Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

Juu kyllä olen kahdestaan vauvan kanssa. Arki on sujunut hyvin, ja iso kiitos siitä mun vanhemmille ja muille apujoukoille. Vanhemmat on tehneet mulle ruokaa, käyneet siivoamassa ja muutenkin auttelemassa. Mutta ihan hyvin pärjätään vauvan kanssa kaksistaan enkä oikein osaakaan kaivata ketään tähän vierelle, kun en muusta tiedä :) Toki joissain tilanteissa olisi helpompaa, kun olisi ylimääräinen käsipari apuna tai joskus öisin olisi mukava ku joku toinen kävisi välillä vaipat vaihtaan. Ja esim. kylvettäessä tarvitsen apua, yksin en uskalla vauvaa kylvettää. Mutta hyvällä mielellä olen ja uskon, että pärjäämme hyvin näin kaksistaankin.
 
Vilja-Maaria tuossa tilanteessa tukijoukot on varmasti todella tärkeä apu ja tuki :) Mutta mihimpä me naiset ei itekseenkin pystyttäis :) Ja kun se arki muokkautuu jokaisessa perheessä omanlaiseksi niin muusta ei ole tietoa. :)
Mulla mies tekee pitkää päivää ja käytännössä kahta työtä joten täälläkin yksin on pärjättävä välillä pitkiäkin aikoja. Tietenkin alussa mies pitää lomaa minkä pystyy, mutta ei ole hänellä 8-16 vuorot vaan käytännössä päivystää 24/7. No siihen on totuttava ja onneksi sisko on tuossa lähellä apuna :)

Tänään lenkkeilty parisen kertaa ja siskolla käyty herkuttelemassa nii josko vaavi nyt vois ulostautua :D Mitään muuta ei ole kun tukala ja raskas olo... Maha painaa jo paaaljon :( Ja kovettelee välillä. Mieskin tuossa flunssaa ilmeisesti alkaa potemaan, että toosi kiva sairastua tässä ennen h-hetkeä... Minun tuurilla tauti iskee minuunkin :( Hope not.

Huomenna poksuu 41+0 :D Hohhoi ;)
 
Meillä mies tekee vuorotyötä, tän viikon on tehny aamuvuoroa joten oon yöt hoitanu vauvaa yksin, ei oo mitää järkeä väsyttää toista. Päivällä kyllä niitä apukäsiä löytyy kun aina joku käy vauvaa kattoo :) aamut on vähän hankaleita, kun pitäisi mammallaki saaha vaatetta vaihdettua ja pikkusen pärstääki ihmisemmän näköseksi. No, omaan tahtiin :) sitku mies vapaalla tai iltavuoroon menossa niin jaotellaan yöllä vauvanhoitoa ja kun korvikkeilla mennään niin voi joskus äitikin vähän nukahtaa kun mies hoitaa yösyötöt :) Muutenki mies on vähän patistellu mua, että kävisin vaikka asioilla tjsp. ihan itekseen ja kyllä se hetkikin sitä omaa aikaa tekee hyvää :) neiti on nyt vähän heränny tähän maailmaan, tänäänkin 6 tuntia oli aikalailla hereillä, vajaan tunnin nukku välissä päikkäreitä. Kovasti kiinnostaa, että minkälaiset ihmiset häntä hoitaa :)
 
Meillä on tyttö nukkunut alusta asti pinnasängyssä ja päikyillekki ku vien sänkyyn ni nukahtaa melkein heti, tuntuu jotenki että ymmärtää sängyn olevan se paikka missä si nukutaan ja sohvalla ollessa saattaa nukkua pieniä pätkiä mutta muuten si aika menee kattellessa :)

En tiiä sanoinko jo aikasemmin, mutta toi likka nukahtaa parhaiten ku on ääniä ympärillä. Imuroin yks päivä olkkaria ja tyttö köllötteli sohvalla. Kun laitoin imurin päälle ja hetken päästä ku katoin tyttöö, ni siinä se likka veteli sikeitä. Samantien ku sammutin imurin ni alko huuto :D

Kissat ei oo ollu moksiskaan vauvasta, vaikka toisin pelkäsin tuosta nuoremmasta. Eivät edes mene vauvan tavaroiden lähelle ja muutenkin ovat ihan omia itseään :) Porukoilla kun oltiin ja siellä on australian paimenkoira, ni se ei oikeen tienny miten vauvaan olisi pitänyt suhtautua. Haistella halusi hirveästi ja oli kiinnostunut, eikä siinä mitään, mutta samointein kun tyttö alkoi itkeä niin koira alkoi haukkua. Tottumiseen menee tietty aikaa, kun ei ikinä noin pientä ole nähnykkään. Ois kiva vaan jos tottuis nyt tuohon, kun heinäkuussa veljelle tulee lapsi ni ois sit jo tottunut pieniin :)

Toivotaan Maiscu, että miehes ei nyt sairastu enempää ja nyt kun on sitä pahaa influenssaakin liikkeellä!
 
Hui, täälläkin vauva huomenna viikon ikäinen, minne se aika rientää? Jotenki en ole sisäistäny et vauva on mun mahasta tullu, se on meijän lapsi...

Kokeneemmat Vauvailijat, miksi vaippa on alkanut vuotaa lähes joka kerta? Tulee selän puolelta? Mielestäni en tee mitään eri tavalla kun aikaisemmin. Ihan sama tuleeki pissa vai kakka ni ne tulee niskasta ulos. Nyt kokeilin 2 koon vaippaa, jospa se auttaisi. Tuntu ettei sitä vaippaa voi kireemmällekkään laittaa. Ja ei johdu siitä että liian harvoin vaihtaisin. Olen kyllä niin pihalla vauvan hoidosta et huh huh.

Harmittaa ku tänään on eka neuvola, joudutaan paikanpäälle menemään ja se on joku tyhmä 15 min punnitusaika. Tällä mammalla ku ois varmaan 30 kysymystä. Ensi viikolla on vasta pidempi kotikäyntiaika.

Joutuuko joku muu käyttämään rinakumia imettäessä? Mulla oli nännit niin kipeät (verta vuotivat) että oli pakko ottaa käyttöön. Nyt on ogelmana ettei poika meinaa millään imeä rintaa ilman, saa vaan hepulin ku ei enään osaa. Rintakumi on vaan hankala käyttöinen minusta ja nyt kun maitoa tulee enemmän ni ohivuotoa on palojon ja sit menee aika paljo maitoa hukkaan. Sitä kun ei vielä liikaa tule ku tuo syö kun kolme viikkonen vaik onki viikon ikäinen... Yliaikasuuden huono puoli.

Yöt menee ihan ok, saan nukuttua n. 4-5h yhteensä. Ongelmana et poika haluaa yhden piiiitkän imetyksen unitaukoineen päivineen. Yleensä mäki torkun sillon ni imeminen ei ole tehokasta. Haluaa olla n. 3h rinnalla klo 01-04. Muuten nukkuu imetyksen jälkeen 1,5-2h. Vastikkeella täytän vauvan masun vielä illalla, muuten nukkumisesta ei tule mitään.

Ulkoilusta Kätilö sano synnärillä et jos + keli ni saa viedä ulos muutama päivä kotiutuksen jälkeen. Ollaan 1 vauvulenkki tehty. Pienesti kans käyty kaupoilla.

Himusesti tsemppiä masut pystyssä oleville!
 
Mulla on rintakumi käytössä. Rinnanpäät on olleet tosi herkkinä ja kipeät, ensimmäisinä päivinä vuosivat ihan verta. Nyt sitten kun maito on noussut, on rinnanpäät niin matalat alkuimetyksen aikana, että vauvan on helpompi saada ote kumin kanssa. Katsotaan pääseekö tuosta kumista eroon jahka tässä päästään kunnon imetysrutiiniin.

Jippii! Poitsu söi rintaa aamulla 44 g edestä eikä lisämaitoa tarvinnut antaa, ensimmäistä kertaa. Suuri helpotus, nyt on nenämahaletkusta pääsy todella lähellä. Viimeinkin!
Aamupäivällä lastenlääkärin käynnin jälkeen saa tietää mikä suunta crp:llä on, samaten bilirubiinin tilanne. Toivon parasta. (Tosin tuossa eilen justiinsa eräällä toisella vauvalla oli lupaavasta suunnasta huolimatta bilirubiini yllättäen kääntynyt nousuun, joten itsekin vähän pelkään ettei kävisi samoin...)

Suuri helpotus on kyllä se, että maitoa alkaa tulla aina enemmän ja enemmän. Illalla pumppasin huikeat 45 ml ja aamuyöllä 55 ml. Tuo oikea rinta on ollut hirveän hidas ja nihkeä, mutta nyt aamulla sekin osoitti heräämisen merkkejä kun siitä tuli yksinään 25 ml maitoa. :D
Tekeepä pienet asiat ihmisen äärettömän onnelliseksi. Maidontuotannon lisäksi ilonaiheita on tietysti vauvan pissat ja kakat, mitä enempi, sen parempi. Ainakin näin meidän tapauksessa. Poitsun pissaamisia on katsottu vähän huolestuneesti, mutta eilen näytti peräti kolme kertaa, että pissa tulee ja hyvällä paineella. Vaipanvaihdon yhteydessä lorotti menemään isossa kaaressa pitkin vauvatehon lattioita ja hoitopöytiä. :LOL:

Eiköhän me kohta jo päästä kotiin. Ettei jo huomenna jos kaikki menee tänään ja huomenna putkeen.
 
Kiva kuulla, että Hortensia siellä alkaa homma sujumaan ja voinnot kohenemaan :)

Täällä ei mitään uutta :D Soittivat äitiyspolilta ja ya-kontrolli ois perjantaina jos ei synny ennen sitä :D Hui. Vauva ollut nyt eilisen aika rauhallnen, että joko alkais kaveri valmistautua syntymään. Hope So. Vielä onneksi aikaa perjantaihin on :) Toiveajattelua.

Mä haluan jo, että synnytys on ohi. Sitä tässä on 9kk pelätty, ressattu, jännitetty ja odotettu. Ja nyt se on jo niin lähellä, että ahdistus taas iskee. Kuinka mä selviän siitä kun tää pötkäle ei varmasti alta 4kg edes paina ja muutenkin hyppy tuntemattomaan jännittää. Apuva.
 
Rintakumista Mulla oli rintakumi käytössä osastolla ollessa. Silloin kun ekaa kertaa imetin, ei vauva jostain syystä saanut otetta ja hoitaja antoi sitten kumin käyttöön ja sitä käytin koko ajan. Kotiinlähtöpäivänä kävin vielä toisen hoitajan kanssa imetysasentoja läpi ja hän paheksui kovasti rintakumin käyttöä (vauvan pitää saada ihokontakti, kumi on luonnoton ja epähygieeninen jne. tuli vähän paha mieli) ja kokeilin sitten ilman kumia. No kappas vaan, vauvahan osasi homman myös ilman kumia. Kotona käytin kumia aluksi öisin, kun vauvalla kuitenkin oli vaikeuksia saada otetta ilman ja meinasi raivostua. Mutta nyt emme tarvitse sitä enää ollenkaan, ollaan pikkuhiljaa opeteltu olemaan ilman. Nännit on kyllä arat, mutta mulla ei ole ollut veren vuotoa tai haavaumia. Lansinoh on käytössä.

Margareta Vaippa vuotaa täälläkin. En oo varma, mut tuntuu et Pampers päästää läpi, Libero ei. Testit tämän osalta vielä käynnissä :) Poika on kova kakkaamaan, monta kertaa päivässä ja vaatteita saa vaihtaa useamman kerran päivän aikana.
 
Elm
Vaippa on liian pieni jos jatkuvasti vuotaa takaa, ei oo vaippamerkeillä hirveesti eroa. Ainakaan itse en esikoisen kohdalla mitään huomannut. Tai sit vaan kokeilee laittaa sitä vaippaa "ylemmäs" sieltä selän puolelta. :)

Mä sanoinkin aikasemmin, että en pystyny esikoista imettään oikeestaan kun ehkä ekan viikon jos sitäkään, kun meni rinnat niin kipeiks että se imetys oli yhtä tuskaa, kumin kanssa ja ilman. Ja kumin kanssa tyttö ei oikein saanut kunnon otetta ja maitoa meni hukkaan kun se valui sinne tänne. Pumppaa vaan maitoa sen aikaa kun rinnat on kipeet tai siirtyy suoraan pulloruokintaan. Nämä siis vaan omakohtaisia kokemuksia!

Mielelläni koitan vastata jos joku muukin asia painaa mieltä! :)

Täälläkin edelleen tukevasti paksuna, alkaa jo ahdistaa. Kahtena iltana ollut kipeämpiä supistuksia, mut loppuneet kuin seinään parin tunnin sisällä alkamisesta, ja yöt menty panadolin voimalla. Mä haluaisin tän tyypin jo ulos että loppuis tää "kyttäily", varsinkin kun on ollut selvästi ensimmäistä vaikeampi raskaus kipujen ja särkyjen suhteen.

Elm 40+4
 
Kyllä on ihanaa lukea teidän kaikkien kuulumisia ja varsinkin miten vauva-arki on lähtenyt sujumaan. :)

Mulle tarjottiin sairaalassa heti rintakumia käyttöön, koska vauva ei alkuun oikein osannut ottaa otetta. En kyllä suostunut ottamaan sitä käyttöön, koska yhdellä kaverilla oli todella paljon vaikeuksia sen kanssa ja varsinkin, kun yritti ottaa sen pois käytöstä. Tietty ihan yksilöllistä, mutta en halunnut ottaa mitään riskiä. Nännin päät olivat kyllä alkuun tosi kovalla koetuksella pumppauksen ja imemisen takia, mutta sisulla mentiin eteenpäin. :)

Meillä oli myös vaippojen kanssa tuota ongelmaa, että vuosi aina silloin tällöin. Itse ainakin huomasin, että olin laittanu huonosti ja sieltä selkäpuolelta, kun nostaa ja katsoo että on hyvin niin ei kyllä vuoda. Oon kyllä todennut, että liberot on paljon paremmat kuin pamppersit. Meillä pamppersit vuosi aina.

Joko te vauvansa saaneet olette aloittaneet D-vitamiinien antamisen? Onko tullut mitään sivuvaikutuksia? Me aloitettiin rela-tippojen antaminen, joissa on samassa d-vitamiini ja mun mielestä meijän tytsyllä on ilmavaivat lisääntyneet ja kakkaakin tulee harvemmin. Huomenna kyselen neuvolasta onko tuolla vaikutusta kakkaamiseen.

Onko teidän muiden vauvojen kielen pinnalla ollut sammasta? Meillä ihan vähän ja neuvolassa käskettiin antamaan vischyä sen hoitoon. Eihän tuollainen pieni siitä tykkää yhtään. Nyt olen hoitanut sitä puolukkamehulla, jota olen puristanut pakastepuolukoista. Tämä on auttanut ja tyttökin on nyt yhteistyökykyinen.

Tsemppiä kaikille, joilla vielä vaavi masussa ja muillekkin vauvansa saaneille. :)
 
D-vitamiineista, me alotettiin siis muutama päivä ennen niiden aloitusta rela. Meillä nämä erikseen, kun neuvolasta saatiin tää eka d-vitamiinipakkaus. Ei oo tullu sivuvaikutuksia. Uskon, että on vaikutusta kakkaamiseen, sillä meillä muuttui relojen jälkeen kakan tulo siten, että tulee reilun vuorokauden välein. Mutta sillon sitä kyllä tuleekin :D relojen alotus vähensi muutenkin vähäistä kiukkuisuutta, joten kaitpa jotain vatsavaivoja sitä ennen oli. Minkälaisilla ohjeistuksilla muut ovat alottaneet d-vitamiinin? Me saatiin siis neuvolasta ohjeeksi, että ekat 2 päivää 1 tippa, seuraavat 2 päivää 2 tippaa jne. kunnes ollaan siinä viidessä. D-vitamiinien aloitus ei ole ainakaan toistaiseksi tuonut mitään vatsavaivoja, vaikuttanee ne relat niin hyvin. Tällä hetkellä menee 4 tippaa.
 
Me ei saatu mitään ohjeistuksia d-vitamiinin käyttöön. Suositteli vain ostamaan noita reloja missä on d-vitamiinit samassa. Me aloitettiin suoraan antamaan se 5 tippaa. Näin jälkikäteen ajateltuna olis ollu hyvä totutella ja antaa ekaks 1 tippa ja sit 2 ja jne... Jälkiviisaus on parasta. :D
 
D-vitamiinistä: Suositushan on että aloitetaan yhdellä tipalla ja seuraava päivä 2 tippaa jne. kunnes se 5 tippaa on täynnä. Ja jos herkkä maha niin paras kuulemma aloitella vieläkin hitaammin eli yhtä tippaa useampi päivä ja kahta ja kolmatta myös. Minä oon antanut yhtä nyt kolme päivää,huomenna annan kahta tippaa useamman päivän. Poika kova piereskelemään ja välillä massua vääntään joten en viitsi turhaa toiselle lisää kipuja aiheuttaa.
 
Niin se vaan oli jäbällä bilirubiini taas noussut (68 -> 204 viitearvon yläraja 200). Ei kuitenkaan tarvetta valohoidolle ja puhuvat jostain "vanhasta keltaisuudesta". Lastenlääkäri päästi poitsun vierihoitoon, yöksi menee vielä vauvateholle. Veriviljelyistä ei löytynyt mitään ja crp on laskenut 9 (eilen 31).

Nyt haetaan poitsulle omaa ruokailurytmiä ja katsotaan syökö päivässä riittävästi. Aamun imetyksellä meni 44 ml kuten jo mainitsin, sen jälkeen n. 11.30 söi vain 30 ml ja klo 14.00 menikin jo komeat 60 ml. :)
Jos tänään menee maitoa riittävästi, päästään eroon nenämahaletkusta.
Jos huomenna kaikki verinäytteet näyttää hyvältä ja poika syö tarpeeksi, on meillä hyvät mahdollisuudet päästä kotiin. Jei!
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Onnea hortensia ja margareta vauvoista! Ja tsemppiä vielä maaliskuun murun odottelijoille!

Täällä vauva on jo 2 viikkoa ja arki on lähtenyt käyntiin. Imetys sujuu tällä kertaa hyvin ja vauva onkin täysi-imetyksellä. Viimeksi imetys ei onnistunut ja vauva sai pullosta kaiken ruoan. Jälkivuotokin alkaa loppumaan ja muutenkin kroppa hiljalleen palautumaan synnytyksestä.

Olisi kiva jatkaa keskustelua tuolla syntyneiden puolella mikäli muilla olisi siihen haluja. Totta kai ensiksi osoiteltaisiin että kaikki saavat nyyttinsä.

Katrinainen ja vauva 2 viikkoa 1 päivän
 
Täällä yks neuvolakäynti taas takana. Viime viikosta pituutta tullu 49cm -> 49,9cm ja painoa 3 320g -> 3440g :) Kakkaaki tuli 4 krt pienissä erissä sinä aikana ku otettiin painoa ja pituutta ihan nakuna ja pissaki siinä tuli :D Voi johtua tuosta mallasuutteesta että alkaa tuleen tollai mukavasti. Sitä ajattelin ny antaa pari päivää putkeen ja pitkään päivän tai kahen tauon. D-vitamiini ohjeistus oli meillä sellanen että ensimmäisenä päivänä 1. tippa, toisena 2. tippaa jne. ja viiteen ku päästiin niin viidellä jatketaan joka päivä.
Liberoja tykkään itekki käyttää. Pampersin ykkösvaipat oli jostain syystä liian isoja vaikka ovat samankokoisille kuin liberon vastaavanlaiset. Pampersin jää siis oottaan kasvamista :)
Kolmen viikon päästä ois tytsyllä eka neuvolalääkäri käynti :)
 
Meidän poika syntyi 24.2 klo 00.37. Painoa 3880g ja pituutta 52cm, raskausviikoilla 40+2. Aamulla ois ollu käynnistys, eipä tarvinnu käynnistellä.

Lyhkänen synnytyskertomus. Synnytys meni hienosti, iltapäivällä kolmen maissa veristä vuotoa (limatulppaa), viiden maissa supparit 10min, kaheksan maissa 5min, yheksän maissa sairaalaan ja supistukset alko olemaan tosi kovia noin yhentoista maissa, jolloin 7-8cm auki ja spinaali noin puolen tunnin päästä. Tuonne asti pärjäsin ilokaasulla ja suihkulla/liikkeellä. Sitte kalvot puhki, ja kohta ponnistaan. Eikä sattunu paljoo, tuntu ku kätilö auttoi hieman, lopussa "repeämiskipua" ja supermies, käsi poskella, syntyi 40min ponnistuksen jälkeen. Reilu 7h koko synnytys. HIEMAN erilainen ku eka, jonka takia on pelkopolillakin hypätty.

Tsemppiä vaan teille, jotka ette oo vielä jakautunu :)
 
Onnea armi- pojasta :) Miksi teillä ois käynnistys ollut? :)

Mielellään myös minä jatkan syntyneiden puolella kunhan tämä päättää ulostautua :D Hirveä kuhina mahassa käy, että näkyy alkaa vauvalla taas virtaa olevan ;)
 
Pikaiset päivitykset tänne. Olisin halunnut kommentoida jo montaa asiaa, mutta kännykällä en pääse kirjautumaan...

Meille syntyi keskiviikkona poika! Synnytys alkoi vauhdilla ja päättyi vauhdilla. Ei mennyt ollenkaan niin kuin oppikirjoissa. Mm. eppari leikattiin kysymättä ja puuduttamatta. Elämäni hirveintä kipua ja jouduin sen kestämään ilman puudutusta makuuasennossa. Kaikki meni jotenkin niin väärin. Koko synnytys oli kaiken huonon tuurin summa. Jos jotain hyvää voi kuitenkin sanoa, niin vauva ja minä olimme molemmat heti synnytyksen päätyttyä hyväkuntoisia. Jäi kuitenkin trauma koko koettelemuksesta ja koen todella voimakasta huonommuuden ja epäonnistumisen tunnetta.

Symppaan todella paljon sinua Hortensia ja toivon, että kaikki menee nyt parhain päin ja pääsette pian kotiin. Muista tarvittaessa myös pyytää neuvolasta apua synnytyksen käsittelyyn jälkeenpäin.

Imetys ja vauvaelämä on lähtenyt täällä ihan kivasti käyntiin. Vauva on ihana! Sairaalassa oltiin kaksi yötä. Kuinka pitkään te olette olleet? Onkohan tuo kaksi yötä ensisynnyttäjälle hieman vähän? Kun lähdettiin sieltä pois, tuli tunne, että olisin halunnut jäädä sinne vielä vauvakuplaan hetkeksi. Osaltaan se ehkä kuitenkin johtui rajuna iskeneestä babybluesista. Olen itkenyt todella paljon.

Kuinka pitkään teillä muuten miehet ovat kotona / isyyslomalla synnytyksen jälkeen? Meillä mies on vain viikon, joka tuntuu todella vähältä. En tiedä miten pärjään kotona ilman häntä. :(
 
Me oltiin 3 yötä. Koska vauva synty tiistai aamuna niin aikasin, niin lääkärin tarkastus oli jo torstaina ja sen jälkeen ois ollu mahdollista päästä pois. Tosin pieneltä piti ottaa ekg ja verenpaineet kun sydämessä oli lisälyöntejä (olivat "puhtaat") ja pilirubiini arvojakin seurailtiin, kun oli vähän keltainen. No, joka tapauksessa kun selvis että kaikki ok, niin oltais päästy sillon torstaina illasta jo kotiin, mutta pitkä kotimatka, maidon nousemattomuus ja oikeestaan oma hienoinen väsymyskin verotti sen verran, että itse sanoin, että voitais jäädä ja kätilökin oli yhtä mieltä. Seuraavana päivänä lääkäri sit kuunteli sydämen, kun kerran siellä vielä oltiin ja lisälyöntejä ei enää kuulunu :) minusta oli ihan hyvä tuo kolme yötä, vaikka koko ajan halutti kotiin niin sillon perjantaina oikeasti tuntu että nyt mä oon valmis lähtemään. Tulikohan vähän sekavanlainen kirjoitus... :D
 
Täällä alkoi päivällä jumalaton palelu ja kuumeinen olo. Mutta ei kuumetta. Seilannu tuossa 35.5 - 36.6 väliä :D Piti panadol ottaa niinku ois kauheeki kuume. No toivotaan, että ois vaan ohi menevää eikä mitään tautia nyt puskis päälle. Mitään muita flunssan oireita ei vielä ole. Paineetkin mittasin ja oli hyvät :)

Olo jotenkin omituinen muutenkin. Selkään välillä koskee ja alamahaa nippailee niinku menkkamaista jomotusta, mutta ei kyllä kovin paljoa. Päivällä tuli pari kipeempää supparia, mutta tosiaan vaan pari ja meni ohi. :( Hulluksihan tässä tulee kun kyttää jokaista "oiretta". No ei enää kauaa ei enää kauaa!

Parus Montanuksesta ei tosiaan ole kuulunut mitään pitkään aikaan. Toivottavasti kaikki on hyvin ja ovat vauvan jo saaneet :)
 
Maiscu, minä täällä myötäjännitän sinun puolesta! :D jotenkin sitä varsinkin oman synnytyksen jälkeen rupes myötäelämään myös teidän muitten mammojen raskauksia ! Jännä, kun alunperin joskus syksyllä ku tänne rupesin kirjottelemaan, nii en aatellu, että tästä tulis niin vahva tukiverkosto itselle :) Tuumailin vaan, että noh kirjotellaan nyt vähän omastakin raskaudesta, että en varmaan kovin pitkään jaksa täällä palstailla :D
 

Yhteistyössä