Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Oi Bettis! Mahtavaa! Tsemppiä, tsemppiä! :)

Täällä ollaan siis edelleen kotona, näköhäiriöt ja migreenit onneksi poissa, mutta niskaa ja hartioita särkee kyllä edelleen. Viime yönä en paljon nukkunut, mutta sentään n. 2:30-6:30 enkä siinä välissä herännyt edes vessaan. ;) Limatulpan sen sijaan bongasin ennen nukahtamistani! On ensimmäinen kerta näissä neljässä raskaudessani, kun sellaiseen törmään! Täytyy nyt siis toivoa, että se mulla tarkottaisi, että pääsen hyvin pian Bettiksen perässä Tyksiin! Supistuksia vaan sais tulla tiheämmin, edelleen siinä kymmenisen minuuttia on välit, eikä ihan vielä niin kivuliaita, että lähteä pitäis. Sattuu kyllä, mutta ei tarpeeksi. Kolme viikkoa näitä on päivittäin jo ollut, että luulis nyt jo ottavan kunnolla vauhtia.

Bliss ja Poikanen POKS 41+0
 
Hienoa että Bettis on vihdoin päässyt tai ainakin pääsemässä tositoimiin! Antaa toivoa siitä että se omakin vuoro joskus koittaa kun vaan jaksaa sitkeästi odottaa :) Ja kovasti toivon myös että Bliss pääsisi vihdoin synnyttämään, kuulostaa tosi inhottavalta tuollainen kärvistely.

Tää lähtis nyt neuvolaan ja toivottavasti se Tyks:kin sitten alkais pikkuhiljaa kutsua meikäläistäkin joskus lähipäivinä..
 
Onnea uusille vauvoille! :flower:

Tsemppiä Bettikselle synnärille ja kaikille kärvistelijöille kans :)

Täällä ei mitään erikoista. Yöllä alapäässä piseteli samalla tavalla kun olis neulatyynyä liikutellu siellä, olipa oikein mukavan tuntuista :stick: Aamulla ei mitään erikoista enää |O

POKS 39+0!

Heidukka ja Mytty
 
En käyny eilen koneella: vauvoja syntyny oikein urakalla - lämpimät onnentoivotukset kaikille vauvoille ja vanhemmille!!!

Tsemppiä Bettikselle synnärille (taitaa olla muitaki?!?) ja muille, jotka tsemppiä tarvii!

(.) Kävin sitte äit.polilla ja jos eka kertois positiiviset uutiset: vauveli on rt:ssa... Mutta kovin on vielä ylhäällä ja hän on iso!! Mua alko nyt pelottaan, miten hän mahtaakaan mahtua maailmaan saapumaan :(. Siis mun mittapuun mukaan iso... painoarvio nyt noin 3600g ja mulla kun isoin lapsi on ollu vain himpun verran painavampi syntyissään, niin toivois kyllä että jotenkin vois vaikuttaa siihen, et alkais pian syntymään. Mutta ei siltä vaikuta: ulkosuu ehkä sormelle auki ja kanavakin melkein kokonaan jäljellä :(.

Anteeksi omanapaisuus... Yritän tässä itselleni samalla saada ajatukset järkevöitymään...

Oila 38+4
 
Oi, tsemppiä Bettikselle! Ja toivottavasti pääset Bliss myös puuhiin, ja kaikki muutkin kärvistelijät:heart:

Sylikaupalla onnea kaikille uusista vauvoista, nyt oli niin monta, ettei perässä pysy:heart:

Omaa napaa: täällä menee mukavasti tytön kanssa. Viikonloppuna aloitetaan d-vitamiinit, ulkona ollaan käyty kahdesti, ja yötkin jotenkuten nukuttu parissa (tai monessa...) pätkässä. Ihmeesti sitä päivällä on jaksanut, vaikka yöllä meillä tuntuu olevan vaikeaa siinä kahden ja neljän välillä, ja samoin alkuyöstä. Tänään saatiin jopa siivottua aamulla miehen kanssa, ensimmäinen kerta vauvan syntymän jälkeen. Omasta ajasta luopuminen vielä vähän kirpaisee, kun koskaan ei tiedä, saako syödä tai käydä suihkussa rauhassa. Eilen tein pikareissun kauppaan, ja tuntui ihanalta:) Kunhan tytölle saadaan rutiinit, niin elämä ehkä helpottuu. Nyt päivä voi mennä niin, että nukutaan neljä tuntia ja sitten syödään puolen tunnin välein seuraavat pari tuntia. Kun saisi sellaisen muutaman tunnin syöttötauon aina väliin, niin olisi ennakoitavampaa tämä touhu.

Vauva ei oikein vielä reagoi mihinkään ulkopuoliseen, niin tuntuu hassulta kovasti jutella sille, mutta jotain olen yrittänyt höpistä ja silitellä toista. Aiheutankohan jotain vahinkoa, jos en näin pienelle vielä mitään loruja lauleskele... Toinen tuntuu elävän vielä ihan omassa vauvamaailmassa. Toisaalta helppoa, kun nukkuu kuitenkin aika paljon, mutta sitten hankalaa näin äidille, kun en oikein keksi, mitä voisimme "tehdä" vauvan ollessa hereillä. Jos jollain on hyviä vinkkejä, niin niitä otetaan mielellään vastaan.Teettekö muut mitään ihmeempää näiden vastasyntyneiden kanssa?

Pilkku_ ja tyttö 12 vrk
 
Pilkku :) ei se vauva vielä hullua hurskaammaksi tule, vaikket sille eino leinoa lukisi vielä ;) tärkeintä on, että kuitenkin juttelet, että tottuu sun ääneen ja vauva kokee, että hän on se kenen takia höpistään. Täälä isommat sisarukset höpöttelee vauvalle, samoin mies lepertelee. Ja niin minäkin, mäjän en osaa puhua mahalle, mutta vauvalle on kiva höpötellä :)
Meillä vauvaa pidetään myös paljon sylissä, silitellään ja hierotaan. Melki joka vaipan vaihdon yhteydessä teen masuhierontaa, eli pumppaan vähän jalkoja mahan päälle ( kakka roiskeita kannattaa varoa) ja silittelen vauvan läpikotasin päästä varpaisiin. Näin vauva oppii ymmärtämään, mitkä on hänen omaa kehoaan ja huomaa, että saa huomiota :)
 
Kiitos vaan sympasta tätä kerhon kihomato sekoilua kohtaan :flower:

Sen verran siitä vielä että yhdessä perheessä se huomattiin viimeviikon tiistaina, he ilmoitti heti koska käyvät kerhon tiloissa usein viikoilla. Seuraavat ilmoitti torstaina aamulla kerhoon.Ja silloin ohjaajat sanoi että odotellaan lisää tapauksia jos tulee, hys hys. Että ei kerrota vielä kellekään. Seuraavan viikon ma ipstä oli lappu yleisellä ilmoitus taululla jota hyvä että edes joku katsoo. En voi käsittää miten vaikeata on mainita asiasta, kun ei ketään kiinnosta kenellä ne on vaan miten ne hoidetaan että ei tartuteta toisia! Yksi pikku maininta niin ei :mad: Ja sitten kun soitetaan eteenpäin niin suuttutaan, ja kun kysyin että siivotaanko sielä, " voi kuule, ei me täälä voida joka lelua alkaa pesemään, tai sitten meidän pitää sulkea kerho " lässytys äänellä vielä. Sanoin että sitten teidän täytyy tehdä niin. Niin "voi voi" seli seli. " olisiko meidän pitänyt laittaa joku tekstiviesti tai jotain, kun se olisi voinut olla vain yksittäis tapaus, sehän olisi hysterian lietsontaa" kaksi on jo yksittäis tapaus jopa...Sitten näitä saa kuulla pihalla, kun hys hys. No hyssytelköön nyt keskenään.

Mutta tuoreelle vanhemmille sitten vaan vinkiksi, että kun lapset menee kerhoon tai muihin tämmösiin juttuihin niin saa kyllä olla valppaana ja vaatia avointa linjaa myös näissä tauti kuvioissa heti alusta asti.

Taikamyrsky
 
Pikapäivitys: eilen piti tulla osastolle kun verenpaine oli koholla ja tänään sitten päätettiin sen vuoksi käynnistää synnytys. Että täällä odotellaan, vielä ei oireita mutta jospa iltaan mennessä jotain tapahtuisi. Jos ei huomiseen mennessä mitään niin puhkaistaan kalvot... :) eli en pääse päivityksiä tekemään kun ei konetta enkä kännyllä jaksa, jos joku haluaa niin ollos hyvä! Itsellä voi mennä jonkin aikaa tässä tohinassa... Ja ainiin, onnea uusista vauvoista!
 
Kiitos Äiti maa vinkeistä!

Vielä kysymys vaipanvaihtoon liittyen. Vaihdatteko muut vaippoja kuinka tiuhaan? Meillä vaihtoväli päivällä 2-3 tuntia yleensä, yöllä voi mennä viisikin tuntia, vaihdan yleensä vain kerran. Onkohan tuo liian harvoin? Lähes aina on vielä kakka vaipassa, mutta hyvin tuntuu iho kestävän. Ja outoa kyllä, vauva ei valita märkyydestä ollenkaan, kun yksi yö kävi vahinko ja laitoin vaipan huonosti. Aamulla oli sitten peittokin litimärkä, mutta vauva oikein tyytyväinen :/

Ja sitten hygieniasta. Keitättekö tutit joka päivä, kuten ohje sanoo? Minä olen keittänyt, vaikka tuo pieni ei oikein tutin päälle vielä ymmärrä. Tuntuu vain hassulta keitellä niitä koko ajan, kun sitten vauva kuitenkin imeskelee omaa tumppua, joka ei varmasti ole mikään steriili.

Huoh, on tässä saanut huomata olevansa aika avuton välillä. Kun yrittää parhaansa, ja silti kokee syyllisyyttä, että toimiiko varmasti oikein.

Cannesille onnea synnytykseen!

Neidillä suloiset prinsessat kuvassa:heart:

Pilkku_ ja tyttö 12 vrk
 
Pilkku:

Ei tarvi keittää joka päivä!! itse olen n. 7pvän välein kiehauttanut.

Neiti-81:

Ihanaa ja ihana kuva, kivalta tuntuu myös että vauvat tunnistaa toisistaan!!

Pika-hauska juttu:
Luulin että lapsivettä tihkuu, istuin nimittäin nuorimmaisen kuolalätäkköön nahkatuoliin.. Pelästyin, ilostuin kunnes tajusin asian oikean laidan...:LOL:

kohta saa lapset nukkumaan ja minä omaa aikaa.. aah.. (ei kai kuullosta hirveeltä äidiltä ;) )

kengu
 
Heipsan mammat! Onnea vauvelin saaneille ! :) Tämä mamma veti lipat tänään, tulin rappusia pyllymäkeä :-/ kävin sitten sairaalalla kyllä tarkistaa että kaikki oli onneksi hyvin :) Mutta kyllä säikähdin niin vietävästi!
Aika on mennyt ihan hullun nopeasti! Huomena jo 38vko. Hui! :) nyt pitää mennä laittaa tuo isompi lapsonen nukkumaan jospa myöh vastailis kaikkiin juttuihin.
Syysvuokko 37+6
 
Ihanaa että Bettis viimein pääsi tositoimiin, mun vuoro sais olla seuraavaks!! :D

Neiti-81 miten ihanan suloiset prinsessat! :heart:

oila : mulla vauvan painoarvio viime viikolla 3800 g... joten vähän kauhistuttaa kuin iso jötkäle sieltä tuleekaan... :( kun ei täälläkään kaikilla ollu läheskään painoarviot oikeessa...

Kiva saada myös vauvanhoitovinkkejä täältä, oon ite miettin jo "valmiiks" kanssa samoja asioita kun Pilkku... Ja kuinka paljon sit tuleekaan kysymyksiä ja ihmeteltävää kun vihdoin sen pikkuisen kanssa pääsee kotiin? :O

(.) Eilen soittelin synnärille aikaa ya-kontrolliin, ja eivät ota sinne edes käymään ennen ku on 41+5 täynnä, eli 20.2. Vielä viikko siis kärvistelyä (ellei toivottavasti vauva tuu itestään sitä ennen). En kyllä tajunnu että onko se sitten samalla käynnistyspäivä vai meenkö vaan tarkastuttaa itteni ja sit mitä?! HUOH! Kätilö koitti mua puhelimessa rauhotella ja käski tehdä jotain mukavaa, mennä vaikka leffaan!! Joo justiinsa oonki leffaan menossa ku parhaimmillaan 20 min välein saa olla vessassa jollain hädällä, saatika sit et pystyis paikallaan istumaan kovin kauaa...
Tänään onneks ollu sukkapuikkovihlasuja ja nyt iltaa kohden selkä tullu vähän kipeeks ja alapäätä "särkee"... Jospa se sit tarkottais jotain ees! :confused:

Onnea vielä uusille vauvoille ja äideille! :flower:

Leina + Herne 40+5
 
Onnea vauvautuneille, teitä olikin PALJON! Tsempit sinne synnytyksen kanssa painiville myös ja tietysti kärvistelijöille!

Bumble meillä on kaksi italianvinttikoiraurosta, jotka ovat yllättävän huolehtivaisia. :) joskus saa kyllä komentaa, ettei olla koko ajan tunkemassa kylmää kuonoa neidin naamaan. :D pääasia, ettei ole angstia tai muita semmoisia tullut eteen. :)

Viivi76 pullosta tuore isä ruokkii yöllä ekan kerran, mä sitten aamuyöstä/aamusta, kun neiti heräilee. Mulla on nyt tosiaan ihan kunnolla noussu noi maidot ja tänään oikein turskahti kunnolla, kun sain neidin rinnalle - tuli niin paineella, että valui tytön toisesta suupielestä pitkin mun vatsaa. :LOL:
Alkuun juuri syötinkin vain yöllä ja aamulla, että se maitohormooni vaikuttaa, mut nyt jatketaan tuolla syöttörytmillä jonkin aikaa. :)

Täällä kanssa tuota kakkaa tuntuu piisaavan ja vaipat vaihdetaan aina tarpeen tullen - tänään on neljät kakkavaipat vaihdettu. :D hyvä, että elimistö toimii. :)
Hyvällä unirytmillä tää meidän neiti on, 4-6tuntiin nukkuu putkeen. Herättyään on kyllä usein tunnin tai parikin hereillä, sillä aikaa sitten sylitellään ja silitellään kovasti, monesti on kyllä nukahdettu suoraan maitobaarin tiskillekin. :) hyvin pitkälti neiti herää vain nälkään tai kakkavaippaan, joskus jos on oikein pahasti ilmavaivoja niin ne herättävät kanssa. Onneksi näin. :)

Huomenna ois tikinpoisto neuvolassa ja perjantaina terkkarin kotikäynti. :) tässä alkuviikon aikana on huushollissa pyörinyt siivousmyräkkä nimeltänsä äiti/tuore mummi - ollut sen verran hiljaista työmaalla niin päätti sitten tulla tänne laittamaan kaikki kuntoon, kun mä en nyt oikein pysty. :) uskomattoman ihanaa kyllä niin ei tarvitse itse siivoilla - alkuun oli tarkoitus hoidella siivoukset silloin viime viikonloppuna, mutta neiti kun päätti tulla aiemmin niin minkäs teet. :)

Tuteista sen verran, että käytättekö paljonkin sitä huvituttia? Mä kun vielä mietin kuumeisesti, ottaisko jo käyttöön, kun tuo pulloruokinta ja imetyskin onnistuu... Neiti Helmi kuitenkin on aika innokas imemään, hihat suussa vähän väliä. :)

Nyt tuijottamaan isännän kanssa Heroesia blu-raylta, kun neiti kerran nukkuu hienosti tuossa sitterissä. Mitä isompi mökä (kotiteatteri huutaa ihan vähän) sen paremmin tuntuu uni maistuvan. :D

Ärrät ja Helmi 6vrk
 
MrsR jos imetys sujuu, ja imuhaluja on, niin antaisin tutin mahdollisimman pian. Me odotettiin reilu viikko, ja taisi mennä liian myöhään. Nyt on kolmas erilainen tutti kokeilussa, ja tämä saatiin pysymään jopa pari minuuttia suussa. Tyttö imee välillä ihan selvästi huvikseen tissiä, ja olisi paljon helpompaa itselle, kun tutti kelpaisi tilalle. Sen sijaan jos sormet jättää ilman tumppua, niin ne on tytön suussa ihan heti. Ja tumppukin aika usein, välillä vauva rinnallakin meinaa tunkea sitä ihanaa tumppua suuhun nännin lisäksi...
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Pilkku_ sitä mäkin oon miettiny, kun tosiaan menee helposti hiha/tumppu/sormet suuhun - myös imetyksen aikana. Ehkäpä mekin otetaan se tutti siis testiin, suotta rasittuu tissit huvi-imemisestä. :) kiitos, tää rohkaisi mua kovasti!
 
Täällä sitä vaan kärvistellään, joten kirjoitellaanpas siitä hyvästä. ;)

Tutista Mä olen nyt kahden vaiheilla sen suhteen, että tarjoankokaan vauvalle koko tuttia. Esikoisella ja seuraavalla ei tuttia ole ollut, imetys oli helppoa ja maitoa riitti, tosin vierotusaika ei sitten ollut ihan helpoimmasta päästä kummallakaan. Silloin imetys meni niin kuin toivoinkin, eli lisämaitoa ei tarvittu koskaan ja imetin yli vuoden ikäiseksi molempia, jonka jälkeen siirryimme suoraan lehmänmaitoon ilman mitään korvikkeita. Kuopuksen kanssa taas ajattelin, että pääsisi helpommalla, kun voisi toisinaan tumpata tuttia suuhunsa rauhoittamaan. Imetys sujui alusta saakka hänenkin kanssaan vaivattomasti, mutta kun tyttö pääsi tutin makuun, huomasin, että tiheän imun kaudet jäivät selvästi vähäisimmiksi ja vauva halusi monesti imeä tuttia vähän "liikaakin". Vaikea sanoa, johtuiko tutista sitten lopulta sekin, että tämän kuopuksen kanssa jouduimme käyttämään myöhemmin myös korviketta ja lopulta 8kk ikäisenä vauva kieltäytyi rinnasta lopullisesti. Harmitti paljon, sillä en olisi halunnut imetyksen loppuvan vielä siinä vaiheessa, eikä korvikemaidon ostaminen ollut ollenkaan mieleeni. Ihan jo pelkästään hintakysymyskin, lisäksi olen niin "laiska", että pullojen keittely oli ärsyttävää lisähommaa. Automatkoilla tutti oli kyllä kätevä, sitä en voi kiistää, muulloin oltaisiin kyllä pärjätty ilmankin. Eli katsotaanpa nyt sitten mitä tuleman pitää, toistaiseksi en ole ostanut tutin tuttia, en edes pullotutteja noihin vanhoihin pulloihin, enkä ole pulloja edes valmiiksi keitellytkään. Jos niitä tarvitaan, niin eiköhän sen vielä ehdi silloinkin. :) Ei muuten ole tällä kertaa edes korviketta valmiina sitä paria purkkiakaan, mitä aiemmin olen jemmaan ostellut. Onkohan mulla liiankin luja luottamus imetyksen onnistumisen suhteen? :whistle:

Missään tapauksessa en halua tuomita muiden tapoja tutin suhteen, mä vaan viimeeksi olin jotenkin pettynyt imetyksen onnistumiseen, vaikka 8kk on monen mielestä erittäin hyvä imetyksen pituudeksi. Tutin muuten nappasin vauvalta tuolloin samaan aikaan pois, kun kieltäytyi rinnasta, ei siitä imetyksen jatkumiseen apua enää ollut, mutta tulipahan sekin vieroitus hoideltua samalla ja helposti se sen ikäisen kanssa menikin.

Täällä kuunnellaan taas supistuksia, kymmenisen minuuttia ovat välit, kuten aamullakin, päivällä välit olivat hieman pidemmät. Ei taida tulla lähtöä vielä tänäänkään, mutta josko jo huomenna?... Huoh.

Bliss ja ihan liian hyvin vatsassa viihtyvä Poikanen edelleen 41+0.
 
Iltoja mammat ja mahakkaat! :)

Onnea taas uusista vauvoista kaikille nyytin noutaneille! Neiti81, ihana kun olit laittanut kuvan kaksosista! Ai että on suloiset pakkaukset!! Tuplaonni :)

(.) Itsellä alkaa olla ihan kypsä olo tähän odotukseen.. Ok, laskettuaikakin on vasta ensi viikolla, mutta silti tuntuu ettei jaksaisi enää yhtään! Varsinkin kun oletan, että tämä raskauskin menee yli sen pari viikkoa, kuten edellinenkin. Kuopus meni tosiaan tasan 2 viikkoa yli syntyen rv42. Täällä meilläpäin on sama käytäntö kuin joku muukin kertoi, että ei herkästi käynnistellä jos ei ole mitään erikoista syytä. Itselläni oli kuopuksen aikaan varattu käynnistyksen-SUUNNITTELU-aika tuolle aamulle, kun synnytys käynnistyikin omilla supistuksilla. Meilläkin on vauvasta arvioitu isoa ja siksikin toivoisi, ettei kovin paljon menisi yli, mutta minkäs teet..

Pari päivää ollut jotenkin erityisen hankala olla, joka paikkaa kolottaa :( Sängyssä kääntyminen ja sieltä nouseminen on ollut vaikeaa jo pitkään, mutta nyt tuntuu ettei tosiaan pääse ylös ilman nostokurkea! Ja turvotus on lisääntynyt hirvesti. Mutta supistelua tai muuta synnytykseen viittaavaa ei kyllä ole näkynyt. Ei se auta kuin jaksaa vaan odotella rauhassa. Ihana kuitenkin ajatella, ettei pitäisi mennä kuin max 3 viikkoa, että meidänkin vauva on täällä :heart:

Kengumamma, hahaa kylläpä oli päivän naurut :D voin kuvitella tuon tilanteen niin hyvin!! :LOL:

Syysvuokko, onneksi ei käynyt pahemmin! Tuo on mun pahin painajainen, että kaatuisi tuolla liukkaalla! Hyvä että kävit tarkistuttamassa tilanteen, niin voi olla rauhallisin mielin!

Cannes, tsemppiä synnärille, olet jo varmasti tosi toimissa, ellet jopa jo vauva kainalossa! :) Muistaakseni sinäkin olet menossa synnyttämään OYS:iin, perässä tullaan, toivottavasti pian! ;)

RouvaRuusunen ja Poikanen 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, päästiin eilen tytön kanssa sairaalasta kotiin. Neuvolassa pitää mennä käymään jo heti huomenna tarkistamassa neidin paino kun lähti ihan pikkuisen kellastumaan. Ei kuitenkaan niin radikaalisti, että olisi raja-arvot ylittyneet mutta hyvähän tuota on pitää silmällä. Samalla saavat nipsaista multa sektiohaavan tikit pois jos on vain parantunut tarpeeksi. Maito on noussut tosi hienosti, nyt on vaan sitten tissit kokoajan pinkeänä :D Taidan perjantaina kysellä neuvolasta tuosta äidinmaidon luovuttamisesta, joka syötöstä jää vielä rintoihin tavaraa joten voisin aivan hyvin luovuttaa maitoa. Sairaalakin on ihan tossa vieressä.

Synnytys lähti käyntiin la-su välisenä yönä, supistuksia alkoi tulla siinä kahdentoista jälkeen kunnolla. Kolmelta meni vedet ja lähdettiin taksin kyydissä sairaalaan. Päästiin käyrille ja tarkistukseen, 3cm oli siinä vaiheessa auki. Hetken aikaa mentiin odottelemaan jonka jälkeen päästiin suoraan ammehuoneeseen. Amme auttoi ihan kivasti kipuihin, mutta ilmeisesti juniorin yllätyksenä tulleen perätilan takia pahensi kipuja 5cm pääsyn jälkeen joten siirryttiin synnytyssalin puolelle. Pyysin kätilöltä "jotain vettä vahvempaa" ja toikin mulle sitten läjän lämpöpusseja ja laitteli ilokaasua tulemaan. Auttoi oikein hyvin 7cm saakka. Siinä vaiheessa supistuksista alkoi lähteä tehoa liialti pois, joten laitettiin oksitosiinia menemään tipan kautta. 8cm kohdalla tuli äkillisiä laskuja pienokaisen sydänääniin, joten napattiin oksitosiinit pois ja lääkäri haettiin paikalle uudelleen. Kävi siis aiemmin tarkistamassa, että saanko synnyttää alakautta vaikka onkin perätila. Tilasivat samalla anestesialääkärin ja laittoivat epiduraalin leikkausta varten ja samaten infernaalisia kipuja helpottamaan. Varmasti se oksitosiini vaikutti asiaan, ennen sitä olisin hyvin selvinnyt ilmankin puudutetta.
Melkein heti puudutteen jälkeen alkoivat valmistella mua leikkaukseen, pistivät kestokatetrin jne. Sitten lähdettiinkin leikkuriin, ja tyttö olikin hetken päästä maailmassa :heart: Voi jestas sitä tunnetta kun näkee oman lapsensa ensimmäistä kertaa. Silmät täyttyi kyyneleistä, onnellisista sellaisista. Vieläkin näköjään silmänurkka kostuu kun ajattelee sitä tilannetta :heart: Sain pitää pienokaista hetken vieressä, sitten veivät hänet isällensä. Oli päässyt heti tositoimiin, pesemään ja pukemaan ja muutenkin hoitelemaan. Mut parsittiin kasaan ja vietiin heräämön puolelle muutamaksi tunniksi, jonka jälkeen siirryttiin sitten koko perhe lapsivuodeosastolle. Sain pienokaisen heti rinnalle, ja jopas muuten maistuikin! Yöllä jouduin useamman kerran soittamaan hoitajan paikalle vaihtamaan vauvan toiselle puolelle, hän kun halusi olla rinnalla ihan koko ajan. Mikäpä siinä, ei tarvinnut yksinkään nukkua, meistä kummankaan :D :heart:

Sektiosta mä oon toipunut tosi hienosti. Seuraavana aamuna mä varmaan tuhosin hoitajilta hermot, aloin heti seitsemältä soitella kelloa että tuliskos joku ottamaan mut letkuista irti että pääsen vähän liikkumaankin. Ei pyörryttänyt tai heikottanut, joten sain hetken seurailun jälkeen luvat liikkua vapaasti. Haavaa vähän kiristelee välillä, mutta kuuluu asiaan. Kipuihin ei ole tarvinnut ottaa panadolia vahvempaa. Sairaalassa ihmettelivät mun positiivista ulosantia. No oliskos pitänyt synkistellä ja näyttää hapanta naamaa kun mä oikeesti voin ihan hyvin. Niin moni asia olisi voinut mennä todella paljon pahemmin, joten olen ihan tyytyväinen.

Jaaahas, kehdosta kuului vaativa ääni... Ruoka-aika näemmä :)
 
pikku yllätys voi tosiaan sitä vollotuksen määrää, mikä itelläkin tuli, kun neiti rääkäisi kuuluvasti - puhumattakaan siitä, kun sai hetken pitää siinä rinnalla... Ja herkistyy vieläkin ajatuksesta. Oivoi. :D
Täällä on kans yllättävän hyvin toivuttu sektiosta, pelkällä 400mg Buranalla menty maanantaista asti eikä sitäkään tule otettua kuin yötä vasten, että saa nukuttua. :) oli muuten parhaita hetkiä, kun sai sen katetrin pois ja toinen se, kun pääsi suihkuun. :D nyt odotan, että pääsen huomenna saunaan, kun tikit lähtee tänään. Jipii!

Bliss voi hitsiläinen, toivon mukaan tapahtuu siellä ja oikein kunnolla! :)

Jokohan siellä Bettis on saanut nyytin syliinsä? :)

Vitsi, kun tuo mies on oikeasti ihan höpönä meidän tyttöön - suorastaan odottaa koko ajan, että neiti herää niin pääsee ottamaan syliin, syöttämään ja vaihtamaan vaippoja. :heart: siinä ne nyt vierekkäin nukkuu, isä nojatuolissa ja tytär sitterissä. :)

Tulipa tässä huomattua, että se raskausajan lämpö on historiaa, palelu ja vilu ovat tehneet paluun. Höh. :( viime yönäkin tuntui, että palelee vaan, vaikka oli täysi varustus päällä - pyjama ja villikset. Noh, totuttelua sekin sitten. :)

Jospa ottais hieman aamupalaa tässä, miettisi kauppalistaakin, kun kerran muut nukkuu. :)

Oikein ihanaa ystävänpäivää kaikille! :heart:

Ärrät ja Helmi 1vko
 
MrsR komppaan täysin tota parasta puolta, jestas että voikin suihku tehdä HYVÄÄ! Ja samoin sen katetrin poisotto, vaikka vähän ikävältä tuntuikin. Että voikin ihminen iloita pienistä asioista :D Voiskohan toi sun palelu liittyä jotenkin maidonnousuun? Mä palelin toissa yönä ihan törkeän pahasti, ja sitä seuraavana aamuna rinnat oli kasvaneet kuppikoon verran.
 

Yhteistyössä