Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

ONNEA VAAVIN SAANEILLE!!

Pitkään aikaan en ole tänne kirjoitellut, mutta olen tiiviisti seurannut menoa :)

(.) Pitkään oli hiljaiseloa, eikä mitään tuntemuksia ollut. Kunnes sitten viimeyönä heräsin veskiin ja ihmettelin et mikä ihme ku housut märkänä. Limatulppa meni! Toistaiseksi muuten ei muita oireita, mitä nyt silloin tällöin menkkamaista kipua ja pöksyssä mega suoja! Lorisee limat housuun pitkin päivää :D
Odotellaan odotellaan! Joskos se tästä :)

Eikös se noin 1-7 päivää olis tästä millon voisi alkaa jotain kunnolla tapahtumaan? Kellään omia kokemuksia?
Olishan sitä jo odotettukin, varmaan 2kk jo tympinyt kunnolla kun mitään tapahdu :D

Pitää tulla koneelta kirjottaa paremmalla ajalla tarkemmin :)

Amore ja Pikkunen 39+1
 
Amore: mulla meni limatulppa kaks viikkoo sitten, eikä edelleenkään mitään ihmeempää edistystä ole tapahtunu :D Kohdun suukin oli auki 1cm kolme viikkoo sitten ja kaulaa n. 1,5cm jäljellä, joten mulla ainakin hitaasti etenee... Lääkäri sanoi kolme viikkoo sitten ettei mene tuskin laskettuun aikaan, no la on keskiviikkona :D

täällä on nyt siivottu koko aamu ja nyt on KAIKKI vauvan tavarat paikoillaan, vaunun renkaat pumpattu ja imetystuolikin makkarissa :D joten nyt... ja söin vielä tulista ruokaakin siivouksen päälle... mutta EI OLOJA! Kauheet kivut tuli vaan rehkimisestä, mutta ei yhden yhtä supistusta :headwall: no koti on ainakin siisti ja kaikki tavarat paikoillaan... nautin nyt sit siitä.. ja minäkin rakastan tulppaaneja, huomenna pakko ostaa tohon olkkarin pöydälle, kun laitoin siihen uuden liinankin... kevättä rinnassa jo selkeesti :rolleyes: nyt näyttääkin ulkona lunta satelevan, se siitä keväästä :D

Onnea uusille vauveleille ja tsempit meille loppusuoralla olijoille!

Heidukka ja Mytty 39+5 (kaksi viikkoa käynnistykseen : /)
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Onnea vauvan saanneille :flower:

Tsemppiä sektioon menijöille :flower:

Ja pitkää pinnaa kärvistelijöille ;) :flower:

Täälä ei mitään uutta, la perjantaina ja varmaan menee ensiviikolle :D tänään käyty kaupassa kokattu urakalla ja leivottu päälle. Siivottu koko kämppä taas ja ulkoiltu lasten kanssa. Joten se siivous s on aivan turha koska tämähän olis sillä syntynyt jo noin sata kertaa :LOL:

Iskias vaivaa ja oikeaa lonkkaa särkee kunnolla, mutta tää nyt on vaan tätä niin mikäs tässä :D lasten perässä pysymistä se kyllä vähän haittaa tämä nilkutus..

limatulpasta mulla on mennyt ekalla kerralla kolmepäivää ennen syntymää ja toisella kertaa päivää ensin. Jotenka luulenpa että on hyvinkin yksilöllistä, mutta kypsymistähän tuo kai meinaa joten bongareille lähtö lähestyy ainakin :)

kevättä rinnassa täälläkin tulppaaneja juu, tykkään! Ja linnutkin jo laulelee joten minustakin kivaa kun vauva syntyy nyt tähän vuoden aikaan, itsekin kun olen kevään lapsi :)

Taikamyrsky 39+ 3
 
Oho, ollaanpas täällä kaatuiltu! Olkaahan vielä varovaisia näin loppusuoralla. Onneksi kenellekkään ei ole käynyt pahemmin :)

Minäkin täällä odottelen uusia vauvauutisia :) mitähän kuuluu Bettikselle?

Oi, kevät! Oikeastaan on aika ihanaa saada vauva näin kevään kynnyksellä :heart: Tulppaaneja tykkäisin itsekkin laittaa, mutta tuo meidän toinen kissa pistelisi ne kyllä välittömästi parempiin suihin!

Mulla alkoi särkeä päätä viime yönä ja se ei meinaa millään lähteä pois :( koko ajan pieni jomotus päällä. Paineet kuitenkin pysyneet samoissa kuin aikaisemmin. Koko ajan ne olleet kyllä vähän koholla. Pitää nyt seurata, että pitää soitella huomenna äippäpolille jos ei särky lähe pois. Muuten kaikki niin kuin eilenkin...vaavi viihtyy masussa :D

Bumble & masukki 39+1:heart:
 
Heippa! Onnea vauvautuneille :) !!

Pikapäivitys vaan näin imetyksen lomassa, meillä on koko perhe influenssassa pikkumies mukaanlukien :/. Mulla meni päivässä ohi, mies ja esikoinen on pahiten taudin kourissa. Kuume sahaa edestaas ja olo on kuulemma kun jyrän alle jääneellä. Itsellä ei kauheeta kokemusta oo kun mulla oli vaan eilinen tautipäivä. Kaks kertaa oltiin vauvan kanssa päivystysksessä tarkastuksessa, mutta onneksi kaikki ok. Ainut oli se influenssa näyte oli positiivinen. Vauva saa multa vasta-aineet joten päässee yhtä helpolla kuin minä. Herkästi vaan takas sairaalaan takas jos voinnissa huononemista.

Hiippis ja pienimies tänään tasan 2 vk <3
 
Mä olen äiti!!

Noin tunti edellisestä päivityksestä oli maailmaan putkahtanut kiireellisellä sektiolla
poika 18.2. 2610 g ja 48 cm

Aivan pikkuruinen otus viikoilla 41+2. Vauvalla oli ollut hätä jo pitkään eikä ollut ilmeisesti kasvanut viiden viimeisen viikonaikana. Poika on nyt teholla, mutta sain äskenkin käydä ruokkimassa hänet luivutusmaidolla. Seuraavat teholla, kun sokerit ovat alhaiset.

Oli kyllä pelottavin yö ikinä!

Nyt olen jo noussut ylös, mutta vahva puudutuslääke menee edelleen koko ajan. Huoli pojasta on tietysti suuri.

Mutta Tuulis! Jos vähääkään epäilyttää niin marssit synnärille. Jos me ei oltais menty, meidän poika olisi syntynyt kuolleena. Eli näytille vaan!
 
Jaa taidan olla vähän sekaisin, kun muistelin kertoneeni, mutta siis lähdettiin sunnuntaina illalla synnärille näytille, kun vauva oli hiljainen ja liikelaskennassa ei tullut 10 liikettä tunnissa. Synnärillä ottivat pari tuntia käyrää, jossa näkyi sykkeen laskuja. Ultrassa vielä paljastui, ettei vettä enää ole ja sitten jo kohta mentiin. Vedet ei siis ikinä menneet enkä koskaan tuntenut supituksia.
 
No jopas on tarina tosiaan! kaikkea sitä... Onneksi sitten lähditte näytille, kyllähän se kannattaa käydä jos yhtään itteensä mietityttä, koska juuri äiti tietää ne liikkeet ja onko normaalia vai ei. itsehän olen jo kaksi kertaa käynyt synnärillä tarkastuksessa liikkeiden vähyyden vuoksi. Onneksi meillä kuitenkin on ollut sitten kaikki hyvin, mutta se tieto rauhoittaa sitten omaa mieltä.
 
Onnea Keltakukka vauvasta ja olipa todellakin hyvä, että lähditte liikelaskennan takia synnärille! Itsekkin olen miettinyt samaa, kun vauva on ollut kautta linjan aika vaisu, että mikä on, mutta olen yrittänyt pitää pelon aisoissa. Kun synnytystapa-arviossa 3 viikkoa sitten katsottiin napavirtaukset, niin ne oli lääkärin mielestä erinomaiset ja liikkuminenkin hyvää. Eli kai ne napavirtaukset kertoo istukan toiminnasta? Ja reilu viikko sitten ultrattiin, kun kävin keskustelemassa sektiosta ja siinäkin sanottiin, että harvinaisen hyvällä äänellä napavirtaukset menee. Joten itse yritän olla huolestumatta, vaikka olen koko raskauden ajan pelännyt, ettei kaikki ole hyvin:(. Tutuilla on käynyt kaikenlaista, niin ainahan ne tulee sitten mieleen. Juuri tuokin, mitä sanoit Keltakukka, että jos olisi odottanut seuraavaan päivään... Yhdelle ystävälle kävi juuri niin. Ja sitä ei toivoisi kellekkään todellakaan :(

Minulla siis on ylihuomenna sektio. Tässä arvotaan, kun olen flunssassa ja näköjään vähän lämmön puolella, mutta suht hyvä kunto, että mitenhän se sektio... Pitää huomenna soittaa synnärille. Suurempi kysymysmerkki on lapsen isä, kun hällä vaikuttaa flunssa influenssalta. Eli taudeissahan ei seuralaiset saa tulla synnärille... Niin sitä mietin, että pitääköhän mun kysyä yhtä tuttuani vai voiko seuralainen olla suojaimissa synnytyksessä vai miten, kun on kuitenkin leikkaus kyseessä. Tuntuu jotenkin niin tylsältä ajatus mennä yksikseen ja olisi se mukava lapsen isästäkin nähdä se lapsi tämän synnyttyä...

Onkos muilla ollut tällaista flunssaongelmaa?
 
Onnea vauvatuneille! Ja Keltakukalle voimia!:flower:

Tänään on tuntunu muutama napakampi supistus ja vastailtu puhelimeen että ei vielä en oo vielä synnyttämässä. Aamupäivällä soitti siis äiti ja kyseli että onko mitään tuntemuksia, iltapäivällä isosisko ja vielä alku illasta iskä. Ja Iskä ei ees kyselly että onko mitään tuntemuksia suoraan kysy että joko oot synnärillä? Rupes ihan kiukuttamaan ja taisin ehkä vähän tiuskasta takasin että " ei en oo synnärillä ja kyllä minä sitten ilmottelen kun siellä oon ja että ei tarvii joka päivä soitella."
Oikeestaan toivon että syntyis nyt tän viikon aikana koska ens viikolla äitillä alkais loma ja vois ehkä tulla auttamaan tänne parina päivänä. Ja muutenkin toivon että pääsisin eroon tästä painavasta mahasta vaikka tiedän että jään kaipaamaan sitä tunnetta kun pikkunen potkii. :heart: Onko muilla kärvistelijöillä tämmösiä tuntemuksia?
Aamulla kiikutin labraan sen vuorokausivirtsan ja nyt pähkäilen että soitanko tuloksesta neuvolaan jo huomenna vai ootanko sinne keskiviikkoon asti kun ois neuvola aika. :confused:

Doris ja Kössi 39+1
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille!! :flower:

Keltakukka, onnea pienokaisesta! Onneksi kaikki on nyt hyvin! Kyllä tosiaan pisti itseäkin mietityttämään, että mitenkäs siellä omassa masussa liikuskellaan. Eilen illallakin kuuntelin/tunnustelin oikein huolella, että mikäs meno on masussa. Muistan, että kirjoittelit, että vauvasi oli välilllä hiljaisempi, mutta kuitenkin välillä taas touhusi aktiivisesti. Kyllä tuo äidinvaisto on ihmeellinen asia, onneksi lähditte tosiaan liikkeelle! Jännä että eivät neuvolassakaan huomanneet mitään, jos noinkaan pitkään aikaan ei ollut vauva kasvanut! Nousiko SF-mittasi tai paino lopussa enää? Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska itsellä oli SF-mitta 36cm yli kuukausi sitten ja seuraavalla kerralla se olikin 35cm, sitten viikon päästä 36cm ja viime viikolla taas 35cm! Eli mulla ei ole SF-mitta kasvanut moneen viikkoon, vaan päinvastoin laskenut. Tosin tietysti se riippuu myös vauvan asennosta ja siitä onko vauva laskeutunut. Kuitenkin terkka on sanonut joka kerta, että vauva on edelleen tosi ylhäällä. No kuitenkin uskon, että kaikki on hyvin. Vauva on liikkuvainen ja ultrassa pari viikkoa sitten vettä oli normaalisti, virtaukset hyvät jne.

Perjantaina olisi laskettuaika ja miehen isyysloma alkaisi huomenna, että voisin tässä alkaakin jo synnyttämään :D Miehen loma toki siirtyy, jos vauva ei vielä synnykään, mutta se piti vaan johonkin kohtaan merkitä virallisesti. Silti ajattelin, että huomenna alkaa kunnon ässä-maratoonit ja kävelylenkit! Vauva on ultran mukaan nyt noin nelikiloinen ja mielellään en hirveän paljon enää soisi kasvavan..

Mutta mulla ihan sama juttu, kuin sinulla Doris87 että toisaalta kaipaan jo valmiiksi tätä masua, vauvan potkuja ja rauhallisia aamuja ym. Ja vaikka haluan kovasti synnyttämään, niin samalla synnytys myös
pelottaa älyttömästi! En tiedä miksi tässä raskaudessa koko ajan synnytys on tuntunut kovin pelottavalta ajatukselta, vaikka kahdessa ensimmäisessä raskaudessa odotin synnytystä pelkästään innokkaana!

Serafiina, voi kunpa kerkeäisitte molemmat miehen kanssa tulla kuntoon ja pääsette yhdessä synnyttämään! Nyt kuumaa juomaa, parasetamoolia ja lepoa kovasti! :hug:
Kun olimme synnyttämässä kuopusta, mieheni oli myös parantumassa flunssasta. Ensin sanottiin, että isä ei saa tulla mukaan. Mutta kuitenkin kätilö heltyi ja sanoi että isä voi tulla jos laittaa suusuojuksen saliin ja pysyttelee hieman kauempana minusta. Näillä mentiin ja mitään ongelmia ei ollut tai tullut. Varmasti oli iso merkitys sillä, että mies oli jo melkein terve. Jos mies ei olisi päässyt, olisi harmittanut ihan älyttömästi, mutta olisin sitten pyytänyt varmasti siskon tai äidin mukaan.

Hiippis, paranemista myös sinne koko perheelle! Toivottavasti pienokainen ei pahemmin sairastu ja paranette muutenkin äkkiä koko sakki! :)

Limatulppa mulla meni esikoisesta kaksi viikkoa ennen synnytystä jo. Lisää tuli kyllä vielä synnytystä edeltävänä päivänä. Kuopuksen kanssa en bongannut limatulppaa ollenkaan. Hänen kohdallaan oli niin, että en tuntenut yhtään supistusta tai muutakaan synnytykseen viittaavaa, ennen kuin supistukset alkoivat niin napakoina, että tiesin että nyt lähtään oikeasti synnyttämään (tuolloin rv 42.)

Kevät, voi mä rakastan kevättä! Tosiaan, niinkuin muutkin on todenneet, tämä on ihan paras aika saada vauva! Keväällä aina muutenkin tunnen, miten virkistyn älyttömästi auringonpaisteesta ja hitaasti lähestyvästä kesästä! Keväällä aina tulee muutenkin valtava siivous- sisustus- uudistus-vimma! Ja nyt raskaana nämä tunteet on potenssiin sata :D Siivoilluthan ole koko raskauden ajan, mutta viime viikolla meni taas jälleen kerran sisustuskin uusiksi. Kävin tilaamassa/teettämässä uudet verhot keittiöön (ovat valmiit tällä viikolla, can´t wait!! pääsis nyt äkkiä ne hakemaan, että saan ripustaa paikoilleen ennen kuin lähden synnärille), laittelin keväisiä koristeita esille, nostelin talviset jutut kaapin perälle ja toki asettelin niitä tulppaaneja keittiön pöydälle maljakkoon :)

Nyt voisi alkaa hoitamaan tämän päivän siivoushommat alta pois ja oikaista itsensä sänkyyn ekoilla päikkäreille :)

RouvaRuusunen ja Poikanen 39+4
 
Onnea Keltakukka pienestä pojasta! Toivottavasti hän toipuu pian ja saat hänet vierihoitoon.

Meidän tyttö syntyi suunnitellusti eilen aamusta sektiolla kello 9.06. Painoa oli 3875g ja pituutta 53cm.

Eniten jännitti tytön hengityksen käynnistyminen, mutta hienosti vauva huusi jo kun vasta pää oli saatu ulos :) näimme tytön, jonka jälkeen hänet vietiin teholle. Eilinen meni kokeita tehdessä ja näin hänet vain kerran, ukko juoksi meidän väliä koko päivän. Lääkärien mukaan tilanne on odotettua parempi ja tänään kuulemme jatkosta. Imusuonikasvaimet ovat käsittääkseeni varmistuneet diagnoosiksi.

Kovasti jo toivoisin saavani tyttäreni syliin ja hellittäväksi. Mutta onhan tässä odoteltu kuukausia, ei muutama päivä lisää haittaa kun palkinto on mitä ihanin :heart:

Lauwra ja tytär 1vrk
 
Heippa

Onnea kovasti Keltakukalle vauvasta :heart:! Hurja tarina kyllä ja luojan kiitos päättyi onnellisesti. Vähän iski kyllä stressi puseroon... Tulin eilen lukeneeksi uusia tutkimuksia LAn ylittämisestä koituvista riskeista sikiölle ja moni asiantuntija tuntuu olevan nykyään sitä mieltä, että käynnistys pitäisi tehdä mieluummin jo viikon kuluttua LAn ylittymisestä, eikä kahden...

Jos jaksat Keltakukka vielä kommentoida, niin mikä tarkkaan ottaen aiheutti sen, ettei a)vettä enää ollut ja b)poika ei kasvanut viimeisinä viikkoina? Istukan toiminta häiriintyi vai mikä?

Täällä neuvola tänään, nyt oli verenpaine hitusen koholla edellisiin kertoihin verrattuna ja pissakin jotenkin rajalla, eli huolestuin. Tähän asti ei mitään ongelmaa ikinä. Terkka oli kyllä sitä mieltä että nytkin arvot ovat tosi hyvät, mutta sain uuden ajan parin päivän päähän kun sanoin, että jo lähtökohtaisesti stressaa ja haluaisin että vauva tulisi jo. Olen jopa miettinyt yksityisellä ultrassa käyntiä ihan varmuuden vuoksi, koska äitipolille ei pääse pelkän stressin perusteella. Viime aikoina vauva on liikkunut aika paljon, eli siihenkään ei voi vedota... Pää ei vieläkään yhtään kiinnittynyt eli saa nähdä miten kauan tässä vielä menee..argh.

Hiippikselle paranemisia ja muille muuten vaan tsemppiä! Mulla on nyt tosiaan iskenyt se LAn jälkeinen kärsimättömyys että voisiko se vauva syntyä jo. Fyysisesti oma olo on hyvä, mutta stressaa että onhan vauvalla varmasti kaikki kunnossa....

Tuulis ja rakas 40+3
 
Onnea vauvoista!

Lauwralle ja Keltakukalle voimia! Onneksi Keltakukan poika selvisi ja Lauwran tytöllä mitä ilmeisimmin myös hyvä tilanne. Paljon, paljon jaksamista pienille ihmisille:hug:

Bettiksen kuulumisia minäkin odottelen. Toivottavasti kaikki meni hyvin!

Ja paljon tsemppiä vielä odottaville! Ei ole helmikuuta enää paljon jäljellä=)

Muistakaa vauvaantuneet tulla tuonne Vauvat 0-12 kk-puolelle jutustelemaan lisää=)

Pilkku_ ja tyttö 18 vrk
 
Jaahas. Täällä sitten on huominen sektioaika peruttu. Lääkäri ei leikkaa flunssaista, kun leikkauksen syy ei ole akuutti, vaan voidaan odottaa seuraavaan viikkoon. Pitää vaan parantua ensi viikkoon mennessä. Ja isomman lapsen saan hoitoon, kun sain ilmoitettua tänään sinne, eli tiistaina klo 16 mennessä pitää ilmoittaa hoidon tarve. Ja kun on vielä helmikuuta, niin hoito onnistuu. (päättyy hoitosuhde helmikuun lopussa) Ja tikin poistoajankin sain peruttua. Lasten isä kävi tänään lääkärissä ja hällä ei ole influenssa ja arvot muutenkin ok ja tervehtymässä. Huh, kaikenlaista. Nyt sitten toivon mukaan ensi viikolla ollaan terveitä. Pitää yrittää vältellä lisätauteja...
 
Lauwra tosi hienoa, että asiat vaikuttaa nyt lopulta noin hyviltä

Niin jä onnea ihan kaikille muillekin vauvan saaneille! :flower:

Tuuliannaliina pienen koon ja alhaisten sokerien syy ei ole selvinnyt. Istukka lähetettiin tutkittavaksi, mutta tulokset saa vasta muutaman viikon päästä.

RouvaRuusunen sf-mitta ei kasvanu viimesen kahden viikon aikana, mut siihenasti kyllä kasvoi. Ja niin kasvoin minäkin. Mystinen homma kaikin puolin.

Pojalla tänään arvot paremmat, ja jos vielä tän illan syö hyvin niin saatetaan päästä huomenna samalle osastolle. En uskalla vielä toivoa, mutta peukut pystyssä!

Vatsakkaille hirmuisesti tsemppiä!
 
Onnea taas vauvan saaneille :flower:

lauwra onneksi asiat vaikuttavat olevan noinkin hyvin :)
keltakukka hui mikä juttu, mutta onneksi menitte liikelaskennan takia tarkistuttamaan tilanteen :hug: paljon tsemppiä ja kerro sitten mitä istukkatutkimuksissa selviää.

Bumble & masukki 39+2 :heart:
 
Päivää kaikki mammat :) Onnea vauvoista!

lauwralle ja keltakukalle paljon voimia!

Ulkona on ollut ihana ilma :flower: Yritettiin käydä käppäilee mut milloin vihloo ja millon supistaa maha kokoajan pallona. :D Mut pakko oli silti yrittää et sais edes vähän tuota ihanaa aurinkoa itseensä.

Tänään oli myös neuvola ja vihdoin oli vauva asettunut lähtökuoppiin! sf mitta oli myöskin laskenut. Muuten oli paino pysynyt samana kuin viime viikolla (onneksi) :D ja pissakin oli puhdas ja paineet ok.

Onkos muut tehnyt pakkaseen ruokaa valmiiksi? Itse tein muutamia ruokia mitä sitten voi lämmitellä tuolle eskarilaiselle jos ei juuri sinä päivänä jaksa ruokaa valmistaa. :)

Käytetäänkö muilla paljon valmisruokia vai tykkäättekö leipoa ja laittaa itse?
Itse olen kova leipomaan ja ruoka tehdään aina itse. :) Mut joskus on kiva tehdä nopeasti vaikka soppaa pakaste keittoperuna säkistä :p Jospas leipois vielä pakkaseeen pullaa valmiiksi, on kiva sitten kahvin kanssa napata toisinaan :p

Syysvuokko 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas vauvoista ja hienoa kuulla että lauwran tytölläkin vaikuttais olevan tilanteeseen nähden hyvä vointi! Ja keltakukalle ja pojalle tsemppiä, kyllä noita liikkeitä näköjään kannattaa ihan oikeasti kuulostella ja vähäisiin liikkeisiin reagoida. Onneksi sielläkin vaikuttais olevan kaikki hyvin.

Täällä aletaan olla jo kypsiä tähän mahaan, nyt parina viime päivänä tuntunu olo melkoisen tukalalta kun tuntuu ettei missään asennossa voi olla ilman että kylkiluihin painaa inhottavasti. Ässiä ja lenkkeilyä harrastettu ahkerasti, tuloksetta.. Mut kyllä tän nyt kestää kun tietää että alle kahden viikon päästä helpottaa viimeistään joka tapauksessa.

Tulppaaneja kävin minäkin eilen ostamassa kun täälläkin on niin paljon niistä ollu puhetta, oon selkeesti mainonnan uhri :D Mutta kylläpä ne kummasti piristää!

Mä en oo jaksanu varta vasten tehdä ruokaa pakkaseen, mutta oon kyllä välillä päivän ruuasta laittanu loput pakkaseen niin että siellä nyt muutama kerta-annos ainakin on varalla. Ja mokkapaloja on kans jonkin verran, kun kuitenkin noita sukulaisia varmaan tulee sit kylään kun vauva syntyy niin on edes jotain tarjottavaa, siinä vaiheessa tuskin leipominen on ensimmäisenä mielessä :D

Minäkin oon miettiny että mitä bettikselle kuuluu kun oli aiemmin niin ahkera kirjoittelija. Toivottavasti on kaikki hyvin ja hän vaan nauttii olosta vauvan kanssa eikä sen takia ehdi roikkua täällä.

Hepa_ 40+3
 
Syysvuokko minä pyrin tekemään oikeastaan kaikki ruoat itse. Pakkasesta kyllä löytyy yleensä kalapuikkoja ja ranskalaisia siltä varalta, että sattuu sellainen päivä ettei millään jaksa kokata tai lähteä kauppaan. Nyt vaan kun käsi on ollut niin älyttömän kipeä, niin esim. Perunoiden kuoriminen on ollut todella hankalaa, joten olen turvautunut valmiisiin peruna-sipulisekoituksiin esim. Kiusauksissa ja keitoissa. Mutta kunhan käsi tulee kuntoon, niin ainakin keitot haluan tuoreesta perunasta :) leipoakkin tykkäisin, mutta tykkään myös syödä ne leipomukset :LOL: mutta löytyy tuolta pakkasesta esim. Muffinseja :)
Ruokaa en ole tehnyt valmiiksi pakkaseen..mielessä on käynyt, mutta taitaa nyt jäädä.

Mutta nyt taidankin mennä leipomaan sämpylöitä :) ihan hirveästi alkoi tehdä mieli iltapalaksi tuoreita sämpylöitä ja lämmintä kaakaota :p

Bumble & masukki 39+2 (edelleen) :heart:
 

Yhteistyössä