HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Soitin tänään neuvolaan ja kysyin, koska mun viimeistään on sinne PAKKO tulla? :LOL: Koen ekan kerran olevan "turha", jos kuitenkin käy samoin kuin viimeksi. Sovittiin nyt kuitenkin, että käväisen päivää ennen nt-ultraa, että saan neuvolakortin ja jotain verikoejuttuja saadaan sitten samalla lähetteeseen kun ne veriseulat otetaan.

Raskausoireet tosiaan miltei loppuivat maanantaina, mutta kyllä nyt sentään jotain vielä jäi. Ja eilen aamulla yhtäkkiä aivan JÄRKYTTÄVÄN paha olo, ajattelin jo että tuleeko nyt se eka oksennus kolmen raskauden aikana? :x Tunteet ristiriitaiset, onko siellä ketään vai ei. Eilen kerroin tyypistä ekalle ihmiselle mieheni jälkeen. Hän saa olla hetken vielä ainoa, kyllä mun muutkin kaverit kohta alkaa ihmetellä, miksei mun menojalkaa yhtään vipata, kesä ja kaikki..

-Pippari ja tyyppi 8+2
 
Pokspoks! rv 10 täynnä :)

Saako tässä kohtaa sanoa, et ai kamala kuin nää viikot vilisee. Esikoisen kohdalla meni niiiiiin hitaasti ja synnytys oli vain kaukainen ajatus. Mut ei, se on täälä ihan kohta =) Hiukan hienoa!

Mukavaista lauantaita kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sirel
Oodi76 :'( Voi surkeuksien surkeus, jaksamisia ja tsemppiä :hug:.

*saikku* tervetuloa mukaan :wave:.

Äiti maa saa sanoa että viikot menee nopsaan. Mä juur vasta mielestäni plussasin ja reilun viikon päästä on jo nt-ultra. Ja eikä aikaakaan kun ollaan puolvälissä =).

(.) Tämä porukka suuntaa tänään maatalousnäyttelyyn, saapi nähdä kuinka sitä jaksaa siellä tallustaa kun oma olo ajoittain melko öllö. Muksut kyllä nauttivat ihan kympillä siellä olosta ja saahan siinä itekkin liikuntaa. Musta mulla on jotenkin nyt taas pahoinvointi ollu paljon pahempaa, vaikka vois luulla että se helpottais.
Kävin muuten testaas kiinalaista kalenteria ja sen mukaan ois tyttö tulossa, aika näyttää.

Selis ja wotwot 9+5
 
Äiti maa, mustakin tuntuu välillä, että viikot vilisee. Töissä ne tosin vaan junnaa paikoillaan... vielä neljä viikkoa kesälomaan!

Liian aikaista oli juhliminen pahan olon hellittämisestä. Eilen oli tosi huono ja kurja olo ja tänään oon jo kolme kertaa oksentanut. Ekalla kerralla en ehtinyt edes pöntön kantta avata, vaikka vessassa seisoin valmiiksi. Kohta autoon istumaan. Onneksi ajetaan vaan aina 50 kilometriä kerrallaan ja pysähdytään eri paikkoihin kyläilemään, päämääränä anoppila. Siellä pääsisi puusaunaan, mutta ei oo kauheasti tehnyt mieli saunoa, jos on ollu paha olo...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

P-L tasan 10!
 
Antakaa määkin huudan :O

Tulin poksumaan *poks*. Noin.
Eli 7 tasan täynnä. Ensi keskiviikon varhaisultraan on vielä sata vuotta aikaa. Todella paljon näillä vähäisillä oireilla kyllä yllätyn, jos siellä jotain elämää on...

Teretulemast uusille ja haleja niitä tarvitseville!

nessuli & nasu 7+0
 
Eilinen ultra kertoi, että alkio vastasi viikkoja 7+2 (siis eilen) ja tänään mennään siis 7+3. Sydän sytki menemään siellä iloisesti.

Pahoinvointia on ilmaantunut pikkuhiljaa ja tänään vähän yökötyttikin. Sen lisäksi päätä on särkenyt aamusta saakka.

nessuli aika osaa sitten madella, kun odotellaan ultraa. Toivottavasti sieltä ultrasta kuitenkin tulisi sitten hyviä uutisia, vaikka sinulla vähän huonoja viboja onkin :)

RiiMini rv 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: nessuli
Hei taas pitkästä aikaa!
Oon ollu reissussa ja en oo voinu tulla näille sivuille surffaamaan sattuneesta syystä, etten vaan paljastu! :whistle: Paljon on tekstiä tullut viikon aikana...olette olleet ahkeria :popcorn: Meitähän on jo tosi iso porukka täällä! Tervetuloa tasapuolisesti kaikki uudet ja pahoittelut Marlinille:'(

Ekana tsemppiä hirveesti Wiitahepo ja Jiiii, jospa tosiaan on niin, että ne sykkeet vielä tulevat kuitenkin näkyviin!? Oon kuullut, että uskomattomia asioita voi tapahtua, vaikka alussa tekisikin mieli heittää toivo romukoppaan! Täälläkin jo kerrottiin , että kaikenlaisia "kepposia" ne pikkuvekkulit (tai terkkarit) tekevät äideilleen jo mahassa ja kuitenkin kaikki on ollut lopulta hyvin!

(.)Täällä on olot helpottaneet, kai? Etomista ei ole enää niin paljon, tilalle on tullut ruokahaluttomuutta. Kauhea nälkä tulee, mutta oikein mitään ei tee mieli. Äiti maa ja muutkin puhuivat finneistä! Joo, niitä on enemmän kuin teininä ikinä! Ei kiva. Päänahkaan, otsaan, rintakehään ja selkään puskee talipatteja koko ajan vaan lisää, kun entiset kuivaa pois...yök!:x Ja ohuemmissa liiveissä nännit puskee näkyviin, niin että vanulappuja oon käyttänyt suojana, kun en muutakaan keksinyt :LOL:

Ultra-ajankin sain 30.7. heti aamuun ja ens viikolla pitää käydä verikokeessa(,joka muuten jännittä, kun kammoan niitä piikkejä!!!)

Nyt menen vielä etsimään sen kesäkuun ketjun ja luen sen läpi :) On kivaa, että täällä ihmiset pohtii samoja asioita kuin itsekin. Vaikka en ihan yhtä ahkera ole kirjoittamaan, niin hengessä oon mukana:heart:

p.s. Tulihan se kesäkin sieltä!

Mansikki ja pikkumuu 9+0 (ultran mukaan 8+5)
 
Mansikki82
Vinkkinä tohon rintsikkaprobleemaan: Liivinsuojukset toimii hyvin ainakin omalla kohdalla ;) Tsemppiä verikokeesen, tiiän tunteen kun kärsin itsekin aivan tautisesta neulafobiasa. Ootko koskaan kokeillut emla-laastareita apuna? Joskus se saattaa auttaa, ainakaan ei silloin satu eikä tunnu niin ikävältä.

Oma tila
Jo kertaalleen helpottanut huonovointisuus on pikkuhiljaa tehnyt paluuta arkeen. Nyt silti pystyy edelleen syömään, toisin kuin pari viikkoa aiemmin kun pelkkä ajatus ruuasta teki pahaa. Tänään käytiin jopa ulkona syömässä, eikä ollut ongelmaa :)
Ekat äitiysvaatteet piti käydä jo ostelemassa, vaikka vielä taitaa olla pelkkää
turvotusta niin on silti kivempi olla kun ei vaatteet purista mahaa.
Finnit on mullakin jo arkipäivää. Kaupasta oli pakko käydä hankkimassa clerasilin kasvojenpesuainetta ja vaihtaa kasvovoiteen merkkiä kun tuntui pahentavan ongelmaa. Hiuksetkin rasvoittuu, ja samaan aikaan on silti hilsettä :headwall:
Viikoissa mennään kohdalla 9+1

Ohhoh miten kesäinen saa ulkona onkaan :| Vettä sataa kaatamalla, ja kunnon ukkosmyrskykin on luvattu alkavaksi aamuyön tunteina. Eipä muuta kuin piuhoja kiskomaan irti ennen unille painumista, tässä perheessä kun on yllätystä saatu kokea jo ihan riittävästi :) :heart:
 
(.) Voihan huonovointisuus sentään... Tänään taas vedetty kunnon päikkärit kun kertakaikkiaan ei silmät pysy auki :(. Öllöttää koko ajan ja veto ihan pois. Oon jo oikeesti harkinnu hakevani apteekista rautaa vaikka pelkkä haju saa munt entistä huonovointisemmaks.
Ei oo kivaa ees kyläillä missään kun tää väsymys riivaa näin paljon. Sitten saatan kuitenkin yöllä nukkua tosi levottomasti ja huonosti.

Finnejä ei oo ollu, mutta tukka rasvottuu huomattavasti enempi ku ennen. Joka päivä pitää pestä.

Äippähousut on kanssa jo kovassa käytössä kun tuntuu että normihousuissa kohtu on juur siinä vyötärön kohdilla ja painaa inhottavasti. JA selkee masu on jo nyt, aamullakaan ei oo pieni enää. Iltasella selkeesti turvottaa enempi, varsinki jos ei oo vatsa kunnolla toiminut.

Nyt tää lösähtää sohvalle telkan ääreen, viikonloppuja :wave:

Selis ja wotwot 9+5
 
Kiitos vinkistä pikku yllätys...ihan vaan varmistan, että tarkoitatko niitä lappuja, mitä monet käyttää imettäessä? Mulla siis eka raskaus ja lähes kaikki on uutta "sanastosta" lähtien :D Mullakin rasvottuu hiukset ja tuntuu, että kun aamulla pesee, niin iltapäivästä on jo ihan rasvaset!! Jätin hoitoaineen viikko sitten pois, niin se on kyllä auttanut tosi paljon. Hiukset on vaan sitten semmoset pörröset :/ En vaan jaksa pestä niitä joka päivä ja kun lomalla oon, niin saa vähän pörröttää ja lyhyt tukka ei mee pahasti takkuunkaan!

Iltaisin turvotus on kaamee ja maha pömpöttää, mutta vielä en oo kehdannu ostaa äippävaatteita, vaan oon käyttäny esim. legginssejä ja muita löysiä housuja.

Mansikki
 
heips. pikaiset kuulumiset ennenkuin nukahdan :) torstaina oli ultra ja sykkeet näkyi,
tosin viikkoja oli siis vasta 7+1 sillon. melkein viikko vähemmän mitä ekaks luulivat. vaihdan tuon lasketun kin saan katottua!
pari viikkoa ollutkin niin järkky paha olo ja väsymys et just ne pakolliset saa tehtyä, toivottavasti alkais helpottaa kohta :/ huomattavasti "pahempi" olo kuin esikoisen odotuksessa, tai hyvähän se vaan on jos oireita!

Paljon on parin viikon aikana tullut juttua lisää, pitää huomen illalla ottaa ajan kanssa ja lueskella kuulumisia!

Ja hyvää kesää kaikille!! Muistakaa syödä jäätelöä ja mansikoita!
 
Mansikki82
Kyllä, juurikin niitä. Sellaiset pestävät ja uudelleenkäytettävät on todella kätsyt, kantsii testata. Käy ihmeessä ostamassa sopivankokoisia vaatteita, eipä muakaan kukaan ole kieroon katsellut kun olen ostoksilla poikennut. Tai tilaa netistä jos muuten tuntuu hankalalta :) Helpottaa kummasti oloa kun vaatteet ei kiristä ja paina mahaa ikävästi!
 
Heippa!
Varovaisesti ilmoittaudun joukkoon :) Viikko sitten testi näytti plussaa ja täällä olen "salaa" teidän juttuja lueskellut, ennen kuin uskalsin itse ilmoittautua :ashamed:

28.2/Hedy81/3.lapsi/LKS

Ja pakko vielä kommentoida, et 8 vuotta (esikoistani odottaessani) sitten tänne rekistöröityneenä tunnukseni kävivät vielä :D Uskomatonta, olin unohtanut koko sivut...

Nyt alan ajatuksella käymään viestinne läpi :hug:

- Hedy81 + tähti*-



ps. Joko te kaikki ootte ottanut yhteyden neuvolaan??
 
Mä myös käytän liivinsuojia kun nännykät töröttää koko ajan :LOL: tässä kohtaa tosiaan käy vielä ne pestävät, mutta sitten kun joutuvat tositoimiin niin ei ne riitä. Mulla valskaa maitoa ihan hulluna ja ne pestävät suojat on muutamassa sekunnissa lits märät.. Kuopuksellakin pystyin käyttämään niitä vasta kun imetys alkoi olla loppu suoralla.

Mansikki82: Tottakai kehtaat. :) Mäki ostin pari talven äitiyspaitaa kirpparilta ja viikkoja oli sillon kasassa ehkä 6.. Ei sitä kukaan katso onko sulla masua vielä vai ei. Mun kans housut puristaa vaikkei mahaa olekkaan, tarvii vetää vyötärö kainaloihin niin on parempi :D mie oon tyylilyyli...

Hedy81: tervetuloa! :) Luulen, et alku kuun väki on osa jo neuvolassa käynytkin :) Näin heinäkuussa kun väki on paljon lomalla niin soittasin aikaa varmaan ihan välittömästi. Mä kun tykkään asiat saada heti kulkemaan :)

(.) Tulispa nyt se ukkonen, ilma seisoo ja tuntuu ettei happea saa. Tämmösestä ilmasta en tykkää. Kiva lähteä lasten kans kaupoille, isäntä kun päätti, et tänään haetaan uus kamera =) Mikä tosin sopii mulle, koska omani hajotin ja miehen kamera on vuodelta luu.. Mut inhottava istuttaa lapsia autossa kun ei ole sitä ilmastointia. Niin toivon, et semmonen löytyy sitten siitä tulevasta autosta.
Huomisesta on sitten viikko np-ultraan. Ja nyt jo alkaa jännittämään.

Wiitahepo: Moneltako huomenna? Mä niinniinniin pidän peukut pystyssä ja roikun koneella koko päivän.
Entäs Jiii? koskan sun uus aika oli?

Rauhallista sunnuntaita

Äiti maa & Usko 10+1
 
Heippa taas,

Tervetuloa kaikille uusille ja voimia menetyksen kohdanneille :hug:

(.) mulla taas ihan vainoharhainen olo, käytiin miehen kanssa viime viikolla neuvolassa ja se täti ei onneksi ole meidän oikea täti..mieskin sanoi kun lähdettiin että olikohan se vale neuvolatäti..:) oli jotenkin niin sekaisin ja haukotteli ihan koko ajan. Minulla oikeastaan ainut kysymys mikä vaivaa on se etten tunne olevani raskaana kun olo on niin normaali, väsymystä lukuunottamatta. Hemoglobiini oli hieman alhainen joten voi väsymys johtua siitäkin. Siksi kovasti yritin kysellä että mitä voisin tehdä niin se hoitaja vaan että olethan sinä tehnyt testin ja kuukautiset eivät ole alkaneet..no ei lohduta..mietinkin että menisinkö uudestaan käymään yksityisellä ultrassa että saisin mielenrauhan. Ollaan lähdössä lomamatkalle ja jos koko ajan vaan pyörittelee tätä olenko vai enkö ole niin tuntuu että sekoan..kaupungin tarjoama neuvola vasta yli 3viikon päästä. Miten teillä muilla, onko samanlaisia "ongelmia".

Annalinnea ja murunen 9+2
 
Annalinnea samaa minäkin tuskailin neuvolassa, kun on niin epäuskoinen olo tästä raskaudesta. Ja saman vastauksen sain neuvolan tädiltä :) Varmaan joku muukin on kysynyt/pohtinut samaa vuosien aikana...
Mut joo, kieltämättä olin odottanut omalta neuvolan tädiltäni vähän enemmän...hän tuntui jotenkin kyllästyneeltä ja väsyneeltä. Kun yritin häntä tavoittaa ensimmäisen kerran joskus kesäkuun alussa, niin silloin puheluun vastasi joku toinen todella mukavan ja pirteän oloinen neuvolan täti, joka tuntui olevan aidosti iloinen puolestani. Tämä oma neuvolan täti taas ensimmäisen tapaamiskerran perusteella vaikutti jotenkin vaisulta :( Harmi, koska hänen kanssaan tulen olemaan tekemisissä paljonkin...pitää vain toivoa, että ajan kanssa tilanne muuttuu paremmaksi, kun tutustuu paremmin...Itse kun olen luonteeltani melkoisen puhelias ja iloinen karjalainen, niin kuitenkin varautuneiden ihmisten seurassa saatan muuttua hiljaisemmaksi, eikä jutustelu ole sitten luontevaa.

Mansikki ja pikkumuu 9+1
 
*huoh*
Heräsin aamulla mahakipuun, niinhän sit verta alkoi valua... Äsken sit tuli sellanen veri-klöntti ja masu edelleen kipeä :'( On niin paha mieli! En edes neuvolaan kerenny soittaa, parhaalle kaverille kerkesin ilo-uutiset kertoa, mut en onneks muille.
Jotenki ihan epätodellinen olo. Pakko kait huomenna soitella neuvolaan, mut pelkäänpä et tää oli tässä!

Nyt alan kyll siivoamaan et saan muutaki miettimistä =) Onneks aurinko alkoi paistamaan :heart:

Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:

Hedy81 ja *
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Tässä kärsin muutaman viikon kauheasta pahoinvoinnista aamusta iltaan, mutta nyt se loppui tällä alkaneella 9 viikolla kuin seinään. Onko se ihan normaalia? Välillä on vielä närästyksen tunne ja jos nälkä ehtii tulla niin silloin tulee huono olo. Ja joskus ruokailun jälkeen. Eli siis onko normaalia, että aamusta iltaan oleva pahointointi loppuu näin seinään? Kyllä mulla muita oireita vielä on, esim tissit kipeät ja se närästystunne ja mahan nippailut. :)

Auttakaaaaa.
 
Hedylle pahoittelut ja tsempitykset. En vielä heittäisi pyyhettä kehään vaan kävisin ultrassa. Aina on mahdollista, että esim. toinen alkio poistunut tai kohdussa ollut jotain ekstraa ja siitä vuoto (mulla istukka vuotanut verta kohtuun, joka poistuu sitten ruskeana vuotona).

Mammis92 Gyne sanoi mulle, että rv 9 pidetään yleensä rajana pahoinvoinnin loppumiselle tätä nykyään. Itse en ollut kuullutkaan moisesta vaan luulin sen kuuluvan ensimmäiseen kolmannekseen eli rv 12 astiin. Toki vaihtelua on suuntaan jos toiseenkin, mutta sinuna en olisi huolestunut asiasta lainkaan. Närästys on kyllä varma merkki kanssa =)

Maarit ja Hattivatti 8+
 
Joo. Taisi ollakkin turhaa pelkoa, että pahoinvointi on lähtenyt pois. Tänään piti kesken bussimatkan hypätä pois kun tuli niin huono olo. Nökösellä ihana tarina Toivon kaikille muillekkin huolestuneille yhtä ihania juttuja :heart: Itsellä eka neuvola huomenna. Jännittää pirusti sekin.
 
En millään jaksais oottaa ekaan ultraan, joka on vasta elokuun puolella...! Laskettu aika on mulla noin 27.2. Mites muilla, onko eka ultra noin myöhään ja onko kuin moni käyny yksityisellä? Kyselin hintaa mut kun rahat on niin vähissä niin se 90 e tuntuu isolta... Anoppikin kyseli jo saako kertoa sukulaisille mut haluan nähdä ekana että se on oikee eikä tuulimuna vaikka oireet on ja pysyy. Tosin pahoinvointia ei onneks ole juuri ollut! Ja mun sairaala tulee olemaan KYS ja ensimmäinen lapsi. =)
 
Helmiodottaja-85: Tääläkään ei anna kukkaron nyörit periksi, et menis ar-utraan. Mieli olisi kovasti tehnyt, toki, mutta ei auta. Näin ne viikot kuitenkin on kulkenu ja nyt 16 pvä on se eka ultra meille :) Viikkoja on sillon sitten 11+2. Tällä viikolla olisi nla-lääkäri ja nyt tekis jo mieli, et koitettas kuuluuko sydänäänet :heart: voipi olla kyllä, et mun mieli vaihtuu vielä ennen torstaita :D

Hui!! Nökönen onkin saanut kunnon säikähdyksen! Onneksi jäi siihen, eikä vakavammasta ollut kyse.

Tsempitykset Hedy81 Jospa kyse kumminkin olisi jostain muusta.

MISSÄ NE UKKOSET NYT VIIPYY??
 
helmiodottaja-85 Allergialääkkeitä ei saisi käyttää (tabuja). Rinomar on ainoa tabletti, jota voi tarvittaessa käyttää. Nenäsuihkeita ja silmätippoja suositellaan ainoaksi lääkkeeksi. Itse olen vaan kärvistellyt sisällä hyvän ilmanpuhdistimen kera. Vuosien siedätyshoito raskauksien aikana on tuottanut tuloksen eikä oireita ole vaikken käytä mitään lääkkeitä. Aina joskus kutittaa nenästä, mutta aivastus viikossa hoitaa asian. Etenkään alkuraskaudesta en käyttäisi lääkkeitä, mutta soita neuvolaan huomenna ja kysy. Halvimmillaan ultrat 100€ luokkaa (tulee toimistokulut vielä päälle).

Wiitahevolle uä-tsemppit

Väsyttää ja puhti poissa. Huomenna ois taas töitä vaikka muille jakaa eikä auta kuin hoitaa ne. Voihan pöh!

Maarit ja Hattivatti 8+
 
Allergialääkkeitä ei juurikaan saisi käyttää, enkä kyllä uskaltaisi edes syödäkkään. Itsellä aika paha heinäallergia, aivastuttaa koko ajan, nenä tukossa yötä päivää ja silmät vuotaa, mutta ei auta. Lääkkeitä en ota ja kohta alkaa sitten taas helpottamaan.

Täälä kans olis ollu ihan sohvalla olo päivä, mutta haaveeksi jäi. Huono olo vaivasi ja vaivaa edelleen. Mies grillas päivällä ja en meinannu saada lapsille makkaroita pilkottua kun niin teki pahaa. Alas sain itse vaan kesäkurpitsaa ja maissia. Pyykki vuori oli pakko valloittaa ja imuroida, kesä on ihan hirveen jees, mutta on siinä miinus puoletkin, meillä ainakin hiekkaa sisällä enemmän kun hiekkalaatikossa.. :kieh: Ja pyykkiäkin tulee huomattavasti enemmän, lapset on semmosia kuramyyriä :whistle:
 

Yhteistyössä