*Helmikuun helmet 2017*

Kuinka herkällä testillä testasit? Ja kuinka vahva viiva? Jos herkkä testi ja haalea viiva niin onhan näitä tapauksia, vaikka ei kuitenkaan kovin yleistä.
Testasin pregchekillä liuskatestillä herkkyys 25, ja seuraavana päivänä tein clearbluen digitaalisen parin tunnin pissasta ja näytti 1-2.. mähän en ois ees testannu vielä tuolloin 20.5 koska odottelin menkkojen alkavan vasta seuraavalla viikolla..mut testin tein koska oli ollu koko viikon ällötystä aamusta iltaan.. mä ite uskon et ovis on ollu tosiaan aiemmin kuin 13.5. koska kiinnittymiseenkin menee joku 6-7pvä ja sen jälkeen raskaushormonia alkaa erittymään.. no viiva oli selkeä.. seuraavana päivänä aamu pissasta oli vähän vahvempi.. tuli reilusti sen testiajan sisään.. ei mikään kontrollin vahvuinen mutta ei tosiaan tarvinnu tihrustella..
 
kinderkitty: Jos sun ovis oli 11.5. nii voihan oireet alkaa 13.5. ja testi olla plussa 20.5. :) mulla alko esikoisesta 2pv ovulaatiosta kauhee ripuli ja mahakivut! :)

Mä en pysty puhelimella kattoo kuka kirjotti mitäki mut suuret osanotot isänsä menettäneelle :( en muista nimimerkkiä:/

samoin tympeitä selkäkivut ja noidannuolet!

mä päivittäin mietin millon pyydän saikkua kun on välillä nii raskasta töissä näiden olojen kans :/ kynnys vaan suuri kun en nyt koko aikaa oksenna
 
Täällä olisi uusi helmen odottaja. Juhannus mennyt plussa pöhnässä ja nyt sitä sit toivotaan että tämä pikku kakkonen pysyy matkassa mukana. Omien laskujen mukaan h-hetki olisi 24.2. Toistaseksi oireeton olleet vai jatkuva veskihätä ja kk puuttuminen. Mutta eipä tuosta ekaskatakaan oireta alkuun ollut mittään.

Heti uteliaana kyselen onko täällä fb ryhmää luotu.? :)
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Täällä olisi uusi helmen odottaja. Juhannus mennyt plussa pöhnässä ja nyt sitä sit toivotaan että tämä pikku kakkonen pysyy matkassa mukana. Omien laskujen mukaan h-hetki olisi 24.2. Toistaseksi oireeton olleet vai jatkuva veskihätä ja kk puuttuminen. Mutta eipä tuosta ekaskatakaan oireta alkuun ollut mittään.

Heti uteliaana kyselen onko täällä fb ryhmää luotu.? :)
On salainen fb-ryhmä olemassa jo :) jos haluat mukaan niin laita mulle yv täällä missä sun nimi ja kuvaus profiilikuvasta niin lisään ryhmään :) sitä ei nää kaverit eikä ketään facessa muutaku me :)
 
  • Tykkää
Reactions: JeneMaria
Pääsin eilen iltapäivällä sairaalasta jokseenkin kävelykykyisenä kotiin. Tunnin verran oli melkein ok olo ja sit alko hillitön ykääminen. Nyt mie siis vaapun kävelysauvan varassa kotona ja yritän olla oksentamatta, koska ei ole mitään mahiksia päästä ehjänä ite ylös, jos pöntön ylle on kerran kumartunut.

Lääkitys on 3 Panacodia päivässä, hätätilanteessa voi ottaa lisäksi 400 mg Buranan. Yksi lääkäri olisi syöttänyt miulle Sirdaludiakin, mutta kieltäydyin, koska gyne ei antanut sille lupaa aiemminkaan. Kattelin raskaussovelluksesta, että nyt on sikiön aivolohkot kehittymässä. Toivottavasti tää miun särkylääkekuuri ei nyt vaikuta ratkaisevasti toisen kehitykseen. (n)
 
Voi ei Fujin, otan osaa :cry:

Ensimmäinen neuvola lähestyy eli keskiviikkona pitäisi aamulla mennä. Tuntuu tosi jännältä ja jotenkin konkretisoituu tää odotus, vaikka eihän siellä vielä kai mitään kovin ihmeellistä ole. Odotan jo innolla ekaa ultraa :love:
 
töppöselle Voimia! Itse oman äitini menettäneenä, pystyn tuntemaan olotilasi :(
Piinamiina pikaista parenemista. Äläkä murehdi tuosta lääkityksestä, kai lääkärin luulisi osaavan verrata hyödyn suhde haittaan :)

Monikos täällä käynyt alkuraskauden ultrassa? Itse en ole aiemmissa raskauksissa käynyt, ja nytkään ei ollut suunnitelmissa. Kas kummaa, että mieheni sai ylipuhuttua ja huomenna ollaan menossa, tuolloin omien laskujen mukaan siis rv7+0 :)
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille!

Itse varasin parin viikon päähän varhaisultran viikolle 7+. Mulla on yksi kohdunulkopuolinen takana, joten senkin takia haluan mennä. Toki sen voisi katsoa jo aikaisemminkin, mutta jotenkin on luottavainen olo, niin haluan myöhäistää käyntiä viikolla. Täytyy tosin vielä varmistaa, että pääsisinkö julkiselle puolelle ultraan. Näin oli, silloin kun tulin raskaaksi KU:n jälkeen.

Päivittääkö kukaan muuten tuota etusivun listaa?

Rosuliina
 
Neuvolan jälkeen suunnittelen sitä varhaisultraa uudestaan. Jospa menisin. :) mutta mulla tosi hyvä fiilis tästä raskaudesta. Vaikka välillä pelottaa kun oli se selkäkipu ja se kesti vain sen pari päivää että jos se tarkoitti
Jotain pahaa silloin. :( mutta muuten ajattelen positiivisesti ja elän päivä kerrallaan. Ja ei kai mulla olisi pahoinvointia jos olisi mennyt kesken? Eieieii, kaikki on hyvin!!! :D <3
 
Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan ens viikkoon, sillon olis vajaa 7 viikkoa kasassa ja sanoi myös, että lääkärillekkin on hyvin aikoja, että voitais katsoa onko kaikki varmasti hyvin, eli meinasko hän sitten varhaisultraa? Eipä kai se lääkäri muuten sitä voi katsoa.. Toivotaan(y) Näin siis kaiketi epäsäännöllisten menkkojen ja aiempien varhaisten keskenmenojen takia. Voih, kun jaksais vaan odotella ens viikkoon.

Mulla on oireina ollut turvonneet ja tosi arat tissit, mutta nyt se pahin kipukin on poissa, pelottaa. Onko teillä tissikipu helpottanut ajan kanssa? Testi oli edelleen vahva, enkä aio nyt enää testatakkaan.. Tuhlasin vaan kaapissa olleet pois:whistle:

Joo, kyllä meidän loppukuun porukankin pitää listoille päästä:)

Isot halaukset kaikille jotka listoilta ovat pudonneet.
 
Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan ens viikkoon, sillon olis vajaa 7 viikkoa kasassa ja sanoi myös, että lääkärillekkin on hyvin aikoja, että voitais katsoa onko kaikki varmasti hyvin, eli meinasko hän sitten varhaisultraa? Eipä kai se lääkäri muuten sitä voi katsoa.. Toivotaan(y) Näin siis kaiketi epäsäännöllisten menkkojen ja aiempien varhaisten keskenmenojen takia. Voih, kun jaksais vaan odotella ens viikkoon.

Mulla on oireina ollut turvonneet ja tosi arat tissit, mutta nyt se pahin kipukin on poissa, pelottaa. Onko teillä tissikipu helpottanut ajan kanssa? Testi oli edelleen vahva, enkä aio nyt enää testatakkaan.. Tuhlasin vaan kaapissa olleet pois:whistle:

Joo, kyllä meidän loppukuun porukankin pitää listoille päästä:)

Isot halaukset kaikille jotka listoilta ovat pudonneet.
Kai uuden ketjun voi aloittaa kuka tahansa. Johan tällä ketjulla onkin pituutta. :)

Mie jumppailen selkää parempaan kuntoon pari minuuttia tunnin välein. Sais elämänlaatua paremmaksi. Löysin Selkäkanavalta raskausajan selkäjumppaohjeet. Taidan ruveta tekemään niitä, etten olisi ihan romuna kun maha alkaa oikeasti kasvaa.
 
Uuden ketjun voisi aloittaa joku reipas joka jaksaa huolehtia myös päivittämisen? Se en todellakaan ole minä :LOL: mutta jos joku on innokas niin (y) Olin aktiivisesti lokakuisten ryhmässä mukana kun odotin kuopusta ja joka kuukausi aloitettiin uusi viestiketju tyyliin: lokakuun lapsoset *heinäkuu* jne. Oli tosi selkee systeemi
 
Silloin kun odotin esikoista niin oli myös joka kuukausi oma ketju. Niinku näkyy olevan myös nyt :) et sitä voi vaikka joka kuukausi vaihtaa kuka tekee ketjun :) mä en viitsi nyt aloittaa kun olen vielä ketjun "ylläpitäjä" siinä keskenmenon jälkeen kuumeilevissa.
 
Voimia Töppöselle. Minulla olikin mennyt ihan ohi. En edelleenkään pysty lukemaan pädillä kaikkia viestejä kun viestejä tulee samalle sivulle paljon menevät ne jostain syystä päällekkäin toistensa kanssa eikä tekstiä näe lukea.

KinderKittylle tsempit. Toivottavasti ei mene kesken. :(

Piinamiinalle tsemppiä selän kanssa.

Täällä taistellaan ällötysolojen kanssa. Tänään on ollut jo tiukempi päivä sen suhteen ja hyvin lähellä on oksut ollut. Flunssa ja limaisuus ei ainakaan auta tilannetta vaan ihan se lima kurkussakin jo pistää ällöttämään. Hyöh. No parisen kertaa on edellisissä raskauksissa pitänyt oksentaa, että ehkä se sieltä...olen tosin lähdössä sukuloimaan piakkoin ja en haluaisi vielä paljastua. En tiedä miten selittäisin yökkäilyn ja ruokahaluttomuuden...vinkkejä? Vähän ristiriitainen olo kun haluaisi, että viikkoja olisi nopeasti enemmän ja ällötysolot historiaa, mutta toisaalta kesäloma ei saisi kuitenkaan nopsaan mennä.

Neuvola ylihuomenna.

Elisia 8+1
 
Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan ens viikkoon, sillon olis vajaa 7 viikkoa kasassa ja sanoi myös, että lääkärillekkin on hyvin aikoja, että voitais katsoa onko kaikki varmasti hyvin, eli meinasko hän sitten varhaisultraa? Eipä kai se lääkäri muuten sitä voi katsoa.. Toivotaan(y) Näin siis kaiketi epäsäännöllisten menkkojen ja aiempien varhaisten keskenmenojen takia. Voih, kun jaksais vaan odotella ens viikkoon.

Mulla on oireina ollut turvonneet ja tosi arat tissit, mutta nyt se pahin kipukin on poissa, pelottaa. Onko teillä tissikipu helpottanut ajan kanssa? Testi oli edelleen vahva, enkä aio nyt enää testatakkaan.. Tuhlasin vaan kaapissa olleet pois:whistle:

Joo, kyllä meidän loppukuun porukankin pitää listoille päästä:)

Isot halaukset kaikille jotka listoilta ovat pudonneet.
Mulla oli kanssa todella järkyttävät tissikivut alkuun. Ei pystynyt nukkumaan mahallaan (en osaa edes muuten nukkua) ja jo pelkästään rintsikoiden tuet sattui tosi paljon. Vieläkin on vähän kipua, mutta ei enää niin paljon. Turvonnut vaan varmaan yhden kuppikoon. Nyt on 7+0 ja perjantaina varhaisultra.. Kyllä vaan tuntuu että aika matelee..
 
Heippa kaikille!
Täällä yksi uusi nuori odottaja, joka on kyllä päivittäin seurannut tätä ketjua, rekisteröityminen ei vaan jostain syystä ole onnistunut aikaisemmin. :)
Eli täällä elämäni ensimmäinen plussa pärähti tikkuun 6.6. ja siis ihan ensimmäinen raskaus menossa ja jännittää kyllä ihan hulluna! :love:Ensimmäinen neuvola ja ultra 14.7., kyllä on pitkä aika odottaa...
Tässäpä tiedot, jos joku innostuu päivittämään listaa. Laskettu aika neuvolan laskujen mukaan, omien laskujen mukaan saattaa olla pari päivää myöhemmin. :)

9.2./Leijjjona/21v./-/1.
 
Moi. Liittin mukaan keskustelun seurantaan. Mie plussailin tuossa 13.6 ja viikkoja olisi nyt 6+4... Koko ajan mahdoton epävarmuus koko raskauden suhteen. Ennestään on -08 syntynyt poitsu niin on viime raskaudesta sen verta aikaa että ei miusta mikä on normaalia. Torstaina olisi ensimmäinen neuvola ja ajattelin kysellä josko sitä pääsisi ultraan... Välillä mahdottomia alavatsakipu (sellaisia menkkamaista kipua) mutta toivon mukaan on normaalia.... Mie voisin myös olla kiinnostunut siitä face ryhmästä.
 
Onpas jossakin päin neuvola aikasin ku jo 6. viikolla. Täällä on aina 8-9 viikolla. Toisaalta se ois varmaa parempi et ois vähä aikasemmin! Mulla siis neuvola torstaina ja oon silloin neuvolan laskurin mukaan 9+0, mutta oman kierron mukaan 8+1.

Keskiviikkona on sitten ultra. Jännä nähä, onko siellä enää ketään, koska oireet edelleen on nii vähäiset. Siskolle kerroin juhannuksena ja hänelläkin oksentaminen alkoi jo rv 5 :cautious:

Onko täällä kuntosalitreenaajia? Millaiset olot teillä on treenin aikana? oon yrittäny himmata ja jättää esim prässin kokonaan pois mut välissä kyllä alkaa vihloa vatsalta. Oon kyllä lukenu, ettei liikunnan pitäisi aiheuttaa keskenmenoja, mutta kyllähä se pelottaa silti. (n)
 
Joo meil
Onpas jossakin päin neuvola aikasin ku jo 6. viikolla. Täällä on aina 8-9 viikolla. Toisaalta se ois varmaa parempi et ois vähä aikasemmin! Mulla siis neuvola torstaina ja oon silloin neuvolan laskurin mukaan 9+0, mutta oman kierron mukaan 8+1.

Keskiviikkona on sitten ultra. Jännä nähä, onko siellä enää ketään, koska oireet edelleen on nii vähäiset. Siskolle kerroin juhannuksena ja hänelläkin oksentaminen alkoi jo rv 5 :cautious:

Onko täällä kuntosalitreenaajia? Millaiset olot teillä on treenin aikana? oon yrittäny himmata ja jättää esim prässin kokonaan pois mut välissä kyllä alkaa vihloa vatsalta. Oon kyllä lukenu, ettei liikunnan pitäisi aiheuttaa keskenmenoja, mutta kyllähä se pelottaa silti. (n)
Joo täällä kun varailin neuvolaa niin täälläpäin taitaa olla tapana antaa eka neuvola heti viikon 7 jälkeen. Itellä ny eka neuvola 7+0... Näin oli jo 9 vuotta sitten.
 
Meillä jää tuo terkka vissiin kesälomalle ja kun huolissani puhuin aiemmista keskeytymisistä niin luulen, että siksi pääsin jo ennen kun seitsemän viikkoa on täynnä.

Katchi Kiva kuulla, että jonkun muunkin tissikipu helpottanut, miten sitä heti huolestuukin. Turvonneet on kyllä täälläkin edelleen.:)
 
Meillä jää tuo terkka vissiin kesälomalle ja kun huolissani puhuin aiemmista keskeytymisistä niin luulen, että siksi pääsin jo ennen kun seitsemän viikkoa on täynnä.

Katchi Kiva kuulla, että jonkun muunkin tissikipu helpottanut, miten sitä heti huolestuukin. Turvonneet on kyllä täälläkin edelleen.:)
Mä huolestuin kanssa heti kun kipu hellitti. Kuitenkin ensimmäinen ja kauan toivottu plussa, niin kaikenmaailman kauhuskenaariot mielessä. Ei edes ole missään vaiheessa ollut huonoa oloa ja jotenkin oon kuvitellut et se olis tullut, kun muuten oon aina ihan yliherkkä olojen suhteen. Mutta eiköhän se sielä ole pysynyt, kun ei menkkoja eikä siihen viittaavia oireita ole ollut, työpäivän jälkeen sen tunnin hereillä ja illalla herään nukkuun ja vähän oon herkällä päällä. Aamulla bussissa kuuntelin Nirvanaa ja pidättelin itkua
 

Yhteistyössä