** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Tein äsken tutti soppaa noh oli siellä pari pulloa ja rintapumpun ostakin... :whistle:

Vaikka osastolla saa tutin niin äitini ei saanut 2 vuotta sitten kun oli siellä nyytinhaku reissulla. Sanottiin vaan että tissiä suuhun ei tutteja. Tissi on huvitutti. Aika törkeetä sekoittaa ruoka ja huvi. Vein silloin salaa tutin osastolle että äiti sai nukuttua kun pikkunen kitisi.

Ajattelin täten pakata mukaan sillaisen.
 
Cruellalle onnittelut pojasta!
Pikku-Katille tsempit synnytykseen!!!

Meiän isompi poikee potee edelleen kuumetta ja kerran oksensi,siivoilin sit sohvan ja maton reunaa..jippii! Onneks on anoppi yökylässä kun mulla aamulla se poli käynti. Ja mä niin toivon et sais yön nukkua,ettei poika oksentelis tms yöllä. Mies tietty vetreenä saa sit hoidella enempi,mä en niin nopsakkaa sängystä nousekkaan,kiitos mukavien liitos kipujen ja ison masun! :)

Nyt alan painua maate..

Mamitre 36+6..jee huomenna jo 37
 
afu- 82, voimia ja jaksamista.jos huomenna saisit nyytin viereesi
cruellalle onnittelut
jahvetille jaksamista ja supisteluja ja synnyttämään menijöille onnea matkaan!!
tupakoinnista: ite lopetin kaks ja puol vuotta sitte kun esikoista aloin odottaa. lopettaminen oli tosi vaikeaa.muutamia viikkoja poltin paria, yhtä ja jopa puolikastaki päivässä ennen ku tumppasin lopullisesti.mutta oli se niin tapa.jokainen tekee omat ratkaisunsa mutta on se vähä karun näköistä kun odottava äiti polttaa.

paska päivä ollu tänään.hirvee väsy ja kauhea paine häpyluun seudussa ja esikoinenkaan ei suostunu ottaa päikkäreitä nii oli sit kiukkunen ku mikäki koko illan.jospa huomenna olis parempi päivä..
lähtis lukeen uusinta vauvalehteä jos uniki tulis sit joskus.vessassa kyllä joutuu ravaan yöllä vähintään joka tunnille.
öitä!
minni ja vaavi 36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Kukas sen mokkapalareseptin laittokaan muutama päivä sitten... Oliko merbau? No kuitenkin aivan sairaan hyvää tuli, tein voilla enkä margariinilla :p En oo niin pehmetä ja kuohkeeta suklaapiirakkaa syöny ikinä! Hyvä minä :whistle:
juu mä sen laitoin, kiva ku onnistu :D sen saa kyllä melkeempä aina onnistumaan. mä teen sen kans aina voihin mutta kirjotin tuon margariinin siks jos joku haluis tehä ees vähä "terveellisempää". sitä ku menee nii monta palaa ku kehtaa syyä :ashamed: on hyvää :D

 
Mulla kasvaa kohta kyrpä ottassa :kieh:
En tiiä onko nää liitoskipuja vai mitä hittoo tonne alakertaan nyt tuli. Vihloo niin pirusta tosta niinku nivusesta tavallaan |O Ja kamala paine alakerrassa, ei ees tee mieli seisoa |O
Miksi, oi miksi mun kohtu ei supista!!! :snotty: :headwall: :headwall: Mie en muuta tahtos, kun näistä kivuista eroon...ja tietty sen käärön :heart: Däääääääääm....
No, hyvää kannattaa odottaa ja hyvät ei hötkyile, eikös se näin mene :saint: :D

Jahvetti ihan kohta jo 40+5 :headwall: :headwall: Esikko syntyi 40+5...menisköhä huomenna aamulla vedet :p
 
Pikaisesti:
Eino syntyi perjantaina eli 1.2 (la oli 21.02)Kovalla kiireellä kaveri halus maailmaan,hyvä että ehdittiin vanhemmat sisarukset mummulaan viedä! =)
Eino oli syntyessään hieman alta kolme kilonen kuten muutkin,mutta sai hoitajat osastolla kauhistumaan syöntimääristä (Eino siis pullolla äidin terveydentilasta johtuen) =)
Kotona ollaan oltu jo eilisestä,tänään kävi kätilö kotona tarkistaan bilirubiinit jne. Tässä totutellaan uusiin rytmeihin uuden tulokkaan myötä,joten jokanen hetki otettava levon kannalta mikäli sellanen autuaallinen tilanne löytyy! :whistle:
Eino on maailman sulosin pieni ihminen!!!...Taas... ;) :heart: :heart: :heart:
 
Onnea Cruella ja mies pienestä prinssistä! :flower: Tarkka poika, kun laskettuna päivänä syntyi ;)

Pikku-Katille onnea matkaan! Katoin hänen aamun kirjoituksiaan, niin oli limatulpan aamulla bongannut. Laskettu aikahan hänellä on vasta loppukuusta, joten kunnolla etuilee ;)

Onnea myös Mielikille Einosta :flower:
 
:flower: onnittelut cruellalle ja temppiä synnärille lähtijöille :hug:

Aivan älyttömän ihania oli nuo Victoria Crown in kutomukset, oon niin kade tuonmmosesta lahjasta, vähänkö mää kutosin jos osaisin/hermo kestäs opetella. Meijän suvussa rupee oleen kutojat vähissä :( ..

Tupakointi ei kuulu paheisiini, enään....tai oikeestaan oon semmonen tupakoitsija että poltan joskus kun siltä tuntuu, viimeks vuosi sitten. Eli oon lopettanu kaheksan vuotta sitten ja sitten sillon täällön poltellu esim. baarissa..eikä tuota minkäänmoista tuskaa olla ns. juhlapolttelija. Mutta sen huomaan että aina siinä röökissä on jollain tavoin kiinni...valitettavasti |O . Nyt kattelen kun mies koittaa päästä irti röökistä...alku on lupaava. Oma äiti poltti kun mua ootti ja astmahan mulla on, mutta uskosin kyllä että on ihan muualta saatu kun tuosta äidin pössytelystä.

(.) neuvolassa kaikki suht ok, verenpaineet edelleen korkeahkot...mulla on kans tuon limatulpan bongaamisen jälkeen tuo valkovuoto muuttunut tosi vetiseks...mutta kaiketi kuuluu asiaan..

Tää päivä on menny niin käsille...mies on kipeenä, ilmeisesti influenssa joka tunnetusti ei sitten helposti tartukkaan, joten nyt jää jännitettäväks iskeekö muhun...kymmenen vuotta oon ilman lentsuja menny, lukuun ottamati muutamaa poskiontelon tulehdusta, joten oispas se sitten taas mörphin laki jos se nyt päälle paukahtas...
:headwall: . Itekkin mieluusti lähtis synnytteleen ihan hyvässä hapessa, ilman lihaskipuja tms..

-Nipsuli joka tuskin nukku-mattia ihan heti löytää kun on nukkunu lähes koko päivän ku pieni possu, tai ei niinkään pieni |O ..-

Mielikille onnittelut myös :heart:
 
Heissan,

kiitos kaikille tissikumivinkeistä: tänään on onnistunut päiväsyötöt lähes pelkällä tissimaidolla, vaikka kumit napsaakin! :D Täytyypi hankkia noita kumeja erimallisia ja kokeilla, mitkä toimivat mulla parhaiten.

Kerhosta: Päivittelen sitä tosiaan sitä mukaa kun ehdin... Kärsivällisyyttä siskot... B) Ja tosiaan vielä muistuttelen, että salasanapyynnöt yv:nä, kiitos, koska rehellisesti tunnustan, etten millään ehdi ihan kaikkia tekstejä lukemaan... =) Salasanoja on nyt lähetelty kaikille yv:tä laittaneille ja kohta käyn päivittämässä jutut. Kerho-osion sivuilla tosiaan lukee, ttä perustaja on vastuussa, ettei kerhon sivuilla julkaista mitään arveluttavaa (esim. rasistista) materiaalia, joten siksi mun täytyy ne jutut sekä kuvat hyväksyä ennen kuin ne julkaistaan. ;)

RöökiG: Olen ollut alkoholitupakoitsija, eli körssytellyt aina kupitellessa. Jätin luonnollisesti kupittelun ja sen myötä röökinkin heti kun sain tietää olevani raskaana. Enkä voi suoraan sanottuna millään muotoa ymmärtää tupakointia tai alkonkäyttöä raskausaikana. Ymmärrän toki riippuvuuden ja sen, ettei lopettaminen ole helppoa, mutta tsemppaan kaikkia pyrkimään röökistä eroon. :hug: ja voimia kaikille, jotka yrittävät edes lopettaa!

OIKEIN PALJON VAUVAONNITTELUJA PÖHINÄLLE, MULISHILLE, CRUELLALLE, MIELIKILLE JA LUMIANNALLE! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart:

Suppailuja ja jaksuja kaikille! :hug:

Nyt nukkumaan, :wave:


 
Onnea kaikille pienen pötkylän saaneille :flower: :flower: :flower: ja Pikku-Katille tsemppiä!

Kävin tänään synnärillä tutustumassa ja jäi ihan positiivinen fiilis. Eilisöinen valvominen verotti kyllä hieman kokemusta (väsy olo) ja nyt on sormet kainaloita myöten ristissä että uni vihdoin tulisi....

Mielikille kanssa onnea täältäkin! :flower: Kiva, että Einolle eväs maistuu... =)

Vetäydyn takavasemmalle vähäksi aikaa. On se hyvä että tämä palsta on olemassa näinä pitkinä odotuspäivinä! Aikalailla sitä on tullut erakoksi viimeisten viikkojen aikana. Viestejä on kiva lukea ja paljon tietoakin on saanut! Kiitos vaan kaikille viesteistä.

 
Onnittelut nellille, Cruellalle ja Mielikille vauvoista :heart: :flower:

Pikku-Katille onnea matkaan synnytykseen :wave:

Niisku-neiti Miun mies oli kans että oot sie vähän hupsu, kun oltiin synnärille lähössä ja mie kiekasen, että "tytöille" pitää kertoa, ettei ne huolestu :LOL:
Näin jälkeenpäin miettien se lähtö oli aika hupaisa :D Mie kun tajusin, että nyt meni vedet ja huusin sen miehelle työhuoneeseen niin huoneesta kuulu sellanen ryske, että mie ajattelin jotta nyt siellä huonekalut hajoaa, kun mies tuli niin vauhdilla :D Mie siinä eteisessä törötän aamutakissa, vedet valuu kinttuja pitkin ja mie vaan hihitän, kun jännitti niin kovasti se vesien meno :D

TupakkaG: Lopetin heti kun plussasin. Pari päivää käytin nikotiinilaastaria, mutta sen jälkeen en mitään. Koko raskauden ajan teki aina välillä älyttömästi mieli tupakkaa, mutta en sortunu. Paitsi sinä yhtenä yönä rv.11, kun luultiin, että teen keskenmenoa. Sillon kävin tippatelineineen päivineen sairaalan pihalla tupakalla, kun ajattelin, että tää oli tässä: ei meille mitään vauvaa tule.
Synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä alotin taas polttamaan, vaikka sillon vielä imetin :ashamed: Nyt ei tarvii siitäkään huolta kantaa, kun imetyskin loppu.
Edelleenkään en paljoa polta, tänäänki meni päivällä (tai siis eilen) 2 tupakkaa.

Nyt kun poika nukkus niin mie en saa unta... :/ Jos kuitenki menis kokeilemaan.
 
Pikku-kattille tsemppiä synnytykseen ! :hug: Kyl oon kade.
Paljon onnea mielikille ja hänen miehelleen Einosta. :flower: :hug: :heart:
Mulla on ollut aika kipeitäkin suppareita nyt illalla.mut kyllä mä nyt ajattelin jos yrittäis mennä nukkumaan. öitä kaikille ! :wave:
Äippä70 ja Vili-Iita
 
Huomenta

on ihana uusi päivä tänään. :D

Mielikki paljon onnea Einosta! :hug: :flower:

Syön tässä samalla ihanan makoisaa vihreää omenaa ai että on hyvää.

Ei tullut lähtö yöllä ei. Mutta ei sen niin väliä! Katsotaan sinne perjantaille asti mitä yöt tuo tullessaan. Ainakin helvatunmoisen nälän jos ei muuta :LOL: :LOL:

Mies oli eilen ihan innoissaan et jee huomenna on neuvola huomenna on neuovola. Sit mun oli pakko valaista hänen kalenteriaan ja todeta että huomenna on vasta tiistai ja meillä neuvola keskiviikkona. :LOL:

Noh sitten hän aloitti "yksi yö enää tämän yön jälkeen...." :LOL:

On se hyvä ettei tarvitse pakottaa mukaan!

Mulla kiertää mahassa taas niin paljon et oksat pois. Ja kauheita töräyksiä tulee jatkuvalla syötöllä :ashamed:

Niisku-neiti & rinsessa 39+4
 
Kyllä huomaa että suurinosa "aktiivi" kirjoittajista on nyytin saanut/ hakemassa.

Minä täällä yksin turisen. :LOL:

Juu taas meni yö samalla tavalla kuin viime yökin. Unta sain vasta 00.30 jonka jälkeen heräsin 2.30 käänsin vaivalloisesti kylkeä ja seuraavaksi kelloa kurkistin 3.49 sitten 4.40 ja lopulta nousin ylös 5.20 :D

Eikä kyllä tunnu hirveesti edes väsyttävän. Noh kohta saan herättää mieheni niin sitten menen takaisin nukkumaan jos vaan uni tulee.

Niin meillä on 120 levee sänky joten tää unettomuus varmaan johtuu tilanpuutteesta. :LOL:

Eihän meitä enää montaa ole ??? vai onko? Eikös tammikuisista Afu päässyt tänään käynnistykseen?

Jahvettikin kuulosti jo lupaavalta. :D
 
onnea kaikille vauvan saaneille :flower:
huomenna olis 37 viikkoa täysi ja ajattelin jo eilen illalla että jospa se lähtö nyt tulis mutta antaa nähtävästi vielä odottaa itseään =) ei kyllä luulis menevän kauaa kun viime viikolla kaulaa jäljellä oli toi sentti ja paikat sormelle auki.
niisku-neidillä on seuranaan ainakin yksi aktiivi lukija :) jaksamista sinne ja sulla toi loppusuora on jo alkanu :)

julkku 36+6 & poika
 

Yhteistyössä