HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

Hei voisko joku kertoa siitä rintatulehduksen hoidosta vielä, että kun ei saa kylmettää mutta sitten kuitenkin voi viilentää kaalinlehdillä? kuumia suihkuja mutta tissit tulessa? muistan vieläkin sen ahdistuksen ristiriitaisesta tiedosta että miten niitä oikeasti hoidetaan? Kylmää vai kuumaa :)
 
Viivi76 mainitsi tuosta kuplivasta tunteesta alavatsassa ja sen yhteydestä liikkeisiin... sellaisen hassun kuplivan pulputuksen olen minäkin nyt parina iltana tuntenut. Ei ole kuin kymmenisen minuuttia edellisestä. Tuntuu hieman sivussa, vasemmalla puolella napaa ja siinä vähän häpyluun yläpuolella. Oiskohan se liikettä täälläkin? :)

Naama on oikeasti hirveässä kuosissa. Muutamassa päivässä (suoraan sanottuna noiden helteiden jälkeen) on mennyt ihan hirveäksi. Reilu vuosi sitten mulla todettiin rosacea (ruusufinni, couperosan "pahempi" versio) ja enhän tietenkään nyt voi käyttää mitään määrättyjä lääkkeitä raskauden takia. Onni onnettomuudessa on se, että täältä meidän tuppukylästä löytyy kosmetologi, jolta todennäköisesti löytyy ihonhoitosarja, jolla saisi tämän punoituksen ja näppylöiden vallankumouksen loppumaan. Pitänee loppuviikon aikana soitella ja kysyä. Tästä naamaongelmasta, närästyksestä ja muusta voisi päätellä, että tyttö olisi tulossa... :D Mutta kuulemma se närästys tarkoittaa, että masuasukilla tukka kasvaa. :LOL: Äiti sanoi näin, ja tuumasi melkein heti perään, että mua odottaessa närästi koko ajan, mutta kuinka ollakaan, mulla mitään tukkaa syntyessäni ollut. :D
Mies on selkeästi jo päättänyt, että tyttö tulee - miettii vain tytön nimiä. :) Mä en vieläkään ole kallistunut kumpaankaan suuntaan...

(.) No se närästys taas vaivaa. Jospa ens yönä sais nukuttuakin, pitäis huomenna hakea peräkärryä sun muuta ja lähteä heivaamaan mökiltä kaikkea turhaa poispois kaatopaikalle. Eikä sitä hommaa voi jättää miehen ja appiukon hoidettavaks, kun arkistoon poistuu pian jotain tärkeää... siinä on kaks tehokkainta arkistoijaa maailmassa, laskutkin arkistoidaan ennen maksamista, jos ei tajua niitä pelastaa. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 11+4 näin puolen yön jälkeen :)
 
Kiitos L.O.V.E uudesta ketjusta ja muutenkin ansiokkaasta päivitystyöstä tähän mennessä! :flower:

Helmiodottajalle täältäkin vielä lohturutistus. :hug: Nyt sitten enää ei yhtäkään huonoa uutista, eikös juu naiset?

Iloisia ultrakuulumisia olikin useammalla. Onnittelut! =)
Ja tervetuloa cannes mukaan.

Liikkeistä: Voi kun ihanaa kuulla, että osa jo tuntee liikkeitä. Mulla ei kyllä toistaiseksi ole tuntunut yhtään mitään mutta en kyllä ole odottanutkaan. Np ultran lähestyessä koitan malttaa mieltäni edelleen ja valmistautua niin positiivisiin kuin negatiivisiinkin uutisiin. Vasta sen jälkeen uskaltaa ehkä hengittää vapaammin.

(.) Navassa ei ole pariin päivään ollut juurikaan mainittavia tuntemuksia. Etova olo on pysynyt poissa ja olo on ollut melko lailla normaali. Tissit aristaa hieman edelleen ja vessassa täytyy käydä yleensä kerran yössä mutta siinäpä ne "oireet" on tältä erää...

nessuli & nasu 10+4
 
Ihanaomena No periaatteessa molempia. Lämmin suihku/ sauna ja siellä koettaa tissiä lypsää tyhjäski varsinkin jos vauva ei tissiä huoli hyvin. Lämmin aikaan saa herumisen ihan itselläänkin. Ja ne kaalinlehdet sitten myös, helpottavat oloa. :) Kaalinlehdissä on semmosta entsyymiä mikä auttaa, ettei se sitten kyllä mene niitä rintoja pahemmin kylmentämään.

MrsR Mulla on tämä naama ongelmakin ollu päin vastoin. Pojasta tuli kauheat näppylät, tytöistä ei mitään ja tukka pysyi puhtaana. Pojasta rasvoittui heti. Nyt on näppyjä ihan pirusti, leuan pielet kukkii kuin kukkapelto ja edelleen kauka kauttaaltaan ja rintakehä täynnä hormoninäppyä, ei ne edes ole ihan kunnon finnejä. Mutta silti mulla tällä hetkellä on tyttöolo, mutta se luultavasti vaihtuu viimestään huomenna, ettei tarvii mitään lähteä päivittelemäänkään :D

Tervetuloa mukaan cannes!:wave:

(.) Mun vissiin nyt jotenkin on rakko ihan plintissä, kun mä käyn 4 krt yössä vessassa ja päivälläkin varmaan vähintään kerran tunnissa, enkä edes juo niin paljon kuin pitäs. Sitten tuntuu, et IIIIIK, äkkiä sinne vessaan, et iha järkky hätä ja sitten loppu tulos onkin semmonen onneton liru.. Et juu, jossain jumissa se on :D
Mies paljasti yllätyksestään pikkusen, et turku on kohde. =) Kiwaa! Tosin, hän menee viikonlopuksi kaverinsa avuksi tallinnaan kun tää ajaa niitä ihme drifters ajoja. Eli saan kauhean läjän karkkiakin :p Tottahan se kaiken listasta tuo kun miehellä on ehkä maailman nalkuttavin omatunto (mun ei pahemmin tarvi) Nytkin kokee huonoa omaatuntoa, tuonne lähtemisestä, kun hän pääsee ja me ei. Mua ei kyllä oikeastaan haittaa yhtään, saampa vallata koko sängyn ja istua tässä vaikka kuin myöhään :D Vaikka vähän hirvittää kun joutuvat ajamaan siellä aika pitkälle ja se hein oma auto on ihan seula, ettei vaan kävisi mitään.

Tulipa taas romaani...

Äiti maa & Usko 13+5
 
Puhelimella koitan näpytellä reissun päältä kuulumiset!

Helmiodottajalle Halit täältä <3

Kukakohan se oli, kun kyseli heinäkuun ketjussa TAYS synnyttäjien tapaamista...olikohan Tuulia85? Täältä löytyy oma ketju Tamperelaisille, joilla LA2013!

(.) Nt-ultrassa käyty <3 Kaikki oli mallillaan ja seulonnoissakaan ei jääty "kiinni" mistään! Tipi vaan touhus masussa, niin kovasti että kätilöllä oli oikein töitä, että sai mitat otettua! Kätilö tokaskin siinä, että ompa tää eläväinen kaveri :D Ultra saatiin tehtyä kokonaan mahan päältä. Oli se kyllä ihanaa nähdä siellä jo pieni vauva, kun toisella erottui aivot, kädet, jalat, luut jne.! Nyt sitten odotellaan rakenne ultraa, kun siellä tiiraillaan sukupuolta ja täti lupasi ottaa sitten 3D kasvokuvaakin <3

Maanantaina ois sokerirasitus ja tiistaina neuvola ja lääkäri!

Nyt jatkamaan iskän 60v. juhla järjestelyjä!!

Tiuhti ja Tipi rv12+3
 
Heippa! Täällä olis yks helmimamma lisää :) Tänään tuli viikkoja täyteen 12, vielä ei olla np-ultrassa käyty eli hitusen jänskättää vieläkö masussa on elämää. Ultraan on vielä miltei pari viikkoa!

Laskettu aika olisi ystävänpäivänä eli 14.2, ellei sitten tuolla ultrassa muutu. Ja kolmas lapsi tulossa :) Vahvasti on poika olo (meillä on ennestään kaksi poikaa) sillä ihan samalla tyylillä on raskaus edennyt. Ainoana erona se, että maha on nyt jo valtava :D

Tiedot: 14.2.2013/Lassu/3.lapsi/PKKS

Ihanaa elokuun alkua kaikille mammoille! Ja hyvää vointia :)
 
Viimeksi muokattu:
iao
Heippa!

Täällä poksuu taas viikot <3 ja voi muuten päivittää tyttöoloa

Mä luulen kanssa että tunnen jo pieniä hipaisuja ja tilasinkin nyt sen dopplerin,varmaan ensi viikolla tulee.

Mä oon kanssa mukana jos jotain tapaamista tamperelaisten kanssa järkätään :)
nyt töihin :wave:

Iao+ Sintti 13+0
 
Kiitos L.O.V.E:lle uudesta ketjusta. Tämähän on jo meidän neljäs ketju. Kohtahan meillä on jo vauvoja... no melkein kohta! :D

Minä innostuin noista teidän liikkeistä ja oon parina iltana makoillut ja tökkinyt mahaa ja kuulostellut. Ei ole tuntunut mitään. Ehkä tässä muutaman viikon sisällä sitten.

Tässä on ollut puhetta sisä- ja ulkokautta ultraamisesta. Mehän käytiin silloin viikko sitten perjantaina tarkistuskäynnillä ja lääkäri sanoi, että ei edes yritä mitata sikiön pituutta, kun ei kuulemma enää oikein onnistu tarkasti alakautta ultratessa, kun on niin iso (edellisestä ultrasta kun oli vain se viikko ja silloin mitattiin).

Kukkii täälläkin. Rintakehän hormoninäpyt ovat jo vähän vähentyneet, mutta naamassa niitä riittää. Tukka on samanlainen liippi kuin normaalistikin, että siinä ei muutoksia.

Töissä ensimmäinen (lomalta just palannu) huomasi, et oon raskaana. Repesi nauruun, kun kerroin, et kukaan muu ei oo huomannu. Ihmetteli, et silmät kiinnikö muut täällä kävelee. Hänen mielestään selkeä poikamaha. Varmaan vanhemmilla naisilla on taskut täynnä noita ennusmerkkejä. :D

(.) Väsymys on helpottanut. Pahoinvointiakin paljon vähemmän kuin aiemmin, mutta eilen taas illalla oksensin. Eiköhän tämä tästä.

P-L 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Kaunis kiitos päivityksistä kiittäneille *kumarrus* :flower:

NP ultra
Täällä np ultra oli viikko sitten takana ja kaikki hyvin. Mitat kohdillaan. Tuntui oudolta katsoa pientä touhuavaa ihmislasta varsinkin kun tiesi että toinen on hieman päälle 5cm -tai no okei 8cm kun jalat laittaisi suoriksi. Pieni ihme siis ilman muuta :heart:

Energia juomat
Ihan mieletön energia juoma himo. Hui. En ymmärrä kuinka välillä tulee puskan takaa varsinkin kun en kahvia juo ja iltaväsyt on aina todella voimakkaat ja kaksi pientä kaitsittavana. Älkää tuomitko mutta olen puolet ED pullosta välillä ottanut. Huomaan vaikutuksen illalla ettei nukuta heti klo 17. Tosin tiedän ettei haittavaikutuksista ole suurta ja luotettavaa tutkimusta. Mutta ympärilläni on paljon raskaana olevia jotka juovat kofeiinia ja pepsi max juomia päivät pitkät ilman että heitä tuomittaisiin. Äääh, tämä risoo itseä kovasti. Olen liian taipuvainen :)

Liikkeistä
Täällä muutaman kerran olen tuntevinani ollut hipaisuja. Istukka kuitenkin etuseinässä joten isompia liikkeitä tulee vasta kuukauden päästä. Kuopuksesta tunsin potkuja vasta rv18 kun istukka oli edessä.

Ihanaa päivää!

LOVE 13+0 Poks Poks Poks
 
L.O.V.E Jos juot sitä energiajuomaa, niin juo edes nautinnolla äläkä tunne syyllisyyttä. :D Mulle tuli mieleen, kun jouduin vaikean valinnan eteen kesäteatterissa: hirveä nälkä, pakko saada jotain suolaista ja tarjolla oli herkullisia graavilohileipiä ja (sillä hetkellä) kuvottavaa grillimakkaraa. Hetki piti miettiä ennen kun ostin grillimakkaran, josta puolet meni sitten miehelle.

Tarkoittaakos se, että jos istukka on takana, niin sitten tuntisi helpommin niitä liikkeitä? Mulla kuulemma on. Mihin muuhun se istukan sijainti vaikuttaa?

P-L
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Uusinta np-ultra takana ja kaikki hyvin, olo helpottunut. Vauveli oli selvästi kasvanut ja liikkui jo kivasti, nähtiin mm. komea potku. Selvä ero edelliseen käyntiin. Kätilö oli viime kerralla mielestäni hieman tyly, siitä jäi vähän ikävä fiilis. Nyt pelkäsin onko sama, mutta oli nyt vaihtunut "kypsempään" leidiin, todella mukava, rauhallinen ja ystävällinen, kiva juttu.

Laskettu aikahan muuttui jo viime kerralla eli on nyt 18.2.13.

Fiilis hyvä, ei suurempia vaivoja. Oksettaa epäsäännöllisesti, välillä tuntuu pistelyä, mutta hyvin menee. Olo on onnellinen. Loma on ollut mukava - ja jatkuukin vielä kotvasen aikaa...

EH & MiniA 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81 ja Viivi76
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille

Meilläkin oli tänään np-ultra, ja pikkuinen vastasi viikkoa 11+4 vaikka nyt on 11+2. Mutta laskettua ei muuteta koska on ivf-raskaus. Pääperämitta oli 4.7cm ja niskaturvotusta 0.85. Veriseulassa käytiin sitten myöskin ja niitä tuloksia sitten vielä jännitetään ensi viikkoon. Mutta kun turvotusta ei juuri ole eikä ikäriskikään järkyttävän korkea, niin uskaltaisikohan sitä huokaista helpotuksesta jo, edes vähän..? Ainakin uskalsin jo parille vauvasta tänään jo kertoa ;)

Istukka kuulemma takaseinässä, joten saa nähdä koska alkaa liikkeitä tuntumaan. Vielä niitä ei ole. Mulla tosin oli äitipolilääkäri heti ultran perään ja hänen mielestään istukka oli takana, mutta pyrkimässä kohdunsuulle. Varoitteli verenvuodosta, seksin harrastamisesta ja sektiosta.. mutta olenko mä ymmärtänyt väärin, että näillä viikoilla istukka lähinnä NOUSEEE ylöspäin eikä laske alaspäin???? Eli epäilen kyllä itse että voisi vielä laskeutua kohdun suulle, jos nyt oli takana..? Tuo jäi vähän kaivelemaan...

Iski sellanen iltapäivän kooma, ettei nyt irtoa enempää juttua.

Napsis ja pikkutyyppi 11+2
 
Mulle vois paivittaa Poika JA tytto-olon (mun nimi loytyy la 22.2. paivalta). Alusta asti ollu fiilis et kumpaakin sukupuolta massussa asustaisi :)

Karsee olo taas, toispa isanta pian ruokaa:p En siis ole kyennyt laittamaan ruokaa muutamaan viikkoon (enka syomaan mitaan kunnollista) kun mua oksettaa ajatuskin....

T.Neiti81+MassuMurut 10+6
 
NAPSUNEITI, kylla mun mielesta se istukka sielta kans nousee, mut josko vaan sanoi vahan hullusti, eli josko on takana, mutta niin alhaalla viela et voi sillee semisti olla kohdunsuun hollilla viela, ja siksi varoitteli?

mulla viime raskaudessa oli takana, mutta kans aluksi melko alhaalla ja varmistettiin vaan myohemmin etta on ylospain siirtynyt.

P-L, takana olevan istukan kans yleensa tuntee liikkeet helpommin, toki riippuu minne vauva potkuttelee :) vaikuttaisko se myos siihen et jos tarttis yrittaa ulkokaannosta, niin takanaolevan istukan kans se voidaan tehda turvallisemmin (miks mulla on tallanen muistikuva)
 
Viimeksi muokattu:
Ääk! mä voisin antaa vaikka molemmat käteni pullosta ed:iä!:LOL: Mutta koska mä juon kahvia niin jätän sen nyt vaan väliin. Ja hitto, oli puolen pulloa mountain dew:tä ja vasta huomasin, että siinäkin on kofeiiniä:kieh: jäi sitten miehelle.. Onneks noi cola juomat ei nyt mene alas. Meillä kun muutenkin on noi lapset pieniä niin en halua ottaa sitä riskiä, että mun kofeiinin himoissani toinen ei kasva kunnolla. 3120g ja 49cm 2880g ja 46cm ja 3060g ja 50cm ovat nuo olleet niin ehkä olen hullu, mutta olisi kiva saada tosiaan edes pikkusen yli kolme kiloinen lapsi. Keskimmäinen oli niin kamalan pieni ja kasvoi huonosti muutenkin, ei tarvi sitten itseä syytellä.

Jotkuthan saa kahvista ja limsoista huolimatta isoja lapsia, mutta mie nyt pelaan taas vaihteeks varman päälle. :)

P-L: Juu, liikkeet tuntuu paremmin ja vatsan koko saattaa jäädä pienemmäksi tai ainakin pompsahtaa näkyviin myöhemmin. Kaikillahan se ei noin mene, mutta itse ainakin olen huomannut, niinku nytkin, kaikka päivittelee ihania masujaan ja mulla ei ole muuta kun tuo oma pehmeä röllykkäni. Mutta ilmeisesti sekin, että olen aika pitkä, vaikuttaa sekin mahan kokoon, vaikka olen minä pitkiä ja isomahaisiakin nähnyt. :) Kaikki ollaan niin erilaisia.

Gender maker lupaili meille tyttöä, tosin enhän mä malttanut säästää sitä aamuun :D Joten en pelimerkkejäni sille nyt ihan vielä lyö, vaikka tyttöä enemmän veikkaankin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti maa;26816844:
Gender maker lupaili meille tyttöä, tosin enhän mä malttanut säästää sitä aamuun :D Joten en pelimerkkejäni sille nyt ihan vielä lyö, vaikka tyttöä enemmän veikkaankin :)
ma tein kans tanaan tuollaisen testin :D ja se on mielestani nyt 2 tavalla tulkittavissa.... en tieda miten luotettava se on kaksosten kohalla mutta vahvisti sita fiilista etta kumpaakin ois tulossa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Mulla on molemmissa edellisissä raskauksissa ollut istukka edessä, se vaimentaa liikkeitä. Olispa kiva jos tässä raskaudessa se olis vaikka takana ja saisin nauttia vauvan liikkeistä jo aikaisemmin :)

Ja päänahan kutina on sellainen juttu, mitä mulla on aina raskaana ollessa. Niin on nytkin. Inha tunne, pakko harventaa hiustenpesukertoja ja se taas tietää ällöä liimalettiä kun mullakin hiukset rasvoittuu tosi nopeasti.. :x

Mua jännittää se np-ultra senkin takia, että ekassa ultrassa alkio näytti viikkoa pienempää mitä menkoista laskettuna olisi pitänyt olla ja kuulemma tämä saattaapi tietää sitä että alkio ei kehity normaalisti vaan se kehitys loppuu tässä ekan kolmanneksen aikana.. Ei sitä vieläkään osaa stressittä olla raskaana vaikka kolmas kerta jo onkin :)
 
P-L
Kiitos mukavasta viestistä :D yritän pidätellä mutta mikäli hairahdus tulee niin nautiskelen, hih.
Mulla oli pojalla istukka takana ja tytöllä edessä, en tosin eroa huomannut. Molemmissa aikalailla meni potkut sinne rv18 kieppeille. Tosin joku taisi sanoakin et riippuu kovasti minne vauva potkuttelee!

Kofeiini
Meillä molemmat olleet hieman päälle 3kg. Mutta tuo on totta ettei liikaa kofeiinia lapa jos tietää et vaarana on ettei pieni saa tarpeeksi massaa. Tää oli hyvä huomio!

LOVE 13+0
 
Neiti81 joo, voihan se olla noinkin. Tosin kaveri joka on samassa sairaalassa sano että luota ennemmin kätilöön joka teki np-ultran kun siihen ei-alkuperältään-suomalaiseen lääkäriin, sen istukan suhteen. Mut se nähdään sit rakenneultrassa.

Antoivat ensin ajan 30.10, mut rupesin kotona laskemaan kalenteria että mullahan on sillon jo 25+ viikot, et eiköhän o vähän liian myöhään =). Nyt sit aika on 1.10 kun soitin sinne äitipolille, että mahtoikohan mennä nyt ihan oikein ;D

Uskaltaakohan sitä jo luottaa että raskaana ollaan.. vaikka pitää jännätä vielä niitä seulan tuloksia kyllä. Kiesus. Mut kuinkahan tavallista edes on et seula hälyttäis vaikka turvotusta ei ole ollenkaan.

Onko kellään muuten ennen ollut BeSafen turvakaukaloa? Kokemuksia?

Napsis
 
Tervetuloa uudet! Mä nolo oon ihan unohtanu kiittää L.O.V.E:a tästä uudesta pinosta ja muutenkin päivityksistä... :ashamed:
Ja onnitteluja ihanista ultrakuulumisista!

Naaman kukkiminen on tosi ärsyttävää kyllä... mulle toi ruusufinni tuli ihan puskista (geneettistä sekin toki), aina ollut hyvä iho, silloin teininäkin. Nyt sitten maksetaan siitä, että silloin oli iho kuin vauvan peppu. Hmph. Mieluummin ois toki ottanu toisin päin. Mulla on otsassa sellaista hormooninäppyä hervottoman paljon. Ja joo, tukan rasvottuminen vois rauhottua kyllä. Ens viikolla aattelin värjyyttää tukkani ja leikkuuttaa kanssa, jos se hiukan tekis ilmavammaksi ja rauhottaisi tuota rasvottumista. :)

Liikkeistä tosiaan sen verran, etten kyllä ite osaa niitä sen kummemmin hahmottaa, mutta sen pulputuksen/kuplimisen oon kyllä tuntenu - selkeästi vaimeampaa kuin oman suoliston aiheuttamat. Kaiketi se siis jotain on. Mutta odotellaan sinne maanantain ultraan vielä. :)

On se kyllä outoa, miten paljon on alueittain eroja seulonnan kanssa, kun multa verikokeet otettiin jo viikko sitten maanantaina ja saan siis tulevan maanantain ultrassa tulokset sekä veriseulasta että niskaturvotuksen osalta.

Oi energiajuomaa olen minäkin himoinnut pariin otteeseen, mutta vielä toistaseks oon ollu ilman. Jos himo yltyy pahaksi niin otan sitten tuolta kaapista SodaStreamin energiajuomaa yhden lasillisen. Sillähän se ohitse menee.

(.) Kyllä se vatsa ny pulpahti tosiaan esiin. Oon tänään ihaillu sitä joka kerta, kun kuljen peilien ohitse... ja meillähän niitä piisaa. :D Nyt mä saan sitä lähestulkoon-kiinalaista, isännän laitoin nyrkin ja hellan väliin tekemään ruokaa, kun ite ei oikein pysty tekemään ruokia. Hajut etoo jonkin verran vieläkin. Väsymyskin alkaa pikkuhiljaa taittua pois ja voi kuinka oon odottanu tätä - jaksan tehdäkin jotain. Tänään siivoiltiin mökillä ja vietiin turhaa roinaa kaatikselle. :)

MrsR&MrR ja pikkuärrä 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Uusille tervetuloa :wave:.

napsuneiti, mulla esikoisen kohdalla istukka alussa myös alhaalla ja sitä myöhemmin myös kontroloitiin. JA musta se oli joskus vasta rakenneultran jälkeen jos se ei ois siellä ollut noussu. Mulla nousi se.

Liikkeitä ei pitäis kovin ajoissa tuntea, kun istukka on mullakin eessä. Oon nyt parina iltana kuitenkin tuolla sivummalla tuntenut jotain hipaisuja.

Naama kukkii mullakin. Normisti saattaa ennen menkkoja tulla yks finni mut nyt on selkeesti jotain pientä hormooninäppyä otsassa ja finnejäkin on ollu.

(.) Lääkäri oli aamusti ja kaikki oli mallillaan. Ihanaa kun sai kuulla sydänäänet :heart:, kuunneltiin niitä pitkään eikä ollut mitään hosuvaa kuuntelua. Kohtu on taaksepäin kallistunut (tän tiesinkin) ja mua ihmetyttää miten ihmeessä tää maha voi kuitenkin jo näin pullottaa....

Selis ja wotwot 13+6
 
Pahoittelut ensin kaikille keskenmenon kokeneille, jaksamista!

cannes: tervetuloa ja upeaa, että näissä merkeissä :)

Ultrakuulumisista onnea kaikille! Minulla vielä tänään tasan viikko kärvisteltävää (12+0 ultra).

Täällä ollaan oltu monta viikkoa niin lomalla. Olen lueskellut viestejänne säännöllisesti, mutta oikeastaan muuten en koneella ole käynytkään. Kotihoito päättyi eilen, pieninkin poikaseni totuttelee nyt päiväkotiin (1v. 7kk), keskimmäinen viskariin (5v.) ja esikoinen aloitti eskarin (6v.) eilen, joten kauhean paljon tapahtuu...oma vointi on väsy muutenkin ja nyt suorastaan rasittunut kaikesta järkkäilystä ja sumplimisesta. Oma työ alkaa vasta viikon päästä, mutta lapsia joutuu kuskailemaan sinne, tänne koko ensi viikon. Huoh. Näin se pari vuotta kotona livahti, äärettömän nopeaan :( No, jos hyvin käy, niin pienin poikaseni on "oravanpyörässä" vain 5 kuukautta ja saapi taas jäädä kotihoitoon.

Tyttöolo/poikaolosta en osaa enkä uskalla sanoa mitään. Olen joka toinen hetki aivan varma, että sikiö on ylipäätään lakannut olemasta ja taas mennnään viikon päästä kaavintaan. Toisena hetkenä taas yritän miettiä positiivisesti, että vatsa on kuin pallo, rinnat kasvaneet valtavasti, väsyttää, närästää jne. Olis vaan se ultra nyt nopeaan. Onneksi on ennen kuin aloitan työt. Samoin sokerirasituskoe on viikon päästä perjantaina.

Himoista sen verran, että ehkä hillosipulit ja sorbetti. Ja närästys on megalomaanista, jos erehdyn syömään (ja joskus erehdyn :pipopcorn: ) jotain rasvaista ja vehnäistä: lettuja, munkkeja, pannukakkua jne. Painoakin on tullut 3,5 kg, mutta joka raskaudessa on tullut ennen 12 viikkoa ja sit se on vähän himmaantunut. Saa nähdä. Alkupainoakin oli riittävästi...

Asumismuoto on meillä omakotitalo pk-seudulla. Se oli iso, kun ostimme sen viisi vuotta sitten, mutta pieneksihän se jää, jos tämä neljäs meille vielä suodaan. Mutta pakko mahtua. Ainakaan täältä emme voi suurempaa ostaa, koska maksavat monta sataa tuhatta. Sit pitää miettiä muualle lähtöä. Mutta kyllä me mahdutaan :)

Sit pitääkin mennä laittamaan vaatteita oravanpyörää varten valmiiksi..grrr. Kolme lasta eri puolilla päiväkotia, jokaiselle ulkovaatteet, sisävaatteet, vaihtovaatteet, sadevaatteet...Tästä osuudesta äitinä en tykkää sit yhtään. Oi yläkerta, anna meille lottovoitto!

Mamiksi monelle 11+0 poks poks!
 
Jihuu ! Täällä olisi kanssa yksi uutukainen :)

24.2.2013 / Millipilli / 1.lapsi / TAYS
en tiedä onnistuko toi väritys ;D

Olen pitänyt hiljaiseloa koska np ultra vasta 17.8. Toivotaan että kaikki kunnossa ! :)

Millipilli 11+4
 
istukan sijainnista mulle sanottiin ultrassa 11+4 että istukan sijaintia ei voi vielä sanoa, kun sitä istukkaa oli vähän jokapuolella (mikä on normaalia) että vasta rakenneultrassa näkee mihin kohtaa se lopulta on asettunut...
 

Yhteistyössä