Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Ihanaa vauvailotulitusta täällä taas ollu!!!! Onnea kaikille :flower:

Täällä ei yhtään mitään. No huomenna vasta 38 poksuu että ehtiihän sitä vielä tälle kuulle :LOL:. Esikko vaan jaksaa kuumeilla ja öisin kuumehöyryissä oksentelee eli pyykkikone laulaa ja omat hermot huutaa. Just nyt ois ihan kiva saada nukkua....

40+ kärvistelijöille hermoja :hug:
 
Kirjoitan nyt ensin oman sepustuksen ja luen sitten kaikki väliin jääneet jutut.

Eli synnytyskertomusta: Torstaina menin siis äitipolille rd-kontrolliin. Siellä sitten lääkäri sanoikin, että synnytys käynnistetään nyt. Mä olin ihan ihmeissäni, että nyt vai? No sain sitten valita, että tulenko seuraavana aamuna vai jäänkö heti käynnistykseen. Valitsin sitten heti, koska edellisen yön olin jo valvonut (epäsäännöllisten) suppareitten kanssa. Siitä mut sitten siirrettiin osastolle, jossa laitettiin ballonki ja alettiin odotella. Illalla alkoi sitten vähän supistella ja yöllä 2 aikaan ballonki tippui vessassa käydessä. Tästä sitten laskettiin synnytys alkaneeksi. Siinä alkoikin 7 minuutin välein supistella ja 3 aikaan mentiin synnytyssaliin. Soitin siinä sitten miehenkin paikalle. Saliin päästyä supistukset sitten alkoivat harveta. Niitä tuli ehkä vajaa 10 minuutin välein. Olivat ihan napakoita, hengittelin ilokaasua, mutta tiesin itsekin, etteivät nämä kyllä tätä touhua edistä. Aamulla 8 jälkeen lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot. Siitä sitten supistukset yltyivät ja 47 min kalvojen puhkaisun jälkeen syntyi meidän 4. kullanmuru:heart: Kohdunkaulapuudutusta pyysin siinä joku hetki kalvojen puhkaisun jälkeen, mutta lääkärin tullessa sitä laittamaan olinkin täysin auki ja aloin ponnistella:) Ponnistusvaihe kesti 2 min, vaikka tuntui kyllä musta paljon pidemmältä ajalta! Repeämiä ei tullut yhtään, pienen pientäkään, ja jälkivuotokin on aika pientä jo nyt. Mulla on se kyllä aiemmin ainakin kestänyt 4-5 viikkoa, että eiköhän se nytkin kuitenkin niin kauan kestä.

Oli kyllä jotenkin outo synnytys. Kun siinä oli välissä noin 5 tunnin vaihe missä ei tapahtunut mitään ja sitten loppu menikin rytinällä. Ja muutenkin olin vielä synnytyksen jälkeen ihan pöllämystynyt, kun kaikki kävi niin yhtäkkisesti. Mun piti mennä käymään vain polilla kontrollissa...

kiikkalainen ja muru 4 vrk
 
:heart: Onnea Elsiliini, lumi-enkeli, Annalinnea! :heart:

Tänään on syntynyt myös yhdelle ystävättärelleni vauva, hänellä oli kolme päivää itseäni aiemmin laskettu aika. Hieman valaa uskoa itseenikin, että ehkä tämä meidänkin jukuripää täältä vielä maailmaan tulee... ;) Neuvolassakin käväisin aamulla ja kaikki ihan ok, mitä nyt verenpaineeni oli hieman alhaalla (109/68). Käsittämätöntä, sillä juuri ennen neuvolaa "väänsin kättä" tokaluokkalaisen esikoisen kanssa aiheesta "mitä ulkoilupäivänä puetaan päälle kouluun", oikein kunnon vääntö oli, että olis voinut olla verenpaine jo 200 mielentilan puolesta. ;) Mutta ei siis ihme, että on ollut viime päivinä hieman väsähtänyt ja hutera olo. Pitäisköhän syödä pussillinen merkkareita? (Yök, ei kyllä tee yhtään mieli) :D

Nytkin täällä supistelee hyvinkin napakasti, mutta enää en edes elättele toivoa näiden synnytystä käynnistävästä olemuksesta, kunhan kiusaavat. Vaan enpähän ole näin pitkään raskauksieni kanssa koskaan vielä kärvistellyt, tiedä vaikka pääsisin elämäni ensimmäiseen käynnistettyyn synnytykseen vielä! ;) Eli josko tässä nappaisi parasetamolia ja menis sohvalle makaamaan ja katsomaan lasten kanssa vaikka barbie-elokuvaa... Tai sitten voisin keitellä kupin jos toisenkin teetä ja syödä kohta valmistuvia laskiaispullia (suklaaversioitakin tiedossa!!!) loppuillan. Onpa kivaa, kun äitini on täällä leipomassa, itse en olisi jaksanut enää, vaikka normaalioloissa tykkään leipomisesta tosi paljon ja varsinkin kakkuja ja muffinseja tulee tehtyä liiankin usein.

Bliss ja Poikanen hälläväliä-asenteella... 40+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneile, niitähän tulee ihan jo tulvimalla! :heart: :flower::heart:

Minusta kanssa voisi olla Bettiksen vuoro seuraavaksi!

Edelleen toiveissa vauvapino jos joku jaksaa ryhtyä sellaista väsäämään jossain vaiheessa. Tosin kaikki sanoo että kun vauva syntyy, on niin kiire koko ajan ettei ehdi mitään muuta tekemään, eli ehkä tää aika koneella kutistuisi joka tapauksessa olemattomiin...

Täällä ei mitään uutta, ei supistuksia eikä mitään muutakaan. Tosi lievää menkkajomotusta, mutta ollut jo ties mistä lähtien. Joogassa kävin tänään ja vadelmanlehtiteetä ostin, eikös sillä voisi koittaa lempeästi 'käynistellä', jos alkaa turhauttaa...

Tuulis ja rakas 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Bettis
Onnea MrsR, nopsu, Juli87, äitx2, pikku yllätys, norpu, helmira, keisha, Neiti-81, Elsiliini, lumi-enkeli, Annalinnea ja past vauvoista:heart:

Olipas kova homma lukea 6 sivua:)

Viivi: 2 asiaa tuolla Taysissa oli, mistä mäkään en tykännyt. Annettiin rutiinisti (vesi)peräruiske ja se, että annettiin salissa lisämaitoa (rd:n takia), vaikka vauvalla oli oikeen iso maitoparta rinnalla oltuaan. Mutta muuten kyllä voin antaa Taysille hyvät pisteet:)

Ja päivitystä varten: 8.2. syntyi meiän vauva kiikkalainen/4.lapsi/Tays/It's a boy/3700 g ja 50 cm/la 10.2
 
Onnea taas hirmuisesti kaikille vauvan saaneille! :flower:

( . ) Kävin tänään äippäpolilla lääkärin luona synnytystapa arviossa. Lääkäri kokeili ensin kohdunsuun tilanteen ja sen jälkeen ultras. Paikat on pehmenny ja kanavaa jäljellä se 3cm. Ensimmäinen painoarvio oli ultrauksen mukaan 3006g ja sitten kysyin lapsiveden määrästä kun neuvolassa epäiltiin että on runsaammin. Eipä olekkaan vaan kuulemma normaalia niukemmin. No tämä ultrauksen tehny lääkäri oli itse vasta erikoistuva joten soitti paikalle erikoislääkärin varmistamaan tilanteen. Erikoislääkäri teki uuden ultrauksen jossa painoarvio muuttu ja lopulta neuvolakorttiin on merkattu 3340g. Vettä on siis normaalia vähemmän mutta käynnistämään ei lähdetä koska vauva liikkuu normaalisti ja kaikki virtaukset on kunnossa. Kontrolli tehdään vielä ens viikon perjantaina jos ei synny aikasemmin. Vauvalla kaikki hyvin ja liikelaskentaa pitää tehä joka päivä ja herkästi lähtee käymään äippäpolilla jos jotain erikoista tulee. Lopuks makoilin käyrillä vajaa puoltuntia ja tyyppi veteli sikeitä joten kätilö laitto radion masun päälle herättelemään pikkusta. Jäi lopulta häirihtemään itteeni että oliko siinä käyrällä mitään muuta erikoista kun se kätilö kuka otti ne anturit pois ei sanonu mitään siitä. Miulla oli miun tukihenkilö mukana joka sitten katto että käyrillä ollessa tuli muutama pieni supistuski mutta enhän minä niitä tuntenu. :)

Doris ja Kössi 38+2
 
Onnea past! Sinä olitkin ensimmäinen, joka onnistui tästä ketjusta pitäytymään lasketussa ajassa päivälleen :)

Ja onnea ihan kaikki vauvan saaneet! Olette te vaan aikamoisia mimmejä.

Tänään neuvolassa vaikutti nyt siltä, että kaveri on asettunut lähtökuoppiin, joten tervetuloa vaan! Ja sitten ällöjuttua: Päivällä tuli semmosta keltaista, räkämäistä limahärdelliä ja elättelen nyt toiveita, että se oli limatulppaa. Josko tämä tästä vielä vaikka viikon sisään itsestään käynnistyisi, niin ei tarttis sitä käynnistystä kokea.

Meidän äiti alkaa olla aivan mahdoton. Sitä hermostuttaa enemmän kun minua. Se oli jollekin kaverilleenkin selittänyt, että kun närkästyttää niin maan vietävästi, vaan eipä tiedä kenelle sitä oikein olisi närkästynyt :D Isäni on myöskin ruvennut valvomaan yöt, kun jännittää niin paljon. Eipä tässä nyt oikein heitä pysty lohduttamaan, kun ei itsekään tiedä koska herra suvaitsisi saapua.

Mies on taas työreissussa ja kyseli, että onko mitään merkkejä ja minä tiuskasin jo hänellekin, että "No ei ole!". Mies siihen tuumasi, että kai nyt sentään hänellä on oikeus kysyä, kun hän tämän on aiheuttanutkin :D No prkl, tulisi kotiin sitten seuraamaan tilannette, niin ei tarttis kysellä.

Keltakukka 40+3
 
onnea past! :heart:

Täällä on ihania naisia! Kiitos kovasti kaikille jotka toivottu synnytyksen käynnistyvän jo minullakin. :heart: olette kovin ihania :heart:

Täällä siis edelleen porskuttelen.. Vauva liikkuu taas normaalisti ja tönii äitiä :heart:
Tänään tuli itku kun katsottiin miehen kanssa videota jonka teki kun oli armeijassa. Muistin ne kaikki hetket kun ikävöisin niin paljon häntä. Joskus saatiin puhua, muttei usein ja vielä mies ei oikein itse voinut olla yhteydessä kun tuli niin kova ikävä. Voi, onneksi hän on nyt täällä mun vieressä! :heart:
Huomenna hänen isyysloma alkaa! Eipä tarvitse yksin kärvistellä täällä :heart:

Täällä odotan ylihuomisen äitiyspolikäyntiä. Jos vaikka olisin auennut jo niin ette päästä mua kotiin? Jotenkin itsestä ainakin tuntuu että olen auennut jo jonkin verran. Pitäkäähän peukkuja mulle torstaina! Olisi vielä ystävänpäivä! :heart:

Bettis ja rakas 41+3 :heart:
 
Voi ompas tänne sadellut vauvoja :heart: kaikille onnea :heart: :)

(.) migreeni iski sitten eilen, ensin puutui käsi sitten puolet naamasta ja kun ne meni ohi, niin sitten puutui toinen puoli naamasta. Ja tunnin päästä alkoi kamala jysäri päässä. Ja tämä kaikki luultavasti siksi että tein valituksen kerhon toiminnasta jossa esikko käy ohjaajien ylimmälle esimiehelle. Josta sain sitten kunnon huuto valitus puhelun kerho ohjaajilta. Että älkää vaan kukaan koskaan menkö puuttumaan epäkohtiin :kieh: että näin. No pitäkäät pikku sielut systeeminne jos ette kestä kritiikkiä työtänne kohtaan ja heti otatte nahkoihinne jos asiallisesti kehottaa toimimaan yleisten sääntöjen mukaan. Siis kerhossa on kihomatoja, ja niitähän ei ole jos ei kerrota kellekään hys hys.. Mutta ompa kivaa etsiä niitä nyt öisin lapsien pepuista :mad: olen niin :mad: koko kerho touhuun :mad:

Mut toivottavasti saadaan kohta vaan olla rauhassa ja tuoksutella vauvaa:rolleyes: :heart:

vauva on oma rauhallinen itsensä päivisin ja tässä nyt iltaisin heräilee. Että täälä edelleen lasketaan liikkeitä ja seurataan. Pitäisi pikkuhiljaa saada kaikki tavarat valmiiksi :whistle: mikä hoppu rv 38+4 :D no onhan nuo mutta, pullot pesemättä, tutit kehittämättä, turvaistuimen sentään kaivoin esiin ja pesin päälliset..jotenkin kaikki on valmiina vaikka ei olekaan, jotenkin luotan että kaksiviikkoa vielä aikaa, olen varmaan aivan äimänä jos tapahtuu aiemmin :O :D

Taikamyrsky
 
Täällä iski päälle tuossa tunti sitten näköhäiriöitä aika rankalla tavalla vielä. Tuntui, että kaikki näkyvä alkoi sekoittua toisiinsa oudosti, vähän kuin tausta näkyisi esineen tai minkä vaan takaa läpi. Migreeniä kun muutenkin sairastan, niin en vielä ole soitellut minnekään, mutta olen kyllä varpaillani. Niskat on myös umpijumissa ja mies niitä jo hieroikin. Nyt siis näköhäiriöt ainakin suurimmaksi osaksi poissa, lievää päänsärkyä tilalla. Tasapaino-ongelmia tai mitään puheen puuroutumista ei ole havaittavissa, joita migreenikohtauksissa mulla saattaa ilmetä. Mies saa hieroa hartioitani vielä tovin ja jos olo pahenee uudelleen, niin taidammepa ottaa ja lähteä näytille... En jotenkin usko, että olisi raskausmyrkytystä, migreeniä sen sijaan voi olla hyvinkin, olenhan kaksi edellistä lastanikin migreenin kourissa synnyttänyt. Mutta katsotaas nyt.

Kohta muuten poksuukin taas täydet viikot päälle, keskiviikon puolella 41+0...

Bliss ja Poikanen

(Juu, ei ole fiksua edes vilkaista tietokonetta näköhäiriöiden aikana, mutta fiksuus on tainnut jo kadota. Nettifriikkinä piti tietenkin googlata oireita ja koittaa tehdä omaa diagnoosia... ;) )
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä minä toivon synnytystä jo ihan yhtä paljon Blissille kuin Bettiksellekin!

Taikamyrsky Tuo nyt on jo aivan uskomatonta käytöstä tarhasta! Jos he tekevät noin selvän rikkeen, niin siinä ei ole mitään asiaa kellään lähteä sinulle soittelemaan ja sinua haukkumaan! Että ottaa päähän sinun puolesta. Toivottavasti nyt edes se tieto niistä kihomadoista leviäisi, että muutkin vanhemmat osaisivat tarkistaa. Vetoaako ne johonki yksityisyyteen vai miten ne muka perustelee tuommosta salaamista?

Täällä sattuu häpyliitoksiin nyt niin paljon, että harkitsen ensimmäistä kertaa särkylääkettä koko raskauden aikana. Kärvistelen vielä hetken ja katson josko vaikka uni tulisi muutenkin. Mulla on vaan kuvakirjan tilaaminen kesken ja lataukseen menee vielä tovi jos toinenkin, kun sain vihdoin aikaiseksi tilata viime vuoden kuvat :)

Keltakukka 40+4 (kert vuorokausi kerkes vaihtua)
 
Täälläkin kurja yö.. Huokaus..

Tekemisen puute vaivaa ja yöt tosiaan risasia..
Eipä sen enempää taas täältä..

Taikamyrsky:

Täällä on vähän sama kaava vauvalla, illalla enempi sitte jumppaillaan =) ehkä aamusta myös mutta päivisin enempi nukuskelee..
Jos sitä tänään vaikka vaan söis ja söis.. :LOL:

kengu poks 38
 
  • Tykkää
Reactions: Marita30
Toihan on ihan älytöntä touhua TAIKAMYRSKY!!!! Itekki lasten kanssa työskennellessä tulee todellaki kaikki taudit ilmotettua vanhemmille, jotta osaavat ennakoida ja sitte heti lääkitä oikein. Jos taudit jossain kerhossa kiertää niin sehän tarkoittaa sitä, että myös henk.kunta on ite on niille alttiina koko ajan. Ei ymmärrä!!!!

(.) Täällä 3v kuumeessa jo kolmatta yötä ja pari kertaa taas yöllä oksentaa nesteitä ulos. Eli täällä ollaan kaikin puolin aika väsyjä :'(

Niin ja 38 POKS POKS
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

Onpas täällä ollut hiljainen yö ja aamu, keltakukka se vaan on valvoskellut :)

Annemiini me ostettiin juuri se kunnon verkko siihen pinnasängyn päälle. Eihän se mikään kaikista kaunein ole, mutta eipähän tartte pelätä, että jos itse sikeästi nukkuu, niin ei herää jos kisut menee pinnasänkyyn tekemään tuttavuutta vauvan kanssa. Ja oikeastaan yllättävää kyllä se verkko näyttääkin ihan siistiltä siinä paikoillaan :)
katti_ meillä toinen kissa nukkuu mun tyynyn vieressä nenä kiinni nenässä :D toinen sitten nukkuu jalkopäässä.
Etelänhetelmä meilläkin varmaan tultais ovesta läpi jos yrittäs sulkea makkarista yöksi pois. Ja mun sydän särkyis ku eivät toiset ymmärrä miksi eivät enää pääse sinne. Ja toisaalta oon miettinyt, että se saattaisi saada aikaan myös mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan...

Mä oon nyt kehittänyt itselleni jostain pelon, että mitä jos tässä loppumetreillä iskee raskausmyrkytys :( pissa on kyllä ollut puhdas, mutta paineet on vähän koholla (130/90) ja välillä särkee päätä. Tosin mulla ei mitkään alhaset paineet oo koskaan ollutkaan ja toi päänsärky ei oo mitenkään jatkuvaa ja selkeästi liittyy myös niskajumitukseen, väsymykseen ja siihen jos liikaa tuijottelen esim. Kirkasta näyttöä. Ja päätä siis särkee n. 2x viikossa. Turvotusta on muttei mitenkään pahasti. Kaikella sitä alkaakin itseään pelottelemaan :ashamed: toivoisin vain, että tämä loppu menisi hyvin.
No huomenna taas neuvola, pitää ottaa varmaan asia siellä puheeksi.

Nyt menen takaisin sänkyyn ja untenmaille pariksi tunniksi. Yöunet oli taas katkonaiset ja oon huomannut, että aamupäiväunet sopii mulle hyvin :)

Bumble & masukki 38+3 :heart:
 
Taikamyrsky aivan uskomatonta toimintaa! Ja täysin järjen vastaista olla infoamatta muita! Eihän kierre katkea salailulla ikinä! Meillä ainakin kerhossa/eskarissa infotaan heti ja käsketään tehostamaan käsien pesua. Mä en kyllä käsitä miksi ei voi kertoa, kun tottakai asia kerrotaan niin, että jätetään sanomatta se, kenen perheessä niitä on! Kyllä mainitsisin vielä eteenpäin tästä saamastasi palautteesta.

Täälä vauva senkun kasvaa kohinalla. Eilen oltiin taas neuvolassa ja viime perjantaista oli paino noussu yli 100g! :D Alkaa oleen posket jo pullollaan hällä, eikä tarvi edes lisämaitoja tarjoilla, vaikka yleensä näille pikkupainoisille tupataan antaa. Mut onneks ei tarvi. Oppii niin äkkiä sitten siihen, et pullosta saa helpommin.

Tänään olis tarkotus mennä ekan kerran vaunulenkille :)

Äiti maa & Alli 2vko
 
Onnea kaikille vauvautuneille ja pitkää pinnaa vielä yhtenä kappaleena oleville!! :)

Siis mä oon niiiin rakastunu. Oon jotenki niin euforisessa tilassa ettei mistään baby bluesista oo tietookaan!
Vauva nukkui viimeyönä jo 5 tuntia putkeen. Sit vähän tissiä ja lisää unta. Söi siis vaan kerran yöllä. Yks yö meni aika levottomasti, olin syöny suklaata ja tuoretta pullaa. Masukipeetä tais pikkusella olla kun vähän kitisytti ja hirveitä paukkupieruja päästeli. Itellekki kyllä tuli ilmavaivat siitä pullasta. Ja närästys. Sitä ihmettelen ku eihän mua ei-raskaana ollessa närästä..?

Huomenna tulee pappi kylään. Meillä on siis ristiäiset jo 2.3. Nimestä on päästy yhteisymmärrykseen. :) Joku taisi kysellä ristiäis tarjoiluista? No mä teen ite kaiken. Täytekakku, voileipäkakku, muffinseja/kuppikakkuja, piirakoita ja munavoita. Nuita nyt ainakin. :p Rakastan kakkujen tekoa ja nyt tilasin sokerimassaa ja ajattelin sillä kuorruttaa kakun. Vaaleanpunaisen tietenkin! ;)

Pink ja Neiti S (perjantaina 4 viikkoa!)
 

Yhteistyössä