*Helmikuun helmet 2017*

Ja vielä toisessa viestissä; Onko muille tulossa sisaruksille pientä ikäeroa/onko jonkun aiemmilla lapsilla pieni ikäero? Ajatuksia, fiiliksiä? Meille siis tulossa 1v 10kk ja mun mittapuulla se on vielä pieni ikäero :ROFLMAO:
Meillä on esikoisen ja toisen lapsen ikäero 1v7kk.
Seuraava 2. ja 3. lapsen ikäero 2v.
3. ja 4. lapsen ikäero päivä vajaa 3v.

Nyt näyttää siltä, että tämän viidennen ja tuon neljännen ikäero tulisi olemaan 7v 11kk. :-o
 
Täällä tuntuu, että kaikki oireet on hävinnyt. Enteileeköhän keskenmenoa? Nyt jälkeenpäin mietittynä gyne taisi jotain siihen suuntaan varovasti vinkkailla, kun sanoi, että kuvassa näkyy vain tyhjä raskauspussi, josta sain kuvan myös kotiin, ja oon sitä yrittäny tiirailla, mutta eihän siinä mitään kyllä näy, vaikka miten päin katsoisi :confused: Ihan hullua touhua :confused: Viikko sitten, kun testiin pomppasi se 3+ niin itsekin mietin kaksosten mahdollisuutta, itse asiassa jo ennen testiä oli jotenkin sellanen kaksos-fiilis ja googlaisin kuvia kaksosista o_O No se fiilis on nyt kadonnut (silloinhan oisi hedelmöittymisestä kulunut kaiketi 3+ viikkoa, eli ei kai mikään mahdottomuus tuo 3+ testissä). Yhtään raskaustestiä en kyllä enää aio ostaa ja stressata vaan odottelen sinne 2 viikon päähän gyneä ja katson sitten tilanteen.

Uskon, että yhteiselo miehen kanssa onnistuisi myöhemmin samassa maassa, mutta surettaisi viettää raskausaika yksin :( ja kun mieskin haluaisi sen kokea niin, ettei oltaisi kaukosuhteessa silloin. En vaan voisi mitenkään kuvitella asuvani raskaana ja synnyttäväni tässä toisessa maassa, jossa sairaanhoidon taso on tosi matala ja mitään kivunlievityksiä ei varmana edes olisi mahdollista saada. Tai jos raskaudessa ilmenisi ongelmia (n) Miehellä on työt siellä ja samalla yksin hoitaa sairasta äitiään niin ei ole innokas muuttamaan muualle ainakaan tällä hetkellä. Itse siis olen aiemmin asunut ko. maassa, jolloin seurusteltiin ja jonka jälkeen ollaan oltu enemmän ja vähemmän kaukosuhteessa.... Tällä raskaudella on meidän molempien puolelta huono ajoitus, kun parempihan se olisi ollut, että oltaisiin jo naimisissa ja saman katon alla asumassa, mutta kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan.

Kai tässä pitää vaan odotella kaksi viikkoa ja katsoa sitten mikä on tilanne :cautious: Kamalalta tuntuu ajatus, että spontaani keskenmeno voisi olla huojentava tunne :(
Mä olen Mansikkainen123 kuullut, että monesti hormonitaso muuttuu/vaihtelee alkuraskauden aikana ja siksi oireetkin voi vaihdella. Siksi jotenkin ajattelisin, oireettomuus ei suoraan viittaisi keskenmenon tulemiseen, vaikka sekin on luonnollisesti mahdollista kun meidän kaikkien raskaudet on vielä niin alussa. Rankkaa tämä pelkääminen. Voimia! <3 Millä viikolla kävit ultrassa? Ei siellä kamalan aikaisin mitään näykään ja minulle varattiin uä rv7+ juuri sen takia että silloin pitäisi jo näkyä jos on jotain katseltavaa.
 
Täällä kanssa yksi mukana seurailemassa... Vuosi sitten olin myös helmikuisissa lyhyen aikaan. Siitä tuli ensimmäinen keskenmenoni. Kolme niitä on yhteensä ollut vuoden sisään, ja talvesta eteenpäin ollaan tutkimusten takia ehkäisty. Mitään ei kuitenkaan löytynyt, joten jatkettiin nyt yritystä.

La on vissiin 19. päivä (viikkoja 3+1 oviksen mukaan laskien), joten olen niin aikaisessa etten testiäkään ole tehnyt. Varmaan kuulostaa ulkopuolisesta hullulta kun tietää miten paljon ihmiset kuvittelevat oireita (olen itsekin kuvitellut joissain harvoista negayrityskierroistani), mutta nyt olen tosiaan aivan varma raskaudesta. Olen edellisissäkin rakkauksissa oireillut näin aikaisin ja ollut yhtä varma, aina olen ollut oikeassa. Pitää vaan toivoa, että tällä kertaa jatkuisi.

Testiä en varmaan tee pariin viikkoon, kun unohdin testit toiseen osoitteeseen. Siksipä ajattelin silti ilmoittautua, kun kuitenkin lueskelen juttujanne :)

Eilen ensimmäistä kertaa tissit kipeytyivät oikein kunnolla, ja illasta oli viime kesän ja syksyn raskauksista hyvin tuttua etomista. Ei tulla tietoa raskaudesta sen enempää jakamaan ennen ar-ultraa, joten tämä netin kautta saatava tuki tulee todella tarpeeseen...
 
Mansikkainen123, Mulla on sulle lohduttava kokemus ihan vastaavasta tilanteesta! Esikoisesta plussasin tosi ajoissa ja se digin 3+ pärähti myös. Ultrassa sanottiin että näkyy korkeintaan just raskauspussi mutta ei alkiota ja kehotettiin odottamaan pari viikkoa. Seuraavassa Ultrassa parin viikon kuluttua näkyi alkio 7+3 ja alkuperäinen LA siirtyi kaksi viikkoa. Olin siis Ekassa Ultrassa ehkä just ja just 5+ jotain mut hormonit nousi todella nopeasti heti alkuraskaudessa. Terve poika syntyi ja vieläpä tasan sinä päivänä milloin se alkuperäinen LA olisi ollut eli rv 38+0 tämän uuden lasketun ajan mukaan.
 
Täällä ikäeroksi tulossa 1v7kk! :)

Ei oireiden puuttuminen tai häviäminen välttämättä keskenmenoa tarkoita. Oireilut on niin yksilöllisiä ettei sen perusteella kannata tehdä johtopäätöksiä. Toki myös keskenmeno voi oireilla raskausoireiden häviämisellä.
 
  • Tykkää
Reactions: mansikkainen123
Meillä ikäeroksi lapsille tulee tasan kolme vuotta.

Olisin kanssa kiinnostunut jostain ryhmästä facebookissa, tosin vasta varhaisultran jälkeen, että voi edes vähän hengähtää positiivisesta raskaudesta.

Oireita ei ole mitään, ainut että olen ihan jäässä kokoajan. Se on outoa kun ulkona paistaa aurinko ja työkaverit hikoilevat
 
Meillä on ensimmäisen ja toisen lapsen 2v10kk, toisen ja kolmannen välissä 2v1kk, kolmannen ja neljännen välissä 1v7kk. Nyt neljännen ja viidennen väliin tulee 1v9kk. Saapa nähä millanen alkutalvi meille tulee.
 
Varasin eilen ajan neuvolaan ja se on 30.6. Varhaisultra on 29.6. eli kivat peräkkäiset päivät tulossa! Neuvolassa laitettiin LA 2.2. nii ku arvelinkin. Uskon että muuttuu ultrassa, koska mulla tuntu ovulaatio niin selvästi ja 35 pv:n kierrolla tärppäsi.

Viime yönä oli "helvetilliset" kivut ettei mikään asento tuntunu hyvältä ja pelkäsin jo et tulee km. Tuollainen kipu oli myös viime torstaina 4+1. Muuten ollu vaa todella lievää jomotusta ja sitäki vain välillä. Tänään pitää hakea parasetamolia, et saa edes jotain kivunlievitystä.

terv. 4+6 (5+5?)
 
Mitä mieltä olette, teenkö nyt jo faceen meille tämän ryhmän helmikuisille oman salaisen/suljetun ryhmän? Miten käytännössä tehdään, laittaako kaikki halukkaat mulle täällä yv ja lisäätte mut facessa kaveriksi ja lisään siihen ryhmään? Se on varmaan järkevä tapa? :) voin tänään tehdä sen illalla jos on halukkaita jo nyt.

Maikkki 4+1
 
Mitä mieltä olette, teenkö nyt jo faceen meille tämän ryhmän helmikuisille oman salaisen/suljetun ryhmän? Miten käytännössä tehdään, laittaako kaikki halukkaat mulle täällä yv ja lisäätte mut facessa kaveriksi ja lisään siihen ryhmään? Se on varmaan järkevä tapa? :) voin tänään tehdä sen illalla jos on halukkaita jo nyt.

Maikkki 4+1
Tee vain Faceryhmä, jos jaksat, mutta tosiaan sellainen, joka ei näy kenellekään ulkopuoliselle. :) Itse olen pihalla ryhmien luomisesta! :D
 
Mitä mieltä olette, teenkö nyt jo faceen meille tämän ryhmän helmikuisille oman salaisen/suljetun ryhmän? Miten käytännössä tehdään, laittaako kaikki halukkaat mulle täällä yv ja lisäätte mut facessa kaveriksi ja lisään siihen ryhmään? Se on varmaan järkevä tapa? :) voin tänään tehdä sen illalla jos on halukkaita jo nyt.

Maikkki 4+1

Laitoin sulle viestiä ja kuvausta että löydät mut fb:stä. :)
 
Mua kiinnostaa fb ryhmä! Laitan sulle yvn.

Mitä mieltä olette, teenkö nyt jo faceen meille tämän ryhmän helmikuisille oman salaisen/suljetun ryhmän? Miten käytännössä tehdään, laittaako kaikki halukkaat mulle täällä yv ja lisäätte mut facessa kaveriksi ja lisään siihen ryhmään? Se on varmaan järkevä tapa? :) voin tänään tehdä sen illalla jos on halukkaita jo nyt.

Maikkki 4+1
 
Helmikuun helmet 2017 -ryhmä on luotu Facebookiin!

Jos haluat mukaan, laita mulle yv:llä oma nimi (koko nimi facessa kun samannimisiä on niin paljon ja jo nyt tuli ongelmia löytää vajaalla nimellä) ja kuvaus sun profiilikuvasta ja vaikka vielä asuinkaupunki jotta löydän nopeesti oikean eikä vie liikaa aikaa. Lisään kaveriksi ja lisään ryhmään.
Kun oot lisätty ryhmään niin poistan heti kavereista ettei oo niin epäilyttävää että mulla on yhtäkkiä monta kymmentä uutta kaveria facessa :D

Kaikki innokkaat vaan mukaan :)

Maikki
 
Huomenta Helmikuiset. Face -ryhmä kuulostaa kyllä tosi kivalta, mutta en rohkene liittyä mukaan ennen kuin olen käyny 12 viikon ultrassa. Joten laittelen sitten viestiä Maikillemikäli mukaan sitten vielä sopii.

Meillä ikäero esikolla ja kuopuksella 2v9kk ja nyt sitten tulisi aika paljon enemmän tälle ja kuopukselle, melkein 6 vuotta :whistle: Itse olisin toivonut kolmatta jo vuosi sitten, mutta meillä oli iso remontti silloin kotona, eikä miehen mielestä samaan yhtälöön olisi vauva sopinut. Ja jälkikäteen ajateltuna, niin ihan oikeassa taisi olla (myönnettäköön...) :LOL:
 
Tottakai myöhemmin mukaan sitku on valmis :) toihan on hirveen aikasin tehtykin toi ryhmä! :)

Huomenta Helmikuiset. Face -ryhmä kuulostaa kyllä tosi kivalta, mutta en rohkene liittyä mukaan ennen kuin olen käyny 12 viikon ultrassa. Joten laittelen sitten viestiä Maikillemikäli mukaan sitten vielä sopii.

Meillä ikäero esikolla ja kuopuksella 2v9kk ja nyt sitten tulisi aika paljon enemmän tälle ja kuopukselle, melkein 6 vuotta :whistle: Itse olisin toivonut kolmatta jo vuosi sitten, mutta meillä oli iso remontti silloin kotona, eikä miehen mielestä samaan yhtälöön olisi vauva sopinut. Ja jälkikäteen ajateltuna, niin ihan oikeassa taisi olla (myönnettäköön...) :LOL:
 
Huomenta! Aamulla soittelin neuvolaan aikaa ja siis omien laskelmien mukaan tänään olis viikot 5+6. Neuvolassa kysy tietysti vikojen kuukautisten päivää ja sano, että se on tänään sitten tasan 7+0 o_O Mulla on pitkä kiertoväli eli tuo varmaan lasketaan 28päivän mukaan? Oon kuitenki aika varma, että np-ultrassa LA muutetaan. Ajan sain kuitenkin vasta juhannusviikon jälkeen 29.6 :) Täällä kans facebook-ryhmään uskallaudutaan vasta vähän myöhemmin.
 
Zane kyllä ne laskee aina ton 28. päivän kierron mukaan. Kait se on niin helpompaa. Mullakin oli nyt 35 pv:n kierto et varmaan kans LA muuttuu.

Mäkään en ainakaan vielä liity fb-ryhmään. Pitää miettiä. Oon yhes yrittäjien ryhmässä ja viestejä tulee niin paljon jo sielläkin. :D
 
Hei kaikki helmet:love:
Täällä varovasti ilmottaudun mukaan... täysi yllätys itselle tämä raskaus! Tai siis ei sillai, että kyllähän sitä tiesi, että pieni mahis voi olla, kun yhden kerran ilman ehkäisyä tuli leikittyä.
Tämä helmikuinen olisi sitten kolmas lapsi! Kolmas lapsi on ollut toiveissa toki, mutta hmm... elämän tilanne on tässä muuttunut aikatavalla ja olemme aiempien lasteni isän kanssa eronneet pian vuosi sitten.. ja nyt on sitten ollut uusi mies kuvioissa syksystä, mutta oikeastaan vasta kk sitten alettiin kunnolla "seurustella". Joten vielä on vähän sekavat fiilikset. Silti lapsi on aina lahja ja molempien osalta toivottu toki! Olisimme tietysti odottaneet vähän pidempään...

Testejä olen tehnyt läjän, eikä kierrosta mitään hajua, koska lopetin pillerit joskus 11.5! Oviksen (kipujen vuoksi) paikansin ehkäpä tuonne johonkin toissa viikon loppupuolelle, eli nyt olisi ehkä menossa dpo 12 / dpo 13. Perjantaina sain ekan haamun ja viiva on nyt vahvistunut! Kohta ehkä voi uskoa?!
Lukeudun himotestaajiin!:geek: Takana siis kaksi onnistunutta raskautta ja niiden välissä yksi kemiallinen ja yksi tuulimuna... niissä viiva ei lähtenyt vahvistumaan samaa tahtia, joten siksi kyllä nyt sitten toiveet korkealla.

Vaikea sisäistää kyllä, että olen RASKAANA :ROFLMAO:
 
Niin ja oireita!
Onko muilla vatsa sekaisin??? Mulla on ollut sitä nyt jo viikon verran. Ja myös JÄÄTÄVÄ turvotus etenkin iltaa kohti! Kiva! Näytän siltä kuin olisin puolivälissä raskautta tyyliin!:LOL::whistle:
Tissit kipeät, kuvotusta aamulla ja autossa ja jos maha on tyhjä... mutta ei siis mitään voimakasta pahoinvointia vielä! (Toivottavasti ei tällä kertaa tuliskaan)... Jano myös ja vatsaa ja alaselkää on juilinut tyyliin oviksesta saakka!

Nypon ja pisku 3+5 (??)
 
Olikos se niin että tuo fb-ryhmä on nyt salainen? Eli siis että jos ja kun jossakin välissä liityn niin kukaan kavereistani ei sitä näe :D Ollaan yleensä pidetty raskaus salassa kaikilta tuonne ekaan np-ultraan asti ja sit vasta pikkuhiljaa kerrottu isovanhemmille ja lähempänä puoltaväliä on sitten muidenkin tietoon asia kiirinyt :)
 

Yhteistyössä