Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Ja onnea vauvaantuneille taas! :heart:

Meillä ei onneks vauvan maha tunnu olevan kovin herkkä, syön kaikkea ihan normaalisti niinkuin raskaanakin eikä tuo vauvanen ole ollut moksiskaan. Mitään kun en kuitenkaan määräänsä enempää syö, kohtuudella kaikkia. :)

Viivi kyseli Ristiäisistä meillä on 16.3, kotona juhlitaan ja viereita tulee semmonen 20 päätä. Tarjolle laitan kala ja liha voileipäkakun, täytekakun. Noi nyt on semmoset mitkä on taatun varmoja, sit varmaan teen muutaman makean hyydykekakun, jotain keksejä ja jotain pientä suolasta, esim semmoset pienet juustotangot on kivoja,helppo tehdä ja maistuu niin aikuille kuin lapsille :)

Täälä Alli-neidin kanssa eilen neuvolassa. Piti olla kotikäynti, mutta oli terkka niin kiireinen, et mun olikin mentävä sinne. No, eipä tuo haitanne. Mini on kasvanu ihan hirmuisesti, viime pe kun sairaalasta lähdettiin niin paino oli 2660g ja eilen ylsi jo 3120g. Ahkerasti tyttö kyllä tankkaakin. Yöt nukkuu aika hyvin, syö toki usein, mutta eipä se tissin suuhun tunkeminen haastavaa ole, kun jatkamme unia molemmat heti :D

Äiti maa & Alli 10pvä.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Täällä edelleen yhdessä koossa! Mutta voi jeesus, että oon kipee. Supistuksia tulee suht säännöllisesti, mutta mitään etenemistä ei tapahdu. Kotiin eivät laittaneet näiden kipujen vuoksi. Voi kuulemma mennä parikin päivää. Ja tällänen on kuulemma TÄYSIN NORMAALIA. Yö meni hankalasti, mutta sain nukuttua aina supistusten välissä. Mikään kipulääke ei näihin oo vielä auttanut. Mutta eipä tässä oo muuta vaihtoehtoa kuin odotella.

Ainakin vielä sairaalan palvelusta nauttiva Keisha 39+2 ja parkkiksen ostanut tyyppi
 
poks 38+0 :heart: täällähän me mahapyöriäisetkin vielä ollaan :) ja ainakin minä vielä kasassa ainakin sen pari viikkoa.

Aamulenkki venähti tänään 12kilometrikseks kun lähdin jo puoli kuusi ulos ja aattelin antaa muun perheen nukkua hiljaisuudessa, kun omat uneni karkaavat nykyään aamuyöstä ja sit on pakko kolistella ja kalistella kotona niin että kaikki herää. Noh siinä kävelessä tajusin, että voi hitsi mulla on oikeesti nyt n.3,7kiloa vauvaa masussa ja saan sitä vielä kasvattaa ja kantaa ehkä yli pari viikkoa, maximissaan 4 joten aika monta kilometriä tulee vielä mulle ja masulle tuolla yön pimeydessä eteen :D

Eipä oo kauheesti siis kirjoteltavaa kun ei tapahdu mitään. Mutta isot onnittelut taas kaikille vauvan jo syliin saaneille :heart:

imetyksestä mulla ei vauva koskaan reagoinut mihinkään mun syömiin ruoka-aineisiin joten yksilöllistä tämäkin homma :) kandee siis kokeilla josko omalle vauvalle ei vaikka tuliskaan mitään niin ei tarttes rajotella mittään popsimisia :)

tsemppiä kaikille meille kasassa oleville, kyllä ne vauvat ennen maaliskuun loppua on kaikilla sylissä ;)

pirteä taikamaailma ja iiiso masu rv 38+0:heart:
 
ila
Joku taisi jo aiemmin kysellä täällä, mutta kysytääns nyt uudestaan: kirjoittaako kukaan teistä palstalaisista blogia? tai olisiko suositella jotain hyviä?
Minäkin innostuin nyt blogia kirjoittamaan :) Kiinnostuneet saa yv:lla multa osoitteen.
 
Heissan ihanaiset mammat!
Täälläkin ilmoittautuu yksi edelleen raskaana, eikä silti paljoa ole merkkejäkään ollut parin
viimeisen viikon aikana, että vauva haluaisi ulos tulla. Tiistaina tyhjeni vatsa äitin tykönä niin,
että jo vessasta huutelin hurraata, "tää on varmaan sitä", mutta ei. Ei todellakaan.

Oloni on tällä hetkellä aika hyvä, mielikin rento, joka johtuu suurimmaksi osaksi täydestä vatsasta
ja siististä huushollista. Oli muutamia muitakin kanssasisaria, joiden uni katkeaa aamuyöllä, sama täällä!
Meillä kun on tulossa vasta ensimmäinen, voin onneksi korjata uniani pitkin päivää. Mieskin
urakoi aika lailla päivät läpeensä, niin helposti täällä nukahtelee yksinään.

Nauratti toi Mrs:n kakkailoitku! Ihana! Ja voi kuinka voisin nähdä itseni itkevän samaa.

Kaikesta ok-olosta huolimatta, olisin minäkin jo valmis synnärille, mutta katottii tänään tulevan
iskän kanssa, että maksimissaan 3vk ja sitte ees sillä käynnistyksellä helpotus. Jota en kyllä
haluaisi, mut jotenkin helpottaa ees joku takaraja, millon tää odotus viimeistään loppuu.

moulinrouge ja salamatkustaja 38+4
 
Kiva kuulla teistä toisista odottajista :D. Mullahan LA on siis 18.2, joten eihän tässä vielä "pitäisi" ollakaan mitään tapahtunut.

Mutta kyllähän tää vähän kyrsii. Pelkään sitä, että mennään kauheesti yli ja sitten lapsi on iso eikä mahdu ulos jne. Sitten mä stressaan jotenkin enemmän nyt noista liikkeistä. Tänäänkin soitin jopa synnärille ja kerroin, että hermoilen noista liikkeistä tai niiden olemattomuudesta. No, sanoivat, että jos liikkuu yleensä illalla, se on ihan ok ja riittää. Ei tartte saada päivällä liikkeitä aikaan millään mehujen juonnilla. Huoh. Vähän kun nettiä lueskelee niin saan jo jonkun kohtauksen :|.

Fyysisesti ei mitään kauheen erikoista. No, ilmeisesti koin jonkun "oikean supistuksen tyyppisen" tuossa perjantaina, alaselkää poltti, maha kovana ja koski, mutta siinä se.

Mutta se mitä kaipaan just nyt on omat normaalit vaatteet, juoksua, salitreeniä, mahallaan olemista, kropan normalisointia :D. Ja odotan sitä, että kun kevät tulee kärräilen vauvan kanssa pitkin pientareita vaunulenkkejä lintujen laulaessa... ooh.

Olen miettinyt, että tuleeko tätä raskausaikaa sitten ikävä, kuitenkin ollut loppujen lopuksi ihanaa aikaa :heart:. Vuosien odotus ja tällainen onni kohtasi meidät. Ja mulla tää on mennyt hyvinkin "kevyesti" ja helposti. Mutta kohta koittaa muunlaiset ihanuudet toivottavasti.

EtelänHetelmä & MiniAnanas 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Taikamaailma: Laitatko mullekin FB:stä viestiä?!? :)

Vauvautuneille oikein paljon Onnea! :heart:

Täällä kans kärvistellään.. Menkkamaisia kipuja on ja välillä supistaakin tosi napakasti, mutta ei ala tulemaan säännöllisesti ei! :mad: Olisin jo niin valmis itse koitokseen! Oon siivonnut, saunonut, sekstannut ja shoppaillut sekä syönyt suklaata eikä mikään auta!

Käytiin tosiaan tänään tuossa lähipaikkakunnan kauppakeskuksessa koko perheen kanssa kuljeksimassa ja ei mitään erikoista, muuta kuin juilimisia tuolla alavatsassa ja selässä. Mieshän tuo kovasti povaili tälle päivälle lasta tulevaksi, onhan tässä vielä jokunen tovi aikaa.. :D

Huolta meinaa aiheuttaa tuo meidän pieni Chihuahua kun on ollut illasta asti aika apaattinen ja tänään aamulla mittasin lämmön niin oli sitten ihan kuumeen puolella. Ei uikuta eikä ole kipeän olonen muuten, mutta jostain syystä on nostanut kuumetta. Nyt onneksi jo otti jotain suuhunkin, että jospa tuo olis parempaan suuntaan jo menossa. Jännä vaan että miksiköhän se tuon kuumeen pukkas?!

Mies laittaa ihanaa ruokaa tuolla keittiössä ja itse otan rennommin täällä sohvan puolella! Luksusta!:heart:

Selma_ + Sintti 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Niin eipä tässä vielä kiire ole, kaks viikkoa vielä laskettuunki, mutta sitä vain on niin malttamaton :D Ja aloin vielä miettiin, että kun aikaa siirrettiin ultrassa viisi päivä aikasempaan, niin entä jos mun oikee La onkin se 28.2 :kieh:

Mutta kyllä se maaliskuussa viimistään ulos saadaan ja nimiäiset onkin alustavasti sovittu 31.3. Suvut on pienet eli kourallinen porukkaa paikalla vain. Tuleva isoveli pääsee haltiaksi. Tykkään leipoa erilaisia kakkuja ja olenkin jo suunnitellut sen valmiiksi. Päälle sellainen vanhanaikainen haikarakoriste :) Kuppikakkuja kokeilen kans tehdä, dumlesisuksella ja suklaakreemillä ja tyttömäisillä vuoilla, mummo leipoo jalkapohjan muotoisia keksejä joihin lisätään "kynsilakkaa" :D ja vielä suolainen piirakka. Niillä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
lohduttavaa huomata että muillakin on kärsimättömyyttä ilmassa:D

Täällä ihan normipäivä.
saunan tuossa siivoilin ja kämpän.. ja puut kannoin. Lumitöihin mies ei päästänyt. :D
Koittanut kovasti keksiä jotain, kuopuskin ollut ihan riiviö päivän ja se juoksee lujaa! Miten 1v3kk pääseekin niin lujaa??? Taitaa se vauhti olla mulla vaan hidastunut:ashamed:

Menenpä keittelee vadelmanlehti teetä.. eipä tässä auta ku ootella...
Ihanan siistiä on ja kohta pääsee saunaan :heart:

T:Neiti+Sissit 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Pikaisesti ilmoittelen että poika syntyi 7.2 klo 10.25 mitoin 3190g ja 47 cm tehtiin siis suunniteltu sektio. Hienosti olen toipunut vaikka helkkarin kipeä olinkin torstaina ja perjantaina. To illalla nostettiin ensi kertaa ylös ja eilen aamulla poistettiin katetri ja siitä sitten liikkeelle. Tänään on ollut jo tosi mukava päivä kipujen suhteen. Ummettaa :/ se myös on melkoisen kipiää. Torstaina heti leikkauksen jälkeen alkoi sellaiset jälkisupparit ettei mitään rajaa, kipu oli sitä luokkaa että esikoisen synnytyksessä pyysin jo puudutusta :D siinä sitten kärvistelin makuulla sängyssä hikivesi valuen. Pari kertaa piti ottaa poika pois tissiltä kun kipu oli niin sietämätöntä ja pojan imiessä vaan yltyi :(
Eli poika syö hyvin rintaa ja maitokin nousi tänään, huomenna päästään kotiin, kaikki on siis täydellisesti ellei oteta huomioon ummetusta :D

Nopsu & peikko 2vrk
 
ONNEA, onnea Nopsu! Mä en ollut tajunnut, että sektiostakin tulee jälkisupistuksia.

Onpa kyllä "ihana" huomata, että te muutkin mahakkaat olette ihan yhtä turhautuneita. Jotenkin se vaan lohduttaa, kun tietää, että muutkin tällä hetkellä taistelevat tämän odotuksen kanssa.

Hahhahaa! Tänään häissä soi ensimmäinen urkusävel, niin johan minä itkin :D Se ei paljon vaatinut se. Voitte muuten kuvitella, että tuli ihan yks ja kaks kysymystä liittyen mahaani noilta häävierailta. Kaava meni aina silleen: "Sinäkin vielä yhdessä kasassa! Koska se laskettu aika olikaan?" No se oli tänään. "AI TÄNÄÄN!" :D

Keltakukka 40+0 Tulis jo! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Heips!
Tänne tulin poksauttamaan, eli poks 38+0, ihan täysaikaisina siis!

Onnea kaikille vauvautuneille myös! Nyt onkin aika monta tullut tässä välissä.

Nopsu. Onnea myös sinulle vauvasta! Sitä mietin, kun minulle sanottiin synnärillä, että ensimmäisenä päivänä sektion jälkeen pistetään morfiinia ja se toimii sitten ensimmäisen päivän kipulääkkeenä. On kuulemma tehokkain. Laitettiinko sulle morfiinia vai olitko tavallisilla kipulääkkeillä sektion puudutteiden jälkeen?

Mulle soitettiin torstaina ja pyydettiin perjantaiaamuna tulemaan synnärille keskustelemaan sektiosta. Nyt sitten on varattu sektioaika 39+4 päivään. Kuulemma jos alkaa syntymään spontaanisti, tehdään silti sektio. Tässä siis olen henkisesti alkanut varautua kaikkeen siihen, mitä sektio tuo tullessaan. Kipu on tietysti se suurin asia, pitää vaan syödä ne särkylääkkeet mitä annetaan ja osata oikealla tavalla esim. nousta. Viimeksi olin sektion jäljiltä kyllä tosi tuskainen ja kivut kesti noin kuukauden, toki vähentyen. Nyt toisessa sektiossa voi olla odotettavissa vielä pahempaa, kohtutulehduskin tulee herkemmin. Mutta tiedänpä nyt kummiskin, mitä odotettavissa on, joten siihen valmistaudun.

Ymmärrän hyvin niitä pelkoja, mitä ainakin joillakin täällä on ollut: entä jos menee niin yliaikaiseksi, että on niin iso ettei enää mahdu. Mullahan kävi silloin esikoisen kanssa juuri niin. Lääkäri veti imukupilla eikä inahtanutkaan ja sydänäänet hävisi. Onneksi meidän synnytyskoneisto on niin ammattitaitoista, että pystytään hetkessä reagoimaan, mikäli jotakin uhkaavaa tapahtuu. Meilläkin silloin 6 minuutissa oli hätäsektiolla vaavi ulkona eikä mitään vahinkoja tapahtunut!

Minä toivon, että maito alkaisi sitten sektion jälkeen nousta mahdollisimman nopeasti, viimeksi alkoi nousta vasta 4. päivänä. Voikohan sitä stimuloida maidon tuloa aiemmin. Onko stimuloinnista oikeasti jotakin apua?

Keisha. Jaksamisia sinne kärvistelyyn! Ei tod.fi ole hauskaa, kun kestää ja kestää. Sitten kun ei ne katso synnytystä alkaneeksi ennenkö on se 5 cm auki! Ja siltikin se saattaa sen jälkeen kestää:(.

Minä pähkäilen sitä ristiäisistä, että jos ne olisi Pääsiäisenä, niin saisi kauempaakin vieraita tulemaan, mutta kun se Pääsiäinen on jotenkin niin kovin aikaisin tänä vuonna, vaavi olisi vain vajaan 6 viikkoa, en itsekkään ole silloin vielä kunnolla tolpillani. Sitten voisi olla huhtikuun lopulla myös ja voisi samalla juhlia esikoisen 3 -vuotissynttäreitä. Mutta onko hölmöä pitää samalla synttärit? Ja voiko kaksittaisjuhlia pitää seurakunnan tiloissa. Tietty voisi tehdä niinkin, että rekisteröi lapsen jo maistraattiin ja pitää sitten vasta kesän korvalla viralliset ristiäiset. Sitten ei tarvitse miettiä sitä rajaa rekisteröinnille. Viimeksi meillä oli kastejuhla 2,5 kk ikäisenä ja se ehti väestörekisteriin ihan hyvin niinkin, mutta onkohan se nyt muuttunut 2 kk:een, kun olen niin keskusteluista ymmärtänyt?
 
Onnea Nopsu! :flower:

On tosiaan kiva kun muitakin kärvistelijöitä, ja pannuun ottaa joka ikinen kyselijä!!

Ollaan ostamassa tonttia ja miettimässä talopakettia, mies ihan innoissaan vertailee ja mittailee ja mallailee talovaihtoehtoja, mä en jaksa yhtään kiinnostua kun ei ajatus pysy niin paljoa kasassa... Hymähtelen sitten vaan vastaukseksi vaikken mitään oo sen puheista tajunnukkaan! :D Sanoin kyllä etten pysty ajattelee nyt mitään järkevästi ku mielessä pyörii vaan millä tän ipanan sais pihalle tuolta...

Ootte monet jo pitkälle suunnitellu ristiäisiä, osaatteko sanoa miten ajoissa pitäis soitella ja kysellä/varata pappia kastetilaisuuteen? Mä oon alustavasti suunnitellu jonnekki huhtikuun alkuun ristiäisiä, pientä tilaisuutta vaan johon tulee molempien perheet ja kummit ja mummit. :) Ja mummit varmaankin hoitaa tarjoilupuolen. Täti lähetti mulle suvun ristiäismekonkin postissa, tippa tuli linssiin kun paketin avasin!

Jaksuja kaikille!

Leina + Herne 40+1
 
Maaliskuisista tänne??
Laskettu-aika oli 2.3.13 huolitekko vielä mukaan? :)

Pieni Poikamme syntyi 02.02.13 Rv 36+0 kiireellisellä sectiolla 2789g ja 48cm
Tosiaan syntyi sitte sairaalajaksolla kun minulla oli raskausmyrkytys ja lopuksi vointi meni tajuttomuuksiin välillä. Synnytys oli alkujaan todella hidas 4-6h per sentti.. Olin 5cm auki kun jotain tapahtui? Sain sydämen pysähdyksen ja kouristuskohtauksen kuumetta oli 39,6 astetta. Pojalla alkoi sydämen lyönniy hidastumaan ja sitte tulikin kiire. Olin saanut koko leikkaussali matkan kouristuksia. Tästä en enää muista mitään.
Poikamme on tällä hetkellä vieläkin vastasyntyneiden teholla, katsotaan mitä minun kouristukset ym.ja hänee hidastuneet sydän lyöntien väheneminen sai aikaan sekä hänellä on ollut hengitys vaikeuksia. Mutta onnellinen olen kunhan pieni vain selviää, raskaus oli vaikea ja haastava mutta tulos 10++. Itse olisin päässyt tänään pois mutta saatiin lupa olla huomiseen. Sitte tuleekin vain istuskeltua teholla ja ootella pientä kotiin.

Juli ja Elias 1vko
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
:wave:

Onnea vauvan saanneille:flower:

Tsemppiä heille joista tuntuu että hän ei saavu koskaan :flower:

Olen edelleen varmaan ilkeä, mutta toivottavasti tämä pysyy laskettuun asti mahassa ja himpun ylikin, ei kiirettä :D

Kyselijöistä pääsee helpolla kun ei ole kertonut sitä virallista laskettua aikaa, vaan epämääräisesti että huhtikuun lopussa voipi mennä vaikka maaliskuulle :D no kyllähän jotkut silti kysyvät niin sanon vaan että jokupäivä tässä ei mulla ole kiirettä :LOL: kolmannella kerralla tietää jo mitä sanoa kun haluaa olla rauhassa ,tää on ollut aika toimivaa ;)

Täälä ei mitään, lumitöitä, lenkkiä yms perus humppaa. Ja niiden perkeleiden kihomatojen kyttäystä, superpesuri saapui tänään joten varauduttu on. Niin paha mieli esikon puolesta jos kerho jää nyt tähän, täälä kun ei muuten kaveria ole :( mutta ei tähän mitään matokierettä tarvita nyt juuri. Koko ajan mietitään vieläkö kerhoon vai ei, odottaa kovin kun olisi ulkoilupäivä mutta jos menevätkin sisään siihen päälle niin taas on riski saada tartunta. Että ottaa päähän :kieh:

Taikamyrsky

ristiäiset pidetään kun keritään, vauva ensin maailmaan niin sitten suunnitellaan lisää, olen taikauskoinen joten, tulevaa en vielä suunnittele. Kummitkin kysytään vasta syntymän jälkeen jen.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Onnea vauvautuneille ja Juli87 tervetuloa kööriin!

Mulle muuten laitettiin spinaalin kanssa samaan aikaan menemään toi morfiiniannos, eikä mikään ihme, et olin ihan sekava koko illan ja yön. Jösses. :LOL: sitten olen saanut eiliseen aamuyöhön asti kanssa jotain opiaattisukuista pitkävaikutteista lääkettä, tänään en enää suostunut sitä ottamaan ollenkaan. Olen pärjännyt hyvin ilmankin.
Nopsu päästävätkö sut siis kotiin, vaikka ummettaa/suoli ei toimi? Meitsille sanottiin, että se on yksi kotiutumisehto täällä ja siksi se kakkailoitku pääsikin. Sokeriarvojen kohdalla lääkärin toive täyttyi eli neidin arvot kohillaan, nyt tosin vielä otetaan yksi, jolla ei varsinaisesti ole muuta merkitystä kuin se, että tiedän ite, mis mennään. :) mut aamulla vielä yksi verikoe edessä, vähän on kellertäväksi neiti muuttunut niin tarkistetaan bilirubiiniarvot. Toivon mukaan kondiksessa, kun toiveissa olisi se kotiinpääsy. Ja pian. :) mutta ollaan sitten sairaalassa, jos neidin tila sitä vaatii. Tympii vain yksin olla, kun ei isäntä tuota väliä jaksa koko aikaa ajella. Toki nyt helpottaisi kummasti, kun saa viimein syöttää sen mukaan, mitkä on ne neitin omat ruokailuajat. :)

nimiäiset olen alustavasti ajatellut huhtikuun 13.päivään, varmistunee jahka kotiin pääsee ja kyselen kakuntekijältä ja pitopalvelulta, miten passaantuu. :)

Neiti on unissaan ihan ninja, kädet heiluu just silleen. :LOL: :heart:

Nyt sitten vika sokerimittaus tälle sairaalareissulle ja meitsi pääsee pissalle samalla. :)

Öitäpöitä!

Ärrät ja Helmi
 
Jokohan täällä vihdoin alkaa tapahtua...? Supistuksia on tullut puolesta yöstä lähtien, välit 3-5min ja kestää 40s-> ja kipu kovempaa kuin koskaan aiemmin. Suihkussa kävin vähän kipua lievittelemässä, mutta palasivat heti yhtä vahvoina kun tulin sieltä pois. Limatulppa ilmeisesti meni siinä samalla ainakin osittain. Synnytysosastolle soittelin, rohkaisi odottelemaan vielä kotona mutta jos yhtään kivut vielä kasvaa niin pitänee kyllä lähteä käymään edes näytillä. Panadolia käski ottaa, mutta eipäs se kyllä näihin kipuihin tehoa. Päänsäryn vei kyllä mennessään :)
 
Voih, onkohan pikku yllätys saanut jo vauvan?

Minä heräilin yöllä siihen, että ei se vieläkään tule ja itkun sekaisena ei uni enää tullut. Nousin suosiolla ylös, kun taisin vaan valvottaa miestäkin turhaan. Miten tämä homma voikin olla näin tunteita nostattavaa?

Keltakukka 40+1
 
Onnea vauvoista Sirel, MrsR, Kiikkalainen ja Nopsu :heart::heart::heart:

Tervetuloa mukaan Juli87!

Tsempit synnärille pikku yllätys!

Tulin poksumaan eli 38 *snäpcräklePOP*
Lähestyvästä synnytyksestä on pieniä merkkejä ilmassa... Vauva on laskeutunut niin alas, ettei terkka enää saanut päätä käsiensä väliin. Harjoitussupistuksia on alkanut tulemaan myös levossa ja eilen aamulla tuli menkkamaisia kipuja aaltoillen jonkin aikaa. Lisäksi kohdunsuulla on jo toista viikkoa vihlonut ihan kiitettävästi nuo vauvan pään liikkeet/punkeminen. Mutta eipä näistä tiedä. Parempi olis asennoitua siten, että yliajalle mennään. : /

Ristiäiset: Kummit on kysytty mutta muuten ei ole järjestelyjä/varauksia tehty vielä. Suunnitelmissa on, että pidetään ihan pienimuotoinen tilaisuus kotona alla parinkymmenen hengen voimalla varmaankin pääsiäisen jälkeen, jos nasu ulkoistautuu suunnilleen ajallaan. Tarjottavaksi ainakin voileipäkakkua ja täytekakkua ja katsotaan nyt sitten, mitä muuta..

Vauvaantuneille toivotellaan ihania vauvantuoksuisia hetkiä ja meille lopuille kärvistelijöille pikaista jakautumista.

nessuli & nasu 38+0
 
Leina mä soittelin seurakuntaan heti kun sieltä ne paperit tuli. Meilläpäin ainakin papit tuntuu olevan älyttömän kiireisiä, mutta tuskin sinulle kauhea hoppu tulee jos vasta huhtikuulle niitä suunnittelet. Mutta ihan fiksua on se on varata, heil varmaam kalenterit täyttyy nopeesti. :)

Jaksuja mahakkaille, pian on kaikilla vauva sylissä :)
 

Yhteistyössä