*Helmikuun helmet 2017*

Mä oisin saanut kaverilta dopplerin, mutten halunnut. Jotenkin luulen sen tuovan mulle vaan enemmän stressiä, jos en saisi sydänääniä kuulumaan.

Mä olen huomannut pähkinöiden pitävän kohtuu hyvin pahoinvointia kurissa. Tosin mun ei nyt edes tee mieli makeaa, ennemmin suolaista (poika??) ;)

Ei kai Kela-korvausta pitäisi saada varhaisultrasta. Vasta myöhemmillä viikoilla.

Miten pitkään fb-ryhmään otetaan jäseniä? Tekisi mieli jo liittyä, mutta toisaalta odottaa varhaisultraan (n)
 
Me alustavasti höpistiin siellä että sitten kun kaikilla on np-ultra käytynä niin laitetaan ryhmä kiinni koska sen jälkeen viimeistään moni alkaa jakaa yksityisempiä juttuja ja ryhmästä tulee tiiviimpi ja voi olla vaikeampi päästä joukkoon. Ja näillä näkymin ehdoton maksimimäärä olis 100 jäsentä mutta asiasta ei oo äänestetty. Joten hyvin uskallat odottaa varhaisultraan jos haluat. Saa tulla mukaan jo nytkin. Mä oon siellä sillä periaatteella että vaikka kävis huonosti niin ei sitä sen enempää tarttis selitellä eikä kukaan sais silti tietää omista tuttavista että oon siellä ollut. :)
 
Meillä on eka neuvola jo ensi viikolla! :ninja: Se on omasta pyynnöstä vähän aikaisessa, kun on tehty isoja leikkauksia ja välillä oon ihan ihmeissäni kaikkien kipujen ja muiden tuntemusteni kanssa. Milloin teillä muilla on ekat neuvolat ja ultrat?

Miulla pullahti maha esiin tällä viikolla jonkinlaisena lonkkaluiden välisenä turvotuksena ja se tuntuu (ei näytä) jo nyt roikkuvan tyhmästi. Onkohan miulla ihan sairaan heikot vatsalihakset, kun nyt jo tuntuu tältä?

Doppleri ois kyllä kiva. En kyl tiiä, raaskiiko sellaista ostaa, kun ollaan muutenkin erikoistarkkailussa. Eiköhän tuota pientä kuvata ihan riittävästi muutenkin kaiken maailman poliklinikoilla.

Piinamiina ja Pulla 5+5
 
Mulla samat ajatukset fb-ryhmästä kuin Maikkkilla. Oon ryhmässä ja jos raskaus keskeytyy niin vaan poistun ryhmästä, that's it.

Varhaisultra on 27.6. Silloin on mun laskelmien mukaan 7+3. Neuvolaan en oo vielä soittanut. Mulla koko ajan sellainen fiilis ettei tää raskaus tuu jatkumaan :( Soitan juhannusviikolla neuvolaan jos on vielä jotain soitettavaa. Täällä on kesäsulku heinäkuussa, mutta nla on sitten toisessa neuvolassa (tuttu esikoisen odotuksesta).
 
Tänne on tullut hiiirveästi kirjoituksia, ihanaa! Ja uusille tervetuloa!

Kesäloman alku ollut niin kiireinen ettei ole ehtinyt koneella olemaan, päivitän listaa huomenna illasta tai alkuviikosta. :)

Bejpi ja baby 6+0
 
Tänään digillä "2-3", jokohan voisin uskoa?!:X3: Ainakin sen verran, et nyt sit päätin kans tulla sinne Faceen!! Kun ajattelen oikeastaan samoin, että sit vaan lähtee ryhmästä jos käy huonosti.. Samassa veneessähän me kaikki ollaan niin kaikki kyllä ymmärtää!
100 henkeä kuulostaa aika isolta määrältä minusta! Siis tietysti riippuu sitten siitäkin kuinka tiiviiksi ryhmä mudoostuu.
Olen kahdessa vastaavassa ryhmässä ja niissä on noin 40 henkeä..

Alavatsa tuntemuksia täällä kans melkeen koko ajan. Jostain nippailee, vihlaisee tai juilii. Ja se turvotus edelleen!!! Jestas! Pitää töissä istua HOUSUT AUKI!:whistle:

Liikunta: Mitä liikuntaa harrastatte (jos harrastatte)? Miltä se on nyt tuntunut? Entä aiemmissa raskauksissa jos on ollut?
Mulla on oma hevonen ja tarkoitus ois kyllä ratsastaa niin pitkälle kuin hyvältä tuntuu! Mutta tietty nyt sit ku olin, niin se hölskytys vihloi mahaan!:( Toivon, että se liittyy nyt vaan tähän ihan alkuun - turvotukseen ja kaikkeen...

Tänään kaverin polttarit! Hihii! Saa nähä mitä valkoisia valheita sitä keksii, miksi jää viinit juomatta!:ROFLMAO:

Nypon ja Pisku ööööö ehkä 4+0 / 4+1
 
Mulla samat ajatukset fb-ryhmästä kuin Maikkkilla. Oon ryhmässä ja jos raskaus keskeytyy niin vaan poistun ryhmästä, that's it.

Varhaisultra on 27.6. Silloin on mun laskelmien mukaan 7+3. Neuvolaan en oo vielä soittanut. Mulla koko ajan sellainen fiilis ettei tää raskaus tuu jatkumaan :( Soitan juhannusviikolla neuvolaan jos on vielä jotain soitettavaa. Täällä on kesäsulku heinäkuussa, mutta nla on sitten toisessa neuvolassa (tuttu esikoisen odotuksesta).
Harmi tuo siun tunne, :( mutta ei sitä kannata muuksikaan pakottaa.

Miulla on ollut tästä raskaudesta tunne, että tää menee hyvin. Pelkoja se ei silti poista. Kevään kemiallisessa raskaudessa miulla oli oireita, mutta jotenkin en uskonut kaiken menevän hyvin. Ja se raskaus menikin kesken 4+6. Nyt kun on rv 5+6 ja rinnat on mahdottoman kipeät, ni miusta tässä ollaan jo pitkällä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Nypon
Kävin eilen ultrassa ja siellä oli paikka vauvalle, mutta vauva vielä puuttui. Olen siis todella alussa eikä lääkäri osannut arvioida ollenkaan laskettua-aikaa. Menen ennen juhannusta uudelleen.
Voisin tulla myös jo sinne fb-ryhmään. Laitan yksityisviestiä.
Tsemppiä kaikille tähän ärsyttävään alkuraskauteen, aika kuluu hitaasti ja kaikki on liian epävarmaa.
 
Heip vaan kaikille! :)
Viime yönä päätin sitten pissiä tikkuun ja plussahan sieltä tuli. <3 Tämä olisi meidän kolmas pieni. <3 Meillä on jo kaksi tyttöä,-09 ja -11 syntyneet.

13.2.2017/teddybear82/Jorvi/33v/3 lapsi.

Voisin myös liittyä facen ryhmään. :) Laitan siis Maikkki yv. :)

Oireita: oksettaa,turvottaa, jomottaa(tuntuu et menkat alkaa)..

teddybear82 & toukka<3 rv 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: oinas-84
31.1.2017 / Oinas-84 / 32v / K-HKS / 5. lapsi

Laitoin noi nyt heti alkuun niin en unohda.

Pistin myös viestiä, että pääsis mukaan Faceryhmään.

Synnytyksestä haluan sanoa omasta kokemuksestani (x4), että ne ovat olleet raskauden helpoin osuus. Voisin synnyttää joka viikko. Mutta ehkä se kompensoi sitä, että mulla raskausajat ovat olleet yhtä tuskaa. Eka oksennetaan ja ennenkun oksentelu loppuu niin alkaa supistukset ja lopulta oot vuodelevossa tekemättä mitään.

Liikkeistä: en tiedä miksi, mutta olen aina tuntenut ekat liikkeet vasta puolivälissä raskautta ja samantien ne tuntuu käteenkin. Mun mielestä se on oikein kiva näin, niin puolisokin tuntee ensimmäiset liikkeet ❤

Oinas ja Onni 6+4
 
Moikka kaikille! :)

Varoen liityn minäkin mukaan, ihka ensimmäinen plussa tuli toissapäivänä :love:
Kuukautisten mukaan tänään olisi 5+5. Varhaisultran ajattelin varailla varmuuden vuoksi. Oireina tajuton väsymys ja lievä kuvotus. Vatsaa lisäksi jatkuvasti nippailee/vihloo/juilii. Innolla ja jännityksellä tulevaa odottaen, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ❤

Faceryhmä kiinnostaa, laitan viestiä.

6.2.17 / nonna- / 26v / KOKS / 1. lapsi
 
Onko teillä muilla hartiakipuja? Mulla on tänään oikea lapa ihan tosi kipeä ja jumissa. Mies hieroi sitä, ja se kyllä vähän auttoi - ainakin niin kauan kun hierontaa kesti :p

Mietin, kun perinteisesti tiedetään hartiakivun kielivän kohdunulkoisesta... Mutta muistelen kyllä, että mulla on edellisissäkin raskauksissa jumiutunut hartiat tähän samaan malliin. Tosin ekassa raskaudessa sitä pahaa hartiakipua seurasi keskenmeno kolme päivää myöhemmin. Yksi syy jumeihin voisi olla nukkumisessakin. Nukahdan hetkessä syvään uneen ihan mihin tahansa, ja varmaan voin nukkua kuin tukki melkein miten huonossa asennossa tahansa...
 
Hartiakivusta mulla on kans ollu ihme tuntemuksia tuolla hartia/lapa seudulla semmosta kihelmöintiä välillä...siitä kans rupesin pelkäämään ennen ar- ultraa et onks kohdunulkopuolinen.. mutta kohdussa siellä möllötetään :love: jotenkin niin helpottavaa kun tietää nyt ettei oo tuulimuna yms..

np- ultra en tarkkaan tiedä et koska, mutta varmaan heinäkuun puolesta välistä eteenpäin.. eka neuvola on meillä 22.6 ja soitin heti kun plussan sain niin aikaa..

Kertomisesta olen kertonut jo äidille, siskolle, veljelle ja bestikselle he muutenkin tiesivät yrityksestä...ja oli pakko hehkuttaa jollekkin:D:love:

Oireita ei kauheesti oo, eilen oli kuvotusta aamusta iltaan..ehkä pieniä nippailuja..rinnoissa välillä jotain tuntemuksia...mullahan alkoi jo kuvotus viikkoa ennen plussaa.. ja sit se katosikin pariksi viikoksi ja ehkä hieman turvottaa varsinkin syömisen jälkeen..mullahan pillerien lopetuksen jälkeen todettiin ultrassa yksityisellä että ovulaatiosta ei tietookaan...kierrot pitkiä ja sit sainkin teroluteja...joita söin putkeen viime syksystä tammi helmikuuhun ja sitte huhtikuussa alkaneesta kierrosta nappas..tuli niin puskista :ROFLMAO::giggle:
 
Pitäiskö helmikuisille tehdä uus ketju? vaikka heinäkuusta tai miksei vaikka nytkin.. ite en taida ruveta päivittämään kun päivittelin tuolla vauvakuume puolella niin ehkä vähän jo kyllästynyt päivittelemään :LOL:
Kuuhan ei ole vielä edes puolessa välissä. Eiköhän pysytä vielä tässä ketjussa ihan suosiolla. Vastahan tämä on ollut hetken olemassa koko helmikuisten ketju. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Moikka moi, uusi jäsen ilmottautuu! Olen lukenut ketjua pari viikkoa, mutta nyt haluan itsekin tulla juttelemaan kun lähipiirissä en ole vielä kertonut kenellekään joten kiva jakaa ajatuksia jossakin :).

31.1 / devine / 26 / PKSSK / 2 lapsi

Tätä masukkia ollaan odotettu hartaasti, yritystä kerkesi olla jo yli 1½ vuotta. Mitään tuntemuksia ei ennen plussaa ollut, testasin varmuuden vuoksi ennen yhden lääkkeen käyttöön ottoa. Vaalea viiva tuli, ja siitä eteenpäin pissailin monta päivää aamuisin kun halusin varmasti varmistua plussasta. Rankka tie takana, vielä ei edes uskalla iloita, niinkin pahalta kun se ääneen tuntuu sanoa.

Varhaisultra on yksityisellä 21.6 ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa -ehkä sitten saa rentouduttua kun (toivottovasti <3) masussa pomppii sydän.

Tuntemuksia

Kuvotusta, pitkin päivää pitää huolta erityisesti verensokerin tasapainosta, töissä mandariinit on pop! Ääretön väsymys on myös, päivän jälkeen huvittaa vaan maata sohvalla ja työpäiväkin matelee ja silmät luppasee. Alavatsassa välillä paineen tuntua ja silloin tällöin vihlaisuja. Tissit on myös alkanu turvota -mies tykkää :D. Vatsa on myös alkanut hieman pyöristyä alamahasta (ei siis mitään läskilöllöä) viimeksi meni aika pitkään ennen kuin näkyi ollenkaan. Aikaisemmin oli taakse päin kallistunut kohtu, mutta voikohan synnytys vaikuttaa siihen jotenkin?

Neuvola

On 28.6 jota en sinällään odota kun tietää käynnin olevan perus paino+verenpaine. Toisaaltaan neuvolakäynnillä ehkä raskaus jotenkin todellistuu...

Niiiiin odotan varhaisultraa <3! Mukavaa päästä joukkoon mukaan :)
 
Tervetuloa uusille ja tarrasukkia teille ja meille muillekin! :love:

Vatsatuntemuksia on täälläkin ja nivusiin asti. Muutenkin vatsassa ja "siellä" (olipas teiniä :D) tuntuu vähän erilaiselta. Alavatsa on alkanut myös pullottaa suoliluiden välistä ja on kovan tunutuinen. Masussa tapahtuu nyt niin paljon enkä malta odottaa, että päästään näistä raskaista riskiviikoista eteenpäin! Oi miksi ajan pitää kulua niin HITAASTI? :cautious:

Pelko on myös täällä mielessä paljon, vaikka päällimmäisin tunne on varmuus siitä, että kaikki tulee menemään hyvin. Pelko on välillä todella hallitsevaa ja vertailen ensimmäiseen raskauteen ihan jokaista tuntemusta vaikka ei saisi. Niin ja jos vähänkin alushousut kastuu, niin kiireellä sydän tykyttäen vessaan tarkistamaan...

Meillä on eka neuvola 21.6 ja silloin myös ultrataan. Silloin olisi rv 7+1 ja toivon niin paljon, että nähdään sykkeet ja kaikki on muutenkin hyvin! Viimeksi eka ultra päättyi kyyneliin, kun kohtu olikin tyhjä, mutta viikot oli laskettu väärin ja raskaus oli todellisuudessa reilu viikko jäljessä alkuperäisestä lasketusta, eli uä:n aikoihin vasta rv 5+0 - eihän silloin mitään oikein voinutkaan näkyä. Jospa sinullakin soihtu. olisi kyse väärin lasketusta lasketusta ajasta ja pieni on vielä niin pikkuinen, ettei näy sen vuoksi? Me odotettiin pari viikkoa uutta aikaa joulun pyhien vuoksi (oli elämäni pisin 2 viikko!) ja sitten sykkeet näkyi ja saatiin lopulta pieni esikoisemme syliin asti. Pidän peukkuja!:love:

Kesäyllätys ja yllätys rv 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina

Yhteistyössä