** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Jepsu Pyykkituvat on niiiiin persiistä jossain taloyhtiöissä. Joskus on meilläkin lakanat vedetty kasaan kuivaushuoneessa narun toiseen päähän kun menin hakemaan niitä ja joku oli tuupannu omat pyykkinsä siihen kuivamaan. Helvata. Enkä taatusti ollu minuuttiakaan myöhäs. Jollain vain kello edistäny. En kyl kovin usein hyödynnä tota pyykkäys mahdollisuutta kun ärsyttää toisten mahdollisuus päästä räpläämään meidän pyykkejä. Yöks.

Vanamo+Viltsu :heart:
 
Pikaisesti ilmoittelen että meille syntyi tyttövauva 12.2. lopulta sektiona. Tytöllä oli vähän nestettä keuhkoissa ja mulla erittäin hurja raskausmyrkytys (joka jatkui pahana kaksi päivää synnytyksen jälkeen), joten pimu lähti lastenosastolle ja mä synnyttäneiden osastolle. Eilen päästiin kotiin ja eka yö kotona takana. Yllättävän hyvin jopa meni.. Vaikka ihan mega-aloittelijoita ollaan kaikessa! Ja meillä mennään korvikkeen voimalla, koska tissi on ihan hanurista tytön mielestä. Mä olen siis lypsylehmä..

pahoittelen, että en jaksa enkä vielä ehdi käydä teidän muiden juttuja läpi. Onnea silti jokaiselle vauvan saaneelle, haleja niille jotka sitä tarvitsevat ja tsemppiä vielä mahan kanssa oleville!

Meillevauva ja tyttö 4 vrk

 
Onnittelut c81, hissukka ja meillevauva nyyteistä. Ja kaikki muut vauvautuneet jos joku uutinen meni ohi. Ihanaa että niin moni on saanut vauvan kainaloon ja porukka alkaa tosiaan vähenemään täältä.

Täällä myös aika huonosti nukuttu yö takana. Mies nukkui myös levottomasti niin sekin vaikutti mun uniin. Illalla supisteli?? kai jonkun verran aika kipeesti mut nukkumaan mentyä sekin hiipui. Aattelin et jos vauva olis täysin vanhempiensa vastakohta ja olis tullut täsmällisesti laskettuna päivänä mut ei niin ei. Nyt siis mennään viikolla 40+1.

Mua turhauttaa eniten tää jouten olo, nytkin ihana aurinkoinen sää ulkona enkä pystyny miehen ja koiran kans lähteen lenkille kun joka paikkaan sattuu. Se piristäis niin mieltä kun sais vähän valohoitoa auringosta. Mulla on tiistaina seuraava neuvola ja sanoi viimeksi että 10 päivää pitää olla yli ennenku ottavat tuonne satakunnan keskussairaalaan yliaikakontrolliin. Voipi siis mennä vielä tovi ennenkuin vauva saadaan syliin. Mies oli merkannut isyysvapaata huomisesta lähtien mut töihin taitaa vielä joutua.

Paljon kärsivällisyyttä kaikille kärvistelijöille. Kyllä se meidänkin aika pian koittaa. Mä näin untakin viime yönä että sairaalassa lääkäri sanoi ettei vauva mahdukaan tulemaan ulos alakautta ja että tiistaina leikataan. Oliskohan tuo jokin enne että tiistaina tapahtuis jotain. Joopa joo, toivossa on hyvää elää.

Olivia ja masuasukki 40+1
 
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE!!! sekä synttärisankareille! :flower:

Täällä oleillaan rauhallisesti. Supistuksia tulee ja menee, ei mitään kovia vielä. Nyt alkaa hiukan jänskättää tuleva. On laskettuaika viikon päästä. Nyt vaan odotellaan. Olo on todella hyvä. Eipä ole paljon vaivoja ilmaantunut.

Jaksuja kaikille joilla on "hankala" olo.

:hug:

Me täällä ollaan jo mietitty tulevia ristiäisiä. Että missä pidettäisiin ja mitä tarjottaisiin. Kuinka monta kummia te olette valinneet lapsellenne? Nyt on ainakin 6 kummia valittu jo... =)

Kyllähän vauveli voisi jo syntyä! Haluan niin kovasti nähdä pienen oman kullan. Olen jo mielessäni miettinyt kumman näköinen hän on. Isän vain minun. Ei millään malttaisi odottaa!! Kaikki odottavat jo pienoisen syntymään. Anoppi soittelee melkein joka päivä ja kyselee kuulumisia ja elää toivossa että joko nyt! :LOL: Tuntuu et vielä saavat kyllä odottaa pienen tovin...

Välillä meinaa yksinäisyys iskeä kun mies on päivät töissä ja käy sitten harrastuksissa. Mutta tietenkin haluan että hän käy urheilemassa sillä se on osa häntä. Enkä halua että hän lopettaa harrastuksiaan. Mutta kaipa pienoisen synnyttyä saan elämääni samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä,vaikkapa kerhojen yms. toiminnan kautta...Mutta onneksi on nämä sivut... =)

Katariina84 ja vauveli
 
Onnea c81, hissukka ja meillevauva!

Täällä sitä vielä ollaan...supistukset loppu joskus viiden aikaan ja sain unen. rehellisesti sanottuna masentaa... :headwall: :headwall:

Olivia niin tutuuja tuntemuksia...mieskin on sanonut, että sille tämä raskauden loppuaika ei olisi niin rankkaa, kun nauttii vaan olla ja lueskella. Itse olisi niin kova liikkumaan ja menemään, muttei jaksa kun sattuu joka paikkaan... ja aika menee sen takia tosi hitaasti. Yritän nyt ajatella, että 14 päivää korkeintaan...niin pääsee ainakin sinne kontrolliin..täällä Jyväskylässä siis saa mennä sairaalaan 41+5 ja sit katotaan jatko. Muakin alkanu pelottaa, jos se vauva on valtavan kokoinen, eikä mahdukaan ulos. Mietin just, että kuinkakohan paljon tässä lopussa oma syöminen vaikuttaa vauvan kasvuun...Välillä syö niin lohtusyömistä, kun masentaa ja eipä tuo liikkuminen varmaan kauheen kuluttavaa ole, että onkohan sieltä tulossa semmonen elintasovauva, että oksat pois...Mulle arvioitiin 37+2 semmosta 3700-3800 g jos syntyy La:n tienoilla. Miten hyvin teillä muilla on pitänyt arviot?

Mitenköhän saisi päivän kulumaan? tai siis nää seuraavat 14 päivää...

Tsemppiä kaikille varsinkin niille, joilla vielä enmmän päiviä kasassa tätä tuskaa.
 
Katariina84 --noista ristiäisistä...mun äiti tuntuu valmistelevan noita ristiäisiä ilman mun pyyntöä. Kiva kyllä, kun on varmaan itse aika poikki alkuun uudessa tilanteessa. Me siis pidetään ristiäiset mun lapsuudenkodissa, kun itse asutaan aika ahtaasti kerrostalossa...ja äiti on jo tehnyt kastemekonkin vauvalle...siihen vaan sitten vaaleanpunaista tai sinistä nauhaa roikkumaan. =) Kummeja ei vielä olla valittu, vaikka puhuttu ollaan...

 
Ristiäiset, pidetään varmaankin seurakuntatalolla vai mitä ne on. Meillä on sen verran pieni tää asunto, eikä oikein istumapaikkojakaan tarpeeksi.
Pyysin kummiksi vanhinta lapsuudenaikaista ystävääni miehensä kanssa. Mies saa valita toisen kummin/pariskunnan. Luulen että ne riittävät.
Meillä on suvussa kastemekko, jossa on kastettu meidän perheen lapset ja kaikki serkkuni. Nauhat aina vaan vaihdetaan sukupuolen mukaan. Mummi on kirjaillut kaikkien nimet helmaan :heart:

Ensin tässä välissä on tosin veljeni pojan ristiäiset.

41+0
 
pikaisesti käyn ilmoittelemassa että meille syntyi poika 15.2 syöksymällä :heart: ambulanssilla jouduttiin lähtemään ja juuri kun ehdittiin saliin niin vauva syntyi muutamalla ponnistuksella :heart: vedet lensi pitkin piipaa-auton seiniä :D tulipahan koettua luomusynnytys :eek: |O mitat 3740g ja 51cm.kotiin päästiin jo samana iltana,oli polikliininen synnytys.huomenna mennään näytille vielä sairaalaan.toivottavasti kaikki on hyvin tarkastuksessa.eli täällä elellään ihanaa vauvantuoksuista arkea =) :heart:
onnea kaikille muille vauvaantuneille :flower: :flower:
 
ONNEA vauvautuneille!! :flower: :heart:

Pessi meidänkin suvussa on ollut käytössä kastemekko johon ollaan kirjailtu nimet jo yli 40 vuoden ajalta. Se on todella hyvässä kunnossa (kaikki mun serkut), mutta mitenkäs sitten kun tila loppuu helmasta. :whistle:
Kummeista niin mies on pyytänyt yhtä kaveriaan. Mä varmaan kysyn mun pitkä aikaiselta ystävältäni jos hän haluaisi tulla kummiksi. Ajattelin vasta sitten kysyä kun hän lupasi tulla sairaalaan katsomaan meitä. ;)

Ciba 39+4
 
Onnittelut vauvaantuneille!

Hulipumpsis olipas sulla synnytys... :hug:
mua ihan alko jännittämään nyt...

käytiin ulkona lenkillä mutta eipä supistuksia sieltä löytyny. :( noh, ajan kanssa. varmaan ei tuukkaa kun hermoilen ja tuskastelen...täytyy olla relax vaan.

Nyt lähetään syömään anoppilaan...

Jepsu ja Martti 40+5 :heart:
 
Ciba, sitä tilan loppumista mäkin olen miettinyt. Sitten aloitettava varmaan vaan uusi kierros :LOL:

Ystäväni, jota pyysin kummiksi, oli ihan liikuttunut. Kirjoitin kummiksipyyntö-värssyn ystävänpäiväkorttiin :heart:
 
Heippa vaan kaikki kanssaeläjät!

Ajattelin vaan ilmoitella, että kasassa täälläkin...edelleen! Ja viikot jo 41+3. :headwall: Alkaa kyllä kohta mennä hermo. Ei muuten niinkään, mut huoli vauvasta kasvaa joka tunti. :( Ja tuntuu, että synnytyksen alkuoireet vaan menee vähemmäksi joka päivä. Verenpaine aika korkeella, joten ei uskalla oikein muuta kuin olla vaan. Pissa tosin puhdas edelleen. Ihana kun täällä vielä muutamia kohtalotovereita! :heart: En olis kyllä pahimmissakaan kuvitelmissa osannut ajatella, et tää loppuaika voi olla näinkin kurjaa. Mutta, pakko vaan koettaa tsemppaa! :D

Onneksi edes aurinko paistaa! :heart:

Jaksuja kaikille ja paljon paljon paljon onnea kaikille vauvautuneille!! :heart: :heart:

äippäHki ja pikkunen, joka varmaan kyllä jo tosi iso pikkunen
 
Onpas paljon vauvoja tullut, Onnea Hissukka, Meillevauva, Hulipumpsis ja c81 :flower:

Täällä kärvistellään täysin samoissa oloissa kuin ilmeisesti Vanamo ja Jepsu eli kipeä olen koko ajan ja yöt menee supistusten kourissa kipristellessä, kunnes ne sitten LOPPUU :headwall: Viime yönäkin puoli neljään valvoin, 10 minuutin välein oli illan tullut ja sit yhtäkkiä lopahti. Ei voi käsittää, että tämmösiä kipuja pitää kestää eikä silti edes oo synnytys käynnissä |O

Sitä on jotenkin niin käpertynyt itseensä, että ajatuksia ei saa millään pois synnytyksestä. Ja olikos opiskelijamamma vai kuka, joka eilen kirjoitti siitä, että välillä tulee kiukku vauvaakin kohtaan. No enpä ole minäkään pahemmin laulanut ja leperrellyt vatsalle viime aikoina, jutellut vaan, että "tuu pois jo" :ashamed: Vaikka eihän se tosiaan vauvan vika oo, että mun kroppa ei toimi :'(

Huomenna neuvola, yliaikaiskontrolliin pääsee kuulemma sit kun 10 päivää on yli eli reilu viikko vielä siihenkin.

tää oli nyt valivali -viesti, mutta uskoisin, että ymmärrätte ;)

t. Piipi + typykkä 40+2
 
Piipi, kyllä ymmärretään kaikenmoiset ärsyyntymiset ja valitukset!!

Oiskohan nämä meikäläisenkin fiilikset sitten niitä alkavia supistuksia. Vähän niinku menkat olis alkamassa ja jotain pientä limamaista hiukka punertavaa tulee... Varsinaisia kipuja ei vielä, mutta semmosta lievää jomotusta. Normaalisti sanoisin tässä tilanteessa: ahaa, pitääpä kaivaa särkylääkkeet esille, kohta vois tarvita. Toisaalta täällä on alkanut tarkkailemaan itseään jo niin paljon, että saattaa saada jo tämmöisiä oireita ihan ajatuksenvoimallakin aikaiseksi... :LOL: :LOL:

Minä olen työntänyt vielä ristiäiset ja muut edemmäs odottelemaan. Ei jaksa. Syöttötuoli käytiin kyllä just hakemassa naapurista, kun erään unettoman yön tuloksena löysin netistä haulla "syöttötuoli annetaan" ilmoituksen, että viereisellä kadulla joku halusi omastaan luopua. Aikamoista tuuria!
Nyt vaan pötköttelen sohvalla. Veto veks.

Olipa Hulipumpiksella vauhdikas vauva! Ei paljoa nokka tuhissu :flower:
palaillaan
 
Moikka

Tulipa taas ulkoilunaikana kartettua naapureita oikein urakalla. Mun äiti tuli meidän kaa ulkoilemaan ja sanoin, etten kestä sitä kun naapurin naiset antaa omia vinkkejään, että miten sitä pääsee synnyttämään. Äitikin tokas yhdelle, että kannattaako sitä siivouksella itseensä väsyttää ja synnyttää väsyneenä/kipeenä, että onhan hällä aikaa sitten siivota esikoisen kanssa koti kuntoon kun pääsen sairaalasta. Ja kun yks naapurintäti oli tulossa meitä kohti niin äkkiä pulkka kääntyi mummun toimesta toiseen suuntaan, ettei tarvi sillekkin selvittää koko tarinaa..
On mummu ymmärtänyt yskän hyvin. Lähti äsken kotiinsa ja sanoi, että toivoo, että meiltä tulis pian puhelu, että tuus neitiä hoitamaan, että me mennään sairaalaan.

Selkä on muuten vieläkin tulessa. Kun mies tulee töistä niin tilaan siltä hierontaa tuohon, että jännitys laukeaa.

Hei, vähän terveellisempi herkutteluohje tulee tässä (tein juuri ja nyt syön)
*leipäjuustoa paloina vuokaan
*hiukan päälle fariinisokeria ja vaniljasokeria
*loraus kermaa yms
paista hetki 200 asteessa, että lötkistyvät.
Syö kuumana kuningatar/vadelma-hillon kanssa. NAM ku hyvää!

Ja lopuksi ONNITTELUT nyyttinsä saaneille! Hulipumpiksenkos se vauva otti melkoisen spurtin maailmaan, nopeaa!


B) B) terveisin Mumetsu
 
Onnittelut vauvoista Victoria Crownille, Hissukalle, Meillevauvalle, Hulipumpsikeselle ja vielä kertaalleen myös C81:lle :heart: :heart: :heart: :heart: :flower: :flower:

Mikäköhän meidän helmimammojen suppareita vaivaa kun aina loppuvat kesken kaiken :kieh: Noh eiköhän me loputkin jossain vaiheessa vauvamme saada =)

Omassa navassa ei mitään kerrottavaa. Käytiin tuossa ukon kanssa mönkijäsafarilla ja ystäväpariskunnan luona kylässä ja olihan mukavaa olla liikkeellä ihan kaksistaan :D Nyt sitten pitäisi käydä hakemas pizzat ja hetken aikaa ihan vaan oleilla ennenkuin mies lähtee illalla pelaamaan :p

Piipi oli tuosta kropan toimimattomuudesta myös kirjoittanu ja jotenkin perjantain jälkeen mäkin oon miettinyt et josko mun kroppa ei tällä kertaa jaksakkaan viedä hommaa loppuun vaikka perjantaina niin lupaavalta tuntuikin. :hug: sinne ja muillekkin jotka näitä samoja juttuja mietiskelevät.

Täällä on yliaikaiskontrolli 12 päivää lasketun ajan jälkeen eli siihen mulla olisi yli puolitoistaviikkoa vielä. Täytyy vaan keksiä mukavaa puuhaa niin eiköhän tämä tästä =)

äitsy ja sinnikäs pieni 40+1 :heart:
 
Minä täällä hei :wave:

Onnittelut kaikille nyyteistä :flower: :heart:

Meille syntyi pieni tyttö 9.2. lauantaina hätäsektiolla. Napanuora oli kiertynyt kaulan, käden ja vielä jalan ympärille. Vauva on kuitenkin terve ja oikein terhakka. Itsekin voin jo paremmin kun saa olla kotona :)

Käyn täällä lukemassa keskusteluja edelleen sitä mukaa kun ehdin. Hyviä vointeja =)

-Siru ja pikkuneiti-
 
ihan ensiksi onnittelut vauvautuneille! :flower:

täällä ei oo ollu mitään supisteluja tms tänään, viime yönä ku mies oli tullu töistä niin oli ihmetelly ku olin yhtä äkkiä alkanu hengittää tosi raskaasti ja nopeasti, niin oli kokeillu minun mahaa niin oli ollu taas kivikova, on se kätevää ku ei tarvii ite heräillä noihin supistuksiin :D
oon ommellu tänään noita uusia verhoja, vielä olis muutama sivu ommeltavana, mut taidan jättää huomiselle ku tuntuu että silmät väsyy hirmu helposti ku ei oo tullu vähään aikaan tehtyä mitään tuommosta pikku näperrystä..

minä oon nyt saanu iskostettua päähäni sen "en välitä mahasta" asenteen, kyllä se kestiki :whistle: tulee ku on tullakseen, eikä ihme kyllä oo vielä ruvennu tympäsemään kavereiden kyselyt että joko se tulee ja millon se tulee jne. mut sitä onki kestäny onneksi vaan pari päivää, voihan se ens viikolla ruveta jo ottamaan pattiin..

mun kaveri oli vasta sairaalassa yli kuukauden yhtä jaksoisesti syöpähoidoissa ja sen on nyt välteltävä sairaiden ihmisten seuraa ku vastustuskyky on sillä nyt tosi huono ja eilen se oli tulossa meille yllätys vierailulle (asuu reilun 100 kilsan päässä), onneksi soitti tuossa parkkipaikalta niin se ei voinu sitte tulla meille ku mulla tämä räkätauti, vitsi että tympäsi..viimeksi mulla oli flunssa just "sopivasti" sillon ku kaveri sai vauvan ja seki sitte soitti että tule kattomaan vauvaa sairaalalle niin en sillonkaan tautini takia päässy minnekkään, tympäsee ku aina väärään aikaan sairaana.. :snotty:

no eiköhän tuossa ollu turinointia taas tarpeeksi tälle kertaa..

niin no se vielä että maito alkaa ilmeisesti nousemaan pikku hiljaa ku tissejä aina ovelasti juilii/pakottaa tai miten minä nyt sen selittäsin no kumminki on eri tuntuset ku aikasemmin :D ja tulee usein semmosta tosi vetistä vuotoo tuolta alapäästä, terkka sano neuvolassa että monilla alkaa viimesillään raskaana ollessa niin emätin tuottamaan sellasta lähes kirkasta nestettä vähän niinku liukasteeksi että sitten ku vauva alkaa syntyä niin limakalvot ei oo ainakaan sitten kuivat jne. tuoki oli mulle ihan uus tieto, en oo ennen tuollasesta kuullukkaan..

piipero86 & pikkujätti 38+3
 
onko muuten teillä muilla tullu sellasta suoraan sanottuna tympeää oloa synnytystä ajatellen? mulla alkaa olla sellanen olo että ei vois vähempää koko homma kiinnostaa, ei siis pelota mutta on jotenki sellanen ehkä jopa pieni raivo ajatellen koko operaatiota, ehkä seki on vielä edes auttanu ku ukko ei nyt aio tulla ollenkaan mukaan, vaikka oli puhe että tulis kaveriksi avautumis vaiheeseen ja ponnistuksen alkaessa menis pois. oon yrittäny olla koko ajan sillä mielin että en odota miestä synnytykseen että en ainakaan joutuisi pettymään, mutta toisin tässä nyt näköjään kävi..en oo vielä edes miehelle sanonu että oon pettyny siihen ku ei tulekkaan ollenkaan mukaan,pitää varmaan tänään ottaa asia puheeksi kunhan pääsee töistä illalla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mumetsu:
Hei, vähän terveellisempi herkutteluohje tulee tässä (tein juuri ja nyt syön)
*leipäjuustoa paloina vuokaan
*hiukan päälle fariinisokeria ja vaniljasokeria
*loraus kermaa yms
paista hetki 200 asteessa, että lötkistyvät.
Syö kuumana kuningatar/vadelma-hillon kanssa. NAM ku hyvää!
Moikka, en voi olla sanomatta että leipäjuuston mussuttamisesta on tullut mun pakkomielle tässä loppumetreillä. Tosin mun karvalakkiversio on sellanen vaan, että juusto palasiks ja 10 sek mikrossa ja sitten lakkahilloo päälle ja siinä se. Sulla on tällanen oikeen jalostunut aatelinen versio :D
 

Yhteistyössä