Helmikuun Helmet 2014 *Syyskuussa*

miss_piggy
Kääk, mulla maanantaina taas neuvola, varmana on paino noussu enemmän ku tarpeeks, jotenki vaikuttaa että nuo irtokarkit ja suklaat irtoaa meikäläiseen kovin vikkelästi :D Mahassa on ollu hiljasta, liikkeitä ei tunnu. Ja dopplerilla ollu parina päivänä hankala löytää sykkeitä,mutta kyllä ne löytyy ku aikansa ettii.

Tietääkö joku, että missä asennossa vauva on näillä viikoilla? Siis onko se jotenkin poikittain tuolla mahassa? Kun tuntuu että sykkeet kuuluu välillä tuolta tosi vasemmalta, ja välillä ne taas löytyy keskeltä mahaa navan alapuolelta.

19+1
 
Miniminä on ollut ihan superaktiivinen eilen ja tänään. Heti kun käyn makuuasentoon, alkaa semmonen meno ja melske tuolla mahassa, että oksat pois. Eilen mieskin tunsi ensimmäistä kertaa hentoja potkuja kädessään. :D

Tänään kävin ostamassa vauvalle vaatteita, KappAhlista löysin pari bodya, puolipotkuhousut, pari yökkäriä ja unirievun/-lelun. Itselle ostin rautaa nestemäisessä muodossa, kun ei vaan maha kestä Obsidania.

Pari päivää sitten työkaverit totesi kuorossa, että hehkun ja säteilen. Ihan joka hetki ei kyllä siltä tunnu, mutta täytyy myöntää, että raskaana oleminen on ihanaa. Olo on seesteinen ja mieskin on huomannut mun hehkuvan sellaista tyyntä onnellisuutta. Joskus on varmasti iso ikävä tätä olotilaa. :)

Hortensia ja Dude 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
emlu aikaisemminhan se olikin, että äippäpakkuksia annettiin niin kauan kun niitä oli mutta nythän sen pitäisi vaihtua automaattisesti vuoden vaihteessa. Eli enää ei voi mielestäni saada tän vuoden pakkausta ensi vuonna.

Olishan se kiva nähdä se uusi pakkaus mutta itse olen ainakin tykästynyt siihen tän vuoden pakkaukseen ja sen mielelläni haluisin. Täytyy varmaan laittaa heti paperit vetämään kun ne vaan neuvolasta saa. Mulla on se mielikuva, että 2kk aikaisemmin ne pitää laittaa mutta voin olla väärässä. Olen ne aina heti laittanut menemään.

Meillä sukupuoli on jo tiedossa. Alusta asti olen miehelle sanonut kumpi masussa on tulossa ja oikeassa olin kun varmistus saatiin. Kun aikaisemmin on jo tyttö ja poika niin oli erilaiset odotukset, niin nyt osas yhdistää sitten odotukset yhteen.

En halua mitenkään masentaa ketään mutta joka paikassa ei suostuta sukupuolta kertomaan vaikka kuinka varmasti näkyisi. Kaikki lääkärit ei halua ottaa vastuulleen sitä, että jos kertookin väärän sukupuolen.

Mulla olis tarkoitus ainakin kokeilla kestoilua tämän kanssa. Aikaisemmin en sitä ole harrastanut mutta nyt ajattelin kokeilla. Voi olla kyllä, että innostus loppuu lyhyeen mutta on sit ainakin kokeiltu.
 
  • Tykkää
Reactions: emlu
Ok! No se onkin ihan fiksua.. oli jotenkin ihan tyhmä saada toukokuussa 2012 vuoden 2011 äippäpakkaus..

Ja tosissaan ne kelan paprut pitää laittaa viimeistään 2kk ennen laskettua eli vaikka kuinka venkslais viime tippaan niin meikäläinen taitaa saada tän vuoden pakkauksen, jos siis päätän sen ottaa. :D ja sitä paitsi se uus pakkaus saattaa olla niukempi, siis vähemmän tavaraa, jos noita lehtijuttuja on uskominen. Eli kaikille vaan tää tän vuoden pakkaus :D
 
Oliskohan itsellä saumaa saada vuoden 2014 äitiyspakkaus, kun LA on 14.2. Jos ihan viimetipassa jättäisi paperit... :whistle:
(Korjaus: nyt kun puusilmäkin huomasi, että uusi pakkaus saattaa olla niukempi niin toki tahdon ehdottomasti tämän vuoden pakkauksen!)

Mikähän lie on ollut kun nyt parina päivänä on alamahaa jotenkin aristanut tai ollut kummasti hellänä. Mitään kipuja siis ei ole, mutta jalkeilla ollessa on alamahaa aristanut/kivistänyt. Ei supistukset varmaan siltä tunnu? Tarvinnee huomenna neuvolassa kysyä asiasta.
Vähän jänskättää onko mun hb edelleen pudonnut vaikka rautaa olen syönyt edellisestä neuvolakäynnistä lähtien. Tällä viikolla tosin oli muutama päivä etten Obsidania suostunut syömään kun teki todella pahoinvoivaksi. Eilen sitten hain Kräuterblut-Saftia ja siitä ei pahoinvointia näyttäisi ainakaan toistaiseksi tulevan. Hb sais kyllä nousta kun ensimmäisellä neuvolakäynnillä oli vain sen 118 ja toisella käynnillä enää 109, varmaan aiempi tolkuton väsymyskin ollut matalan hb:n syytä.

Maha-asukki hilluu taas mahassa ja liikkeet tuntee ihan selvästi jo missä asennossa tahansa, kun aiemmin niitä havaitsi vain selällään maatessa. Aloitti taas heti aamulla riehumisen ja nyt on taas bileet pystyssä. :D

Puoliväli sen kun lähenee vaan huimaa vauhtia - johan tässä tätä kyytiä tulee kohta kiire valmistautua lapsen tuloon! Vasta sitä ajatteli, että aikaa on loputtomasti ja ihan liikaakin. :D
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Väsyttää... Eilen illalla oli kesätyöpaikan päätös-pippalot ja kellohan oli sitten 02 yöllä kun kotiuduin |O Olisin ollut valmis nukkumaan jo joskus klo 24, mutta mitenpäs olisin lähtenyt kotiin tuolta 60km:n päästä kun oltiin koko työporukka vielä samalla autolla liikenteessä :D Taisin olla jotenki yliväsynyt ku sitte kotona ei kuitenkaan uni meinannu tulla ja nukuin jotenki levottomasti hela natten..
Liikkeistä ei mitään havaintoa.

19+2
 
Viime päivinä on vauva makaillu kyllä niin vatsa etuosassa, että tuntuu vähän inhalta..painaa siis jotenkin huonosti :/ Sitten kun yrittää tökkiä että ymmärtäis siirtyä pikkusen niin ei varmasti! Painaa vaan kahta kovemmin! :D Sain muuten yks päivä videollekin kuvattua muutaman vauvan potkun kun näkyy jo niin hyvin läpi..ihan vahingossa tosin. Työn ja tuskan takana paremminkin. :'D

Vielä siitä äippäpakkauksesta, en usko et mekään sitä uutta kerettäis saada vaikka viime tippaan jätettäis hakemusten laitto, kuitenkin la niin alkukuusta. :)

M 19+4 (huomenna poksuis jo ultran mukaan!)
 
Hiphei, täällä ylittyi puoliväli tänään! :) Torstaina rakenneultra, ja aika menee ihan liian hitaasti!

Semmoista piti kysyä, että onko teillä muilla ollut normaalia kovempi jano?
Musta tuntuu, että voisin juoda vettä jatkuvasti, mistä seuraa sitten kivaa vessassa ramppaamista. Mietin, että onko tää normaalia vai kenties joku raskausdiabeteksen oire (eikös ainakin normidiabetekseen kuulu janon tunne..?).

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Kaisis ja Velho 20+0
 
Apua, jännittää. Tänään on rakenneultra :). Heräsin sen kunniaksi jo kuudelta vaikka olisin saanut nukkua tänään kahdeksaan. Kello puoli yksitoista päästään vauvaa kurkkimaan. Meillä tämä ultra on näin aikaisin (18+1 tai 19+0) kun täällä ei np-ultraa oteta ollenkaan. Eli ekaa kertaa vauva nähdään varhaisultran jälkeen.

janosta mulla on kova jano koko ajan, mutta mitään raskausdiabetekseen liittyvää ei ole löytynyt.
 
miss_piggy
Täällä neuvola taas takana. Paino ei onneks ollu noussu mitään älyttömiä lukemia, vaan noin 200g/vko. Hemppa oli vähän laskenut, 124 oli nyt kun viimeksi taisi olla 136. Pissanäyte pitää viedä labraan kaiken varalta, en tiedä miksi.

Sydänäänet kuunneltiin, tai koitettiin kuunnella. Terkka sanoi, että mahassa on oikein vikkelä veitikka kun potkaisi itsensä aina pois sen anturin alta, eikä sykkeiden löytämisestä meinannut tulla mitään :D Lisäksi hän epäili myös että istukka on todennäköisesti edessä. Mutta kaikki siis ok, ja ensi viikon RU:ta odotellessa :)

piggy ja veitikka 19+3
 
Ihanaa kun näitä ultrakuulumisia alkaa nyt tulla, tuntuu vauvelit sit vieläkin todellisemmilta :) mun pitää jaksaa odottaa ja jännittää vielä pari viikkoa. Liikkeitä ei vielä kunnolla tunnu, välillä vaan jotain epämääräistä tunnetta. Mä niin odotan niitä liikkeitä. Esikoisen kohdalla mä rakastin niitä liikkeitä ja sitä mahaa ihan uskomattoman paljon. Voi kun sen tunteen, kun vauva potkii vois jotenkin taltioida muistiin, se onnen tunne on niin suuri.

Tänne ei ihmeempää. Selässä tuntuu välillä pahalta, mut toivottavasti on ohimenevää. Herkkuja tai ylipäätään jotain syötävää tekis mieli koko ajan. Kovat itsekuriharjoitukset siis menossa :)

Merile 17+3
 
Onnea katrinainen hyvistä ultrauutisista ja tyttölupauksesta! :)

Tosta Merilen herkkuhimosta tuli mieleen (en tiedä ootteko tästä jo aiemmin keskustelleet), että kuinka tarkkaan ootte kattoneet syömisiänne? Itse syön suht terveellisesti, mutta joskus maistuu karkit tai hampurilainen enkä ole alkanut niitä iteltäni kieltää. Pitäisköhän?
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Jee, ekoja RU-uutisia jo saatu tänne! :)

Itse kävin tänään taas neuvolassa, kaikki hyvin. Vauvan sydänäänet 154, liikkeet +, sf-mittakin otettiin ja keskikäyrällä mennään. Itselle painoa kertynyt 432g/vko (tosin tänään vaaka näytti kotonakin kilon enemmän kuin eilen, eli taitaa olla ylimääräistä nestettä osa). Pissa puhdas ja hb oli yllättäen noussut 135 kun viimeksi oli vain 109. Hyvin on siis raudansyönti tehonnut ja nyt saan ihan luvalla luopua Obsidanista kokonaan kun teki niin pahan olon, jatkan Floradixin syöntiä nyt toistaiseksi. Verenpaine oli taas ihan omissa sfääreissään (152/96 :D) kun kotimittauksissa on varsin matala (102-128/65-85).

Näillä eväillä kohti rakenneultraa. Seuraavalla neuvolakäynnillä katsellaan Kela-asioita ja saan myös sokerirasitustestiin lähetteen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Heipä hei!

Ihanaa kuulla rakenneultra- ja tyttö/poikavauvakuulumisia :) Itsellä vielä reilu viikko rakenneultrailuun. Ja tänään poksuu 19+0! :heart:

Vauvan sukupuolen kertomisesta... En ole ajatellut salailla sukupuolta (jos se itse saadaan tietää), ennemmin tai myöhemmin se kuitenkin selviää ;) Ja minusta on mukavaa jakaa tällaisia asioita perheen ja ystävien kanssa. Itsekin muistan, miten mukavalta on tuntunut kuulla ystäviltä, kumpi on tulossa. Ja luulen, että en sitä muutenkaan pystyisi salailemaan. Mutta kunnioitan toki heitä, jotka haluavat tämän pitää salaisuutena. Jännitys sukupuolesta olisi toisaalta kiva säilyttää synnytykseen asti, mutta jos se on mahdollista ru:ssa nähdä, niin en vain jaksa odottaa!

Tämän viikon kaksplus odotus-uutiskirjeessä oli teksti "Jos halutaan poikia, yhdyntä kannattaisi ajoittaa mahdollisimman lähelle ovulaatiohetkeä, koska poikasiittiöt ovat nopeampia ja voivat siksi teoriassa voittaa kilpajuoksun. Jos taas halutaan tyttöjä, yhdynnän pitäisi tapahtua pari päivää ennen ovulaatiota. Lyhyempi-ikäiset poikasiittiöt ovat jo kuukahtaneet, jolloin hitaammat, mutta kestävämmät, muutamia vuorokausiakin hengissä säilyvät tyttösiittiöt ovat "yksin" apajilla." Oletteko koskaan miettineet "ajoitusta" / te, joilla on jo ennestään lapsia, luuletteko että tässä on perää? :) Meillä on suvussa ihan hirveästi poikia (ja itsekin epäilen, että poika on tulossa), mutta jos sen tytönkin haluaa, niin pitäisiköhän tulevaisuudessa kokeilla... ? :)
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Mä tein tuossa taannoin vau.fin (varsin vakavamielisen :D) testin tulevan lapsemme sukupuolesta. Se antoi ehdottoman luotettavan tuloksen ja kertoi meille olevan tulossa poika. Itsellähän oli alkuraskaudessa vahva poikaolo, siskoni on edelleen vahvasti sitä mieltä, että meille tulee poika. Lisäksi sänkyhommat taisi osua hyvinkin tarkalleen oviksen kanssa samaan aikaan. Poika sen on siis oltava. Ja kuitenkin, meillä on vain tytölle etunimi valmiiksi mietittynä. :D
 
Mä olin ekan kanssa aivan varma että tyttö tulee koska meitä lapsia on pelkkiä tyttöjä, äitin puolella pelkkiä siskoja ja sama homma mummin perheessä. Sitten ekan ultran jälkeen tuli selkeä poikaolo ja sanoin koko raskauden ajan että poika tulee. Kukaan ei uskonut koska tottakai säkin tytön saat :D ostin pojan vaatteita ja vielä synnytyssalissakin isäntä sanoi että nyt se tyttö tulee.. noo kyllä tää mamma ties - poika sieltä tuli! :) <3

Nyt ois kiva et typy tulis vastapainoks mut aika vahva poikaolo taas :)

Mut mulle aivan sama, kaikki käy ;)

Tänään 19+6 huomenna puolivälissä, apua! Ja torstaina ultra - jes! (Enkä aio sitä sukupuolta kysyä)
 
Emlu meillä onkin sit ultrat samana päivänä! :) Tuntuu, että nää päivät kuluu niiiiiiin hitaasti. Löysin Marimekosta aivan ihanan leppäkerttuasun (paita ja housut), mutta mies ei antanut mun ostaa sitä, kun housut oli punavalkoset. Taidan käydä joka tapauksessa sen ylihuomenna hakemassa, saatiin sukupuolta selville tai ei (ja olipa se kumpi tahansa). Huippua alkaa valmistella juttuja tulokasta varten! :)
 
  • Tykkää
Reactions: emlu
Myöhäiset poksumiset 19+1!

Meillä alkaa olemaan suurin osa vauvan vaatteista ostettuna, muutama pikkujuttu vielä puuttuu. Pinnasänky ostettiin jo aikoja sitten mutta muut "isommat" jutut onkin sitten vielä hankkimatta. Ihanaa suunnitella mitä haluaa <3.

Mä oon päättänyt et tää on pikku prinsessa, synnytykses näkee sit et päätinkö oikein : )

Ostin eilien tollasen Nexcaren selkä ja vatsatuen, mulla toi maha aikas kipeä kun vähänkään liikahtaa. Selkäkin on ilmoitellu itsestään, ei pahasti onneks. Tänään oli töissä kokeilussa ja kyllä oli hyvä. Ei tarvinnut enää irvistää kun ylös nousee jne. Hinta kyllä kirpas 71e mutta on kyllä sen arvoinen jos auttaa. Menee kuitenkin koko raskauden ajan.

RU on ens tiistaina eli vielä viikko jännitystä, jotenkin en kuitenkaan ole niin jännittyny ku nt ultraan mentäessä.

Miten ootteko ostanu liikuntajuttuja loppusyksylle/ talvelle? Mä ilmottaudun agilityyn joka alkais 1 kk kuluttua ja kestää 3 vk ja sit tottelevaisuuskoulutukseen joka loppuis vasta 27.12. Mitään en kyllä ole maksanut kun varsinkin toi 27.12 loppuva hiukan huolestuttaa.

Saatiin töissä tänään hyväksytyt joululomalistat, mul meni toive läpi eli VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ OIS 23.12. Sitä sitten äitiyslomalle. Säästän tänävuonna tulleet lomat ensi vuodelle, jos ei muuta niin saa rahana ne sit : ) Odotan jo kovasti et nää 3 kk menis sukkelaan.

Mutta ei muuta. Öitä.
 

Yhteistyössä