Helmikuun helmet 2017 *elokuussa*

Me ostetaan varmaan vain turvakaukalo ja telakka uutena, muut käytettynä. Vaunut ja hoitopöytä on jo ostettu ja pinnasänky saadaan kaverilta myös halvalla. Sisko antaa vielä sitterin meille maksutta. :) Periaatteessa olisi varaa ostaa uutena, mutta mihin tästä pihiydestä pääsee. Mä oon niin tarkka rahan kanssa, et jos vaan halvemmalla saa nii tottakai käytän sen mahdollisuuden ensin, eli käytettyä. :LOL:

Mulla on alkanu maha muuttaa muotoaan. Ei oo vielä mitään selvää vauvamasua, lähinnä sellanen turvotusmaha, mutta kuitenkin. Omat farkut menee vielä mainiosti päälle. Varmaan sitten yhtäkkiä pitää siirtyä mammahousuihi. :LOL:

En muista, oonko täällä puhunu (ainakin fb:n puoella), että tunnen selvästi, kun dopplerilla painaa kohtua, että vauva liikahtaa. Samalla kuuluu sellane kova viuh ja ne äänet siirtyy toiseen paikkaan.:love:
rv 16+2 (16+4)
 
Moi pitkästä aikaa! Täällä on jo menossa 17+3 ja kovasti kaveri jo potkii. Näitä potkuja olenkin jo kovasti odottanut. Rakenneultra on 3 viikon päästä. Alkuraskaudessa ei tarvinnut kertaakaan oksentaa vaan pahaolon tunnetta vain oli ja väsymystä. Nyt sitten viime viikolla alkoi jo kivuttomat supistelut. Parina päivänä töiden jälkeen supisteli ihan kunnolla ja nyt vapaapäivinä niitä ei ole ollut. Seuraillaan tilannetta. Edellisissä raskauksissa on myös ollut näillä viikoilla jo supisteluja. Ikävän tuntuisia vaan ovat. Varmaan myös tässä raskaudessakin joutui jäämään saikulle ennen äitiysloman alkua.
Tsemppiä kaikille odotukseen
 
Pitkästä aikaa täällä! Kesäsesonkina tehdään töitä aamusta ja iltaan, yhdellä vapaalla viikossa. Onneksi alkuraskaus on ollut oireeton eli ei ole tarvinnut olla poissa töistä. Nyt ihana vapaapäivä eikä tarvitse tehdä MITÄÄN!
Me ei olla vielä ostettu mitään vauvakamoja ja täällä on tosi huonosti mitään käytetyn tavaran kirppiksiä tai nettikirppiksiä. Kavereilta saadaan varmaan lainaan jotain ja ehkä tuon Suomen reissulta myös vauvatuliaisia. Sanotaanko nyt näin, että täällä on vähän eri "tyyli" kuin Suomessa, kaikessa sisustamisesta vaatteisiin ja ei niin mun makuuni. Ei olisi varaa olla nirso, mutta mutta, minkäs sitä itselle voi!
Aika menee tosi nopsaan ja kohtahan täällä jo kerrotaan rakenneultrakuulumisia! Mä sain sen varattua Suomen visiitilleni lokakuun alkuun ja odotan innolla, että pääsen samalla myös neuvolaan. <3
En aloita kommentointia päivähoidosta kun en uskalla ajatella miten se täällä Kreikassa toimii... Äitiysloma kestää muutaman kuukauden työnantajasta riippuen ja sen jälkeen lapsi lykätään isovanhemmille. Mun toiveena olisi olla kotona ainakin pari vuotta, jo ihan lapsen kielitaidonkin takia. Haluan, että hän oppii suomea!
Hyvää vointia kaikille!
 
Tänään ollut tosi kova pääkipu koko päivän. Ja nyt oksensin niin paheni tää särky. :( enkä mielellään ota mitään lääkkeitä, mut jos saisin päikkärit pian otettua niin helpottaisi. Ja jos se ei auta niin sit otan kyllä jotain lääkettä.
En jaksa muuta nyt kertoakkaan, pakko laittaa silmät kiinni.

- Bettinah ja rakas 14+1
 
Tänään ollut tosi kova pääkipu koko päivän. Ja nyt oksensin niin paheni tää särky. :( enkä mielellään ota mitään lääkkeitä, mut jos saisin päikkärit pian otettua niin helpottaisi. Ja jos se ei auta niin sit otan kyllä jotain lääkettä.
En jaksa muuta nyt kertoakkaan, pakko laittaa silmät kiinni.

- Bettinah ja rakas 14+1
Toivottavasti sinulle suodaan helppo loppuraskaus ja todella vaivaton synnytys! Kuulostaa niin rankalta tämä sun alkuraskaus! :(
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Muistutan vielä viimisen kerran, tän viikon keskiviikkoon asti aikaa tulla faceryhmään, sit suljetaan se :)
Mä koen facen enemmän omaks joten en varmaan täällä niin paljon tuu pyörimään sen jälkeen mutta käyn silti lueskelemassa kuulumisia sillon tällön :)
 
Ei nukkuminen sitten auttanut. Sain sen jälkeen syötyä ja ajattelin mennä suihkuun ja saunomaan. Jos sillä olis pääsärky mennyt ohi. Menin mutta sieltä sitten sain taas juosta pöntölle kun oksensin kaikki ruuat :( voi itku. Koska mahtaa loppua.
 
Ei nukkuminen sitten auttanut. Sain sen jälkeen syötyä ja ajattelin mennä suihkuun ja saunomaan. Jos sillä olis pääsärky mennyt ohi. Menin mutta sieltä sitten sain taas juosta pöntölle kun oksensin kaikki ruuat :( voi itku. Koska mahtaa loppua.
Miulla on tänään ollut helppo päivä, kun varasin illalla sängyn viereen rusinoita. Aina yöllä havahtuessani söin vähän rusinoita ja sit jatkoin taas unia.

Päänsärkyyn mie olen ottanut 1 g Panadolia. Pahimpaan kipuun Panacodin. Lääkärin mukaan yksittäisestä Buranastakaan (400 mg) ei ole tässä vaiheessa raskautta sikiölle haittaa. Nämä on siis vain miulle määrättyjä ohjeita, joita olen noudattanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Miulla on tänään ollut helppo päivä, kun varasin illalla sängyn viereen rusinoita. Aina yöllä havahtuessani söin vähän rusinoita ja sit jatkoin taas unia.

Päänsärkyyn mie olen ottanut 1 g Panadolia. Pahimpaan kipuun Panacodin. Lääkärin mukaan yksittäisestä Buranastakaan (400 mg) ei ole tässä vaiheessa raskautta sikiölle haittaa. Nämä on siis vain miulle määrättyjä ohjeita, joita olen noudattanut.
Mä koitan tota rusina juttua ensi yönä. Onneksi on rusinoita kaapissa. huomasin just että mulla ei oo edes lääkkeitä kotona :/ no näillä mennään ja toivotaan että huomenna parempi olo.

Syön nyt jäätelöä. Sehän toimii aina ;D
 
Mä koitan tota rusina juttua ensi yönä. Onneksi on rusinoita kaapissa. huomasin just että mulla ei oo edes lääkkeitä kotona :/ no näillä mennään ja toivotaan että huomenna parempi olo.

Syön nyt jäätelöä. Sehän toimii aina ;D
Mie oon huomannut myös sen, että iso annos kerrallaan mitä tahansa saa aikaan pahoinvointia. Mehulasillisenkin juon vähintään kahdessa erässä, välissä on kunnollinen erätauko.
 
Heippahei kaikki! Vihdoin se kirje nipt-testin tuloksista tuli ja pieni on kunnossa tutkittujen kromosomien osalta, soitin vielä tänään lääkäriin ja varmistin asian :) Iloinen odotus siis jatkuu! <3 Onneksi! Tämän innoittamana mietin että josko uskaltaisin liittyä sinne teidän facebook-ryhmään..? Epävarmuuttani en oo vieläkään kertonut monelle raskaudesta ja siksi tuntuu jänskältä tulla esiin omalla naamalla..! Mahtuisko sinne vielä mukaan? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Heippahei kaikki! Vihdoin se kirje nipt-testin tuloksista tuli ja pieni on kunnossa tutkittujen kromosomien osalta, soitin vielä tänään lääkäriin ja varmistin asian :) Iloinen odotus siis jatkuu! <3 Onneksi! Tämän innoittamana mietin että josko uskaltaisin liittyä sinne teidän facebook-ryhmään..? Epävarmuuttani en oo vieläkään kertonut monelle raskaudesta ja siksi tuntuu jänskältä tulla esiin omalla naamalla..! Mahtuisko sinne vielä mukaan? :)
Kyllä mahtuu, laita vaan yv jos haluat mukaan! :)
 
Myötötuntoni kaikille yökkiville odottajille.
Täällä kuuluu sitten toisesta päästä..Maha on ollut pari päivää hillittömän kipeä, turvoksissa ja vessassa saa juosta vähän väliä. Eilen pukkasi kylmän hien päälle ja imurointi loppui siihen, että oli pakko lysähtää nojailemaan seinään. Tuntui, että maha kääntyy ympäri ja hiki valuu pitkin naamaa vaikka paleli ihan hillittömästi. Tänään taas ihan normi päivä. Syötiin viikonloppuna tulista ruokaa (paljon parikaa, punasipulia yms.), joten itseäni varmaan saan kiittää näistä vaivoista :confused: Olo on kuin ylipuhalletulla ilmapallolla, joka räjähtää hetkellä millä hyvänsä.

Säästämisestä oli puhetta. Tiedän miten säästetään ja mistä voisin säästää, mutta kun mulla tulee lipsuttua :D nyt kun saa normitilin kotihoidontuen sijaan, niin ah...on IHANA käydä ulkona syömässä ja kahvilla, ostaa välillä "parempia" ruokajuttuja, käydä kampaajalla, tehdä lasten kans "extra-kivaa" esim. superpark, hoplop, yms. reissuja, ja kaikkee sellaista. Kun asuu täällä "maalla", niin kulkemiseen menee kaikesta eniten rahaa.
Joka kuussa laitan lasten tileille rahaa säästöön, että sitten kun tulot pienenee niin voidaan tehdä lasten hankintoja (harrastukset, vaatteet, tms.) niistä rahoista.

Liikunta on alkanut tuntua taas hyvältä. Auttaa myös noihin olotiloihin, ainakin turvotukseen ja ilman kertymiseen. Kävelyllä oon aloittanut ja kokeillut hölkätä pieniä pätkiä. Tuntuu ihan rapakuntoiselta, joten alotellaan varovasti...

Vielä pari viikkoa, niin pääsee taas kuulostelemaan vauvan sydämen sykettä neuvolalääkärissä :love:

Tänään oli pitkästä aikaa ihanan lämmin päivä, näitä lisää vielä ennen syksyn sateita (y)

Boomkaa ja papunen 14+2
 
Meille riittelee ihan tämä foorumi, mutta mukavia juttuhetkiä sinne facen puolelle myös :)

Täällä alkaneet kohdun hetkittäiset kovettumiset, sekä nivusiin viiltelevä kipu. Erityisesti liikkuessa sekä esim. kyykystä ylös noustessa. Ei kiva, mutta onneksi tämän kanssa pärjäilee kun tietää, että kuuluu "taudin kuvaan" :D

Jestas kun aika tuntuu menevän vauhdilla, täällä tänään rv 16 :love:
Ensi viikolla neuvolaan :)
 
Itse olen kahvila-addikti ja tykätään käydä kaupungilla eli kotihoidontukea kuluu kyllä. Pitäisi vaan opetella jakamaan se aina tasaisesti jokaiselle viikolle.

Me kuljetaan jokapaikkaan linja-autolla ja kk kortti maksaa 90€. Asutaan sellaisella alueella, että kulkee hyvin linkkoja. Ja tuolla kortilla pääsee siis sekä paikallisliikenteen linkkoihin, että ihan kauoungista toiseen kulkevien linkkojen kyytiin :) . Edullista.
 
Vihdoinkin tapahtuu jotain! Neuvolalääkäri tänään klo 14.30. Vähän jännittää, ajattelin kinua että kuunneltaisiin sydänääniä, kun ei olla vielä kertaakaan kuultu.

Mulla ei vieläkään ole mahaa. Selällään maatessa nousee kohtu aika isoksi palloksi siihen alavatsalle, mutta seistessä katoaa jonnekin sisäelinten syövereihin. Ei ole turvotustakaan, laitoin tänään tyköistuvan trikoopaidan töihin eikä mitään näy. Vointinkin on niin hyvä että voisi hyvin unohtaa olevansa raskaana. Tsemppiä kaikille jotka vieläkin taistelee pahoinvoinnin kanssa, ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa.

Itsehän työskentelen päiväkodissa opena, enkä pidä sitä hyvänä vaihtoehtona alle 3-vuotiaille. Varsinkin täällä vuorossa kun lapset ja hoitajat vaihtuu niin on pienille raskasta. MUTTA yhtäkään perhettä en tuomitse, jokainen vanhempi tuntee elämäntilanteensa parhaiten ja valitsee lapselleen parhaan mahdollisen vaihtoehdon. Itse olen näillä näkymin niin onnekas, että voin halutessani olla kotona niin kauan kuin viihdyn.
 
Facebook ryhmään en oo oikein päässy sillälailla sisälle niinkuin tähän ryhmään täällä... taidan jättäytyä facen puolelta pois ja keskittyä ainoastaan tänne :)

Tänään neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :) Pissa puhdas, paineet hyvät ja hb peräti 129. Vauvan syke 156 ja kovin liikkuvainen pikkuinen siellä köllöttelee :love: Lapset oli mukana, kuopus nukkui kokoajan kaukalossa eikä toki 10kk ikäinen olis mistään mitään ymmärtänytkään, mutta esikoinen 10v oli ihan innoissaan kuullessaan sydänäänet :love: Th vielä kertoili pojalle tarkkaan, tässä kuuluu äidin syke, tämä on vauvan syke ja tuossa kuului vauvan liikahdus jne. Seuraava neuvola + rakenneultra varattiin 29.9 . En malta odottaa josko sitten lääkäri paljastais onko tyttö vai poika tulossa :D

haasu rv15+2
 
Niin joo päivähoito jutuista: itse haluan olla kotona lasten kanssa niin pitkään kuin se vaan kaikin puolin on mahdollista. Ja yhtään en halua tällä kommentilla ketään tuomita, mutta ite en oo koskaan ymmärtänyt sitä että lapsia viedään päivähoitoon jos ite ollaan kotona. En siis missään nimessä veisi kuopusta hoitoon kun ite olen vauvan kans kotona.
 
Neuvola käyty, ei siellä lääkäriä ollutkaan, olen vähän sekaisin näistä käynneistä. Syke kuultiin nyt pyytämättä ekaa kertaa, se oli mahtavaa. Muutenkin kaikki hyvin, sokerirasituksen tulokset tosi hyvät ja hb 115 et ei tarvitse rautaa ainakaan vielä aloittaa. Painoa tullut alle kilo. Seuraava neuvola 19.9. ja rakenneultra 5.10.
 
Niin joo päivähoito jutuista: itse haluan olla kotona lasten kanssa niin pitkään kuin se vaan kaikin puolin on mahdollista. Ja yhtään en halua tällä kommentilla ketään tuomita, mutta ite en oo koskaan ymmärtänyt sitä että lapsia viedään päivähoitoon jos ite ollaan kotona. En siis missään nimessä veisi kuopusta hoitoon kun ite olen vauvan kans kotona.
Mä olin aiemmin samaa mieltä että ei lapsia hoitoon jos ite kotona, mutta nyt ajattelen jo toisin. Meillä oli lapset kesän kotona ja molemmat jo ikävöi päiväkotia, joten musta ois ihan väärin lapsia kohtaan ottaa ne kokonaan pois niille tärkeästä paikasta vain siksi että itse olen kotona ja jos vielä sattuu vaativa vauva, niin en pysty kokoajan järjestämään molemmille tekemistä ja meidän vilkkaat pojat vaativat lähes kokoajan jotain tai sitten ne tappelevat keskenään. Sittenhän tilanne ois aivan toinen, jos olisi jotain kerhoja missä vois käydä, muttakun ei täällä kovin sellaisia ole. Ja toisekseen olis sääli senkin takia ottaa hoidosta pois, kun vuosi ois sit vielä ennen eskaria, niin kurjaa siks aikaa jättäytyä pois, kun nyt jo on tulevat eskarikaverit tulleet tutuksi Ja meillä mies ei osallistu arkisin käytännössä ollenkaam lastenhoitamiseen. Tällä siis ajan takaa sitä, että tilanteet ovat jokasella niin erilaisia että mieli saattaa muuttua myös sen myötä kun huomaa mikä on se oma tilanne omassa perheessä. Myös lasten ikä varmasti vaikuttaa, nimittäin toisen lapsen syntyessä ei tullut mieleenkään laittaa esikon hoitoon, kun ikäeroa oli se n 1v10kk
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_
Myö käytiin tänään neuvolan lääkärissä. Kun tänä aamunakin oksensin ja ruoka ei ole oikein maistunut, niin miut pistettiin sielläkin puntarille. Paino on tippunut edelleen. Lähtökohtakin oli aika hoikka, nyt on maha kyllä kasvanut, mutta painoa on kilo vähemmän kuin raskauden alussa. Onneksi miulla, kuten Metsämintullakin, sokerirasituskokeen arvot oli hyvät. Ei sentään tarvitse ottaa sitä huomioon syömisissä.

Nyt ei muuta kuin kaloreita ääntä kohti. Josko mielialakin siitä paranisi.

Piinamiina ja Pulla 17+1
 
Mä olin aiemmin samaa mieltä että ei lapsia hoitoon jos ite kotona, mutta nyt ajattelen jo toisin. Meillä oli lapset kesän kotona ja molemmat jo ikävöi päiväkotia, joten musta ois ihan väärin lapsia kohtaan ottaa ne kokonaan pois niille tärkeästä paikasta vain siksi että itse olen kotona ja jos vielä sattuu vaativa vauva, niin en pysty kokoajan järjestämään molemmille tekemistä ja meidän vilkkaat pojat vaativat lähes kokoajan jotain tai sitten ne tappelevat keskenään. Sittenhän tilanne ois aivan toinen, jos olisi jotain kerhoja missä vois käydä, muttakun ei täällä kovin sellaisia ole. Ja toisekseen olis sääli senkin takia ottaa hoidosta pois, kun vuosi ois sit vielä ennen eskaria, niin kurjaa siks aikaa jättäytyä pois, kun nyt jo on tulevat eskarikaverit tulleet tutuksi Ja meillä mies ei osallistu arkisin käytännössä ollenkaam lastenhoitamiseen. Tällä siis ajan takaa sitä, että tilanteet ovat jokasella niin erilaisia että mieli saattaa muuttua myös sen myötä kun huomaa mikä on se oma tilanne omassa perheessä. Myös lasten ikä varmasti vaikuttaa, nimittäin toisen lapsen syntyessä ei tullut mieleenkään laittaa esikon hoitoon, kun ikäeroa oli se n 1v10kk
No niinpä, tilanteita on toki monenlaisia. Mullakaan ei näiden kahden pienen ikäeroksi tule kuin 1v4kk eikä kuopus ennen uuden vauvan syntymää tule päiväkodissa olemaan joten en toki vie sinne sittenkään kun vauva syntyy ... Mulla puntarissa painaa myös se että kaikki päiväkodit on 20km:n päässä enkä yksinkertaisesti viitsisi aamulla lähtee haalaamaan vauvan kans kuopusta päiväkotiin. Ja täällä meillä päin päivähoitopaikoista ja hoitajista on oikeesti pulaa.. Toiset joutuu sumplimaan ite hoidon lapsilleen että pääsevät töihin, kun joutuu odottamaan hoitopaikkaa, ja useita lapsia on päiväkodissa "muuten vaan" eli vievät käytännössä turhaan paikan niiltä jotka ihan todella tarvitsisi sen. En tiedä onko näin tiukka tilanne muualla
 
Mua niin kaduttaa, että otin puheeksi tuon esikoisen päivähoitoon viemisen. Mutta itse en ainakaan koe syyllisyyttä, vaikka tulen todennäköisesti pitämään esikoisen ainakin osittaisessa päivähoidossa. Kuten on tässä jo monesti sanottu, niin tilanteet ovat niin erilaisia. Omalla kohdalla "kärsimystä" lisäsi se, että lapsi nukkui huonosti ja päivät olivat kuolettavan pitkiä, niiden startatessa pahimmillaan klo 4.30. Minusta tuli ajan saatossa räjähdysherkkä ja odotin vaan, että lapsi nukkuu.

Lopetan omalta osaltani tämän asian kommentoimisen tähän.
 

Yhteistyössä