*Helmikuun helmet 2017*

Mullakin tosi lievää ja nyt vähän helpotti mutta sitten sattuu toi alaselkä. Voi että kun ei osaa olla stressaamatta.
Sepä se helpommin sanottu kun tehty :) mulla itellä on jotenki ollu ihmeen hyvä fiilis tän raskauden suhteen heti sen ar-ultran jälkeen.. vaik kyllä mä tiedostan sen et nt-ultrassa voi tulla mitä vaan uutisia..mut en halua pilata hyvää oloa liialla murehtimisella kun ei se mitään auta..nautin niin kauan tästä raskaudesta kun mahdollista.
 
Täällä käyty tänään ultrassa ja siellä se pieni köllötteli ja sykekin löytyi :love:
Ainoa mikä vähän mietityttää on kun mittauksen mukaan pikkuinen vastasi viikkoja 6+5, omien laskujen mukaan nyt ois 7+1-7+3. No ei tossa onneks ihan kauheesti oo heittoa ja kun tosiaan plussasin suoraan ilman menkkoja edellisen keskenmenon/kemiallisen jälkeen niin voi olla että ovis on ollu vasta myöhemmin. Yritän olla ressaamatta tästä nyt kauheasti :whistle:

Kertomisesta: Molempien vanhemmille ja sisaruksille ollaan kerrottu ja lisäksi mä jouduin kertomaan jo pomolle kun teen töitä ruoan parissa ja välillä olo ollut niin yököttävä ja heikko, että katsoin parhaaksi kertoa. Välillä tuntuu että oksennus lentää ihan just kun edes näen leivoksia tms.:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: devine
Bettinah: mä en oo kuullu että raskaus nostais virtsan valkosoluja (verestä otettuna vissiin vähän voi nostaa ja liekö pissankin, en oo varma !) mut jos siihen pissanäytteeseen pääsee vähän valkovuotoa, niin sehän ainaki voi saada ne leukkarit plussalle. :) Mut jos on oireita ton lisäksi niin voihan se olla joku tulehduskin. Lähtikö se sun pissanäyte bakteeriviljelyyn?

Fujin: mulla oli esikoisesta niin, että testiviiva jopa haaleni ekan jlkn :eek: mut riippu varmaan virtsan väkevyydestä.. mut sillon olin ihan varma että kesken menee, kun joku 4+4 näytti jopa haaleemmalta kuin eka testi 3+6.. ja kaikki oli hyvin kuitenkin!
 
Testeistä ja viivoista : mulla oli useampi kpl niitä raskauskeijusta tilattuja halpis liuska testejä, joilla tosiaan viikko sit sain sen ekan, hyvin haaleen plussan. Testailin sit myöhempinä päivinä uudelleen ja vahvempia viivoja tuli mut en saanu yhtää kontrolliviivan vahvuista. Tänään tein digin viikkonäytöllä ja tulos oli raskaana 2-3. Ihan niinku pitikin :)

Kuopuksesta muistan kans pelänneeni joka ikistä vatsan kipuilua ja juoksin aina vessaan tarkistamaan tuleeko verta :eek: Nyt en oo ihan noin hysteerinen ollu vaikka kovin varauksella suhtaudunkin. .. oon kumminki ihan hyvä realisti ja jos menee kesken niin sit yritetään uusiksi ja meillä on sentään jo kaks rakasta ihanaa lasta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja Qwerty_
Kertomisesta: huomenna kerrotaan vanhemmille ja siskolleni,lauantaina sitten miehen vanhemmille :).

Maha: Pallottaa jo nyt hirmusesti,vaikka laihistaa (vetää vatsan sisään) näkyy jo pieni kumpu. Vaikka vaavi vasta mansikan kokoinen :D. Katsoin esikoisen odotusajan mahakuvia ja ei edes 12viikolla pallottanut näin. Luin kyllä että monelle toisen aikana tulee vatsa esiin nopeammin. Onko teillä käyny näin?

Oireet: Piti jättää treeni kesken kun tuli niin huono olo. Eka kerta kun yökkäsin. Toisaalta kivaa kun on oireita niin tuntuu todellisemmalta:)

Kivaa juhannusta <3
 
Luppelo, joo lähettivät. Ainakin ton netin mukaan :) huomenna saan soittaa ja se helpompi kun ne sanovat mitä mieltä ovat. Omat diagnoosit nyt on mitä on :D

Mulla myös tää olo ollut alusta asti hyvä, että kaikki menee kyllä hyvin. Mutta sitten iskee kauhea paniikki ja stressi kun on jotain ylimääräistä. Juoksen myös vessassa tarkistamassa. Valkkaria kun tulee suht paljon niin sitten juoksen katsomaan että kai edelleen on valkkaria eikä verta.

kyllä mä luulen että sinne varhaisultraan on mentävä. Vaikka ei se tarkoita sitä että mikään ei menisi enää pieleen mutta ehkä se helpottaisi jos näkisi että kaikki kunnossa.
 
Mä en tiiä edes koska ehtisin neuvolaan, mistään varhaisultrista puhumattakaan o_O aloitin kaks viikkoo sitte työt pph:na ja siis hankala päästä mihinkään! työterveyteenki pitäis muka ehtiä... nyt ainaki kaks seuraavaa viikkoo työpäivät on 8-16 tai 8-18 . Ja varahoitaja jäi just lomalle. Kuopusta odottaessa olin eri hommissa ja oli niin helppo lähtee melkeen millon vaan käymään töistä välillä pois jos oli joku käynti. Tai lopettaa työpäivä aikasemmin. Huoh, saas nähdä!

Mulla on ollu kauhee yskä muutama päivän ja nyt tänään tää yskiminen on aiheuttanu tosi tympeitä repäisykipuja vasemmalle alavatsaan... :(
 
Raskaus nostaa vähäsen leukosyyttejä, itsellä oli ekassa raskaudessa myös vähän koholla.

Minullakin stressiä, tosin ei tavallaan liity raskauteen mitenkään, mutta nyt esikoisen saamisen myötä itsestä on tullut kauhea tulevaisuuden stressaaja :/
 
Kinder_Kitty jonkin vanhan uskomuksen mukaan Jos linea negra on vain häpykummulta napaan, tulee tyttö ja jos jatkuu vielä navan yli pitkälle ylöspäin niin se on poika :D saas nähdä millanen nyt tulee, pojasta oli tosi selvä ja pitkä!
 
Johan oli tullut tekstiä :D

Kertomisesta: Mä stressaan sitä hetkeä kun mun äidille pitää kertoa. Tiedän, ettei se innostu yhtään.
Siksi mietinkin, että OLISIKO ILKEÄÄ jos lyön ultrakuvat hälle käteen ja paniikissa kerron kuinka mun 12v tyttö on raskaana (sillä on astetta rajumpi teini-ikä ja menkat alkoi 11-vuotiaana). Sit kun äiti on sydänkohtauksen partaalla niin pamautan, että "ei mitään hätää, tuo kuva on mun vatsasta!" :D

Ei maar, mä en halua kertoa kenellekään (edelleen vaan ne kaks ystävää tietää, jotka arvasivat). Huomasin erakoituneeni, ettei tarvitse tavata ketään, ettei joudu hankalaan tilanteeseen.
Kaks nuorinta lasta olisivat uutisesta innoissaan, mutta noi teinit ehkä suuttuu mulle ihan hemmetisti :-/
Siksi en vielä kerro pitkään aikaan. Ne pitää valmistella hyvin. Eli varmaan joskus syyskuun puolivälin aikaan kerrotaan. Siihen asti erakoidun :)

-Oinas ja Onni 8+2
 
Stressistä ja peloista
Mie oon ajatellut, että lapsen kehitystä suojellakseni yritän ottaa asiat mahdollisimman rennosti. Tän kanssa saan tehdä hirveesti töitä, varsinkin pelkojen suhteen, mutta periaatteessa kumpikaan noista ei ainakaan paranna tilannetta ja helpota elämää.

Aiemmin panikoin syömisistä, mutta nyt terkkarin ja gynen kanssa puhuttuani päätin suhtautua siihenkin rennommin. En syö niitä aineita, jotka selkeästi ovat vaarallisia tai niissä on korkea listerian riski, mutta kotimaisia ison meijerin juustoja syön huoletta. Meetvurstileivän syön sit heti synnytyksen jälkeen. ;)

Ei noita kipujakaan kannata stressata. Huomasin nimittäin ite, että rentoutumalla saa jopa jalan alta vievän kivun helpottamaan melkein kokonaan. Miun piti opetella sopivia liikkeitä osteopaatin / fysioterapeutin kanssa, mutta nyt on paljon helpompaa. Eli siis huomioni on tämä: kivun iskiessä voin
A) stressaantua / pelästyä / hätääntyä, jolloin kipu pahenee tai
B) etsiä hyvältä tuntuvan asennon, liikkua siinä asennossa kevyesti tai rentoutua muuten. Yleensä tämä helpottaa kipuihin, ellei kipu liity vessa-asioihin. Silloin on mentävä first things first ja vasta sitten otettava rennosti. :ROFLMAO:

Piinamiina ja Pulla 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja Bettinah
Hyvin sanottu piinamiina. Mun on myös pakko yrittää ottaa rauhallisemmin. Noi pelot on vaan niin suuret. Pienikin tunne niin heti iskee paniikki siitä. Vaikka nyt mulla ei enää selkäkään satu :D joten ihan turhaan stressasin ja istuin eilen tk:ssa päälle 2h.
 
Noi ruoka-asiat onkin yks murheenkryyni. Mihin kategoriaan menee esimerkiksi maitorahka ja raejuusto? Myönnän, että oon näistä nyt enemmän kujalla kuin pitäisi.

Mulla on tänään ollut niin zen-olo etten oo edes testannut tuleeko viiva vieläkin raskaustestiin :LOL:
Katselin myös aikoja varhaisultraan ja luulen, että varaan sinne viikolle 9+1 katselmuksen niin nähdään sykkiikö siellä sydän vai ei. Ens viikolla ajattelin soitella neuvolaan, voihan se olla, että hyvällä tuurilla ne ohjaa meidät jostain randomsyystä varhaisultraan täälläkin, mutta jos ei niin maksetaan ilolla mielenrauhasta.

Nojoo, päivät kuluu, vuoto ei oo alkanut ja toistaiseksi ainakin olen raskaana. Kinder_Kittyn viesti kyllä toi itsellekin vähän sellaista hyvää oloa, eli pyrin nyt itsekin nauttimaan tästä raskaudesta niin kauan kuin se on mahdollista :love:

Fujin & 4+5
 
Hyvin sanottu piinamiina. Mun on myös pakko yrittää ottaa rauhallisemmin. Noi pelot on vaan niin suuret. Pienikin tunne niin heti iskee paniikki siitä. Vaikka nyt mulla ei enää selkäkään satu :D joten ihan turhaan stressasin ja istuin eilen tk:ssa päälle 2h.
Toihan se onkin kaikkein vaikeinta! Kun tietää, että pitäis ottaa chillimmin, mutta silti taustalla kytee pelko siitä miten voi käydä. Pitää yrittää olla itselleen armollinen ja kun se pelko iskee niin pyrkiä vaan ajattelemaan positiivisen kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Toihan se onkin kaikkein vaikeinta! Kun tietää, että pitäis ottaa chillimmin, mutta silti taustalla kytee pelko siitä miten voi käydä. Pitää yrittää olla itselleen armollinen ja kun se pelko iskee niin pyrkiä vaan ajattelemaan positiivisen kautta.
Mie mietin pahimpien pelkojen kohdalla, että toistaiseksi ei ole mitään syytä olettaa että jokin olisi muuten kuin hyvin. Ja vaikka joku asia olisikin pielessä, ei sitä voida todentaa eikä asiaa voida alkuraskaudessa auttaa mitenkään. Siis pelkäämällä ja huolestumalla ei vain yksinkertaisesti voi auttaa asiaa yhtään, ei siis tipan tippaa. Lopulta miusta oli hyvin huojentava tunne irroittaa kädet ruorista ja antaa vain virran viedä.
 
Mulla menee juhannus ihan vaan kotona :) touhutaan perheen Kesken :) ja olen monesti ollut varaamassa aikaa varhaisultraan. Houkuttaisi mutta se on tosi iso summa tällä hetkellä kun menoja muutenkin paljon. No jos nyt sinne neuvolaan menen ensi viikolla ja sitten katsellaan.

Mun pissanäyte oli laitettu vielä eteenpäin joten vastaukset saan vasta huomenna iltapäivällä.
 
Voi itku, mulla on tänä iltana tullut pyyhittäessä verta. Rupean nyt henkisesti valmistautumaan siihen, että tämä tarina loppuu ennen kuin kunnolla alkaakaan :cry:
Toivotaan, että on vaan jotain muuta vuotoa. Jos on kirkasta verta niin ei välttis oo vaarallista. Tumma, klönttinen vuoto on paha merkki :(
Itse kärsin vuodoista kun nuorinta odotin ja tuossa se seitsemän vee vetelee sikeitä.
Kaikki tsempit mukana, että raskaus jatkuisi!
 
Mä hyppään pois teidän matkasta ja toivon ettei kierto sekoitu kamalasti tämän vuoksi. Raskaustestin viiva siis tänään enää hädintuskin havaittavissa eli meidän helmi taisi olla kemiallinen/varhainen km. Harmittaa niin, että itkettää, mutta jos on pakko valita koska tämä selviää niin mieluummin nyt kuin myöhemmin. Oikein ihanaa odotusta teille muille :)
 
Mä hyppään pois teidän matkasta ja toivon ettei kierto sekoitu kamalasti tämän vuoksi. Raskaustestin viiva siis tänään enää hädintuskin havaittavissa eli meidän helmi taisi olla kemiallinen/varhainen km. Harmittaa niin, että itkettää, mutta jos on pakko valita koska tämä selviää niin mieluummin nyt kuin myöhemmin. Oikein ihanaa odotusta teille muille :)
Olen niin pahoillani! :cry: Voimia!:cry:
 

Yhteistyössä