Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

Parin tunnin kuluttua yliaikaiskontrolliin ja hieman jännittää.
Mie romahan jos paikat on samassa pisteessä kuin kuukauden takaisella neuvolalääkärikäynnillä!

Täytyy varuiksi ottaa sairaalakassi matkaan, jos kävisikin hyvä tuuri ja käynnistäisivät jo tänään. Epätodennäköistä kyllä, muttei mahdotonta. Kaikkeen täytyy kuitenkin varautua. :)

41+3
 
Kotona ollaan, laittoivat balongin kypsyttämään paikkoja. Kipu on melkonen, kovia menkkamaisia kouristuksia. Käskivät nykiä katetria jos löystyy -> kipua ei tunnu. Yleensä alkaa tapahtua 10-12h sisäl laitosta, ohjelapussa luki et muutamasta tunnista vuookauteen. Jos tulee ulos ni sit synnärille kalvojen puhkasuun. Jos mitään ei tapahdu ni sit huomenna aamusta uudestaan sinne, ottavat osastolle mut en tiiä e mitä ne sit tekee.

Perutaan koko raskaus mun puolesta.
 
Margareta91 sitä ei peruta kun teillä on kohta vauva <3 Uskon, että turhauttaa, mutta jos oot jaksanu yli 40viikkoa jaksat vielä max. Muutaman päivän :) Tsemppiä!
Tuntuiko balongin laitto miltään? Ja miten pitää nykiä katetria? Hui.
 
Tsemppiä Margareta ja aito HÖH sun puolesta! Olen hengessä mukana. Kohta on vauva sylissä! Kehotan nyt tekemään kaikkea, mikä vaan ikinä saa sut rentoutuneeksi ja iloiseksi. Jäden syöminen ja sohvalla makaaminen?
 
Ja täällä ei tapahdu mitään. En edes sormella kokeilemalla löydä kohdunkaulaa, niin takana se on. Ja sen pitäisi kai siirtyä eteenpäin synnytyksen lähestyessä. Tällaistakin olen jo mennyt testaamaan. Voi voi.

Pokspoks 41
 
Mulla on kohdunkaula ollut kokoajan niin takana?, että lääkärikään ei melkein ylettänyt sitä testaamaan ja sai sörkkiä ihan kunnolla :D En tiiä miten vaikuttaa mihinkään...ärsyttää kun lenkkeilystäkään ei ole tehoja kun pyörätiet niin liukkaat, että melko hidasta on meno ulkonakin :( Kuitenkin jaksais ite mennä lujempaakin. Pyh. No kolme ässää käyttöön vaan...
 
Laitto tuntu saman verran ku sisätutkimus kun kokeillaan minkä verran on auki, ei mukavaa mutta ei pahakaan. Katetria pitää vetää ulospäin kunnes taas tuntuu et on siin hollilla, eli sattuu iha helvetisti. Onnistuin äsken jonkun korkin siitä irrottaa ku teippailin tiukemmalle, soitin synnärille eikä kuulemma haittaa, mene ja tiedä sitten. Toiv alkais kohta tapahtumaan :)
 
Kotona ollaan täälläkin taas.
Käyrillä kökötetty parikymmentä minuuttia ja lääkärillä käyty.
Kohdunkaulaa 1,5 senttiä jäljellä, sormelle auki. Kaikki on mallillaan, vauvan painoarvio nyt 3,7 kg, neljäkiloiseksi lääkäri veikkasi.
Raskaushepatoosin varalta verinäytteet kävin antamassa, ilmottelevat huomenna jos jotain häikkää löytyy.

Sisätutkimus teki todella kipeää, runnoi ihan huolella ja sanoikin, että saattaa laittaa supistelemaan ja/tai vedet menemään.

Perjantaiksi varattu aika käynnistykseen, ilmeisesti jään suoraan sairaalaan sisään silloin.

margaretalle kovasti tsemppiä ja jaksamista viimeisiin hetkiin. Toivotaan, että synnytys käynnistyy nyt nopsasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Elm
Täälläkin vielä raskaana. Närästys loppunut kuin seinään, nyt pari iltaa supistellut.
Eilen illalla suihkussa käydessä istuskelin lattialla ja nautin lämpimästä vedestä. Ylös kun nousin, niin JOTAIN valahti lattialle. Ihan juoksevaa, väritöntä nestettä. Oletin lapsivedeksi, mutta koska ei enempää tullut ajattelin, että odottelen rauhassa tämän aamun neuvolaan. No, neuvolatäti totesi, että laita pikkuhousunsuoja kun pääset kotiin ja soita joka tapauksessa synnärille iltapäivällä, veikkasi myös lapsivedeksi. Jännä nähdä miten tässä käy. Ajattelin kahden pintaan sinne soitella ja tiedustella että mitä tehdään. Mies on alusta asti ollut varma että tyyppi syntyy tiistaipäivänä.. Eilisen jälkeen supistellut, yöllä pari kertaa ihan kunnolla, siis niin että niihin ihan heräsi. Tänään muutamia supistuksia, toiset täysin kivuttomia toiset vähän juilii.

Ehkä tämä tästä, sittenkin..

Elm 39+4
 
Tilannetiedotusta, ballonki tuli ulos eli oon 3-4cm auki, kohdunkaulan puitäisi olla hävinnyt. JEE. Ei juurikaan supistele 2-3 kpl/h. Soitin synnärille -> pitää olla sielä 2h päästä. Jos ei sittenkään vielä tapahdu niin sit puhkastaan kalvot...

Mies pitkällä lenkillä koiran kaa, hakee samalla subwaysta ruokaa meille.
 
  • Tykkää
Reactions: Hortensia MacAnkka
Täällä minä Margareta jännittelen sun puolesta, oon aamun täällä vähä väliä käyny kahtomassa että mikä tilanne ! Jotenki tuo ballongilla käynnistäminen on nii jänskä :D tsempit sulle, kohta sulla on nyytti sylissä !
 
39+5 :flower:

Tänään aamusta (lue 2h sitten), sanoin miehelle mahtipontisesti, etten lähde tänään mihinkään (kauppaan), koska on niin paljon tehtävää kotona (puhdas kuivunut pyykki, keittiöjuttuja ja käydä sairaalakassi läpi[lisään imetyspaitoja narulta]). Tämän sanottuani menin vessaan, ja pikkareissa oli ensimmäistä kertaa koko raskaudessa verta! Vajaa ruokalusikallinen vanhaa verta. Miehellekin näytin ettei tarvitse sanoin selittää. :D

Jännä tilanne vai mitä! Tätä edeltäneet tapahtumat: Illalla suostuttelin miehen tekemään mulle alatutkimuksen sormilla, eli kokeilemaan kohdunkaulannipukkaa, ja kuinkas ollakaan mies löysi sellaisen "kovan" tuntuisen syvältä. Yö meni hyvin nukkuessa, pari supistusta harvakseltaan. (edellisyönä joku 10kpl). Aamulla keittiössä yksi napakka supistus, piti ottaa tukea pöydästä ;)

No nyt on selätetty villiintynyt khh, siivottu keittiö, laitettu aamupalaa, otettu sairaalakassi esille ja käyty sisältöä läpi. Mukavan lauha ja aurinkoinen päivä. Jännittää mennä seuraavan kerran vessaan pissalle. Ei ole tullut supistuksia, mutta menkkamaista jomotusta on havaittavissa.
 
Jee, margareta! Kohta se on menoa. :D

Mä päätin alkaa siivoilemaan. Paljoa ei kerrallaan pysty tekemään, kun alkaa tuikkailemaan tuonne alas ja supistelee varsin ahkerasti/herkästi.
Minen suostu odottelemaan perjantaihin asti käynnistystä. Hitto vie! :kieh:
 
Miksi kaikilla muilla tapahtuu paitsi mulla :( Alkaa jo ketuttamaan :D Sori vaan mammat! Kiukuttaa muutenkin nyt kaikki! Hajoaa pää tänne kotiin ku päivät täällä yksin möhötän ja ukko painaa pitkää päivää! Ärrimurri!
 
Elm
Maiscu, en mäkään voi sanoa että varsinaisesti mitään tapahtuu, joten samassa veneessä vielä toistaiseksi..

Soitin kahden aikoihin synnärille, käskivät laittaa talouspaperia alushousuihin ja tarkkailla tilannetta. Nyt sit tietysti kyttään koko ajan että josko jotain tapahtuis tai näkyis vaan ei.. Jotenkin tunsin itteni vielä tosi tyhmäksi, kun en aikaisemmin tota tajunnut, kun ei oo ees ensimmäinen synnytys kyseessä.. :kieh:

Vein ukon töihin ja käskin vaan olla hälytysvalmiudessa. Ihmetteli, että vienkö mä sen muka. Totesin että ehkä mä kykenen ton 7 kilometriä ajamaan vaikka supisteliskin, jos ei muuta ni sit sen voimalla että tietää pääsevänsä tositoimiin kohta. :LOL:
Muutamia "tujumpia" nippauksia on tässä päivän mittaan ollut, siihen on vielä toistaiseksi jäänyt.. Jatkan siis talouspaperin kyttäämistä. Kyllä tuntee itsensä niin hehkeäksi, olo on kuin rantautuneella valaalla ja nyt sit vielä talouspaperia housut täynnä. Hohhoijaa.

Mä haluan synnyttämään. Tai en nyt varsinaisesti edes sitä, haluan nyytin syliin ja omaan kroppaan takaisin, kiitos!
 
Voi rakkaus! Mies oli kaupoilla käydessään käynyt ostamassa mulle lahjakortin kampaamoon hiustenleikkuuseen ja värjäykseen. :heart:
Pääsen synnytyksen jälkeen ja siitä toivuttuani hemmoteltavaksi.

Tekeepä vauvan liikkeet kipeää tuolla alamahalla ja -kerrassa. Supistelee välillä napakasti, välillä täysin kivuttomasti. Välillä tuntuu, että vauva yrittää punkea itsensä ulos - tuliskin vaan!
 
Mullakin herännyt kaikenlaisia mielikuvia että tämä lapsi tajuaa mahassa, että hänen tehtävänsä on saada tuo "portti" aukeamaan. Tänään liikkunu rauhallisemmin, odotan että illalla ryhtyy jumppailemaan. Mies menee illalla pelaamaan jääkiekkoa.

Rakkaus Todellakin, äsken mies toi mukanaan kaupasta laskiaispullia, 2kpl pakkauksen.
 
Elm
Synnärillä käyty, epämääräinen vuoto EI ollut lapsivettä, vaikka vielä synnärillä pissanäytettä antaessa holahti ihan kunnolla jotain muuta kuin pissaa, en sit tiedä mitä se muka olisi..

Kohdunsuu sormelle auki, mutta kanavaakin vielä pari senttiä jäljellä..

Osaa olla sit niiiiin turhauttavaa. Kipeiden suppareiden toivossa..
 
Elm
Munkin mielestä. Pissaa se ei ollut, koska vaikka kuinka yritin pidättää ja katkaista suihkua niin aina vaan tuli.. Ja niitä talouspapereita ei kukaan edes sen tarkemmin kattonut vaikka käskivät niitä pitää. Joko se oli oikeasti lapsivettä ja se hoitaja ei osannut ottaa sitä tikkutestiä oikeasta paikasta tai sit mulle kehittyi päivässä pidätysongelmia, mihin en ihan usko.. Pläääh. Sekös naurattais kun pitäis yöllä lähteä takas..
 

Yhteistyössä