HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Helmikuun Helmissä mukana on
Odottajia yhteensä: 148
Syntyneitä poikia: 1
Syntyneitä tyttöjä: 0
Poikaoloja ja -lupauksia: 33
Tyttöoloja ja -lupauksia: 30
Kaksosten odottajia: 5
Menetyksen kohdanneita: 13

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala


SYNTYNEET:
27.11.2012
31+0 / Piia-Liisa / 1.lapsi / K-SKS IT`S A BOY 1635 g / la 29.1.2013 (poikalupaus piti paikkansa)


VIELÄ YHDESSÄ OSASSA:
30.1.2013
Äitivm84/2. lapsi/TAYS

1.2.2013
onnellinen 31 / 5.lapsi / K-SKS
pupu75 / 2. lapsi / KOS
Pilkku_ / 1. lapsi /
Joutsen80 / 2.lapsi / KAKS
Ensari84 / 1.lapsi / NKL IT`S A GIRL
Selis / 3.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
J+ / 1.lapsi / KOS IT`S A BOY
Sirel /3.lapsi (tyttö olo)

2.2.2013
Äiti maa / 4.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL
Minikolibri / 4. lapsi / JS
minä vaan -84/ 1. lapsi / KYS
Bettis / 1.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
rainy88 / 1. lapsi / P-KKS
nappikeitto / 2.lapsi / KYS IT`S A BOY
Vempukka/27/1.lapsi / JS IT`S A BOY

3.2.2013
Tuulia85 / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY
Vilperi / 2. lapsi / TAYS
pikku yllätys / 1.lapsi / JS IT`S A GIRL
Hannasi / 1.lapsi / HYS

4.2.2013
Linda1981 / 5.lapsi / NKL
an-iin / 1.lapsi / PHKS
norpu / 1. lapsi / JS IT`S A BOY
Marikki-74 / 3.lapsi / K-PKS
Noona-/ 1.lapsi / SatKS
nninaa / 1. lapsi / EKKS IT`S A BOY

5.2.2013
Tiituskainen / 1.lapsi / SatKS
Äiti0708 / 3.lapsi /K-SKS
hiippis81 / 2.lapsi / PHKS IT`S A BOY

6.2.2013
Bliss / 4.lapsi / TYKS IT`S A BOY

7.2.2013
Homsantuusa / 4.lapsi / MKS
Nökönen /1. lapsi / EKKS
Pink89 / 2.lapsi / KAKS IT`S A GIRL
iao / 3.lapsi /TAYS IT`S A BOY
Helmiäiset / 2. lapsi / Kät/H
Viivi76 / 3.lapsi / TAYS (poika olo)
markkis93 / 1.lapsi / OYS
Annalinnea / 1.lapsi / OYS IT`S A GIRL
ketunhäntä / 4.lapsi / OYS
Pipsa4/ 5.lapsi/ LKS

8.2.2013
Wengen / 2.lapsi / NKL
didjital / 1.lapsi / SatKS
vaniljajugurtti / 1.lapsi / KYS
Leina / 1.lapsi / LS IT`S A GIRL

9.2.2013
L.O.V.E / 2.lapsi (poika olo)
Piinistelijä / 1.lapsi (1.enkelilapsi :heart:) / JS
Elsa-82 / 3. lapsi / KOS
paulinmamma / 1.lapsi / EKKS
Keltakukka / 1. lapsi / TYKS IT`S A BOY

10.2.2013
NeferNeferNefer
lumi-enkeli / 4.lapsi / TAYS/ IT`S A GIRL
kiikkalainen/4. lapsi/ VAS tai Tays IT`S A BOY

11.2.2013
IhanaOmena / 2. lapsi (tyttö olo)
Tiuhti83 / 2.lapsi / TAYS IT`S A GIRL
sannak82 / 2.lapsi / EKKS
Selma_ / 3.lapsi / OYS IT`S A GIRL
Maarit* / 5. lapsi / NKL IT`S A GIRL
FlowerBy / 1. & 2. lapsi (KAKSOSET) / SEKS A BOY AND A GIRL
past / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY
Hansuu / 3. lapsi / KOS IT`S A GIRL

12.2.2013
åmena / 3.lapsi / TYKS
äitx2 / 3.lapsi / EKKS IT`S A BOY

13.2.2013
taikatimjami
mammis92 / 1.lapsi
MyDream / 2.lapsi / SatKS
eerikanen / 2.lapsi / SeKS
Laura* / 2.lapsi / KÄT IT`S A BOY tyttöolo aluksi

14.2.2013
Lassu / 3.lapsi / PKKS (poika olo)
MrsR / 1.lapsi / K-SKS (tyttö olo)
Keisha / 1. lapsi / SeKS

15.2.2013
Hollannissa / 1.lapsi /ulkomaat (Hollanti)
cannes / 2.lapsi / OYS
Äidiksi2013 / 1.lapsi / Tyks
Mimaco85 / 1. lapsi / Jorvi IT`S A GIRL

16.2.2012
Omppuf / 2. & 3. lapsi (KAKSOSET) / K-PKS A BOY AND A GIRL
MeaMinnis / 2. lapsi / PHKS
Vauvahaaveita86 / 1. lapsi / TYKS
Hepa_ / 1.lapsi / IT`S A GIRL
Tuuliannaliina / 1. lapsi / HYKS
Tiudeliini / 2.lapsi / K-SKS IT`S A BOY
Rva78 / 2. lapsi / TYKS

17.2.2013
Shafa / 1.lapsi / PS
Veepukka / 2. lapsi / OYS
MininMama / 2.lapsi / LKS
enni./1.lapsi/K-PKS
Nopsu / 2.lapsi
poju04typy06 / 5.lapsi / OYS
helmira / 31v/ 3. lapsi / NKL poikalupaus

18.2.2013
Maizy / 2.lapsi / KOS
EtelänHetelmä / 1. lapsi / Kät
Pöpsy/ 1. lapsi / TYKS
Annemiini / 1.lapsi / KOS

19.2.2013
Napsuneiti / 2.lapsi / LS IT`S A BOY
Siiseli2013 / 1.lapsi
Emppu2012 / TYKS
Donna82 / 2.lapsi / NKL Poikalupaus
Pikku_Pallo / 1. lapsi / EKKS / tyttölupaus (poikaolo)
moulinrouge / 1.lapsi / SATKS tyttölupaus
fannis / 4.lapsi / K-PKS

20.2.2013
iloksi / 1. lapsi / KYS (tyttö olo)
Heidukka / 1.lapsi / KYS
Drya / 1. lapsi /OYS
ulB / 2.lapsi / SatKS (tyttö olo)
RiiMini / 1.lapsi
Vilinäiti / 3.lapsi / TYKS IT`S A BOY
Mamiksi monelle / 4.lapsi / Kät
ila / 1.lapsi / (poika olo)
Minskimamma / 1.lapsi / Vas/Tays
Ninnu-87 / 3.lapsi
cinnamonni / 1.laps / KOS / IT`S A BOY

21.2.2013
snowfairy / 2.lapsi / KYS
Vissyliini / 1.lapsi / KYS IT`S A BOY
joke-81 / 3. & 4. lapsi (KAKSOSET) / K-SKS
Adii/1. lapsi/KOS (poika olo)

22.2.2013
Neiti-81 / 4. & 5.lapsi (KAKSOSET) / SatKs TYTTÖLUPAUKSET!
Tiivi82 / 1.lasi / K-SKS
Taikamyrsky / 3.lapsi/ KOKS

23.2.2013
taffi / 1.lapsi
oila / 5.lapsi / OYS
Halibut / 2. lapsi / LKS IT`S A GIRL
Serafiina/ 2.lapsi / KOS IT`S A GIRL
mimmi83/1.lapsi/LPKS IT`S A BOY
taikamaailma / 2 lapsi / phks IT`S A BOY

24.2.2013
Punakukka / 2.lapsi / JS
Bumble / 1.lapsi / KOS IT`S A GIRL
Millipilli / 1.lapsi / TAYS (tyttö olo)
Amore / 1.lapsi / KÄT IT`S A BOY
nessuli / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)
lemmuli / 1.lapsi IT`S A BOY
alfur/ 2. lapsi/ OYS
katti / 1. lapsi / MKS IT`S A GIRL
Doris87/ 25 /1.lapsi /PKKS

25.2.2013
kengumamma / 3. lapsi / LS IT`S A GIRL
Vimpula 05 ja 07 / 4.lapsi / KYS

26.2.2013
Annukka4 / 4.lapsi / TAYS
lauwra / 1.lapsi / TAYS
otustus / 1. lapsi / LPKS
Meyme / 1.lapsi / K-PKS
Annimarj / 1.lapsi / PKKS (poika olo)
*saikku* / 1.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL

27.2.2013
Syysvuokko / 2.lapsi IT`S A BOY
Charlott / 2.lapsi / KYS IT`S A GIRL
Nauris86 / 1. lapsi/ K-PKS
SweetP / 5. & 6.lapsi (KAKSOSET) / NKL A BOY AND A GIRL
Elsiliini/ 2.lapsi / TYKS IT`S A BOY

28.2.2013
Helistin2013 / 1. Lapsi / KOS
annimanni / 3.lapsi /
lenkkari/ 27v /1. lapsi/ MKS



* Menetyksen kohdanneet *
Suprina
Mama007
PIKKUVIIKINKI
Marlin
Wiitahepo
Jiiii
Äiti0708
Marjiss
Helmiäiset (toinen kaksosista)
Pippari
helmiodottaja-85
Hedy81
Tige



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Aiemmat keskustelut:
Toukokuu 2012
Kesäkuu 2012
Heinäkuu 2012
Elokuu 2012
Syyskuu 2012
Lokakuu 2012
Marraskuu 2012
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta Keltakukka :)

Täällä tuskin ketään tähän aikaan linjoilla, mutta pakko kirjoittaa nyt tänne ja kysyä onko muilla ollut vastaavaa... Eli tossa hetki sitten wc-käynnin yhteydessä jäi paperiin hieman veristä vuotoa. Housuihin asti ei tullut mutta hetken päästä kävin uudelleen kokeilemassa ja vieläkin tuli hieman verta paperiin. Vähän säikäytti kun tähän asti raskaus on edennyt ilman minkäänlaista vuotelua tai ilman mitään muitakaan ongelmia... Eikä voinut olla kyse seksin jälkeisestä vuodostakaan koska seksiä ei ole ollut tällä viikolla lainkaan... Verta ei siis vuotamalla vuoda, eikä ole mitään kipuja ja vauvan liikkeetkin tuntuu, joten en vielä ole soitellut synnärille, etten ole liian "hätäinen". Pitäisikö sitä nyt sit vaan katsella mitä tapahtuu. Voiko tollanen pieni vuoto olla ihan normaalia? Tais tämä yön unet mennä ohi tämän myötä :/

Äidiksi2013 29+2
 
Viimeksi muokattu:
J+
Kokkailua on täälläkin harrastettu. Pahimmillaan kokkailin joka aamuyö jotain. Milloin porkkanakakkua, muffineita, keksejä ja eilen pyöräytin piparkakkutaikinan. Tekemisenkö puutetta? Sillä muffinipellillisestä söin maksimissaan 3 ja loput 9 tai 10 meni ukon nassuun :)

Paasto on 12h, on erittäin outoa että tuo ohjeistus vaihtelee terveysasemilla. Minimi on 10h mutta oikeasti pitäisi malttaa olla tuo 12h syömättä. Kannattaa siis hyödyntää illan viimeiset minuutit syödellen reippaasti että jaksaa tuon odotuksen.

Itse ahmin 2 ruisleipää, rahkaa mehukeitolla ja taisin juuri nielaista viimeiset haukut tasan 20.00. Sillä labra aukee täällä 7.45 ja tähdäsin tuohon 8.00 tasan. Erittäin outoa että ohjeistetaan ihan eri tavalla. Koe kun kuitenkin suoritetaan kaikkialla samoin.

Koulussakin opetettiin tuo 12h, jos ei niin 10h mutta sokerirasitukseen pitäisi olla tuo 12h. Labrassakin hoitaja kysyi minulta olenko ollut syömättä viimeiset 12h ennenkun pisti veret putkeen.

Liikkeet en tunne niitä oikein enää. Tai ruokailun jälkeen, istualtaan. Maaten en juurikaan. Mahtaisko johtua tilan tai yksiön ahtaudesta :LOL: kovalla alustalla kyllä tuo 10 potkua tunnissa tuntuu jo 20-30min sisällä. Makuultaan tulee vaan kivut ristiselkään ja häntäluuhun.

Maitoa valuu lattialle. Kotona en halua liivejä käyttää. Ne jotenkin, häiritsevät. Tästä syystä masua pitkin sattaa valua maitoa ja paita joutuu jo puolenpäivän tienoilla pesuun. En käytä kun ukon ikivanhaa, telttaa (muodoton jätti t-paita). Käy toista oikein sääliksi.. Hyi että osaan pukeutua seksikkäästi :D

(.) en ole enää laskuissa mukana. Vissiin rv 32 poksui perjantaina. Olen ukolta udellut miltä hän näytti vauvana. Oliko tukkaa, oliko sitä oliko tätä. Ja voi ihanuutta kun eilen sain käsiini kaksi valokuva albumia täynnä pikku-ukkoa. Maito nousi muutamaan otteeseen ja oli itkukin lähellä. Eikä se auttanut yhtään, nyt on tuplasti pahempi ikävä omaa aurinkoista pikku-ukkoa. Ja vielä olisi 2kk aikaa odottaa :/
 
J+:LOL: hyi hitto.. Mullahan tulis kans maitoa, mutta en todellakaan pystyisi olemaan ilman liivejä! Hieman ällö tunne se maidolla sotkeminen.. Tällä kertaa aijon ostaa ne maidonkerääjät koska kun imetän niin toinen rintakin heruu, saapa sillä sitten ainakin talteen eikä sotkeennu joka paikka.
Joo kyllä, 31 viikko poksui, eli 32 viikkoa käydään. :) Hurjaa!

Kiitos keltakukalle uudesta pinosta! Meinas unehtua:wave:

Äidiksi2013 Mitenkäs siellä voidaan? Jos vuotelu loppui siihen niin en varmaan soittelisi, jos jatkuu niin soittasin kyllä. Voihan limakalvot kuivuuttaan vuodella ilman seksiäkin toki, mutta muitakin syitä voi olla. Toivon mukaan olisi harmittonta.

Voi vitsi, joulukuu :heart: Kuinkahan monella meistä on nyytti kainalossa jo ensikuussa? Apuva! :cool:

Äiti maa & Alli 31+1
 
Huomenta :wave:

Ihan alkuun pakko kertoa, että kun eilen olin menossa viettämään pikkujouluja parhaiden ystävieni kanssa erään ystäväni kotiin, niin eipä siellä mitään pikkujoulua ollutkaan! Siellä olikin minun vauvakutsuni :heart: ! Oli aivan ihana ylläri :) Syötiin herkkuja, mittailtiin masua, maisteltiin pilttejä, maalattiin vaaville body kangasväreillä ja arvuuteltiin syntymäpainoa, pituutta, päivää ym. ja pieniä ihania lahjojakin sain :) Illalla olikin sitten aivan poikki ja viime yön unissa vilahteli jos jonkinmoisia kutsuja :D

Maidon tulo, mulla ei oo kyllä tullut vielä tippaakaan maitoa, eikä rinnat ole edes kasvaneet paljon yhtään. Mutta ei kai se välttämättä tarkoita, ettei maito nousisi sitten kun vauva syntyy?

Niin ja kiitos keltakukalle tästä pinosta :)! Vähiin käy kuulkaas nää pinot!

Bumble & masukki 28+0 POKS! :heart:
 
Huomenta pitkästä aikaa! :)
Hui kun en melkein muistanut mun salasanoja :D
Tänä aamuna laitoinkin kellon soimaan ajoissa että ehtis tehdäkkin jotain. :) takkaan laitoin heti tulet ja keitin riisipuuroa :p Vauvalle on pesty vaatteet jo valmiiks ja oikeastaan ei puutu kuin tuttipullot ym vaipat :)

äidiksi2013 itse säikähdin kerran ihan älyttömästi kun tuli verta mutta sitten tajusin että se taisikin johtua peräpukamista tai jostain.. :ashamed: toivottavasti sinulla on mennyt vuoto ohi eikä ole mitään kipuja tms!

Anteeksi hiljaisuuteni käyn aina täällä lueskelemassa kyllä kaikki viestit sitten tulen tänne ja unohdan kaiken mitä piti kirjoittaa :D
äitiyspakkausta en ole vielä saanut :/ olisi kiva päästä sitä penkomaan :)

Lomaa ajattelin vähän pitää tammikuussa ennen äitiyslomaa. Mites jos loman pitää juuri ennen äitiyslomaa niin miten nuo lomaltapaluurahat maksetaan onko kellään tietoa. Tuleeko ne sitten kun palaa äitiyslomalta :S Vai pidänkö loman ja sitten päiväksi töihin ja sit mammalomalle :D

Influenssarokotusta en ottanut koska jäi niin kauheet kammot siitä sikapiikistä..

sokerirasituksessa tuli käytyä ja siellä kaikki oli hyvin :) kamalanmakeaa oli se litku :D ja huono olohan siitä tuli sen tunnin jälkeen :x

raskausmyrkytystä täällä pelätään kovasti :/ viimeraskaudessa oli ja nyt on alkanut kerääntymään jalkoihin turvotusta..sitten oli proteinii haalealla plussalla että lisää näytteitä pitäis viedä.. toivottavasti kuitenkin säästyisin myrkytykseltä tällä erää ja sais odotella ihan rauhassa loppuun asti toista ettei tarvis makailla sairaalassa tai kotona tai käynnistellä .. :(

Nyt kuitenkin riisipuuron jämät nassuun ja jospas lähtis koiran kanssa aamulenkille..Sikäli siitä mitään tulee kun toinen on niin innoissaan lumesta että vetää varmastikkin minutkin kumoon :D
Anteeksi omanapainen päivitykseni :ashamed: nyt yritän useammin tulla myös kirjoittelemaan!
 
Viimeksi muokattu:
Äidiksi2013 Mullakin tuli mieleen, että voisiko olla tuo Syysvuokon ehdottama peräpukama tai muu. Ällöä, mutta mulla tulee välillä tohon värkin ympäristöön semmosia paukamia, jotka sitten puhkeavat ja niistä tulee verta paperiin. Niitä tulee siis ihan joskus ja jouluna, ei mitenkään säännöllisesti. Mulla sattui olemaan sellanen kerran tämän raskauden aikana, kun oli lääkäri ja lääkäri sanoi, että hyvä, jos puhkeaa itsestään. Mutta jos vuoto sulla jatkuu ja selväsit tulee tuolta kohdun seudulta, niin mä varmaan soittaisin neuvolaan maanantaina ja kysyisin.

Bubmle Ihana ylläri varmana nuo vauvakutsut! :)

Keltakukka 30+1
 
Ei johdu peräpukamista, varmistin kyllä et ihan tuolta alapäästä, siis sieltä mistä vauvakin tulee :D Alapään suulta se aina tulee pyyhittäessä, takapuolesta ei tuu mitään. Yöllä ei enää tullut mut taas tänään aamulla tuli hieman paperiin... Vauva edelleen liikkuu mut tosi harmillista kun tolleen epämääräsesti tiputtaa, ei tosiaan viitis mihinkään sen takia soittaa kun sitten tulee tyhmä olo kun sanovatkin että limakalvoista se johtuu. Kai sitä pitää vaan katsella ja odotella vieläkin. Jos siellä joku tosi huonosti olis niin eiköhän sitä verta tulis ihan kunnolla valumalla?
 
Äidiksi2013 mulla on pari kertaa ollu sellasta pientä tihrua ja se on tullu limakalvoilta - tai sitten just niistä peräpukamista. Ekan kerran säikähdin ihan hulluna, kun oli pöksyissä verta ja hysteerisena vessassa tarkastin varmaan puolikkaan wc-paperirullan verran, että veri on peräaukolta eikä emättimen suulta. Tsiisus. Kamalia hetkiä.

J+ tuntuu todellakin olevan täysin eri käytännöt paastojen suhteen eri alueilla. :O Mulla oli ohjeissa, että 10h ennen sokerirasitusta ja mähän pidin sit sen 10h. Labrassa kysyttiin vaan "ethän oo syöny mitään tänä aamuna?". Hieman olin hoomoilasena siitäkin. Ja nyt sitten noi omat mittaukset pitäis olla mielellään 8-10h siihen paastoarvoon, mut mulla venyy väkisin lähemmäs 12h ne. Voisivat kyllä ihan oikeasti tehdä kansalliset suositukset IHAN kaikesta neuvolatoiminnassa niin ei tarttis kärsiä neuvolakateudesta raskauksien aikana. :kieh:

Mulla on välillä vaan nännit märät/kosteat, muttei vielä mitään maidoneritystä ole näkynyt. Ja luotan siihen, että se nousee sitten synnytyksen tienoilla jos on noustakseen. :)

Bumble voi kuinka ihana yllätys! :heart: Minäkin pöljä täällä ihan liikutuin. :)

Syysvuokko kysäisin mieheltäni, joka on kirjanpitäjänä pienessä yrityksessä, noista lomaltapaluurahoista niin kuulemma mitään erityistä käytäntöä ei ole eli riippuu työnantajasta ja siitä miten sen maksu sovitaan. Usein siis maksetaan loman aikanakin. Ei siis tarvitse käydä työmaalla piipahtamassa loman ja äippäloman välissä. :LOL: Voi hitsi, toivotaan että ne pienet protskut sieltä virtsasta häippäsee ja saat nauttia raskausajan ihan loppuun normaalisti. :)

Mulla on tänään ihan känkkäränkkä. Yö meni kirjaimellisesti vituiks - kävin varmaan kolme kertaa vessassa ja siinä sivussa sitten noi vatsahapot tykkäs nousta oikein kunnolla lääkityksestä huolimatta. Joskus pikkuisen ennen kahdeksaa pomppasin pystyyn ja yskin vartin ajan haukkoen henkeä, tän jälkeen syljeskelin limaa ja sylkeä altaaseen, kun en pystynyt nielemään ollenkaan. :( sitten pääsi vitutusitkukin. Pari kertaa yököttikin kunnolla ja oksennusrefleksin mukana tuli vaan jäätävällä paineella ilmaa ruokatorvesta ja sehän sitten sattui vielä hiukan lisää. Kurkku on tosi kipeä nyt ja väsyttää ihan hirveästi, mutta en uskalla nukkua, ettei toi juttu toistu. :(
Vatsalihaksetkin on tosi kipeät siitä yskimisestä, puhumattakaan palleasta, johon tulee monoa välillä muutenkin.
Muuten on siis oikein hyvä viikonloppu menossa. Vaikkei uskois. :D

Liikkeitä tuntuu joka päivä, hyvin pitkälti samoihin kellonaikoihin. Potkunyrkkeily on suosiossa edelleen. :LOL:

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 29+3
 
Keltakukka, kiitos tästä pinkasta!

Äidiksi2013, minä luulen kans, että jos jotain ois vialla, niin verta tulis ihan kunnolla ja siihen liittyis varmaan myös kipua, toki jos lapsen liikkeet vähenee merkittävästi, niin sillonki kannattaa varmaan jonnekki näytille mennä:| Toivottavasti se nyt on ihan vaan jotain ns. normaalivuotoa.

Eilisaamu oli täälläki ihmeen pirtee, sen on pakko johtua tästä JOULUKUUN ALUSTA, katoin kelloo ekan kerran jo puolneljältä, mut en vielä noussu ylös, nukahin sit vielä jossain vaiheessa ja nousin viien aikaan. Mies kömpi ylös sit seittemältä, kun keitin sille aamukahvit. Lähettiin puolkasin jälkeen sit liikkeelle; käytiin pyörähtämässä minun veljen luona kahvilla ja jatkettiin matkaa kaupunkiin. Käytiin rautakaupassa (tehään uutta ulkosaunaa jouluks =)) ja huomasin minun rintsikotten pettäneen, oon pitäny siis ihan normirintsikoita, kun ovat mahtuneet päälle ja sillä periaatteella, että kestävät niin pitkään kun kestävät, ni nyt oli kaarituki katkennu ja hankas inhottavasti, joten piti käyä ostaa uuet ja ostin sit jo suoraan imetysliivit. Eipä meillä nyt paljo muita asioita siellä ollukaan, mut osa puutavarasta jäi ostamatta ja niinpä kävästiin vaan kotona tyhjentämässä kärri ja vähän täyttämässä mahojamme ja lähettiin vielä käymään tuossa lähempänä rautakaupassa ja samalla anoppilassa. Kerettiin vielä illalla onneks alottaa lauteitten tekoaki, siellä se mies nytki niitä jatkaa, olin äsken kaverina, mut huomaa kyllä, ettei aina pitkään jaksa tehä oikein mitään tommosta fyysistä ja istumaan on päästävä aina kun mahollista.

Juniori on nyt ilmeisesti sit asettunu jo (onneks) pääalaspäin, ainaki siitä keskiviikosta on nyt ollu kokoajan siinä samassa asennossa ja mulla se on ihan tossa navan vieressä oikeella. Toki, jos oon vasemmalla kylelläni, niin valuu sinne, mut noin muuten.

minä vaan -84 + juniori 31+1!! :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta Keltakukka:) Joulukuu jo!

Äidiksi 2013 Mä saattaisin kyllä ehkä soittaa synnärille ja kysästä tosta vuodosta. Luultavasti kyllä on harmitonta, kun niin vähän vaan tulee, mutta silti. Tosin viime raskaudessa mulla alkoi yöllä kuukautisvuotoa vastaava vuoto ja mä laitoin vaan siteen housuihin ja menin takaisin nukkumaan... Aamulla sitten tajusin soitella synnärillekin ja kävin näytillä. Tää tapahtui kyllä rv 39, että eria asia tietysti.

Tää vauva liikkuu kyllä edelleen paljon ja joka asennossa tunnen ne liikkeet. Hän tykkää olla masussa poikittain, mutta en oo siitä vielä yhtään huolestunut, kun tuo kakkonenkin oli vielä rv 36 poikittain, mutta rv 37 oli sitten itse kääntynyt raivotarjontaan. Jos tämä olisi perätilassa synnytyksen lähestyessä, antaisin yrittää ulkokäännöstä tai yrittäisin synnyttää alateitse, jos lääkäri sitä suosittelisi. Sektio pelottaa mua. Kakkonen olisi siis käännetty ja silloinkin mulla istukka oli etuseinämässä niin kuin nytkin. Tästä oli kai puhetta täällä aiemmin. Vai olikohan se jossain muussa ketjussa?!?

Maitoa mulla tulee kun puristaa. Ekassa raskaudessa sitä suihkusi viikolta 16 lähtien, muissa raskauksissa on sitten tullut maltillisemmin. Joten Bumble ole huoleti=) Eiköhän sitä maitoa sitten tule kuin tarvis on! Maidonkerääjä mulla on (ainakin ollut) olemassa, mutta en taida jaksaa sen kanssa pelata. Muutenkaan ei olla juurikaan tarvittu mun pakastamia maitoja ikinä. Mulla on aina vauvat kulkenu mun (ja maitobaarin;)) mukana. Ei oo myöskään korviketta koskaan annettu kellekkään. Ja ihana ylläri ollut Bumblella! Mäki haluan!

Mun terkkari sanoi nimenomaan sokerinmittausvälineet antaessaan, ettei se ennen aamupalaa- arvo oo sitten paasto! Ja kun mulla on ollut just niissä ylityksiä, niin kehoitti mua syömään yöllä, ettei tulis liian pitkää taukoa aterioissa. Tiedä sitten mitä diabetes-kätilö sanoo, kun menen Taysiin vastaanotolle parin viikon päästä. Eli Äiti maa "pääsen" ainakin Taysin äitipolille tutustumaan. Mä en kyllä tajua, et miks pitää mennä Taysiin, kun tossa Vasissa kumminkin on äitipoli myös...

Syysvuokko toivotaan, että saisit nauttia loppuraskaudesta ilman myrkytystä:)

kiikkalainen rv 30+0 poks!
 
Oon sit enemmän ja enemmän sitä mieltä, että tää sokerihomma alkaa saada jo farssin piirteitä. Hoidetaan raskausdiabetesta kyllä, mutta ihan eri ohjeilla. Tuntuu niin uskomattomalta nää eri ohjeistukset, ettei oo tosikaan. Sama kuin eri puolilla Suomea annettais eri ohjeistus HIV:n hoitoon. Kärjistettyä ja kaukaa haettua, mut ehkä tajuatte pointin tästä... Tekis melkein mieli kysyä seuraavan kerran, kun kätilö soittaa (mähän en siis mene polille ollenkaan vaan mulle soitetaan :D ), että miksihän eri puolilla Suomea annetaan ihan erilaisia ohjeita sokerimittauksiin. Ja tässä tapauksessa se Pirkanmaan shp ei oo nyt kovin kaukana tästä Keski-Suomen sairaanhoitopiiristä... Raja taitaa kulkea Korpilahden ja Jämsän välissä vuoden alusta alkaen.

Menen ihan just saunaan nauramaan tätä asiaa, koska ei tälle voi olla nauramatta. :LOL:

Mä oon taas koko päivän pyöriny pyjamassa. Success.
Samalla surffaillu ja ihastellut kaikkia ihania vauvan vaatteita netissä. Ja tietty yrittäny miettiä, et mitä viel pitäis muistaa ostaa. Melkolailla kaikki tärkeimmät kuitenkin jo on. Kuinka monella on muuten noita unipusseja? Kun meillä nyt on lämpöpusseja pieni ja iso, niin mietin kuinka tarpeellisia ois noita unipusseja ostaa.

Mullekin iski nyt hirmuinen halu noihin baby showereihin, mutta tosiaan ei ole oikein ketään sitä järkkäämään ja tyyppien saaminen saman katon alle on kyllä helpommin sanottu kuin tehty... Ehkä mä nautin sit vaan näistä muutamista tapahtumista, mitä on luvassa - keskiviikkona nkk:n karonkka, parin vkon päästä Tampereelle ja Ylöjärvelle viikonlopuks kokoustamaan ja treffailee kavereita, sit onkin joulu eli iskän hyvät pöperöt ja oman arpajaisissa voitetun kinkun paisto... sit onkin jo uusvuos ja rakas rakas ystävä tulee kylään. Sit alkaakin jo äitiysloma. Kah, paniikkia pukkaa. TJ74. Kääk. :D
 
Keltakukalle kiitos pinosta!

Bumble kiva kun sait vauvakutsut, mä sain omani ihan odottamatta pari viikkoa sitten, ja se oli kyllä todella ihana yllätys:) Toivottavasti muutkin täällä saisi omansa. Itse en tosiaan osannut odottaa yhtään, tuli ihan puun takaa, mutta sitä hauskempi vaan.

Kävin tänään jouluostoksilla löytämättä mitään. Jotenkin on mennyt motivaatio lahjojen hankkimiseen, kun haluaisi hankkia vain vauvalle kaikkea ihanaa. Täytyy nyt tsempata, kun kyllä aikuisetkin lahjoista ilahtuu, ja vauvalle on tullut hankittua tavaraa ehkä jo liiaksikin. Kylpyamme on ainoa vielä puuttuva ja ennen syntymää hankittava tavara. Paljon on saatu lahjaksi, joten omaa rahaa ei onneksi ole ihan hirveästi mennyt.

Imetysliiveihin siirryin minäkin, kun alkoi vanhat puristaa ihan liiaksi, eikä huvittanut ostaa uusia isompia enää. Näissä on venymisvaraa hieman, mutta silti pelkään, että jäävätkö liian pieniksi maidon noustessa kunnolla. Vielä ei valu mitään. Kuppikoko on nyt D, kun ennen se oli B tai C mallista riippuen. Tykkään kyllä näistä uusista muodoista:) Masuakin olen mittaillut, ja nyt on metri ympärysmittaa. Mielestäni aika kompakti maha. Hauskaa on vain se, miten osa kommentoi valtavaksi, ja osa kovin pieneksi:D

Pilkku_ 31+3
 
äidiksi2013 mulla tuli kans verta aina pyyhkiessä yhtenä päivänä monena kertana ja kävin sit näytillä, silloin ei osannu lääkäri sanoa että mistä johtu. sano myöskin sen että hyvä ne on aina tutkia jos verta tulee et kyl mä ainakin soittaisin ja näytillä kävisin..

kiikkalainen VAS:ssa on niit joulun ajan sulkuja ni joudukko sen vuoks meneen TAYS:n?

pukamat löytyy täältäkin :mad: millais te ootte niitä hoitanut!? ittellä kans tulee välil verta peräpääst.. yök.

( . ) tänään taas töissä supisteli oikein urakalla. täytyy huomenna puhua neuvolas niistä. yrittäny hiljentää töissä tahtia, mut ei se aina vaan auta kun niin kauhee hössötys ja kiirus on.. :kieh:

*saikku* & Justiina 27+5
 
Viimeksi muokattu:
Pilkku_ mä oon ihan samoissa fiiliksissä, ettei tahdo noita lahjoja aikuisille löytää millään. Onneks on sentään miehelle ja pikkuveljelle ostettu jo lahjat, ens viikolla käyn hakemassa lahjakortin multa ja pikkuveljeltä äidille - saa mammakin räpsyripset. :D Mä voisin kans ostella kaikkea vauvalle, mut eipä tosiaan oo enää mitään semmosia ehdottomia - ostettiin se ammekin jo. :)

*saikku* hittolainen, noi pukamat on oikeasti jännät - mulla ne ei vaivaa läheskään aina, ehkä kerran 2-3 viikkoon. Pyrin aina suihkuttamaan haalealla vedellä peräaukkoa puhtaaksi, kun olen kakkosasian tehnyt tai vähintään painelemaan kevyesti kostutetulla wc-paperilla peräaukon aluetta niin ei ole ainakaan kovin pahasti ärtyneet siitä. Tietty pitää yrittää pantata sitä kakkosasiaa, jos ummettaa ja vatsa on kovana, mahdollisimman pitkään, ettei se ponnistelu pahenna tilannetta. Toistaiseksi oon selvinny näillä enkä oo mitään voiteita tarvinnu. Jos oikein pahaksi käy niin sitten kyllä on pakko. :|
Musta tuntuu, etten osaa hiljentää menoa ollenkaan - en töissä enkä kotona. Kun alan jotain tekemään niin on jotenkin pakko tehdä loppuun asti, vaikka väkisin. Oppiskohan sitä kohta siihen, et ne hommat voi tehdä pienissä osissakin...

Jaha, se ois sitten vikan BB-lähetyksen vuoro. Katotaan, onko ihan oikeasti viimeinen vaiko vaan tältä vuodelta... Alkaahan toi olla jo aikansa elänyt juttu. :)
 
Heippa pitkästä aikaa. Ollu muutaman päivän ilman koneella käymistä heheh :)

Tuohon maidon tihkumiseen pakko vastata, että tänä aamuna tirskutti ekaa kertaa rinnoista jotain niin että paita kastui. Tuntui kyllä hassulle ;) Rinnat eivät ole paljoa kasvaneet mutta piti laittaa jo suojukset liiveihin .... heh
 
Heip kaikille!
Oon taas hetken ollu hiljaksiin, kun ei oo jaksanu istuu koneella...nytkin kännykällä kävin pinon lukasemassa ja näpyttelen viestiä :)

Neuvolassa kävin perjantaina ja kaikki oli muuten hyvin, mut sf mitta on vieläkin yli käyrien. Laitto mulle neuvolasta viimex jo lähetteen TAYS äitiyspolille, ku sf oli rv27+1 30cm. Koneella näky nyt äitiyspolin vastaus, et pitää mennä keskusäitiysneuvolaan ultraan koko arvioon...sieltä ei kuitenkaan oo tullu mulle aikaa?! Sen sijaan tuli TAYS:sta kutsu synnytystapa arvioon 17.1?! Oon ihan pihalla, et miks nyt tulee lähetteitä minnekkin! Neuvolassa ei täti ollu sen viisaampi, mut laitto mulle lähetteen nyt keskusäitiysneuvolaan siihen koko arvioon. Mun oma neuvolatäti oliki nyt saikull..hänellä on LA samoihin aikoihin kun mulla ja naurettiinki viimex, et saatetaan törmätä sit synnärillä :D Sokereita oon mittaillu ja ne on alkanu heittelee nyt...mitä vähän osasin odottaakki :/ Oon vähän laiskasti nyt mittaillu noit sokerei, mut koitan nyt tsempata, et jos vaik oiski tarvetta taas insuliineille! Oli täälläki nyt vaihtunu noi mittaus ohjeet nyt on kaks mittausta vähemmän, ku ennen lounasta ja päivällistä mittaukset oli jääny pois...jee!

Liikkuminen ja arjen askareet alkaa olee jo vähän tukalaa tän mahan kanssa. Liitos kivut ja häpyluu on alkanu vaivaamaan aika urakalla, jos vähänkin enemmän kävelee tms. Supistelee myös edelleen ajoittain ja varsinki kumartelu ja nostelu aiheuttaa supisteluja :/

Meilläkin alkaa olemaan vauvaa varten hankinnat kasassa...enää puuttuu pinnasängyn patja ja sit sängyn maali ja maalaus. Imetysliivit viel puuttuu, vauva öljy, hoitopöydälle korit, uus digikamera ja oiskohan sit kaikki?!

Tiuhti ja Tipi rv29+6
 
Keltakukka se piti vielä laittaa, et voisitko lisätä alun listaan montako odottajaa meitä nyt on ja montako poika/tyttö lupausta. Sit vois laittaa tilastot kans synnyttäneistä, et montako synnyttänyt ja montako tyttöä/poikaa on syntyny.

Itseä kiinnostais sit, vauvan sukupuolen, syntymäpäivän ja koon lisäks se et mil raskausviikolla on syntyny. Joten sitten, kun alatte jakaantumaan ja tulette ilo uutisia, ni noi jutut ois ainakin kiva kuulla :) Olenko kauhean vaativa nyt? Oon vaan seuraillu noita meitä edeltäneitäkin pinoja ja on ollu kiva kattoo, et minkä kokosia vauvoja on syntyny milläkin raskausviikolla :)

Nyt ei enempää vaatimuksia tähän väliin :D
 
Huomenet

Keltakukalle kiitos pinosta!

Peräpukamat: veikkaan, että täältäkin löytyy, en ole iljennyt tarkastaa. Ummetus on ainakin ollut viime aikoina ihan kamala ja verta tulee aika lailla kakkosasian jälkeen. Onko hyviä vinkkejä saada vatsaa vähän löysemmäksi? Käyn joka päivä isolla asialla, mutta on aika tuskallinen toimitus. Epäilen, että johtuu suurimmaksi osaksi obsidanista, jota en kuitenkaan voi lopettaa.

Maitoa ei tipu.

Liitoskivut alkaneet, jossain määrin. Sattuu ennenkaikkea makoilun/istumisen jälkeen. Kävelyillä käyn edelleen, helpottaa kun on vähän aikaa tepastellut.

Äidiksi2013: minä soittaisin kyllä päivystykseen, jos yhtään tiputtelisin verta vauvan tulopaikasta. Hermoiluksi menisi muuten. Soittaa voi aina, sanovat sitten, jos ei ole tarpeen tulla. Tai neuvolaankin voi soittaa.

Tänään oli toinen kasvukontrolli. Pieni oli nyt ultran mukaan kivunnut -2 -käyrältä -1 -käyrälle ja lääkärin mukaan ihan ok, ei tarvetta jatkotutkimuksiin. Virtaukset hyvät ja lapsivettä tarpeeksi. Saattaa tulla vaan pienehkö vauveli. Painoa pikkuisella on nyt arvion mukaan 1270g kun viikkoja on 29+2. Viime viikoinen neuvolalääkäri puolestaan sanoi, että sf-mitan mukaan mennään jo nollakäyrillä, mutta äitiyspolin lääkäri sanoi tänään, että ultran arvio vauvan painosta on kyllä huomattavasti tarkempi. Aion yrittää luottaa siihen, että kaikki on ok. Voihan pieni vielä pyrähtää jossain vaiheessa.

Kirje synnytyssairaalaan: tietääkö joku tästä jotain? Olin joogapaikassani synnytysluennolla ja siellä puhuttiin sairaalaan toimitettavasti kirjelmästä, jossa voi eritellä toiveita synnytyksen suhteen, esim. kivunlievitykseen/synnytysasentoon liittyen. Itse olen ajatellut, että selällään en haluaisi synnyttää, tuntuu luonnottomalta asennolta ponnistaa. En myöskään haluaisi samantien mitään epiduraaleja vaan mieluummin ensin kokeilla vyöhyketerapiaa/akupunktiota ja muita luonnollisempia keinoja, jos löytyy osaava kätilö. Sellaistakin voi kait toivoa kirjeessä?

Ovatko muut miettineet ponnistusasentoa? Jakkara on myös harkinnassa, toki tilanne sitten sanelee miten mennnään, mutta se selällään ponnistaminen ei vaan houkuttele.

Kirpakkaa talvipäivää!

Tuulis ja rakas 29+2
 
Tuuliannaliina Itsellä vatsaan auttoi päivittäin syötynä lautasellinen kaura- tai ruispuuroa, sekä jouduin jopa myöntämään Activian auttavan asiaa :D ja juo vettä,vettä,vettä... Ei ole mukava vaiva, mutta itsellä ainakin helpotti noilla
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Heipat :)

Jep, maitoa tulee, yölläkin tarvii pitää liivit päällä tai paita kastuu. Vieläkään en oo liivinsuojia muistanut ostaa! Ja mun tietääkseni se, et heruuko aikasemmin vai myöhemmin ei kerro sitä, et voiko imettää vai ei :)

vatsantoimiminen Vikkelästi toimii, edelleen.

TuulisMä oon kans omaa sairaalan esitietolomaketta odotellu, saiskohan sen nyt ens kerralla. Monet sairaalat tosin on vaihtaneet senkin nettiin. Ota neuvolassa puheeksi :)

Synnytysasento Mä oon kaikki kolme ponnistanut synnytystuolissa ja niin aijon tehdä nytkin. Tosin vas:ssa on vissiin joku ihan uusi tuoli missä voi testailla asentoja.

Kiikkalainen Ne Rd:n takia laittaa helpommiin tays:iin kun vassiin. Ainakin mun tietojen mukaan ja muutama rd odottaja on suoraan laitettu tays:iin synnyttään vaikka olisi vassiin päässy.

Unipussi Joo, löytyy. Grobag:in kaikista pienin ja sitten on semmonen taaperon kesäpussi. Sitä ei kyllä oo käytetty. Mut se vauvan on hyvä.

Mitähän muuta sit :confused: emmie muista :D

Kivat pakkaset nyt sit lykkäs, aamulla oli -20 ja nyt -16. Hrrrr...

Äiti maa & Alli 31+2
 
J+
Kättärillä on kuulemma tuollainen "kokeiluna" jäänyt sekalaite, missä siis voi ponnistaa kumminpäin, ja miten päin. Laitteen (tuolin) nimeä en muista. Kuulin että tuoli on kehuttu niin äidin kun kätilönkin puolesta. Mutta riittävästi niitä ei liene. Ennen ainakin halukkailta kysyttiin ja jos moni halusi niin arpapelillä mentiin. Näin olen ainakin, huhujen ja tuttavani kautta kuullut.

Mahdollinen myrkytys torstaina löytyi stiksillä +1 leukkari ja neuvolasta sain lähetteen labraan. Ihanan lumimyräkän takia pissakoe jäi ottamatta. Viikonloppuna on ollut hirveä väsy sekä pientä kiristystä otsassa. Ei niinkän päänsärkyä, sellaista outoa painetta.

Samalla kun kävin labrassa kipitin neuvolan puolelle itsemittauspisteelle. Kokeilin turhaan saada paineet mitattua, sillä laite oli sökö. Odotin terveydenhoitajaa ja pyysin mittaukseen. Alapaine vekslasi 90-105 välillä, ja viime torstaina alapaine 85. Nyt odotetaan pissatuloksia ja soittoa kättäriltä.

Eli kutsuuko sairaala vai ei, jää nähtäväksi :(
 
Nyt tulee täysin omanapaista juttua, kommentoin teidän juttuja myöhemmin. Eli kysymys kaikille:

Onko teillä ollut jossain raskauden vaiheessa (tässä tai aiemmissa) koko vatsalla sellaisia ihan pienen pieniä punaisia pisteitä, ihan kuin jotain ihottumaa? Myös reisien yläosassa on näköjään jonkun verran punaisia pisteitä. Nää ei kutise, eikä ole mitään kummia oireita. En ole ihan varma, että oliko edellisessäkin raskaudessa tätä aika loppuvaiheessa vai ei...

Voisko vaan liittyä tuohon yhtäkkiseen kovaan pakkaseen? Oon myös nyt syönyt 4 päivää Gynocapseja, et vois kai johtua siitäkin...

En nyt ajatellut soittaa neuvolaan, ainakaan enää tänään, koska pisteet/näpyt ei kutise.

Kommentteja ja kokemuksia, jos sellaisia teillä on, kiitos! :)
Elsiliini ja pikkumies 27+5
 

Yhteistyössä