** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Reipas tytär Kenziellä! Itse olisin varmaan ollut ihan lamaantunut moisten kokemusten jälkeen =)

Mulla on ensi perjantaina eka yliaikaiskontrolli (silloin 41+5), ellei mitään tapahdu sitä ennen.

Ihan hiljaa kuiskaan, että vähän ilkeästi nyt kyllä supistelee...
Tuntuu, että maha on koko ajan kovana/jännittynyt, ja välillä sitten kiristelee kipeästi.
 
tervetuloa uusille!

Mulla on ollu ihan ihme olo koko päivän...supistelee silloin tällöin ja menkkajomotusta mut jotenkin tuntuu erilaiselle nuo supparit. sais tulla useemmin.kiitos toivoo hän. :D vessassa saa ravata tiuhaan ja nivuset repeää...ja aamulla nukahdin sohvalle ihan ykskaks. Ihan outoa...

Olipahan kenzie64 tytöllä seikkailu...onneks loppu hyvin kaikki hyvin!

Tuolla ruoka porisee uunissa, tein perunajauhelihavuokaa. viipaloin vaan perunat ja sekaan jauheliha ja vettä sekä mausteita. Ukko tykkää sellasesta ja pyysi tekemään. helppoa ku heinänteko. :D

Nyt mamma menee riekkumaan tytön luokse ...kamala naurun remakka kuuluu olkkarista...

Jepsu ja Mara 40+4 :heart:
 
Tyttö syntyi ystävänpäivänä klo. 16.55. Paino 3820g, pituus 51cm ja päänympärys 36cm.

Keskiviikkona aloitettiin käynnistys suun kautta lääkkeillä ja torstaina aamulla puhkaistiin kalvot, siinä sitten odoteltiin supistuksia. Synnytyksen kesto 4h 10min. Neljännellä ponnistuksella syntyi sininen tyttö jonka pulssi oli hyvä mutta huuto tuli vasta parin minuutin elvyttelyn jälkeen. Napanuora kaulassa. 4pisteestä noustiin 8 ja kaikin puolin terve tyttö. Tikkejä ei tullut, eikä niitä vasta-aineitakaan ollut eli kaikki OK. Imetys sujuu hyvin ja rauhallinen vauva muutenkin.
Tänään tultiin kotiin, et kohta puoliin Ilonasta tulee 2 päivää vanha.

Onnea kaikille muille vauvan saaneille! :flower:

Victoria
 
Onnea victoria Crown tyttövauvan syntymän johdosta!

Ystävänpäivä vauvaa me moni unelmoitiin... :)

Kamalaa vihlomista kohdunsuulla....kääk.ristiselkä tulessa.....

Oon muuten nähny kahteen otteeseen tänään niitä lentäviä palloja ja eilen illalla oli pää kipee...toivottavasti tää ei taas mee siihen myrkytykseen...viimeks lievä toksemia.
Vahvistuispas nää supparit niin pääsis kärvistelemästä...
 
Onnittelut Victorialle ystävänpäivä tyttösestä! :flower: :flower: :heart: :heart:

Kenzie On sun tyttö kyllä hurjan rohkea. Itekin olisin mennyt ihan paniikkiin ja varmaan jäänyt kentälle hengailemaan. Huh. Hyvin onneksi tosiaan pääsi perille asti ja on toi kyllä aika edesvastuutonta Finnairilta.

Supisteluista ja menkkakivuista ja kaikista muista olen kärsinyt myös monta päivää ja iltaa ja yötäkin. Aina ne kuitenkin loppuvat ja vaikka tiistaina kestivät säännöllisinä välillä 3 minuutin välein 3 tuntia niin silti jouduin kotiin palaamaan kun ei kohdunkaula meinaa lyhentyä. Nyt uskoisin että sillä saralla on jotain muutosta tapahtunut mutta ei silti synnytys käynnisty. Viime yönäkin valvoin ihan kunnon supistusten kanssa monta tuntia ja välillä veti ihan kontalleenkin mutta silti ne loppuivat yötä myöten. Nytkin tulee taas ihan kipeitä mutta eipä näistä mitään iloa kuitenkaan ole. Mä en jaksa edes ajatella miten kauan joudun tällaisista kärsimään vielä ennen kuin syntyy. Ja mikä ärsyttävintä mun vanhemmat ovat nyt saaneet päähänsä että tässä olis nyt jotain eriskummallista meneillään ja suunnilleen patistavat mua synnärille käymään. Perkelettäkö mä siellä mitään teen kun ei edes kunnolla tule mitään suppareita. Kunhan vaan juilii, usein mut ei tarpeeks kovaa. Ja kun ei kuulemma tää ole normaaliraskaus muutenkaan ollut. Miten niin muka ei ole, ihan perus kauraa on selkäkipu ja jalkojen turvotus.. helvetti. Ihan kun mulla ei vois olla ennakoivia supistuksia ja vauva yliaikaa mahassa ilman että mussa olis jotain vikaa. Kaikilla täällä melkein on samoja fiiliksiä. enemmänkin poikkeus jos ei mitään tuntemuksia ole kun yliajalle menee. Hitto. Suututtaa kun aina muhun pitäis olla tunkemassa sen seittämää sorttia lääkettä ja käynnistää synnytykset. Miten mä muka voisin mennä synnärillekään jos mitään kunnollista syytä ei ole?? Neuvolassa voin maanantaina sanoa mitä on ollut ja mietitään siellä sitten jos tarvii jotain ekstraa. Vauva kuitenkin potkii ja sen sydän lyö ja kaikki on muutenkin ihan ok. Muhun nyt sattuu välillä ja vatsa on hellänä ja mä olen vittuuntunut mutta niillä syillä ei paljon vielä mitään käynnistyksiä tehdä. Ja se käynnistys oli muutenkin ihan persiistä kun kroppa oli niin pitkään supistusten kourissa etten synnytyksessä sitten jaksanut enää vaan nukuin saatuani epiduraalin. Nyt en todella halua sellasta. |O |O

Sorry vuodatus mut hermot menee!

Vanamo+Viltsu (äidin sinnikäs muru) 40+3 :heart:
 
ONNEA VICTORIA CROWN TYTÖSTÄ! :flower:

Tänään olen levännyt paljon ja yönkin nukuin taas kuin tukki. Eilen illalla heiluteltiin peittoa,puolenpäivän aikaan tänää kävin saunassa ja sit nukuttiin koko perhe päiväunet. Menkkajomotusta ollu tänää välillä ja kirkasta limaa tulee. Vauvan pää laskeutunut taas alemmas. Huomenna olis mun nimpparit..josko tää jo ois päättänyt sit vaikka huomenna tulla ettei tarvis käynnistellä ens vkolla.

Nyt meen taas alas..

Mamitre 38+4
 
heipat kaikille!

onnea victoria crownille tyttövauvan johdosta ja tervetuloa uudet palstailijat!

Hissukka ja Kielo ovat molemmat varmaan jo nyytit kainalossa, joten mä taidan tällä hetkellä olla pisimmällä meistä :). ja varmaan tulen olemaankin, koska mitään tuntemuksia synnytyksen osalta ei ole ja yöt on taas muuttuneet mukavan rauhallisiksi ja kivuttomiksi. kivuttomia suppareita on päivän läpi, mutta ei ne mua häiritse ja ei ne toisaalta kyllä asioita edistä. oon tosiaan ihan asennoitunut siihen että käynnistys on ensi viikolla, ja häpeällisesti voin tunnustaa, että ihan nautin näistä viimeisistä päivistä kun ollaan vielä miehen kanssa kahdestaan ja itse saa aika huolettomasti touhuta omia asioita.. ja toisekseen tuntuu mukavalta, kun saa taas nukuttua hyvin, niin on ainakin levännyt ja voimissaan siinä vaiheessa kun vaavi oikeasti syntyy. eli mun edelle saa ihan vapaasti kiilata, jos jonkun muun olo helpottuis sillä tavalla vähäsen!

tänään käytiin varistossa lastentarvikekaupoissa ihmettelemässä sittereitä ja matkarattaita. kumpiakaan ei ostettu, mutta übersöpö vaunulelu tarttui mukaan kuitenkin :). sieltä suunnattiin keskustaan japanilaiseen ravintolaan runsaalle lounaalle, kun päätettiin viikolla siirtää ystävänpäivänjuhlinta lauantaihin, että saatais kunnolla nauttia toisistamme ja koko päivästä. lounaan jälkeen käytiin vielä hakemassa kasseittain kamaa hämeentien aasialaisista ja muista etnisistä kaupoista, ja huomenna ois tiedossa taas melko eksoottista safkaa ihan kotona kokattuna.. namnam! ostosten jälkeen päätettiin sit vielä käydä kakkukahveilla fazerin kahvilassa ja palattiin makeahimot tyydytettynä kotiin. illalla olis tarkoitus vielä katsoa leffaa ja herkutella vähän ihan kotisohvalla. tämä on todennäköisesti nyt kuitenkin se viimeinen viikonloppu kahdestaan (riippuen siitä montako päivää käynnistys vaatii). jännä ajatella, että joka tapauksessa meistä tulee vanhemmat ensi viikon aikana :eek:

kiva kuulla, että saitte Kipsu noi viemäriasiat rullaamaan, vaikka jouduittekin sitten turhaan siivoilemaan vielä niiden miesten jälkiä. tuntui vaan niin kurjalta lukea, että tuollaisiakin vastoinkäymisiä pitää vielä tässä odotuksen vaiheessa kokea.. mutta onneksi tosiaan asia on nyt kunnossa :)

monella tuntuu jo olevan kovasti kipuja ja muuta inhottavaa kremppaa, joten toivon täällä kovasti että pääsette pian matkaan! tsempit meille kaikille ja mukavaa viikonlopun jatkoa joka tapauksessa!!

shiva 41+2 (sen myöhäisemmän LA:n mukaan..)
 
Nyt jännittää pirusti.

Ukko lähtee kohta taas töihin 30 km:n päähän ja mua on nyt reilut 3h tuikkinu kunnon vihlasuja tuonne alapäähän et huuto tulee välillä. Ristiselkä tulessa ja kipee, supistuksia on mutta vaan kovettavia ei kipeitä. Jelpivä ku pelottaa.
 
*Äiti soitti välillä*

Itkuhälyytin syttyny ulkona palamaan jossain suomessa lastenvaunuissa ja vauva unilla siellä. aika karmeaa.

Niin olotilaani vielä et kokoajan pierettää ja niin painaa tonne alaselkään... oi ja voi....toivottavasti mä en taas kuvittele kaikkea.
 
Onkos se Jepsun olo helpottanu? Vaiko mikä on meininki? Tollasia oloja mullakin on ollut parina viime yönä ja päivänä, toivottavasti sä saisit niistä jotain palkintoakin kotiin tuomisiksi! Elän kyllä mukana niin täysillä noiden olojen kans, eihän tässä ole lasketuissa ajoissakaan kun päivän ero. Oliskohan mun vuoro sit huomenna. :wave:

Vanamo+Viltsu 40+3 :heart:
 
Moikkati moi

Onnea vauvaantuneille!

Ihanaa olla kotona! Päivä kaupungilla tytön ja mummun kanssa..
Nyt on saunottu ja sohvalla voi rentoutua koneen ääressä kun mies nukuttaa tyttöä.

Tänään kiljuin äänettömästi vessassa kun pikkareista löytyi iso köntti "räkälimaa".. he hee :LOL:
Meinasin jopa pistää miehelle töihin viestiä, mutta maltoin. Eipä tuo ole teillä muillakaan näyttänyt :LOL: tuovan mitään helpotusta tähän synnytykseen suuntaavaa..
Ei ollut ees mikään limatulppa, jota en ole kyllä ikinä nähnyt.

Eikä meille vielä voi tulla vauvaa kun sänkykin on laittamatta ja äippälaatikko on täynnä esikoisen vaatteita, pitäähän vauvelille olla nukkumapaikka valmiina, ennenkuin saapuu maailmaan.

huh huh kun hartiat puutuu, nyt laitan läppärin sivuun ja rentoudun.

Hauskaa lauantai-iltaa!

Mumetsu


 
Samanlainen olo jatkuu ja vauveli mökyää mahassa urakalla.muljahtelee... vihlonta jatkuu ja maha kovettuu vähän väliä. nytkin alaselkää juilii... tuskin tässä lähtöä tehään mutta ainahan voi toivoa. :D kipeenä oon kyllä ollu koko illan. tuossa taas meinasin viiden pintaa nukahtaa uudestaan sohvalle... jännää. tulis kunnon supparit tai menis vedet niin tietäs kunnon merkit mut ota näistä nyt sitte selvää...

Aattelin mennä huuman jälkeen nukkumaan(yrittämään), josko ne sit taas rauhottuu...katotaan nyt...

Hitsit ku tääl on ihan hiljasta...tylsääää...

Jos tulee lähtö niin yritän tulla tätä kautta....jätän netin yöks päälle jos suppailee niin ei tarvii venailla ku kone avautuu...tää on niin paska tää meitin kone jo et ostetaan uusi varmaan muuton yhteydessä....mut tsemppiä kaikille!

jepsu ja Martti 40+4 :heart:
 
Pupi kävi tänään kaupoilla. Siis tasan Sokoksella ja Lindexillä. Ostin yhdet karseen näköset imetysliivit... mutta ei tässä "siunatussa" tilassa jaksa valkata ja juosta kauppoja normaaliin tapaan. Mahtu päälle siinä se suurin kriteeri! Hohhoijaa. Yleensä en osta ikinä valkoisia alusvaatteita, mutta nyt piti antaa periksi... Olen yleensä tuon mustan suosija.

Mies oli lämmittänyt saunan ja nyt tekee ruokaa. On ihan huono omatunto kun toinen passaa.... pitää sitten synnytyksen jälkeen maksaa nämä kalavelat. Joten täällä siis puhtoisena makaan sohvalla hyljeasennossa.

Minä en osaa sanoa onko noita suppareita tullu. Kaupungilla olo oli kyllä tuskaista kun mahan vetää seisaaltaan kovaksi ja olo on tukala. Jossain vaiheessa alko näkyä ihan tähtiä ja päätin että nyt saa riittää. En halua että minut joutuu joku kärräämään taksiin tai muuhun yleiseen kulkuneuvoon....Taisin saada muutaman säälipisteen kun siellä kaupassa köpöttelin. On tuo massu vaan aika iso ja sovituskopissa sitä taas ihmettelin. Näyttää tuo kroppa niin omituiselta! Mitkä melonitisut! Tsiisus ja muuten palloo koko nainen.

Jepsu
Minkälaisia nuo lentävät pallot liittyen raskausmyrkytykseen ovat? Kiinnostaisi tietää... Minulla oli nuo ihan niitä normaaleja tähtiä, varmaan väsystä tai kun oli niin kuuma ja tukala olla. Toivotaan, ettei nyt sinulle tule oireita lisää. Mitään lisävaivoja tässä vaiheessa oleville vihamiehillekään ei toivoisi! Kyllä tämä semmosta pyristelyä on . Hetki kerrallaan... ei jaksa pidemmälle oikein miettiä.

Lauantai-iltaa!
Pupi 39+
 
Joo ei sitä jaksa kaupoissa entiseen malliin kierrellä, saati että sovittelisi mitään.
Ostin yksi päivä (sovittamatta) trikoopaidan odottamaan pienempää ympärysmittaa B)
Ei mua tää mahan koko niinkään häiritse, vaan kokovartalo-turvotus joka vaan tuntuu lisääntyvän päivä päivältä :| Käsivarsiinkin jää vaaleat läikät kun sormilla painaa.
*rousk, vähän lisää Kartanon perunalastuja*

Mulla on niiiiiin tylsä ilta ollut täällä, mies on vieläkin siellä pelimatkalla.
Ei kiinnosta nähdä ketään, eikä liikkua kotoa mihinkään.

Pääsisköhän Jepsu kohta hakureissulle...

Täällä (kai) supistellut koko päivän, mutta ei kipeästi :/
 
Jepsun tuntemukset kuulostaa tutuilta...Täällä supistellu kans koko päivän, mutta ei niin säännöllisesti, että uskaltais uskoa tän ennakoivan mitään. Ehkä kuitenkin kipeempiä kuin aikaisemmin...Käytiin vähän kaupoissa ja ostin uusimman Kaksplussankin. Nyt lähetään miehen kanssa kävelylle. Ei kiinnostaisi vähääkään kun alavatsa ja selkä iha tulessa, mutta jospa se rentouttaisi ja nää supistukset voimistuisi. Oon vaan niin pessimisti, ettei varmaan kukaan muu... :LOL:

opiskelijamamma 39+4
 
Hieno tyttö muuten sulla Kenzie!! Muistaa itsekin kuinka sekaisin sitä oli joskus 17v kun lähti au pairiksi Saksaan. Ja sentään pitäny kaikki hotellit ja muut varailla...Huhhuh. Ehkä se on totuunut jos paljon reissillu...Käytiin muuten tänään Lindexillä ja sinne oli tullu NHL-bodeja...Mies oli ihan mielissään ja aikoi ostaa ensi tilassa sellaisen kun poika syntyy. Ollaan jotenkin ihan varmoja, että tää on poika...ois kyllä tosi yllätys, jos tyttö putkahtaiskin masusta. Onko teillä muilla jotain oloa sukupuolesta? Oletteko esim. sydänäänten perusteella arvuutelleet. Tällä ollu koko ajan jotain 130 ja tuntuu, ettei tytöllä voi olla niin alhaset...Saas nähä. Mut nyt kävelylle. Toivotaan, että supistukset voimustuu---kaikilla, jotka niitä toivoo!!

 
Jepsu Joo, noi on just noita mitä en toivois kenellekään ellei vauvaa saa syliin niiden jälkeen. Kuulostaa tutulle mut voi kun nyt pääsisit menemään niiden kans. Tsempit!

Ite jätän tänään jo traditioksi muodostuneen kuumassa suihkussa lillumisen väliin ja meen nukkumaan ihan normaalin suihkun päätteeks. Enkä hittoakaan aio nousta jos vaan kiristää mahaa muttei vedä kippuraan kivusta. Näin on. Masussa on mun vauvan paikka näköjään vielä enkä aio sitä häätää sieltä kepulis konstein. Sydänkin niin hienosti sykki äsken että hyvä sillä vissiin tuolla on olla. Ainakin toistaiseksi.

Opiskelijamamma Onkohan mulla sittenkin tyttö kun sykkeet on olleet 144-148 jokaisella neuvolakäynnillä ja kotonakin ollut kun mies on kuunnellut ja laskenut. Ultrassa on kyllä pojaks todettu pariin otteeseen. Mut... mistäs sitä tietää. :D Ja tosta pessimistisyydestä niin mä olen vähintään yhtä pessimisti kyllä. :whistle: Sinänsä ei mikään maailma pelastava piirrre kylläkään.

Vanamo+Vilpertti 40+3 :heart: :heart:
 
Hyvää matkaa emmielle,toivottavasti synnytys puuhiin jäätte! :)

Laitoin tänään Hissukalle viestiä,et joko on vauvan saanut,mutta ei oo tullut välitystietoja,et känny sillä varmaankin on kiinni! Ilmoitan jahka/jos kuulen siitä jotain.

Nyt menen koisimaan!

Mamitre
 
Vanamo noi sydänäänet on semmosia suuntaa antavia...Oon kuullu monen luulleen ihan väärinkin eli jos ultrassa on todettu monesti pojaksi, on varmaan poika...
Emmiellevaan onnea matkaan...Tuntuu vähenevän porukka täällä kovaa vauhtia. Jotenkin kateeksi käy...vaikka itelläkin supistelee tosi voimakkaasti. Ei ole vielä aikaisemmin näin tujuja supistuksia saanut kokea--pessimistinä uskon, että ne loppuu, jahka unen päästä saa kiinni. Koitan nyt edes...tulee sen verran tiheään noita supistuksia, etten tiiä miten uni tarttuu.

Hyviä unia kaikille, ja toivottavasti täällä olisi huomenna taas monta mahaa vähemmän keskustelemassa. :heart:
 

Yhteistyössä