloin tasan 8+0 täynnä. Hauska olisi jo tässä vaiheessa tietää suunnilleen samaan aikaan KYS:llä synnyttäviä ;) toivotaan että maha-asukit pysyy mukana helmikuuhun saakka!!!
 
Piipille voimia ja meillevauva :hug:

Itsellä on ensimmäinen neuvola takana, neuvolakorttiin merkittiin lasketuksi ajaksi 26.1..2008. Tosin neuvolatädin kanssa kumpikin olimme sitä mieltä, että helmikuulle menee kierron pituudesta johtuen, jostakin syystä nyt katsoi vaan sen vakiokierron 28 pvän mukaan. Neuvolassa oli siis sijainen.

Myös kahden edellisen lasketut ajat ovat siirtyneet noista kuukautisten mukaan lasketuista, ensimmäinen 2 viikolla, ja toinen viikolla.

Ensimmäinen ultra onkin sitten Jorvissa 18.7. Sinne saankiin mennä sitten yksin, kun mies jää kotiin lasten vahdiksi. Mies aluksi mietti, tulisiko mukaan, mutta totesi sitten, että koska kahdesta edellisestäkin olen ollut erityistarkkailussa, kuten tulen olemaan tästä kolmannestakin, ehtii hän sinne ultraan sitten joku toinenkin kerta. Erityistarkkailun vuoksi minulta on siis otettu noin 5-7 ultraa per raskaus. Se on tietysti ollut ihan mukavaa nähdä pikkuinen mönkijä niin usein, mutta muutoin on ollut turhauttavaa maksaa tuo poliklinikkamaksu 22 euroa joka kerrasta, ja todeta aina sama asia, että oma vointi on hyvä, mihin lääkäri toteaa, että se on hyvä juttu, mutta otetaanko nyt tuo ultra, jos haluat, kun kerran tänne olet tullut :LOL: Siis lasten kunnossa ei ole epäilty mitään, vaan minun terveydentilaa seurattu, joten ultrat siis eivät ole olleet pakollisia...

Nyt kyllä jännittää tuo ensimmäinen ultra. Molempien aikaisemman lapsen kanssa olen kyllä myös varautunut siihen, että kaikki ei välttämättä ole kunnossa, mutta nyt jostakin syystä ajattelen tuota asiaa enemmän... Vaikka turhahan se on murehtia etukäteen, kun ei ole mitään syytäkään.

Niin, ja tänään oksensin muuten ekan kerran, monta kertaa on ollut vähällä, mutta olen saanut estettyä menemällä makuulle, mutta tänä aamuna ei enää auttanut, hitsi, että minä inhoan tuota oksentamista.
 
Piiju&anna-mari mä oon kans KYSiin menossa synnyttään =) . Ootteko mistä päin? Me asustellaan tääl pohjois-savon eteläisimmässä kunnassa ;) , tuppukylä. Jänskättää toi KYS, ku äiti on siel synnärillä töissä ja puhuu aina niistä ruuhka-ajoista, millasta touhuu on :eek: . Tytöt synnytin Tampereella TAYSissa, ja olin iha tyytyväinen. Nii, tietty jänskättää, sattuuks äiti työvuoroon :D .

Se mun la ois sit 7.2, jos haluu joku korjata, mut muuttuu varmaa siel np-ultrassa viel.
 
Meillevauva :hug: jaksamista... toivotaan että pääset pian uudestaan tänne odotuspuolelle kirjoittelemaan.

Tervetuloa taas uudet tulokkaat... lista kasvaa mukavaa tahtia. =)

Helmiminttu meillä ainakin ultrat, np-ultra sekä rakenneultra, varataan ekalla neuvolakäynnillä. Np-ultra tehdään yleensä rv12-13 tienoilla ja rakenneultra rv18-20. Nuo ultrat mistä täällä on puhuttu, niin jotkut haluavat käydä alkuraskauden ultrassa yksityisen kautta. Haluaisin minäkin, mutta en raaski :kieh: ja suurempi tekijä on se, että en oikein mitenkään saa järkättyä esikoista hoitoon siksi aikaa. Joten odotan vain kiltisti np-ultraa. =) Kyllähän sen masun tilanteen neuvolassa saa selville (jos saadaan sydänäänet kuuluviin neuvolan laitteilla, muuten täytyy odottaa np-ultraan asti tarkempia tietoja) mutta kun on kärsimätön luonne, niin ei jaksaisi niin kauaa odottaa! :whistle:

Vedestä kyseltiin, vinkki: mulle ei oikein vesi uppoa, mutta nuo maustetut vissyt kylläkin, ja ne tuntuu kyllä helpottavan oloa vähäsen. =)

Närästykseen kannattaa kokeilla piimän juontia, ainakin esikoista odottaessa se auttoi jonkin verran.

Ja sitäkin kyseltiin, että joko on kerrottu vauvauutisia... meillä tietää käytännössä katsoen koko suku. :D Lörppä. :D Monet on kyselleet mun työtilanteesta, että aionko laittaa esikkoa hoitoon ja palata työelämään, niin olen vaan suoraan sanonut että en kun on seuraava tulossa. :whistle: Mä olen huono keksimään tekosyitä enkä muutenkaan pidä niitten esittämisestä, niin olen sitten vaan kertonut raa'an totuuden. :D

Hissukka rv8+2
 
Kiitti hissukka.
Mua vituttaa nyt. Ilosena soitin äitille ja kerroin näistä ultrahommista, ei tienny siitä ekastakaan, ni haukku mut pystyyn että tyhmä kun maksan yksityiselle ja eihän tuossa vaiheessa siellä näy ees mitää etc :kieh: :kieh: . Ja ite on synnärillä töissä |O ..tosin ei se kätilö ole, vaa laitoshuoltaja, mut kuulee kuiteski ja näkee paljon. Olipas iloista..No, siinäpähän huolehtii mun menetetystä 66?sta..Huh, iha ku se sille kuulus. Ja kypsää tekstiä meikäläiseltä, mutta ku kiehuu :ashamed:
 
neIHM: mä luulin et sun äitis on kätilö :whistle: mut anyway, eipä ne rahat vissiin hänen pussista menny joten ei pitäs olla mitään sanomista. usein noi äidit vaa takertuu joka asiaan :kieh:

HISSUKKA: mäki oon lörpötelly kaikille raskaudesta kun en osaa olla hiljaa, juorukello :D meillä ois yksityiselle saanu ottaa esikoisen mukaan jos ei ois hoitajaa saanu. kyllähän toi hinta kirpas et nyt pari vkoo kituutellaa :kieh: no oli se sen väärtti =)

olo on kyllä tänään ollu aika karsee :x tein kotihommeleita vähän enempi ni se kai aiheutti, en tiiä, mut öklöttää ja pahasti :x :x :x
 
Tosta muille kertomisesta..Me ollaa kerrottu molempien porukoille ja parille mun kamulle, nyt sit ei salailla enää, ku varmistu pullan tila =) . Mä oon kans kauhee juoru tällasissa, kauheen vaikeeta pitää suunsa kiinni. Tytöille kerrotaan ehkä vkl..Ihmetteleevät äitin käytöstä ja vointia välillä :whistle: . Eile vanhempi 4v sano, että laita äiti isännän housut, jos et omiis mahdu :LOL: . (sano tietty nimellä, mut en paljasta :x ) heh..Mä luulen et ne on iha onnessaan koko vauvahommasta. Oisivatko jotai vaistonnu, ku nukeillekin anntaa tissiä ja kovasti niitä hoidetaan..välillä ovat maussakin..ihania!!

Mä vaan pörrään tääl, ku en osaa tehdä mitää, ku ei lapset kotona :eek:
 
:wave: nelHM !!
Löytyihän täältä muitakin tulevia KYSsiläisiä, hienoa :)
Me asustellaan tällähetkellä ihan Kuopion rajojen sisällä, mutta tuttu paikka sinänsä myös tuo teidän kunta... ollaan asuntoja käyty kurkkimassa siellä ja suonenjoella myös.

Mulla alkaa taas tympimään tämä mun olo
mitään voi tehdä kun koko ajan oksettaa. Menny taas yksi päivä lähinnä sängyn pohjalla maatessa, että pysyisi ruuat sisällä...
.
Ihan per****tä tämä tällainen. *sori, pakko purkaa tuntojaan jonnekin :saint: * --- No, jos tästä pitää jotain hyvää löytää niin kaipa että ei voi hetkeäkään unohtaa olevansa raskaana...

:kieh:
 
Sara-70
Kiitos noista närästys- ja pahoinvointivinkeistä. Niinhän se just on, että eipä siihen auta kuin aika, mutta onneksi oireita voi edes pikkuisen lievittää.

Tuosta muille kertomisesta... itse keskenmenon kokeneena en ole viitsinyt kertoa vielä kenellekään. Ajattelen sillä tavalla, että kerron kaikille niille, kenen kanssa olen valmis puimaan mahdollista keskenmenoa. Riski on kuitenkin niin suuri vielä näillä viikoilla.

Ihmeteltiin miehen kanssa vähän, kun pari viikkoa sitten tuli aika kaukaiselta sukulaiselta tekstari, jossa hän kertoi, että heille tulee vauva! Ja laskettu aika oli helmikuussa. Oli vissiin laittanut aika laajalla jakelulla. Eilen tuli sitten viesti, että väärä hälytys... suretti heidän puolestaan, eivät varmaan olleet tulleet ajatelleeksikaan, että näin voi käydä.
 
Piiju mä asuin tyttöjen kaa vuoden kuopiossa enne ku ton isännän matkassa tänne tultii. Vanhemmalla tytöllä jo kolmas paikkakunta ja on 4v..joten nyt aika asettua. Oon mä kyl asunut Kuopiossa aiemminki..OIkeestaa aika monessa paikassa :D . Että Kuopio, Joensuu, Tampere mm tullu tutuks..ja tääki tuppukylä aikoinaan, opiskelin tääl 4v. En ois kyl uskonu tänne palaavani koskaan, mut nii se elämä vaa viskoo!
Voit laittaa yv:tä jos haluut =) . En muista ikääs, onks muksuja jo tmv.. :ashamed:
 
Wihii, sain varattua neukku ajan tänään. Olis kylläkin vasta 23.7 mutta onpahan sopivasti viikkoja sillo jo kasassa, huimat 10 =)
Olis aika ollu nyt ensi viikon maanantaiksi mutta en halunnut turhaa kiiruhtaa.
Mie oon täällä päässä odotellu jo vähän että alkais edes jonkulaiset pahoinvoinnit niin tulis itsellekki vielä vähän varmempi olo tästä raskaudesta :D

Onko kukaan käynyt Oulussa ultrassa yksityisellä? Ja millasta hintaa ne täällä siitä vetävät? Olis niiiiin ihana itelläi käydä mutta en taida raaskia ku eihän se ilmasta hupia ole, mutta olis nii ihana nähä onko se pienokainen matkassa.

Tuosta muille kertomisesta, ite en oo uskoltanu kertoa ku siskolle ja kahelle lähimmälle ystävälle, voipahan edes jonku kanssa puida jos ei kaikki menekkään suunnitelmien mukaan. Tekis vaan hirmusesti lörpötellä kaikille :)
 
eli suurin osa työporukasta nyt sitten tietää tilanteen :| No minkäs teet, kun oksapoksa puskee vaan väkisin tulemaan ja sitten itse poistuu wc:stä vähemmän freshin oloisena. Töitä olis enää la ja su ennen lähes kahden viikon lomaa, ja sen jälkeen kyl ajattelin sit jo pomollekin kertoa.
Neuvola olis huomisaamuna. Ultra oli varattuna ens maanantaille, mut just sain soiton, että se siirtyi torstaille. Hö! lisää jännättäviä päiviä.
 
iltatahti
Morjens kaikki !

Ollaan oltu reissussa, eilen tultiin kotio, joten en ole palstaillut. Joku on saattanutkin ihmetellä, että mihin katosin ? Hirveesti on tullut kirjoituksia joita en nyt kyllä valitettavasti ehdi millään lukemaan.
Mutta mutta ...näyttää siltä, että katoan tältä palstalta sillä menkat sitten alkoivat kummiskin :ashamed:
4 päivää oli epämääräistä tuhru vuotoa ja sitten tuli kyllä normaalin näköinen vuoto mutta sitä kesti vaan noin 4 päivää.
En tiedä , että kuvittelenko taas mutta aattelin testata varmuuden vuoksi huomenna tai viikonloppuna sillä tänään olen oksentanut ja kärsinyt etovasta olosta. Mulla kylläkin alkoi jo tiistaina armoton niskakipu ja nyt tullut mukaan pääkipu ja tänään tosiaan annoin ylen. Nyt on semmonen tunne , että pitää mennä sänkyyn lepäämään. Etoo koko ajan. Oksentaminen saattaa johtua siitäkin, että otin lääkettä (burana 800 mg) tähän pääkipuun sillä mun on mentävä yöksi töihin joten olisi pakko olla kunnossa.
Mutta nyt lopetan tältä erää ja meen loikoomaan.

Onnea kaikille odottajille :heart:
 
tulin vielä kerran lukemaan kuulumiset ja sitten poistun muutamaksi päiväksi. lähetään reissunpäälle ja sukuloimaan ja pitäs yrittää olla niin ettei ne huomaa mitään. saas nähdä miten onnistuu. :kieh:

palataan kuulumisiin ensiviikonlopulla ja kaikille tarrasukkia matkaan!

Piipi toivottavasti kaikki on hyvin kun tuun!

iltatähti sua täs jo kyseltiinkin, harmi ku täti yllätti :hug: toivottavasti kuitenkin tärppi käy pian.
 
SEE
Meidän ultrakuulumiset. siellä pieni 5.5mm mato oli jonka sydän kovatsi sykki. oli NIIN helpottunut fiilis kun sydämen sykkeen näki. Mulla menkkojen mukaan olisi tänään 6+6 muuta tieisn kyllä ettei noin pitkällä olla koska mulla oli ovis vatsa kp 17-18. Eli ultran mukaan 6+1. Menen ensiviikolla vielä ( gyne ehdotti koska heidän moka että ultra näin ajoissa) että saadaan parempi kuva pikkuisesta, Mutta kaikki siis hyvin . Jee, ai niin meillä synnäri on KOKS.
 
Kiva kun muillakin on iloisia ultra kuulumisia!! En kyllä muista millo on nii jännittäny, ku tänää enne siihen pöydälle nousua. Ja toivon niin Piipi, että sulla ois vaan samanlailla ku mullakin, että ei vaa näkyny noi aikasilla viikoilla. Mikäs viikko sul sit on se uus ultra? Mulla oli tänää rv8+0 ja hyvin erottu, tosiaan rv6+5 ei kunnollista erottanu. Peukut pystyssä!!

nelli ja pulla
 
sain ekan neuvola-ajan 30.7(vasta) ja sitten elokuun alussa on sikiötutkimus,johtunee ensimmäisestä kehitysvammaisesta lapsesta.
Jännittää niin pirusti,toivon todella että mahassa on kaikki hyvin.
Lomakin alkaa huomisen jälkeen ja niinkuin sanotaan odottavan aika on pitkä :(
Haluaisin jo niihin tutkimuksiin,kun sitten on se kamalin odotus edessä...tulokset meinaan!!
Pahaa oloakaan ei ole tullut,jotenki oikein toivon sitä :whistle: outoa,mutta totta!
 
Täällä tänään ollu ihan kamala oksetusolo :( Ei onneksi oo tarvinut oksentaa..ainakaan vielä. Nyt täs illasta tuli taas menkkamaisesti alavatsa kipeeks ja tuolta vasemman munasarjan kohdalta, onkohan ihan normaalia? Nyt tuntuu et se meni ohi. Ääh..miten jaksan ootta viel ens viikon, et nään onks kaikki masussa kunnossa. Pakko vaan yrittää.
Ihana kuulla hyviä ultra kuulumisia :hug: teille!!!

rv7+0
 
Heippa kaikille!!

Sain vinkkiä tuolta maaliskuun odottajien puolelta, joka kyllä kuuluu helmikuihin, mutta käy kurkkimassa salaa =) , niin hän kertoi että täällä monet ovat tuhruilleet. Niin ja voi olla että kuulun itsekin tänne, kun jonkun laskurin mukaan la olisi 28.2.
Viime viikon keskiviikkona odottelin menkkoja. Luulinkin niiden alkaneen kun tuli tuhrua. Juhannus meni ja tämän viikon maanantaina tein testin joka oli plussa. Viime viikon jälkeen on tullut joka päivä tuhrua, eilen tuli vertakin vähäsen. Tänään vaan ruskeaa tuhrua, tää on siis hirveätä....jotenkin en haluaisi mennä vielä lekuriin kun kipuja ja kunnon vuotoa ei ole. Se eilinenkin vuoto oli tummenman punaista,ei kirkasta. Nyt sitten vaan odotellaan...ajattelin vkonlopun yli, jos tuhruttelu jatkuu niin kyllä mä sitten menen!!Luin vaan että monella oli niin vähän tuhruttelupäiviä, mulla on taas ollut koko viikon....mulla oli hiiva juuri ennen juhannusta, eli silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mietin, että ei kai se liity nyt tähän. Hoidin sen lääkkeillä ja luin (vaikka en tiennyt raskaudesta), että lääkettä pitää välttää raskauden aikana tjms.
Lisäksi olen lukenut muiden oireettomista raskauksista, juu ei mullakaan niitä ole, tuntuu tosiaan oudolta että on raskaana, eikä edes oireita ja vielä tuhrutteleekin, ihan normi olo....
Mitä mieltä olette mun "tapauksesta"? Juu tiedän, lääkärillä käynti viisastuttaisi, mutta jotenkin ei vielä halua mennä, olenko hullu.... :whistle: ?

Harmittaa sekin kun olen kertonut muutamalle hyvälle ystävälle ja mamalle, mutta toisaalta niiltä saa nyt ihanaa tukea!!!
 
Piiiju & nelHm:
Kiva todella kuullu et on muitakin Kyssiin synnyttämään meneviä.. me asutaan tääl pohjanmaan ja savon rajalla kiuruvedellä... lueskelin et piijullako se on 5.7 neuvola.. niin on minullakin, neuvola täti sanoi et silloin olisi minulla rv 8+0 ja mä oon ihan eri laskuissa menossa... mutta neuvolahan on sitä varten että varmuutta asiaan tulee...

päivä on menny suht hyvin.. mitä nyt autossa istuminen teki pahaa oloa.. ei millään ois malttanu ja pystyny istuu autossa kun iski kamala vessahätä, vaikka lähtiissä kävi vessas, ja yhtä äkkiä tuli sekin heikko olo.. nyt kaikk hyvin kun sai oltua pitkälleen hiukan...
 

Yhteistyössä