** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

c81
Kyllä tuo Jahvetti lapseivedeltä kuulostaa, ainakin sen mukaan millaiseksi se kuvaillaan (itsellä ei kokemusta ole) - eli eikun KOKSIin vaan.. tai jos haluat säästää sen yhden vrk maksun, niin odota pari tuntia :)

(.) Mi eoon tyhmä, mutta kun ärsyttää ihan suunnattomasti kun miehen ex viestittelee sille.. tuli tosi surku olo. Meinasin jo että kostoksi saisi muksu syntyä - lähtisin yksin synnärille. No, eipä se miehen vika ole jos sille viestiä laittaa.. Onneksi ees suppailee.. pääsisikö Jahvetin huonekaveriksi?? (tuskin :( )
 
Onnea kaikille vauvan saaneille jälleen kerran, teitä on jo monta. =) :flower:

Joku kyseli siitä, että mitä merkkejä ennen lapsiveden menoa tms. tai että huomaako sen, no en muista kysymystä tarkkaan, mutta mun kaveri sai kolme päivää sitten pojan ja sillä ei ollut yhtäkään supistusta ennen vesien menoa. 39+0 Klo 4 yöllä heräsi kun persus kastui kunnolla ja siitä se sitten lähti. Illalla oli kuulemma vedellyt valkosipulia kynsitolkulla, oli iskeny siihen kuulemma himo. Me tehtiin äsken pitsaa eikä yhtäkään kynttä löytynyt kaapeista - ei edes jauheena :headwall: :kieh:

Minni80, mulla on vauva ollut laskeutuneena ja pää kiinnittyneenä noin viikon ja sen ajan on ollut lonkissa painetta (oon ihan herännyt lonkkakipuun), nyt parina päivänä entistä enemmän nivusissa vihlontaa, ja inhottavinta on se, kun se työntää päällään alaspäin, välillä tuntuu että se tulee perärööristä pihalle. Ei juuri supistuksia eikä vettäkään ole lorahdellut. Mulla on nyt 39+4. Ja vauva liikkuu ihan täysillä koko ajan eli laskeutuminen ei ole vaikuttanut ainakaan siihen.

Osaakos joku tehdä pitsapohjan sillai, että siitä ei tule kumia tai puuta... Syön tässä justiinsa omatekosta, ja pohja on taas kumimainen varsinkin alaosastaan.

Tietääkö joku, missä vaiheessa Taysissa käynnistetään yliaikainen synnytys?

Helmet-kerhossa on, kuten muissakin kerhoissa, se "hae jäsenyyttä"-panike siinä valikossa, kunhan ensin löytää sen kerhon. Mutta jostain syystä se ei toimi. Muiden kerhojen kohdalla olen saanut salasanat ym. kun olen mennyt "jäsenyyshakemuksen" kautta, ei ole siis tarvinnut lähettää perustajalle mitään erityisiä yksityisviestejä.

Hyvää yötä, vesien menojen myötä. Tuo oli kannustusruno sitä tarvitseville =) Minulle on ihan sama koska tämä syntyy, koska se on huolista ja murheista pienin lapsettomuuden ja muiden raskauden ajan ongelmien rinnalla. Olen onnellinen, että ei ole tullut keskosta, sitäkin pelättiin. Ei sillä, etteikö joka hetki ole jo synnytystoive mielessä.

 
Paljon onnea pojasta liirah ja perhe! :flower: =)


Ja iso KIITOS kaikille tsempistä! Tulee tosi hyvä mieli kun täällä on tukijoukkoja tukalaan tilanteeseen =) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja shiva:
harmillista kuulla, ettei emmien kääntöyritys onnistunut, mutta tosi hyvältä kuulostaa noi edellytykset perätilasynnytykseen. sulla on onnistunut toi sokeridieetti loistavasti, kun vauva on niin pienenä pysynyt, hyvä homma :)! ja tosiaan jos tiistaina toteavat, että lantion mitat on ok, niin varmaan pääset ihan normaalisti synnyttämään. voitais käydä alkuviikosta juhlistamassa uutisia / hukuttamassa harmistusta kahvilla, jos haluat?
Mennään vaan joo kahville =) toivottavasti *istuu sormet ristissä* tuo mun lantio nyt tosissaan sitten on tarpeeksi tilava...muuten harmittaa taas ihan sikana =) :saint: (mutta luulis nyt tuollaisen minivauvan mahtuvan) :)

Alkuperäinen kirjoittaja kipsu:
Osaakos joku tehdä pitsapohjan sillai, että siitä ei tule kumia tai puuta... Syön tässä justiinsa omatekosta, ja pohja on taas kumimainen varsinkin alaosastaan.
Mä teen näin: 2,5 dl vettä, 1 pussi kuivahiivaa, n.3 rkl öljyä, sit n.1 tl suolaa ja jauhoja semmonen 5 dl. Tosta tulee pellillinen vähän "pannu"pitsaa, ai niin, tuo taikina on vähän löllöä, levitän/venytän sen isolla lusikalla pellille =) mut ei ainakaan oo kumimainen.

Hyvää viikonloppua kaikille!

emmie 38+4

ps. mulla muuten tuntuu hikka alhaalla, että se ei välttämättä sitten tarkoita että vauvan pää on siellä... että tiedoksi vaan :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Mä teen näin: 2,5 dl vettä, 1 pussi kuivahiivaa, n.3 rkl öljyä, sit n.1 tl suolaa ja jauhoja semmonen 5 dl. Tosta tulee pellillinen vähän "pannu"pitsaa, ai niin, tuo taikina on vähän löllöä, levitän/venytän sen isolla lusikalla pellille =) mut ei ainakaan oo kumimainen.

emmie 38+4

ps. mulla muuten tuntuu hikka alhaalla, että se ei välttämättä sitten tarkoita että vauvan pää on siellä... että tiedoksi vaan :saint:
Kiitos, täytyy taas hakea ohje palstalta kun seuraavan kerran teen pitsaa =)

Ja toinen asia on toi hikka, niin ei kai se vauvan pää ole pelkästään se, joka siellä hikan takia nykii, vaan ennemminkin koko kroppa?! Minulla kun on itsellä hikka niin kyllä siinä nykii rintakehä ja selkä ja kaikki. Niin että varmaan tuntuukin vauvan hikka missä sattuu, mulla se tuntuu oikeella puolella melko alhaalla, ja pää on siis jo kunnolla asemissaan ollut jo viikon pari. Hikkoja on pari päivässä =)

 
iltaa kaikille..

kävin tuossa synnärillä taas tutkittavana ku luulin että lapsivettä tihkutti, mutta ei ollukkaa sitä,mitä lie, eipä tuo selvinny..kanavaa on vielä reippaasti jäljellä ja kohdunsuu sormenpäälle auki. käyrässä makailin reilu puoli tuntia ja supistuksia tuli siinä ajassa 7 kappaletta, mutta ne tuntu vaan että maha meni pinkeäksi ja nivusia vihlo. selkää polttanu koko päivän ja nivusia edelleen vihloo vähä väliä, mutta seuraillaan tilannetta, ite en usko että lähtöä lähipäivinä/viikkoina tulee, mut ukko on kuulema valmistautunu jo ens yönä lähtöön =) ukolla olis ollu tämä yö töitä mutta sai vaihdettua niin että menee huomenna yöhön ja anoppi aiko vissiin tulla huomenna varalle jos lähtö tulee niin ei tarvii esikoista raahailla matkassa.

mut nyt nukkumaan, väsyttää pitkästä aikaa oikein kunnolla ja vielä näin aikasin, luksusta..

piipero86 & pikkujätti 37+1
 
Liirah ja hänen miehelleen paljon onnea poikavauvan johdosta ! :flower: :heart:
Olin illalla miehen kanssa kävelyllä ja sen jälkeen olimme saunassa.
kävely sai aikaan aika moiset supparit ja eka kertaa oli saunassakin.
Mut katotaan tilannetta miten tää yö menee.
Väsyttää aika lailla taidan tältä päivältä laitaa koneen kiinni ja toivoa
kaikille Tsemppiä jos jotain ilmenee.ENNEN KAIKKEA JAVETILLE ONNEN POTKU
JOS VAIKKA MUUTOSTA TULEE ANNAN SULLE ISON :hug: :hug:
Hyvää yötä ! :wave: :wave:
 
kiitoks vastaukestasi laskeutumista koskien =) oireet kuullostaa just samalta ku mun, painaa lonkkiin ja häpyluuhun ja tuntuu et tulee just ulos jos on kauemmin ylhäällä.mutta kuulunee sitten normaaliodotukseen.

oon samaa mieltä siitä et vaikka näitä vaivoja riittää ja olo välillä tuskainen nii muistan silti joka päivä olla onnellinen siitä että toinen lapsi on näin lähellä omaa syliä.on paljon niitä jotka toistuvasti saavat keskenmenoja tai hyppäävät lapsettomuushoidoissa.uskon kyllä et jokainen täällä oleva on onnellinen mutta olot alkaa käydä ite kullakin tuskaiseksi :heart:

c81kyllä mäki olisin helvetin pahalla päällä jos ex akka ukolle viestittelis!!tee loppu siitä tai ainaki ota selvää mitä viestittelee.

minni ja vauveli 37+3
 
Heippa!

Meidän perheeseen syntyi laskiaistiistaina 5.2. kello 01:01 pieni tyttö :heart:
Hän syntyi raskausviikolla 37+2 ja oli 47 cm pitkä ja 2866 g painava.

Hän syntyi aika pienipainoisena ja hänen olisi ollut vielä hyvä kypsyä muutama viikko massussa. Imemisen opettelu on ollut tosi vaikeaa meille molemmille, mutta sekin on alkanut sujua pikkuhiljaa. Huomaa, että jokainen päivä jonka vauva viihtyy masussa on hänelle arvokas ja on siten valmiimpi tulemaan tähän maailmaan. Meillä on kaikki onneksi kuitenkin hyvin, tyttö on terve ja painokin oli jo tänään kääntynyt uudelleen nousuun.

Synnytys meni tosi hienosti, olo on hyvä ja tosi onnellinen =) myöhemmin voin kirjoittaa synnytyskertomuksen tänne...

Tsemppiä vielä teille yhtenä kappaleena oleville! Etenkin niille joilla jo yliaika raastaa hermoja! :hug:

Terveisin: Katti ja Pieni (ikä 4 päivää)
=)
 
Onnea Pikku-Katti :flower: =)

Jahvetti kyllä mäkin uskon että se on lapsivettä mitä sulta on tullut... kun kerran on ollut vaaleanpunaistakin. Ainakin on aihetta varmistaa asia, kun kerran pitäisi sitten ne antibiootit aloittaa jos sitä tihkuttaa. Toivotaan nyt että alkaisi sulla oikein kunnon supistukset!

Voisin niitä kyllä itsekin ottaa... harmittaa nyt kun homma taisi kuivaa kasaan, vaikka olin jo niin innoissani. Oli jotenkin niin sellainen olo, että nyt... no, pitkää aikaa ei enää ole jäljellä joka tapauksessa, täytyy vaan olla kärsivällinen. Kunhan heti tulisi... :D Jos viikonlopun aikana ei ala tapahtua niin sitten menee taas vaikeaksi lapsenvahtiasiatkin. Mutta päivä kerrallaan...
 
Onnea Pikku-katti ja miekkonen. :flower: :hug:

Täällä ei muutosta. Vauveli heräs vasta nyt touhuamaan. Tosin tuntuu aika vaivalloiselta möngerrykseltä... Mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Vaikka istun ihan paikallaan mulla napsuu tai sitten vauveli napsuttelee kalvoja. Vitsi kun niidenkin pitää olla taas niin hiton kestävät. :whistle:

Saunassa oltiin juu ja ei oikeastaan mitään suppailuihin viittaavaa... Mies on jo kovin menossa synnyttää mut tarvitsee kyllä vauvan tahdon myös. :LOL:

Noh menen täsät sohvailee tai nukkumaan...

Niisku-neiti & rinsessa 40+1 /40+4 ihan kohta...
 
hohhoijaa... mitenkähän kauan sitä selviää näillä pirstoutuneilla ja unettomilla öillä... Minua alkaa hieman huolestuttamaan, kun uni on mennyt näin sekaisin!
Neuvolassa on sanottu, että pitäisi yrittää nukkua joka toinen yö, mutta minkäs teet. Ja päivällä ei haluais nukkua kun yöt on niin kiduttavan pitkiä valvoa.. Yritin touhuta tänään, että väsymys tulisi. Kävin kävelyllä ja ompelin. Tässä tulos :( :(
Toivottavasti ei kovin montaa viikkoa tarvitse enää kärvistellä tällä tavalla. Pitää ottaa sitten vauvan syntymän jälkeen unilääkkeet käyttöön jos ei uni ala silloinkaan tulemaan.... Tuntuu taas että sitä on ainoa, joka tätä yötä valvoo.... :/ :/
Pupi rv 38+
 
Onnea pikkukatin perheelle!

Taas nukuin yön kun tukki,muutaman kerran kävin vaan vessassa.
Kamu saattaa tulla tänään laittaan mun hiukset,värin ja leikkaa kun on taas juurikasvu näkyvillä. Jospa ei sit tarvikkaan mennä ihan linnunpelättimenä synnyttään :D

Pupi
Tosi harmillista,että sulla on yöunet noin huonoja! :hug:

Mamitre rv 37+4
 
Huomenta.

6 tunnin yö unet.
Ja voi että snetään PUPI Tiedän mistä puhut mullakin oli toi kausi et vaikka mitä teki niin tunnin välein vilkuilin öisin kelloa ja kääntyilin sängyssä. Lopulta aina mieheni ajoi mut pois sängystä kun ei saanut itse nukuttua. Valitin sitten neuvolassa unettomuuttani niin neuvolantäti oli sitä mieltä että olisi hyvä jos jossain vaiheessa päivää pystyisi nukkumaan edes hiukan. Ja nää unettomat yöt johtuu siitä jostain hormoonista mikä liittyy tisseihin ja maidon nousuun... Vauva jotenkin testailee äidin herkkyyttä nousta "syöttämään" :eek: Ja neuvolantäti sanoi myös sen että ei loppuaikana kuulemma kukaan nuku enää sikeästi että sillaista koiran unta just sen takia että sitten heräisi paremmin vauvan itkuun. Koita jaksaa vielä vähän. :hug:

Mä olen kyl jos olen nukahtanut niin nukkunut ku tukki en herää esim. puhelimensoittoon... miehen tuloon...

Luulin jo et olis tapahtunut jotain. Jännitin nousta ylös mutta ei mitään... Palasin sänkyyn ja ajattelin hiukan vielä nukkua niin musta tuli niin pirtee et oikein rupesin nauramaan... Pari supistustakin tuli mut tonne makkariin ne jäi... ihme touhua... :LOL:

Jokos se jahvetti pääs lähtee??? :hug:

Niisku-neiti & rinsessa 40+1/40+4 :heart:
 
Onnittelut vauvaantuneille!!!

Jokohan Jahvetti on tositoimissa??? piti heti tulla kattomaan kun kynnelle kykeni. Tuli illalla niin paha olo kun menin kirjottelemaan siitä omasta käynnistäni ja mitä ne siel sano, toivottavasti Jahvetti ei pahottanu mieltään ja masentunu mun kirjottelujen takia. :ashamed: :ashamed: :snotty:

Sit aloin miettiä sitä et aika jännä kun olivat käskeneet seurailla eivätkä näytille käskeneet kun kuitenkin vaaleanpunasta tulee...kuitenkin aina se infektioriski niin suuri.

Toivottavasti oot päässy jo lähdölle! :hug:

(.) juili ja suppaili laimeasti illalla ja mua pakottaa noita nivusia sillee jomotusmaisesti.Tuntuu siis supistukset alaselässä ja nivusissa enimmikseen vielä.

Oih, tänään tulee kylään sellainen kesäkuussa syntyny poju vanhempiensa kanssa. Kivaa! saas nähä mitä typykkä tuumaa kun lattialla onkin pikku mönkijä kohta...vähän esimakua tulevasta...

Täytyy mennä...

Jepsu ja Martti 39+4 :heart:

 
Niin ja huomenta!

Onpas mulla mahassa tosi hiljainen meno. Äsken kun heräsin, niin mietin, ettei yöllä kertaakaan supistanut ja en tuntenut vauvelin liikkeitä.
Pitääpä aamupalan jälkeen harrastaa liikelaskentaa kun niin hiljaiselta tuntuu.

Käytiin sitten tyttöjen kaa eilen syömässä illalla, teki terää!
Mutta mikä mua inhotti niin melkein jokainen tarjoilija kävi hiplaamassa mun masua! Ei mua ennen ole ventovieraat tulleet hiplaamaan. Kävivät taputtelemassa olkapäälle ja lopulta ihan mahaan saakka ja tulivat sanomaan, että veikkaillaan, että sulla on lähtö lähellä. Sanoin, että pariviikkoa vielä LA:han.
Onko teillä ollut tuota että ventovieraat koskee suhun, oot niinku yleistä riistaa??
Mie en tuosta tykännyt yhtään, paremminkin olin vaivaantunut.

Nyt aamuapalan tekoon ja voisin tuon miehenkin herättää jo. Tyty kattoo tyytyväisenä Pikkukakkosta..

Mumetsu


 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Mumetsu:
Onko teillä ollut tuota että ventovieraat koskee suhun, oot niinku yleistä riistaa??
Mie en tuosta tykännyt yhtään, paremminkin olin vaivaantunut.
Huomenia!

Pääosin oon huomannut että tuijotetaan. suoraan, pitkään ja häpeilemättä! Se on aika vaivaannuttavaa. Yleensä tutut ja puolitutut pyytää luvan ennenkuin koskee masuun, mutta onhan se outoa - että tulee silittelemään mahaa.. Tuntemattomat ei sentäs vielä. Se voisi olla tosi hämmentävää!

(.) illalla supisteli, yöllä supisteli, äsken supisteli.. mutta miksei voi tulla pitkään ja säännöllisesti.. Ei sen puoleen - toivottavasti ei tuu lähtö tänään, toi mies on niin pässi etten sitä ainakaan mukaan halua! Kehtasi valittaa ettei oo saanu nukuttua mun takia, kun pidän meteliä nukkuessani (kokeilkoon ite mimmost aon nukkua viimeisillään, kun on ollu useamman kk nenä tukossa! totta hitossa pitää meteliä! :kieh: ) ILmoitin ettei tartet tulla samaan huoneeseen nukkumaan, mutta oli näköjään tullu. No, turhaan sitten valittaa. En aio muutenkaan täällä hissutella, kello on jo yli kahdeksan, niin aion metelöidä ihan normaalisti. Jos ei aikuinen mies osaa ajoissa käydä nukkumaan, niin se on ihan sen oma ongelma! (ai kellä muka on hermo kireellä... :p )

Taidan yrittää rauhoittua.. jos sitten vaikak pääsisi joskus Jahvetin seuraksi KOKSiin.. sinnehän se kuitenkin taisi jo mennä.. luulisin niin.. :)

C81 37+5
 
Tulee varmaan tieto jo myöhässä, mutta tuohon nenän tukkoisuuteen mulla auttaa Bepanthen.

Sormeen iso klöntti ja sormi syvälle nokkaan limakalvoille ennen nukkumaan menoa. Voi kuin ihanalta sen laitto näyttää, mutta mulla auttaa tuo pitämään sieraimet öisin auki.

Ja tiedän kun saan tän yksiön vuokraajan ulos, niin nenän tukkoisuus loppuu kuin seinään

M
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Mumetsu:
Ja tiedän kun saan tän yksiön vuokraajan ulos, niin nenän tukkoisuus loppuu kuin seinään
SItä ootellessa.. niin, ja masullaan nukkumista.. ja selällään nukkumista.. ja kenkien/sukkien/alushousujen helposti päälle pukemista..

Rakas tää pikkuinen on , ja ihanaa kun on masu, mutta kyllä mie niin odotan tän vuokra-ajan päättymistä!!!

*huono aamu*
 
Huomenta vaan :wave:
Ensimmäinen aamu kun heräsin klo 6 enkä sitten enää viitsinyt väkisin maata, selkäkipu on näköjään ottanut yliotteen. Nousin ylös klo 7 ja käytin koirat pikkulenkillä. Siitähän tuo selkä tykkäs, otin Panacodia ja nyt pyörryttää :x Näköjään tyhjään mahaan sen ottaminen tekee tällasen pöhnän, iltaisin sillä ei ole mitään vaikutusta - enää...

Leipasin siinä sitten aamutuimiin leivän, siellä se nyt kohoaa. Josko ukkokin herää kun nenään kohta kantautuu tuoksu.

Tästä tää päivä taas alkaa, netissä roikkumisella. Palaillaan :wave:

Kipsu 39+5

P.s. missäs Jahvetti on, joko hää läks =)
 
Jahvetti: joko menit????????? Mä tulen peräs sitte maanantaina jos tänään ei saada aikaseks suppailuja tuon pojan lätkäpeleissä. Viedään sitte muksut mummolaan yöks kun pelistä päästään joten illalla vasta taas pääsen koneelle.

Mirkkuli ja pikkujätti 41+3


Illalla tosiaan suppaili tutkimusten jälkeen muutaman tunnin 10-15 min välein mut niistä puuttui se terävin kärki ja eihän ne mihinkään edes alkanu tihenemään.
 

Yhteistyössä