Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Ilmoittaudutaan joukkoon odottamaan :wave:

Elikkäs
12.2 / HelmiToukka / 27 / 1 / VKS

Ihan kamalan jännittäväähän tämä on. Varsinkin tämä odottaminen kahden viikon päästä vasta neuvola. Nyt on siis 7+5. Kaks kertaa tehty apteekin testi. Mua huolettaa kun ei oo pahemmin mitään oireita....ei pahoinvointia. ei mielihaluja. ei pissata. rinnat ovat vähän arastaneet ja pari kertaa vihlassut mahasta. Iltasin pientä turvotusta mahassa. Mutta. Hermostuttaa. Haluisin jo täysi varmuuden. Jonku pienen mahaan voimaan hyvin ja heinäkuun olevan ohitse, ikinä en ole näin kovaa odottanut syksyä :D
 
Tänne on nyt muitakin tullu samalla lasketulla ajalla 14.2. ;) Onpas niin ihana laskettu aika tuo ystävänpäivä <3

Tänään ekaan neuvolaan! Sori mä oon kyllä niin jumahtanut tonne fbeen puolelle mut koitan tääl käydä välillä lukemassa ja kommentoimassa, ainakin lisäämässä uudet halukkaat fbeehen.
 
  • Tykkää
Reactions: Purnukka.
Ja sekavat systeemit eikun jatkuu: samalle potilaalle ei saa varata kahta eri lääkäriä samalla kertaa.

Mun pitäis siis päästä yhden tietyn lääkärin vastaanotolle vanhan jutun takia, ja nyt sitten tarttis neuvolalääkäriäkin. Pisteet ajanvaraushoitajalle, yritti auttaa parhaansa mukaan, ja ilmeisesti tälle peruslääkärille nämäkin asiat on tuttuja. Ja jos ei muuta voi tehdä laittaa ainakin lähetteen Kättärille. Jännityksellä odotan millainen on jatkokertomuksen seuraava osa. :popcorn:

Inkivääristä vielä: eviran sivujen mukaan inkivääristä on löydetty ainakin yksi ainesosa joka voi joissain tilanteissa aiheuttaa solukuolemia. Miten hurja annostus tarvitaan, en tiedä. Että ymmärrän kyllä hyvin jos se on ollu kieltolistalla. Tossa mun neuvolasta saamassa listassa sitä ei mielestäni ole, siksi alunperin ajattelin että vois käydä.
 
Jei uudessa kuukaudessa ollaan! :)

Inkivääristä olitte jutelleet.. Mulla sattui olemaan tossa vieressä neuvolan lappunen ja siinäkin tosiaan lukee että "osa inkiväärin ainesosista saattaa olla haitallisia sikiön kehitykselle". Neukkutäti sanoi vielä juurikin sitä että kun sitä ei ole kunnolla tutkittu. Ruuanlaitossa voi käyttää huoletta inkivääriä sekä joulupipareita voi kyllä syödä. Kunhan ei ala pureskelemaan isoa inkiväärin palaa suussa, sillai sitä on ilmeisesti ennen käytetty tohon pahoinvointiin.

Malttamattomana odotan nt-ultraa! Tuli heti eilen kutsu, 23.7, ei kovin pitkä enää.. Onneksi mies on lomalla heinäkuun niin menee aikakin nopeesti kun on tekemistä. Olon kun vielä saisi kohentumaan, kotona kun on niin tuo sohva vetää puoleensa ku magneetti!! :D Mulla alkaa selkä huutamaan jo hoosiannaa, pitäis yrittää raahautua kävelylle edes..
 
miss_piggy
Huhhuh,tasan kaks viikkoa ensimmäiseen neuvolakäyntiin. :) Kyl jännittää aika lailla. Mahakin tuntuu niin turvonneelta. En yhtään tiedä edes mitä siel niinku katotaan ensimmäisellä käynnillä.
Hemoglobiini, paino, käydään läpi sun täyttämiä esitietolomakkeita. Annetaan kusinäyte-purkit ja lukemista kotiin. Eipä oikein muuta. Ja varataan seuraava aika ja täytetään neuvola-kortti.

Ite oon ollu ennen raskautta urheilullinen, mutta nyt ei jaksa vähempää kiinnostaa. Oon niin väsyny että ei puhettakaan että jaksaisin esim. töiden päälle pumppiin jota oon harrastanu useamman vuoden ja aika maksimaalisilla painoilla. Kyykytki oon tehny isommilla painoilla mitä moni jätkä :D Nyt oon sanonukki salijäsenyyden toistaseks irti.
Oottelen että posti kolahtais lattialle. Varmaan mun doppler tulee tänään niin pääsen testailemaan.
 
Kirimilli voi kurja jos on tuollaiset tuntemukset.Vaikka en riidan aihetta tiedäkään niin muista että todennäköisesti kaikki tuntuu pahemmalta kuin on tässä myllerryksessä. Tsemppiä.

elzibelzi
Mulla on sama juttu, miten voi unohtaa niin paljon vaikka on jo yksi lapsi ennestään! Meillä tulee 6 vuotta ikäeroksi ja tuleva isosisko on odottanut sisarusta jo kauan. Koska olette ajatellut kertoa lapselle? Me tosiaan kerrottiin juhannuksena kun ei haluttu että kuulee muualta (juhannuksena oli pakko kertoa sukulaisille)
Ja meillä on nyt sellainen vauvanodottaja täällä että huhhuh, kysymyksiä piisaa.

Huomenna on virallinen varhaisultra ja tuntuu että kaikki olisi hyvin. Se kun on nyt kertonut kaikille tärkeille ja töissäkin niin on vähän lievittäyt pelkoja että eiköhän tässä kaikki hyvin mene. Vaarallista ajatella näin, tiedän.

Tuosta inkivääristä, silloin kun olin viimeksi raskaana 2007 tuli markkinoille multi-tabs inkivääri tabletit pahoinvointiin. Käytin niitä ja ne auttoivat jonkin verran. Sitten ne vedettiin pois markkinoilta tämän lähinnä tämän teoreettisen riskin takia. Mutta siis suurina määrinä ei edelleenkään suositella.
 
Niin on aika ihana laskettu aika 14.2, bambi ;)

Oireista vielä! Lauantaina kävin lavatansseissa ja yritin laittaa korkkarit jalkaan, ei onnistunut, jalat oli kun pölkyt :D Samoin lenkillä sormet turpoo, ei oo tapahtunut ikinä ennen. Väsymys on ihan kaameeta ja dementia painaa päälle :D Kodin laitto vietti on myös herännyt: eilen piti siivota lattiasta kattoon, vaihtaa järjestystä ja pestä ikkunat, oli vaikeeta kun meinas kuitenki väsyttää välillä ja yritti nostella oikein huonekaluja kuitenki :D
 
Kävin lääkärissä. Viikkoja on vielä liika vähän että mitään ratkaisevaa näkyisi...tai sitten on tuulimunaraskaus. Pitää pari kolme viikkoa odotella uutta ultraa. Periaatteessa kaikki oli ok, mutta elämää ei toistaiseksi löytynyt. Näillä mennään nyt eteenpäin. Eli katsellaan... :-/
 
Huokaus. Pääsin sitten ultraan kättärille. Ensin ei löytynyt yhtään mitään, sitten pieni raskausontelo, ei alkiota eikä sykettä, max 5+5 viikkoa. Ei suostunut vielä julistamaan keskenmenoksi, viikon päästä kontrolli. Jos on kadonnut tai saman kokoinen, on mennyt kesken rv5+ (4 viikkoa sitten!), jos on kasvanut niin jotain hyvin hyvin omituista on tapahtunut ja alkio kuukauden nuorempi kuin miten kuukautiset on tulleet. Eli kävi miten kävi, todennäköisesti poistun listalta... Odotan nyt kuitenkin vielä sen kontrollin ja tulen kertomaan tilanteen, mikäli nyt ei tyhjennys ala itsekseen sitä ennen. Jeps, ei siellä ennenkään ole mitään näkynyt, eikä näy nytkään.

Muoks: laskennallisesti olisi pitäny olla jo rv 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Hui, jaksamisia tosiaankin ja toivotaan vielä parasta :hug:

Mä kyllä vähä pelkään samaa, nyt pitäisi olla rv 7+6 ja minkäänlaisia oireita ei vielä ollut....Voiko olla edes mahdollista että niitä ei tulisikaan, siis pahoinvointia jne.??
 
  • Tykkää
Reactions: bumbuli
hahaa, mä en ollut -Bambi- edes tajunnut, että tuo laskettu aika on ystävänpäivänä ennen kuin mainitsit asiasta... hehee onpa kiva!! :cool:

Maizzi, meillä tulee tosiaan myös melkein kuusi vuotta ikäeroa lapsille. Meilläkin poika on pikkusisarusta kysellyt, mutta nyt asiaa on helpottanut se, että parille hyvälle ystävälleni on syntynyt lapset parin kuukauden sisällä, joten on poika päässyt niitä hoitamaan ja ihastelemaan.
Ei olla vielä tosiaan kerrottu kenellekään, mutta varmaan viikon sisällä kerrotaan lapselle ja minun ja mieheni vanhemmille. Olen myös sitä mieltä, että lapselle on hyvä kertoa ensin, ettei sitten kuule muualta. Luulen, että tuo meidän viisivuotias ymmärtää jo asian, eikä ihmettele vaikka mulla ei vielä olekaan iso vatsa.

Jaksamista ja haleja niille, jotka elää epätietoisuudessa tällä hetkellä.


-elzibelzi ja Tiitiäinen 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: bumbuli ja -Bambi-
epätietoisille jaksamisia!! eihän sitä itsekkään tiedä, onko tuolla vatsassa mitään eloa tai alkua :( .mutta aika näyttää. Odottavan aika on toooosi pitkä. Meillä pienimmän ja nyt kuopuksen ikäeroksi tulee liki 11v :O . vielä ei kerrota, koska edellisestä kerittiin kertoa ja jouduttiin sitten ikävätkin uutiset kertomaan. Isommat odottivat niin kovasti, että saisivat pikkusisaruksen. Tosin ymmärsivät hyvin ja olimmekin sanoneet, että aina ei kaikki menekkään hyvin, kun se alku on niin riskialtista aikaa. Kun tulin sairaalasta tyhjennyksestä, passasivat ja olivat kovasti kainalossa :heart:
 
miss_piggy
Pahoittelut huonoista uutisista niille jotka niitä on saanu :(

Mulle tuli se doppler ja tietysti piti testailla. No eihän sillä kuulu muuta ku jotain mahan möyrintöjä ja omat valtimo-virtaukset. Toivotaan että joskus se sykekin löytyy. Mulla ei oo nyt ollu taas just mitään oireita, eikä oo kohdun kasvukipujakaan tuntunu kertaakaan, joten sen takia tässä nyt en jotenki oo kovin luottavaisin mielin. Olo on just tällä hetkellä sellanen niinku ei raskaana oliskaan. Ei mitään merkkejä siihen suuntaan.
Turvotusta ei oo ollu pitkään aikaan, eikä huonoa oloa nyt pariin kolmeen päivään. Vaan rinnat on vähän arat. Mahassa ei tunnu just mitään edes silloin jos makaa sohvalla ja koittaa painella alamahaa.
Ei kovin mieltä ylentävää. Etenki ku on se kkm taustalla niin jatkuvassa pelossa tässä saa elää.
 
  • Tykkää
Reactions: bumbuli
Siis tämä pelko on ihan kreisiä, istuin äsken pihalla nurmikolla, nurmikko tietenkin kostea kun aamulla on satanut, tunsin kädellä että hame oli märkä ja olin varma että nyt tuli jotain pihalle, mutta ei mitään. :D Enää en yhtään ihmettele niitä jotka käyvät aikaisin ultrassa.
Nyt kyllä olo kyllä vähän helpotti kun kerroitte että raskaus voi olla täysin oireeton. Mua ei ylipäänsäkkään kyllä ikinä okseta ja oksentanutkin olen aikuisiällä vain muutaman kerran.

Onneksi löysin teidät voi edes jonku kanssa "jutella" :heart:
Poikaystävä lähti 3vk ulkomaille ja ei olla vielä kerrottu kellekkään. Yritän odottaa edes siihen ekaan neuvollaan.
 
Mimmau: kiitos infosta. ootko itse käyttänyt lääkkeitä? onko ollut apua?
Zantacia meidän lääkekaapista löytyykin. Nuorimmainen oli refluksivauva ja sitä käytettiin hänellä. Mut pitääpä perjantaina jutella kun käyn neuvolassa, tähän asti on aina sanottu ettei pahoinvointiin ole mitään lääkettä.

Minä en yksinkertaisesti selviä tästä arjesta tän pahoinvoinnin kanssa :|
2 edellistä päivää olin koko ajan leksaamassa. Tänään on ollut hyvä päivä ja oksensin vain yhden kerran kun mies uskalsi kahvit mennä keittämään. Kahvin haju on jotain niin järkyttävää tällä hetkellä. Eihän tässä mitään hätää ois jos sais omaan oloon keskittyä mut kun on 4 lasta hoidettavana. Onneksi mies on nyt kolme viikkoa lomalla, joten hän on nyt aika iso apu tässä. Meillä kun ei ole tukiverkostoa täällä ollenkaan.
 
Kiitos tsempeistä. En ole vielä luopunut toivosta. Minulla kun ei ole tarkkaa muistikuvaa että milloin oli viimeiset menkat. On ne saattanut olla jopa kesäkuun alussa, jolloin viikot saattaisi olla vasta 4+jotain. Silloin ultralöydös olisi sitä mitä pitääkin. Kun en ole pitänyt kirjaa vuodoista. On ollut aika kiireistä kevät ja kaikenlaista häsläämistä sinne sun tänne, niin olen ihan ulalla että milloin oli menkat. Perjantaina on eka neuvola ja pyydän heti lähetteen ultraan kahden viikon päähän. Siihen saakka täytyy vain mennä hetki kerrallaan. Tämä epätietoisuus on aika ikävää... Ja kun on kokemusta useasta keskenmenosta, niin se paukuttaa takaraivossa.

Oireet kuitenkin jatkuvat; rinnat arkana, vessassa pitää laukata, pieni etova olo, mahaa turvottaa... Ultraava lääkäri sanoi että se pienoinen musta paukura on oikeassa paikassa kohdussa ja kohtu on kasvanut ja se keltarauhanen(?) on iso eli hyvät merkit. Nyt vain odotetaan odotetaan odotetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl

Yhteistyössä