** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

...helmikuun 19 päivä klo 1.48. Mitja mitat olivat 3746g ja 51 cm. Synnytys oli huikaisevan kaunis, rauhallinen ja helppo ja olemme äärettömän onnellisia! Profiiliin olen päivittänyt Mitjasta kuvan päivän vanhana. Haluaisin tähän viestikenttäänkin laittaa kuvan, mutta nyt en teknisesti osaa(neuvoja!). Olemme ensimmäistä päivää kotona ja kirjoitan myöhemmin pidemmän synnytyskertomuksen. Paljon tsemppiä Rosaehille...taisin viedä sen sinun lasketun päiväsi!


 
Onnea, onnea kovasti :hug: :flower: Arvasinkin että olit päässyt tositoimiin kun ei sinua kuulunut eikä näkynyt.... Ihanaa, että kaikki kohdaltasi onnellisesti ohi ja tuloksena pikkuinen Mitja :heart:
VanamoBr
Minä täällä vielä kärvistelen tosiaankin, suppareita ollut eilisiltapäivästä alkaen, tänään jo 10 min välein mutta kuulema kohdunkaulaa jäljellä ja auki vasta parille sormelle. Tuskallinen päivä tänään kun tutkimukset varmaankin pahensi suppailuja. Eli täällä yhä toivon ja pelon rajamailla kun tuntuu pitkittyvän tämä homma. Kontrollikäynnille vain ensi viikolla katottiin aika jos ei mtn tapahdu ennen sitä.
Pelottaa.... mutta Pikkusella tuntui olevan kaikki ok, kovasti oli vain viikossa pulskistunut, painoarvio 3,7 kg... eli jos tämä tästä näin etenee, on siinä vielä haastetta siinäkin.
Niin toiveikkaina aamulla lähdimme äippäpolille mutta niin vain täällä yhä...
 
:heart: :flower:

rosaeh Nonni, toivotaan että ne supistukset sais jotain aikaiseksi. Tiedän kuin turhauttavaa toi on. Usko pois. :hug:

Mua jännää ihan kamalasti mitä huominen tuo tullessaan. Pitäis nukkumaan mennä mut en tiedä saanko unta. Huomenna en voi vetää päikkäreitä ja saatan valvoa pitkäänkin jos käynnistellään. Oih ja voih... ÄÄÄK! Jännittää!!! :eek: Pakko mennä suihkuun ja nukkumaan.

Vanamo&Viltsu (jännääjät)
 
Tsemppiä Vanamo :hug: :hug:

Kuin myös kaikki muutkin!!!
Kyllä 3 viikon päästä alkaa kaikki Helmet olla maailmassa :hug: :D Pitkä aika...mutta äkkiä se menee =)
Koittakaa jaksaa...pian on ikävä vauvamasua...jopa minäkin sen voisin haluta takasin jo :whistle: :ashamed: Selkäkivut kun helpotti, niin äkkiä maha takasin :LOL: :LOL:
BTW, ne selkäkivut jäi oikeesti sinne synnytyssaliin :whistle: No, kohta kun lantio vetäytyy taa somaan virheasentoonsa, niin alkaa taas :/

******supistussäteitä kaikille******

Jahvetti ja Helmi-vauva
 
täällä supistukset on muuttunu tosi kipeiksi, mut väli vaihtelee 15-10 min, selkään ottaa tosi pahasti ja sitte tohon häpyluu vai mikä se on ja sit välillä alamahaan..limatulppaa työntää edelleen äsken tuli ihan tummanruskea klöntti, mutta muuten on aika lailla punertavaa. vessassa käynti on yhtä tuskaa ku pöntölle istuu niin alaselkää polttaa saman tien..toivottavasti nämä nyt muuttuis säännöllisiksi ja tiheämmäksi tai sitte häviäisivät kokonaan..onnea vauvautuneille! taas tulee supistus pakko nousta pois, öitä kaikille
 
täällä taitaa olla kaikki onnellisesti nukkumassa tai sitten vauvan haku reissulla..minä taistelen edelleen suppareitten kans,väli on nyt ollu 7min ja alkaa olla aika tappava olo..rupesin just tuossa miettimään että miten kauan sitä piti kotona kärsiä suppailuista ennen ku pitää lähteä sairaalaan..ton edellisen viestin jälkeen nämä on tiheytyny vaan ja nyt on useampi tullu jo tuolla 7min välillä, voi vit*u jos näitä pitää yö kestää eikä sitten saa sitä "pääpalkintoa"..joo nyt tulee taas..heippa
 
Moi!

Tulin ilmoittelemaan, että ihana pikkuprinssi syntyi perätilastaan huolimatta alateitse meille 17.2. klo 04:18 :heart: :heart: :heart: Super ihana tapaus ja hyvin äksy =) painoa oli 3370 g ja pituutta 51 cm. Laittelen jotain synnytystarinaa ja profiiliin kuvaa kunhan jaksan. Eilen siis kotiuduttiin.

Ja tsemppiä paljon vielä täällä oleville!

emmie + poika melkein 5 vrk :heart:
 
onnea emmie! :flower: minä tulin vaan laittamaan väliaika tietoja, on ollu kyllä repaleinen 2 tuntia, oon saanu jopa "nukuttua" ja heräilen supistuksiin mut oon aina niin väsyny että en jaksa painaa puhelimen nappia että näkisin ajan/supistusten välin. takasin makaamaan ja lisää unen rippeitä kalloon. nyt on tullu 5 min välein supistukset tässä hereillä ollessani. alaselkä on ihan sökönä, supistusten välillä ihan turtana/tikustelee ja supistusten aikana tuntuu niinku joku vääntäis ja kääntäis ja puristais sen kasaan.. :kieh: |O
 
Emmielle onnittelut poikavauvasta :flower:

Vanamolle tsemppiä tälle päivälle :hug:

Piipero86, samoissa tuntemuksissa mennään. Sulla kuulostaa lupaavammalta kun väli on jo noin lyhyt, toivotaan että pääset nyyttiä hakemaan =)

Minä jämähdin eilisiin väleihin ja kipuihin... Ja nyt tuntuu flunssaselta vielä kaiken muun lisäksi ...

Jaksuja ja voimia kaikille :heart:

t. Rosaeh ja Pikkunen 40 + 3
 
minä lähden nyt synnärille, suppareiden väli n.7min mut sanovat synnäriltä että jos tuntuu että et voi kotona olla niin tule tänne ja minä en enää voi kotona olla, olin äsken tunnin lämpimässä suihkussa niin ei mitään apua..morjens :wave:
 
TSEMPPIÄ ROSEAH JA PIIPERO, MÄ oon niiiin kade noista kivuista..mäki haluun..
VANAMO onnea matkaan.
ZUKU mulla alkuviikosta oas poli aika muuten en oo näytillä käyny, kuis nii?ootko sinä käyny?
JAHVETTIA ymmärrän nyt päivä päivältä paremmin vaikkei yliaikaa vielä oo mutta melkosta kärvistelyä ja joko joko kyselyitä..huh huh.

minni80 ja vauveli JO39+3
 
ei tarvi olla enää kade... supparit katos kuin tuhkatuuleen nyt aamun aikana :'(

Minä olen kulkenut tuolla OAS:ssa näissä kontrolleissa nyt joulukuusta alkaen, eilen oli 5 tai 6 käynti. Minua seurataan oikein urakalla tän iän ja kohonneen verenpaineen takia. OYS:iin menen sitten synnyttämään (mikäli tässä nyt päästään synnyttämään :ashamed: ).

Ei kait täs, masentaa niin että mene takasi sänkyyn... Siellä olen kaivannut Pikkusta koko aamun kun ei vielä haluakkaan tulla...

Voimia ja jaksuja kaikille ja tsemiä synnyttämään lähteneille :hug:

t. Rosaeh ja Pikkunen 40 + 3
 
Minä täällä käyn välillä myös aina katsomassa kenen vuoro milloinkin lähteä.

Onnea kaikille vauvautuneille!!!! :heart: :heart: :heart:

Tulihan se Jepsu sinunkin vuorosi! Onnea pojasta!!!!

Kiinamama ja mukelot 2vk ja 4 pv
 
Kotiinhan ne minut sieltä polilta laittoivat :headwall:
Vauvalla kaikki kunnossa, "ja äitikin hyvin jakselee". Että sunnuntaina sitten takasin. Tiistai on kuulemma takaraja, silloin olisi saatava beibi ulos (silloin 42+2).

Nyt juilii aika ilkeästi, varmaan ärsyyntyi paikat siitä sorkkimisesta. Kalvot kuulemma ehjät, eikä ollut lapsivettä se litku mitä sieltä on lurahdellut.

Ei kait täs auta muuta kuin odotella.........

Paino-arvio oli 3900g, ihan hirveästi ei tarvitsisi enää kyllä pulskistua :O

Jäiköhän Vanamo sille reissulle?

41+5
 
Heippa kaikille!

Meille syntyi ti 19.02.2008 klo 23.50 pieni, kaunis tyttövauva. Pituutta hänellä oli 49cm ja painoa 3100g ja päänympärys 34cm. Juuri äsken kotiuduimme ja nyt aloitamme yhteiselomme kotona. :) Vauva ja äiti voi hyvin. Ei ole onnellisuudella rajaa, niin kaunis on tuo pienokaisemme!! :)

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Mutta nyt pieni nyytti kutsuu uutta äitiä. Tulen lukemaan teidän jutustelua hiukan myöhemmin...

Katariina84 ja pieni tytön tyllerö :heart: :heart:
 
heips kaikille!

meille syntyi 17.2. pieni tyttövauva 3150g ja 51cm (viikoilla41+2)
lähtö tuli jotenkin yllättäen kun 14 aikoihin alkoi lorahdella lapsivettä ja supistella.kello 17.42 olikin jo typsy maailmassa.eilen vasta kotiuduttiin.nyt harjoitellaan arkea 4lapsen kanssa.

nopeasti kävin monta sivua läpi.moni olikin saanut käärön syliinsä
onnea siis kaikille vauvansa saaneille! :flower: :flower:

tulen paremmalla ajalla uudestaan kuulumisia katsomaan.

yliajalla kärvistelijöille iso :hug:

 
OIH PALJON ON TAAS VAUVOJA TULLUT MAAILMAAN VANHEMPIENSA IHASTUKSEKSI, ONNEA KAIKILLE SELLAISILLE!

Itse täällä käyn katselemassa keitä on enää jäljellä ja aika hiljaista tuntuu olevan. Mun omat olot vaan ns. pahenee; ei kahteen päivään edes supistuksia. ÄÄh ja tänään on se suuri maaginen laskettu aika. Niin että yli mennään täälläkin. Ei jaksa innostua yhtään mistään joten taidan mennä takas lepäämään...

jaksuja kaikille!

Terttu ja veikkopeikko 40+0
 
minni80 vähäisen lapsiveden takia käväsin kontrollissa pariviikkoa sitten, mutta lapsivettä kuitenkin riittävästi, niin jatkuvat omassa neuvolassa. Nyt lupailivat neuvolasta, et jos menee lasketunajan yli, niin laittavat lähetteen äitipolille lapsen ison koon takia (ja ku eka synnytys). Alkuviikosta arvioitiin, et olis 3700g.
Tänään olis vauvoille "loistava" syntymäpäivä..olis ainaki helppo muistaa! 22.2 ...mut eipä nämä äitien toiveita tottele :headwall:
zuku ja 29+1/tai 40+2
 
Meille syntyi 18.2.2008 klo 10.17 poika. Pojan mitat 3320g, 50cm ja pipo 36cm. Imukuppia jouduttiin käyttämään apuna kun pienen sydänäänissä tapahtui pieniä laskuja. Kaikki kuitenkin vauvalla oikein hyvin, lähinnä varmuuden vuoksi lääkäri halusi jouduttaa ulostuloa.
Tänään kotiuduttiin ja opetellaan arkea perheenä. Koira on ihmeissään uudesta perheenjäsenestä ja kovasti kiinnostunut, mutta suhtautuu kuitenkin oikein lempeästi pieneen. Äiti voi kohtuullisen hyvin, istuminen tekee kipeää pienien repeämien takia (imukupilla osuutta asiaan). Vanhemmat onneast tietysti sekaisin, maailman suloisin oma käärö on vihdoin kotona. Tippa tuli linssiin kun kotiin oli tullut kortti miehen kummitädiltä jossa luki, että "Onkohan elämässä suurempaa onnea, haastetta ja saavustusta, kuin oma perhe", mun mielestä kuvaa jotenkin ihanasti tätä tunnetta ja herkässä mielentilassa tietty itkettää. Mutta onnesta onneksi.

Kirjottelen myös myöhemmin lisää synnytyksestä ja kuulumisista. Onnea kaikille vauvautuneille, moni oli pikaisen vilkaisun perusteella saanut nyytin kainaloon.
 

Yhteistyössä