HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

Neiti: Pidetään peukkuja :) Sulla kyllä varmaan nyt jo ultra takana!

Neuvolakuulumisia rv13+2. Paino oli puoli kiloa miinuksella, verenpaine ja muut normaalit. Vauvat oli kasvaneet ihan viikkojen mukaan, toinen oli edelleen päivän pienempi :) B potkiskeli kovasti ja A vaan käänsi selän laitetta kohti ja jatko unia <3 Mies näki tulokkaat siis tänään ensimmäistä kertaa :p

Nyt töihin--->
 
mulle voi päivittää poikaolon
on niin samanlainen olo ja raskaus kun esikoisesta, rakenneultraa odotellessa :) meinataan kysyä jos näkyy, oon niin utelias :D

kovin vilkas on tämäkin tulokas, liikkeitä tuntuu hyvin ja kun sydänääniä kuuntelee niin tyyppi on kokoajan liikkeessä niin ettei perässä pysy.

neiti-81ultrakuulumisia odottelen jo minäkin :)

omppuf: ultrataanko sut neuvolassa joka käynnillä vai onko vaan useemmin lääkäriaikoja? onnea hyvostä neuvolakuulumisista :)

onnea muillekin hyvistä ulrtakuulumisista <3

nyt kun työt on alkanu niin tuntuu et aika menee ihan tajutonta vauhtia, huomenna olisi tasan 15 viikkoa täys. Kohtahan se on jo sitten puolivälikin :)

nyt ruuan laittoon ennen töihin lähtöä, aurinkoista päivää kaikille :)


hiippis 14+6
 
Viimeksi muokattu:
soutaa huopaa.. LA siirtyy takaisin 24.2 :whistle: ekassa ultrassa käyty ja oli kyllä tippa linssissä ku näki miten pikkunen paineli siellä. Tyyppi oli milloin päällään ja milloin mitenkinpäin :) äidin ja isin murunen <3
Kaikki siis kunnossa :)
Voiko joku viisaampi kertoa tosta 3D ultrasta? Eli siis käsittääkseni pitää varata yksityiseltä aika? Onko se viikolla 20 ku se tehdään? Silti käydään normaalisti 20 rv rakenne ultrassa? Kiitos jos joku vastailee :)

Amore ja murunen 12+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maarit* ja Neiti-81
Heippa! ja terkut ultrasta! itkuhan siinä tuli kun lääkäri totesi että alussa siis oli kaksi... ja edelleenhän täällä ne kaksi on!!:heart::heart::heart::heart:
vastasivat täsmälleen kuukautisista laskettua la:ta, olivat täsmälleen samankokoisia, ja selvästi erimunaiset:heart: Kauhee sätkiminen ja potkiminen siellä kävi :D:D

Istukat etuseinässä näillänäkymin, mitään niskaturvotuksia ei mitattu, silmämääräisesti sitä ei myöskään ollut kummallakaan.

Mittauksia jouduttiin suorittamaan pariin kertaan kun ovat jotenkin syvyyssuunnassa hankalasti, ja olivat täsmälleen samassa asennossa, niin lääkäri meni sekaisin kumman mittasikaan ensin:LOL::D

saatiin sivuprofiilit molemmista ja PÄISTÄ yhteiskuva:D:D



Mä oon niiiiiin onnellinen!!

Lääkäri myös kerto kun kysyin mun päänsäryistä, että kuuluu asiaan , varsinkin kaksosten kanssa (näin raskausajallakin :D) ja kehoitti 1g panadolia syömään huoletta :)

T. SuperOnnellinen Neiti+ MasuMussukat 12+3
 
AMORE, mä olin 05 syntynmeen tytön raskausajalla 4D:ssä vkolla 29, oli niin myöhään kun käytiin halkiota katselemassa vain, mutta juurikin 20 viikon korvilla on kuulemma otollisimmat ajat käydä. ja rakenneultran silti kunta tarjoaa vaikka yksityisellä kävisi tuossa 3 tai 4D:ssä
 
Hellurei!

Viikonloppu on taasen takana, saikkua vielä tämä ja huominen jäljellä, mutta onneksi sitten on myös kaksi vapaapäivääkin edessä vielä, eli perjantaina vasta töihin. Lempeä aloitus :) Eilen illalla tuli valvottua lähes yhteen saakka ja nyt on kuin olisi megalomaaninen krapula! Vein lapset aamulla tarhaan ja tulin itse nukkumaan ja nukuin sitten puoli yhteen saakka... mistähän tämäkin väsymys oikein kumpusi.

Ihani ultrakuulumisia taas ollut :) meillä seuraava ultra muistakseni syyskuun lopulla, joten sitä odotellessa :D välillä tuntuu kovastikin liikkeitä, mutta pääsääntöisesti itse liikkuessa ei. Jos laittaa yhtään kireämmät housut niin tuntuu helpommin, kun mulla on tuota vararavintoa :D Sitten kun makoilee, eikä tunnu mitään, niin pitää aina pari kertaa 'tönäistä' masua, niin johan se vastaa sieltä :D sillai tarkistelin edellisistäkin aina, että onko siellä kaikki hyvin :D

Mulla on olo ollut huomattavan energinen muuten, jos ei tätä aamua oteta lukuun. Ihan melkein voisin sanoa, että tyttö sieltä tulee, mutta en vielä kuitenkaan täysin tuuleta vastaustani :D Huono olo on lähes mennyttä, mutta mieli ei silti tee kuin pieniä annoksia ja lähinnä voisin syödä vain kalaa... Mutta ennen vanhaan olisin syönyt pannun tyhjäksi, kun mies teki kermassa haudutettuja ahvenia kantarelleilla, niin söin oikein puolitoista ahventa... Tummaa mannapuuroa voisin syödä vaikka joka päivä ja tropicanan mandarin morningia juon sen 1/2 - 1 litran päivässä...Kurkut ja tomaatit maistuvat, mutta annas olla, jos salaatissa on jokin mauste :( Ja voi yäk jos pitäisi syödä jotain makeaa, kuten suklaajäätelöä tms. se suklaa tekee heti sellaisen etovan olon. Tää on hei vakava asia :LOL:

Ruokakysymys olen lähdössä n. kolmen viikon päästä tadaa risteilylle Baltic Prinsesille ja kysymys kuuluukin, että kuinka tulisi suhtautua esim. aamiaispöytään, kun siellähän on tarjolla just niitä kalajutskia? Jotenkin ajattelen, että jos se listeria on tullakseen, niin kohtalo sen jostain mulle kuitenkin lykkää, ja että kai nuo ravintolat on kuitenkin niin valvottuja, mutta sitten kuitenkin? Käännänkö siis vain katseeni muualle ja puputan karjalanpiirakkaa vai uskaltaako niitä syödä? Eikös se listeria tule terveellekin ihan samalla lailla, silloinhan koko laiva olisi listeriassa vai eikö se oireile sitten terveellä? Nyt tarvitaan siis teidän tervettä järkeä kertomaan minulle asia ja antamaan tukea :)

Jahas, koskapa nukuin koko päivän, on kohta jo aika hakea lapset tarhasta. Taidan tehdä lihapullia ja uusia perunoita tänään... isännän pitää aina kertoa, mitä syödään, niin teen, jos minulta kysyttäisiin, en söisi ehkä muuta kuin puuroa :D

Mukavaa alkanutta viikkoa :)

Viivi+Tiiti 14+4
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille! Ihanaa, et kaikilla on hyviä uutisia :)

Mä tänään aattelin, et nyt sitten vikan kerran tolla doplerilla leikin, sitten laitan eteen päin jos en vieläkään saa ääniä kuulumaan. No, ei tarvi laittaa vielä. :) Ihana jumputus löytyi, voi että sentäs.

Viivi Listerian suhteen riskielintarvikkeita ovat sellaisenaan syötävät tuotteet, joilla on pitkä säilyvyysaika ja joissa listeria pystyy lisääntymään. Tähän ryhmään kuuluvat erityisesti tyhjiöpakatut, kylmäsavustetut ja graavisuolatut kalastustuotteet ja mäti. Näiden tuotteiden valmistusprosessit eivät tuhoa listeriaa. Riskielintarvikkeina pidetään myös pastöroimatonta maitoa ja siitä valmistettuja juustoja, muita pehmeitä juustoja, kuten home- ja tuorejuustot, sekä leikkeleitä ja pateita. Kovissa juustoissa listeria ei pysty lisääntymään. Näistä ei Suomessa tehdyissä tutkimuksissa ole juurikaan todettu listeriaa. Eviralta kopsasin tuon, listeriahan on harvinainen, ettei todellakaan usein vastaan kävele, mutta vaarallinen se on. Vaikka laivallakin pitäisi todella olla tarkkaa hygienian ja juurikin kylmäketjun kanssa, etten mä nyt ihan usko et siellä tarvis pelkkää karjalanpiirakkaa puputtaa. :) Maalaisjärjellä. Minä jättäsin kalat pois, mutta aika tuskaa jos ne herkkua on sinulle. Mun ymmärtääkseni se ns. tulee enimmäkseen meille riskiryhmään kuuluville, ja raskaanakin oireena on vain flunssa mutta aiheuttaa keskenmenon jos huonosti käy, tai vastasyntyneelle aivokalvontulehduksen.
 
Tulin siihen tulokseen, että kysyn asiaa suoraan Tallink Siljalta, että mistä heidän kalansa ja hommelinsa tulevat. Voihan olla, että tekevät itse jopa tai ettei se ole vakuumipakattua, koska määrähän on aivan valtava, mikä laivaan tulee, risteily on totaalisen loppuunmyytykin ollut jo tovin. Kuitenkin keskenmenojen jälkeen olen tullut hyvin varovaiseksi, vaikka kahden syntyneen lapsen odotusaikana jouluisin kyllä kirjolohen mätiäkin söin, en tosin tainnut tietää sen olevan kiellettyä. Graaviahan syön kuin pieni possu paristi viikossa melkein, mutta teen sen aina tuoreesta kalasta itse. Olen siis valmistautunut kyllä olemaan jopa syömättä, kun ei tuo lihapolitiikka oikein maistu lainkaan, mutta harmittaa lähinnä ehkä siksi, että hyttiin kuuluu juurikin nuo ruokailut ja oli aika tyyris, enhän varatessa voinut tietää tilannetta :D Ja eikä tämä ole mitenkään vakava asia, rokkiahan minä sinne olen menossa kuuntelemaan :D Mutta halusin teidän mielipiteitänne mahdollisimman paljon, jotta voin muodostaa omani :)
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
Heippa :) terveisiä ultrasta ja siellähän se pikkuinen uiskenteli! <3 kaikki oli kunnossa ja voi ihanaa kyllä se oli jännää taas :D

Viivi76 Veikkaan etä ne tulee vakuumissa koska niin isoja määriä kun alkaa siivuttamaan menee hurjan iso aika, siksi uskon että tulevat valmiiksi siivutettuina vakuumissa säilyvät myös paremmin ajatellen laivaa ja säilytyksiä ja kuljetuksia.
 
Syysvuokko Luin ihan omiani ja vastaan uudestaan :D Siis juu, mä vahvasti luulen kans, et vakuumissa tulee. Siellä on niin järjetön määrä asiakkaita, et saisi olla pieniä vihreitä miehiä vääntämässä graavia muuten. Mutta aina on parempi kysyä, toivottavasti Viivi saa mieleisen vastauksen :)


Hienoa, et ultrassa kaikki hienosti =)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut ihan hirveä himo graavikalaan jo monta viikkoa, kai pitää kävellä ostamaan tuoretta kalaa ja graavata itse. Silloin ainakin tietää, ettei kalaa ole säilötty kylmäaltaassa viikkokaupalla. Tuoreesta kokonaisesta kalasta kyllä huomaa onko tuoretta vai ei.

Tänään piti taas käväistä ostamassa lisää äitiyshousuja kaupasta. Alkaa olla niin viileähkö keli, ettei ihan 3/4 lahkeella pärjää. Varsinkin, kun tuli vietettyä pari viikkoa +40 helteessä :D

Äitiysvaatekysymys
Onko kellään kokemusta, mistä kannattaisi lähteä katselemaan syystakkeja ja talvitakkeja? Niin nettikaupat kuin tavalliset kelpaa. Mielellään pääkaupunkiseudulta, mutta auto kun on niin muutkin vinkit otetaan vastaan. Nykyisistä takeista ei mene enää kuin yksi paksu toppatakki päälle, ja tuolla ulkona on KYLMÄ!
 
Neiti81: Ihania kuvia! Tuo yhteiskuva on hieno, kun nuo pussit muodostaa vähän niinkun sydämmen siihen ympärille ;)
hiippis: Täällä ne on aika höveleitä noitten ultrien suhteen, ainakin neuvolassa ;) En usko että joka kerta ultrataan, mutta täällä ultrataan aina lääkärineuvoloissa!
Amore: Onnea hyvin menneestä ultrasta! :)
Viivi: Nams uusia perunoita!
Vissyliini: Onnea!!! =)

(.) Vielä kolme työvuoroa ja sitten koittaa loma :heart: Ihanaa kun ei tarvii kahteen viikkoon tiskata, siivota tai tehdä ruokaa! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Amore
Kalakysymys eikös se ollut niin, että kirjolohta saa syödä mielin määrin (vaikka olis Itämerestä, kun se on kasvatettua)? Vai koskiko lohirajoitus kirjolohtakin? Itse tässä hyvällä halulla vedellyt muutama sata grammaa kirjolohta / viikko, ja nyt jotenkin olen löytänyt ristiriitaista tietoa sen sallittavuudesta. Aiemmin luulin vain Itämeren villin lohen olevan rajoituslistalla (1-2 annosta kuukaudessa).
 
Onnea kaikille kivoista ultrakuulumisista! :) Mullakin oli tänään nt-ultra ja hyvin meni. Kaikki kunnossa ja niskaturvotus 1,2mm. Riskilukua en vielä tiedä. Vilkas tapaus näytti olevan, ultrattiin sekä alakautta että vatsan päältä ja kuunneltiin sydänääniä <3
 
Pilkku: Soitin neuvolaan tänään. Pyysivät tuomaan virtsanäytteen VTI:n poissulkemiseksi. Kuulemma pissatulehdus voi aiheuttaa erilaisia oireita eri ihmisillä. Täytyy viedä huomenna näyte, niin saa varmuuden asiaan. Mulla ei kyllä ole ollut taipumusta moisiin tulehduksiin.

Mä oon syönyt graavilohta raskausaikana. En tiennyt, ettei sitä saa syödä, kunnes sain neuvolan info-kirjeen. Tuorejuustot on myös suurta herkkua ja niitä oon syönyt vieläkin, mutta ainoastaan suomalaisia, koska ovat pastöroituja. Aurajuustoakin käytän silloin tällöin, mutta sitä käytän vain kuumennettuna, eli esim. pitsan päällä.

Onnittelut kaikille ihanista ultra-uutisista! :heart:

Selkä on alkanut nyt kipeytyä töissä. Täytyy varmaan piakkoin kokeilla tukivyötä, josko se auttaisi.

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 14+0
 
Viimeksi muokattu:
FlowerBy ok, kiitos tiedosta. Mulla on estolääkitys, Nitrofur-C, eli ei pitäis olla sitä, mutta silti välillä on lieviä vti-oireita. Täytyy tarkkailla tilannetta. Meen keskiviikkona avoneuvolaan, niin kysäisen samalla sieltä, pitäiskö antaa näyte varalta. Seuraava oikea neuvola on vasta kuun lopussa.

Selkä kipeytyy mullakin iltaa kohti, onneksi ei pahasti.

Onnea ultrassa olleille hyvistä uutisista! :flower:
 
ila
Moikka! Tää liittyis nyt joukkoon reilun kuukauden (!!!) hiljaisen lukemisen jälkeen. Jotenkin aiemmin ei ole uskaltanut liittyä kun on pelottanut keskenmeno sun muut, mutta nyt alkaisi olemaan jo luottavaisin mielin, että kaikki sujuu hyvin :) Ensimmäinen raskaus siis kyseessä.

LA on 20.2.2013 ja aika poikaolo täällä!

Maha ei täällä vielä näy melkeesti ollenkaan, höh. Kai se siitä jossain vaiheessa pullahtaa esille. Kuminauhavyötäröiset housut on tosin pitänyt käydä jo ostamassa kun turvotus on varsinkin iltaisin aika hurjaa. Piimää ja muita maitotaloustuotteita menisi ihan litratolkulla päivässä. Ja mun tekee ihan hurjasti mieli mätitahnaa, ja sitähän ei saa tietenkään syödä, niin haaveiluksi menee :D
Onko muilla ihan hirveitä röyhtäilyongelmia syömisen jälkeen? : / ei ole kovinkaan kivoja, ja mulla alkaneet ihan nyt parin viikon sisällä. Millähän niistä pääsisi eroon?

Pari kertaa käyty jo ultrassa, kun ensimmäisellä kerralla kaveri olikin pari viikkoa pienempi, kuin mitä oletettiin, niin ei saanut nt laskettua. Nyt viimeisimmällä kerralla päästiin kuuntelemaan sydämensykettä ja saatiin jo 4D kuva <3 Nt oli 0,6 eli ei pitäisi olla mittään hätää.

Tulipas pitkä raportti näin heti aamusta!

ila ja möykky 12+6 <3
 
Kiitos Neiti-81! Totta tosiaan on sekä 3D ja 4D :O mikä ero näillä sitten on? :D onnea vielä paljon Neiti-81 kaksosista! Huippu homma!

Sekä onnea kaikille ultrassa käyneille, siellä ne meijän pupuset on :)

Sukupuolesta me haluamme tietää, ihan jo noiden seonneiden tulevien isovanhempien takia :D " tietää sitten minkä väristä ostaa mummin kullalle" :D vähän se on sama meillä, ettei sitten pojan tarvii kulkea hilkka päässä :D

Haluisin kiertää kaikki kirpputorit läpi, tehdä löytöjä. Näin teen, siinä päivä menee kummasti. Nyt aamupala nassuun ja kirppareille :)

Amore ja murunen 12+4
 
Huomenta! :)

Meillä sai 2 3d kuvaa niskapoimi ultrasta ja ne riittää meille, tosi kivat kyllä. Ehkäpä semmoset saa sitten myös rakenne ultrastakin :). Ensin kyllä korpes ajatus, et ultrattava täytyy käydä 60km päässä kun ennen on matkaa ollut 12km. Mutta eipä haittaa enää, hieman paremmat laitteet tuolla terveystalolla kun mitä mein aluesairaalalla.

Pilkku_ Mun lappusissa on, et itämeren lohi, 1-2 krt kuussa, ei mainintaa kasvatuksesta.

(.) Olipa siellä ihanan raikas sää, käytiin poika kävellen viemässä eskariin. Kyllä hiki tuli silti, huh huh. Kunto on mennyt alas kuin lehmän häntä sen jälkeen kun ei enää koiraa ole ollut.. : / Näin taas jotain aivan ufoa unta, en yhtään muista, että miten se meni mutta sen muistan, et kummallinen oli ja vauvaan liittyi. Jaaha, alhaalla odottas armoton kasa pyykkiä viikattavaksi ja 700 kumitötteröä nypittävänä, ei tarvi ainakaan miettiä mitä tänään tekis :D

Äiti maa & Usko 15+3
 
ila Tervetuloa joukkoon! Tuosta röyhtäilystä sen verran, että olisikohan se närästykseen liittyvää? Näitä närästykseen auttavia vinkkejä tässä joku kertoili aiemmin eli jos ei perus Samarin tai Rennie toimi tai ei vain halua niitä käyttää, niin maitotuotteet (esim. lasi maitoa) tai sitten vichy voivat myös auttaa. Mutta jos ei liity närästykseen, niin sitten en osaa sanoa. Vai juotko paljon esim. hiilihappoisia juomia?

Kuten Äiti maa, minäkin näin unta tulevasta. Tämä olikin ensimmäinen uni laatuaan. Lapsi syntyi täysin yllättäen ja synnytys oli ihan älyttömän nopea. Kaikki meni ihan sairaan hyvin ja melkein heti synnytyksen jälkeen tyyppi lähti jo sinisessä haalarissa ja tummassa tukassaan kävelemään. Unessa vain tuumasin, että eikö se hetkeään sitten pysynytkään paikallaan. Jostakin syystä äitini oli synnytyksessä mukana ja hän totesi synnytyksen jälkeen närkästyneenä: "Olisit sä voinut tota sun karvotusta vähän siistiä!" :D

Jestas mikä uni, pitää varmaan sitten trimmata pusikot oikeaan synnytykseen aikanaan.

14+3 (ultran mukaan 15+0)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Nopeasti tulin päivittämään neuvolakuulumiset. Kaikki kohdillaan ja hb oli tällä kertaa 137, kun se heinäkuun lopussa oli 113. Vähän kyllä nyt epäilyttää, että olikohan se ekan kerran lukema ihan kurantti... :confused: Paino on pysynyt samassa ja paineetkin ok.

-Ja mikä tärkeintä, sydänäänet saatiin kuuluviin!!! =) :heart: Helpotti huomattavasti torstain ultrajännitystä, huh huh. Lisäksi lääkäri ilmeisesti onnistui törkkäämään vähän kovemmin johonkin kohtaan, kun nipisti ja sen "lastan" päähän jäi vähän verta. Ei kuulemma tarvi huolestua. Meinasin kyllä ensin huolestua, kun oli venäläissyntyinen lääkäri ja sanoi ensin, että kohdunsuu on kypsä ja korjasi heti perään että ei siis kypsä vaan että verekäs...

nessuli & nasu 12+2
 

Yhteistyössä