Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*

Tervehdys kaikille!

Täällä olisi vielä yksi odottaja tulossa mukaan porukkaan.
Ensimmäistä lasta odotamme mieheni kanssa ja erittäin innoissamme olemme molemmat. Alkuraskaus on ollut helppo, ei pahoinvointia (pientä etomista kyllä jos ateriaväli venyy turhan pitkäksi). Huomattavin oire on ollut väsymys, nykyisin ei entinen iltavirkku tahdo pysyä hereillä enää iltayhdeksän jälkeen. :D

Nt-ultrassa käytiin eilen, siellä se pieni viuhtoi käsiään vimmatusti ja sydän jyskytti vahvasti. :heart: Koko vastasi viikkoja ja niskaturvotusta oli maltilliset 0,3 mm. LA olisi ultran mukaan 16.2., mutta ei lähdetty muuttamaan neuvolassa laskettua pvää joka on 14.2.

Sokerirasitukseen joudun koska olen yli 25-vuotias ensisynnyttäjä, mitään muita riskitekijöitä ei ole. Kuulemma vain hyvin pieni osa odottajista välttää sokerirasituskokeen.

14.2. / Hortensia MacAnkka / 31v./ 1. lapsi / KOKS
 
Heiidihh Saatiin tietää np ultrassa. Silloin oli rv11+4 ja vauvat vastas kokoja 11+5 ja 12+0 :) Alussa turvotti kovastikkin ja nytten maha on jo hieman pyöristynyt :D
Joskus viikolla 8+jotain oksensin (yht.3 kertaa) sen jälkeen ei oo ollu pahaa oloa :) Aika oireettomana mennään.. mitä nyt useemmin pitää pissillä käydä ja nännit vieläkin vähän arat :D Hyvin voidaan !
 
Jaziemily Aika aikasin se masu sielt sit vaa näyttää tuplista tulevan esiin? :D Mahtavaa,ettet sen enempää oo joutunut oksuilemaan!

Odotan innolla jo kunnon vauva masua,muuten tää näyttää tällä hetkellä vaan siltä,että ois lihonnu pari kiloo :D Ei tätä oikeen osaa vieläkään ajatella todeksi,että esikoisia on tulossa kaksi kerta heitolla! <3
 
Tuolla kerho-osiossa on tähän ketjuun liittyen muuten suljettu kerho, liittykää sinnekin. Siellä on toistaseks aika hiljasta, ja sinnehän ei pääse sitten ketkään ketjun ulkopuoliset kurkkimaan mitä kirjotellaan :)
hox! Tuo kerho ei ole suljettu, koska sitä voi lukea ihan vapaasti kuka vain ilman että liittyy kerhoon. Ne jotka on suljettuja kerhoja, niin niiden kirjoituksia ei voi nähdä. Helmikuun kerho on avoin, kunnes sen perustaja hoksaa tehdä siitä suljetun.
 
Jaziemily ja Heiiidih kun makaatte selällänne ja kokeilette kohtua niin kuinka korkealle se yltää verrattuna napaan? Mulla on tässä reilu 16h aikaa spekuloida omaa kohdun kokoani, joka on mielestäni aika iso tai sitten vain kuvittelen, mutta voisko sittenkin.....?

Entäs muut?!?!? Kohdunkorkeutta kyselee hän.
Itsellä siis kun ei ole sydänäänet kuuluneet, en ole päässyt ultraan ja oireetkin on ollu ihan mitä sattuu niin spekulointia voi huomiseen ultraan asti heittää :D .
Mulla siis on kohtu tuolla jossain selkärangassa, joten ei kauheemmin näy, vaikka vähän masu jo pullottaakin, mutta kun mä kaivelen sen reunaa niin mulla kohdunpohja yltää "jo" (?) 2-3cm päähän navasta ja mun ymmärryksen/muistin mukaan se on aikas korkeella. Vai liekö antanu vaan "periks" nopeemmin kun tosiaan 8:s raskaus menossa...Mä olen myös pitkä, joten selkäkin on pitkä, että ei ainakaan siitä ole kiinni, että olisin niin lyhyt selkäinen, että olis noussu siks jo niin ylös. Mulla siis on noussu jo melkein 10cm häpyluun yläpuolelle.
Toisaalta pelkkä ajatuskin hirvittää, että se vihon viimonen viidesvillahousu paljastuiskin viidenneks JA kuudenneks, mutta toisaalta kun en ole sitä ennen kokenut niin ajatus kiehtoo...

Hassel ja pöpö(t?) 12+3
 
Jaziemily
Oi ompa hienoa!! :) Kiva kun löytyi toinenkin nuori ja vielä tuplia odottava! Itse olen siis täyttämässä nyt syksyllä 21v. :) Jänskätän itte ainaki aika paljon tätä kaikkee,kun on niin uutta ja ihmeellistä kaikki :D


Hassel
Valitettavast en kyllä osaa sanoa tuohon mitään varmaa vastausta,joten jätän arvailut sikseen :D Kerrohan uutiset sitten kun varma tieto saatu asiaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily
Hassel, en osaa minäkään varmaksi sanoa kohdun koosta.... Ei tunnu vielä niin hyvin.

Onnea tuplista Heiidihh!! On se varmaan niin jännää! Oon ite kaksonen, joten jännäsin kans kovasti, osuuko myös omalle kohdalle, mutta eipä siellä kuin yksi näkynyt.

Täällä välillä napa tuntuu herkältä, tuttu tunne edellisestä raskaudesta. Ei siis tunnu kovin kivalta, välillä myös pistävä tunne. Hiukan maha tullut esiin, huomenna edessä töihin paluu, joten pitää illalla miettiä vaatevalintoja... :D En meinaa kertoa kuin vasta ultran jälkeen, vaikka kai töiden kannalta pitäiskin. Pari viikkoa meinasin silti odotella, kun ahdistais sitten alkaa selitellä, jos siellä ei enää sydän jumpsuttelisikaan.

Tervetuloa uusille! :)

-riitu- 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Jaziemily
Eipäs ole pahemmin tullut tänne kirjoiteltua kun tuo fb on melkein aina tuossa auki :D
Neuvolassa käytiin viikko sitten ja kuunneltiin sydänääniäkin! Olo on todella hyvä, väsymystä lukuunottamatta :p Np-ultraan tuli aika ja se on vasta 23.8. Todella pitkä aika odotella mutta kuitenkin luottavaisin mielin kun just "pertin" kuuli neuvolassa.
Masu alkaa varsinkin iltaisin puskea näkyviin ja mun puolesta saakin näkyä, ei pahemmin ole ahdistanut asia. Onhan tää sellainen pieni ihme mitä ei koskaan odotettu tapahtuvaks :heart:
Under ja Pertti 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe
-riitu- Paljon kiitoksia !! :) Oho ai oot itse kaksonen,ompa hienoa ja onnittelut sinulle myös pikkusesta! :)

Oon otettu,kun niin moni onnitellut täällä jo,että jäänyt kyl todella hyvä ensivaikutelma tästä keskustelu palstasta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: JustSe
Hassel Sulla on siis jo aamusta, mulla "vasta" 12, eipä tullu juurikaan nukuttua... Eihän tälläsessä stessissä ole mitään järkeä, ihan m,ikä tilanne masussa oiskaaan niin eihän sille enää mitään mahda. Mut eihän tätä voi järjellä ajatella.. Jospa tä jälkeen mieli rauhoittus. tuskinpa..

12+3
 
Minä myös stressasin ihan älyttömästi nt-ultraa. Murehdin onko tuolla masussa oikeasti mitään elämää ja onko siellä kaikki ok. Kummasti se stressi ja huoli tipahti harteilta heti kun ruudulla näkyi pieni ihmisolento ja kuuli vahvat sydänäänet. :)

Sai ainakin hetkellisesti jonkinlaisen mielenrauhan ja maanantain ultran jälkeen on oikeasti voinut nauttia ja iloita raskaudestaan.

Tsemppiä kaikille joilla ultraan meno on vielä edessä!

Terkuin, Hortensia MacAnkka & The Dude rv 11+5
 
Huomenta päivää,

saankin ilmeisesti kunnian kertoa ensimmäisenä tämän päivän ultrasaldon, joita pitäis tulla vielä mooooonta lisää :heart: . Ja toivottavasti yhtä hyviä kuin täällä!

Ultrakuulumiset: Siellä se pöpö köllii ja kasvaa. Nukkui kun alettiin katsoa ja vähän ajan päästä heräsikin ja oli oikein vilkas pyörimään ja heilumaan. Hauskasti herättyään venytteli, imi vähän peukaloa ja päälle haukotteli. Noin niinkuin voisi kuvitella vauvan tekevän juuri herättyään =) .
Niskaturvotus oli 0,8mm ja toisessa asennossa 1,9mm, eli aivan loistava. Muutenkin kaikki rakenteet mitä pystyttiin näkemään oli täydelliset. Nenäluutkin jo näkyi, aivolohkot ja aivopuoliskot oli samankokoiset, masulaukku, munuaiset, selkäranka, sormet ja varpaat. Ei napa tyrää jne. Hyvältä, tai tässä tilanteessa pitää sanoa, että LOISTAVALTA näytti ja meinas siinä helpotuksen kyynel vierähtää, koska niin paljon olin tuota pelännyt/odottanut, kun näitä "ongelmia" on ollut.
Ilmeisesti 7+viikon oireiden loppumisellekkin löytyi syy...Kätilö kysyi, että onko kukaan sanonut koskaan, että mulla olis jotenkin erikoisen mallinen kohtu. Sanoin, että kyllä se ihan normaali tähän asti on ollut ja ultria on tehty melkoinen liuta kaikissa mahdollisissa olosuhteissa, joten kai tuo oltais huomattu. Huomasin itsekkin, että näytti vähän omituiselta, kun sikiöpussin vieressä oli seinämä jonka takana oli myös nestepussi. Sitä sitten tietysti tutkittiin ja todettiin, että raskaus on tainnut alkaa kaksosraskautena, mutta toinen sikiö on lakannut kehittymästä. Itse veikkaisin että varmaan tuolloin 7+viikoilla, koska oireet sopisivat siihen. Sikiöpussi oli sen verran iso, että ei ihan ensimmäisillä viikoilla ole lakannut kehittymästä. Pieni, oletettavasti sikiökaikukin siellä oli, ehkä ½-1cm mittainen ja luonnollisesti mitään sykettä ei ollut. Eiköhän tuo ole jo ehtinyt hajotakkin, kun tuosta on jo 5viikkoa aikaa. Sinne kai tuo sitten itsestään häviää loppukin. Olisi ollut kyllä mielenkiintoista käydä ar-ultrassa niin olisi nähnyt molemmat vielä elossa...Tosin sitä olisi ehkä surrut enemmän, koska nyt tuo tuli vain toteamuksena ja asia oli sillä käsitelty ja tietty helpotti omaa oloa, koska selitti tuota miksi oireet lakkasivat 1½viikoksi.
Ei siis kaksosia meille, mutta yksi sitäkin eloisampi yksilö tulossa :heart: . Ja kyllä oli hienoa nähdä, kun tämä on pahoinvoinnin ja kahden viivan lisäksi ensimmäinen konkreettinen todiste, että siellä oikeasti elämää on. Ihanaa :) !

Tsemppiä margareta91 ja muut ultraan menijät!

Hassel ja yksi pöpö 12+4 (vastasi muuten viikkoja 12+5)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Plääh, töissä kärvistellään vielä pari tuntia ennenku pääsee kotia lepäämään. Tosiaan täällä ne yökkö-olot tuli takasin ja jatkuu edelleen..Oli niin mahtava olo tässä pari päivää,että olikin liian hyvää ollakseen totta :D

12+5
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille! Ite siis odottelen tuonne 16.8. asti... Iloitsen teidän muiden puolesta, ihanaa kun tulee hyviä uutisia! :)

Onko muut huomanneet, että väsymys toisi yökkö-oloa? Nukuin tooosi huonosti viime yön, en varmaan paria tuntia enempää, kun piti töihin tulla loman jälkeen, ja aamulla yökkäilin monta monta kertaa... Vaikka olo ollut ainakin viikon verran ihan hyvä, ei yökötyksiä! Popcornia napaan heti aamusta, että kykeni ees lähteen töihin. ;) En siis yleensä syö aamupalaa kotona, vaan vasta töissä.

Ja RIKS RAKS POKS! 10+0!

-riitu-
 
Voi kökkö!

Soittivat mulle sairaalasta, kun maanantaina ottivat verinäytteen veriryhmän selvittämistä varten. Huomenna tarvii omaan terveyskeskukseen mennä antamaan uusi verinäyte koska aiemmasta oli löytynyt vasta-aineita (olen kuulemma Rh+) ja mikäli uusintanäytteestä edelleen löytyy vasta-aineita, lääkäri tutkii asiaa tarkemmin.
Huolissaan ei kuulemma tarvitse olla, koska oma reesustekijäni on positiivinen.

Äitini kanssa justiinsa juttelin asiasta ja itse olen synnyttyäni mennyt todella keltaiseksi, johon sain valohoitoa ja sairaalassakin vietettiin hieman tavanomaista pidempi tovi. Tiedä sitten johtuisiko/liittyisikö nämä asiat toisiinsa jotenkin...

Ärsyttää kun huolestuttaa, vaikka sanottiinkin ettei tarvitse olla huolissaan. :|
 

Yhteistyössä