Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Heiidihh: Ihanaa, onnea kaksosista! Onko teillä suvussa kaksosia vai oliko ihan ylläri?

Bluebaby
: Kylläpä on jo mahtavan kokoinen maha, ei tuota kyllä enään millään piilota : )

Voimia päänsärystä/migreenisä kärsiville, olen hengessä mukana, itse kärsin siitä 5 viikkoa mutta nyt "kopkop) ollut jo 1 viikon poissa. Lääkäri sano kans mulle et burana 800mg x3 ja panadol 1g x4 on ok alkuraskauden aikana, loppuraskaudesta ehdoton nou nou..

Itse kävin eilen ostamassa ekat mammafarkut ja kylläpä tuntuu ihanalta kun ei purista mistää. En pysy pitämään enää mikää joka vähänkään on napakkaa mahan kohdalta.

Onko muita jotka on ajatellu et lapsesta tulisi kaksikielinen?

POKS POKS 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: -Bambi- ja bluebaby
miss_piggy
En tajua miten jollain voi näkyä jo maha, mulla ei kyllä näy mitään vaikka miten päin vääntelee :D No, parempi vaan. Haluan pitää piilossa mahdollisimman pitkään.

12+4
 
katrinainen Kiitoksia kovasti! :) Ja tuosta kaksikielisyydestä tuli mieleen,että mulla pari nuorempaa sisarusta toinen 5v. ja toinen vasta 5kk..(itse olen siis 21v.) niin kummatkin syntyneet kans kaksikieliseen perheeseen ja ihan hyvin on mennyt! :) mielestäni vain positiivinen juttu,jos lapsella mahdollisuus kahden kielen lahjaan,eli mahtava juttu! :)
 
Heiidihh Paljon onnea tuplauutisista, ihanaa!

Margareta91 mulla myös välillä alamasulla inhottava tunne, juurikin sellainen virtsarakkoa "ärsyttävä". Oon ollut ihan kahden vaiheilla, että pitääkö mennä lääkäriin jos on vaikka virtsatietulehdus, mutta sitten se on saattanutkin häipyä ihan kokonaan. Ja vatsa on muutenkin tosi pinkeä ja jotenkin painava.

Tänään oli vihdoin nt-ultra :) Kaikki tosi hyvin, ei kohonneita riskejä ja turvotus olematon. Tyyppi voi hyvin ja vastaa viikkoja+päiviä tarkalleen :heart: Kyllä nyt helpotti! Kenelläs on seuraavana? =)

Apr 12+4
 
Töissä kertomisesta: Mä haluaisin vielä ainakin kuukauden tai parikin odottaa ennekuin kerron. Mua hirvittää, että kuinka työkaverit ottaa tän, koska siellä ei oo oikeestaan kellään muulla lapsia ja teen töitä pääsääntöisesti miesten kanssa :| . Mietityttää, että kuinka ne suhtautuu, jos pidemmällä alkaa tulla vaivoja ja kipuja enkä pysty niin hyvin hoitamaan fyysisen puolen hommia. Maha on selvästi jo kasvanu ja on just ihan tuolla alhaalla pikkunen pallo, mutta onneks työvaatteet tekee illuusion eikä siitä vielä tajua. Toivon vaan, että tulis äkkiä syksy ja kylmemmät ilmat että vois vetää lisää vaatetta päälle niin isompikin maha menis piilossa ;)

Kaks yötä ultraan!!!! Tsemppiä kanssa odottajille, meitä onkin monta, joilla ylihuomenna ultra. Joko teitä muita jännittää?!

Hassel ja pöpö 12+2
 
Kiva seurata täällä myös kaksosten odottajia, voi olla raskausaikakin vähän erilainen kuin meillä muilla.

Täällä edelleen loisto-olo. Iltaisin maha on melko pallo, päivisin ehkä vaan vähän löysää mahan päällä :) ultraan vielä reilu viikko, sitten jos kaikki on hyvin, alan todenteolla nauttia tästä raskaudesta. Ja sit täytynee töihin ilmoitella, et taidan jäädä suoraan hoitovapaalta äippälomalle, enkä tuu töihin niinkuin on alustavasti sovittu. Mutta vielä pitää oottaa. Jokunen ultra tais olla mun jälkeenkin, mutta kohtahan se pelottava rajapyykki on meillä kaikilla takana.

Merile
 
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl
Miss_piggy, ei se ekassa raskaudessa usein näykkään. Itsekin piilotin 2011 mahani hyvin töissä vielä rv 20+. Eilen mittasin mahani se vastaa nyt jo ensimmäisenraskauden rv 25+!! Eli tokalla kerralla ja varsinkin näin nopsaan perään (ikäeroa tulee 1 v 10 kk) maha tulee tosi nopsaan esille tai sitten tuolla on enemmän kuin kaksi!! Mutta sentit tosiaan vastaa sitä mitä viimeks oli ku olin jo melkee rv 30. Tuntuu hurjalta jo tää pallo.. Mut niiiiin ihanalta <3 Rakastan raskausmahaa <3 Ihanaa kun se on pinkeä ja nostaa jo lyhyttä toppia niin että iho pilkistää :D <3

Joku kyseli siitä tunteesta kuin vauva potkisi rakkoon, epäilen että sinulla on supistuksia. Vauvan potkut ei ole niin vahvoja vielä että ne tuntuisi rakossa, oota vaan myöhemmin voi melkeen lirahtaa kun vauva potkaisee rakkoon :D Mut joo siis mulla on jo noita harjoitussupistuksia (Valitettavasti herkkä kohtu supistelemaan :(..) Ja se tuntuu just sellasena paineena ja tuntuu myös rakossa se paine. Kokeileppa ens kerralla kun se tunne tulee jos satut olemaan esim. selälläsi, koveneeko alavatsa? Kohtu on vielä suht pieni ja kovenemista ei ehkä niin selkeästi vielä tunne, mutta kokeile! Toivottavasti ei ole kyse supistuksista, mutta mun korvaani kuulosti just siltä. Ei ne kyllä yleensä oo vaarallisia, joillakin on vaan supistusherkkäkohtu ja se supistelee alusta loppuun.

Vielä kolme päivää ultraan!!!

-Bambi- ja Nipsu 11+4
 
Kiitoksia oikein paljon onnitteluista Apr17 Ninzi Jaziemily & JustSe!!! :heart:

Mitenkäs Jaziemily,milloin sait tietää kaksosista ja onko kauheasti ollut turvotusta masussa/pahoinvointia? Itelläni ollut kyllä kuitenkin suht siedettäviä nää alkuraskauden oireet,kun yleensähän tosiaan oireita voi tulla jopa tuplasti! :D Ja Tuplasti myös onnea sinulle kaksosista! :)


Heiidihh + pikku murut :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: JustSe ja Jaziemily
Huih, tääll kans jo jännitetään! En muista milloin olisin näin paljon jännittäny ultraa! Kaikista muista olen aina käyny alkuraskauden ultrassa, mutta vaikka nyt on ollut mutkia ja murheita matkassa niin kunnalliseen ei huolittu, kun ei kuitenkaan vuotoa tullut ja täällä yksityinen olisi maksanut reilusti yli 200€ :-o ! Niin niin paljon en kuitenkaan ole valmis moisesta maksamaan. Kymmenen minuutin tsekkauksesta, sellasta pientä papua...haloo?! Sydänääniäkin kävin kuunteluttamassa neuvolassa kun oli 10+, mutta mitään ei kuulunut ja tosiaan kohtua ei tunnu. Ja siis oireethan loppu 7+ ihan kokonaan yli viikoks, joten todellakin pelottaa ettei kaikki ole kunnossa. Maha on kyllä vähän kasvanu ja kohdunkin löydän kun oikein painelen. Ilmeisesti on edellisestä raskaudesta kääntynyt kohtu ihan "päin pyllyä" eikä siksi tunnu eikä kuulu myöskään sydänäänet. Huoh..."enää" 21h23min ultraan...Ei sillä, että mitenkään laskisin :D

Hassel ja pöpö 12+3
 
Mullakin vatsa on jo ihan kunnolla näkyvissä. mutta tämä onkin mun kolmas näin pitkälle edennyt raskaus. Ja supistuksian mullakin on jo ollut, valitettavasti. Niitä oli samalla lailla onneksi myös kahdesta ekasta joten en ole niistä huolestunut.

Listan päivitys Olisiko täällä joku jolla olisi halua/mahdollisuutta päivittää sitä? Itse olen ihan onneton koneiden kanssa joten en usko olevani oieka siihen tehtävään. Listan uusi päivittäjä voisi toki suoraan vaikka avata ketjun elokuulle?

Kenelläkään muulla närästystä kiusana?

11+2
 
Listan päivityksestä: Vauvakuume:en kanssa siitä oli puhe, mutta meistä ei taida kummallaan olla siihen tällä hetkellä valtuuksia, eltsun tarvisi jostain niitä muutella kun on topic:kin perustanu, niin hänellä on järjestelmänvalvojan oikeudet, mutta jos malttanetta pari päivää, että päästään elokuun puolelle niin miä voin avata sen uuden topicin ja kyselen sitte niitä päivityksiä uudelleen ja koitan, jos vaikka saisin sinne myös toisen "valvoja" joka sais niitä päivityksiä tehdä... Kuulostaisko suunnitelmalta? :)

Töissä kertomisesta puhuitte: täällä anoppi suoritti lähes tulkoon sellasen epic fail- tyyppisen suorituksen... Se meni kertomaan töissä, ennen kuin sain itse kertoa, olisin asiasta ollu hissun kissun nyt torstaina tehtävään ultraan asti, mut ei sitte... Hiukan sieppaa... :mad: ois pitäny vaan olla kertomatta... :stick:
 
täällä mennään 9+4 . Pahoinvointi palasi tauon jälkeen takaisin :( . närästää myös joka päivä. tänään täytyy hakea lääkettä siihen. väsymyskin alkanut taas vaivaamaan. huoh! toisaalta toivon, että nämä oireet olisi hyvä merkki. reilu 2 viikkoa ultraan vielä! me ollaan kerrottu muutamalle ystävälle. isot lapsetkaan ei tiedä vielä. vasta jos ultrassa kaikki hyvin.
 
Täällä ilmoittautuu uusi odottaja tälle palstalle ja mieluusti myös facebookiin :)
Raskaus oli todella odotettu ja olen ihan täpinöissäni tästä. Minulla on ennestään tyttö
ja poika. Joten kummankin sukupuolen odotuksesta on kokemusta. Tytön odotuksessa olin lievästi huonovointinen ja pojan odotuksessa ei ollu oireita. Nyt puolestaan olen ollu todella pahoinvoiva ja väsynyt. Nyt jännitetään
onko näiden voimakkaiden oireiden takana tuplat. Ensi perjantaina olisi eka ultra ja parin viikon päästä sitten np. ultra.viikkoja olisi nyt 10+1

Eli LA 24.2/3.lapsi
 
Listan päivityksestä niin ei sitä tosiaan pysty oikein kukaan muu tuota etusivun listaa päivittää, mutta senhän voi kuka vaan kopsata tänne vikalle sivulle siitä "lainaa"-napista ja poistamalla ne quotet alusta ja lopusta.

Eli jos pitää vain tuollasta yhtä listaa etusivulla niin sitä ei voi kuin yks ihminen päivittää eikä voi mitään "oikeuksia" siirtää muille tms.
Mutta kuukausihan vaihtuu ihan just, että eiku uus ketju alulle :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Täälläki tuli pahoinvointi takasin. Aattelin jo että se meni kokonaan ohi mutta kyllä vaan joutui kaivamaan pahoinvointirannekkeet takas esille.. Voi oksetus! Vielä olis edessä huomisesta alkaen neljän päivän putki aamuvuoroja, ja en meinaa millään jaksaa...
 

Yhteistyössä