** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

moikka.....

täällä ollu kovia supistuksia yli tunnin. aikavälit on tosin kyl pitkiä...nyt tais viimein rauhottua....tai sit ei. millo sitä tietää et pitää lähteä sairaalaan? Mahanpohjaa pakottaa, jomottaa ja koskee aivan mielettömästi! Sit kipu kestää tosi pitkään ennen ku asettuu...tuskan hiki pukkaa heti niskaan....et tällasta minulle tänään.....
ja taas mennään...

katariina84 rv 39+2
 
Termos taas. Vihdoin sain ajan Taysiin, huomenna sitten aamulla ilmoittautuminen ä-polille 41+2. Sanoin sille soittajalle että kai sitten saan jäädä saman tien, niin ei luvannut 100 % varmaksi mutta sanoi että ota hammasharja mukaan kuitenkin. Ja selitti opiskelijoista ja jostain lääkäristä ja käski esittää lääkärille toiveen saada heti jäädä. Sanoin, että mulle on ihan sama vaikka koko koulu olisi siinä jonossa luukulla tarkistamassa tilanteen kunhan vaan ei tarvitse enää kotiin tulla. Ja hoitaja totesi että monesti lähtee helpommin sillai käynnistymäänkin kun on monta ronkkijaa. JEE!

Ei muuta, nyt lepäilemään kun vielä väsyttää, kai mä kohta oon jo niin hermostunut ja adrenaliinia täynnä ettei enää pysty nukkumaan :eek:
 
Täällä ollaan yhä. Kävin kaupungilla humputtelemassa ja työpaikalla moikkaamassa työkavereita jos heillä ois ollut vauhtipotkuja antaa, vaan tyhjä oli sekin reissu.
Nimpparipullakahvit isukin kanssa juotiin ja lihakeitto kiehuu hellalla. Yritän tässä siivoilla (auringon mokoma näyttää kaikki pölypallerot :( ) ja pesen viimeistä koneellista vauvanvaatteita kun sain sunnuntaina 7 kg 50-80 cm vaatteita, yes, ihanaa.
Selkää ja mahaa jomottelee ja yöllä ja välillä nytkin käy kipeää tuonne alas... toiveajattelen että jospa Pikkunen siellä yrittää puskea alaspäin.
Voimia ja jaksuja meille sinnittelijöille ja kovenevia suppareita niiden kanssa jo taisteleville.
Nimpparilahjalla ois vielä 10 h aikaa pompsahtaa maailmaan :heart:
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+0
 
Sama täällä Katariina84..mulla ollu vaan niin monena päivänä jo noita oloja, että usko menny niiden tarkoitukseen... ja taas heti aamusta alkoi...kävin vähän kävelemässä...koko ajan polttaa ja väliin tosi kipeestikin. Sit eilenkin ne loppu, kun kävi nukkumaan. Nukuin ainaski iha hyvin. Yritän taas kuvitella, että on vatsatauti...eilen onnistui ehkä pari tuntia. Sit tuli ekan kerran itku. Nyt on sama homma...Tuntuu, ettei jaksa enää hetkeekään tätä arvuuttelua...

Rv 40 eli maaginen päivä
 
Hyvää nimpparia rosaeh :flower: Onnitellaan nyt sitten muista kuin synnytyksistä kun ei niitä meille näköjään suoda :D

Mä just tajusin, että meidän vauvasta tulee horoskoopiltaan kala eikä vesimies, jota "toivoin". Vesimies olis ollut kaiketi ärhäkkä vipeltäjä, vai miten se nyt menikään. Siis en pätkääkään usko horoskooppiin, se on huuhaata, mutta kaikkee tässä on nyt tullut tarkasteltua aikansa kuluksi. Ja olikos kala sellanen flegmaattinen lahna jota ei paljoo aikataulut sido...? :headwall:
 
VanamoBr tosi tuo, et ku sul tyttö mukana ni vaikeempi lähteä!! Onko sul siel 30km päässä "kyläpaikkaa", mistä voit tarvittaessa apua kysyä..?
mul tietty "helpompi" lähteä, kun vielä yksin voin lähtee ja isäntä päivät kotona, et jos jotain tulee voin soittaa sen hätiin!
Mä sain vihdoinkin vauvan tavarat laitettua kutakuinkin paikalleen..pitäs vielä tuo hoitopöytä koota, ni sais vaatteet hyllyihin ja makkaria vähän järkätä, et mahtuu tuo vaavin sänky sinne.
Olen tässä yrittäny vauvalle puhua et on sieltä masusta "helpompikin" reitti ulos, ku yrittää tuosta kyljestä tunkea läpi..
Tääl aivan LOISTAVA ilma..aurinko paistaa ja pari astetta pakkasta + ihan tyyntä, siispä taidan suunnistaa tuonne ulkoilmaan..
 
Hyvää nimpparipäivää rosaeh! :flower:

Täällä on aivan taivaallisen mahtava ilma ja oltiin tontilla raivaamassa. Just kotiuduttiin ja laitoin ruuan tulelle. tehdään tulisia tacoja. :LOL: mies kysy et miks sä nyt tällasia ruokia haluat...aina kun hän ehdottaa niin mä kuulemma kieltäydyn. :D

Mulla on ihan tajuton paineen tunne tullu myös tonne peräröörin puolelle...pelottavaa...sellanen oli salissa kun ponnistamaan piti alkaa... :eek: Hui!
muutenkin liikkuminen taas hankalaa ja alaselkä tulessa kun riekuin tuolla uudessa kotona.
Mutta hyvä mieli kun sai jotain tehtyä. :)

Mä oon nyt yrittäny tän päivä tässä olla miettimättä sitä et eikö nyt voi syntyä ja ootan vaan huomista. Toivottavasti saadaan huomenna poliaika ja sitten nopsaan eteenpäin hommaa... meillä tosiaan hankala homma saada lapsenvahtia sitten lauantain jälkeen...oikein jännittää...

Noh, nyt meen jatkaa ruuanlaittoa!

Missä pupi on?miten menee?

Jepsu ja Mara 41+0 :heart:
 
heipähei :wave:
neuvolassa käyty ja tässä kuulumisia.
viikko 38+6
paino 76,6(+100)
turvotusta löytyy
rr 138/84
pissa ok
korkeus 37(viimeksi oli laskenu mitta 36 35:een.eri mittaaja)
lapsivettä norm.
rt 2
syke 135
liikkeet ok.
sattui ihan saa....sti kun alkoi kokeilla kohdun korkeutta tuolta karvoitus alueelta ja maha on arka eli aika hellänä ollaan :)
neuvolatäti veikkasi että ei menisi enään ens viikkoon kun on jo kolmas raskaus(toivottavasti olisi niin kerrankin)mutta mistä näistä tietää :/ tulee sitten kun tulee.

:flower: ja kaikille vauvan saaneille onnittelut ja jaksamista kaikille meille loppuajan kärvistelijöille :hug:
 
Kylläpä on porukkaa taas nyytinhakujonossa-koskahan sitä itse pääsisi tositoimiin...Se maaginen laskettu aika tuli ja meni eilen, eikä edelleenkään uutta omaan napaan eli hiljaista pitää. Tai hiljaista ja hiljaista, tuossahan tuo jytyyttää ja venyttelee niin että nahka paukkuu, mut siinä se sitten suurin piirtein onkin. Saa nähdä onko sitä viimeisten joukossa täällä huhuilemassa, menee vielä maaliskuulle tätä tahtia! :whistle:

Nyppii kyllä tämä kyttäämisen puolelle menevä odottelu, varsinkaan kun mitään ei tunnu tapahtuvan. Viime yönä vessareissun jälkeen tuli muutama jo supistukseksi luokiteltava tuntemus, mutta taisivat jäädä siihen kun nukuin tyytyväisenä aamuun asti. Onneksi ilma on tänään ollut ihan mahtava, aamupäivä meni poitsun kanssa leikkipuistossa ja pulkkamäessä ja oma mielikin ollut sen jälkeen parempi. Ei vaan yhtään enää jaksaisi odotella, kun alkaa täälläkin jo huoli olla mielessä ettei mitään vaan kävisi näin loppumetreillä... :ashamed:

No mutta tsemppiä meille vielä omaa nyyttiään odotteleville!

hilunen rv 40+1
 
täälläkin taustoilla olen ehjänä edelleen.vitsit 24 viikolta supisteluiden kans kotona ja nyt viikkoja 39 ja oireet senku vähenee.voi pee.....huomenna neuvola ja mahd äitipolille aika.missäs on SHIVA, onko päässy nyytin hakuun??täällä ei enää montaa pyöri palstailemassa.kiva et jo synnyttäneet käy vielä tsemppailemassa.
kaunis ilma täälläkin, olis ihana tehdä piiiitkä lenkki mutta luut ei kyllä kestä.on nii kipeenä ettei istua kärsi.no joo vali vali,
jaksamista ja :hug: kaikille meille viimeisille
minni80 ja sitkeä vauveli JO 39+0
 
tässä vielä tulee... Äsken iski aivan kamala itkukohtaus kun asetuin makuulle ja kuulostelin vauvan liikkeitä ja kun ei niitä heti tullut niin iski kamala paniikki että mikä siellä nyt on. Onneksi alkoihan ne tuntua kun masua silittelin ja vielä ihan riittävä määräkin. Olin vain niin touhunnut että hän oli varmaan sikiunessa.... :'(
Voi miksei hän jo halua syntyä, ois niin turvallisempi olo.... :heart:
Olenko minä ainoa jolla iskee näitä hiipiviä hulluuden puuskia...
 
Oonko ihan töllö jos meen käymään synnärillä kun tuntuu ettei vauva liikuskele sitä 10 kertaa tunnissa kun hereillä on ja tuntuis että lapsivesi olis vähentynyt kun vauva tuntuu ihan suoraan läpi nahasta. > Tai no ihan sama vaikka olisinkin töllö, menen silti. PAH. :whistle:

Vanamo+Viltsu 40+6
 
Mene ihmeessä jos tuntuu siltä ettei liiku tarpeeksi.... Itselläni oli äsken niin kamalat hetket etten soisi kellekään... onneksi ylihuomenna mulla on äippäpolille meno, siihen asti jos nyt saisin nuo liikkeet kasaan...
:hug:
 
Täälläkään ei ole vauvan liikkeitä tuntunut kovin tänään. Vähän alkanut pelottaa, että onko kaikki kunnossa. :eek:
Housuihinkin valahtelee välillä jotain kirkasta. Lieneekö valkkaria vai lapsivettä. Onneksi huomenna neuvola, jossa voi purkaa itseään.

Ulkonakin ollut hyvä ilma tänään, mutta ei ole oikein jaksanut lähteä ulkoilemaankaan. Aamusella siivoilin, siihen onkin tämän päivän suuret urheilusuoritukset jääneet. Ollut jotenkin väsyny olo.
Olishan se kiva jo lähteä nyytinhakureissulle..

Pallukka 39+2
 
mie oisin jo Vananmon tilalla mennyt käymään synnärillä.

Outo päivä ollut tänään, masentanut, vituttanut ja maha on kokoajan kivikova ja vihloo alapäähän. Aivan kuin kokoajan ois supistus päällä.

Soitin miehellekkin, että tuu kotiin suoraan töistä ettei menis yliopistolle.. Aikoi vaan tunnin kävästä luennolla. Saa kyllä mua piristää sitten. Hakea vaikka pitsaa! (tein kyllä juuri muusia ja lihamureketta..)

Tekis mieli leipoa jotain pakkaseen, pullaa en jaksa alkaa vääntämään kun kahden tytön kaa kotona ollaan. Mitä mää keksisin, mitä vois pakastaa ja tarjota sitten vieraille?

-M-
 
Ja vielä puran itteeni teille..

Serkun vaimo laittoi aamulla viestiä, että tulee kylään tänään meille päivällä tyttönsä kaa.
laitoin takas viestin, että oon huonovointinen ja nukuin huonosti joten jätetään väliin. En kehdannut laittaa "ei kiitos vieraita!"
No tämä nainen oli nähnyt keskustassa meidän naapuria ja sanonut, että oon huonovointinen yms.. No naapurinrouva soittaa mulle ja sanoo "jaa sitä ollaan sairaana kotona.."
Olin, että DAA! Mistäs sie siitä tiedät. Ja sitten se utelee ja utelee, että mikä mua vaivaa.
VITUN KYYLÄT! Sanoin vaan, että toivotaan, että pahaolo johtuu raskaudesta ja ei tarttus tyttöön ja mieheen.. Sitten hän alkoi marmattaan kuinka heillä on koko perhe sairaana, kolottaa sitä ja kolottaa tätä. EI MUA KIINNOSTA NYT!

Anteeksi!

Tänään vaan en ole sosiaalinen kun niin vituttaa! Miks mua ei jätetä rauhaan!!!!
 
Hahaa...täällä edelleen taysissa ilman mitään oloa.Aamulla sain ekan 1/4 pilsun 9.10 ja toisen 14.00..ei sit mitään tapahdu. Tultiin miehen kanssa nyt hakeen käytäviltä supistuksia. Seuraavan pillerin saan 18.00 jos ei ole mitään oloa. Tooosi veemäistä venailla. Jos se sit yöllä syntyis jo..
Kipsu teretulemast seuraksi! Toivottavasti saat jäädä huomenna tänne. Laitan sulle numeroni yv:llä niin laita vaikka viestiä jos jäät jne.

Mamitre 39
 
Niinkuin olen tainnut mainita, meillä on synnärille hlöautolla 2 h ajomatka. Mikäli nyt käy niin että lähdemme ambulanssilla, pääseekö saattaja eli isi siinä kyydissä? Miehelläni ei ole ajokorttia ja töissä vain väittivät että ambulanssiin ei pääsisi kyytiin... Olen ainakin itse ollut aikoinani kyydissä etupenkillä kun äitiäni vietiin sairaalaan... Taksiinhan nyt tietty pääsee mutta siitäkin sanoivat ettei taksi edes huolisi kyytiin jos lapsivesi mennyt tai muuten akuutti tilanne...
Tiedosta kiitollinen :flower:
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+0
 
:wave: pitkästä aikaa. 7.2 meille syntyi 3 pvän käynnistyksen jälkeen lopulta sektiolla ihana poika. Pituutta 52cm ja painoa 4330gr, pipo oli reilun 39 eli ei sit lopulta mahtunut tulemaan alateitse. Todella voimaton olo ollut pari viikkoa, enkä ole edes teidän kuulumisia jaksanut lukea, mutta ehkä tämä tästä..

Onnea kaikille vauvautuneille ja voimia synnytystä vielä odottaville.
 
rosaeh saa ambulanssiin tulla mukaan.minä lähdin ambulanssilla (syöksysynnytys) ja ambulanssihenkilökunta ite huikkas miehelle että kyytiin vaan.mies kyl tuli sit omal autol perässä.ja ite oon kerran ollu mukana kun yks kaveri joutui sairaalaan lanssilla lähtee...!
voimia&tsemppiä kaikille vielä raskaana oleville ja synnyttämässä oleville :hug:
onnea vauvaantuneille :flower:

hulipumpsis&vauva 4vrk :heart:
 
Tulin ilmottamaan pikaseen, että meille syntyi tyttö 15.2 klo 2.19. Ei ihan ehtinyt ystävänpäiväksi... (rv 39+3) Tyttö painoi 4170g ja oli 51cm pitkä. Synnytys oli helppo!!! Etenkin ponnistusvaihe oli nopea! Muutama supistus ja ponnistus, niin lapsi oli maailmassa. Muutenkin yllätyin, kun kivut oli aika pieniä ja helposti siedettävissä. Olin luullu synnytyksen olevan kivuliaampaa ja vaikeampaa, mut sehän oli helppoa! :D Eikä yhtään ollu paha pakertaa ulos noinkin isoa vauvaa. Siis vaikka oli ensimmäinen, niin hyvin mahtu tulemaan, ei mitään ongelmaa.

Niin, ja vauva on TOSI rauhallinen ja tyytyväinen!! Kunnolla oon kuullu sen itkevän synnytyssalissa, muuten se ei turhia kitise. Toivottavasti pysyiski noin rauhallisena. :)
Mut nyt meen ottaa ruuan uunista.

Tsemppiä vielä kärvistelijöille ja onnea vauvautuneille!! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
Hahaa...täällä edelleen taysissa ilman mitään oloa.Aamulla sain ekan 1/4 pilsun 9.10 ja toisen 14.00..ei sit mitään tapahdu. Tultiin miehen kanssa nyt hakeen käytäviltä supistuksia. Seuraavan pillerin saan 18.00 jos ei ole mitään oloa. Tooosi veemäistä venailla. Jos se sit yöllä syntyis jo..
Kipsu teretulemast seuraksi! Toivottavasti saat jäädä huomenna tänne. Laitan sulle numeroni yv:llä niin laita vaikka viestiä jos jäät jne.

Mamitre 39
Minne ne sulle laittaa niitä kapseleita, siis suun kautta vai alapäähän? Mää oon niin kärttyisä tapaus että en kehtaa kyllä ainakaan heti ilmiantaa itteeni, jos joutuu heti kärkeen häpeemään huonetovereille ym. kaikkee mitä suustaan päästää. No, tunnistat mut sitten siitä viimestään :D

 

Yhteistyössä