Helmikuun Helmet 2014 *Syyskuussa*

Liikkeistä: nyt 19+3 ja liikkeitä odottelen... Luulin jo tunteneeni liikkeitä, mutta nyt en ole moneen päivään tuntenut mitään.. Alan jo epäillä että kuvittelin ne aikaisemmat liikkeet, niin pieniä tuntemuksia kuitenkin olivat. Kyllä tämä odottelu on tuskastuttavaa ja huolestuttaa niin paljon.. Meninkin sitten tänään tilaamaan netistä kotidoplerin..muutama kymppi on pieni raha mielenrauhasta..toivon että posti toisi dopplerin parissa arkipäivässä jo ennen ultraa.

RU olisi siis vajaan viikon päästä, ja pelottaa jotenkin tosi paljon sinne meno. En saanut ekassa ultrassa tietoa istukan sijainnista :( Viime neuvolakäynnillä etsittiin ekaa kertaa syndänääniä ja niiden löytymiseen meni aika kauan, voisikohan siis olla että istukka on edessä..

Pitäisi vaan uskoa ja luottaa, että kaikki on kyllä hyvin, mutta mutta.. Jonkun aikaa vielä pitäisi jaksaa tätä epävarmuutta! Toivotaan, että meillä kaikilla helmikuun helmillä menisi raskaudet hyvin loppuun saakka kaikista epävarmuustekijöistä huolimatta :)
 
Mulla ekassa raskaudessani tunsin liikkeet vasta 20 viikon tienoolla eikä ollut istukkakaan edessä vaimentamassa potkuja. Ja vauva oli vilkas potkija kun niitä potkuja alkoi tuntemaan, äidillä kesti vaan havaita ne :) Eli ei kannata näillä viikoilla vielä huolestua.
Painoa näköjään 1-2kg lähtöpainoa enempi. On täällä ruoka ja herkut alkanutkin maistumaan tuon pahoinvoinnin jälkeen. Ja tokihan tuolla mahan sisälläkin kerätään painoa :)
 
Mulle saa kans päivittää poikalupauksen. :)

Kaikki, joita liikkeiden tunteminen murehduttaa: Mulla tuntuu liikkeet tosi hyvin, mutta ei tietenkään jatkuvasti. Oon ajatellut, että kaipa sen pikkuisen on lepäiltävä välillä. Nyt torstaina rakenneultrassa tyyppi sätkytteli ihan jatkuvasti, enkä tuntenut kerrassaan mitään! Eli mitä luultavimmin teilläkin on liikehdintää, mutta se ei vaan syystä tai toisesta tunnu. :)

Kaisis ja Velho 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
tyttölupaus täällä

Mulla on -0,5 kiloa lähtöpainoon. Nyt kyllä alkaa paino nousemaan, sillä viikossa tuli 1 kg painoa lisää. Meilläkin liikkeet tuntuu hyvin, mutta tänään on rauhallista masussa. Ei ne joka päivä riehu :).

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksista. Tuleekohan meidän tytölle pian seuraa :).

Onko muilla aamuisin lievää kurkkukipua ja käheyttä?

19+0
 
Mulle voi päivittää tyttö ja sairaalaksi TYKS

Täällä tunsin nyt illalla ensimmäiset hennot liikkeet ja viikkoja nyt 19+5. Vähän olo helpottu mutta huoli on edelleen kova.

Rakenneultra tiistaina, ei malttais odottaa
 
Viimeksi muokattu:
Ei mullakaan liikkeet oo joka päivä tuntunu. Ja välillä on niin hentoisia, että ei oo varma oliko ne liikkeitä vai jotain muuta. Välillä pitää dopplerilla tarkistaa, että onko siel masus joku :)

Hyi, kuinka kylmä aamu..kohta se talvi ja pakkaset tulee. On kyllä eka kerta, kun odotan talvea ;)


19+0 <3
 
miss_piggy
Hui, miten paljon poikalupauksia :)

Täällä kaveri kyllä muksii mahassa ainakin aamuisin ja iltaisin. Päivällä on vähän rauhallisempaa.
2 yötä RU:hun, ja kyllä alkaa jo jännittää... tulee varmaan jännäkakka tiistai-aamuna :D Mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin...vaikka pakkohan se on olla.

20+2
 
Heippa,
eilen illalla alkoi alaselkäkipu. En ajatellut sen olevan mitään kummempaa, tai niinkään "kiinnittäny huomiota", mutta koko illan ajan sitä oli. Kävin sitten normaalisti suihkussa ja sen jälkeen vasta tajusin että tää kipuhan tulee aina tietyn väliajoin (5-10min välein) ja samaan aikaan vatsa menee kovaksi. Ja siis sattu ihan hirveesti. Kai se kipu koveni kokoajan ja vasta sitten tajusin ruveta sitä kuulostelemaan? Ei mulla kyllä noin kipeitä ollut esikoisen aikaan, mikä pisti pelottamaan. Olin jo soittamassa kättärille, kunnes ne alkoi laantua. Ja oli tarkoitus soittaa mikäli tulevat yöllä takaisin. Toivottavasti niitä ei tänään taas ala tulla.. Pelottavinta tässä oli se, että alkoivat levossa ollessa, eli ei missään rasituksessa..
 
Tervehdys Nepalista!

Kävin tänään paikallisessa sairaalassa lääkärintarkastuksessa. Onneksi oli nepalilaisia mukana saattajina, koska muuten en olisi tajunnut mitään :D Joku mies hankki meille jonotuslapun, ettei tarvinnut mennä niin aikaisin aamulla. Sitten kuitenkin sen lapun kans jonotin lääkärille, missä katottiin manuaalisella vaa'alla paino ja vanhalla tyylillä verenpaine ja syke. Manuaalisen vaa'an mukaan painan nyt -5kg lähtöpainoon, mutta katsoin itse myöhemmin toisella manuaalisella, jonka mukaan n. -1kg. Jotenkin en usko tuota -5kg :D

Lääkäri oli fiksu ja osasi hyvin englantia, myös hänen kanssaan ollut hoitaja kohtalaisesti. Ultra oli kuitenkin toisessa huoneessa, missä hoitajat ei sanoneet mulle edes nepaliksi mitään ja ultraaja mieskin oli vähän hassu, mutta ne pari lausetta mitä hän koitti englanniksi sanoa niin kuvittelen ymmärtäneeni mitä hän kysyi ;)

Ultran jälkeen menin takaisin naislääkärille, joka selitti mitä ultrassa näkyi (eli että istukka on edessä ja se on hyvä juttu, ja kaksi eri mittaa oli otettu, jotka on aika likellä Suomessa annettua laskettua aikaa). Vauvalla on kaikki hyvin, mutta jos miehelläni on eri RG+ veriryhmä, hän haluisi tehdä lisätestejä, kun mulla on RH-. Kerroin lääkärille myös, että minulla on vatsakipuja, sydämentykytystä ja huimausta ja hän vielä kuunteli sydämen. Luulen, että heikotus johtuu lähinnä tästä kuumuudesta ja vähäravinteisesta ruokavaliosta. Lääkäri antoi myös ruokavalio-ohjeita, ja määräsi kalsiumia sekä rautaa, mitä olen jo tuonut Suomesta. Myös huimaukseen hän määräsi lääkettä, mutta apteekki mies ymmärsi ehkä vähän väärin kuinka paljon olisi pitänyt myydä, kun lääkäri sanoi että niitä voi ottaa max. 6 päivässä, niin apteekki mies myi mulle vain 6 kpl :D

Jospa vain täällä lämpötila laskisi, niin varmasti helpottaisi tätä heikotustakin! Nyt koitan uskaltaa syödä edes kananmunia, jotta saisi vähän proteiinia... täällä kun on ollut lintuinfluenssaa, niin olen vältellyt niitä(kin) tähän asti. Ja lehmänmaito on todella kallista, kalliimpaa kuin Suomessa, ja sitä on välillä vaikeuksia löytää! Buffalon maitoa saisi suoraan tilalta, mutta ehkä listeriariskin takia en taida mennä sinnekkään ostoksille.

Nyt siis 18+5, menkoista laskettuna, ja noiden mittauksien mukaan joko 18+4 tai 18+2. Menee mielenkiintoiseksi. Pitäydyn tuossa 18+5.

Tsemppiä teille kaikille sinne syksyyn!
 
Mimmau kuulostaapa kurjalta nuo selkäkivut. Itellä ollut kans vähän samantyyppistä. En oo laskenut, miten ne kivut tulee, mutta välillä tulee sellasia kipukohtauksia, joissa vuorottelee polttavat alaselkäkivut ja normaali olotila. Pelottaa vähän, että onko nuo supistuksia, mutta en oo yhdistäny niihin kohdun kovettumista (jota sitäkin tulee säännöllisen epäsäännöllisesti melkeinpä koko ajan). Viikon päästä maanantaina on neuvola, jossa ajattelin noista kysyä.
 
miss_piggy
Poikalupaus :heart: Ei ihan satavarma, mutta jalkojen välissä oleva uloke vahvasti viittaa siihen mitä olen arvellut alusta asti :) Intuitio piti jälleen kerran paikkansa. Ja kaverilla pituutta 16,8cm, paino 365g, rakenteet kunnossa :D

piggy ja vilperi 20+4
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
FB-ryhmä vois ainakin mua kiinnostaa =)

Tuli sit nukuttuu kymmenen tunnin yöunet..enkä ikinä normaalisti nuku niin pitkään..onkohan Hb laskenu, kun koko ajan väsyttää.. Onneks huomenna vapaapäivä, saa vaan pötkötellä koko päivän.

Vuokrasopimus uuteen kämppään tuli vihdoin postis, eli kuukauden päästä olis muutto! =)

Viikon päästä tähän aikaan ollaan RU:s, joka päivä jännittää vähän enemmän..

Innostuin kymmenen vuoden tauon jälkeen kutomaan sukat, tuli niin pikkuruiset että toivottavasti ne edes mahtuu vauvelin jalkoihin :)
 
Minuakin voisi FB-ryhmä kiinnostaa, kun myöhästyin siitä ensimmäisestä ryhmästä, joka on jo suljettu.

Onko teillä ollut mies mukana neuvolassa?
Minä olen pitänyt tähän saakka yötyötä tekevän miehen herättämistä neuvolaan aamulla turhana, mutta nyt olisi seuraavaksi tulossa lääkärineuvola, jossa käsitellään perheen voimavaroja. Sinne kai pitäisi miehen tulla mukaan. Muutoin tuntuu mielestäni turhalta ottaa miestä mukaan, kun neuvolakäynnit on niin nopeita eikä niissä ihmeitä tapahdu.

Jännittää muutenkin eka lääkärineuvola, kun minulle ei ole vielä raskausaikana tehty yhtään sisätutkimusta, ja ultrattukin on vain kerran ja sekin mahan päältä. Millaisia lääkärineuvoloita teillä on ollut? Eroaako kovasti tavallisesta neuvolantädillä käynnistä? Olen ymmärtänyt, että neuvolalääkärit on samoissa tiloissa toimivan terveyskeskuksen lääkäreitä, joten pitää toivoa että sieltä tulisi joku mukava ja asiansa osaava lääkäri. En haluaisi mitään huonosti suomea puhuvaa mieslääkäriä ainakaan :eek:

Huomenna poksuu 20+0 ja RU ylihuomenna :) Jännittää!
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisis
Kiva, et löytyy muitakin Facebook-ryhmästä innostuneita! :) Voisin vaikka tekaista ryhmän, eli jos haluat liittyä, laita yksityisviestissä mulle nimesi ja kuvaus profiilikuvasta. Pyydän sitten kaveriksi, jotta saan lisättyä ryhmään. :)

Mun mies ei oo ollut neuvoloissa mukana, koska eipä siitä siellä mitään iloa olisi. :D Kun kävin aiemmin niistä supistuksista neuvolalääkärillä, otin miehen mukaan henkiseksi tueksi. Ultrissa se on kans ollut. Meillä muuten ainakin täällä Turussa tuo neuvolalääkäri, jolla kävin, oli naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri.
 
  • Tykkää
Reactions: Talvikki14
Meillä mies ei ole päässyt nlaan mukaan kun opiskelee 4 h ajomatkan päässä- eli asuu siellä viikot. Eka ultra sattu osumaan silleen että pääsi mukaan. Tänään oli rakenne ultra, mies ei päässyt mukaan. Pikkusisko oli sit henkisenä tukena.

ultrasta 363g pikkutyyppi sieltä näkyi. Istukka onkin etuseinämässä, siks liikkeitä ei ole vielä tuntunut, kätilö sano et 2 viikkoa pitäs about viel odottaa. Jännä ku nlassa täti sano et takaseinämässä on kun sydänäänet kuulu ni hyvin ja ekassa ultrassa ei sanottu asiasta mitään.

sukupuolesta Sanoin kätilölle ettei haluta tietää kumpi tulee johon kiivaasti vastas et en mä sulle sitä kertoiskaan, ei kuulemma kuulu ultran käytäntöön. Seulaan ei kuuu kuulemma sukupuolen katsominen... Et sillee pk seudulla Jorvissa. Toisaalta muahan se ei haitannu :)

Rumpali 20+1
 
Täälläkin RUssa käyty. Kaikki oli kunnossa, 280 grammainen tyttö kovasti potkiskeli masussa :) Eli mulle voi päivittää tyttölupaus. Siro oli kuulemma painoltaan viikkoihin (20+0) nähden, muttei kuitenkaan liian pieni. Naistenklinikalla ainakin kätilö sanoi katsovansa sukupuolen kun asiasta kysyin, taitaa olla kätilöstäkin kiinni.
Isä ei ole tässä raskaudessa ole ollut vielä mukana käynneillä kun koulusta ei ole oikein voinut olla poissa mutta tänään onneksi pääsi mukaan ja kätilö oli niin mukava, että kysyi kutsuuko isänkin esikoisemme kanssa huoneeseen katsomaan, vaikka ovissa lukee, ettei lapsia huoneisiin.
 
Meillä mies on aktiivisesti mukana kaikessa mikä tähän raskauteen liittyy. Oli mukana ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja tuli toiseenkin kun sattui kyseisenä päivänä tulemaan töistä ajoissa kotiin. Nyt viimeisimmällä käynnillä ei ollut mukana. NT-ultrassa oli messissä ja tulee myös rakenneultraan.
Mun mielestä on ihanaa, että haluaa osallistua ja olla mukana, onhan tää ihan yhtälailla iso ja tärkeä asia molemmille. :)

Rakenneultraan vielä reilu viikko aikaa...
Kyllä huomaa, että alkaa jo jännittää kun toissayönä näin ultrasta unta ja siellä mun mahasta löytyikin kaksi vauvaa, tyttö ja poika. Olin ihan kauhuissani, että miten ikinä selvitään kahden vauvan kanssa.
Nyt sitten viime yönä näin unta, että synnytin tyttövauvan. Painoi syntyessään 6,5 kiloa(!?!) eikä tehnyt edes kipeää. Mahaani jäi vain jättimäinen tyhjä nahkapussi roikkumaan. :D

Sellaista tänne. Tylsä ja työntäyteinen viikko, mies on työreissulla toisella paikkakunnalla. Onneksi unet sentään viihdyttää! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Angelica-

Yhteistyössä