** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

hei taas! :wave:täällä on puhetta ollu noista imetysliiveistä,miulla ei oo niitä vielää.ajattelin etten hankikkaa,mut taijan lähtee ostaa varuille kumminkin.
mie oon niit surkeita tapauksia jolta imetys ei oo onnistunu,vaikka tahtoa on ollu.
voi ei senkin asian kanssa vielä joutuu painimaan,ja joka paikassa vaa painotetaan imetyksen tärkeyttä.kääk nämä suoritus paineet!

marzu 39+2

lämpimikseen kirjottelee äippäpolille menoa odotellessa!


tiiti kiitti imetysliivi osto vinkistä!
 
eilen käväsin neuvolassa eli tässä tulee kuulumiset:

37+0
paino 76,5(ennen raskautta 69)
rr 142/75
pissa neg
kohdun korkeus 36
rt
liikkeet ok
syke 140

syke oli parantunu onneksi siintä viimeisestä normaalix :)

julkku 37+1
 
Terve!

Onnea vauvan saaneille nyt ensiksi :flower:

Supistuksista joku pähkäili et jos ei ennen synnytystä tuu supistuksia ni ovat jotenkin kovempia ym. Mul ei kummastakaan tullut yhtään ainokaistakaan kivuliasta supistusta ennen ku sunnytys käynnistyi/käynnistettiin ja ei ne mun mielestä mitään erikoisen kivuliaita ollu. Et en kyl allekirjoita tuota väitettä.

Eikä oo nytkään yhtään ainoaa tullut ja tiistaina oli kohdunsuu täysin epäkypsä, jotenkin toivoin et olis lähtenyt itsellään syntymään mut eipä sitten, kuinkahan pitkälle mun synnytys menis jos mul ei olis tota käynnistys"pakkoa" viim. LA:na, kuopuksestakaan ei ollut merkkiäkään ennen ku käynnistettiin 40+1 viikoilla.

Äsken siivoiltiin, siirsin lasten sängyt ja imuroin ym., vaikutusta ei ollut muuta kuin huono olo ja hiki. Saunasta ei mitään vaikutusta eikä kyl seksilläkään, sitä tosin ollaan harrastettu kerran tän vuoden puolella... Joten en allekirjoita myöskään tätä väitettä.

Vatsa on kivikova koko ajan melkein, ei se satu mut jotenkin tekee sellasen ahdistavan olon ja närästää jatkuvasti, siitäkin oli joku maininnut, lisääntynyt kyllä täälläkin loppua kohden.

Eipä sen kummempia, lapset meni päikkäreille, koitan itsekin levätä ku lupasin et päikkäreiden jälkeen lähdetään ulos ja mennään eväsretkelle metsään. Onneks asutaan metsässä ni ei tartte ku pihalta poistua niin voidaan retkeillä. Tytöt olis varmaan kyl tyytyväisiä vaik retkeiltäis tos hiekkalaatikon reunalla.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Victoria 38+2
 
heippa! :wave:

se olis niinkuin 40+0 idag! :D hienoa hienoa! enää synnytys puuttuu. :LOL:

tuntemuksia edelleen koko ajan, mutta mitää ei tapahdu kuitenkaan. no, huomenna äitiyspoli, niin sit taas on viisaampi. toivon toivon toivon niiiiiiin kovasti että paikat on kypsät ja ne päättää hiljalleen käynnistää tai sit niin, ett vedet vaikka menis siinä sisätutkimuksessa. mutta..vielä tässä on vuorokausi aikaa tapahtua muutenkin. huomaatteko kuinka positiivinen yritän olla! :D ;)

ONNEA :flower: jälleen kaikille vauvan saaneille! ihania uutisia joka päivä! :heart:

huoh..mitähän sitä jaksais puuhailla. pitäisikö leipoa jotain sairaan hyvää ja sairaan lihottavaa..kuten niitä daim-juttuja mitä täällä yksi päivä sai lukea. :p

äippäHki ja pikkunen laskettuna-aikana hyvin kasassa edelleen =)
 
Emmie tsemppiä kääntöyritykseen, toivottavasti onnistuu! =)

Mirtsulle vauvaonnittelut! Kysyit maidon riittävyydestä, ehkä se ei vielä ole ihan kunnolla ehtinyt nousta. Mutta sekin on sellainen henkimaailman homma, että mitä enemmän sitä stressaa, sen hankalammaksi menee! Joten koita ottaa rennosti (tiedän, ei ole niin helppoa...) ja anna lisämaitoa tarvittaessa, osittaisimetyskin on tosi hyvä juttu vauvalle! =) Omia vinkkejä maitomäärän lisäämiseen... juo paljon! Lasi vettä ennen ja jälkeen imetyksen oli mun strategia, jos sitä ei noudattanut niin huomasi jossain vaiheessa että eipä ole taas tullut juotua... mammatee (luontaistuotekaupasta) auttoi mulla maidon lisäämiseen, vaikken siihen yhtään uskonutkaan. :whistle: Ja lisäksi yöimetys, se lisää tehokkaammin maidon määrää kuin päivisin imetys, joten öisin varsinkin kannattaa imettää. Muuta en nyt muista... koita olla ottamatta turhia paineita! Ai niin, imetystukilistan sivuilta löytyy ihan hyviä vinkkejä yleensä: www.imetystukilista.net

Oma oireilu taas vähenemään päin... saapa nähdä kuinka kauan tämä aikoo odotuttaa itseään! :whistle: Tai sovittiinhan me treffit huomiselle klo 16, jospa pitäisi siitä kiinni :D

Hissukka rv40+3
 
Huomenta :wave: Just heräsin päikkäreiltä. Oisinhan mie kauemminki nukkunu, mut esikoinen tuli koulusta :kieh: Nyt on pönttö ihan sekasin |O

Siis V*TTU mie en jaksais nyt vieraita |O |O Poika tuos jo sano, et kai mummo ja mamma on illalla tulossa...hitto :snotty: Saanko mie lähtä pois, mie oon niin väsyny :snotty: :snotty: :snotty: En jaksa, en en en... |O |O |O

Joopa...

Jahvetti 41+0, tyytynyt kai kohtaloonsa Tähänhän vois vaikka tottua, vai voisko?? :whistle:
 
Huvinsa kullakin, haaveilen raskauden jälkeisestä tekemisistä täällä.
Tosin en tarkoita ensi kesän haavetta, kun istun terasilla siidurilasi kädessä ja nautin auringosta ystävien seurassa, kun vauva on isän hoidossa ja kotiintuloaika ei tunneta B) (Tulen kyllä tuokin tekemään). Sen sijaan haaveilen asioista, joita tekisin kuukauden sisällä, kun olen kotiutunut laitokselta. Kaksi asiaa nousee ylitse muiden: A.) Poltan nuo lappuhaalarit, jotka on olleet viimeisen kuukauden ajan ainoat "viralliset" äitiyshousut, jotka ovat mahtuneet päälle ja B.) käyn ostamassa kaupasta talvikengät, joiden esittelyssä lukee; "Upea malli, jossa hieno n. 7,5 cm:n kiilakorko ja soljet. Varren korkeus n. 40,5 cm." Olen kulkenut nimittäin koko talven järkevillä, matalapohjaisilla kengillä, jotka saa jalkaan kumartumatta. Ja sitten toivon todella, että pääsisin vielä tänä talvena viilettämään edes yhden laskun verran alas laskettelurinnettä... Ah, sitä tunnetta! =) Taitaa jäädä tuo haave... :'( Itsekkäitä ajatuksia, mutta pitää järjen kasassa. Suosittelen!
 
kielo tuttua...mie kanssa monesti mietin noita...max. viikko synnytyksestä ja aijon lähteä shoppailemaan yksin (=itselleni uusia vaatteita), lähden pitkälle, parin tunnin lenkille yksin, saan siivottua koko talon YKSIN :kieh: ...eli asioita yksin, yksin, yksin...olkoot ne mitä tahansa.Nyt en todellakaan tunne olavani tässä kunnossa yksin, kun kaikkeen tarvii apua ja tuo etureppu tuossa pönöttää :snotty:
 
Pitänyt jo monta kertaa laittaa, että kiitos Saanukka kun jaksat aina tuota listaa päivitellä! :flower: =) :flower: Tässä sitä aikani kuluksi tutkailin, ja laskin että 18 vauvaa on tähän pinoon jo syntynyt (tai ehkä enemmänkin, jos kaikki ei ole vielä vaan ehtineet ilmoitella) ja niistä on 9 poikaa ja 9 tyttöä, joten tasaisesti on jakautunut! =) Aika hyvin LA-listan alkupään nimet siellä on jo edustettuna, joten eiköhän tässä vähitellen itse kukin pääse tositoimiin... :whistle: ennen pitkää! =)
 
mahtavia haaveita kielo mä voisin myös polttaa parit housut ja pari mekkoa sekä noi hiton kegät, jotka on tosi käytännölliset(lue ankeet ja korottomat tietty) ja oikeesti ainoat mitkä mennyt jalkaan viimeiset 2kk. on niin tyylikäs ja seksy olo kun aina samoja virttyneitä kamoja vetää päälle. välillä aina katselen just saappaita kaapissa, et voiko noi oikeesti taas joskus mennä mun jalkaan. :LOL: ihanaa se hetki kun saa olla taas oma itsensä, eikä joku matami venyneissä vaatteissa. :kieh: tuhlaan kaikki rahat itseeni ja kevätvaatteisiin ja kenkiin. namskis ja maiskis. :p joo, ja kokonainen kuiva omenasiideri jonka voi juoda vaikka kerralla jos siltä tuntuu...kyllä elämä on ihanaa! :LOL:

laskettelun jätän muille...mut rantalomailemaan lähden heti kun mahdollista ;)
 
Pitäsköhän laittaa loppupäiväksi koko kone kiinni, eikä ees täällä roikkuis...tulis vähän muuta ajateltavaa, ehkä...mulla oikeesti hajoo pää, kun mitään ei tapahdu...eilen oli hyvä mieli, mut tänään saa taas takoa päätä seinään :headwall: :headwall: :headwall:
Jos menis pois ja tulis takas,kun vauva on syntyny...tuntuu vaan niin kaukaiselta asialta...
 
onneks sulla on jahvetti se aika sovittuna sunnuntaille..älä lähde pois sieltä vaan ala itkee ja huutaa jos ne ryhdy hommiin. :hug: sinne ei ole enää pitkä aika. ja ne vieraat..okei, mä ymmärrän sua kympillä. varmaan saisin primitiivireaktion itse nyt neuvovista sukulaisista ja haukkuisin kaikki pystyyn. :kieh: :eek: mutta, onneksi sitä yleensä selviää kaikesta..hymyilet vaan ja nyökyttelet niiden jutuille. sit sanot jossain vaiheessa että nyt on kyllä pakko mennä lepää ja vetäydyt pois. :D tsemppiä!
 
Kiitos äippäHki =)

Jahvetti älä nyt sentään mihinkään täältä katoa! :hug: Ei sulla pitkään enää mene, ei voi mennä... sunnuntaina sitten viimeistään, mutta saattaahan se alkaa tapahtumaan koska vaan! Ei varmaan kyllä lohduta yhtään. Mutta kyllä se kaikella kohtuudella sun vuorosi on seuraavana! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Mammatee Äidinmaitokeskuksessa sanottiin, että sitä ei missään nimessä, aiheuttaa maksavaurioita.
Sitten oli joku toinenkin luontaistuote maidoneritykseen, missä sama homma.
Just tänään varottivat minua, että niitä ei saa käyttää!!
:eek: Tää oli kyllä mulle ihan uutta tietoa!

Tuoteselostetta kun katselin aikanaan, niin se mammatee muistaakseni sisältää nokkosta, vadelmanlehtiä ja anista... ei kai noista nyt mikään voi sentään maksavaurioita aiheuttaa...? Joskus siinä on ollut fenkoliakin mutta oli vedetty yli tuoteselosteesta ja kun kysyin asiasta, niin myyjä sanoi että se on jätetty pois kun aiheutti joillekin vatsavaivoja... olisiko sitten voinut olla se? Enpä kyllä uskalla sitä alkaa tällä kertaa juomaan ennenkuin selvitän tarkemmin. Mutta nokkonen, vadelmanlehdet ja anis... (jos nyt oikein muistan) en usko että mitään voivat aiheuttaa.

Muoks. löysin netistä että siinä on anista, kuminaa, fenkolia ja nokkosta. Ja siis tuo fenkoli oli jätetty pois siinä versiossa, mitä mä aikanani ostin.
 
minä olen itse tosi skeptinen noiden luontaistuotteiden kanssa. :/ meillä on ystäväpiirissä paljon lääkäreitä ja kaikkien mielipide niihin on tosi torjuva. ja olihan se just se herbalife-kohukin, eli kyllä niihin kannattaa suhtautua todella varovaisesti. kaikki luonnosta saatu kun ei välttämättä ole suoraan hyväksi ihmiselle. itse en antaisi vauvalle mitään luontaistuotetta! tämä on tietenkin minun aika ehdoton mielipide, ja tiedän että moni on täysin eri mieltä, mutta luotan enemmän perinteiseen lääketieteeseen ja jos se kyseenalaistaa, niin se riittää minulle.
 
Terve

Tarpalle ja Mirtsu-81 Oikein paljon onnea vauvoista
:hug: :flower: :heart:

Oma olo on mitä on! En tiedä itkeäkkö vai nauraa?!!?!?

Vauveli on ollut tänään tosi tosi tosi rauhallinen. Ja itsekkin tähän asti ajatuksella kyllä se siitä.

Mutta nyt kun heräsin taas vaihteeks päiväunilta jotka aloitin tuolloin aamulla niin pelko valtaa kauniimmatkin ajatukset.

Vaatteetkin pitäisi saada päälle mutta ei yhtään kiinnosta :headwall:

Pankkiin tarttis mennä. Kaupassa käydä. :headwall: :headwall:

Tissit räjähtää. Supistaa ja ei supista. Sattuu ja ei satu.

Mitä pitäisi ajatella. Äsken miettisin että mitä jos en haluakkaan synnyttämään pelkään että kuolen kun vauva niin iso sitten mieheni syyttelee ihmisiä hoitovirheistä ja tää on jotain ihan hirveetä!!! Nyt mä sit varmaan sekoan.

Jahvetti koitahan nyt vielä jaksella hiukan... hyvää ne tarkoittaa vaikka toi touhu onkin jo ihan naurettavaa. Ja kun kuitenkaan ei ole kyse esikoisesta. Ja tietävät varmaan että heitä pyydetään lapsenvahdeiksi kun aika koittaa. Ihmettelen kun kaikilla tuntuu kuuppa sekoavan jonkun odotuksesta.

Oma ekana. :headwall:

Huomenna olis se LA mutta se on vain päivä muiden joukossa.

Niisku-neiti & rinsessa 39+6 nyt tuntuu hipaisuja. :/
 

Yhteistyössä