Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

En taaskaan jaksanut lukea ihan loppuun, mutta noista alkoholittomista, niin kaupan alkoholittomat Kopparbergin siiderit on kyllä hyviä. Ja maistoin viikko sitten alkosta ostettua Barrels and Drums nimistä valkoviiniä sekä kuohuviiniä. Jälkimmäinen parempaa.

Happy Joesta en tiennytkään, että saa alkoholittomanakin.

Meillä oli eilen eka neuvola, piti olla keskiviikkona, mutta mentiin jazz kidseille juuri silloin ja siirsin sitten eiliselle pvälle. Vaatii ponnisteluja nämä päivät kun etovaa oloa, välillä oksennan, mutta pelkkä etovuus väsyttää.

Eilen olin ystävän kanssa jazzeilla kuuntelemassa J.Karjalaista alueen ulkopuolella, niin siinäkin vähän teki heikkoa. Sama kun mentiin kadulle, mutta yhdessä kohtaan sitten helpotti ja join latten, söin suklaakeksin, liki kaksi vege kevätrullaa ja kirpeän mansikkametrilakun. Ai kun helpotti hetkeksi. Tänään sitten taas etonut, mutta nyt tekee kaikkia salaatteja mieli, ostinkin itse koottavan salaatin kaupasta, nam ! Harmi kun on niin kallista.

Menin vahingossa syömään mozzarella juustoakin :( en tiiä onko pästoroitua. Mielitekoja on muitakin, kirsikkatomaatit ja viinirypäleet maistuvat sekä Polly suklaakarkit.
 
En taaskaan jaksanut lukea ihan loppuun, mutta noista alkoholittomista, niin kaupan alkoholittomat Kopparbergin siiderit on kyllä hyviä. Ja maistoin viikko sitten alkosta ostettua Barrels and Drums nimistä valkoviiniä sekä kuohuviiniä. Jälkimmäinen parempaa.

Happy Joesta en tiennytkään, että saa alkoholittomanakin.

Meillä oli eilen eka neuvola, piti olla keskiviikkona, mutta mentiin jazz kidseille juuri silloin ja siirsin sitten eiliselle pvälle. Vaatii ponnisteluja nämä päivät kun etovaa oloa, välillä oksennan, mutta pelkkä etovuus väsyttää.

Eilen olin ystävän kanssa jazzeilla kuuntelemassa J.Karjalaista alueen ulkopuolella, niin siinäkin vähän teki heikkoa. Sama kun mentiin kadulle, mutta yhdessä kohtaan sitten helpotti ja join latten, söin suklaakeksin, liki kaksi vege kevätrullaa ja kirpeän mansikkametrilakun. Ai kun helpotti hetkeksi. Tänään sitten taas etonut, mutta nyt tekee kaikkia salaatteja mieli, ostinkin itse koottavan salaatin kaupasta, nam ! Harmi kun on niin kallista.

Menin vahingossa syömään mozzarella juustoakin :( en tiiä onko pästoroitua. Mielitekoja on muitakin, kirsikkatomaatit ja viinirypäleet maistuvat sekä Polly suklaakarkit.
Suomessa lähtökohtaisesti kaikki maitotuotteet on pastöroituja. Voit rentoutua. :)
 
Hyvää huomenta kaikille!

Aamu alkoi mieltä ylentävästi, koiralla oli ollut yöllä vatsavaivoja ja koko tupa oli täynnä ripulip*skaa. Sitä oli siis PALJON. Onneksi ei ole aamu- tai muitakaan pahoinvointeja, muuten oltaisiin varmasti saatu lisäsotkua aikaan.

Aikaisemmin oli puhetta raskaudesta kertomisesta. Itse tein isovanhemmille "lahjakortit", kannessa lukee lahjakortti ja sisällä "Tällä lahjakortilla yksi (1) lapsenlapsi. Voimassa 2/2017 alkaen." Ja kopio varhaisultrakuvasta.

Meillä on 10.8. nt-ultra ja sitä ennen verikokeet. Tekisi mieli käydä välissä yksityisellä kurkkaamassa mutta jospa malttaisi.
 
Saanko vähän valittaa tästä pahoinvoinnista? Pahin on se kun vatsa on tyhjä ja silti joutuu oksentamaan. Ihan kamalaa!! En ole pystynyt vielä syömään mitään tänään ja järkyttävän paha olo. Koitan saada edes jotain alas jotta on helpompi oksentaa :D siis alkaa jo naurattaa kun joutuu näin miettimään. :D

Me mahdollisesti joudumme paljastamaan mökkireissun aikana. Eihän sekään olen normaalia jos juoksen oksentamassa joka aamu :D ja vatsakin on oikeasti kuin olisin jo tosi pitkällä raskaana. Oikeasti olen vasta 8+2 tai neuvolan mukaan 7+6.
Itse en kyllä haluaisi vielä kertoa. Vasta kun ollaan siellä turvallisemmalla vesillä. Mutta toisaalta oletan että koska mulla on tätä pahoinvointia näin paljon niin kaikki menee hyvin. Nyt olen heittänyt turhan murehtimisen syrjään. Ja elän päivä kerrallaan. Joskus parempi joskus huonompi päivä :D
 
MetsäMinttu toi lahjakortti on niin ihana idea! Mekin mietittiin ensin , että oltais tehty esikoiselle saman tyyppinen synttärilahjaksi kun täyttää 10v enskuussa. Mutta se sit tuli kerrottuakin jo aikaisemmin kun keskustelu sopivasti aiheeseen kulkeutui...

Täällä on alkanu ilmetä ihan tolkutonta itkuherkkyyttä! Mun piti mennä aamulla ystävän kans mustikkametsään mut se sitten peruuntui vesisateen takia... no, mies lähtee illalla yhtiin juhliin minne mä en pääse koska jonkun on tietty oltava lasten kans.. Kauhee itku siitä sit pillahti kun "kaikki pääsee johonkin ja mä en ees mustikkaan pääse" !!! :D Ja toinen tilanne eilen illalla : itku pääsi kun poika teki itelleen paahtoleipiä eikä viitsinyt samalla tehdä mulle! o_O Tytön odotuksesta mulla ei ollu tämmöistä, mut poikaa odottaessa itkin ihan jatkuvasti. Kaikki pienenpienetki vastoinkäymiset sai heti itkemään (esim. kun en saanut kurkkupurkkia auki) ja siihen aikaan pyöri tv:ssä koiranruokamainos jolle itkin aina kun se oli niin sulonen :ROFLMAO:
Sit oon kans huomannu että joku kauhee leijonaemo tullu musta tuon kuopuksen suhteen o_O kun mulla on 1,5v hoitopoika joka toisinaan vie kuopukseltani lelut käsistä, tönii ja saattaa motatakin jollain... niin nykyään en siedä sitä yhtään! Eilen tää poika tuuppasi tyttäreni nurin sohvaa vasten seisomasta ja mulla iski ihan kauhee tunneryöppy. Itku meinasi päästä tytön puolesta (joka ei edes loukannu itseään) ja mun teki mieli haukkua se poika alimpaan helv*#!* Tosissaan piti purra hammasta jotta osasin pysyä asiallisena ...
 
Hei! Taidanpa minäkin liittyä taustailemasta mukaan :)
Mun tiedot: ?/BoomKaa/29/-/4.

Laskettu aika on kysymysmerkillä, koska se ei oo vielä varma. Edellisen synnytyksen jälkeen on ollut yhdet menkat ja kierto oli aiemmin luokkaa 20-60 päivää. Menkkojen mukaa laskettu oli 31.1.17, mutta kävin tällä viikolla varhaisultrassa jonka mukaan kehitys vastasi viikkoja 7+1. Laskettu aika siirtyi helmikuun viimeisille päiville. Tarkennetaan sitä sitten np-ultrassa kuukauden päästä kun tulee varmemmin oikea mittaustulos (y)

Meidän perheestä löytyy ennestään 10v., 5v. ja 1,5v. lapset sekä ihana avomieheni, jonka kanssa ollaan oltu yhdessä liki 13 vuotta :love:
Aiemmin raskautuminen on vienyt ehkäisyn lopettamisen jälkeen vaihtelevasti 1,5-2,5 vuotta, joten tämä viimeisin on aiheuttanut aikamoisia tunnekuohuja, kun tuli hieman puskista tuo positiivinen tulos :p Ajateltiin sitten, että kyllä tän on tarkoitus meille tulla kerta kumin käytöstä huolimatta(!) sai alkunsa.

Paha olo on ollut jo viikon ihan järkyttävä, mutta onneksi ei oo tarttunut yökkiä. Vessan viemäri haisee musta ihan kamalalle vaikka mies sanoo ettei siellä mikään haise :cautious:
Vatsa on turvonnut ja näyttää hillittömän kokoiselta joka ilta. Vatsa on ollut tosi herkkänä ja tuntuu, että vessassa saa rampata huomattavasti useammin kuin ennen.
Ei olla kerrottu vielä kenelläkään. Odotetaan ainakin tuohon seuraavaan ultraan. Viimeksi taidettiin jättää kertomiset väliin, kyllä se aika pian huomattiin muutenkin...
Salmiakki ON hillittömän hyvää ja sallin sen syömisen itselleni silloin tällöin. Tekee hyvää mun mielenterveydelle ;) Feta, sinihomejuusto, paprikamajoneesi sekä salmiakki ovat mun heikkouksia.

Mekin lähdettiin tänään pikalomalle, miehellä alkaa työt ens viikolla ja mulla elokuun alussa.

BoomKaa ja papunen +7
 
Kuuluisat puun koputtamiset! Aamulla mainostin että ei ole mitään pahoinvointeja ollut. Nyt oli pakko päästä heti jakamaan että nyt on ensimmäistä kertaa täälläkin oksennettu! Olen niin iloinen, yhtä hymyä :p Voi tietysti olla että hymy hyytyy jos tästä tulee tapa (meillä ei ole edes sisävessaa tai kylppäriä...) mutta juuri nyt olen niin onnellinen että minullakin on kunnollinen raskausoire <3

Metsäminttu 9+1
 
Heips vaan kaikille!
Piti tulla taas kattelemaan ketjua. :)

Jyyres kyseli tuosta juoksuharrastuksesta; itselläni rinnat ovat olleet tosi kipeät raskauden alusta asti joten en lenkkeillyt pariin kolmeen ensimmäiseen viikkoon, kävin vain salilla ja pyöräilin. Nyt oon aloittanut taas juoksulenkit kun vähän rauhoittunut tuo rintojen kipu.

Yksi uusi mieliteko on tullut, himoitsen ihan sikana Saarioisten maksalaatikkoa :D En oo syönyt sitä yli 10 vuoteen ja pari päivää sitten oli pakko ottaa kun mieheke oli ostanut. Maksahan on nyt aikalailla kiellettyjen listalla mutta uskalsin syödä sitä vähäsen.

Ekaan neuvolaan on vielä reilu viikko aikaa, ei jaksaisi millään odottaa. Varhaisultraa ei oo tullut vielä varattua, vissiin vähän pelottaa kun on tullut luettua kaikkia juttuja tuulimunista ja kuolleista sikiöistä vähän liikaa.. Itselläni on kyllä vahva tunne että kaikki olis hyvin mutta toisaalta sitten taas ei millään meinaa uskoa että tuolla mahassa oikeasti vois olla vauvan alku, se tuntuu käsittämättömältä.
 
Tuo maitotuotteiden pastoröinti ei ole muuten mikään "lähtökohta" sinänsä kaupoissa myytäville tuotteille. Kotimaisten isompien tuottajien (esim Valio) tuotteet on monessa paikkaa todettu turvallisiksi mutta kaupat myy myös runsaasti tuontitavaraa ja pienten meijereiden tuotteita. Ei siis ole mitään lakia siitä että Suomessa myytäisiin vain pastoröituja maitotuotteita mutta isommat valmistajat niin pääsääntöisesti tekee. Mä en esim löytänyt pastoröidusta maidosta tehtyä parmesaania joten piti ottaa joku Valion juusto sen tilalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Metsäminttu saako kysyy että missä/miten oikein asut, kun ei ole sisävessaa tai kylppäriä? o_O

Maksalaatikkoo mäkin himoitsin paljon edellisessä raskaudessa. Ja söinkin aina kun mieli teki. Ihan terve lapsi syntyi maksalaatikosta huolimatta :D En nyt toki mitään hulluja määriä syönyt sitä mutta useamman kerran kumminkin. Ekassa raskaudessa taas himoitsin salmiakkia ja maitoa, nimenomaan molempia yhtaikaa! Salmiakki suuhun ja kylmää maitoo päälle, Jestas se oli hyvää :ROFLMAO:
 
Minä mietin metsäminttu kanssa, että millaisessa talossa sie asustaa? :p

Mulla tekee mieli kanssa vähän maksalaatikko, mutta ai että ois ihana saada maksapihvejä :unsure:

Tänään ei oo kamalasti koskenut mahaan, mutta kamala väsymys on päällä. Maha on ihan mielettömästi turvonnut ja housut puristaa. Pakko on pitää isoja paitoja ettei ala ihmiset puhumaan o_O aloin jo miettimään onko normaalia tämä turvotus ja mies mietti kanssa. Kaveri heittikin villin idean, että jos niitä onkin kaksi :ROFLMAO: meillä suvussa on nimittäin kaksoisgeeniä, omat siskot on nimittäin kaksosia :eek:
 
Heippa! Kutsu tuli np-ultraan, on 1.8. Vielä yli 2 viikkoa jännitettävänä. o_O Täällä olo on ollut kohtalaisen normaali nyt reilun viikon, nälkä vaan on lähes koko ajan. Mitään mielitekoja ei ole ilmennyt, jotkut jutut vaan tökkii edelleen. Mieliteot olis kivempia! ;) Maha näyttää nätiltä syömisen jälkeen, jo ihan vauvamasulta! :love: En olis uskonut että näin ajoissa näkyisi, mutta olen hoikahko, joten ehkä huomaan eron siksi jo nyt. Luulin kuitenkin, ettei mitään näkyis kuin tyylin joskus vkolla 15.
Nukun edelleen melko huonosti, esikoinen on valvottanut taas viimeaikoina. En ymmärrä miksei mulla ole tullut sitä kuuluisaa raskausväsymystä, joka veisi tajun kankaalle vaikka keskellä päivää!? :mad: Yöaikaan herätessä unta joutuu odottelemaan. Onko muilla tällaista?

Eden84 10+4
 
Eden84 mulla on ihan tota samaa, että yöllä heräilen joko omia aikojani tai sit herään kuopuksen unissaan ähinöintiin, ja tosi vaikee saada unta uudelleen. .. Mutta nukahdan kyllä samontein kun painan illalla pään tyynyyn ja myös päivällä tulee kauheita unetus kohtauksia et melkein nukahdan seisalleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Eden84
Eden84 meillä on sitten ultra samana päivänä! (y) Ei jaksaisi vaan millään odottaa. Musta tuntuu, et tuon jälkeen voin paremmin rentoutua tän raskauden suhteen. Alkuraskauden ultran tuoma helpotus kesti vaan viikon ja nyt taas sellane olo, et onko tuolla enää kukaan hengissä. Alkaispa jo potkut tuntua niin ei tarviis niiiin paljo miettiä. Niitä saa vielä vaa odotella monta viikkoa.:LOL:

10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Eden84
Eden84 ihan sama juttu tuon nukkumisen kanssa. Esikoinen nukkuu vaihtelevan huonosti ja jos itse yöllä herään niin uni ei tule. Esikoisesta olisin nukkunut vaikka kellon ympäri enkä tajua miten nyt voi olla vaikeuksia nukkua kun kuitenkin väsyttää. Ja Täällä myös Ultra 1.8. :)

Noista liikkeistä, mä tunsin esikoisesta jo 15+. Eli kun nyt on 10+1 niin ihan hirveän pitkä aika ei ole enää siihen kun liikkeitä voi alkaa kuulostella. Siihen asti Käytän satunnaisesti doppleria mielenrauhaa tuomaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eden84
Helpottavaa kuulla, että muillakin on nukkumisen kanssa vähän vaikeeta. Siitäkin aloin jo kuvitella, että onkohan kaikki hyvin... :cautious: Yks kaveri sanoi, että oli lukenut jostain, että tiettyyn samaan aikaan yöllä herääminen liittyy johonkin hormonaaliseen vauvalle luontaiseen yöruokkimisaikaan...:LOL: En sit tiedä voisiko nyt jo sellaisia rytmejä alkaa löytymään.
Ja onpa hauska miten monella on samana päivänä ultra! :p Ehkä mä jaksan odottaa jos te muutkin jaksatte. Täytyy käydä testaamassa kaverin doppleria ajankuluksi, ja että tiedän mistä puhutaan!
 
Itsellä on ihan järkkyä tää pahoinvointi välillä, eilen en pystynyt mitään tekemään, kun vaan oli niin etova olo. Onneksi miehellä isyyslomaa, jotta on sitten viihdyttämässä esikoista.

Mielelläni luovuttaisin pahoinvoinnin ja ottaisin väsymyksen tilalle oireena. Tai sitten vaan oireettomuuskin kelpaisi kyllä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Miulla käynnistyi 12. viikko ja olot alkaa olemaan jo aika hyvät. Ei enää pakkosyömisiä tai yökkäilyjä ja voimia riittää niin paljon että suunnittelin ihan metsään meneväni. Viikonloppuna aloitin taas kävelylenkit ja ne tekee ihmiselle hyvää. Saunan jälkeen on edelleen vähän huono olo, mutta se helpottaa yleensä tunnissa tai parissa.

Miulla on ultra torstaina. Mies on reissussa, niin ystävä tulee tukihenkilöksi. Kaikesta huolimatta mie kyllä uskon kaiken olevan kunnossa. On vaan ihana nähdä tuo tyyppi uudestaan. Varhaisultra oli neljä viikkoa sitten ja silloin pieni oli vain sentin mittainen papu. Nyt kuitenkin pitäisi pyöriä jo viiden sentin hujakoissa.

Vaatteet on edelleen ahdistusaihe. En tykkää shoppailusta, ehkä siksi ettei siihen ole hirveästi varaakaan. Ostan vain tarpeellisimman, eli viimeeksi tukiliivin mahalle. En tiedä johtuuko mahan pullahtaminen vatsan alueen lukuisista arpikudoksista vai taaksepäin kallistuneesta kohdusta vai mistä, mutta aamullakaan mahaa ei saa enää vedettyä sisään. Olen rakenteeltani ns. normaali. Pömppömaha löytyy vakiovarusteista, mutta ihan tällaiseen ei normaalivaatteeni riitä. Pari-kolme viikkoa on vielä lomaa. Sit tulee jännät paikat, kun pitää palata töihin.

Piinamiina ja Pulla 11+0
 
Jeee ihanaa tästä lähtee jo seuraavien ultrien jännäilyt! :D Mä en omaa kutsuani vielä ole saanut, mutta pianhan sekin varmaan tulee

Ja ah mahtavaa piinamiina jos oireet on alkaneet helpottaa! :)Odotan, että mullakin helpottaisi pian.. Mä tänään jouduin ekaa kertaa myöntämään itselleni, että ei pysty ja jouduin jäämään pois töistä.. ei enää meinaa vesikään pysyy sisällä niin on aikalailla mehut puristettu tästä tytöstä :sick: pakko on pyytää jotain lääkettä tähän pahoinvointiin, että saisin tän työrupeaman tehtyä loppuun.. mulla on vaa niin taipumus pistää muut itseni edelle, ja mä tomppeli vaan koitan kärsiä viimeseen asti ennenku suostun myöntämään itselleni, että tarviin itsekin jotain apuja :alien: Onks tää itsepäisyyttä, nössöyttä vai jotain muuta? :ROFLMAO:

Cicada ja pieni pipu 9+3
 
Kuuluisat puun koputtamiset! Aamulla mainostin että ei ole mitään pahoinvointeja ollut. Nyt oli pakko päästä heti jakamaan että nyt on ensimmäistä kertaa täälläkin oksennettu! Olen niin iloinen, yhtä hymyä :p Voi tietysti olla että hymy hyytyy jos tästä tulee tapa (meillä ei ole edes sisävessaa tai kylppäriä...) mutta juuri nyt olen niin onnellinen että minullakin on kunnollinen raskausoire <3

Metsäminttu 9+1
Mä myös jopa toivoin oksentamista, että tuntuis enemmän "raskaana olevalta" ja iloitsin ekaa yrjöä, mut nyt jo kolmen viikon piinan jälkeen mietin, että miks edes toivoin :LOL::LOL::LOL: Toivottavasti sulla pysyis vaan satunnaisena :love:
 
Eipä tänäänkään tullut suunnitelmista mitään. Piti lähteä esikoisen kanssa myös ulos pyöräilemään, kun mieskin lähti kaverinsa kanssa, mutta oksentelu vei kaikki voimat.

Ekan kerran jälkeen oli ihan hyvä olo, mutta kun söi ja joi, niin tuli kauhea olo ja oksun jälkeen se huono olo jatkui. Sohvalla sit vaan loikoilua ja esikoiselle paw patrol päälle. Harmittaa oikein paljon, en haluaisi, että katsoisi tv, mutta kun ei oikein leiki yksinään mitään. Kaikki muu kuin omat lelut kiinnostaa.
 
Heips vaan kaikille!
Piti tulla taas kattelemaan ketjua. :)

Jyyres kyseli tuosta juoksuharrastuksesta; itselläni rinnat ovat olleet tosi kipeät raskauden alusta asti joten en lenkkeillyt pariin kolmeen ensimmäiseen viikkoon, kävin vain salilla ja pyöräilin. Nyt oon aloittanut taas juoksulenkit kun vähän rauhoittunut tuo rintojen kipu.

Yksi uusi mieliteko on tullut, himoitsen ihan sikana Saarioisten maksalaatikkoa :D En oo syönyt sitä yli 10 vuoteen ja pari päivää sitten oli pakko ottaa kun mieheke oli ostanut. Maksahan on nyt aikalailla kiellettyjen listalla mutta uskalsin syödä sitä vähäsen.

Ekaan neuvolaan on vielä reilu viikko aikaa, ei jaksaisi millään odottaa. Varhaisultraa ei oo tullut vielä varattua, vissiin vähän pelottaa kun on tullut luettua kaikkia juttuja tuulimunista ja kuolleista sikiöistä vähän liikaa.. Itselläni on kyllä vahva tunne että kaikki olis hyvin mutta toisaalta sitten taas ei millään meinaa uskoa että tuolla mahassa oikeasti vois olla vauvan alku, se tuntuu käsittämättömältä.
Mullakin on ollut rinnat kipeät, mutta ne on turpoamosesta huolimatta melko pienet niin ovat sallineet juoksun. Muuten vaan tuntuu ettei jaksa, 14km lenkit on vaihtunut 4km, en tiedä onko jaksaminen fyysistä vai ehkä kuitenkin jotenkin henkistä :p no juoksennellaan sitten joskus myöhemmin taas lisää :)
 
Eipä tänäänkään tullut suunnitelmista mitään. Piti lähteä esikoisen kanssa myös ulos pyöräilemään, kun mieskin lähti kaverinsa kanssa, mutta oksentelu vei kaikki voimat.

Ekan kerran jälkeen oli ihan hyvä olo, mutta kun söi ja joi, niin tuli kauhea olo ja oksun jälkeen se huono olo jatkui. Sohvalla sit vaan loikoilua ja esikoiselle paw patrol päälle. Harmittaa oikein paljon, en haluaisi, että katsoisi tv, mutta kun ei oikein leiki yksinään mitään. Kaikki muu kuin omat lelut kiinnostaa.
Mä ymmärrän kyllä ton ja nostan hattua kaikille joilla on kotona joku huolehdittava pahoinvoinnista huolimatta. Mulla ei ole edes pahoinvointia, ainoastaan väsymystä ja huhhuh jos olisi tässä joku huolehdittava niin en tiedä miten sitä pystyssä selviäis :oops:
 

Yhteistyössä