Helmikuun Helmet 2014 *Syyskuussa*

miss_piggy, totta. Yhtenä hetkenä on niin seestynyt ja hyvä olla, toisena sitten huomaakin keräilevänsä itseänsä ylös milloin mistäkin huonovointisena. Mä noista pyörrytyksistä ja huippauksista juttelin neuvolassa toissapäivänä ja meinasi, että mulla kun tahtoo normaalisti verenpaine olla melko alhainen niin ei ihme, että välillä meinaa taju mennä. Ei mua ennen raskautta ihan tällä tapaa heikottanut ikinä. Nyt sitten senkin edestä. Oon saanut vaivaksi myös jonkinlaiset lisälyönnit/rytmihäiriöt ja ovat nekin kuulemma todella yleisiä näin raskaana.

Mutta ei auta kun kestää vaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
ihania uutisia ninzi!

Nyt on sitten monella jännitettävää kun rakenneultrat lähestyvät. Monella olikin jo tällä viikolla. Hauskaa.

Täällä taas flunssainen olo ja päätä särkee. Mä saan näköjään kaikki flunssat raskaana.
 
miss_piggy
Hortensia: Mullekin tällänen huimaus ei oo yhtään normaalia, enkä kyllä usko että vaikuttaa tuo hempan laskukaan vaikka se oli laskenut 136~124.. Ilmeisesti raskausaikana tää huimauski vähän niinku kuuluu asiaan.
Nyt mulla on eilen ja tänään ollu jotain mahavaivojakin. En oo ihan varma onko tää närästystä vai mitä tää on, kun mahassa kurisee välillä tuolla rintalastan kohdilla, ja semmonen poltteleva tunne.. Tuntuu ettei tee oikein mieli syödäkään mitään. Sinänsä en ihmettele vaikka närästystä nyt tuliskin kun ei mulla oo ollut sitäkään oikeastaan vielä missään vaiheessa.
Täytyypä katella pystyykö huomenna mennä edes asahi-venyttelyyn tän olon takia vai pitääkö ilmoittaa että oon pois... Jotenki vaan tuntuu että paras paikka on maaten sohvalla.
Heti ku yks vaiva helpottaa niin toinen tulee tilalle :D Nyt on sentäs jalkojen pakotus pysyny aisoissa ihan hyvin.
 
Kuinka paljon teillä muilla on paino noussu? Mulla jo melkein 5kiloo :eek: Ja ne on tullu aika nopeesti, kun alussa ei paino noussu juuri yhtään. Viimesen viikon aikana on tullu lähes kilo lisää.. Johtuiskohan päivittäinen jalkojen särky osittain nopeesta painonnoususta?

Liikkeitä on tuntunu nyt joka päivä. Mieski kerran tunsi hennon tönäisyn masun läpi :) RU tuntuu olevan ikuisuuden päästä, vajaa kaks viikkoo pitää vielä odottaa..

Kävin aamulla kattoo kämppää Tikkurilassa. Toivottavasti saadaan se, tulis lisäneliöt tarpeeseen. Sijaintiki olis huippu.

Mä oon ollu aina herkkis, mut nyt tuntuu et liikutun ja loukkaannun ihan pikkuasioistaki..kaikki huonotki tv-ohjelmat saa itkemään ja töissäki melkein itkin kun potilas oli mulle ilkee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
miss_piggy
Painoa on tullu lisää alusta alkaen noin 3kg, tosin oon syöny tässä karkkia ja kaikkea kiellettyä, ja sain silloin kovalla laihdutuksella tiputettua painoa tässä viime keväänä, joten ei ihme jos paino tulee myös helposti takasin :D Jalkojen särky liittyy raskauteen... Ite joudun nukkumaan joskus öisin tyynykasa jalkojen alla, sillä kohoasento auttaa siihen särkyyn ja pakotukseen.

19+6
 
Mulla on paino noussut tähän mennessä reilu 3 kiloa, viimeisin kilo humpsahti ihan yhtäkkiä. Vielä muutama päivä sitten oli 57,5 kg ja sitten yhdessä yössä tuli kilo lisää. Oli kyllä selvästi osittain ihan jotain ylimääräistä nestettä, kun nyt on tipahtanut pari-kolmesataa grammaa alaspäin.

Just tänään anoppikokelas totesi, että mun perse on levinnyt. Thanks! :stick:

Tasan kaksi viikkoa rakenneultraan, ihan loputtoman pitkä odotus vielä. Perseenleviämisen ja kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan meille tulisi tyttö. Kaikki muu sitten viittaakin poikaan. Eli voitaneen sanoa, että mistään merkeistä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä. Onneksi itselle on ihan sama kumpi sieltä on tulossa, kunhan tulee terveenä ja hyväunisena! :D

Tyyppi hilluu mahassa erittäin aktiivisesti, heti aamulla herättyäni ja iltaan asti aina kun vaan vähänkin asetun aloilleni ja ehdin liikkeitä kuulostelemaan.

Huomenna poksuu TAAS! Tänään 18+6. :)
 
miss_piggy
Täällä olis rakenneultraan aikaa enää 5 päivää! Tai no 4 kun ensi viikon tiistaina on klo 8 aamulla The Ultra :)
Jännittää kyllä, että onko kaikki kunnossa. Siinähän kuitenki selviää niin paljon muitakin asioita kuin vain pelkästään se sukupuoli. Eniten toivon vain sitä samaa että lapsi on terve eikä ole esim. mitään kehityshäiriöitä, tai rakenteellisia poikkeavuuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Talvikki14
Liikkeistä Onko joku joka ei myöskään vielä tunne liikkeitä? Alan kohta huolestua kun mitään ei tunnu.

Painosta Mulla tullut vajaa kilo painoatakasin, eli -9kg siitä kun plussasin. Pahoinvointi ja migreeni vei 10 kiloa...

Ultraan ois vielä 5 yötä.

rumpali 19+3
 
Mulla on tullut painoa lisää 3 kiloa. Jotenkin sellainen olo, että osa siitä on kyllä nesteitä. Tai sitten pelottaa toi painon nousu ja haluan uskoa niin, että osa on vaan nestettä ja turvotuksen tuomia lisäkiloja. :) Neuvolassa ainakin sanottiin, että toi on ihan okei painon nousu tässä vaiheessa.

Mä en oo vieläkään tuntenut mitään liikkeitä. Kovasti kyllä odotan tuntevani. Viime viikolla neuvolassa kyllä sanottiin, että liikkeiden tuntemiseen voi mennä vielä jopa kuukausi. En jaksa odottaa niin pitkään.. :)

Rakenneultraan vielä 3 viikkoa, ei millään jaksaisi odottaa.

Ennuliini 17+1
 
Rakenneultra käytynä ja poikahan sieltä on tulossa! <3

Eli olotila oli oikea - jotenkin sen vaan tiesi että poika sieltä tulee nytkin. :) Kaikki rakenteet olivat kunnossa eikä mitään poikkeamaa. Vastasi muuten nyt melkein viikon isompaa, eli sen mukaan meidän LA oliskin 31.1.. mutta ei muuttanut sitä ainakaan siellä :)

Vielä painosta, en oo käynyt kotona ees mittailemassa, viime kuun lopun neuvolassa oli tullut lähtöpainoon +2kg, mutta en oikeen pitänyt sitä paikkansa pitävänä. Kunhan vähän ees painoa olis tullut lisää niin ei huoleta. :)

Ja se istukka on takaseinämässä nytkin, joka selittää sen miksi liikkeet tuntuneet pidemmän aikaan ja selvästi! :)

Mimmau 20+1 (20+6, huomenna poksuis taas jos mentäs tuon mukaan :D)
 
Täällä kans ultra käyty, kaikki hyvin, ei mitään poikkeamaa :) poikaolo vaan vahvistui, kyllä sieltä taitaa pikkuveli tulla meiän jäbälle. En siis sukupuolta halunnut tietää mutta melkeinpä ultratäti tuon lipsautti ;)

Meillä kans vastas vähän isompaa eli saattaapi tulla tammikuun puolella jo..

Tänään 20+1

Eli kuulostaa ihan samalta ku Mimmau :D istukkakin oli takaseinämässä :D

Niin ja sitä painoa (huoh..) on tullu 6kg...järkyttävää:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Painosta: täällä painoa tullu ekasta neuvolakäynnistä joku n.3kg, plussaamisesta joku 5kg, et ei kai mitään mahdottomia, toivoittavasti... Siitä kun plussas, niin ei menny kun kuukaus niin en pystyny tavisfarkkuja pitään, tuli silloin sellanen kevyt pikku turpoaminen... :D ja vaaka näytti hujauksessa 2 kg lisää, nyt tosiaan on noussu ihan ihmillisesti, tai ainakin toivon niin, maanantainahan sen saan tietää kun on neuvola...

ja paljon odotettu ru ois sit 30.9. Pääsee kurkistaan että on riittävästi sormia eikä oo ylimääräisiä varpaita. Sukupuolta ei meillä toivottavasti paljasta... :D :popcorn:

Liikkeistä: Mäkään en oo juuri mitään tuntenu viel, nyt 18+6, ihan muutaman kerran jotain muljahduksia, ja pariin otteeseen on tuntunu siltä, et ihan kun saippuakupla puhkeais. Mut tosiaan en kyl 100% varmaks oo uskaltanu sanoa et se ois ollu toi masukki, kun on taas ollu pientä tasapainoilua tuon oman ruokinnallisen puolen kanssa, niin on se saattanu hyvinkin olla vaan ilmalaivoja... :p
 
Painosta: täällä tullu plussauksesta 2,4kg kotivaa'an mukaan. Neuvolan vaaka näyttää sit aina enemmin, tietty kun siel punnitaan vaatteet päällä ja milloin mihin aikaan päivästä. Mielestäni tosi maltillinen nousu, kun vertaa ed raskauteen. Sillon oli vissii tullu tähän mennes se 8kg..

Ekat poikavaatteet ostettu eilen ja tilattu netistä. Muuten saankin sukulaiselta lainaan heidän pojan vaatteita. :heart: Siltikään ei sisäistä vielä et poika todella tulossa, kun ensimmäisenä kattelee tyttöjen vaatteita... Liikaa tottunut :D Mut on tää niin hienoo! Pieni prinssi :heart:

Ninzi&Papu 21+0
 
Täällä painoa tullut kokonaisuudessaan lisää 8-9kg, ja viime neuvola reissun jälkeen nelisen kiloa (maltillinen nousu kuulemma viel..sokrurasituksen uusintaa alettiin miettimään) Täällä masumönkiäinen mylvii joka päivä ja useasti, ihana tunne :heart:
 
margareta91 mäkään en tunne liikeitä ja näen painajaisia siitä, että kaikki ei ole kunnossa. Mies ei ota mua tosissaan ta ainakaan ei näytä sitä. Mua pelottaa ihan kauheesti ja tiistaina vasta ultra.

Ei täälläkään ollut viime neuvolaan paljon tullut painoa, lähtöpainn alla oltiin vielä. Nyt seuraavaan varaan sit onkin tullut enemmän painoa kun nyt on ruoka maistunut parina päivänä paremmin.

Täällä mieli todella maassa noiden liikeiden ja painajaisten ansiosta. Toivon todella, että ultrassa kaikki kunnossa. En pelännyt np- ultraan menoa yhtään näin paljon kun nyt ultraan menoa.
 
miss_piggy
Mulla ainakin selittyi tuo liikkeiden huono tuntuvuus silläkin että istukka on edessä. Ei mullakaan läheskään joka päivä tunnu niitä liikkeitä, mutta uskon että silti kaikki on kunnossa.
 

Yhteistyössä