** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

No sinne se Babygirl läks..arvelinki. Hyvä hyvä. Tosin tuo tuskainen Jahvetti olis kyllä saanu mennä ensteks! Alkaa jo oleen sen verta kiilaajia että pitää kohta laittaa henk.koht. postia sille masuasukille siellä kaakkois-suomessa! :wave: :wave:

Esikoisella tänään eka päivä kun tulee kaverin kanssa yksin tosta koululta kotiin. Matkaahan tossa on vain puol kilsaa jos sitäkään mutta taas jälleen silti mun mielikuvitus saa vaikka mitä vaaroja aikaan siihenkin matkalle. Onneks ovat kahdestaan ja puhelimet mukana. Vähänkö nuo nykyajan pennut on tarkkaan vartioituja kun ite muistaa joskus kun tuli koulusta kotiin kaverin kans niin matka kesti parhaimmillaan kaks tuntia kun laskettiin leppäkertut tien vieruksilta. Tosin silloin ei esikoululaiset paljon yksin kävellykään tai en mä ainakaan.

Meillä on edessä taas yksi "mahdollisesti viimeinen" yö ihan kaksin miehen kans. Esikoinen menee isälleen lauantaina kun kotiutuvat Ylläkseltä tänään. Esikon isä on varannut liput siihen Apassionata Horse Showhun ja menevät sen jälkeen Hotel Glohon syömään ja yöksi. Espoossahan noikin asuu mutta hotellissa aina välillä vaihtelun vuoks ovat. Hah.

Mukavaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua!

Vanamo+Viltsu 39+2 :heart:
 
Kielo:
Vaikka kiljuisin synnytyssalissa korvan juuressa maailmanloppua, mieheni todennäköisesti vetelisi hirsiä ihan tyytyväisenä istualtaan. Sen verran hyvät unenlahjat omistaa (Siinäpä yksi geeniperimä, jonka toivoisin siirtyvän vauvallekin).
Mulla kans toi mies ihan käsittämätön nukkuja. Se nukahtaa ihan mihin vain jos on vähänkään väsynyt. Ekan kerran kun mentiin mun sukulaisten luo vierailulle niin huomasin ruokapöydässä että mies yhtäkkiä säpsähti kuin olis herännyt. Kysyin jälkeen päin että et kai sä nukahtanut siihen ruokapöytään päivällä. Oli kuulemma torkahtanut juttujen välissä. :LOL: :LOL: Että jos ei sille ole kellään asiaa synnytyssalissa niin ihan varmaan torkkuu!!
 
Nii-i...kyllä nyt olis mun vuoro jo |O |O |O Ja pah...90% varmasti viikon päästä tähän aikaan vauva on kuitenkin jo mitä luultavimmin ulkona =) Ei paljoa kyllä lohduta :headwall: :headwall: Olis meinaan 42+1 sillon ja ihmettelen suuresti, jos sinne asti annetaan mennä :/
No, joka tapauksessa tämä nelonen on nyt jo mennyt pisimmälle näistä kaikista...tuo kolmonen syntyi niinsanotusti viime yönä 0.15, eli rv 41+1 =)
Noh, otetaan kaikki irti nyt :headwall: :headwall: :headwall:

Jahvetti 41+1 miettii miten houkuttelis tyyppiä ulos :wave:
 
Huomenta!

Luulin jo et saan nukuttua loppuajan yöt hyvin mut esikko jostain kehittäny flunssan ja pomppi koko yön vessassa, nyt viel itelläki sellanen olo silmissä et kipeeksi ollaan tulossa. Ja jos kuopus viel sairastuu ni sit ei nukuta senkään vertaa.... Onneks sentään v-loppu ni mieskin kotona jos siit jotain apua ois. Sais edes päivällä nukkua.

Vauvan koosta Mul oli viikolla 38+0 ultrassa arvio 3400g ja puhuvat keskikokoisesta vauvasta, eri ultraaja tosin ku viimeks joka kokoajan puhunu isohkosta vauvasta, mut se sai 3 viikko sitten mitaks 3200g. Neuvolan tädin käsituntuma oli myös keskikokokoinen, arvioi samankokoseks ku kuopus, syntyessään 3770g. Tiedä sitten mut uskoisin et isompikin vauva tulee ihan hyvin ulos, perätilassa olevan esikoisenkin laittivat alakautta synnyttämään, tosin sit kuitenkin leikattiin ku napanuora kaulassa.

Tsemppiä synnyttämässä oleville :flower:

Victoria 38+3
 
Shakille lämpimät onnittelut :flower: :flower: :heart: :heart:


Babygirlille myöhäiset tsempit, jokohan siellä on vauva sylissä =)

Taas yö oli niin katkonainen että veetutti nousta ylös :kieh: Siitäpä meinasinkin tarttua kokopäiväveetutus mutta onneksi nyt ainakin mieli parempi.

Omassa navassa ei mitään uutta suuntaan tai toiseen. Onneksi vauva edelleen liikkuu aktiivisesti niin tietää että siellä kaikki kunnossa :heart: Voisihan se tietysti vähitellen alkaa miettiä ulostuloakin niin näkisi minkäläinen masurummuttaja siellä on piileskellyt ;)

Noista vauvojen kokojutuista, itsellä lapset olleet suht pieniä mutta vaikka tälle olisi annettu isompikin arvio, esim. neljä kiloa niin en osaisi olla siitä huolissani. Itse olen vielä pienikokoinen 157cm. Nykyään tuntuu ettei nelikiloiset ole lainkaan harvinaisia eikä niitä siksi pidä itse mitenkään mahdottoman isoina, viisikiloinen onkin sitten eri juttu. Toivotaan kuitenkin että meille kaikille tulee sopivan kokoisia vauvoja jotka saadaan punnattua ilman ongelmia ulos, sehän se pääasia on.

Ymmärrän toki Niisku-Neidin mielipiteen tuosta tsemppauksesta, sitä täällä kaikki tarvii osaltaan mutta aina sitä ei ehkä saa kun kirjoituksia tulee niin paljon ja tuntuu että lähes jokaisella meistä on vaivoja näin loppua kohden nenmmän tai vähemmän. Mutta tässä tsemppihali täältä kaikille tasapuoliseti :hug: :D

Ja taas aamutoimet kutsuvat, toivotaan että synnärit ruuhkautuvat helmien osalta tänä viikonloppuna :D ;) :wave:

äitsy ja pieni 38+6 :heart:
 
huomenta! :wave:

Onnea babygirlille ja perheelle! :flower: :heart:

Ja jottei Niisku-Neidin piikkiin menis mun valitukset niin korjataan...eli minä se valittelin kokoasiaan liittyen sympatian puutetta. :ashamed:

Levoton yö takana ja iltapäivällä kahdelta sinne äitiyspolille. Toivotaan, että jotain konkreettista siellä saa kuulla.

Tsemppiä päivään kaikille! Ja valtavasti suppareita niitä tarvitseville! Myös itselleni! ;)

äippäHki ja pikkunen 40+1
 
Onnittelut babygirlille! :heart: :flower:

Jahvetille tsemppiä! Tiiän tunteen ihan varmasti sillä tää meitin typykkä venytti just tonne 42+1 rv:lle. 4 päivää käynnistivät ensin ja pah...mitään tulosta... Junttura neiti! :kieh:

Nytkin luetuttanu yhen kirjan ainakin 4 kertaa läpi...syliin työntää peppuaan ja sitten luetaan. Sanoo aina kun tuo kirjaa et aijaa aijaa ja site on luettava tai tulee itku... |O

Viimeyö nukuttiin ihan tukkina neitin kans. Ku sänkyyn meni niin hetkisen juili mutta heräsin ekaa kertaa vasta 4 jälkeen. Jesh! ja sit vasta kunmies kotiutu töistä. Ihana saada nukuttua kunnolla mutta nyt tuntuu et kuitenkin väsyttää...

ja mua on alkanu tympäsemään kaikki vieraatkin nyt...en tahtois että kukaan tulee nyt pyörimään tänne...ei jaksa passailla ja keitellä kahvia... |O |O |O antasivat mun nyt levätä. :ashamed:

nyt meen kahvin keittoon...

Kiukkunen Jepsu ja Mara 39+3 :heart:
 
Huomenia,

nyt se on ahdistus iskenyt tännekin |O Illalla jalat oli ku tukit ja kamalat kraaterit jäi, jos vähän aikaa painovat jotain vasten. Miehen hieronta ja sauna vähän auttoi, mutta nyt ne on taas niiiiiin painavat. Tänään käyn neuvolassa antamassa uuden pissanäytteen ja verenpaineet mitataan, toivottavasti ei sitä myrkytystä olis...

Nyt on semmoinen olo, että en jaksais enää kyllä olla yhtään päivää raskaana :ashamed: Päivä päivältä huolettaa enemmän vauvan vointi (kun tila loppuu), koko (kun sitä lähes nelikiloista tännekin povattu) jne. Turvallisempi ois jo olla tällä puolella maailmaa.

Isot onnittelut omat nyyttinsä jo saaneille, shakille ja Babygirlille :flower:

t. Piipi + typykkä 39+0
 
c81
Onnea Shakille ja Babygirlille..

Koko illan tuli suppareita n. 5min välein, ja kesti 1-3min. Mutta ei - niin ne vaan loppui (välillä yöllä heräsin niihin) ja täällä sitä ollaan yhtenä kappaleena. Sanokaa miten onnistuu mun kampanja 'tuu-kun-tuut' jos on tällaista :(. Kökkö.

Kaikki on jo valmiina, tulisi vaan mussukka jo ulos.. :heart: ..

Ai niin, ja ällökysymys - haisetteko te mielestänen erilaiselle nyt loppuraskaudesta? Kun mie ite hasitan koko ajan, että haisee sellaiselle 'sokeriselle'.. ei kai se meinaa että lapsivettä tihkuisi tms?? Koko ajan jotain kuitenkin tulee, mutta ajattelin jo, ettei se kuitenkaan oo kun valkkaria.. Enkä viittis taas mennä äippäpolillekaan turhaan..
 
Onnea babygilrlille :heart:

Niin ne vaan toiset :headwall: :headwall:
Jotenki minusta nyt tuntuu sille, et olis parasta jättää tää palsta hetkeksi...ei tästä meinaa muuten tulla mitään :snotty:

Jepsu, mie en ees halua uskoa, et annettas mennä noin pitkään (42+1), kun tää olo on mikä on, mut eihän sitä tosiaan tiedä :/ Edellinenhän mulla näiden samojen, mut lievempien vaivojen kanssa käynnistettiin 41+0!! :headwall: :headwall: Mut jos menee, niin sit menee...ja eihän sitä tiiä kauanko siinä käynnistyksessäkään sit menee...tosin mulla ovat käynnistyneet nopeesti kaikki... =)

Mie oon tässä koittanu siivoilla vähän, vessat pesin, pyykkejä oon laitellu ja muutenki vähä järjestelly, et sais ajatuksia muualle. Huomenna sit isännän kanssa suursiivous =) Kuopus suostu onneksi menemään yksin pihalle...mie kun en saa ees sukkia jalkaa, kun jalat on niin turvoksissa |O |O |O Löysääkin löysemmistä villasukistakin jäi kunnon painaumat!!!! |O :'( :'( :'(

Mirkkulin ja merbaun infoomisia odotellessa :wave:

Jahvetti 41+1
 
onnea babygirl :flower:

huomenta vaan kaikille!

minäkin tuonne taysiin olisin halunnut jo mennä,mut mut...
tänään ois sit LA! on tää outoo kun ei aiemmin ole tänne asti joutunut odotteleen... sovitaankos et tästä lähtien ei saa muut lähteä synnytteleen jos ei vielä 40vkoa täynnä!

mies sitä mieltä et vois tulla vkonloppuna tai sit vasta keskivkona..jos ny ei kuitenkaan sinne asti menis.. tänään olisi neuvolakin yhdeltä,ja niin olin varma ettei tarvis mennä...

vauvojen koosta ollu puhetta..itsellä kun ei kokemusta isosta vauvasta..voisi varmasti minuakin pelottaa jos povattaisiin 4kilosta..uskon kyllä että ammattitaitoisia ihmisiä,ja tietävät sitten mahtuuko tulemaan..ja pääasia että saadaan terveet vauvat! tsemppiä vaan kaikille joille näitä 4kilosia tulossa! uskon että kaikki kyllä hyvin menee! ja jos huomataan että ei mahdu tulemaan niin autetaan tuloa muilla keinoilla.synnytystä ei kannata liikaa miettiä etukäteen...

tiiti79 40+0
 
Huomenta ! MINULLA ALKAA PINNA KIRISTYY OLEN ESITTÄNYT KYSYMYKSEN JOHON EN OLE VASTAUSTA SAANUT ELI MITEN KERHOON PÄÄSTÄÄN?YV:TÄ
OLEN LAITTANUT JA PYYTÄNYT SALASANAA YM: TOINEN MITEN PROVISIA KÄYTETÄÄN KUN HALUAA KATSOA KUVIA? HEI HALOO OLEN MINÄKIN YLI AJALLA 1.2.08 la TÄNÄÄN 41 TÄYNNÄ !! :kieh: :kieh: |O Olen todella pahalla päällä sorry !
 
pitäisiköhän mennä pesutupaan kattoon oiskos aikaa..pari mattoa kaipaisi pesua...ei vaan jaksais..mut jos hieman avittaisia noita suppareita liikkeelle..tytöstä taisin jynssätä parvekkeen lattiaa kontaten samana päivänä kun lähtö tuli..
 
apua..täs tosiaan voi vielä 2vkoa mennä..jotenkin sitä ei ole ajatellu..kun kolmesta pisimmälle menny raskaus 39+5..
kaikille :hug: :hug: joilla laskettu aika menny...
tuskin lohduttaa jos sanon ettei sinne vielä kukaan ole jäänyt...
minua siis ärsyttää tuo sanonta...
 
äippä70 sori mie en ainakaan oo huomannu...tulee nykysin kai vaan päällipuolisin luettuu nää :/
Eli ootko saanu salasanan jo? Jos olet, niin menet kaksplussan etusivulle, mistä pääsee kohtaan "keskustelutkin", niin sieltä klikkaat "kerhot", sieltä vasemmasta reunasta...sieltä etsit sitten listasta "helmet 2008" ja klikkaat sitä ja pääset laittamaan salasanan, niin olet siellä kerhon-sivuilla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiti79:
tuskin lohduttaa jos sanon ettei sinne vielä kukaan ole jäänyt...
minua siis ärsyttää tuo sanonta...
Arvaa miten paljon tuo minua ärsyttää!!!! |O |O Ja kun tää ei oo eka kerta, ni kyllä mie joo tiiän, että jokainen ulos tulee, mutmut...todella huono vitsi |O
Nykyään vaan tokasenki ton sanojille, että ei oo ei, mut tää on varmaan eka :/
 
tiiti mulle kans kaveri kehotti pesemään kylppärin lattiaa ja oikeen silleen KUNNOLLA...hällä oli sit kans vedet menny seuraavana yönä :LOL:
No...oon kuitenki sen verran huonossa kunnossa, etten taija yrittää...jaksaa sit synnytyksessä paremmin :whistle: :kieh:
 
Tässä olis synnytys kertomusta kuten lupailin...
Sunnuntai 3.2.2008 koko päivän menkkamaisia kipuja ja limavuotoa. Aamupäivällä vähän peittoja heiluteltiin ja lenkkeiltiin, iltapäivän/alkuillan aikana kivut muuttuvat epäsäännöllisiksi supistuksi.
17.30 supistukset muuttuvat kivuliaiksi ja säännöllisiksi n.10 välein
18.40 kova kipu ala vatsalla, menen vessaan ja lorahtaa pönttöön kirkasta verta, soitan Kysiin ja saan ohjeeksi tilata heti ambulanssin.
19.00 Ambulanssi saapuu ja kaksi PALOMIESTÄ seisoo ovella ei ollut hoitoyksikkö paikan päällä. Matka alkaa kohti Kysiä. ensimmäisessä liikenne ympyrässä n 5km kotoa kuuluu KOPS ja minua sattuu päähän.. hyllyltä putoaa HOITOLAUKKU päähäni jonka palomies on unohtanut kiinnitää, AUTS!
n.19.10 supistukset tulevat 4min välein ja ovat lähes sietämättömiä.. Palomiehet hätääntyvät matkaa jäljellä n.70km. Soittavat KYSIIn josta lähetetään vastaan ambulanssi jossa hoitoyksikkö.
n.20 km ennen Kuopiota ambulanssi kaartaa levikkeelle tien varteen jossa vaihtuu miehistö uusi kuski ja sairaanhoitaja , matka jatkuu pillit ulvoen pääsemme Kysiin.
Kätilö toteaa ettei istukka ole irronnut ja vauva voi hyvin (veri tulee todennäköisesti katkenneesta suonesta)
21.20 saan spinalipuudutuksen ja supistukset lakkaavat.. tipalla annetaan vauhtia ja puudutus loppuu kun seinään tunnin kuluttua KIPU on SIETÄMÄTÖN!!!!!!
Ilokaasua tarjotaan vedän henkäyksen ja yöks oksennan.. lääkäri puhkaisee kalvot...
n.23.10 lääkäri laittaa kohdunkaulalle puudutteen ja samalla alkaa ponnistuttaa..
23.25 kolmella ponnistuksella syntyy SININEN ELOTON tyttö napanuora kaulan ympäri. hätääntynyttä toimintaa.. ja kohta parkaisu.. KAIKKI OK! Lopputulos Neiti 3475g ja 50 cm pipo 36cm!


Että tämmönen reissu oli.. samalla matkalla tehtiin tiistaina iltana sterilisaatio jonka takia mulla on on masulla noin 15cm mittainen leikkaus haava KIPEÄ on kun mikä.. jouduttiin normaalia isompi haava tekemään kun kohtu oli supistunut jo niin paljon.. kipulääkkeillä täällä porskutellaan etiäpäin... :/ Pääasia että vauva voi hyvin syö ja nukkuu.. :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä