Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Mukavaa että monilla on hyviä uutisia! :love:

haasu: Millon sulla on muuten seuraava neuvola? Meille on kanssa 3.lapsi tulossa ja seuraava neuvola on vasta 5 viikon päästä, jollon on 18+3 menossa. Taitaa harvemmin ollakin neuvoloita kuin ensisynnyttäjillä ja kun aikaisemmissa raskauksissa ei ongelmia myöskään ole ollut.
 
Huh Bettinah! Aikamoinen säikäytys :eek: Sydänäänet olisi kyllä ihanaa kuulla itsekin tässä välissä, kun mullakin np ultraan vielä pari viikkoa.. harmi että avoin neuvola on kesätauolla (n)

Kukaan muuten ei aiemmin tarttunut mun kysymykseen, niin kokeillaas nyt uudestaan :D Eli onko teillä ollut minkä verran noita menkkamaisia kramppeja? Oisko siis ne niitä kohdunkasvukipuja? Mulla muutaman kerran tullut ja eka vähän säikäytti..

Cicada ja pieni pipu 10+5
Mulla oli ensimmäiset kivut ennen juhannusta ja juhannuksena alkoi sitten juilimaan päivittäin. Ja voin sanoa, että on kyllä välillä niin kipeä, että voi hitto. Neuvola on sitä mieltä, että normaalia kasvukipuja, mutta en kyllä enää tiiä, ku kipuja on niin paljon :(:sick:

Joka yö herään nimittäin niihin kipuihin 1-3 kertaa ja valvottua tulee sitten 30min-1h ennen kuin helpottaa :eek: en tiedä miten minä tämän kanssa töihin mennessä pärjään. Ja viime yönä alkoi myös pissatulehdus ja nyt alkaa energiat olemaan aika loppu, vaikka lomalla oon :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Mylove93: Mulla oli eka kramppi viime viikolla 9+, eikä mullakaan erityisen kipeää tehnyt, semmoinen perus menkkakramppimainen tunne.. sen takia varmaan säikähdinkin, kun jotenkin kuvittelin, et
kasvukivut olisi jotenkin erilaisia :D mä taas ajattelin, et voiko tulla näin "aikaisin", mutta sitten jossain lukikin, että 9+ viikoilla voi jo alkaa kipuilemaan..

varrtTi: Juu onneksi aika nopeasti ne tuntuu kyllä menevän ohi :)

Hipsuli90: Jännää kyllä, miten paljon eroa näissä voi olla..
vaikuttaisikohan kohdun asento jotenkin tähän..? Itsellä taitaa
olla oikoryhtinen kohtu.. mitä lie tarkoittaa.. mutta joo on
niin monta asiaa mitä niin helposti jää miettimään, että onko
normaalia.. :) Toivottavasti sulla kivut helpottaisi pian ja
saisit energiat takaisin, että ehtisit vielä nauttia lomasta!
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsuli90
Eilen kävimme ensimmäisessä neuvolassa. Koin sen ihan hyvänä käyntinä, koska näin ensi odottajana kaikki asiat on vähän sekavaa ja mistää ei oikein tiedä mitään. Th kysyi uskalletaanko kuunnella sydänääniä ja sanoi vielä minulle, että en saa säikähtää vaikka ei kuuluisi. Totta kai halusimme kuunnella ja niinhän sieltä hetken etsinnän jälkeen löytyi hyvä syke mikä vielä voimistui (ilmeisesti pikkuinen tuli juuri anturin alle).:love:
Tällä hetkellä olemme viikolla 10. ja perjantaina vaihtuu viikko. Nyt odotellaan postista nt-ultra aikaa malttamattomana. 1.9. on sitten aika omalle th:lle, joka tulee olemaan koko loppu raskauden ajan meillä. Nyt siis oli kesäloman sijainen, jolla kävimme. :)
 
Keillä on kotona doppleri? Tai kuka aikoo tilata? Mä haluan tilata mutta vaihtoehtoja liikaa :D tuolta raskauskeijusta ajattelin tilata mutta kaikki vaikuttaa hyviltä. Haluan sellaisen jossa näyttö. Onko suosituksia? :)
 
Kivuista: vähällä oon kyllä selvinnyt jos vertaa suhun Hipsuli90! Mulla oli silloin ihan ekoilla viikoilla sellaista menkkakipua, sen jälkeen enemmänkin sellaisia yhtäkkisiä vihlaisuja esim. kyljellään aivastaessa tai joskus ihan seistessä.

Muuten olo on ollut kohtalaisen väsynyt ja mielenkiintoa ei oikein ole normaaleihin asioihin. Ootteko huomannu samaa, sillee ettei oikein mikään kiinnosta muuta kuin sohvalla makoilu? Liharuuat ällöttää tällä hetkellä ja herkkuja vois syödä ihan helposti liikaa... Välillä heikotusta, mut oksentanut en oo vielä kertaakaan! Kopkop... Tupakka haisee ihan älyttömän pahalta, samoin miehen treenivaatteet :sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Olen edelleen hysteerinen tän vuodon takia. Sitä ei tule kuin vessakäynnin yhteydessä. Ja äsken kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli yksi isompi hyytymä tai jokin sellainen. Aivan tumma, lähes musta se oli ja vuoto edelleen enimmäkseen ruskeaa. Mutta mehän kuulimme sydämen. Ja tänään oksentanut ja edelleen nännit kipeät ja pissattaa vähän väliä. Mistä voi johtua? Huomenna soitan taas neuvolaan ja kysyn uudestaan sitä ultraa. Mutta onko muilla ollut tälläistä?
 
En meinaa hankkia kotidoppleria, uskon, että kaikki menee paljon paremmin, kun ei stressaa ja kotidoppler aiheuttaisi itselle turhaan stressiä, kun kuuntelisi sillä sydänääniä ja jos niitä ei saisikaan kuuluviin kotona. Stressaan muutenkin jo tästä maailmanmenosta, kaikki keinoälypaska ja robotiikka masentaa...kiva tulevaisuus omilla lapsilla (n)

Pahoinvointi palasi tänään, aamulla tunnin sisään kolme kertaa pytyn halausta ja loppupvä mennyt kyllä vähän kehnosti, kova helle ja sitten pahoinvointi siihen kylkeen. Nestettä tankattu urakalla ! Onneksi miehen veljen avovaimon tekemä spagetti ja kastike maistuivat ja vetelin monta lautasellista :)
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Käytiin tänään miehen kanssa uimassa. Noustiin yhtaikaa vedestä ja silloin tuntui kun vatsa kiristyi ja samalla tuntui kun tyyppi kai venytteli. Ensimmäiset liikkeet ja mies oli todistamassa. Kyllä oli taas ihanaa.

Miulla siis on taustalla aggressiivinen endometrioosi ja ehkä sen takia olen oppinut tunnustelemaan aika hyvin erilaisia tuntemuksia lantion seudun elimissä. Tämä oli jotain aivan uutta, enkä sitä voinut mitenkään sekoittaa muihin tuntemuksiin. Tapahtuneesta on jo pari tuntia, mutta vieläkin vain kovasti naurattaa.

Miun menkkakivut on niin infernaalisia, ettei näitä kohdun kasvukipuja voi oikein verrata niihin. Mutta kasvukivut ovat miulla yleensä varsin lyhytaikaisia ja venyttäviä tai kramppaavaa. Oon huomannut, että alavatsan ja lantion rentouttaminen uloshengityksen aikana auttaa noihin ainakin omalla kohdalla.
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Cicada
Karkkipallero mulle varattii seuraava neuvola kuukauden päähän eli sillon on viikkoja 15+1. Kyllä meidän kunnassa taitaa olla ihan kuukausittain käynti vaikka olis kuin mones raskaus...

Sohva houkuttelee täälläkin! Varsinkin illalla siinä 16-17 aikoihin iskee niin tolkuton väsymys että torkahtelen ihan huomaamattani... säpsähdän aina että "apua nukuinko mä" !!! Ja tosiaankin oikeen mikään ei innosta! Väkisin suoritan sen mikä on pakko ja kaiken muun sivuutan kyllä. Ja tuntuu etten vaan jaksa olla pystyasennossa. Vähän kun jotain touhuaa, laittaa vaikka tiskit koneeseen, niin jo on päästävä maate kun huimaa ja hikikarpalot nousee otsalle...
 
Cicada: huomenna toivottavasti selviää että vieläkö on normaalia o_O loma loppuukin tällä viikkoo ja vähän pelottaa, miten jaksan töihin mennä tällaisilla unilla :eek: kuitenkin vuorotyössä käyn ja aikaisia heräämistä on. :cautious:

Kerttu89 on tuttu tunne tuo sohvalla makaaminen. Viimeiset 3 viikkoa sitä tehnyt ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttää :cautious:
jospa tämä tästä pikku hiljaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu89
Pahoittelut menetyksistä. <3
Onnea hyviä uutisia saaneille. (y)Menkkakipuja täälläkin välillä..
Pahoinvointi vaivaa edelleen ja vointi on muutenkin jotenkin tosi huono. Ylävatsa kipuilee ja on turvonnut, tai oikeastaan koko vatsa on. Tällä hetkellä fiilikset raskaudesta on vähän ristiriitaiset, kun viimeiset pari viikkoa on ollut yhtä kamppailua että selviän arjesta lapsen kanssa, kun paha olo ja vatsavaivat vaivaa.
Näköjään raskaudet voi olla todella erilaisia samalla ihmisellä.. Viimeksi en juurikaan kärsinyt huonosta olosta eikä vatsavaivoja ollut lainkaan. Samoin jaksamisen kanssa, ei ollut mitään ongelmaa. Nyt oon ihan hirviö ja haluisin vaan hautautua sänkyyn ämpärin kanssa niin pitkäksi aikaa että olot helpottaa. :(
 
Cicada: huomenna toivottavasti selviää että vieläkö on normaalia o_O loma loppuukin tällä viikkoo ja vähän pelottaa, miten jaksan töihin mennä tällaisilla unilla :eek: kuitenkin vuorotyössä käyn ja aikaisia heräämistä on. :cautious:

Kerttu89 on tuttu tunne tuo sohvalla makaaminen. Viimeiset 3 viikkoa sitä tehnyt ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttää :cautious:
jospa tämä tästä pikku hiljaa :)
Kerrotko sitten tänne mitä siitä sanottiin? :) samoin olen tämän kesän ollut vuorotyössä ja välillä ollut aika taistelua pahoinvointia ja väsymystä vastaan.. tsemppiä!
 
6.2/anni1985/sairaalaa en tiedä vielä/ toinen lapsi

Moikka! Jospa sitä uskaltaisi jo itsekkin liittyä ryhmään pikku hiljaa Olen jonkun aikaa lueskellut jo muiden kuulumisia. Itsellä nyt menossa 12+3 ja ensi maanantaina eli tasan Rv 13 olis np-ultra ja sitä tietysti innolla/jännityksellä odotetaan.

Toinen lapsi tosiaan tulossa, mutta ensimmäinen on jo melkeen 10v joten eipä tässä enään mistään mitään muista. Itse olen siis 30 tai melkein 31

Alku raskaus on ollut hyvin jännittävä ja olin jo todella varma että kesken oli mennyt. Kirjoitin asiasta juuri toiseen ketjuun jossa oli juttua rusehtavasta tuhruvuodosta. Mutta kerron tämän lyhene version.
Eli Rv 7+5 alkoi ruskea tuhruvuoto jota kesti 3pvä. Yksityisellä ultrassa 8+1 ja kaikki hyvin. Rv 8+5 miehen kanssa touhuillensa alkoi voimakas verinen vuoto mukana myös pieniä hyytymiäkin. Vuoto kesti koko päivän. Seuraavana päivänä vuoto tummentunut ja iso hyytymä köntti aamulla pönttöön ja illalla vuoto loppui, ei kipuja. Rv 9+1 pääsin vinkunan jälkeen ultraan ja olin varma ettei siellä enää mitään ole, mutta siellä meidän Rambo sintti meille vilkutteli Vuotoja ei enää tämän jälkeen ole ollut mutta silti jännittää vielä seuraava ultra, jos siellä kaikki hyvin niin jos sitten uskaltaisi alkaa ottaa jo rennommin ja sitten haluan mukaan fb ryhmäänkin mutta jaksan vielä 4pvä odottaa

Ja pahoittelut kaikille jotka menetyksen ovat kokeneet. Tuo 3pvä kun luulin niin käyneen oli todella kovia

Aa ja sitten vielä piti kysyä mistä ketäkin on hankkinut tuon kotidopplerin? Tekis vähän mieli kanssa hommata sellainen
 
Pahoittelut jälleen menetyksen kokeneille, onnea uusille jäsenille ja ihanista ultrakuulumisista! <3

Me olimme tänään nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin! Pieni vastasi viikkojaan, liikkui paljon, ja hänellä on pitkät jalat kuten siskollaan! :love: Lääkäri sanoi, että kaikki on hyvin ja niskaturvotus oli normaali. Ainoa, mitä jäin miettimään oli se, kun istukka oli kohdunkaulan päällä. Se on kuulemma tässä vaiheessa täysin normaalia, koska se voi vielä siirtä, mutta jäin miettimään mitä riskejä se sisältää??? Onko kenelläkään kokemusta?

Liikkeistä: Minäkin uskon että olen tällä viikolla parina iltana mennessäni nukkumaan tuntenut jotain ihan alavatsalla. Ja luulen, että tunsin ultrassakin, mutta mietin voiko se olla mahdollista vielä? :D Sellaista jännää kuplinnan tapaista se on...nopeaa tosin, mutta aika selvää ja tuntui samalta kuin ekassa raskaudessa, jolloin tunsin liikkeet rv 16+. En tiedä kuvittelenko koko homman (varsinkin sen ultran, kun näin kuinka pieni liikkui ruudulla), koska luin jo tyrmääviä keskusteluta siitä voiko näin aikaisin tuntea yhtään mitään muuta kuin hidastuneen suolentoiminnan aiheuttamat ilmavaivat! :D

Kesäyllätys ja yllätys 12+3
 
6.2/anni1985/sairaalaa en tiedä vielä/ toinen lapsi

Moikka! Jospa sitä uskaltaisi jo itsekkin liittyä ryhmään pikku hiljaa Olen jonkun aikaa lueskellut jo muiden kuulumisia. Itsellä nyt menossa 12+3 ja ensi maanantaina eli tasan Rv 13 olis np-ultra ja sitä tietysti innolla/jännityksellä odotetaan.

Toinen lapsi tosiaan tulossa, mutta ensimmäinen on jo melkeen 10v joten eipä tässä enään mistään mitään muista. Itse olen siis 30 tai melkein 31

Alku raskaus on ollut hyvin jännittävä ja olin jo todella varma että kesken oli mennyt. Kirjoitin asiasta juuri toiseen ketjuun jossa oli juttua rusehtavasta tuhruvuodosta. Mutta kerron tämän lyhene version.
Eli Rv 7+5 alkoi ruskea tuhruvuoto jota kesti 3pvä. Yksityisellä ultrassa 8+1 ja kaikki hyvin. Rv 8+5 miehen kanssa touhuillensa alkoi voimakas verinen vuoto mukana myös pieniä hyytymiäkin. Vuoto kesti koko päivän. Seuraavana päivänä vuoto tummentunut ja iso hyytymä köntti aamulla pönttöön ja illalla vuoto loppui, ei kipuja. Rv 9+1 pääsin vinkunan jälkeen ultraan ja olin varma ettei siellä enää mitään ole, mutta siellä meidän Rambo sintti meille vilkutteli Vuotoja ei enää tämän jälkeen ole ollut mutta silti jännittää vielä seuraava ultra, jos siellä kaikki hyvin niin jos sitten uskaltaisi alkaa ottaa jo rennommin ja sitten haluan mukaan fb ryhmäänkin mutta jaksan vielä 4pvä odottaa

Ja pahoittelut kaikille jotka menetyksen ovat kokeneet. Tuo 3pvä kun luulin niin käyneen oli todella kovia

Aa ja sitten vielä piti kysyä mistä ketäkin on hankkinut tuon kotidopplerin? Tekis vähän mieli kanssa hommata sellainen
Hurja alku teillä, mutta jospa kaikki ylimääräinen pelko olisi nyt takanapäin! Tsemppiä ultraan ja ihanaa, että pääsette jo maanantaina tapaamaan Rambo sinttiänne! :)
 
Karkkipallero synnytän OYS: issa kyllä. Asun pienellä paikkakunnalla 160km Oulusta ja täällä vielä 20 km syrjässä keskustasta... matkaa synnärille tulee siis 180 km :D Kuopuksen synnytys kesti 4 tuntia ja odotettavissa on että seuraava tulee vieläkin joutuimmin joten vähän jännittää tuleva koitos. Syntyykö helmivauva ambulanssiin o_O
 
No nyt on eka neuvola käyty ja pitää sanoa, että kävi tuuri ;) kerroin heti alussa kivuista, niin hoitaja kertoikin, että lääkäri on vapaana, hän kysyy voisiko se katsoa. Ja lääkäri katsoi ultralla ja siellä se pikkuinen oli :love: oi miten ihanaa oli. Lääkäri ei osannut kertoa miksi koskee, koska kaikki on hyvin ja ei ole mitään poikkeavaa. Hoitaja epäili, että tämä pissatulehdus voisi olla syy ja nyt syödään antibiootti ja katotaan miten käy. Joka kuukausi pitää viedä tästä lähtien näyte labraan :) todella mukava tuo hoitaja ja jopa mieskin melkein liikuttui nähdessään kaverin :love: nyt uskaltaa vähän hengähtää ja tiirailla tuota ekaa passikuvaa <3
 

Yhteistyössä