Helmikuun helmet 2017 *elokuussa*

Oon lueskellut innolla kaikkia ultrakuulumisia ja mullakin ois se edessä huomenna.. ja jännittää ihan sairaasti! :rolleyes::D Kivasti huomenna ois tasan 13+0 mut saattaa vissiin muuttua arvio tässä kohtaa vielä vai? :)
 
Oon lueskellut innolla kaikkia ultrakuulumisia ja mullakin ois se edessä huomenna.. ja jännittää ihan sairaasti! :rolleyes::D Kivasti huomenna ois tasan 13+0 mut saattaa vissiin muuttua arvio tässä kohtaa vielä vai? :)
Mulla siirtyi laskettu aika neljä päivää myöhemmäksi juuri eilisessä ultrassa. Sillä lääkärillä oli ihan hightech-masiina ja oli hyvin varma sukupuolestakin jo, vaikka viikkoja vasta tasan 12. Tästä ilosta maksoimmekin sitten 120 € + nt-ultraan liittyvästä verikokeesta 80 €...
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Äippä84 kerron sitten juu mitä sanoi :)

En malta odottaa sitä np-ultraa. Onneksi enää viikko ja se menee kyllä nopeasti, kun aika nyt jo mennyt nopeasti. Silloin onkin viikkoja 12+6.

Ne jotka Satks ollut ultrassa, niin saako lasta ottaa mukaan? Meillä on aika 8:40, mutta ei saada kyllä lapsenvahtia silloin kun kaikki on töissä ja haluan kyllä, että mies tulee mukaan. Ja odotan niitä Satks kahvilan sämpylöitä jo innolla, siellä on pakko käydä AINA ! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Iiks, meillä kanssa eka ultra huomenna, viikot nyt neuvolan mukaan huomenna 11+5 mut katsotaan miltä näyttää Mun vanhemmat tulee esikoisen hoitajaksi, isä on maanviljelijä ja äiti sairaanhoitaja niin onnistuu onneksi arkenakin hoitaminen kun ajoissa sovitaan. Ja heillä melkein parin tunnin ajomatka mut nyt esikoisen ekan vuoden aikana ovat käyneet melkein kerran viikossa ja olleet kyllä valtava apu kun remonttihommia tehty.

Oottekos muuten äitiyspakkausta vilkuilleet? Erityisen kiinnostunut oon siitä että aiotteko te joilla ei oo esikoinen kyseessä, ottaa pakkauksen? Mä en oo vielä päättänyt, toisaalta se mun mielestä kuuluu asiaan ja makuupussin haluaisin ainakin, toisaalta esikoiseltakin jäi jonkin verran käyttämättä. Tässä ei onneksi oo sitä limenvihreää jota 2015 pakkauksessa oli, ei oo omia suosikkeja. Ne vaatteet meni suoraan serkulle joka taas tykkää hirveästi limestä
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Meidän esimies pisti kyllä tuulemaan tänään. Sain kuulla että enää ensi viikko näitä hommia ja sitten siirryn kevyempiin hommiin :) ristiriitaisia tunteita kun tykkään työkavereita ja lapsista, mutta toisaalta lottovoitto päästä kevyempiin hommiin. Eiköhän sitä kyynel tai kaks irtoa vielä tässä parin viikon sisällä (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Mulla siirtyi laskettu aika neljä päivää myöhemmäksi juuri eilisessä ultrassa. Sillä lääkärillä oli ihan hightech-masiina ja oli hyvin varma sukupuolestakin jo, vaikka viikkoja vasta tasan 12. Tästä ilosta maksoimmekin sitten 120 € + nt-ultraan liittyvästä verikokeesta 80 €...
Ai niin siirtyikin! :) olinpas hömelö :ROFLMAO: niin sä olit ulkomailla eikö totta..? Voi kun sais sukupuolen kans jo selville oon niin malttamaton :p ja Onnea! Haluutko listalle sen näkyviin? :)
 
Hei, täällä ilmoittautuu uusi helmikuisen odottaja.
Tiedot voi lisätä listaan

14.2./rautalintu/30/Satks/2.

En ole osannut tälläista mahtavaa vertaistuki-ryhmää aikaisemmin etsiä :) Pari viikkoa olen viestejä seuraillut.

Olen päässyt helpolla pahoinvoinnin suhteen ja vatsakin alkaa pikkuhiljaa näkyä. Tiistaina oli nt-ultra ja vauvalla kaikki hyvin. Vastasi viikkoja, eli nyt 13+2. Ja toista lasta odotan. Esikoinen 3,5v ja takana keskenmeno reilu vuosi sitten. Uusioperheeseemme kuuluu myös miehen 2 kouluikäistä lasta, jotka ovat meillä joka toinen viikko.

Iinasandra: Satks äitiyspolilta tulleessa kutsussa ainakin lukee, että ei lapsia vastaanotolle.

Kiva päästä mukaan aktiiviseen ryhmään jakamaan odotusajan murheita ja iloja:)
 
Hei, täällä ilmoittautuu uusi helmikuisen odottaja.
Tiedot voi lisätä listaan

14.2./rautalintu/30/Satks/2.

En ole osannut tälläista mahtavaa vertaistuki-ryhmää aikaisemmin etsiä :) Pari viikkoa olen viestejä seuraillut.

Olen päässyt helpolla pahoinvoinnin suhteen ja vatsakin alkaa pikkuhiljaa näkyä. Tiistaina oli nt-ultra ja vauvalla kaikki hyvin. Vastasi viikkoja, eli nyt 13+2. Ja toista lasta odotan. Esikoinen 3,5v ja takana keskenmeno reilu vuosi sitten. Uusioperheeseemme kuuluu myös miehen 2 kouluikäistä lasta, jotka ovat meillä joka toinen viikko.

Iinasandra: Satks äitiyspolilta tulleessa kutsussa ainakin lukee, että ei lapsia vastaanotolle.

Kiva päästä mukaan aktiiviseen ryhmään jakamaan odotusajan murheita ja iloja:)
Tervetuloa myös faceryhmään jos kiinnostaa :) kiva saada tänne melkein aika samaa ikää oleva toisen odottaja samoilta seuduilta, ja meil on vaan päivän heitto lasketuissakin näemmä :D tiä vaikka oltais samaan aikaan pusaamassa vauvojamme
 
Mä en tiennytkään, että siellä nt-ultrassa voisi sukupuoli näkyä! Luulin ettei vielä näkyis. Kiva, että näin aikasin saitte kuulla sen Vagabonda! :)

Annamai, juuri eilen katselin minkälainen äitiyspakkaus on. Kyllä mä haluaisin sen, vaikka monet vaatteet ei olleetkaan ihan sellaisia mitä itse tulisi ostettua, mut onhan se hyödyllinen. Me varrotaan esikoista, niin ei ole tosiaan ennestään mitään vauvajuttuja, mitä siinä on. :) Makuupussista mäkin tykkäsin paljon, sanoin se ruskea haalari oli ihan kiva.

Mä olin tänään sairasloman jälkeen töissä nyt pitkästä aikaa viiden viikon saikun jälkeen. Kyllä vähän raskaalta tuntui iltavuoro, varsinkin siinä alkuun. Aamulla oksensinkin taas 3 kertaa ja pariin päivään ei ole oikeen mitään ruokaa tehnyt taas mieli. Saa nähdä tuleeko ens viikolla töistä mitään, kun on aamuvuoroja.

Ootteko muuten ajatelleet julkistaa raskautta jossain kohtaa somessa? :) Jos, niin millä viikoilla ootte ajatelleet?
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Mä en tiennytkään, että siellä nt-ultrassa voisi sukupuoli näkyä! Luulin ettei vielä näkyis. Kiva, että näin aikasin saitte kuulla sen Vagabonda! :)

Annamai, juuri eilen katselin minkälainen äitiyspakkaus on. Kyllä mä haluaisin sen, vaikka monet vaatteet ei olleetkaan ihan sellaisia mitä itse tulisi ostettua, mut onhan se hyödyllinen. Me varrotaan esikoista, niin ei ole tosiaan ennestään mitään vauvajuttuja, mitä siinä on. :) Makuupussista mäkin tykkäsin paljon, sanoin se ruskea haalari oli ihan kiva.

Mä olin tänään sairasloman jälkeen töissä nyt pitkästä aikaa viiden viikon saikun jälkeen. Kyllä vähän raskaalta tuntui iltavuoro, varsinkin siinä alkuun. Aamulla oksensinkin taas 3 kertaa ja pariin päivään ei ole oikeen mitään ruokaa tehnyt taas mieli. Saa nähdä tuleeko ens viikolla töistä mitään, kun on aamuvuoroja.

Ootteko muuten ajatelleet julkistaa raskautta jossain kohtaa somessa? :) Jos, niin millä viikoilla ootte ajatelleet?
Minä ajattelin julkistaa sit kun tulee melkein 12 viikkoa täyteen. Pakko, koska töiden kautta tietää muuten kaikki ja tahtoisin itse kertoa siitä julkisesti, eikä että ne arvuuttelee ja kertoilee pitkin kyliä :( mietin tässä miten sen kertoisi, en halua laittaa ultrakuvaa, pitäisi siis löytää kiva runo :unsure:
 
Esikoisen kohdalla laitoimme faceen tiedon vasta vauvan synnyttyä. Sitä ennen emme paljastaneet somessa, että odotimme,. Sama juttu tulee olemaan tämän toisen kohdalla. Itsellä ei läheskään kaikki facessa ole hyviä läheisiä ystäviä, joiden tarvitsisi tietää asiasta.
Ja jos jotain tapahtuisi, niin en haluaisi, että kaikki vajaa 300 facekontaktia tietäisivät.

Äitiyspakkaus otettiin esikoisen kohdalla. Tosin moni vaate meni kiertoon uutena/käytettynä. En ole vielä tutustunut tämän vuoden pakkaukseen enkä vielä päättänyt otammeko sen vai emme. Periaatteessa olisi kiva ottaa, niin olisi laatikot sitten molemmille. Täytyy vielä miettiä :)
 
Äippä84 kerron sitten juu mitä sanoi :)

En malta odottaa sitä np-ultraa. Onneksi enää viikko ja se menee kyllä nopeasti, kun aika nyt jo mennyt nopeasti. Silloin onkin viikkoja 12+6.

Ne jotka Satks ollut ultrassa, niin saako lasta ottaa mukaan? Meillä on aika 8:40, mutta ei saada kyllä lapsenvahtia silloin kun kaikki on töissä ja haluan kyllä, että mies tulee mukaan. Ja odotan niitä Satks kahvilan sämpylöitä jo innolla, siellä on pakko käydä AINA ! :)
Ei saa ottaa lasta mukaan tutkimushuoneeseen.. Harmittelin samaa, koska esikoiseni 13v olisi halunnut kovasti.. :(
 
Ompa mukavaa kun on useampia, joilla SatKs synnärinä.. tiedä tosiaan moniko meistä siellä samaan aikaan pakertaa :LOL:
Minä julkistin uutiset eilen facessa, kera ultrakuvan ja runon. Vauvaviikkoja siis nyt 13+3 :love:

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti, sen verran on tota eroa isompiin sisaruksiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada ja Hipsuli90
Mä tein nyt facebook-profiilin ihan vain että pääsen sinnekin teidän kanssa juttelemaan :) Maikkkille laitoinkin jo viestiä asiasta.

Hipsuli, etkö ollutkin päiväkodissa töissä? Vai ymmärsinkö väärin? Miten pääset kevyempiin hommiin, isompien ryhmään vai? Itse työskentelen lastentarhanopettajana niin että mun vastuulla on sekä isojen että pienten vuorohoito ja olivat pienten puolella miettineet josko alkaisin olla enemmän niiden kanssa... En sitten voinut asiaan mitään sanoa kun en ole raskaudesta vielä kertonut. Ensi viikolla kerron esimiehelle kun hän tulee töihin.

Itselläni ei tosiaan minkäänlaista somea ole ollut käytössä, ja yllämainitsemani profiilikin tulee vain tähän käyttöön, niin eipä tarvitse miettiä mitä ja koska siellä kertoo.

Otin aamulla mahasta kuvan, joka on ihan saman näköinen kuin kuva jonka otin juhannuksena kun olin tehnyt testin. Selällään ollessa löydän joskus pienen palluran alavatsalta.

Metsäminttu, huomenna 13 viikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Jee vihdoin mekin päästiin käymään ultrassa ja kaikki hyvin näillä näkymin!! :love::love: jännitin aamulla niin kauheesti, että ihan oksensin ennen lähtöä... :ROFLMAO: huhuh.. oli se kyllä todella pysäyttävää ja ihanaa nähdä pieni siellä venyttelemässä ja potkimassa.. kuultiin sykekin ensimmäistä kertaa ♡ Hän olikin nyt 5 päivää isompi, joten LA muuttu 12.2. :LOL: Sukupuolta kysyin, mutta kätilö sanoi sukupuolielimien näyttävän vielä tässä vaiheessa niin samalta, että sit täytyy odottaa rakenneultraan :)

Julkistamisesta: Me ei varmaankaan ultrakuvaa julkaista somessa, mutta jollain muulla tavoin ehkä kerrotaan, mutta ei olla vielä päätetty :)

Cicada ja pieni 13+5
 
Mä tein nyt facebook-profiilin ihan vain että pääsen sinnekin teidän kanssa juttelemaan :) Maikkkille laitoinkin jo viestiä asiasta.

Hipsuli, etkö ollutkin päiväkodissa töissä? Vai ymmärsinkö väärin? Miten pääset kevyempiin hommiin, isompien ryhmään vai? Itse työskentelen lastentarhanopettajana niin että mun vastuulla on sekä isojen että pienten vuorohoito ja olivat pienten puolella miettineet josko alkaisin olla enemmän niiden kanssa... En sitten voinut asiaan mitään sanoa kun en ole raskaudesta vielä kertonut. Ensi viikolla kerron esimiehelle kun hän tulee töihin.

Itselläni ei tosiaan minkäänlaista somea ole ollut käytössä, ja yllämainitsemani profiilikin tulee vain tähän käyttöön, niin eipä tarvitse miettiä mitä ja koska siellä kertoo.

Otin aamulla mahasta kuvan, joka on ihan saman näköinen kuin kuva jonka otin juhannuksena kun olin tehnyt testin. Selällään ollessa löydän joskus pienen palluran alavatsalta.

Metsäminttu, huomenna 13 viikkoa.
Joo olen töissä päiväkodissa. Meidän ryhmässä on 1-6 vuotiaita sekaisin ja on paljon nostelua, josta minun selkä ei ole tykännyt. Myös tehdään vuorotyötä, joten illalla voi olla aika kiire ja paljon pieniä, niin on silleen raskas ryhmä. Meillä myös on ruuan esille laitto ja siivoushommat, jotka jäisi pois, kun siirretään kevyempiin hommiin. :)Nyt siirretään siis minut päivätyöhön ja menen yli 3 vuotiaiden ryhmään, joten ei ole pienten kantamista ja vaiparallia niin paljon :) myös yksin työskentely jää ihan minimiin. Ikävä noita omia mussukoita tulee, kun ollaan osan kanssa kasvettu yhteen jo monta vuotta :unsure: onneksi siellä saa aina käydä niin paljon kun haluaa niitä halimassa ja eiköhän sitä löydy myös uudesta ryhmästä ihania mussukoita :love:

Eli on todella haikea fiilis ja itse aikaisemmin myös pyysin jo siirtoa päivätyöhön (kesällä), mutta nyt kun siitä tulee totta, niin vähän hirvittää. Ihanat on nämä hormoonit :p oli kerennyt jo kuitenkin asennoitua tähän työhön ja ryhmään. No kyllä se siitä ;)
 
Meillä oli keskiviikkona np-ultra. Kaikki oli hyvin ja turvotustakin oli vain 1,2mm. Pää-perämitta oli 68mm ja vastasi viikkoja 13+0 (silloin oli siis 12+4). Kätilö ei kuitenkaan lähtenyt muuttamaan la:ta ja se on 18.2. En muista olinko alunperin ilmoittanut 20.2., koska soittaessani neuvolaan minulle sanottiin se lasketuksiajaksi.
Pikkuinen liikkui kovasti ja välillä käänsi meille selänkin. Kätilö katsoi kyllä huolella kaikki mitat ja saimme hyvän tovin katsella toista touhuamassa. Olin ajatellut, että se on melko nopeasti ohi, mutta onneksi ei. Sitä olisi voinut katsella vaikka kuinka kauan. :love:
Sukupuolta emme saaneet tietoon, mutta edelleen vahva poika olo. Tyttöä olisin toivonut, mutta on se poikakin oikein tervetullut. :):love:
Somessa en aio erityisemmin mainostaa raskautta, koska en tahdo aivan kaikkien kuitenkaan siitä tietävän. Facebookin kavereissa on nimittäin melkoisia juoruilijoita ja osaavat hyvin kertoa asiaa eteenpäin ja ajatella asiasta vaikka mitä. :unsure:
Facebook ryhmään olen liittymässä. Ensiksi haluan kuitenkin kertoa vanhemmilleni asiasta. Ei ole mukavaa jos ryhmässä on joku tuttu ja vanhemmat kuulevat sitä kautta raskaudesta. Tänään on aikomus kertoa ja jännittää aivan kamalasti. Miehen isä otti asian todella innostuneesti ja se olikin jo ennalta arvattua. Ultrakuvistakin oli ihan tohkeissaan ja otti puhelimeensa kuvatkin niistä. :ROFLMAO:
 
Heippa, Liitynpä joukkoon minäkin
Moonligh-80 / 36/ ulkomailla/ 3

Olen täällä kirjoitellut kaksi aiempaa raskauttakin , niin tuntui luonnolliselta tulla takaisin näin useamman vuoden jälkeen :)

Meillä kaksi poikaa ennestään, 9+7 v ja nyt viikolla 14 menossa.. jännittävää alottaa alusta kaikki ;)

Raskauspahoinvoinnista ollu täällä juttua ja siitä mulla riittäis kans juttua, kaikista raskauksista oksentanu ja ollu tiputuksissa ym.kokeillut kaikki akupunktioista lähtien. Tämä raskaus on hieman helpompi onneksi ja nyt todella iso vinkki muille kärsiville..

juokaapa Berocca poretabletti aamulla niin huomaatte kuinka pahoinvointi helpottaa. Sain aina tiputuksessakin B vitamiinia ja lääkäri tämän berocan neuvoi ja ajattelin kokeilla, eka kerroista jo huomasin eron. Todella kokeilemisen arvoinen, mulla auttaa hurjasti.

Alanpas lukemaan teidän aiempia viestejä, jotta pääsen mukaan ryhmään. :)

~Moonlight, 13+4 ~
 
Minusta on ihan hyvä asia, etteivät isommat lapset pääse mukaan ultraan. Joskus olin toista mieltä, mutta sitten tuli vastaan tapaus, jonka vuoksi en enää kovin kevyin perustein ottaisi lapsia edes neuvolaan mukaan. Jos ns. rutiinikäynnillä sattuu selviämään jotain poikkeavaa, tilanne olisi mukana oleville lapsille hirveä ja äidille itselleen tosi raskas.

Turvalliset viikot ovat myös sellainen juttu, johon suhtaudun varauksella. Koskaan ei voi tietää miten elämässä käy. En pelkää kuinka voi käydä, mutta tiedostan että mitä tahansa voi tapahtua. Jo ennen vauvauutisen kertomista meillä on ollut puhetta, ettei odotus aina pääty toivotusti. Onneksi asutaan maatilalla ja aihepiiri on tuttu eläinten kautta; vasikoita on syntynyt ennen aikojaan, täysiaikaisia kuolleena, lampailla osa karitsoista selvinnyt ja osa menetetty kaikesta yrittämisestä huolimatta, vuohi on luonut kilinsä, tipuja jäänyt kuoriutumatta jne. Kenelläkään ei siis ole ruusunpunaisia mielikuvia pikkuisesta ihanasta vauvasta, joka kaikella varmuudella syntyy ja kasvaa isoksi. Toisaalta kukaan ei ole ilmaissut pelkoa tai huolta siitä, ettei kaikki ehkä menekään hyvin. Kaikki on Korkeamman käsissä. Meidän hommaksi on jäänyt iloita tästä uudesta elämästä ja kasvun ihmeestä - samoin kuin kaikkien noiden otustenkin kohdalla.

Odotuksen julkaisu saa vielä odottaa. Vain pari henkilöä tietää asiasta ja hekin vain, koska olisivat/ihmettelivät järkyttävää alkuraskauden väsymystä ja luulivat minun olevan vakavasti sairas. En tiedä minkä verran tahdon asiaa toitottaa sitten myöhemminkään. Eiköhän sen sitten kukin aikanaan huomaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Farnilla
Ai niin ja unohdin ylläpidolle laittaa, että laskettu aika olis näillä näkymin 18.2.
Niskaturvotus ultrassa olin ja ei onneksi ollut turvotusta, kovasti jännää tuleeko tyttö tällä kertaa vai kolmas poika ;) Vielä liian aikaista sanoa.
Mutta tosiaan, laskettua aikaa ei siirretty vaikka päiviä lisääntyi 3 mittausten mukaan .
 
Tervetuloa mukaan Moonlight!

Tuo B-vitamiinien tärkeys on sellainen juttu, josta toivoisi neuvolassa puhuttavan enemmän. Erityisesti B6 puutos aiheuttaa pahoinvointia. Itse olen aiempien raskauksien aikana käyttänyt Beroccaa ja mielestäni se tosiaan helpotti oloa. Nyt en ole enää uskaltanut, kun menin lukemaan juttuja aspartaamista (jota on myös Berocca-poretabelteissa). Useiden monivitamiinien apuaineissa on myös sellaista, mikä ei tunnu minun kropalle käyvän alkuunkaan. Onneksi turvallisia odotusajan monivitamiineja löytyy muualtakin kuin apteekin hyllyltä ja ainakin osassa on hyvin kattavasti myös B-vitamiineja. :)
 

Yhteistyössä