Helmikuun helmet 2017 *syyskuu-marraskuussa*

Kohta täyttyy 21. raskausviikko. :D
Tässä kun oon päässyt touhuamaan viime aikoina, niin tuli vain mieleen että onkohan muilla millaiset pesänrakennusvietit päällä? Mie raivaan, järjestän, suunnittelen ja shoppailen ihan huolella. Ja välillä pääsee itku kun ajatus ei toimi tai ymmärtämättömyyksissään ei osaa ratkaista ongelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Kohta täyttyy 21. raskausviikko. :D
Tässä kun oon päässyt touhuamaan viime aikoina, niin tuli vain mieleen että onkohan muilla millaiset pesänrakennusvietit päällä? Mie raivaan, järjestän, suunnittelen ja shoppailen ihan huolella. Ja välillä pääsee itku kun ajatus ei toimi tai ymmärtämättömyyksissään ei osaa ratkaista ongelmia.
Mä haluan jatkuvasti ostella ja järjestää :D mutta vasta rakenneultran jälkeen annan itselleni luvan :D nyt vain siivoan ja siivoan :D

Tänään alkoi rv 19!! Eli 18+0 tänään. Tänään ensimmäistä kertaa mies tunsi liikkeet. Vatsassa nyt ollut kova meno. <3 vatsa heiluu ja tuntuu. Myös esikoinen tunsi kädellä liikettä. <3 siis mähän olen kohta puolessa välissä. Tämä on kohta jo ohi ja sitten tulee taas ikävä masua :D <3 rakastan olla raskaana. Mutta rakastan myös vauvoja ja nähdä kuinka toinen kasvaa.

Mulla alkaa aina iltaisin joku ihme kiukku. Tänään raivosin miehelle siitä että meni sänkyyn makaamaan päiväpeiton päälle. Miksei ottanut sitä pois.. :D olin ihan itkua tihrustamassa. Mut sitten ku tulin viereen (kun se päiväpeitto oli jo poissa) ja vauva aloitti liikkumisen niin unohtui koko kiukku. :D <3 on se liikkeiden tunteminen jotain niin ihmeellistä. Ensin liikkeet tuntui tossa ihan alhaalla ja sitten vähän ajan päästä navan lähellä. Siellä meidän pieni murunen uiskentelee ympäri vatsaa :D

Bettinah ja rakas 18+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
piinamiina samastun tuohon, että pääsee itku kun ei pää toimi ja hommat jumittaa sen vuoksi :unsure:
Eilen illalla oli lisäksi niin väsynyt olo, että aloin vain itkemään miehelle. Tuli purettua parin viikon patoutumat niin lasten hoidosta, tekemättömistä raksahommista, omasta jaksamisesta kuin siitäkin, että musta tuntuu, ettei parisuhteelle oo tarpeeksi aikaa ja tästäkin poden huonoa omaatuntoa.
Olo helpotti tunnin itkemisen jälkeen ja uni tuli miehen kainalossa. On siinä välillä miehellä kestämistä :oops:

Harkkasupisteluja tuntuu nykyään pitkin päivää, niin levossa kuin touhutessa. Harmittaa, kun ajattelin etteivät tässä raskaudessa vaivaisi yhtä paljon kuin aiemmissa.

Pyysin vuosilomapäivän rakenneultra päivälle, niin ei tartte miettiä miten töissä selittelee keskellä päivää olevaa menoa. En ole siis saanut sanottua vielä työkavereille..voi olla, että näkyy ulospäin ennen sitä, koska maha kasvaa ihan hillitöntä vauhtia :LOL: mullakin kolme viikkoa odotettavana, menisipä aika nopeasti!

Pitkästä aikaa kävin pienellä kävely/hölkkälenkillä. Yllättävän mukavalta tuntui hölkätä, mutta mietin että ei varmaan pieniä lenkkejä pidemmällä tohdi käydä ennen kuin kuulee onko suppareilla ollut vaikutusta kohdunsuuhun.

Ainiin, kuopuksen kantaminen on alkanut tuntua jonkin verran huonolta. Hän on siis nyt puolitoista vuotta ja huomasin viikonloppuna, että sylissä ollessa (lonkallakin) painaa inhottavasti alamahaa. Puhumattakaan siitä kun pötkötellään lattialla ja tämä rasavilli tulee hyppimään mahan päälle :sick:

Mutta nyt töiden pariin,
voikaahan paksusti (y):p

BoomKaa ja papunen rv 18+2
 
Helou! Täältäkin uusi myöhäisherännyt lisä ryhmään! :)
14.2. / Snusmumr1ken / 27 / K-SKS / 2. lapsi
Plussasin heinäkuun lopussa, aivan täytenä yllätyksenä. Esikoinen on 5v. ja kolmen vuoden TJOT alkoi kääntyä jo vähän surun puolelle kun mitään ei tapahtunut vaikka mitään varsinaista yritystä ei ollutkaan ilmoilla. Erittäin epäsäännöllisten kuukautisten takia en osannut koko kesänä aavistaa mitään, kunnes vasta heinäkuun loppupuolella kun vanhat tutut raskausoireet alkoivat ilmaantua. :D Nyt siis viikkoja 19+6 ja huomenna puolivälissä, hurjalta tuntuu moiset viikot kun missasin ne pari ekaa kuukautta. Torstaina on rakenneultra ja sitten toivottavasti tiedetään kasvaako meidän perheen naisvalta vai saako isimies taisteluparin. :D

piinamiina: Esikoinen oli kova mylläämään iltaisin ja öisin ihan viimeisille viikoille asti. Meillä rauhoitti alusta asti kun mies hieroi vatsaa ja lauloi. Imelää joo, mutta muusikkomiehestä se oli vaan kamalan siistiä kun toinen hiljentyi kuuntelemaan Stairway to Heavenia. :sleep::D Miehen ollessa yövuorossa, laitoin puhelimesta rauhallista musiikkia mikä yleensä toimi myös. Toistaiseksi olen vielä tämän alivuokralaisen kanssa saanut nukuttua vaikka onkin kova nujuamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Tajusin, että siitä on jo yli kaksi viikkoa, kun viimeksi oon kirjotellu tänne.

Liikkeethän on tuntunu jo rv 14 lähtien, mutta viime keskiviikkona aloin tuntea niitä myös kädelle. Sunnuntaina sitten mieskin jo tunsi ne kädelle, ja ne näkyi myös ensimmäisen kerran vatsan läpi! Hurjaa, että liikkeet vahvistunu niin paljon pelkästään viikon sisällä. Tää vauva vaikuttaa aika vilkkaalta liikkujalta.:love:

Meiltä on hankkimatta vielä turvakaukalo ja telakka sekä pinnasänky (saadaan marraskuussa). Muuten alkaa olla valmista isoimpien hankintojen osalta. Aateltiin hyödyntää joulualennuksia, kun uutena ostetaan kaukalo/telakka. (y)

Töissä perjantaina multa kysyttiin ensimmäisen kerran suoraan, odotanko. Aika yllättävää, koska ajattelin ettei se työvaatteiden läpi vielä näy! Olin kuulemma seissy jotenki vähä takakenossa, että vatsa oli tullut paremmin näkyviin. Varmaan sitten on muitakin, jotka aavistelee.

Ens maanantaina rakenneultra! Tätä on odotettu niiiiin kauan.:love:

rv 20+3 (20+5)
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Tervetuloa Snusmumr1ken!:)

Huimaa, että tosi monella jo rakenneultra käsillä. Oon kyllä vähän kade :LOL:
Viimeksi olin alkukuun odottajissa, joten kaikki tapahtui aina ensimmäisten joukossa. Nyt joutuu odottamaan omaa vuoroaan todella kärsimättömänä ;)

Kuopuksen nukkumaanlaitto on tällä hetkellä parhaimpia hetkiä päivässä. Mulla on tapana hetki pötkötellä meidän sängyssä ja odottaa junnun nukahtamista. Silloin saa keskittyä ihan rauhassa vauvan liikkeisiin ja mahassa möyrimisen tunnusteluun :love:
 
Tervetuloa ryhmään myöhäisheränneet! Kiva että ryhmä pysyy elävänä.

Täällä liikkeitä on tuntunut 1,5 viikkoa. Vaimeita ovat ja täytyy pysähtyä kuuntelemaan, mutta melkein joka päivä tuntuu jotain.

Vointi ollut tosi hyvä, nyt kun vatsa on hiukan kasvanut niin parina päivänä tietyt asennot olleet vähän tukalia, töissä esimerkiksi kykkiminen lasten kanssa. Nukkuminen ei ole kehuttavaa. Hemoglobiini oli laskenut 103 niin aloitin rautalisän.

Rokotuksia en ole koskaan ottanut enkä ota nytkään, ei ole mistään tarjottukaan.

Hankintoja ei ole paria kirpparibodya lukuunottamatta tehty, joulun jälkeen ajattelin vasta suurempia katsoa.

Tasan viikko rakenneultraan! Aika mataa. Varsinkin kun haluaisin olla jo julkisesti raskaana, koska raskaana oleminen on ihanaa. Olen kuitenkin päättänyt odottaa ru:n jälkeen.
 
Täällä rakenneultra käyty, pikkuisella kaikki hyvin ja vastasi viikkoja. On se vaan hienoa päästä katsomaan pientä ihmisen alkua :) Sukupuolta ei kysytty, säilykööt jännitys loppuun asti.

Mulle ei ole tullut siivousintoa, eikä pesänrakennusviettiä, työ ja opiskelu pitää kiireisenä. Hankintoja ei tarvitse tehdä, esikoiselta on jäänyt turvakaukalo, vaunut, pinnasänky yms. säästöön. Sisko kantoi mulle just ikea-kassillisen vauvan vaatteita, niitä ei tarvitse hankkia yhtään enempää :D

Liikkeitä tuntuu paljon, mieskin tuntee vatsan päältä. Töissä huomaa vatsan jo olevan vähän tiellä, viisi viikkoa tarvis vielä jaksaa melko raskaassa työssä, sitten alkaa työssäoppiminen ihan muissa hommissa.

Rautalintu ja Taneli 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
Heippa, täälläkin masu kasvaa Ja On pyöristynyt jo soppelisti :)

Rakenneultra oli tänään ja toisin kuin ajattelimme niin poikalupaus tuli! Kaikki oli vauvalla hyvin, ihana nähdä näin pitkästä aikaa pikkumies ultrassakin. Ja ihanaa kun esikoispoika saa veljen kaverikseen jonka kanssa remuta menemään. Nyt saa alkaa siis vihdoin tekemään hankintoja!! ::)))

Minäkään en ajatellut ottaa mitään piikkejä tai rokotuksia,esikoisen kohdalla otin Ja seuraavana päivänä tuli ihme kohtaus jossa paineet laski yhtäkkiä Ja pyörrytti. Ei siis Tällä kertaa...

Hyvää jatkuvaa odotusta kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
20.2 / Hannaval / 31 / K-SKS / 6. lapsi

Moi kaikki. Uusi ryhmäläinen ilmoittautuu. :)
Odotan 6.lastamme raskausviikolla 19+0.Kahden viikon päästä olisi rakenneultra ja jännittää jo paljon että onko pienellä kaikki hyvin. Liikkeet on tuntunu jo 11+6 asti ja 16+6 mieskin tunsi liikkeet.Vauva ei ole kovin liikkuvaista sorttia ja istukka on edessä niin aika vaimeita liikkeet vielä ovat,mutta toivon sen johtuvan tuosta istukasta. Meillä on ennestään 3 tyttöä,12,10 ja 4 vuotiaat ja kaksi poikaa 7 ja 1,9 vuotiaat.Nopeasti on mennyt tämä raskaus tänne asti!

Hyvää odotusta jokaiselle! :)
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Boomkaa
Tervetuloa uusille :)

Ihana keskiraskaus meneillään :)) Paitsi että hb:t tippuu kohisten (kuten aiemmiskain raskauksissa..) viikko sitte neuvolassa oli 118, äsken mittasin töissä ja on 111.. Ei tarvii ihmetellä miks väsyttää ja huimaa :eek:
Kovasti on vauva aktiivinen liikuskelemaan ja selkeä uni- valverytmi olemassa :love:
Vajaa viikko ultraan ja en millään malttaisi odottaa :D Kovin nopeasti on aika vierähtänyt, yli puolen välin mennään jo :rolleyes:

äippä ja pirpana rv 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Heipähei,
Eilen oli neuvola uuden "tätin" kanssa. Minähän siis vaihdoin siitä ensimmäistä, kun sain niin luokattoman huonoa palvelua. Tämä uusi oli niin ihana ja osasi hommansa. Vaikka ikää taisi olla max saman verran kuin itsellä :). Mutta siitä viis, mieluummin näin kun asioida sen toisen kanssa.

Hemoglobiini oli yhä hyvä, jotain 124. Esikoisen kohdallaakaan en tainnut joutua ottamaan rautalisää. Katsotaan kuinka nyt käy.

Tämä masutyyppi on tosi liikkuvainen. Joka päivä tunnen liikkeitä siellä täällä :love: Omaan käteenkin olen tuntenut.

Eilen mies kysyi, että onko mulla jonkinlainen "olo" sukupuolesta. Täytyi myöntää, että tyttöolo on. Mutta mihin tämän olon perustan, en oikein tiedä. Vaikuttaako se, että esikoinen on poika... Nyt vois olla siis tyttö. Raskaudet tosin ainakin tähän asti eivät ole poikenneet toisistaan juurikaan. Nyt ehkä naama kukkii enemmän ja eikös sitä sanota, että tyttövauva vie äidin kauneuden :LOL:
No, ehkä tähän saamme selvyyden lokakuun puolen välin tienoolla rakenneultrassa.

Rosuliina ja Helminen 18+2
 
Täällä vaivna kova närästys, oikein mikään ei auta :mad:. Muuten menee raskaus hyvin ja liikkeet tuntuneet jo rv15.

Harmittaa, kun kaipaisi uusia tuttuja, niin ihmiset ovat tosi sulkeutuneita. "ei mua ainakaan kiinnosta jutella tuntemattomille", tolla periaatteella ei tutustuisi koskaan kehenkään, koska kaikki on alkuun tuntemattomia.

Joulua jo odotan ja haluaisin jo mennä ostamaan joulukorttitarvikkeita :ROFLMAO:. Askartelu on mukavaa. Ekaksi vaan pitäisi saada esikoisen synttärikoristelut valmiiksi, kun niihin enää vähän yli kk!
 
Mä odotan joulua myös, mutta odotan siitä syystä että pääsen ostamaan alennuksista vaatteita :D

Tänään taas oksensin. Olipa kivaa oksentaa heti kun oli vähän syönyt niin tunsi vain kun pastan palaset ovat nenässä. Pahoittelut tästä mielikuvasta :D mutta mulla ei ole muuta paikkaa jonne kertoa.

Ja vauvan liikkeet tuntuu selvästi <3 on se vaan ihmeellistä. En malta odottaa että pääsen shoppailemaan! Vielä kaksi viikkoa ultraan. Kaksi pitkää viikkoa :D

Mulla poika olo. Saa nähdä :D

- Bettinah ja baby 18+3
 
Täällä kans poikaolo, mut esikoisenkin aikana olin ihan varma, että poika tulee ja tulikin tyttö :ROFLMAO:

Itsellä tää närästys niin kovaa, että tekismieli oksentaa. Kerran jouduinki väkidin oksentaan, että helpottui :sick::censored:
 
Täällä rakenneultra takana ja kaikki on vauvalla hyvin. :love: Vastaa viikkoja. Ei vain kertakaikkiaan halunnut meille jalkoväliä paljastaa :D Asia harmitti kyllä kun olin niin kovasti toivonu saavani sukupuolen tietoon... No, ei auta! Poikaolo mulla on ollut kokoajan, mutta nyt on alkanu tuntua välillä että jos tyttö sittenkin. ... Oon itse nähnyt unen, samoin ystäväni on nähnyt, missä synnytän tytön! Meillä on jo tyttö sekä poika niin nyt jännitellään saadaanko taloon mies- vai akkavalta :LOL:

Oma vointi kaikinpuolin vähän kehno... Selkää ja lonkkia särkee, nukun huonosti, hikoilen kun sika, tukka on kokoajan likanen vaikka kuinka pesen..... Lista on loputon! Enemmän tämä on henkinen rasite ku fyysinen. Aikaisemmin täällä oonkin kertonut kuuluvani niihin odottajiin joka ei todellakaan nauti raskaudesta :( Ainoa kiva asia on vauvan liikkeiden tunteminen! Kaikki muu on :poop: Raskaus on mulle vaan se välttämätön paha joka on kärsittävä jotta voi saada pienen vauvan syliinsä :) Toivottavasti jaksatte mua koska loppu raskaudesta oon vaan entistä pahemmalla päällä ja kiukuttelen sit teille :love: :LOL:

Täälläkin alkaa synttärit lähestyä pikkuhiljaa (kuopuksen 1v) ja esikoisen kans ollaan joulua odotettu jo hyvän aikaa :D Mä rakastan joulua! Vielä olen malttanut pitää jouluvalot ym. varastossa kumminkin. Mulla on jo "kriisi " että minne sijoitan joulukuusen sitten :cautious: Kuopus tulee kaatamaan sen varmasti :eek:

haasu rv. 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Pikainen pyörähdys täällä, melko hektistä ollut arki viimeaikoina.

Kaz pahoittelut menetyksestä. Toivottavasti uusi pieni kyytiläinen saa kasvaa masussa isoksi asti!

Uusille tervetuloa! Lisäsin tiedot etusivulle! :)

Onnittelut myös iloisia ultrakuulumisia saaneille. :D

Kuukausi lähenee loppuaan. Jutustelua on kuitenkin kertynyt vain viiden sivun verran, joten ellei joku innostu pitämään omaa pinoa pystyyn lokakuulle, voisin muokata otsikkoa ja jatketaan tällä samalla seuraavakin kuukausi. Rakenneultrien jälkeen kenties alkaa juttua riittää enemmänkin ja oma pino joka kuukaudelle saattaapi olla aivan must juttu.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Jatketaan vaan tällä ketjulla :)

Tänään ollut heikko olo aamulla, mutta onneksi meni ohi. Eilen himoitsin sipsejä. Tänään pirtelöä. Mun on ehkä pakko käydä kaupassa hakemassa ainekset :D

Vauva mellestää masussa. <3 mua alkoi taas itkettää kun mietin et odotin tosi kauan et saan tuntea pienen liikkeet. Ja nyt tunnen enkä pelkää enää niin paljon. Oi ihana ihana keskiraskaus <3
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Inhottaa tää suun kuivuus ja suolainen maku suussa, joko tämä vaivana tai sitten se jumalaton närästys ! (n)
Mulla myös kokoajan joku inhottava maku suussa ja janottaa jatkuvasti. Onneksi ei oo vielä närästäny. .. Aikaisempien raskauksien kokemuksella tiiän että loppua kohti se alkaa ja TODELLA voimakkaana! Kuopuksesta en pystynyt usein ees nukkumaan sen närästyksen takia :(
 
Mulla öisin tuo suun kuivuminen ongelmana. Ja järkyttävän paha maku suussa heti aamusta ja sehän taas ei helpota sitä pahoinvointia :D silloin pitää heti saada jotain mehua tai pahimmassa tapauksessa limua jotta saa sen maun pois. Ja kun hampaita en edes voi heti aamulle pestä tai tulee taas paha maku ja paha olo :D
 
Moikka mamakamut!
Hyvä päätös jatkaa ihan samalla ketjulla, kun tosiaan tämäkään ei ole vielä pitkä pino.
Viime viikolla oli sekä neuvola että 3/4D ultra rv 18+6. Neuvolassa oltiin miehennkanssa molemmat ja keskusteltiin niiden täytettyjen lomakkeiden pohjalta ja lisäksi radista ja synnyyksestä. Neuvolan punnituksissa paino noussut 2kg ja oman mittauksen mukaan raskauden alusta rv4 noin 4kg. Radimittaukset jatkuu, nyt 4pv paastoa mitattu, ei mitään, kuten ei rasituksessakaan. Mun haaste on se ruokailun jälkeen nouseva lukema ja huomenna eka kerta 8x pvässä mittauksia. Eli joudun mittaamaan 1-4 pv aamupaastosokerin, 5.pvä 8x ja 6. Aamupaasto ja sitten soitto neuvolaan, jos yksikin arvo on kohonnut. Sitten neuvovat miten jatkan mittailuja, tai tuleeko lääkitystä. Olen muuttanut ruokailua ja paastosokerimittaus aiheuttaa sen ettei 19 jälkeen voinkuin juoda vettä. Karkkia en ole syönyt yhtään. Sitten olen menossa pelkopolille synnytyspelosta keskustelemaan joulukuun alussa.

Sitten se yksityisen 3/4D mikä periaatteessa onnistui jo rakenneultranakin...varsinainen kunnallinen rakenneultra on vasta 2vk päästä, mutta en malttanut odottaa. Siellä se pikkuinen oli syvällä,uumenissa, eli ei niin helposti kuvattavissa kun istukka on päällä, mutta ei kohdunsuun edessä. Mutta saatiin nähdä kaikki: aivot, vatsa, raajat, pää, reisiluu, varpaat, selkäranka yms yms. Terve pikkuinen siellä oli ja lääkäri sanoikin, että keskenmenon riski on pieni kun ollaan jo näin pitkällä, seulat olleet hyvät, vauva kasvanut normaalisti ja kun kaikki näyttää hyvältä ultrissa. Joten mennään 1,5-2 kk kuluttua todnäk uudestaan 3/4D ultraan, ellei kunta tarjoa radin takia rakenneultran jälkeen lisää ultria äitiyspolilla. Oli hyvä kokemus ja jäi hyvä mieli. Nyt vaan ilolla eteenpäin ja kohti kunnallista rakenneultraa... jännä nähdä mitä siellä sanovat ja muuttuuko laskettu aika. Tämä olisi aikaistanut 8pvällä la ja arvioi,,että jos vauva kasvaa samaa vauhtia, niin tulisi 4 kiloinen!!

Oloista... mullahan ei oo koko aikana ollut mitään pahoinvointia, mutta rv 13 jälkeen on väsymyskin vähän helpottunut, eikä ole tarvinnut enää yöllä ravata alvariinsa vessassalaan, niin meitsi on ihan elämänsä vedossa! Menen normaalia aiemmin nukkumaan kun alkaa jo väsyttää ja herään normaalia aiemmin virkeänä ylös. Turvotus on kovaa, niin jaloissa kuin mahassakin ja rv13 jälkeen kädet puutuu yön aikana ihan lötköiksi, verenpainetta seurailen kans. Mutta tuntuu olevan se kuuluisa hyvä vaihe!

Että tämmöttistä tänne, ihanaa vkl kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Iiiik! Mulla huomenna alkaa rv 20!!!! Eli siis 19+0 mut siis iiiikk! Mä oon niin pitkällä jo. Eilen vollotin miehelle et kohta tää on jo ohi ja sit tulee taas ikävä masua :D sitä paitsi mullehan tulee kiire hankkia kaikki! Ja ultrakin on vasta vajaa kahden viikon päästä! Ja vasta sen jälkeen voin alkaa ostaa tavaroita. Kun niin kerta olen päättänyt. Lasten huonekin pitäisi sisustaa uusiksi ja ja ja..

Panikoiva Bettinah ja baby 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74

Yhteistyössä