** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Nyt tullu 1 asti suppareita, 2-3 aikaan jo tosi kipeästi..En oo jaksanut laskea yöllä mikä on väli nyt ollut n.10-15minuuttia..Välillä pitempään väliä.Nukkua en kuitenkaan pysty enään..syntys nyt..

Sairaalaan matkaa 40km ja esikoinen pitäs viedä 10km eteenpäin hoitoon, mies lähti just töihin ja itse otin kupin kahvia ja suihkussa oon istunut kuuman veden alla, helpottaa vähän kipuja.

Alkoi toive heräämään että jospa se nyt tällä viikolla viimeistään syntyy vaikka supparit loppuiskin, nyt viime supparista aikaa 10minuuttia..Jatkukaa supparit että pääsen laitokselle |O |O No nyt taas..

KatariinaVaan + masukki 40+0

Ja kiitos tsempeistä opiskelijamamma:lle :hug:
 
Eilen siinä puoli yhdentoista aikaan illalla alkoi tuntumaan kunnon menkkakipua ja supisteli kivasti. Sitten istuinkin vessassa puoli tuntia :/ Piti sairaalakassikin jo pakata valmiiksi. Mulla on tuo verenpainemittari kotona ja mittasin silloin, kun tuntui, että supisteli. Olihan ne lukemat ihan kivat: 148/97. Yleensä 120/75. Mutta siihen ne loppui ja paine tasaantui :| Olis saanu kyllä jatkua, mutta jospa se siitä alkais käynnistyy pikkuhiljaa :D Jokohan KatariinaVaan lähti sairaalaan?
Onnea minunkin puolesta vauvan saaneille

Hensu 40+0 :flower:
 
Täällä taas piti tulla kurkkimaan joko alkaa olla HELMIKUUN vauvat syntyneet kun kuukausi kohta loppuu!!! :whistle: Onnea kaikille vauvautuneille ja haleja vielä masujen kanssa töpötteleville!

Tarppa ja tyttönen 3 vko:a ja 4 päivää! :heart:
 
Täälläkin ollaan yhä yhtenä kappaaleena. Emme mieheni kanssa jaksa odottaa! Olisi kylläkin aika erikoista, jos vauva syntyy karkauspäivänä.

Olipa ihanaa lukea muiden synnytyskertomuksia.

Rv 40+5
 
Hei kaikille, täällä vielä minäkin. Olen taustaillut, kun on väsyttänyt niin järjettömästi. Ihana on ollut lukea teidän kirjoituksia! Tänään eka päivä pitkään aikaan, kun olen jotenkin hereillä, viime yö meni vain 2 pysähdyksen taktiikalla. Yleensä saan rampata veskissä 1-1,5 tunnin välein.

Kuinka paljon ennen synnytystä teillä on näkynyt limatulppa? Mulla ei siitä eikä supistuksista vielä tietoakaan... joten yli taitaa mennä reippaasti. Ei taida karkauspäiväksi ehtiä, kun ei ole mitään tuntemuksia ;)

Rv 40+1
 
Heippa kaikille,
meidän tylleröinen syntyi 24.2. klo 5:00. Strategiset mitat 3400g ja 47cm. Ja tasan laskettuna aikana. Eilen kotiuduttiin ja eka yö takana.
Tässä vähän synnytystarinaa..
Aamuyöllä n. 2:30 heräsin kaameaan kakkoshätään. Kävin vessareissun ja menin takas petiin. Vaan sitten alkoi kivuliaat supparit 7-10min välein. Lähdettiin n 3:45 ajeleen sairaalaan. Vaikkakin ajattelin ettei taida vielä vähään aikaan tapahtua mitään. No matkalla supparit voimistu. Vastaanotossa otettiin n15min vauvan sydänkäyrää, paikat auki 5cm. Olo oli tosi kivulias. Kätilö laittoi peräruiskeen, jonka jälkeen hillitön pakko ponnistaa. Pyörätuolilla vauhdilla synnytyssaliin, jossa 3 min ponnistuksen jälkeen tyttö tuli maailmaan.

Kaikki meni todella nopeasti, mutta itselle ei tullut onneksi suuria vaurioita. 4 pintatikkiä ja se oli siinä. Vieläkin todella epäuskoinen olo. Tässähän tätä, täytyy lähtä tissittelytoimiin.

Onnea kaikille käärönsä saaneille sekä voimia koitosta odottavilla. Vielä se aika koittaa teilläkin. =)

Pallukka + tytteli 4 vrk
 
Ja taas on syntyny lisää vauveleita, ONNEA :flower: Ja on ihana lukee synnytyskertomuksia, kaikki on niin erilaisia...tietysti.
Itsellä on nyt tasaista menkkajomotusta eilisillasta lähtien. En oikeen osaa odottaa enää mitään. Mut ne eilen alkaneet nivusiin pakottelut on kyl ihan uutta. Ihan kauheeta ajatella että jos mulle tuleekin ihan kauhee kiire kun näin paljon supistelee ennen tositoimia. Eikä mua oo tutkittu kohdunsuulta kun viimeks viikolla 37 ja silloin oli pehmeä, sormelle auki ja sentti enää kanavaa... Mut näin vaan yli menee vaikka noinkin hyvät merkit on ilmassa..
no odotetaan :headwall:
terttu ja veikkopeikko 40+6
 
elikkäs..kello 00.00 torstain ja perjantain välisenä supistusten väli pysytteli alle 10 minuutissa, aamuun asti väli oli 7-8 min, sain "nukuttua" yön aikana max. puolitoista tuntia. limatulppaa tuli tasaiseen tahtiin ja lima alko olla jo aika veren sekaista. olin aamulla tunnin kuumassa suihkussa ja iitäkään ei mitään hyötyä. aamulla ennen klo.9 soitin synnärille ja kysyin että mitä tehdään kun yön supistellu mutta väli ei lyhene, tulenko sinne? kätilö sanoi että jos kotona liian tuskaista niin tule käymään. siinä nappasin äkkiä murua rinnan alle ja sitten laukku matkaan ja menoksi.

puoli kymmeneltä kätilö vei minut saliin ja tarjosi jo sairaala vaatteita, minä sanoin että olen vielä omissani jos ei tarvitsekaan vielä jäädä. no kätilö tarkasti kohdunsuun tilanteen ja kauhistui kun paikat oli jo auki 6-7 senttiä ja oli suuri kalvorakko, ihmetteli kun vedet eivät olleet menneet. vaihdoin vaatteet ja aloin kävellä ympäri huonetta jotta supistukset voimistuisi ja se pirun 7 minuutin väli lyhenisi. 2 ja 3 välillä supistukset olivat jo todella kipeitä mutta väli edelleen sama ja kohdunsuu 8cm auki. sanoin kätilölle että kohta varmaan pyydän puudutuksen. no ajattelin että odotellaan nyt vielä niin saan puudutuksen parhaaseen saumaan, no kello olikin jo 4 kun pyysin intratekaalin. paikat 9cm auki ja puudutusta ei enää anneta. :eek: |O puoli viideltä siirryn synnytyspöydälle ja kalvot puhkaistaan, nyt supistukset vasta kauheita olikin, pyysin ääni vapisten jotain mikä auttaisi kipuun, mutta kätilöt vain sanoivat että tässä vaiheessa mitään ei voi enää antaa. klo 17.00 paikat 10 cm auki, saan luvan ponnistaa, halusin puoli istuvaan asentoon, mutta tuska selässä olikin niin kova että että en voinut olla siinä asennossa. menen kyljelleen ja saan ponnistettua ja pyysin että saisinko edes ilokaasua ja siihen peräti lupa myönnetään, mutta kaasu osoittautui täysin hyödyttömäksi. asento ei taas tunnu hyvältä ja sitä asentoa haettiin muutamaan otteeseen kunnes lopulta toisella kyljellä ollessani sain tarpeeksi voimaa ponnistukseen ja klo17.28 poika oli maailmassa ja ääntä kyllä lähti herrasta =)

itse olin puoli kuollut synnytyksestä, en jaksanut edes pidellä vauvaa rintani päällä synnytyksen jälkeen, jouduin sanomaan kätilölle että viekää vauva pois tai se tipahtaa. välilihaa ei leikattu ja tikkejä jouduttiin laittamaan vain 3 kappaletta. synnytyksestä jäi kamalat traumat, oli niin erilainen kuin ensimmäinen. toivottavasti pääsen joskus traumoista yli ja uskaltaisin haaveilla vielä siitä yhdestä lapsesta :heart:

piipero86 & poetsu 6pvää
 
minni80: miten menee...joko pääsit lähtemään?
hui..huomanan on karkauspäivä...alkaa kohta jännittään :D
no meille unelma päivä olis 3.3 (meidän hääpäivä)...

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!

piipero86 :hug: naisen elimistö on ihmeellinen..se pikkuhiljaa "unohtaa" ja jossain vaiheessa olet taas "valmis".. saitko synnytyksen jälkeen juteltua synnytyksen hoitaneen kätilön kanssa? jos et niin kysy sairaalasta olisiko se mahdollista..helpottaisi varmasti!
 
Poika tuli, herttainen pallero 19.2. klo 1.30, mitat 3905 g ja 52 cm. Itse synnytys oli mitä oli, kesti 13 h, lopputuloksena päädyttiin sektioon, kun mitään ei alkanut tapahtua luonnostaan ja lääketieteen avustuksella. Pääasia on, että se on nyt ohi ja poika ja minä olemme kotona miehen hemmoteltavana. =) Sen verran rankka tuo sektio oli, että kaikki voimat on kateissa.

Onnea vauvan saanneille ja myötätuntoa vielä kärvistelijöille! :hug:

PS. Miten sitä pääseekään sinne helmikuun syntyneiden kerhon puolelle? Yksityisviestiä tunnussanoihin, mutta kenelle?

Kielo ja poikapallero 8 vrk
 
Hensu Täällä ollaan vieläkin :'(

8 asti tuli supistuksia tasan 10min välein, sen jälkeen tuli 3supparia 20min välein ja sit nukahdin. Välillä heräsin siihen kun supisti mutta väsytti niin paljon etten jaksanut edes nousta sängystä katsomaan millä aika väleillä tulee..

Nyt on tullut muutamia, mutta ei lähellekkään niin kipeitä kuin yöllä, en edes muistanut että ne on niin kipeitä *Konttailin täällä lattioilla* ja istuin suihkussa, joka oli niin kuumalla kuin vaan saa :whistle:


Liziska Esikoisen aikaan lähti 1pv ennen ja tästä ei ole ainakaan että olisin huomannut, mutta eihän sitä välttämättä edes tule niin että huomais tai käy niin kuin kaverille että lähti 2-3h ennen synnytytstä.

Nyt kun vaan alkais jatkumaan nuo supistukset, aamulla olin varma että kohta lähtään synnyttään, mut ei :kieh:

Esikoisen aikaan oli tosin sama homma, 2pv ennen alkoi supistukset, sitä ennen ei mitään..Jospa viimeistään viikonloppuna.

KatariinaVaan + masukki 40+0

Ps. Neuvola on klo:13.30 käyn sen jälkeen kertomassa taas kuulumiset.
 
Neuvolassa käyty, 2cm olin auki (kiitos aamullisten ja yöllisten supistuksien) ja vauvan pää todella matalalla.

Pitkiä matkoja en saa kävellä, jottei vauva synny matkalle..
Uutta neuvola aikaa en enään saanut (neukkistäti lomalla ma ja ti) ja sanoi että hyvin epätodennäköistä että vauva enään keskiviikkona mahassa on, viikonlopun aikana kuulemma viimeistään jakaantumaan oltais menossa..Toivottavasti =)

Jos alkaa supistukset tulemaan kuten aamulla 10min välein, niin pitää kuulemma lähteä laitokselle, että varmasti ehtii..

Nyt supistelee n.3 krt tunnissa, jospa ne tästä.

*Supistus tuulia kaikille odottajille*

KatariinaVaan + masukki 40+0
 
KATARIINA kuulostaa jo lupaavalta,jee! Sun terkka siis teki sisätutkimuksen? Hö, ei vaan täällä päin...ainoastaan lääkärin tarkastuksen yhteydessä.

Mulla ei olossa mitään erikoista. Huokailuttaa vaan syvään...tyttö kysyykin kun huokaisen oikeen sydämen pohjasta että "taasko sää suutuit?". Voi pientä, hieman on ollu hermot kireellä tässä lähiaikoina vaikka olenkin selittänyt tytölle väsymystä... |O
terttu ja veikkopeikko 40+5 (aika ärsyä)
 
Juu, neuvolassa tekevät tutkimuksen pyydettäessä ja mullakun oli nuita supistuksia tullut niin ajattelin sitten pyytää katsomaan.

Siivoilla yritän, jospa ne supparit tästä tulis sännöllisemmiksi..Välillä on niin kipeitä jo etten seisaaltaan pysty olemaan.
 
Olen tätä palstaa käynyt vain lukemassa, kun on alunperin väärin annetun LA:n perusteella tullut ilmoittauduttua maaliskuisiin... Nyt on pakko ilmoittautua Hannipupu ja kumppanit kärvistelijöiden listalle - täällä kun tuntuu olevan enemmän sielunsisaria tämän odotuksen suhteen :LOL:

Eli ei minkään maailman merkkiä, että vauva tulisi joskus ulos. Kaikki supistukset tuntuvat kadonneen. Tilalla on vain turhautuneisuus, pääkipu ja selkäsärky. Syntyis jo!! Neuvolatätikin antoi mulle ajan vielä ensi viikollekin. Yhtä optimistinen kuin minäkin :headwall:

Pitää lähteä jatkamaan touhuamista, ettei ehdi ajatella liikaa... Yötkin tahtoo mennä heräillessä, että jokojoko pääsis... |O

Skog 40+3
 
Nyt on pakko lähteä saunaan, että sais edes pieniä suppareita aikaiseksi |O Noh, eipä sillä loppujen lopuksi varmaan mitään vaikutusta ole, mutta saahan sitä aina yrittää! Aivan helkutin kipeä pää ollu muutaman päivän. Onko kellään muulla ollut nyt loppuvaiheessa samaa ongelmaa?
Huomenna on onneksi neuvola ja tarkistetaan samalla kohdunsuun tilanne, jee! Odotan sitä kovasti. Mulla on noita kivuttomia suppareita ollu jo toooosi aikaisin ja tossa yli kuukausi sitten oli jo melkoisen pehmee(kypsä?) toi kohdunsuu. Huomenna sitten nähdään, mikä tilanne.
Mieskin alkaa olee jo melko kypsä tähän odotteluun. Soittaa töistä, että joko joko. Taitaa odottaa tulevaa isyyslomaa ihan kunnolla B)
Musta tuntuu, että esikoisen kohdalla ei ollu näin tuskaista tää odottelu, mutta se voi johtua kyllä ihan huonosta muististakin. On se varmaan ollu samanlaista... Silloin käynnistettiin 41+3.

Suppareita kaikille niitä tarvitseville


=)

Hensu 40+0
 
Nyt loput rysäyksellä synnärille! helmikuu alkaa loppua ihan pikapuoliin joten hus matkaan!

Tiedän, :hug: ei se niin helppoa ookkaa tuo lähölle pääsy. :ashamed:

Meillä poju jo 1vko1vrk vanha. kyllä aika rientää. maitoa riittää, mutta yöt vielä katkonaisia. Useasti tissitellään ja kakka lentää pariinkin otteeseen yöllä. Monet peitot ollaan jo kasteltu kun ei osaa niihin pissasuihkuihin varautua vielä niin hyvin. Tyttö kun tuo eka oli niin...

mutta tsemppiä kaikille! Koittakaa jaksaa!

Jepsu ja Poju
 
Onnea vauvaantuneille taasen! :flower: :flower: :heart: :heart: Pyöräytelkäähän ne nyytit tosiaan pikaisesti niin päästään kaikki helmikuiset vauva puolelle. Yritys varmasti on kova nyytin haun kans, tiedän, turhauttavaa odotella kun lasketut ajat paukkuu ja oireita alkaa olemaan jo jos jonkin moista. Tsempit vielä!!

Vanamo&Viltsu-poika 6vrk
 
Täällä edelleen.. neukkulas kävin ja kaikki hyvin,sf 34,5!! Tiistaina jouduin käymään Kättärillä kun neuvolantädin mielestä vauvan sydän jätti aina yhden lyönnin välistä pois,sanoin jo sillo et mun mielestä dopplerissa joku katkos..ei kun Kättärille,ja siellä makasin käyrällä tunnin eikä katkon katkoa,tänään sama juttu mut nyt sanoin et hakee toisen dopplerin ja KAS KUMMAA VIKA OLIKIN KONEESSA EIKÄ VAUVASSA!!!Pikkasen korpee,arvatkaa minkä paniikkikohtauksen sain sillon tiistaina kun luulin et jotain oikeesti vialla!!!
No paino oli pudonnut tiistaista 600g ja samoin sillon ku likka syntyi ni paino putos paria päivää ennen h-hetkeä,likka synty 40+5 et jospa tämäkin pian malttais tulla..

Meillä lapsukaiset lähtee mummin ja vaarin kanssa mökille viikonlopuksi et ois lastenhoitokin järjestetty..vink vink veli!!

T:Hanni & Maaliskuinenko?? 40+2
 
Joko meidän hylkäsit KATARIINA? ONnea koitokseen jos näin kävi!!!!!

Meillä vähän varoen peittoja heiluteltiin illalla ja makasin sit paikallani tunnin verran ja tuloksena oli kahden tunnin supistukset...puolen tunnin välein..hehee mitä niillä tekee?!?
Jos sekään neste ei tee kummoisempaa vaikutusta ni taidan luovuttaa.hemmetti. :kieh:

Kai mä tänään imuroin oikeen raivolla ja kävelyn sijasta juoksen kauppaan...nii jos vaan kykenis...olispa se näky :LOL:

Ei muuta kun palaillaan ja koitetaan jaksaa ja JAKAUTUA TOTTAKAI

terttu ja veikkopeikko 41 (Tänään todellakin)
 

Yhteistyössä