** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Jösses mikä määrä juttua tullut sillä välin kun olin päikkäreillä, kävin kaupassa kun hain esikon kerhosta ja sit söin, kuus sivua luettavaa :D

Annalle onnittelut nyytistä :heart: :flower: :heart: :flower:

Emmielle :hug: uskon että veetuttaa tommonen, luulisi ammatti-ihmisten osaavan asiansa mutta ikävän usein tapahtuu juuri näitä tilanteita että luulo ei olekkaan tiedon väärtti.

Täällä myös oikeesti toi sijaisterkka niin tyhmä ja ammattitaidottoman oloinen että eipä paljon tee mieli sinne huomenna mennä. Sen mielestä vesien mennessä oikea asento olisi mennä sairaalaan kontillaan ettei istukka luiskahda ulos, siis haloo, tyhmempikin tietää että napanuorahan sieltä ulos saattaa tulla |O :kieh: Ja mulle tulossa iso vauva vaan sillä ajatuksella kun sf-mittaa katotaan ja kun se nyt sattuu mennä yläkäyrällä eli näin vain kumotaan lääkärin tekemä painoarvio normaalikokoisesta, pikkuisesta vauvasta. Eikä se tunnustele vauvaa vatsan päältä lainkaan, tarjonnankin kattoo ultralla |O :headwall: :headwall: Sori purkaus mutta huomenna olisi taas neukkakäynti niin jos nyt olisi helpompi mennä :D

Hyviä juttuja oli taas liikkeellä, makeat naurut sai saunoille ja seksille sun muille persiit pystyssä olemisille :LOL: :LOL:

Hoitovapaasta, mä olen ollut nyt aika liki kaksi vuotta kotona ja toukokuun lopussa 2009 loppuis hoitovapaa mutta mä luulen että entiseen työhön en palaa joten kotona tulen luultavasti olemaan lasten kanssa. Nyt kun olen vihdoin siihen oppinut =) En mäkään tiennyt olevani mikään kotiäiti-tyyppi vaan olen ollut työelämässä 16-vuotiaasta, perheyrityksessä josta myöhemmin tuli oma yritys. Ja sitten myyjänä erikoiliikkeessa 12/2004-2/2006 oman firman ohella eli töitä on tehty reippaasti. Aluksi olikin melkoisen ahdistavaa kun jäin kotiin ja elämä pyöri vain lasten parissa rauhoittuen niin paljon mutta nyt en haluaisi päivääkään vaihtaa pois vaan nautin noista lapsista ja siitä että on mahdollisuus seurata niiden kehittymistä joka päivä. Kyllä mä jossain vaiheessa haluan takaisin työelämäänkin, asiakaspalvelu on se mun juttu ja mielellään myyntityön merkeissä =)

Meillevauvalle olen kyllä kade lenkkien pituudesta ;) Mä niin odotan aikaa että pääsee itsekkin nauttimaan liikunnasta. Nyt ei liitokset anna periksi kuin pikkuisia kävelyreissuja.

Nyt menen muksujen puuhiin taas välillä :wave:

äitsy ja pieni 38+3 :heart:
 
Onnitteluja Annalle :hug:

Ei jummi, kait se on lähettävä pukeen vaatteet päälle ja joskos vaikka koirien kanssa hiukka köpötteleen, ei toudellakaan onnistus mullakaan tommonen 7 km enään sit millään, tuo kilometrikin tekee tiukkaa, liitokset paukkaa että korvissa vaan soi |O
 
Annalle paljon paljon onnea pienestä tyttösestä :flower: Kiva kuulla, että kaikki meni mallikkaasti =)

Mies tossa lupaili mulle perjantaiks jotain hemmottelua, kun meillä on sillon 6vee kihlapäivä :heart: JOS olen siis yhdessä kasassa sillon, mut tuskin on mitään ongelmia sen asian kanssa :LOL:
 
Tässä tämä mun daim-kääretortun ohje

4 kpl kananmunaa
2 dl sokeria
1 1/3 dl perunajauhoja
4 rkl kaakao
3 tl leivinjauho

paistan 5 min 225 asteessa

täyte esim
100g voita
2 dl tomusokeri
daim rouhetta tai marianne rouhetta tai suklaa rouhetta yms yms maun mukaa eli paljon!

Hei missäs se Zuku oikein asustaa, me oulun alapuolella 30km..

Onnea Annalle rinsessasta!

Hedari, ei jassa kirjoittaa. Kömmin yläkertaan katsomaan tuleeko telsusta mitään ja otan herkkuja mukaan kun tuota painoa viikossa ei ollut tullut kuin se 100g! Hip hei huraa

M
 
Olipas tullut juttua päivän aikana! Täytyy palata lukemaan sit kun saan lapset nukkumaan.

Mutta eipä tyksissä vielä kuitenkaan käynnistelty, vauvalla kaikki hyvin ja kohdun suu epäkypsä eli eipä oo siellä mitään tapahtunu. Ens keskiviikkona uudestaan ja sit melkein varma et käynnistetään, eivät anna ainakaan yli LA:n mennä se tuli nyt selväksi. Vauvalla virtaukset OK eikä merkkejä anemiasta tai turvotuksesta, painoarvio 3400g, keskikokoinen vauva tulossa kuulemma.

Lindexistä kävin pikaisesti yhdet imetysliivit hakemassa, et ainakin alkuun pääsee, ku noi vanhat tuntu jotenkin epämukavilta.

Onnea vauvautuneille :flower:

Nyt iltatoimiin lasten kanssa, tunti sit tultiin kotiin, ovat aika väsyjä kun mun äidin luona päivän ovat viettäneet. Ja esikoisella oli vielä iltapäiväkerho tänään.

Victoria 38+0
 
Ja taas Onnittelut vauvaantuneille, tällä kertaa Annalle :flower:

Just tänä aamuna katoin sen neloselta tulevan ohjelman "Meille tuli vauva", kun siinä huomattiin vasta synnyttämässä ollessa vauvan olevan perätilassa ja aattelin että ei vaan Suomessa. Mutta näköjään on mahdollista täälläkin! En yhtään epäile Emmien v*tutuksen määrää..

Mä oon ihan rikki. Oikeesti. Mä nousin sohvalta enkä saanut selkää suoraksi |O. Siis mulla on tosiaan toi alaselkä ihan paska ja kävely, varsinkin pitkän tauon jälkeen, on aika kauheeta. Selkä jämähtää ihan totaalisesti. Mies naureskeli että ei uskois mun kävelleen yhtään, näyttää niin pahalta.. Ja sit kehotti että josko seuraavan kerran kävelen ihan katuja pitkin sen puolitoista tuntia jos on ihan pakko. On sit helpompi käydä hakemassa mut kotiin/sairaalaan.. Mä siis testasin tänään uuden kävelyreitin joka oli metsätietä koko matkan.

Mitenhän mä pääsen huomenna aamulla sängystä ylös..

Ja otin muuten verenpaineen kotona: 129/85 suurin piirtein! Että ei läheskään niin paha mitä aina neuvolassa. Mut ei ole vauva kauheasti liikkunut. Jospa mä oikeesti nyt istahdan kuulostelemaan.
 
Tuli suihkussa mieleen, että...

Mitä jos lapsivedet menee suihkussa ja ei kuitenkaan ala kovat supistukset, niin mistä sen tietää?

Oliko tyhmä kysymys?

kyselee nimimerkillä lapsivedet lattialle päästäneenä ( ei kyllä nyt vaan edellisessä raskaudessa )
 
Tämä "Keskityn muihin asioihin kuin raskauteen" -kampanja tuottaa itselleni iloa ja tulee samalla kalliiksi... =) Kävin nimittäin shoppailemassa, Citymarketissa ( :LOL: ). Mukaan lähti itselleni tulppaanikimppu, roskalehtiä (huom. ei yhtään vauva-lehteä. Hyvä minä!), uutta kasvovoidetta... Olipa vaikea ohittaa vauvavaateosasto: kovasti syyhytti mennä jo hipelöimään viimeisiä vauvan vaatteiden alerekkejä.

Sen sijaan "Hän, josta ei puhuta" on vastalauseeksi kampanjalle monottanut kylkiä, että sattuu. Mutta periksi en anna, parempi tulla ulos esittämään toiveensa.

Huomenna täytynee kokeilla tuota daim-kääretorttua, vaikuttaa niin hyvältä.. :p
 
emmie, jospa se on vaan kääntyny jossain vaiheessa?? :whistle: :hug: Mulla viime raskaudessa rv 40+3 EPÄILTIIN, että olis perätilassa...menin neuvolasta suoraan ultraan, mut onneks oli oikein päin. Muta saattaahan ne viel näilläkin viikoilla kääntyä...mut uskon et veetuttaa ja rankasti |O
 
Minä tulin taas tänne roikkumaan ja katsomaan tilannetta, mä en taida päästä ikinä irti tästä ketjusta, vaikka vauvakin on jo syntynyt.

Yritän hautoa tissiäni, kun on pirskatin kipee ja kova pallo tuossa nännin lähellä.
Ilmeisesti joku rauhanen tukossa.

Lapset syö iltapalaa ja sitten iltasatu ja nukkumaan. Vauva varmaankin heräilee taas kohta syömään.

Varmaan joo kaikkia hirveesti kiinnostaa mun jutut, kuhan nyt kirjottelen :D

Ai niin, vauvan bilirubiinit kääntyny laskuun, huomenna ois taas verikoe päivä labrassa ja toivon, että ois edelleen lasku suunta.
Vielä ei ole valohoitoon joutunut, onneksi.

Ja kaikille paljon, paljon supistuksia täältä Kuopion suunnalta.... itse kamppailen jälkisupistusten kanssa.
 
Leivonta ohjeista innostuneena, on "pakko" nakata teille jaettavaksi HELPPO ja HYVÄ murupiirakan ohje
250 sulatettua rasvaa
2 lasia sokeria
4 lasia vehnä jauhoja
2tl soodaa
1 muna

Sekoita nämä aineet keskenään, ja ota erikseen lasillinen muruseosta.
Lisää 1 lasi piimää/jogurttia/rahkaa.
Levitä pellille. Lisää päälle marjoja/omenakuutioita/ananasta/persikkaa. Päälle voi lisätä myös rahkaseoksen.
Purkillinen rahkaa. Lasi piimää/jogurttia/maitoa, sekä 1 kanamuna.
Lopuksi päällimäiseksi ripotellaan muruseos. Paista 175C.
 
Siis aivan hirveetä vihlontaa tuol alapäässä |O |O |O
Härnää härnää vaan, muttei tajuu tulla :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Mirkkuli saahaankohan myö viel oikeesti ne treffit Koksiin aikaseks :LOL:

Liitoskivut (???) iski sitten tännekin näin yliajalla...kiva kiva...edellisissä raskauksissa ei oo ollu koskaan...että tosiaan sekin piti viel kokea. Hyvä kun kävelemään pääsi, kun kaupassa käytiin |O |O

Kyllä tää alkais jo riittää :attn: :attn: :attn:

Jahvetti 40+5, huomenna jo 40+6<--- |O |O |O
 
Kiitokset onnitteluista!
Ja muille vauvan saaneille täältäkin onnittelut! =)
Mää oon ollu hirveen itkunen(ne hormoonit,ne hormoonit)Einoa syöttäessä meinaa aina tulla poru,kun pieni ihminen on niin avuton ja muista riippuvainen ja niin viaton!!!!Einon sisaruksetkin on ihan ihmeissään mun kanssani kun pusuttelen ja halin niitä normaalia enämpi ja jos ne sanoo jotain kivaa,multa pääsee poru..kai ne ajattelee,että äiti on vähän sekasin!! :LOL:
Sain muuten vihdosta viimein tämän viidennen synnytyksen kohdalla tuntea konkreettisesti joidenkin puhuman :Kivun toisella puolella olemisen tunteen!!!! =) se oli kyllä mielenkiintoinen..kipu lakkas kokonaan!!! :eek: Kyllä me naiset ollaan erikoisasemassa,kun saadaan mahdollisuus kaikkiin tollasiinkin tunteisiin!!! :heart:
Voimia kaikille loppurutistukseen!
Ja jestas miten on tää helmikuisten ketju vilkastunu...eilisestä viestistä tullu joku 9-10 sivua! :eek:
 
Mä oon ihan riutunu. Käytiin saunassa ja siellä tuli ihan tajuttoman huono olo et jouduin pois lähtemään. Kotiin ku tultiin niin tein tonnikalalämppäreitä ja söin 4 kpl. :ashamed: ihan ähky.

ja kaiken lisäksi mä en pääse kohta liikkumaan...mua repii tuolta alamahasta niin pirun kipeesti et tässä istuminenkin on tuskaa...mutta nettimamma mikä nettimamma. :whistle:
Vihloo niin pirusti ja sattuu tonne alamahaan et täytynee lähtee yrittää nukkua. |O

Tännekin kaivataan suppareita et jos jollakin ylimääräsiä niin otan vastaan... nyt alkaa olemaan väsy tän massun kans..vaikka ihanahan tää pömppö on..

Miehellä olis nyt ensyö vielä vp ja sit 4 yötä töitä niin ensyönä olis ihan kiva ku syntyis... *haaveajattelua* |O |O

jepulis, mutta öitä!

Jepsu ja Martti 39+0 :heart:
 

Yhteistyössä