HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Tuuliannaliina kaipaili seesteistä keskiraskautta. Se on täällä :wave: Melko alusta lähtien olen ollut mahdottoman rauhallinen ja ihan kuin olisin aikuiseksi kasvanut. :D Itkenyt olen vain elokuvia katsoessa ja pari kertaa, kun on koskenut ja ollut tosi huono olo. Raivonnut en ole tainnut kertaakaan. Minä sen sijaan kaipailin energistä keskiraskautta. Sitä ei näkynyt...

Meille on ollut itsestäänselvyys, että mies on mukana neuvolassa. Olisi vähän outoa, jos sanoisin hälle, että älä tule mukaan. Yhtä lailla häntäkin kiinnostaa vauvamme kasvu ja kehitys. Tarjottiinhan täällä miehellekin mahdollisuutta terveystarkastukseen, mutta mies käy työn puolesta vuosittain perusteellisessa lääkärintarkastuksessa, niin ei sellaista tarvinnu. Ja eipähän tarvitse sitten kaikkia asioita toistaa, jotka neuvolassa on käsitelty. Tosin mehän ollaan aloitettu tää "prosessi" jo lapsettomuushoidoissa, niin siellä luonnollisesti ollaan molemmat oltu paikalla. Meidän ainoassa lääkärineuvolassa ultrattiin ja joka kerta on molempien mielestä ollut kiva nähdä vatsan asukki (vaikka ultrauskerta olikin jo kuudes).

Bettikselle onnea avioon astumisen vuoksi! On se jännää ja ihanaa! :heart:

Minäkin olin Äiti maan tavoin 22-v, kun ensimmäisen kerran menin naimisiin eikä meillä kukaan paheksunut tai väittänyt, että olisin ollut jotenkin liian nuori. (Ja siihen asti oltiin naimisissa kuin luvattiinkin, eli kunnes kuolema erotti.)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

P-L
 
Kiitos kaikille :heart:

Meillä mies on kovasti kiinnostunut vauva jutuista, mutta töistä ei pääse neuvolaan helposti käymään ja ollaan se kyllä todettu että on vähän turhaa siellä. Ja kun kuitenkin kerron taas kaiken mitä siellä kerrottiin kun nähdään. Kerron vaikka olisi ollut mukana mutta tykkään käydä uudestaan läpi. :D vauveli kovasti potkii massussa ja on hauskaa kun näkyy ulospäin. Tuli jotenkin sillainen "tuiteli tui äidin pikku mussukka" -kohtaus kun näkyi ulospäin. :D

Mulle ei ole tullut mitään itkupotkuja mutta miehen vieressä pitäis koko ajan olla. :D onneksi sekin tykkää ottaa sohvalle viekkuun makaamaan.

Tämä minun mies eilen sanoi siis ihan vitsillä mulle; " sä oot vähä lihonu, sul on aika iso maha, pitäiskö harkita laihduttamista" hihih :D ilmeisesti nyt vasta tajus että maha kasvanut hihh :D

Ensi viikkoa odotellessa!

Bettis ja salsaava rakas 26+6
 
Selvisin hengissä sokerirasituksesta. :) Tosin armottomasti alkoi väsyttää viimeisen tunnin aikana! On ollut muutenkin väsynyt olo tänään, nuokkunut milloin mitäkin kotihoitoa tehdessäni. *Haukotus*

Meillä ei ole neuvolassa miestä paikalle pyydelty, hankalampaa se olisinkin, kun on noita tenavia useampi... Yleensä mies on neuvolakäynnin aikana kotona nuorimman kanssa ja lähettelee kahta isompaa kouluun ja eskariin. Esikoisen aikaan mies taisi kyllä olla mukana lähes joka käynnillä, nyt mä mieluummin käyn yksin... ;) Ultrissa on ollut toki mukana ja synnytykseen tulee myös, ellei tule niin äkkilähtö, ettei saada lastenvahteja paikalle... Ei todennäköistä mun synnytyshistoriallani; 15-19h on synnytyksien kestoksi merkitty sairaalapapereihin. :)

Nyt pukemaan esikoista noidaksi luokkakaverin halloweenjuhliin ja me muut taidetaan lähteä Ikeaan. :)
 
Nökönen käski tulla kertomaan kuulumisia.

Minusta on ihanaa kun täällä on kohtalotovereita ja ihmisiä jotka ymmärtää! :) Kiitos Teille!

Haluaisin nyt vähän purkautua omista tuntemuksistani. On ollut todella rankkaa. Masu voi hyvin, mutta seuraavana päivänä supistelee :( On monta kivutonta supistusta päivässä, mutta myös kivuliaita. Töissä on helvetinmoinen kiire ja ressaa, luojan kiitos työpäivät ovat suht lyhyitä, 7h riittää tälle mammalle oikein hyvin päivässä. En enempää jaksaisikaan. Toisininaan jaksan oikein hyvin, mutta sitten kun tulee niitä kipeitä suppareita niin se on menoa!! Ärsyttävää!! Neuvolaan olen ollut yhteydessä, ne ei tunnu olevan kovin huolissaan.... Sain lääkäriajan viikon päähän tiistaille jossa vihdoin tarkistetaan tilanteet. Toivon, että kaikki on kunnossa. Välillä tuntuu ettei enää jaksa mennä porskuttaa joka paikkaan! :(

Puhelimessa neuvolatäti epäili että jos miun supistukset on vaa jotain mahankasvukipuja... joo ja tääki vielä, kun ei miuta uskota ... *huoh*
TULISPA jo tiistai! Olen täynnä stressiä ja kipua.

Teille muille toivon onnellista odotusta!! ja haleja.... Sori tästä mutta oli tunne, että pakko purkautua jollekin kun kukaan ei usko miuta.

- Pikku_Pallo 25+0 POKSIS!! :heart: -
 

Yhteistyössä