** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

ei supista ei...

Mut huomenna neuvolalääkäri ni saadaan tuomio vauvan koosta ja siitä että käynnistetäänkö jo kun yliajalla mennään... Hiukan jännittää. Harmi et se aika on vast iltapäiväl ni joutuu koko aamun odottamaan :/

Kun eikö kaiken järjen mukaan ajateltuna kun yliajalla mennään niin ja jos se vauva on todellakin sen 4 kiloo niin tuskimpa sen annetaan vielä kasvaa sisällä. Mitä te muut ajattelisitte tässä tilanteessa??? :/
 
Niisku-neiti "Me muut" ajateltais et luulis käynnistävän, mut toisaalta vauva ei kasva kovin paljon todennäköisesti enää ja jos sun lantion mitat antaa myöten niin tuon voi vielä synnytellä ihan kummasti. kivaahan se synnytys ei varmaan ole mut sattuu ne 3 kilosetkin ihan kiitettävästi. Serkku painoi 5 kg ja oli 53cm pitkä kun syntyi ja sen äiti vääns sen alakautta ihan normisti. Pituutta tällä äidillä itsellään on 156cm. Ja jos oikein muistan niin meni yli viikolla. Oli raskausajan diabetes äidillä ja siksi vauva iso.
 
Niisku-neiti Kyllä ne minunkin mielestä tarkkaileevat isoja vauvoja enemmän ja varmaan herkemmin käynnistäävät. Mulla kans painoarvion mukaan ois n.4kg masuasukki tulossa, ja rupee ihteekin jännittämään että mitenhän se siellä vielä kasvaa. Painoarvio tehty viikolla 36, joten kait ne kohta kahtelee ultralla. Huomenna ois mullakin neuvola, mutta ihan normikäynti pitäs olla kyseessä.

piiu ja masuasukki 40+2
 
Toivottavasti saat niisku-neiti huomenna selvyyttä siitä painosta jne hommeleista! pUhkun sulle nää pikku supparit täältä matelemasta kun ei ne kovene millään...kävin oikein rivakan lenkinkin yksin mutta ei tulosta...

Lähin äsken ulos kun pahotin mieleni ihan täydellisesti ja nyt meillä on sitten kiva riita. Minähän en tollaselle kusipäälle puhu enää ikinä. Vittu mikä ääliö! Nykäs sitten kiukkuspäissään melkein penkin mun perseen alta. ja voi varjele ku mä ärähdin ja lähdin ovet paukkuen ulos. ei menny aikaakaan kun pyyteli anteeks ja takas tulemaan. mUtta en vittu puhu! Voi jessus ku ihminen voi olla urpo! Siinä oiski ollu ku oisin tippunu siitä penkiltä ni hauskat paikat. Varmaan oisin hakannu ton ukon. Muutenkin päivä ihan syvältä niin sit tällainen päätös. Kiva.

Nyt meen nukkumaan ja potemaan pahaa oloani sängyn pohjalle vaikka ostettiin irtokarkkia illan ratoksi. Syököön yksinään! :headwall: :headwall: :headwall:

Suuttunut Jepsu ja Möyhyävä Mara 39+6 :heart:
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Neuvolassa käyty ja kaikki OK, tyksistä oli tullut lausunto viime käynnistä ja siinä samassa oli maininta et käynnistävät keskiviikkona kun oon sinne menossa, et mahtaakohan syntyä ystävänpäivänä....?

Hiukan jänskättää jo. Tän päivän aikana ollu muutenkin sellainen olo et jotain alkaa tapahtumaan, sellaisia menkkakipuja ollu ja vatsa tuntunu jotenkin erilaiselta mut tuskinpa ennen keskiviikkoa tarttee lähteä.

Eipä kummempia, huomenna pitänee järjestää paikat kuntoon.

Victoria 38+6
 
Jepsu Koitahan jaksella ja kiitos niistä pienistäkin heti rupes tapahtuu. Vatsa vetää taas pinkeeks. Saas nähdä miten yö menee ja mitä tuo tullessaan.

Eniten toivon että tää nyt käynnistyis itsellään ja hyvä lantioiseksi lääkäri minua viimeksi sanoi. Ja vaikka vauva olisi sen 4 kiloa aion yrittää pakertaa hänet ulos alakautta. Eniten tässä vaiheessa pelkään että joutuisin sektioon. Haluan niin kokea sen synnyttämisen "ilot" Kun supistaa ja vauva työntyy ulos kovien supistuksien saattelemana. Tästähän menee koko jutun juju ohi JOS joku nyt vasta huomaa että ei mahdukkaan tulemaan. Se lääkärin kopelointi nyt oli sillanen silittely eli olin valmistunut lääkärikäynnillä siihen että oikein kokeilee niitä luita mutta ei se mun mielestä mitään kokeillut muuta kuin kohdun suun ja sen hemmetin häntäluun joustavuuden :LOL:

Noh katsotaan.

Niisku-neiti & rinsessa 40+3/40+6
 
Niisku-neiti et sä tainnu viiä näitä mun suppareita sillä tällämenolla tää mamma on kohta laitoksella. Oon täs kohta tunnin ollu kontallaan ku järkyttävä kestosupistus päälä. Ihan järkky kipu. jalat tärisee ja puhalluttaa...en oo kellotellu mut kaippa tässä joutuu...
 
Joko se Jepsu pääs lähtemään? Kuulostaa tuo olo semmoiselle, että nyt tais tositoimet alkaa!

Minä täällä kärvistelen mutta ilman supistuksia... tuntu tuossa keskiyöllä että uni tulisi ja nukahdin puoleksi tunniksi ja tässä sitten tulos. Pirteä kuin pikkulintu-paitsi että ihan nuutunut. Yritänpä vaikka laittaa jonkun kuvan tuonne tulokkaan sängystä, kun ei muuta tekemistä...
 
jee, nukuin sit tunnin... :headwall: eikä nukuta yhtään...maha muuttui kovaksi palloksi heti ku nousin sängystä, mut ei satu... eikä pallonaoleminen lakkaa... pikkasen ottaa nuppiin ku väsyttää ihan sikana mut ei vaan saa unta...luulin jo et olin nukkunu pidemmän aikaa ja heräsin vessaan...ja todentotta, tunti oli mennyt! :headwall:

jee

mitä sitä oikein sit tekis??...mies nukkuu tuola ihan mielissään... :kieh:
 
Täälä vielä ollaan...aattelin sinnitellä niin pitkään kun voin...sattuu ihan pirusti j alapsenlikat kin vielä hommamatta ja mies nukkuu mut kaippa sitä vois mennä tökkiin kohta....ihan tulessa jokapaikka ja ihania huippuja tullee aika usein...en oo pystyny/jaksanu kellottaa.... nytki jalat tärisee.....
 
Pistin profiiliin kuvan vauvan pedistä, jonka ompelin eilen (muistaakseni..Ei oo päivät yhtään toistensa kaltaisia...)Minulla tulee aina näin öisin himo lähteä kävelylle :LOL: Oisko tuo näky. Maha pystyssä tienposkessa mennä posottaisin. Ei yhtään desperado meininkiä... :LOL: En tykkää kävellä muutenkaan täällä Hesassa yksinäni öisin. Saati sitten tässä tilassa... ;) ;) Riivatun unettomuus.... mur mur.... joo on se kivaa kuunnella vieressä kun mies nukkuu niin autuaan sikeästi! :whistle:
 
Ihana peti tulokkaalle...

Voi ku mä toivon et ne vedet mensi ni tietäs millo lähteä...nyt vaan arpoo ja sit matkalle ne loppuukuitenkin...meiltä onneks matkaa ihan 3km vaan sairaalaan...jatkan taas kävelyä ja kyljellään oloa... katellaan...
 
Näkkäri syöty ja mehulasillinen hörpitty. Jospas sitä yrittäis mennä makuulle meikäläinenkin... Johan tässä tulikin taas päivistelyä muutama tovi. Ois niin kiva nukkuu kuin joskus ennen! Jepsu jos teet lähtöä tai jo oot matkalla, haleja! :)
 
Kiitos ihanista synnytytskertomuksista Babygirl, Anna ja Jahvetti ja onnea vielä kerran kaikille vauvoista :heart: :heart:

Profiileihin oli taas päivitelty suloistakin suloisempia vauvoja, voih :heart: =)

Tsemppiä vaan Jepsulle, olet varmaankin jo lähtenyt :hug: =)

Täällä yksi tyhmä meni sitten vähän herkuttelemaan ja juomaan pari kuppia kahviakin illalla. Sen seurauksena kolmeen asti on saanut valvoskella kamalan närästyksen kanssa mihin ei auttanut renniet eikä samarinit :/ Josko sitä ottaisi opikseen :ashamed:

Limatulppaa irtosi hulppeasti vielä eilenkin, mistäköhän sitä oikein piisaa :x Taitaa meikäläisellä olla jokin kestotulppa joka uusiutuu joka yö :kieh: :D

Aamutalli kutsuu joten palailen myöhemmin :wave:

äitsy ja pieni 39+3 :heart:
 

Yhteistyössä