HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

SYYSVUOKKO, täällä turvotus helpottanut! Kiitos kysymästä:heart: En tiedä mitä oon eritavalla tehny mut on tosiaan helpottanu ja paljon

KARVOITUS, voi apua, en oo nähny hetkeen enää tuota alapäätäni joten voin vaan kuvitella... tai en, en halua ees kuvitella mikä rämemajava siellä on:vampire:

HOITOLAUKKUNA mulla aina ollu vaan joku kassi mihin ny vaippoja yms mahtuu.


( . )
Tänään polikontrolli, rv 34+5
Kaikki ok, 30 min käyrillä ja hyvää käyrää tulikin. Vauvat on hirveen vilkkaita!
A-vauva RT:ssä pysynyt, B-on taas pyörähtänyt perätilaan, en oo ees huomannu... tai siis kun nää liikkuu muutenkin niin paljon etten oo huomannu...
Painoarviot 2,4kg:a ja 2,6kg:a, täysin keskikäyrämuksuset siis :):heart:

Kohdunsuuntilannetta ei enää katsottu koska nyt ei enää estellä jos syntyvät niin lääkäri sanoi sen olevan ihan turhaa.:heart::heart::heart: Joten nyt vain odotellaan. 37vkoa kuulemma kun saa täyteen niin ois optimaaliset olosuhteet jo tulla :) Oikeesti, reilu pari viikkoa!!!!:O:whistle:

Kotiintuontipuvun toisen ostin tänään, kuopukselta on vanha säästössä
ja myssyt:heart::heart:
ja pinnasänky tarttis virittää ja ja ja... :D :D :D Ikea reissukin tarttis tehä :heart:
vauvojen vaatteet on paikoillaan, ja hoitopöytäkin viritetty:heart: et sillee kaikki mallillaan pikkuhiljaa. Täs viikonaikana oon laitellu :D

Eli odottelua:heart:

T:Neiti+Prinsessat 34+5
 
Ehtoota!

Viivi76 kyseli noista pyykeistä niin täällä on kanssa aikamoisesti vaatetta 50-72cm väliltä ja kun pitää pestä eri lämmöissä ym.niin noita koneellisia kertyy, vaikka todellisuudessa ne on vajaita koneellisia. :)

Neuvolassakin tuli siis käytyä. Ja koska en osaa pitää turpaani ummessa niin otin tän mun ankean ja paskan fiiliksen puheeksi terkan kanssa - hyvä, että otin, koska terkka itsekin tajusi, että hänen olisi pitänyt olla tarkempi sanoissaan edellisellä käynnillä. Ei siis vaivautunut sanomaan mulle, että kaikki on niin kuin pitää sykkeiden ja muiden osalta eikä siis ole huolta siitä - näin ollen en siis ole enää tarkkailussa. Se vaan vähän unohtui sitten sanoa ja olen kihissyt kiukusta turhaan koko ajan. Pöh.
Mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Jokatapauksessa kaikki edelleen kunnossa, masureivaajan sykkeet 117-162 välillä 10min kuuntelulla, mun verenpaineet ok, pissa edelleen puhdas ja hemppa se veivaa edelleen 129-135 välillä - tällä viikolla oli 129 vuoro. :D paino oli -400g viime viikosta, mut kaikkiaan on se 11,8kg tullu alkuun nähden, mut ei siis mitään huolestuttavaa nousua kuitenkaan. Turvotukset vielä miinusta, vaikka sormista alkaa huomata, että hiukan on turpeana ainakin illasta, kun sormukset käyvät tiukiksi.
Käväisin samalla antamassa vikan vasta-aineverikokeenkin. :)

Neiti-81 tipahdin ihan täysin tuolle rämemajavalle! :LOL: loistava sanonta!

On jo pari päivää pitäny mainita, että täällä kanssa himoitaan klementiinejä, satsumia, luumuja, kiivejä ja suunnitellaan viikonlopuksi smoothien tekoa... Pitää ostaa vain appelsiinimehua, pari banskua, keittää kaurapuuro ja jäähdyttää se, sit heittää hapokasta vettä sinne joukkoon ja jäisiä, kokonaisia mansikoita pakkasesta niin se ois siinä. Lisäks pirtelö himottaa aivan älyttömästi. :D mut uppoo toi suklaakin. Hitto, kun oli niitä Pandan levyjä tarjouksessa K-marketissa euron kipale niin ostin neljä. Oho. :D

Koska en enempää taaskaan muista, mitä piti höpistä niin parempi kaiketi vetäytyä vaan sohvaröhnötykseen... Mut nyt oon valmis lähölle, jos sellainen tulee, kun sain tänään uuden tukankin! menee hetki totutellessa, että toinen korvallinen ja niska on ihan lyhyt. Mut on nopee laittaa. Ihanaa. :heart: katottiin oikein tarkkaan äitin kanssa ennen värin laittoa niin mun hiukset on tummunu aivan järkyttävän paljon. Normaalisti olen sellainen 7-8 tummuusasteikolla 2-10 ja nyt oli toi tyvikasvu 5. Herramunjee! :O

Mut nyt röhnöttää, ennen kuin kirjotan romaanin. :)

Illanjatkoja mammat ja masut!

MrsR&MrR ja EePee 35+6
 
Heips!

Nyt on hyvää aikaa taas kirjoitella, kun yritän olla mahdollisimman hiljaa etten herätä nukkuvaa karhua :p Pidän miestä ilmeisesti öisin hereillä, kun ähkin, puhkin, mölisen, huokailen ja kuorsaan..ja VAIVALLOISESTI käännän jatkuvasti kylkeä. Eli ilmeisesti mä sitten jossain vaiheessa nukunkin, kun en tiennyt noista äänten pitämisistä mitään.. :LOL: Toki on pakko myöntää, että pari viime yötä on olleet jo parempia ja oon saanut untakin jo ennen puolta yötä. Toki sitten oon joutunut käymään yöllä vessassa ja se on sitten tehnyt sellasen tunnin välivalvomisen..

Pyykkiä oli tosiaan useampi koneellinen, mutta kun kaikki olivat joko uusia, kirppiksiltä ostettuja tai sukulaisten varastoissa jo hetken olleita niin pesin sitten samalla kaikki niin ovat sitten varmasti puhtaita. Toki samalla sain koneelliset suhteellisen täyteen, kun niin kuin MrsR sanoikin, pesulämpötiloja oli useampi ja mulla on tapana pestä valkoiset, vaaleat ja tummat erikseen. Ja sitten en viittinyt laittaa meidän aikuisten vaatteita sekaan, kun yritän saada noita hajustettuja aineita käytettyä pois, jotta saa sitten jossain vaiheessa pestä kaikkien pyykit noilla hajusteettomilla. Eli tämä meillä ainakin se syy siihen pyykin paljouteen, Viivi ;)

Tosta kapaloinnista oli puhetta silloin sillä lastenneuvolan tädin kotikäynnillä ja hän ainakin suositteli sitä lämpimästi. Itse mietin jonkinlaisen kapalon ostoa, mutta totesin käyttäväni sitten jotain jo kotoa löytyvää siihen tarkoitukseen tai sitten teen sellaisen itse kotona jo olevista aineista. Unipussia on ainakin veljen perheessä käytetty nyt toisella lapsella ja ovat todenneet lapsen nukkuvan siinä paremmin kuin peiton kanssa..itse en nyt äkkiseltään ole siihen lähdössä, mutta kaksi pussia tuossa on valmiina, jos sellainen tunne sitten tuleekin. Ja veljen perheessä ovat pukeneet pussiin ruskovillan pitkähihaisen bodyn. Riippuu tietysti pussin paksuudestakin mitä sinne pukee, ja tosiaan siinä perheessä kaikki nukkuvat ruskovillaisissa vaatteissa yönsä. Mulle täysi painajainen!! :LOL:

Hedelmiä täälläkin tekisi mieli syödä, mutta selvästi pahentavat tota välillä aika rajunakin tulevaa reflluksia ja närästystä, niin oon nyt jättänyt ne syömättä. Yhden oudon jutun huomasin tuossa joku yö: heti kun käännyn nukkumaan oikealle kyljelleni, niin alkaa närästää. Vasemmalla ei sitten taas ole mitään ongelmaa. Mutta vasemmalla kyljellä nukkuminen ei sitten taas onnistu pitkään, kun lonkka alkaa särkeä ja se säteilee sitten ihan varpaista päälakeen. Ärsyttävää. :mad: Nukunkin sitten tiedostamattani kuulemma hyvinkin pitkiä aikoja selälläni.. Mutta en juuri koskaan herää selältäni, että ilmeisesti se on se asento missä on hyvä nukkua.

Lapsen nukuttamisasennosta joku (olisiko ollut Serafiina?) laittoi tossa pari päivää sitten ja mua jäi vaivaamaan.. Mulle kun se lastenneuvolan täti sanoi, että vauva nukutetaan aina kyljelleen ja yöllä vaihdetaan syöttöjen aikaan aina sitten kylkeä. Ja jos on pahat mahavaivat niin toiset nukuttavat edelleen mahallaan. ymmärsin siis, että selälleen ei nukuteta koskaan!? Kaipa se silti viimeistää sitten synnärillä selviää miten täällä Etelä-Pohojanmaalla nukutetaan :D

Meillä on nyt kaikki valmiina pienen tuloon. Pinnasänkykin on paikallaan ja kaikki pienetkin asiat ovat ostettuina. Ainoa mitä pitäisi vielä saada on pinnasängyn patjan suojaksi suunnittelemani PUL-kangas, mutta silläpä nyt ei ole kovaa kiirettä, kun laatikkoon toinen laitetaan kuitenkin aluksi. Toki sinnekin se PUL olisi varmasti parempi vaihtoehto kuin tuo muovifrotee, musta kun se taatusti hiostaa..

Huomenna on kohtalon päivä tavallaan, kun neuvolassa on lääkäri paikalla. Mähän kävin taas siellä maksa- ja sappiarvokokeissa sillon viime pe ja maksa-arvot olivat ihan OK, mutta sappiarvot olivat nyt sitten nousseet raja-arvolle. Th sanoi keskustelevansa lääkärin kanssa asiasta ja olevansa sitten yhteydessä mulle päin. Kai sitä sitten vähintään mennään taas antamaan verta, saattaa kyllä olla, että äitipolikin kutsuu. Kun nyt menisi ensi viikolle ennen kuin mitään radikaalia tapahtuu, niin sitten mieskin olisi taatusti paikalla. Eiköhän se huomisen aikana selviä, tai sitten viimeistään perjantaina kun meen neuvolaan muutenkin.

Jotakin muutakin mulla oli kommentoitavaa, mutta tänne on tullut niin valtavasti tekstiä pelkästään tällä viikolla ettei meinaa perässä pysyä. Ihanaa silti, että aina kun tänne tulee on uutta lukemista!! :heart:

Keisha 35+6
 
37+0 poksui sitten tänään täyteen. :)

Väsyttää ihan tolkuttomasti joka päivä ja nuokahtelen jopa keittiössä pöydän ääreen... Nojatuolissa/sohvalla tulee torkuttua päiväunet viimeistään kun mies saapuu töistä. Öisin taas en saa nukuttua millään, ei löydy hyvää asentoa, lonkkia ja selkää särkee, närästää kaikista vatsahappo/närästyslääkkeistä huolimatta ja kummallinen flunssantapainen tukkii henngityksen ja kurkkuun koskee... No niin, tulipas heti alkuun valitusta ja tuskaa, mutta eipä tässä olotilassa enää kovin miellyttävää ole. Kaipaan niiiiin paljon kroppaani takaisin, että jos vaan voisin päättää synnyttäväni just nyt, niin tasan tarkkaan synnyttäisin. Onneksi supistukset tuntuvat vain napakoituvan koko ajan ja niitä tulee tasaisesti pitkin päivää, eikä tosiaan tarvitse rehkiä pätkääkään niiden eteen. Äitini on edelleen täällä apunani, tosin suunnittelee käväisevänsä viikonloppuna kotonaan (jonne on 5h ajomatka...), hiukan jännittää, jos sattuisikin niin, että vauva haluaisi syntyä jo näillä viikoilla. No, ainakin aiemmat synnytykseni ovat kestäneet niin pitkään, että taitaa ehtiä takaisin ihan hyvin... Ja kai mä sitten soittelisin jonkun ystävän tai serkkuni hetkeksi tänne, jos tosiaan kiire tulisi.

Koti on meillä vielä hieman, jos enemmänkin kaaoksessa. Ei ehkä olisi pitänyt aloitella tuota huoneiden uudelleenjärjestämisprojektia enää tässä vaiheessa... En tosiaankaan ole kovin nopea enää kaappien järjestelyissä ja tavaroiden lajittelussa, saati tuo kestävyyspuoli sitten. Noh, kaipa tänne pieni ihminen mahtuu kaiken tämän hullunmyllyn keskellekin. ;)

Nimiasioista olette täällä hieman keskustelleet sitten viime kirjoitteluni. Meillä on vielä vauvan nimi hieman mietinnän alla, kovin olen koittanut pyöritellä kaikenlaisia vaihtoehtoja, mutta ihan sitä oikeaa ei vielä kai ole löytynyt. Tai voihan se olla, että kaikki kirkastuu juuri sillä hetkellä, kun pikkuisen näkee. :)

Sairaalakassin sisältöä olen pikkuhiljaa hommaillut kasaan, mutta eivät ole vielä missään kassissa. Vauvan kotiintulovaatetuskin mietityttää edelleen, ei siksi, etteikö olisi vaatteita, vaan en vaan osaa päättää, millä vaatteilla pikkuinen kotiin tulee. Heh, on mullakin ongelmat. :D

Vauvan tavarat; Pinnasänky on kasattuna makuuhuoneessa sivuvaunuksi parisänkyymme ja alakerrassa odottaa kehto päiväunia varten. Lakanoita en ole kumpaankaan vielä pedannut, mutta nehän ehtii mieskin valmiiksi laittaa. Yritän vain pitää mummin kissan (joka on siis meillä äitini kanssa kylässä) poissa molemmista, makuuhuoneeseen en ole kisua päästänyt lainkaan ja kehdon kopan olen kääntänyt kyljelleen ja peittänyt koko hoidon isolla päiväpeitolla. :) Hoitopöydän päätin sitten kuitenkin järjestää alakertaan, tuunaan eteisessä olevasta syvennykseen rakennetusta puhelinpöytälipastosta korotusosalla (jonka isäni tekee) sopivan korkuisen paikan ja korotusosan alle saa mukavasti pari koria vaipoille sun muulle ja seinälle lisäksi pari hyllyä ja koreja. Vaatelipasto on parin metrin päässä viereisessä huoneessa ja vessa pesualtaineen myös ihan liki, eiköhän tuo siis ole ihan passeli systeemi. Ja tosiaan, aika pian olen noiden aiempien lapsukaisten kanssa siirtynyt ihan sylihoitosysteemiin, todennäköisesti sama tapahtuu nytkin. :) Turvakaukalo ja sitteri pitäisi hakea lähipäivinä ystäväni luota, ehtiihän tässä vielä... ;)

Jahas. Taidan lähteä illan päätteeksi saunaan rentouttamaan kipeää kroppaani, jyväpussit olisivat nyt muuten paras ystäväni, mutta mikronpahalainen on edelleen takuuhuollossa, enkä uskalla alkaa lämmittelemään noita pussukoita tavallisessa uunissa, saisin taatusti aikaan joko tulipalon tai palovammoja itselleni... ;) Huomenna olisi jälleen neuvola-aika...

Bliss ja Poikanen 37+0
 
Vuorokausi vaihtui, joten: POKS 37+0! Jes, ei tullu meille keskosta, vaikka kovasti säikytteli. :)

Sen kunniaksi onkin taas 1,5 tuntia supistellu. Tulee 11-16min välein. Just otin 1g panadolia ja kävin vessassa tyhjennyksellä. Katotaan vaan niin ei tästä vieläkään synnyttämään lähetä. Auto on kyllä varulta lämmityksessä, mukava -30c pakkasta. Ei hirveesti houkuttais lähtee pakkaseen...
 
Keisha mulla on just sama juttu tuon oikean kyljen kanssa nukkuessa! Hemmetin raivostuttavaa, kun sit se vasemmalla nukkuminen puuduttaa lonkkaa jne. Mut kyl se on ihmeellistä, että se närästys iskee heti kun kääntää oikealle kyljelle. Omituista. Mä oon noita hedelmiä kyllä vedelly ihan ilolla, syön vaan lopuksi maustamatonta jogurttia ja vielä just ennen nukkumaanmenoa kiskon piimää lasillisen. Sit otan viel Gavisconia tabletteina (ainakin mulla toimii paremmin kuin se oraaliliuos) pari ja olen pystyasennossa viel puolisen tuntia ennen kuin siirryn kunnolla unten maille. Tällä tavoin oon saanu pahimmat refluksit ja närästykset kuosiin. :)

Bliss mäkin torkuttelen sohvalla aika lahjakkaasti kellonajasta riippumatta, tunti sitten havahduin pieniltä torkuilta. Se on kyl kumma, miten sitten sängyssä ei oikein tahdo tuo hyvä asento löytyä... Pitäis varmaan asennoitua, että sänky on sohva niin onnistuis se nukkuminen sielläkin. :)

Pink89, Bliss onnittelut täysiaikaisuudesta! :)

Nyt vielä pari klementiiniä ja sitten jogurttia, sitten ehkä pikkuhiljaa sänkyyn, kun menen huomenna käymään työmaalla - luottokunnan jutut pitää tulostaa, että saan laittaa vähennyksiin... Pirun veroilmoitus pitää täyttää. :D

Kauniita unia kaikille!

MrsR&MrR ja EePee 36+0 POKS!
 
Pink89 tsemppiä! Mä tuun varmaan kohta seuraks... oli niin karsee yö ettei mitään rajaa. Supistukset alkoi klo 1.24, vartin välein tosi kipeitä ja niiden välillä sitä satakertaista menkkajomotusta. No ne loppui sitten 3.42 tuli viimeinen. Nukuin oikein makeasti tunnin ja vartin ja 5.08 heräsin taas ihan järkyttävään kipuun. Taidan keitellä aamiaiset ja soitella vastaanotolle, että mitähän pitäis tehdä, kun jos vanhat merkit paikkansa pitävät, tätä jatkuu sata vuotta eikä mitään tule ikinä tapahtumaan ilman tippaa. Panadol ei näihin kipuihin näytä auttavan :(

Vähän alkaa itteekin jänskättään, illalla pakkasin sit jo viimein vähän sitä kassia, jos vaikka tulee lähtö. Väsyttäiskin joo... mutta jes, ei olla enää liian aikaisessa, jos lähdetään!

Viivi+Tiiti 37 POKS
 
Ohhoh, täällähän on monella jännät paikat. Itselläkin supisteli eilen iltapäivällä kipeästi parin minuutin välein ihan levossa ollessa, mutta sitten ne loppui taas kuin seinään. Suoraan sanoen alan olla jo ihan kypsä tähän koko odotusaikaan, ja tänään pitää vielä mennä kuuntelemaan neuvolahoitsun kauhisteluja. Katotaan millä se mua tällä kertaa yrittää stressata. Saisi se pikkulikka lopettaa taulukoiden tulkitsemisen ja opetella käyttämään maalaisjärkeä ja soveltamaan koulunpenkillä opittua käytäntöön. Viimeksi kauhistui lapsukaisen sykkeistä kun kävivät välillä yli +160, mutta palautui taas hetken kuluttua normaaliksi. Pieni jumppatuokio siellä oli vaan menossa, sen olisi luullut tajuavan kun maha muistutti pallon sijasta kolmiota eli taas pungettiin peppua napaa kohti ja hetken päästä rymisteltiin oikein kunnolla. Meidän muru kun vetää herneet nenään heti, kun joku koskee mahaan vähänkään kovemmin. No, eipä kyllä äitinsäkään tykkää ulkopuolisista lähentelijöistä. Viuhuisi tältäkin suunnalta nyrkkiä ja jalkaa jos ventovieraat kävisi puristelemassa :LOL:
Ei niin **skan vertaa huvittaisi käydä siellä nyt viikon välein, tuntuu jokseenkin turhalta juosta jatkuvasti. Doppler on kotona, kuten verenpainemittarikin ja päänsärkyjä ja turvotuksia osaan seurata ihan itsekin ja herkästi soitan ihan omalle lääkärille jos on jotain kummallista ja akuuttitilanteissa suoraan synnytysosaston kätilölle. Oman lääkärin tavoittaa yleensä muutenkin nopeammin kuin neuvolan, joten mielummin soitan suoraan hänelle jos on jotain ongelmaa tai joku mietityttää. Ei tee hulluutta hurskaammaksi toi neuvolan 1h puhelinaika, jolloin ei silloinkaan ole takeita vastataanko puheluun lainkaan. Ja pikkuinen kyllä pitää huolen, että tiedän itsekin että miten päin tuolla möllötetään. Sen verran kipeästi muistaa aina välillä ilmoitella itsestään, välillä tekisi mieli huutaa kovaan ääneen keskellä supermarkettia kun toinen koittaa tulla navan kautta pihalle :LOL: Viimeksikin tämä hoitajatyttö ihmetteli että mitenköhän tämä lapsi täällä on ja samaan aikaan jalka viuhtoi niin vimmatusti tossa navan yläpuolella ja päätä puskettiin lantionseudulle ettei todella voinut erehtyä asiasta. Ja kun sykkeetkin kuuluu ihan alhaalta, sitten oli valmis toteamaan että on se siellä pää alaspäin. Reaaaalllly? En mä tiennytkään :D

Äh, pitää käydä vielä tässä aamupäivän aikana kaivamassa auto esiin kinoksesta. Vaikkei sinänsä ole tarvetta ajaa autolla, niin ehkei sitä ole hyvä pitää viikkokaupalla ajamatta tuossa pihassa. Ja pääseepähän hoitamaan ton ei niin mieluisan neuvolakäynnin mahdollisimman nopeasti. Onneksi tätä odotusta ei ole enää kauan jäljellä. Mun puolesta saisi pikkuinen jo tulla ulos, kaikki vauvan tavaratkin on jo valmiina ja vain vauva puuttuu tästä paketista :) :heart:

Pitäisköhän ryhtyä kokeilemaan pitkiä kävelylenkkejä ja porraskäytävässä edestakaisin ravaamista. Ässäilyt ei ole tuottaneet oikein mitään tulosta. Tekisi kyllä muutenkin mieli mennä lenkille, jos vaan liitoskivut sen sallisi. Ehkäpä käyn kokeilemassa, jos sillä saisi neuvolavitutuksenkin pois tai edes pienemmäksi. Tai jos lähtiskin synnytys käyntiin eikä tarttis ollenkaan mennä :p

Pikku yllätys 37+4
 
Oi täällähän on yön aikana tapahtunut :)! Pinkille onnea synnytyssaliin ja tsempit myös viiville! Jokohan niitä uusia helmikuisia alkaisi tulla :)

Mitäköhän kuuluu Piia-Liisalle ja pojalle? Jos satut Piia-Liisa näkemään tämän, niin lähtikö sulle kädet paranemaan synnytyksen jälkeen? Täällä nimittäin kärsitään kovasti kipeistä käsistä ja pelottaa, että jos ei paranekkaan synnytyksen jälkeen :(

Toivottavasti myös Maaritilla ja tytöllä on kaikki hyvin :)

Me saatiin eilen meidät vaunut :heart: voi jestas kun tekisi mieli niitä päästä työntelemään :) Vauva vain puuttuu vielä :D

MrsR Onnea uudesta ipad ministä ja uudesta tukasta :) Kampaajakäynti voisi kyllä piristää, mutta taidan senkin hoitaa vasta synnytyksen jälkeen, ehkä vasta lähempänä kesää. Voisin kyllä itse värjätä juurikasvut piiloon vielä ennen laskettua aikaa.

Hauskaa päivää kaikille!

Bumble & masukki 34+4
 
Sain nukuttua yöllä pari tuntia ku supistukset hiipui. Nyt taas vähän suppailee, mutta epäsäännöllisesti. Kohdunsuu auki 4-5cm. Lääkäri pyöritteli kohdunsuuta ihan sika kipeesti. Tuumasi että saadaan näin omia supistuksia aikaiseksi ja vauva tällä reissulla maailmaan. Veristä limaa vuotaa.
Mies sai nukuttua myös pari tuntia ja kerta tää nyt yllätykseksi onkin näin hidasta touhua, lähti hän töihin. Onneksi työmaa on ihan tässä sairaalan lähellä niin pääsee nopeesti paikalle jos/kun supparit alkaa kunnolla.

Aaah ku jomottaa selkää....!

Viiville kans tsempit!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Siis apua!
Eilen illalla alkoi mullakin supistukset, väliä en oikeen osannut laskea ku tuntu ettei sitä väliä oikein ollut. Otin särkylääkettä ja kolmeen otteeseen makasin suihkun lattialla kuuman suihkun virratessa kyljen päälle. Mulle on tullut oikeen vaivaksi vasemman takajenkan lihaskramppi, joka vaivasi tämän kaiken kivan lisäksi. Jäin alakertaan nukkumaan että isäntä saisi nukkua rauhassa, olisi edes toinen meistä vähän levännyt, jos lähtö tulisi..
Puol kolme heräsin tunnin unien jälkeen kipuihin taas ja meinasin tänne palstalle kirjoitella, että kuka lähti synnärille! Mulla oli niin vahva tunne, että joku teistä tuskailee kovemmin kuin minä ja saa näiden tuskien seurauksena vielä tänään vauvansa! Siis olen sinua, Pink89 täällä ajatellut lämmöllä aamuyöstä! :heart:

Mun omat tuskat meni ohi ja sain aamulla nukuttua muutaman tunnin.. Toivon, että nää nyt valmistelis tulevaa, ettei ainakaa yli menisi. Helppo raskaus, mut heti kun jäin kotiin alkoi tuskaileminen. Täytyy varmaa men töihin takas.. Mut siis tosiaan mullaki toi menkkakipuinen maha ollut jo kolmena päivänä peräkkäin ja maanantai-illalla vessassa käydessä näytti ihan siltä ku menkat olis alkanu (sitä ennen oli tullut jo osa limatulppaa), sellasta vaaleenpunasta pyyhkiessä, mut loppui aika lyhyeen.

Sais se vauva täysaikasuuteen asti tuolla olla, mut varotin jo isäntääki et joutuu siitä eteenpäin olee ilman housuja KOKO AJAN! :D

moulinrouge ja salamatkustaja 35+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pink89
Heippa

Ja ensi alkuun Viiville ja Pinkille isot tsempit, jännät paikat teillä! Kohta taitaa tosiaan alkaa tapahtua helmikuista puolella...

Pyykistä[/B: hitto että harmittaa! Laitoin sitten säästäväisyyspäisyydessäni kaikki loput vauvanvaatteet kerralla pesuun, kun siellä oli vaan valkoisia ja yhdet keltaiset ja villavaatteita ja matalan lämpötilan ja vaimean linkouksen. Tulos: valkoiset vaatteet ovat niistä yksistä ties kuinka vanhoista keltaisista potkareista kellertäviä ja villavaatteet kutistuneet paksuiksi tönköiksi. Argh! Villavaatteet etenkin harmittaa, koska niistä osa oli mun äidiltä saatuja uusia hienoja ja nyt ne on kyllä aika pilalla. Voi peevelin peeveli!

Menkkakivut palasivat eilen illalla jokseenkin kivuliaina, piti mennä pötkölle kesken syömisen. Että se siitä 'oireettomasta' loppuraskaudesta taas tällä erää...

Rokotuksista kysymys: meinaatteko otattaa kaikki? Minä olen skeptinen, enkä varmaan ota kaikkia. Toki kaikki perustärkeät, mutta esim. rotasta on tullut ystävän lapselle niin hirveät sivuoireet, kahden kuukauden totaaliripuli, että sen varmaan passaan. Tiedän, että rota on vaarallinen pienelle lapselle ja vaatii sairaalahoitoa, mutta ystävä sanoi, että neuvolassa oli sanottu, että tämä on valitettavan yleistä. Myös joku muu rokotus oli sellainen, josta neuvolassakin sanottiin, ettei kantsi ottaa jos ei kuulu riskiryhmään, en nyt muista mikä se oli... Mä sain aikoinankin itsekin isorokkorokotteesta pahat sivuoireet, se ei kyllä taida olla enää edes listalla...

Nukkumisesta: mennyt taas aika katkonaiseksi... Onneksi ei kuitenkaan ahdistavat ajatukset pyöri enää mielessä öisin, niinkuin muutama kk sitten. Kysymys unettomuuteen liittyen: häiritseekö teidän miehiä raskaana olevan pyöriminen ja unettomuus? Nukutteko kuitenkin samassa sängyssä? Mehän nukuttiin mun miehen kanssa eri huoneissa jokunen viikko vai olisiko ollut peräti kuukausi, kun molemmilla huono vaihe nukkumisen suhteen ja nyt se on ollut taas vähän takaraivossa vaihtoehtona, vaikka en kyllä haluaisi, kun periaatteessa mukava nukkua toisen kanssa. Jos se vaan onnistuisi! Mutta mies parka kyllä herää mun valvomiseen ja toisinpäin, eli ei tääkään vaihtoehto mikään paras ole. Ollaan molemmat aika poikki aamuisin, tosi sillä erotuksella, että minä voin jäädä koisaamaan ja mies nousee usein ennen klo 7 töihin...

Nyt aurinkokävelylle!

Tuulis ja rakas 35+5
 
Voi vitsi, onpa jänniä paikkoja täällä monella. :)

Tää ny nopeesti päivittelee omaa napaa, kun taitaa päikyt kutsua kohta. :)
Viime yönä kun kävin vessassa, oli todella kovana vatsa eli täysin supistuneena kohtu, mutta edelleen kivuton oli suppari. Aamusella herättyä sitten selviskin, miksi oli niin jämäkkä suppari - beibi on siirtynyt tuosta oikealta ihan täysin keskelle. Pylly tuntuu ihan tuossa ylhäällä melkein tissien välissä. Siihen kun pikkuisen painaa, tulee nyrkkiä ja potkuja kohti selkää ja pää painaa rakkoon. Jännittävää. :)

Muuten siis täällä ei mitään kummia, huomenna polille ja kaupungille ja lätkäpeliin. :)

MrsR&MrR ja hervottomasti reivaava EePee 36+0
 
Voi harmi, Tuuliannaliina, varsinkin nuo villavaatteet. :( Mä pesin kans jotain tumppuja ja sukkia, jotka kutistui, mutta ne oli jotain jostain tulleita joten ei haittaa. Mun äiti neuloi esikoiselle villavälivaatteet mun omista langoista, jotka oli superwashia. Pitäis aina ollakkin pestävissä noi villavaatteet, muuten lapsen vaatteina on hankalaa käyttää.

Onnea Pinkille synnärille!

Keisha. Mun mielestä kolme vuotta sitten neuvolan tätin ohje oli se, että missään nimessä ei saa nukuttaa mahallaan ja ei kyljelläänkään mielellään, kun voi siitä pyörähtää mahalleen. Että pitäis nukuttaa selällään. Mun sisko kertoi kerran, kun hän kävi lapsensa kanssa jossain vauvaryhmässä ja siellä oli jonkun vauva ollut kyljellään ja äiti oli lähtenyt käymään toisessa huoneessa. Sillä aikaa vauva oli pyörähtänyt mahalleen ja kasvot suoraan alustaan. Oli ollut ihan sininen jo, kun oli nostanut ylös, mutta henki oli alkanut kuitenkin kulkea. Mähän olin esikoisen vauva-aikoina ihan vainoharhainen, kun tätini pelotteli mut 4-5kk iässä tulevasta kätkytkuoleman riskistä, niin tuskin nukuin öisin, kuuntelin hengitystä ja nousin katsomaan että kaikki on hyvin. Mutta kun tukee hyvin selästä ja mahasta, voi mun mielestä hyvin nukuttaa kyljellään, aion tehdä niin nytkin.
 
Voi iik! Jännittävää Pink ja Viivi! Tsemppiä mitä ikinä siellä nyt tapahtuukaan!

Tuulis Ne villavaatteet on nyt pilalla, joten sitä on enää turha murehtia. Meillä äiti oli kanssa pessyt vauvan villavaatteet muutama vuosi sitten ja kutistanut ne pilalle ja häntä harmittaa edelleen. Ja se on vaan vaate! Ei saa liikaa kiintyä. Ja tuosta nukkumisesta eri sängyissä. Minäkin sitä miehelle ehdotin, mutta hänen mielestään idea taisi tuntua jotenkin luovuttamiselta, niin en sitten ottanut enää uudestaan puheeksi. Katsotaan nyt sitten, kun ihan mahdottomaksi menee, josko ehdotan uudestaan.

Keltakukka 36+5
 
Rokotukset otetaan kaikki:) Mennään varmaan johonkin tutkimukseenkin mukaan, jos sellainen sattuu tulemaan ja siitä on jotain hyötyä (saa esim. hepatiitti-rokotuksen vauvalle).

Nukkuminen miestä häiritsee todella paljon mun pyöriminen ja valveillaolo. Nukunkin välillä sohvalla, mutta se on sitten taas hankala paikka itselle. Pitää katsoa. Jos meillä olisi toinen sänky, niin vaihtaisin huonetta.

Äitipolikuulumiset täällä on nyt tiedossa, milloin tämä raskaus viimeistään päättyy:) Vauvalle annetaan nyt kaksi viikkoa aikaa syntyä itse, ja sen jälkeen on suunniteltu sektio, jos mitään ei ole tapahtunut. Aamukampa siis esiin! Vauva on täydellisessä pepputarjonnassa, eli mahdollisuudet alatiesynnytyksellekin on hyvät. Itsestä vaan tuntuu, että ei tämä pieni taida olla pois vapaaehtoisesti tulossa, joten lasken nyt vain päiviä sektioon.


Pilkku_ ja pyllerö 38+0
 
Moi toooosi pitkästä aikaa ja poks! 37+0 eli täysaikasia ollaan, jes!

Tsemppiä synnärillä oleville! Mulla supisti kans eilen ihan tosissaan koko iltapäivän ja illan mutta sitten vaan lopahti. Mielellään lähtisin jo synnyttämään!!!

Vointi Supistuksia viime aikoina paljon, ei tartte paljon mitään tehdä niin supistelee jo makeasti. Tuntuu jo selkäpuolellakin. Mutta kaikissa edellisissä raskauksissakin on supistanut ennen aikojaan mutta menneet yliajalle. Minen halua mennä yli lasketun ajan. Niin kerta *mutristaa huuliaan* :D Hemoglobiini on laskenu taas, rautakuuria uudelleen. Flunssa jatkunu pari kk :O ja eilenkin vielä yskin niin että tuli oksennus, limaa riittää!!??

Hankinnat Tehty. Sänky vauvalle vielä petaamatta, mutta sen ehtii kotiin tullessakin tehdä.

Ehkäisy Mies ratkaisi meillä ehkäisyasiat, kävi vasektomiassa! Näppärä toimenpide, hiukan pallit vaan mustelmilla :xmas: Toivottavasti mitään komplikaatioita ei tulekaan. Naurettiin että jos mulla tulee synnytys samaan aikaan niin ollaan ehkä molemmat tikit alapäässä :LOL:

Kaihoisasti katselen ulos, olis niin ihana käydä jo vaunulenkeillä ja saada happea. Nyt tosin niin kova pakkanen ettei vauvaa vois ulos viedäkään. Nakkasin sitte petivaatteet pihalle, pitää viritellä patjansuojus sänkyyn jos sattus niin mahtavasti että lorahtas vaikka lapsivedet joku yö ;)

Kovasti seuraan tätä jengiä ja keskustelua, vaikken ole jaksanut kirjotella. Voimia kaikille, kohta me jakaannutaan kaikki :heart:
 
Mä olen myös edelleen yhes koos :LOL: soitin vastaanotolle ja sanoi, että pitäisi mennä suihkuun ja nukkumaan ja laittaa lapsille videot pyöriin... Että sitten, kun ei enää kykene olemaan, niin tulla näytille. No, me käytiin sit vähän kerhoilemassakin tuossa välissä, kun ei noi sitä telkkaria oikein katsele ja pitäs olla toimintaa. Supistukset onneksi loppui, mutta viiltelevä ajoittainen kipu on jatkunut eikä menny panadol-ohjeella ohi. En silti jotenkaan tohtisi mennä vielä synnärille, ajattelin, että josko lapset olis hoidossa ens yön ja jos saisin levättyä, ehkä tilanne vielä rauhottuisi. Maha on ihan kivikova, mutta vauva liikkuu hyvin :heart:

Yritän siis tässä sit mukamas nukkua ja levätä, mutta siitä mitään oikein tuu :( väsyttää vissiinkin liikaa.
 
jokohan PINKillä on vauvva sylyssä:heart:?

Onnittelut PILKKU sektio aikataulusta:heart:

UNETTOMUUS, mä oon jostain syystä nukkunu oikeen mainiosti viimeisen viikon!:LOL: Huonoina öinä oon menny sohvalle että mies saa rauhassa nukkua (hän toki pitäis mut vieressään mut mua ittee ärsyttää kun pyörin)

ROKOTUKSISTA, mä olen sillä kannalla että vain ne jotka oikeesti on vaarallisia sairauksia, ja jo vuosikymmeniä rokotteina, niin ne otetaan. Rotaa ei olla otettu, meillä se on sairastettu isompien muksujen kanssa. Kurja tauti, mutta siitä selviää. kaikissa taudeissahan on riski saada komplikaatioita, kuten myös kaikissa rokotteissa.

(.)
Siis nyt on kaik raskausvaivat hävinneet!:O
Turvotus on kaikonnut täysin (!!) ja liitoskivut helpanneet. Mitä mä oon tehny tällä viikolla eritavalla :LOL:
aamusin on kuvotusta mutta muuten lähestulkoon normi olo *kop kop koputan puuta nyt varmuudeksi*

Olin lenkilläkin kuopuksen kans, ja työntelin rattaat tuon hervottoman ylämäenkin ilman ongelmia :D ja mielikin on piristynyt.... Liekö isäntä pistäny mun aamukahviin jotain:LOL:

Mut joo, ei siis mitään erikoista uutta tänne:heart::D
Tai ohan se outoo et on näin hyvä vointi:LOL:
Täytyyköhä kurkata sänkyyn etten oo vahingos synnyttäny yöllä huomaamattani :D:LOL: En kyl edelleenkään nää varpaitani kun seison et ehkä muksut on viel siel mis kuuluuki:LOL:

T:Neiti 34+6
 

Yhteistyössä