*Helmikuun helmet 2017*

Täälläkin väsymys ihan hirveetä ja varsinkin töissä. Palaverissa meinasin nukahtaa pystyyn:D.

Ensimmäisen kohdalla äidin rakkaus tuli jotenkin pikkuhiljaa, olin niin pihalla aluksi. Nyt hän on jo 2v9kk <3
 
Mulla ei oo ollenkaan kaksosoloa, kun tuntuu et aika vähän niitä lopulta syntyy mitä harjotteluissa ym. oon ollu perheiden kans tekemisis. Mut yks ilta mietin, et vitsi jos oikeasti varhaisultras näkyis kaks alkiota. Mä en kyllä tosiaan haluaisi kaksosia et pitää toivoo, ettei niin käy! :D

Neuvolan mukaan mä oon jo 7+0 vaikka oman kierron mukaan oon 6+1. Uskon, et tää oma on lähempänä totuutta. :) Vajaa pari viikkoa ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
tyyppinen en usko et faceryhmä on hiljentäny tätä ryhmää, meitä on siel vielä niin vähän ettei vaikuta :) mäki kirjoittelen molemmissa aika samanverran.
Tuli heti sellanen olo että tuu säki faceen ku kuulostit niin samanhenkiseltä, hahah..
 
Mulla ei oo ollenkaan kaksosoloa, kun tuntuu et aika vähän niitä lopulta syntyy mitä harjotteluissa ym. oon ollu perheiden kans tekemisis. Mut yks ilta mietin, et vitsi jos oikeasti varhaisultras näkyis kaks alkiota. Mä en kyllä tosiaan haluaisi kaksosia et pitää toivoo, ettei niin käy! :D

Neuvolan mukaan mä oon jo 7+0 vaikka oman kierron mukaan oon 6+1. Uskon, et tää oma on lähempänä totuutta. :) Vajaa pari viikkoa ultraan!
Tulee niitä aina muutamat ryhmää kohden yleensä, et joillekin meistä sekin arpa osuu varmasti, hui! Aika jännä ajatus että tulis, pelottava ja kauhistuttava myös mut uskon et vauvavuoden jälkeen se alkaa jo palkita viimeistään :)
 
Ällötys ja krapulainen olo on vaihtunut pahoinvointiin, joka kestää 24/7. Oksentanut en ole, mutta tämä olo vaatii jo lepäämistä. Samaa oli esikoisenkin raskaudessa, mutta silloin alkoi hieman aiemmin ja kesti rv 27+. Oksensin aika paljon, mutta en joutunut kuitenkaan tiputukseen. Raskauden aiemmin kokeneet: Onko teillä ollut raskauksissa paljon eroja? Ajattelin, että uskallanko katsoa kalenterista mikä kuukausi on menossa rv 27, jolloin pahin pahoinvointi helpotti viimeksi! :D

pahoinvoiva kesäyllätys ja yllätys 6+3
 
Ällötys ja krapulainen olo on vaihtunut pahoinvointiin, joka kestää 24/7. Oksentanut en ole, mutta tämä olo vaatii jo lepäämistä. Samaa oli esikoisenkin raskaudessa, mutta silloin alkoi hieman aiemmin ja kesti rv 27+. Oksensin aika paljon, mutta en joutunut kuitenkaan tiputukseen. Raskauden aiemmin kokeneet: Onko teillä ollut raskauksissa paljon eroja? Ajattelin, että uskallanko katsoa kalenterista mikä kuukausi on menossa rv 27, jolloin pahin pahoinvointi helpotti viimeksi! :D

pahoinvoiva kesäyllätys ja yllätys 6+3
En tiedä auttaako, mutta mä oksensin esikoisen kohdalla synnytyssaliin asti ja sielläkin vielä monta kertaa:LOL:
Tokan kohdalla yrjösin säännöllisesti johki rv 32 tienoille ja sitten enää silloin tällöin vaan :sick: melko samanlaiset raskaudet siis vaikka toinen poika ja toinen tyttö :)
 
Mulla ei oo ollenkaan kaksosoloa, kun tuntuu et aika vähän niitä lopulta syntyy mitä harjotteluissa ym. oon ollu perheiden kans tekemisis. Mut yks ilta mietin, et vitsi jos oikeasti varhaisultras näkyis kaks alkiota. Mä en kyllä tosiaan haluaisi kaksosia et pitää toivoo, ettei niin käy! :D
Mulla saattaa toi kaksoisolo johtua siitäkin, että on ollut koko ajan tiedossa, että letrojen kanssa on monikkoraskausriski... :) eli voi ihan hyvin olla, että tää on vaan jotain mun alitajuntaa, kun siitä paljon oli puhetta ja lekuritkin sanoi, että kannattaa henkisesti varautua... :D huomattavasti helpompaahan se tietysti olisi, jos tulisi yksi kerrallaan
 
Edellisessä raskaudessa ei ollut näin voimakasta väsymystä. Pahoinvointikin ehkä vähän voimakkaampi6,oksentanut en oo kyllä kertaakaan. Maha on myös nyt kohdun kohdalta pömpämpi ja iltaisin tosi turvonnut

Paino on jo noussut 1,5kg kun joutuu koko ajan pitämään verensokerin tasasena. Mandariini ja pähkinät on pop. Ihmekään että olo tuntuu tukkoisemmalta. Miten teillä muilla :)?
 
Maikkki, tuun kyllä face -ryhmään kunhan nt -ultrassa on käyty ja ollaan ne 'riskiviikot' ohitettu :) Jos sillon ryhmään vielä sopii..
Olo on edelleen tosi väsynyt, eilen jaksoin illalla valvoa jopa 11 mikä on ennätys 3 viikkoon! Etova olo on läsnä aamuisin, päivisin ja iltaisin. Varsinkin jos ei syö 1,5-2h välein. Ja kun etova olo iskee päälle, mitään ei tee mieli ja kaikki vaan puistattaa. Suolaista tekee enemmän mieli ja hedelmiä. Niitä syön paljon! Muistaako kukaan oliko tyttö vai poika odotuksessa makea/suolainen himot? Tai miten sitä sanotaan?
Painoa ei ole tullut, normaalisti olen aika sokerihiiri mutta nyt ei maistu mikään sokerinen; karkit, keksit, pullat jopa jätski ei uppoa!
Lääkäri tunnusteli siellä ar-ultrassa kohdun ja sanoi että kohdun koko vastaisi jo viikkoja 7/8 ja tuntuu kyllä et vatsa pömpöttää, varsinkin illat. Kaamee pallo! ;)
 
Sanotaan että tyttöraskaudessa himottais makeat ja poikaraskaudessa suolaiset :) mulla oli viime raskaudessa himot pizzaan, hamppareihin, kebabiin mut myös makeisiin hedelmiin. Karkkeja en pystyny oksentelun takia syömää. Ja poika tuli. Saas nähdä kumpi nyt on tulossa ku sama juttu, puolentoista vuoden sokerikoukku katkes ku seinään kun raskauduin ja tuli tää etominen.
 
Okei, mielenkiinnolla odotan kumpaa sorttia hän on! Eka raskaus oli tosi vähäoireinen, ei oikein huonoa oloa tms ja poika oli hän. Tokassa oli etovat olot alussa aika voimakkaat ja tyttö oli hän. Syömishimoja en muista, kun odotusajoista on jo niin pitkä aika!

Meillä on tänään firman kesäjuhlat ja menen autolla. Vähän jänskättää kun illalla on sauna etten paljastu kaikkine pömppövatsoineni jo. Ehkä se pömppö näyttää isolle vaan omaan silmään?
 
Kyllä se pömppis taitaa näyttää omaan silmään isommalta:ROFLMAO: mullakin tosi paljon vatsan turvotusta. Jotenkin eilinen ultra kuitenkin sai mut pois tolaltaan, oon nyt tosi pessimistinen tän raskauden suhteen. Vaikka näkymä oli viikkoihin nähden normaali kun ultrataan vatsan päältä. Mitä tästä opimme, ei kannata ottaa vastaan ultra-aikaa liian aikaisille viikoille. Ensi viikolla seurantaultraan..
 
Mulla tuli eilen ensimmäistä kertaa huono olo kesken siivouksen. Piti aina höllätä ja mennä lepäämään ja pienissä pätkissä jatkaa imurointia jne. Oksentaa ei tarvinnut, ja todellakin toivon, että siltä välttyisin!

Mulla ei oo minkäänlaisia himoja mihinkään. Ei oikein tee mitään mieli, mutta mikään ei varsinaisesti vielä tökikään. Viime raskaudessa kerkesi tulla himot hapankorppuun ja appelsiinimehuun. Nyt vois kyllä tulla himot vaikka kasviksiin ja hedelmiin :D

Muutenkin tosi epätodellinen olo.. Ei tunnu siltä että olis raskaana, vaikka voisin nukkua koko ajan, tissit turpos, maha turpos ja vessassa saa rampata. Varhaisultraan ei oo varaa, joten vielä on piiitkä aika ennenkuin saa mitään varmistusta mihinkään..

esva ja Miniapina 5+3
 
Heippa, varovaisesti liityn mukaan. Plussasin eilen. :love: Lähes 1,5v yritystä takana ja yksi keskenmeno.
Ennen plussaa oli tosi kova himo salmiakkiin :D nännit erittäin kipeät. Ja turvottaa. Viime yönä jo jouduin heittämään alkkarit nurkkaan kun puristi vatsaa :D lempifarkut ei mene päälle kunnolla. Tai menee mutta puristaa paljon. Vaikka olen juuri laihtunut vajaa 5kg :D toivon koko ajan että alkaa pahoinvointi, se takaa yleensä sen että kaikki menee hyvin :D tänään onkin jo kuvottanut. Melkein oksu tuli muttei kuitenkaan. Pelko on kova että menee taas kesken, mutta toivotaan parasta :love: tällä hetkellä hyvä fiilis että kaikki menisi hyvin, juurikin tämän kuvotuksen takia.

Minut voi siis lisätä listalle. :love:
25.2.2017 / Bettinah / 24v / 2.lapsi
 
Onnea plussasta Bettinah! Etkös säkin ollut tuolta toiveena vauva -ketjusta? On tää kyl huikeeta pitkän yrityksen ja keskenmenon jälkeen saada plussa! :love::love:

Turvotuksesta: mulla ei ole juurikaan turvotusta, ainakaan vielä.. ehkä se sieltä vielä tulee :D tai sitten oon vaan niin onnellisuuskuplassa, että en edes kiinnitä siihen huomiota.. ainahan se on ollut tollanen vähän pömppö :ROFLMAO:

Hirveen vähän mitään oireita muuten.. ainoat selvät merkit ovat menkkojen puuttuminen ja niin herkät rinnat, että herään yöllä siihen kipuun kääntäessäni kylkeä :D ajoittain väsymystä ja etovaa oloa, mutta ne vois ihan yhtä lailla johtuu monesta muustakin..

Cicada ja pieni pipu 4+4
 
Mua turvottaa välillä normaalistikin jos on tullut syötyä sokeria niin että aamulla vatsa on ihan litteä ja illalla vatsalihasten tilalla sellanen neljännellä kuulla ollaan -ilmapallo :D ehkä nyt turvottaa vähän tavallista herkemmin, muutenkin tietyt ajat kuusta ja hormonien vaihteleva määrä saa turvotuksen lisääntymään. Vähän jännittää että paheneeko se sitten koko ajan läpi raskauden :D
 
Cicada, sieltä juu. Enemmän tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa ollut mutta myös toiveena vauva :) ja kiitos paljon :love: on kyllä todella ainutlaatuinen tilanne kun piiiitkän yrityksen jälkeen ja monien monien negojen jälkeen saa plussan :love:

Mulla kova turvotus ja ihailen sitä jatkuvasti :D mä tosissani kaipaan pahoinvointia. Sit olisi turvallinen olo :D en muista milloin esikoisen kanssa se alkoi, mutta keskenmenneessä ei alkanut ja meni kesken vähän ennen vko 7.
 
Turvotusta on joo,varsinki iltaisin. Ja tekee hulluna mieli kaikkea suolaista. Sehän enteilee jonkun testin mukaan poikaa,tosin esikoisen kohdalla joka on poika,teki mieli makeaa joka viittaa tyttöön. Eiköhän nuo testit ole aika höpötystä,mutta kivoja tehdä :). Olen tosin ihan satavarma että toinenkin on poika
 
Onnea plussasta Bettinah! <3

Olot: Täällä aamu alkoi oksentamisella, olenko eka? :D Tai oksennusta ei kamalasti tullut, sappinestettä ja limaa tuli säälittävän kovaan ääneen yökittyä ja sen jälkeen nukuin 2h! Aloitin pahoinvointilääkkeet, kun olo on ollut niin samanlainen kuin ekassa raskaudesa. Edellisessä raskaudessa oli tosiaan koko raskauden kestävä pahoinvointi, joten samoilla lääkkeillä aloitin tänään.

Ja se turvotus: Löytyy! :ROFLMAO:

Tulen Faceryhmään varhaisultran jälkeen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Täällä on kyllä niin oireetonta, mut kai se on ihan normaalia...vähän vaan mietityttää kun kaikilla muilla tuntuu olevan vaikka mitä oiretta...
Sunnuntaista asti tullu rusehtavaa vuotoa ja se haisee ihan vanhalta vereltä..maanantaina ei tullu ja sit taas alko.. tänään ei oo tullu.. mietin vaan et mistä sitä oikein tulee kun varhaisultrassa kohdunsuu oli siisti.. ei oo ees väsymystäkään..

Kinder_kitty & minion 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Bettinah: Aivan aivan juu! Minkäs ikäinen sun esikoinen muuten on? :) Mä en ole vielä onnistunutta raskautta kokenut, niin vähän kyllä jännittää.. en voi verrata kuin keskenmenneeseen, joka mullakin meni kesken siinä viikon 7 alussa.. jos saan kysyä niin oliko se just toi pahoinvointi mikä erotti sun esikoisen ja keskenmenneen toisistaan..? Mulla ei tähän mennessä ole muuta eroa, kuin vahvempi plussaviiva testissä :eek: kuulemma pitäisi iloita oireettomuudesta, mutta väkisinkin sitä toivois oireita et tuntuis todemmalta.. :whistle:

devine: Onhan ne testit varmaan aika leikkimielisesti tehty, mutta hauskaa ajanvietettähän se on :D

kesäyllätys: Millä viikolla olet? :) vähän jännään tota pahoinvoinnin alkamista, niin kiva seurailla miten muilla, kun mulla nyt vasta välillä pientä etovaa oloa :)

Kinder_kitty: Aika vähän mullakaan on mitään, et jännä nähä sit et pysynkö mäkin melko oireettomana :) jännää kyllä miten paljon eroja on oireissa ja oireettomuudessa..
 
Kesäyllätys, minkälaisia pahoinvointilääkkeitä syöt? Mulla on oireet vielä hyvin vähäiset, mutta parin viikon päästä on tiedossa työmatka, ja sitä silmälläpitäen olen kiinnostunut kaikista mahdollista pahaa oloa helpottavista vinkeistä..! :)
 

Yhteistyössä